suomen asiakastieto oy:n sivuilla kävin katsomassa omat tietoni:
Siellä seuraavaa:
3. Henkilöluottotiedot
3.1 Luottosuhteita koskevat maksuhäiriöt : 4 kpl
14.05.2012 OSP Kertaluottoon tai osamaksusopimukseen liittyvä maksuhäiriö 14.05.2014
- Messto Palvelut Oy Tromvelt
14.05.2012 OSP Kertaluottoon tai osamaksusopimukseen liittyvä maksuhäiriö 14.05.2014
- Messto Palvelut Oy Ecredit
- Messto Palvelut Oy Hetivippi
- Messto Palvelut Oy Aeris
Eli vievätkö kuitenkin asioita eteenpäin vaikka täällä jotkut ovat kertoneet että eivät ole Suomessa laillisia perijöitä ja eivät voi vaatia maksuhäirömerkintää?
Onko maksuhäirömerkintä? Aeris,tromvelt ym.
177
4581
Vastaukset
- ohhohh
Itselläni myös kahdesta kyseisen firman paikast tuli merkinnät
- ihmettelen kovasti
Nyt veikkaan kyllä että tässä on vedätys ja AP.lla on kytkös ko lafkaan ? Kaikki ilmoitettu samana päivänä 14.5.2012 ja satuit juuri samana päivänä tsekkaamaan ?
Tosin kyllähän se alkuperäinen velka pitää takaisin maksaa kenelle tahansa, laittomat kulut on sitten eria asia.- Kypsähkö
Juu, miehellä kans kaksi merkintää eilen ilmaantunut asiakastietoon ko. firmoista, ikinä ei ole sieltä mitään ottanut ja viime syksystä asti tullut takstareita ja sähköpostia noista puljuista. Mutta, miten ihmeessä nämä firmat pystyy laittaan asiakastietoon merkinnät..huomenna selvittelyä asian tiimoilta.
- voi elvata sentään..
Niin, outoa että merkintä just samana päivänä tullut kun satuin katsomaan, maksoi n.9€ tietojen katsominen. Koko ajan lähettävät tekstiviestejä kuitenkin että siirrä eräpäivää ym. ja perintäkirjeitä sähköpostiin.
Yritin sopia että maksaisin osissa velat takaisin mutta eivät suostuneet.
Pitäisi lähettää tekstiviesti, 20€ maksavat jotta saisi maksusopimuksella eräpäivää kaksi viikkoa eteenpäin...
- 16+9
Aika kummalliselta tuntuu että tuollainen pas.ka pulju jotain merkintöjä laittais. Eivät he siitä mitään hyödy. Ilmeisesti haluavat vain tehdä kiusaa. Se tietysti tuossa on ikävä asia, että lainan myöntäjältä pitää saada tiedot että on velka maksettu ennenkuin voivat sen merkinnän poistaa. Sitä sitten en tiedä voiko laiton yritys sinne laittaa merkintöjä ja saako niitä poistettu ilman että maksaa velan.
- Kypsähkö
Mikähän velka pitäisi maksaa, kun mitään velkaa ei sieltä ole edes otettu?!? Käykääs nyt muutkin tarkistamassa asiakastiedon sivuilta luottotietonne, ketkä olette saaneet ko. firmoista näitä "karhukirjeitä" mailiin tai puhelimeen. Miehelle asia selvisi, kun kävi tänään verkkopankin sivuilla ja huomasi, että luottokorttitiedot puuttuivat kokonaan, siitä sitten selvittelemään mistä johtui ja nää puljut tosiaan ovat saaneet merkinnät asikastietoon aikaiseksi...huomenna asian selvittelyä, ei keltään luottotietoja voi näin viedä!!
- ihmepelle
Onko homma nyt sellainen että voin perustaa jonkun firman ja ilmoitella sen nimissä maksuhäiriömerkintöjä ihmisille ihan vaan kiusallani ? Eihän tämä homma nyt voi niin mennä ? Vai ?!?
- te-ro487
Huomio!
Jos tulee oikea maksuhäiriömerkintä,siitä tuli kirje Suomen Asiakastiedosta kotiin.Kannattaa soittaa ja varmistaa suoraan Asiakastiedosta tuo oikeellisuus.- te-ro487
www.asiakastieto.fi
- yyttyyrtry
en usko että on oikea
yrittäävät näin pelotella maksamaan
aiheettomia maksuja- kypsähkö
ihan oikea kyllä on...valitettavasti ja aiheetta, miten helv..tissä edes mahdollista???
- voi helvata sentään.
kypsähkö kirjoitti:
ihan oikea kyllä on...valitettavasti ja aiheetta, miten helv..tissä edes mahdollista???
3.2 Velkomustuomiot : 0 kpl
Eli oikeuteen eivät ole lähettäneet näitä 4kpl juttuja kuitenkaan vai eikö
ole ehtinyt vielä päätöstä tulla?
Joku puhunut palstoilla ei-julkisesta ja julkisesta luottohäiriömerkinnästä, mistä tietää kumpi tämä on?
Maksusopimusta ei Arply Oy:n kanssa ole pystynyt tekemään näistä vipeistä, ainoa että 20e maksaa jos lähettäisi tekstarin ja sillä saisi 2vk siirrettyä eräpäivää.
Ovat sähköpostiin laittaneet viestejä perintäkirjeistä, paperisena tullut postin kautta samaan aikaan maksuhuomautuksia ja tekstiviestejä tänäänkin että siirrä eräpäivää...
- kypsähkö
Asiakastietoon nyt soittoja vaan kipin kapin, semmoseia huijareita nää Arplyn ym. väki, kaupparekisterin mukaan arply oy lakkasi eilen toimimasta ja on nyt Gp-perintä...Lupasivat asiakastiedosta poistaa nää turhat merkinnät.
- kypsähkö
Virallinen nimi:GP PERINTÄTOIMISTO OYYTJY-tunnus:23563551YTJToimiala: (TOL: ) Toimialakuvaus: (Rekisteröity: 03.03.2011)
Yhtiön toimiala on perintä- ja luottotietopalvelut.
KaupparekisteriYrityksen tila:-
Yhteystiedot
Postiosoite:PL 208YTJ
00161 HELSINKI
Rekisteröinnit
Taloudelliset tiedot
Edellinen nimitieto
Ja Ap, älä maksa niille mitään tai vahngossakaan laita mitään viestiä, muuta kun mailin kautta...soita ihmeessä sinäkin tonne asiakaspalveluun, lakimiehelle, ei niillä ole oikeutta laittaa mitään merkintöjä sinne..
Nimi
Tyyppi
Alkanut
Päättynyt
Lähde: YTJ
Arply Oy
Päätoiminimi
03.03.2011
15.05.2012
Tietojen haaliminen sieltä täältä on rasittavaa. Ja kallista.
Mutta se loppuu nyt. ePortista saat lähes 20 viranomaisen ja yrityksen tuottamat tiedot yhdestä paikasta, yhdellä kertaa.
Tarvitsetko tilinpäätösinformaatiota tai siihen perustuvaa analyysia?
Balance Consulting on rakentanut tilinpäätöstietokannan, jossa oleva tieto on jalostettu helposti ymmärrettäviksi, monia tarkoituksia palveleviksi analyysituotteiksi.
Myytävät asiakirjat ja raportit
Vastuuhenkilöt
Yrityksen Kaupparekisteriin ilmoittamat henkilöt. Henkilöiden määrä vaihtelee yrityksittäin.
Lisätiedot | Malliraportti (PDF)
Raportin hinta: 4,97 €
(ilman ALV:ta 4,04 €)
Osta raportti:
Puhelin-
maksu - kypsähkö
kypsähkö kirjoitti:
Virallinen nimi:GP PERINTÄTOIMISTO OYYTJY-tunnus:23563551YTJToimiala: (TOL: ) Toimialakuvaus: (Rekisteröity: 03.03.2011)
Yhtiön toimiala on perintä- ja luottotietopalvelut.
KaupparekisteriYrityksen tila:-
Yhteystiedot
Postiosoite:PL 208YTJ
00161 HELSINKI
Rekisteröinnit
Taloudelliset tiedot
Edellinen nimitieto
Ja Ap, älä maksa niille mitään tai vahngossakaan laita mitään viestiä, muuta kun mailin kautta...soita ihmeessä sinäkin tonne asiakaspalveluun, lakimiehelle, ei niillä ole oikeutta laittaa mitään merkintöjä sinne..
Nimi
Tyyppi
Alkanut
Päättynyt
Lähde: YTJ
Arply Oy
Päätoiminimi
03.03.2011
15.05.2012
Tietojen haaliminen sieltä täältä on rasittavaa. Ja kallista.
Mutta se loppuu nyt. ePortista saat lähes 20 viranomaisen ja yrityksen tuottamat tiedot yhdestä paikasta, yhdellä kertaa.
Tarvitsetko tilinpäätösinformaatiota tai siihen perustuvaa analyysia?
Balance Consulting on rakentanut tilinpäätöstietokannan, jossa oleva tieto on jalostettu helposti ymmärrettäviksi, monia tarkoituksia palveleviksi analyysituotteiksi.
Myytävät asiakirjat ja raportit
Vastuuhenkilöt
Yrityksen Kaupparekisteriin ilmoittamat henkilöt. Henkilöiden määrä vaihtelee yrityksittäin.
Lisätiedot | Malliraportti (PDF)
Raportin hinta: 4,97 €
(ilman ALV:ta 4,04 €)
Osta raportti:
Puhelin-
maksuOhhoh, toi kauppalehdestä kopsattu raportti meni sit vähän huonosti tohon...mutta joo..Arply oy on nyt GP Perintätoimisto 15.5. alkaen..ohhoijaa mitä soppaa poijaat keittelevät, viranomaiset vois nyt puuttua rankalla kädellä tähän.
- ei helvata sentään--
kypsähkö kirjoitti:
Ohhoh, toi kauppalehdestä kopsattu raportti meni sit vähän huonosti tohon...mutta joo..Arply oy on nyt GP Perintätoimisto 15.5. alkaen..ohhoijaa mitä soppaa poijaat keittelevät, viranomaiset vois nyt puuttua rankalla kädellä tähän.
itse soitin kanssa asiakastietoon, minulla on velkaa ecredit,hetivippi,tromvelt ja aeris. en ole maksanut takaisin koska olisin halunnut sopia maksusuunnitelmasta arplyn kanssa mutta ainoa vaihtoehto -< maksa 20€ tekstiviestissä ja eräpäivä siirtyy 2vk etiäpäin. mutta kun olivat jo summan nostattaneet melkein 200e kun aina siirsivät itse eräpäivää 7vrk eteenpäin ja ottivat kuluja siitä.
Minulle sanottiin asiakastietodosta että arplyllä on oikeus periä omia saataviaan ja merkintä on oikein, mutta tutkivat asiaa. onko jollain tuoretta tietoa että onko väärä merkintä jos on velkaa? ainakin toiminta tuntuisi olevan hyvän perintätavan vastaista. - 13+15
ei helvata sentään-- kirjoitti:
itse soitin kanssa asiakastietoon, minulla on velkaa ecredit,hetivippi,tromvelt ja aeris. en ole maksanut takaisin koska olisin halunnut sopia maksusuunnitelmasta arplyn kanssa mutta ainoa vaihtoehto -< maksa 20€ tekstiviestissä ja eräpäivä siirtyy 2vk etiäpäin. mutta kun olivat jo summan nostattaneet melkein 200e kun aina siirsivät itse eräpäivää 7vrk eteenpäin ja ottivat kuluja siitä.
Minulle sanottiin asiakastietodosta että arplyllä on oikeus periä omia saataviaan ja merkintä on oikein, mutta tutkivat asiaa. onko jollain tuoretta tietoa että onko väärä merkintä jos on velkaa? ainakin toiminta tuntuisi olevan hyvän perintätavan vastaista.No tottakai he voivat omatoimisesti periä, mutta silloin ei saa lisätä mitään perintäkuluja koska heillä ei ole sellaisia oikeuksia, ainoastaan 5€ muistutuslisän voi laittaa. Ja kun nekin on "määrätty" että kaksi olisi suotavaa eikä enempää. Kyllä sen pitää olla väärä merkintä jos kerran laittomasti toimiva firma myöntää luottoja ja perii niitä laittomasti. Tällöinhän kuka tahansa voisi kiusallaan pistää firman pystyyn ja ruveta tehtailemaan luottomerkintöjä kenelle lystää.
- kypsähkö
Arply Oy on lakkautanut toimintansa eilen, nyt nimellä gp perintä...niin kusetusfirma, että vaikka olisitkin velkaa sinne, älä maksa, ei ne saa mitään merkintää laittaa, miehelle laittoivat vielä tänäänkin Arplyn nimissä uhkaviestejä ym. mukamas ovat maksaneet syksyllä pankkitilille, jota ei ole vuosiin käytetty niin nämä pikavippinsä, mitään koskaan edes haettu näistä firmoista, huijariporukkaa ja todella törkeällä tavalla. Asiakastietoon vaan pommitusta, kyllä ne poistavat ne merkinnät.
- ei helvata sentään..
Asiakastiedosta sanoivat minulle että merkintä poistetaan jos Arplyltä tulee ilmoitus merkinnänpoistamisesta, eivät poistaneet vaikka kerroin että ei toimilupaa heillä perintään. Muuten eivät poista.
- hemmetti.........
Miten käy nyt kun luottohäiriömerkintä, soittavatko/kirje pankista että menetän luottokortin vai onko vain niin että vaikuttaa uusien lainojen hakuun tai ettei saa mitään osamaksulla?
- oiiiiiiiii
minulle on tullut edelleen näistä yhtiöistä kirjeitä sähköpostiin joissa eräpäivä 20.5. niiden yhteydessä lukee että merkintää ei tule jos maksan siihen mennessä.. nyt oli kuitenkin tupsahtanut..onko tuohon puljuun puhelinnumeroa?
- kypsähkö
Tohon puljuun ei ole minkäänlaista puhelinnumeroa / käyntiosoitetta.. Vievät luottokortin ja uusia lainoja/kortteja ei saa...soittoa Asiakastietoon nyt vaan kaikki, niin loppuis toi huijaustoiminta..
- Huijarit kuriin!
Just niin! Älkää missään nimessä maksako noille LAITTOMASTI toimiville huijareille sentin senttiä, ne tekee mitä tahansa saadakseen huijatuksi hyväuskoisilta rahat pois! Kun selviää että toimivat laittomasti, niin kyllä poistuu merkinnät kuin kuppa töölöstä!
- 6+9
Huijarit kuriin! kirjoitti:
Just niin! Älkää missään nimessä maksako noille LAITTOMASTI toimiville huijareille sentin senttiä, ne tekee mitä tahansa saadakseen huijatuksi hyväuskoisilta rahat pois! Kun selviää että toimivat laittomasti, niin kyllä poistuu merkinnät kuin kuppa töölöstä!
Joo ja nämä ketkä täällä kirjoittelevat että luottokortit viedään jne. ovat arplyn omaa porukkaa jotka vain yrittävät saada ihmiset pelästymään ja maksamaan velkansa. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSAKO HEILLE TAI LÄHETTÄKÖ MITÄÄN VIESTEJÄ HEIDÄN MAKSULLISEEN NUMEROON. Koska jos näin teette pelkästään edesautatte heidän toimintaansa.
- jj
Katsoin tuota ekaa kirjoitusta ja tajusin, että minulle on tullut samat merkinnät aivan samana päivänä ja ne on listassa vielä siinä järjestyksessä kun tämän ketjun ensimmäisessä viestissä.Alkaa kyllä epäillyttämään onko näissä merkinnöissä mitään perää???samana päivänäkin laitettu ja poistuvat samaan aikaan kun ensimmäisen kirjoituksen omaavalla henkilöllä
Rahoitusyhtiöt ja muut luottoa myöntävät yhtiöt toimittavat luottotietorekisteriin luottosuhteita koskevia kulutusluottohäiriötä. Nämä merkinnät kertovat maksulaiminlyönnistä osamaksu- tai tililuottosaatavan kohdalla ja ovat yleensä ensimmäisiä merkkejä maksuvaikeuksista.
Merkinnän pvm Selitys/Summa € Tietolähde Velkoja Merkintä poistuu
- Arply Oy Tromvelt
- Arply Oy Ecredit
- Arply Oy Hetivippi
- Arply Oy Aeris- miten on ?
Oletko oikeasti velkaa noille tahoille vai onko nuo tuulesta tempastuja ?
- Fuckit!
Tämä ei jää tähän. 2kpl merkintöjä oli tullut. Huomenna soitan tuohon Suomen Asiakastieto Oy:lle että mitä helvettiä. Oikeasti. Omassa laskussani mikä näkyy sähköpostissa eräpäiväkin on vielä 20.05! Ei jumalauta, aivan pöyristyttävää touhua. Nyt kiehuu päässä sen verran että harmittaa kun Asiakastiedon asiakaspalvelu ei ole auki, tulisi vihaista ja aggressiivista tekstiä. Ei tää voi mennä näin.
- jj
Olen oikeasti velkaa.Mutta miten voi olla näin yhteensattuma että nämä on samana päivänä tullut ja vielä samoista firmoista kun tuolla toisellakin henkilöllä.
- Arplyn paska
Johtuu siitä että samana päivänä yritys lopetti toimintansa / vaihtoi nimeä ja haistatti pa$kat kaikille. Kohta taas toisella nimellä homma jatkuu kun sen annetaan jatkua . Tossa on sentään suomalainen kaveri taustalla joten kyllä sen oikeuteen saa aika helpolla vastamaan jutuistaan.
Tämä on hyvä esimerkki siitä mihin pikavippitouhu on menossa ja oikeasti tämä on pakko saada kuriin .
- dddeeennn
Alla omat. Alkuperäisen laskun heitin aikanaan roskikseen ja sen jälkeen ei kuulunut enää mitään.
3.1 Luottosuhteita koskevat maksuhäiriöt : 2 kpl
Rahoitusyhtiöt ja muut luottoa myöntävät yhtiöt toimittavat luottotietorekisteriin luottosuhteita koskevia kulutusluottohäiriötä. Nämä merkinnät kertovat maksulaiminlyönnistä osamaksu- tai tililuottosaatavan kohdalla ja ovat yleensä ensimmäisiä merkkejä maksuvaikeuksista.
Merkinnän pvm Selitys/Summa € Tietolähde Velkoja Merkintä poistuu
- Arply Oy Hetivippi
- Arply Oy Ecredit - Oikeusonvoittanuttaa
Tänne näin jokaikinen soittoa sitten, eli Asiakastiedon asiakaspalveluun! Ja sanokaa että merkinnät helvettiin ja kovaa tekstiä aivan LAITTOMASTA firmasta. Vittu kun ei voi edes soittaa tai tiedä mitään noista paskapaikoista. VIHAISTA soittoa ja merkinnät pois, ja Arplyn henkilökunta raastupaan.
"
Neuvonta arkisin klo 09:00 - 15:00
Suomen Asiakastieto Oy:n
Kuluttajaneuvonta
puh. 010 270 7300"- jp
Nyt menee kolleegat jännäksi;)
Minulle ilmoitettu 2 menrkintää JÄLLEEN samana päivänä, 14.5.2012!!!! Enkä ilman tätä keskustelua tiennyt mistä on edes kysymys! En ole kuunapäivänä ko palveluita käyttänyt??? Minulle kanssa mainoksia on sadellut ja ihmetellytkin että mistä saaneet puhelinnumeroni??
En ole saanut edes mitään ilmoitusta, asuntolainani olisin päivittänyt niin pankin mestari kyseli että "sulla on neuvottelun välillä tullut asiakastietoon pari merkintää..." Olen aina hoitanut raha-asiani ajoissa??
Mooorjens, tässä on nyt jotain rikollista ja asiast pahsti pielessä...ottakaa kaikki nyt hyvät ihmiset härkää sarvista ja tehkää vaikka rikosilmoitus ja merkinnän peruuttamisvaade.
Itse käyn tekemässä rikosilmoituksen.
Tsemppiä asiaoiden hoitoon joka iikalle, kukaan ei saa masentua tästä! Uskomatonta on että kyseessä on jokin laiton yhtiö joka on rahavaikeuksissa ja ilman puhelinnumeroa. Aika venäjän meininki!
- hajshj
Juurikin samat merkinnät on tullut minun luottotietoihini. Itse olen oikeasti velkaa kyseisille firmoille. Olen odottanut, että siirtävät viralliseen perintäfirmaan, että saan tehtyä veloista maksusuunnitelman. Maksuvaatimuksia ei ole tullut postitse kotiin, sen sijaan uusia eräpäiviä tulee päivittäin.
Te, jotka olette samassa tilanteessa, ja saitte poistettua luottotietomerkinnät puhelulla asiakastietoon, voitteko ystävällisesti kertoa, mitä minun pitää mainita puhelussa, että häiriömerkinnät poistetaan? - Juttuvinkki
Laittaakaa kaikki myös medialle, Iltasanomat, Iltelehti, HS yms yms juttuvinkkiä tästä että sana leviää nopeaa. Eli siis AIVAN laittomista merkinnöistä. Saadaan asioihin vähän vauhtia.
- essi
Minullakin oli tullut 2 maksuhäiriömerkintää 14.5. Olen ottanut tromveltistä, aeriksesta, ja ecreditistä pikavipit. Olen kyllä ne maksanut, mutta silti ovat vaan laskuttaneet lisäkuluilla.Oon monesti yrittänyt niiltä kysyä mistä kulut muodostuu, mut eivät ole vaivautuneet vastaamaan ja yrittänyt soittaa, mut sekään ei vastaa. Oon kyllä helvetin vihanen kun ovat tämmösen menneet tekemään ja miten tää on mahdollista. Tuntuu et suomen asiakastietoon voi nähtävästi ilmottaa kuka tahansa ja viedä toiselta luottotiedot.
Miten luottohäiriömerkinnät saa peruttua suomen asiakastiedosta? Kai tästä on pakko tehdä rikosilmoitus.- vitt.untunut..
Hienoa, kun tässä on taistellut näiden paskojen kanssa ja alkaa olemaan voitolla niin eikös joku kuppanen virolainen tule ja laita homman reisille. Ei vippiäkään otettu tuolta ikinä, mutta niin vain oli merkinnät tullut. Kuka tämän takana on. Nimi ja numero kiitos.
- jj
En itse ole enään edes perillä paljon olen kyseisiin firmoihin velkaa.Kun sieltä tulee koko aika lisälaskuja.Ja vaikka ei edellisiä ole maksanut, niin viestejä tulee jatkuvasti, että ota lisää lainaa..uskomatonta!!
- velallinen1966
parasta että vielä laittavat tekstiviestillä maksukehotuksen ja vielä siihen että halutessasi siirrä eräpäivää laittamalla tekstari "SIIRTO"
- rip eero muuten..
Eilen asiakastietoon soittaneet. Mitä puhelussa sanottiin ottavatko todella tuon merkinnän pois?
- PÖLLÖKÖ ?
ARVON MODE !
Miksi poistat täältä viestit jossa kerrotaan kuka on firman takana ? Se on täysin julkista tietoa jonka saa fonectasta kun vaan katsoo - velallinen1966
onko ko. firmojen tapa laittaa automaattinen eräpäiväsiirto € 15,- laillista? Entä se, että tämän automaattiselle laskulle laitetaan kerran viikoon € 21,- - summa eräpäiväsiirtolaskulla jo toistasataa. Tästä eräpäiväsiirtolaskustakin laittavat txt-viestiä että siirrä eräpäivää ja veloittavat lisää, jos joku älytön laittaisi heille siirtopyynnön. Voisiko joku asiaanperehtynyt viranomainen tätä tutkia? Mihin laittaa kyselyä?
- ooopee'''''''
Ei ole laillista tuo eräpäivänsiirtorahastus! Jos se olisi laillista,kai sitä joka ikinen firma käyttäisi..nyt käyttää vain nuo viron pa.skapuljut!!
- ...
Sain itse kaksi merkintää 14.5. Molemmat poistettiin aiheettomina Arplyn toimesta 16.5. Olin maksanut molemmat jo huhtikuun puolella. Tosin kävin ennen sitä pitkän sähköpostin vaihdon sekä Arplyn kanssa että asiakastiedon kanssa. Myös asiakastieto totesi, että merkinnät ovat virheelliset. Tänään tämä firma uhkaili uudelleen perintäkirjeellä, että maksamaton pikalainani raportoidaan asiakastietoon. Hädissäni maksoin, mitä he pyysivät kirjeessä. Olin myös uudelleen yhteydessä jo valmiiksi sähköpostilla asiakastietoon.. Toivottavasti ei tule uutta merkintää..
- mafiahommaa
Eipä olisi kannattanut maksaa jos kerran olet jo maksanut. Arvaa vaan loppuuko se kiristys tähän . Kohta keksivät taas uuden laskun jolla voivat uhkailla
- 66666666
Millä perusteella tämä rikollinen porukka on onnistunut laittamaan nuo merkinnät. Eikö heidän toiminta ole laitonta?
- ???
Te jotka olette saaneet merkinnän poistettua asiakastiedon kanssa keskusteltuanne, voisitteko ystävällisesti kertoa tarkemmin keskustelun sisällöstä?
- aiheeton merkintä
Eiköhän sinne asiakastietoon ihan totuus riitä. Jos laina on maksamatta, onhan heillä oikeus periä se takaisin. Mutta jos laina on jo maksettu ja maksuhäiriömerkintä on aiheeton, se tulisi tietenkin korjata.
- 6666666
Ime sykkivää. Millä perusteella laittomasti toimivalla puljulla on oikeutta laittaa merkkejä mihinkään? Noille kyrville nyt on tunnukset silti jostain syystä jaettu.
- pikavipppii
Jos on jonkin firman kanssa mennyt hyvin tai huonosti, niin kannattaa kirjoittaa tuonne kokemuksista, niin saadaan kattava tietokanta kaikista paikoista. Ja rehellinen sellainen: www.pikavipit.co
- no voi video sentään
Kerropas, mikä oikeus LAITTOMALLA firmalla on periä LAITTOMASTI muodostuneita saatavia? Mitkäs ovat kuluttajan oikeudet tässä?
Entä mikä on tämmöinen perintäfirma joka ei suostu maksusuunnitelman tekoon? Tietääkö kukaan onko perintäfirma velvollinen sellaisen tekoon?
Asiakastiedon sivuilta;
"Kulutusluottohäiriö (osamaksun tai tili- tai kertaluottomaksun laiminlyönnistä syntyvä maksuhäiriömerkintä) edellyttää, että velkoja lähettää velalliselle kirjallisen maksukehotuksen, jossa muistutetaan luottotietorekisterimerkinnän mahdollisuudesta, jos maksua ei suoriteta. Maksukehotus on lähetettävä vähintään 21 päivää ennen maksuhäiriön rekisteröintiä. Maksun on oltava viivästynyt yli 60 päivää alkuperäisestä eräpäivästä. "
Yhtään KIRJALLISTA maksukehotusta en ole saanut. Riittääkö perusteeksi?
Toivottavasti saan tuolla merkinnän kumottua, sitten on kai pakko maksaa. Mutta sen jälkeen lähtee rikosilmoitus hetivipistä/arplysta ja asiakastiedon kanssa tulen kyllä tappelemaan heidän käytänteistään, kyllä heilläkin pitää joku vastuu olla. Toimeksiantaja tässä tapauksessa kuitenkin rikontutkinnan alaisena! - kypsähkö
Asiakastieoon soittoa ja lakimiestä puhelimeen, asiakaspalvelija tmv. joka siellä vastaa puhelimeen ei tee asialle mitään. Jokela ko. herran sukunimi, se poisti merkinnät. ja olen kirjoittanut aiemmin siitä luottokortin viemisestä, en todellakaan ole arplyn väkeä. Laitoin eilen juttuvinkkiä iltalehteen...toivottavasti tekevät jutun.
ja sama mailien ja tekstareitten lähettely ja uhkailu jatkuvat edelleen, tänäänkin pari tekstaria tullut, kumma kun pyhäpäivisinkin uhkailevat. mikä kunnon firma edes lähtis tolle linjalle, ne veis saatavansa, jos niitä olis oikeuden kautta ulosottoon, vaan kun eivät voi, uhkailevat ja jotkut maksavat hädissään.. - hellohello
niillä ei ole lupia edes!!uhkailua vaan !!ja todella törkeetä!!...kokoajan viestiä...tänään tuli mailia että maksuhuomautus..nyt sitten muka tullu merkintä jo..vittu mitä touhua!!ei voi muuta sanoa!!
- viestejä taas
Oletteko saaneet tänään uhkailuviestejä, että maksamaton pikavippinne ilmoitetaan asiakastietoon?
- 16+13
Olen saanut viestin tänään että maksamaton pikavippi ilmoitetaan asiakastietoon. Se alkoi juurikin tuollaisella lauseella. sen alla oli lause että saa olla myöhässä 60 vrk. Omani ei ole myöhässä 60 vrk ja luottotietolain mukaan he eivät tosiaan saa pistää merkintää ennen kuin laina on ollut maksamatta 60 vrk. Tässäkin heidän olisi pitänyt antaa mahdollisuus tehdä suunnitelma mutta eihän ne anna. Vastasin siihen viestiin ja kommentoin heidän tapaansa laittaa uhkailuja viesteihin.
- Ketkut kuriin
Netissä rikosilmoitus menemään kiristyksestä, eiköhän poliisilla käynti rauhoita toimintametodeja.
Monien kirjoittajien kohdalla homma ns päivänselvä, eli ei suomessa lakimies maksa kuin satasia tälläiseen jos homma ei poliisia kiinnosta.- 16+2
Eipä taida sellaisilla ihmisllä olla satasia säästössä, jotka ovat joutuneet ottamaan 20€-50€ vipin? Sen tietää tämä pask.a pulju ja sen takia niiden käytös on röyhkeää.
- räjähdysvaara
Nykyinen GP Perintä on asiakastiedon uusi yhteistyökumppani! Asiakastiedon palvelija sanoi että tuhansia merkintöjä ajettu rekisteriin 14.5.2012. Oma pankkini neuvoi tekemään rikosilmoituksen asiasta.
- kiehuva
Ei v###u mulla on kans tullut kasi merkintää kyseisestä firmasta vaikka tehty kahden erän maksusopimus niitten kanssa missä eräpäivät 16.5 ja 16.6. Ei mitä mä nyt teen, luottokortti sanottiin irti merkinnän takia, sehän on aiheton. Asiakastieto.fissä sanotaan vaan että ota arply oy yhteyttä. Lähetin niille sähköpostin asiasta ja siellä vastataan että selvitellään ongelmaa. Hitto..
- kiehuu yli
Joo, sama homma täälläkin, itse sain kolme merkintää.. mutta lainaten tuota aikaisempaa kirjoittajaa eli eiköhän saa poistetuksi tämän avulla;
"Kulutusluottohäiriö (osamaksun tai tili- tai kertaluottomaksun laiminlyönnistä syntyvä maksuhäiriömerkintä) edellyttää, että velkoja lähettää velalliselle kirjallisen maksukehotuksen, jossa muistutetaan luottotietorekisterimerkinnän mahdollisuudesta, jos maksua ei suoriteta. Maksukehotus on lähetettävä vähintään 21 päivää ennen maksuhäiriön rekisteröintiä. Maksun on oltava viivästynyt yli 60 päivää alkuperäisestä eräpäivästä. " - selvitetäänpäs tämä
On asiakastiedon linjat tukossa...
- ecrditt
eipä muuten ole tullut yhtä ainuttakaan lappua!!kuin nyt vasta tuo asiakastiedon lappu!!maksuhäiriöstä!!turhaan sinne yrittää soittaa!laittasivat yleisen tiedotteen edes että se on kuulumaton se merkintä ihmisille!!!
- Assi
Itsekin soitin Asiakastietoon, olen lähettänyt sinne jo sähköpostiakin, vastasivat kun asian selvittely oli ihan alussa, ja muihin viesteihini ei ole vielä vastattu. Soittooni vastattiin siis ja sanottiin että näillä pikavippiyrityksillä ei ole valtuutta myöntää vippejä mutta että perimistoimistolla on valtuudet periä. Aluehallintoviraston listoilla ei Arplyn eikä GP-perinnän nimeä ole. Tästä olen kirjoittanut jo useamman huomautuksen Asiakastietoon. Arply vastasi minulle s-postilla että jos sekä luotonantaja että perijä kuuluvat samaan konserniin, ei lupaa silloin tarvita. Kuulostaa kummalliselta.
Olen myös käynyt kiivasta s-postikeskustelua Arplyn kanssa-vastaavat aina johonkin viestiin, joka heitä miellyttää-siitä että missä ovat olleet kirjalliset maksuhuomautukset joita omissa säännöissään sanovat myös lähettävänsä. Yhtään ainutta kirjallista viestiä en ole heiltä saanut. Ja laittoivat minulle myös pvm milloin ovat kirjeitä lähettäneet. Jotka ei koskaan ole saapuneet.
Taistelen tietysti vielä, ja muutkin siitä vaan ilmoittamaan tämmöisestä laittomasta toiminnasta, teen myös rikosilmoituksen.- 3+18
No toi nyt ei pidä yhtään paikkansa että lupaa ei tarvittaisi jos kuuluu samaan konserniin. Ne puhuu aivan pask.aa minkä ehtivät. Tai tietysti omatoimisesti saa periä, mutta silloin ei mitään perintäkulujakaan saa lisätä, huomautuskulut 5€ ja näitäkin vain kaksi kappaletta. Ja eihän Arply nimistä firmaa ole enää olemassa, joten sen nimissä ei paljon mitään enää peritä. Rikosilmoitus taitaa tämän firman tapauksessa olla paikallaan, on sen verran villiä meininkiä.
- viddujee
Juu eipä ollut asiakastiedosta apua, kehottivat vaan ottamaan yhteyttä Arplyyn. Hiillostin heitä myös luottotietorekisterissä olevasta vanhasta osoitteestani (johon nähtävästi arplykin on kehotuksiaan laittanut, oikomistoivomuksistani huolimatta). Tähän reagoivat ja kehoittivat soittamaan maanantaina kun lakiasioista vastaava on paikalla.
Että jo on firmalla pokkaa, eivät ota vastuuta merkintöjen oikeellisuuden selvittämisestä saati että lähettäisivät ilmoituksen saamastani merkinnästä oikeaan osoitteeseen! - mikä sotku!!!!
Asiakastieto käyttää lähteenä vielä MeSSto palvelut oy, eli tämä Messto on heille tietolähde ollut näihin häiriömerkintöihin.
Soittakaa Laki24.fi ?, itse soitin ja siellä sanottiin että ei kuulosta Suomen lain mukaiselta touhulta,näin ymmärsin.
Kai toi ARPLY vie oikeuteen nyt seuraavaksi nää velat..?
Kohta ulosottomies soittelee? - saat
ilman lupia toimitaan uhkaillaan !!ja ihmisille merkintöjä!!ei saakeli!!ei tää voi mennä näin todellakaan !!
- nojust
hei, minullekin tuli maininta, että 20.5. mennessä maksa laskusi. Merkintä oli tullut 15.5. Nyt kirjoitan jonnekin ainakin turun sanomiin. Nuo kulut ovat mielivaltaiset eikä ketään saa kiinni mistään. Jos luottokortti lähti tämän takia niin voivoi. Kai poliisikin kiinnostuu tästä toiminimestä, nyt toivon että ts tekee jutun.
- aiheeton merkintä
Te, jotka saitte poistettua virheellisen maksuhäiriömerkinnän, kuinka nopeasti pankkinne korjasi tilanteen? esim luottokortit, kulutusluotot.. Itsellä oli nordea rahoituksen kautta kulutusluotto, jonne tieto merkinnästä oli kyllä mennyt heti, mutta vielä tänään iltapäivällä sitä tietoa, jonka asiakastieto ilmoitti heti 16.5, että merkintä on poistettu, he eivät olleet saaneet tai ehtineet käsitellä.. Raivostuttavaa, miten yksi virheellinen tieto vaikuttaa kaikkeen ja korjaus on sitten niin hidasta...
- 10+5
Kai sinäkin teet rikosilmoituksen asiasta ja vaadit korvauksia? Ettei tule turhaan kirjoteltua.
- mäntti
10+5 kirjoitti:
Kai sinäkin teet rikosilmoituksen asiasta ja vaadit korvauksia? Ettei tule turhaan kirjoteltua.
Käyn tekemässa rikosilmoituksen. On todellakin ihmeellistä, että he eivät vastaa puheluihin tms. Ja todellakin harmittaa kun olen kaikki laskuni maksanut. U h. Nyt todella toivon ettå tuota Kuulalaakeria vastaan tulee kanne. Laitan yhteismeilin turkulaisille toimittajille, saavat hieman repiä otsikoita.
- apua vailla
miten te saitte sen merkinnän pois
kertokaa - Uffe69
mäntti kirjoitti:
Käyn tekemässa rikosilmoituksen. On todellakin ihmeellistä, että he eivät vastaa puheluihin tms. Ja todellakin harmittaa kun olen kaikki laskuni maksanut. U h. Nyt todella toivon ettå tuota Kuulalaakeria vastaan tulee kanne. Laitan yhteismeilin turkulaisille toimittajille, saavat hieman repiä otsikoita.
Kuulalaakeri Oy ei liity asiaan millään tavalla van heillä on Messto niminen tuote- he eivät ole Messto Palvelut Oy-> tuo paska liittyy tuohon Arply ryppääseen, selviää kun hakee ytj;n sivuilta tuolla nimellä kääntää sen GP perinnäksi.
- 45545
tänään on poistettu merkintöjä asiakastiedosta, tarkistakaa
- apua vailla
onko Arplyn merkintöjä poistettu ihan oikeasti, että ne olisivat laittomia.
Mulle tuli kans merkintä 14.5. olen tässä miettinyt, että miten tämän saa pois
- Uguri
Älkää maksako noita asiakastiedon reilu 9e kuluja.. Kirjautukaa jonkun vakuutusyhtiön sivuilla ja laskekaa esim autollenne tai jollekkin vakuutus, ja hyväksykää luottotietojen tarkistus.. Siinä tulee ilmaisin HETI selville luottotiedot, jos vak. yhtiön tietokanta antaa teidän laittaa esim auton vakuutuksen useampaan eriin, niin silloinhan teillä on puhtaat tiedot.
Luottotiedottomana yleensä et saa kuin yhteen erään. - kiehuva1
Kun merkintää ei ole poistettu ainakaan. Kun lähetän viestin asiakaspalveluun he vastaa viestiin että ongelma ratkaistaan, kysyn vaan että koska? Miten saan ne merkinnät pois sieltä? Mitä mä teen? Vituttaa niin paljon että räjähdän kohta.
- 2+15
No eiköhän se ole ainoa tapa saada ne pois, soittaa sinne luottorekisteriin ja vaatia heitä poistamaan ne tiedot. Jösses...
- apua vailla
minne asiakaspalveluun lähetit viestiä ja minkä ongelman he postavat. Kaikilta Arplyn merkinnän .
Helvata kans , minullekkin tuli tänään tieto Asiakastietorekisteristä , että olivayt laittaneet merkinnän. Kummallista , lähettäneet vain koko ajan tekstiviestejä, että siirrä eräpäivää ja nyt tuli s-postiin uhkaus ilmoituksesta asiakastietorekisteriin, vaikka laskuiss aeräpäivät 21.5 ja 20.5.Yhtään paperilaskua tai 5€ perintäkirjetä ei ole tullut. Nyt on sitten merkintä, soitin sinne ja sanoivat että yhteys arply:n mutta eihän sinne ees puhelimet toimi, vain s-postin kautta saa tietoa.
Ihmettelen suuresti, että nämä virolaiset kusetusfirmat saavat kunniallisen suomalaisen elämän päälaelleen, kun muutkaan firmat eivät näin toimi, kyllä heidän kanssaan voi sopia maksuohjelman. Nämä hurjat sen sijaan lisäävät päättömiä kuluja johonki 50 euron vippiin. Täytyy kanssa mennä polliisin puhheille maanantaina ja hyvä jos joku tekee näistä paskafirmoista artikkelin tai tv ohjelman, varoisivat kaikki näitä huijareita.- ZZ
Juuri samanlainen kokemus itsellänikin. Lainaa Aerikselta ja Tromveltilta. Kulut ovat nöuseet kohtuuttomiksi. Eräpäivänsiirrto maksoin hätäpäissäni, mutta perivät toista (Aeris) edelleen. Maksuni n.20€ olivat kirjanneet osasuoritukseksi varsinaiseen lainaan. Yämä tietysti siksi, että saavat periä kohtuuttomat perintäkulunsa kahteen kertaa (varsinainen laina eräpäivänsiirto). Otin asiasta jo aikaa sitten yhteyttä kuluttajavirastoon, ja eilen uudestaan. Vastauksia sieltä en ole saanut.
Arpply "perintätoimistoon" olen kirjoitellut sähköposteja, kuin myös nyt Aerikselle ja Tromveltille. Vastaavat mitä sattuu, sillin kun huvittaa.
MAksuhäiriämerkinnät tuli siis mullekin molemmista lainoista. Maksusopimukseen eivät ole suostuneet, vaikka olen useasti pyytänyt.
- kiehuva1
En tiedä minkä ongelman poistavat. Ei niitten kanssa voi keskustella, vastaavat jotain outoa. Lähetin viestin arplyn asiakaspalveluun. Niillä ei edes ole puhelin numeroa, se Mua eniten vi####AA.
- Assi
Älkää antako periksi Arplylle. Lähettäkää sinne jatkuvasti sähköpostia, vastaavat tosin vain joihinkin, mutta älkää antako periksi vaan pommittakaa sähköpostilla koko ajan, koska muutakaan yhteyttä heihin ei ole.
Lukekaa Ecreditin ja Tromveltin ehdot tarkkaan, itse en ole heiltä saanut ollenkaan kirjallisia postitse lähetettyjä maksukehotuksia taikka perintäkirjeitä,vaikka niin väittävät. Laitoin taas sähköpostia ja sanoin että lainaehdoissa sanotaan että laskutatte 5e/perintäkirje, missä ovat nämä laskut heiltä? 3 päivän väännön jälkeen sain heiltä neljä laskua jotka lähettivät nykyiseen sähköpostiosoitteeseeni, vanhaan väittävät lähettäneensä muut. Ja näissä laskuissa ei mainita mitään 5e/perintäkirje, joita siis olisi pitänyt tulla minulle useita heidän omien sääntöjensä mukaan.
Ja sitten kahdessa laskussa sanotaan "eräpäivän siirto 15 e". Omissa lainaehdoissaan sanovat, että kaikki eräpäivänsiirtokulut laskutetaan puhelinlaskussa. Eli nämä laskut ovat laittomia.
Älkää antako periksi, yhteys kuluttaja-asiamieheen, Asiakastietorekisterin lakimieheen ja rikosilmoitus poliisille. Kaikkien kannattaa näin tehdä. - 20+19
Te kelle on tullut asiakastiedosta merkintä luottoihin onko jollain ollut laina alle 60 vrk alkuperäisestä eräpäivästä myöhässä? Itse laitoin heille viestiä koskien omaa lainaani (alle 60 vrk myöhässä) ja he vastasivat minulle, että merkintää ei tule ennen kuin laina on 60 päivää myöhässä.
- kiharainen 2
En ymmärrä miten on mahdollista , että saavat laittaa tuon merkinnän, jos itse lähettävät s-postiin laskuja , joissa on eräpäivänsiirtokuluja, mikä laina silloin on myöhässä, jos ei ole vielä eräpäiväkään, vaikka alkuper- lainanottamisesta olisikin kululut tuo 60vrk. He saavat kyllä periä perintäkuluja ja siirtävät vaikka vuoden eteenpäin laskua , kunhan saavat siitä rahaa. Mikä asiakaspalvelu on sellainenn, johon ei voi soitta. Aika vaikea pitää yhteyttä s-postitse kun vastaavat mitä sattuu ja huonolla suomen kielellä. Eikähän tämän rumban jälkeen ole heidänkin posti tukossa. Maanantaina alkaa uusi soittokierros ja merkintä on saatava pois. Lupasivat asiakasteidossa poistaa , jos ei onnistu yhteydenpito tuohon arplyyn, kunhan lähettää kopiot maksetuista laskuista. Vaikeaa, kun ei ole tullut paperilaskuja ja 5€ maksumuistutuksia, suoraan vaan siirtomaksuja ja puhelinlaskut on pilvissä niiden 20€ siirroissa. Että pitikin ikinä tämmösiin huijareihin törmätä. Yksi ja sama mies on kaiken takana ja mielivaltaisesti saa bisnestä pyörittää. Kyllä verenpaineet paukkuu taivaissa . Muuta ko jaksamisia ja taistelkaa loppuun asti, jospa joku 45m ottaisi asian puheeksi niin poliisikin heräisi näiden huijareiden toimintaan.
- 12+8
Älä missään nimessä maksa heille mitään, vaikka asiakastieto näin kehottaa. Sanot vain sinne että nämä ovat laittomia ja et niitä maksa, ja merkintä on myös laiton. Jos ovat eri mielitä, niin kysyt että voiko laittomasti toimiva luottoyhtiö/perintäfirma ilmoittaa maksuhäiriömerkinnän?
- JR
12+8 kirjoitti:
Älä missään nimessä maksa heille mitään, vaikka asiakastieto näin kehottaa. Sanot vain sinne että nämä ovat laittomia ja et niitä maksa, ja merkintä on myös laiton. Jos ovat eri mielitä, niin kysyt että voiko laittomasti toimiva luottoyhtiö/perintäfirma ilmoittaa maksuhäiriömerkinnän?
Hei! Täällä myös yksi,joka on joutunut Arplyn kusettamaksi ja saanut siitä ilosta maksuhäiriömerkinnän,josta eilen tuli ilmoitus! Onko teillä kenelläkään tietoo,että onko asiakastiedolla sähköpostiosoitetta,jonne vois laittaa viestiä tästä kusetusfirmasta..kun vkonlopun aikaan ei voi sinne soittaa. Äsken laitettu s-postia Arplylle,saa nähä vastaavatko mitään! Voi helvata sentään mihin kuseen tässä on joutunu jonku 50euron vipin takia!!
- Assi
JR kirjoitti:
Hei! Täällä myös yksi,joka on joutunut Arplyn kusettamaksi ja saanut siitä ilosta maksuhäiriömerkinnän,josta eilen tuli ilmoitus! Onko teillä kenelläkään tietoo,että onko asiakastiedolla sähköpostiosoitetta,jonne vois laittaa viestiä tästä kusetusfirmasta..kun vkonlopun aikaan ei voi sinne soittaa. Äsken laitettu s-postia Arplylle,saa nähä vastaavatko mitään! Voi helvata sentään mihin kuseen tässä on joutunu jonku 50euron vipin takia!!
Asiakasrekisteritiedolla on sähköposti,sinne vaan lähettämään,olen sinnekin lähettänyt useita sähköpostiviestejä eivätkä ole vielä vastanneet muuta kuin että ovat pyytäneet Arplyltä selvityspyynnön. Mutta heillä on siis käsittääkseni lakimies talossa,itse ainakin soitan heidä lakimiehelleen maanantaina.
- 4+18
JR! koska sulla oli laskussa alkuperäinen eräpäivä?`onko tullut maksuvaatimusta? kehareita? Mitä laitoit arplylle jos saa kysyä?
- JR
Minulla oli joulukuussa alkuperäinen eräpäivä,mutta koska sieltä tuli aina s-postiin uusi lasku,johon tehty eräpäivänsiirto ja veloitettu siitä,niin siksi en maksanut sitä. Odotin,että tulisi kotiin perintäkirje tai maksuvaatimus,mutta yhtään ainutta kirjettä ei ole kotiin tullut. Ja maksoin huhtikuussa laskun,mutta edelleen olen kuulema firmaan velkaa. Nyt tuli lasku s-postiin jossa eräpäivä 20.5 eli huomenna. Laitoin Arplylle viestiä,että kuinka on mahdollista,että olen velkaa heille edelleen vaikka olen maksanut laskun ja saanut vielä maksuhäiriömerkinnän.
- ZZ
Miten tämä Messto Palvelut voi ilmoittaa maksuhäiriöistä, kun heillä ei kotisivujensa mukaan ollenkaan kuluttajapalveluita??? Kukaan merkinnän saanut yksityshenkilö ei siis voi olla heidän asiakkaansa. Kuinka heillä voi olla siis kenenkään yksityshenkilön tietoja? Tätä kysyin myös heiltä jollain yhteydenottolomakkeella. Maanantaina ajattelin myös soittaa, kunhan ensin soitan Asiakastietoon.
- ZZ
Lähetin tällaisen viestin Kuulalaakerille:
"Hei!
Messto Palvelut Oy on ilmoittanut minua koskevan maksuhäiriömerkinnän Kuinkas se voi olla mahdollista, kun en ole asiakkaanne. Nettisivujenne mukaan tarjoatte palveluita vain yrityksille.
Haluaisin tietää, mitä tietoja teilä minusta on ja miksi, sekä poistamaan tekemänne maksuhäiriömerkinnän.
Odotan pikaista vastaustanne.
Terveisin,
XXX"
Sain vastauksen:
"Tervehdys,
Kyseessä ei ole Kuulalaakeri Oy, jolla on tuote nimeltä Messto.
Ole yhteydessä Suomen Asiakastietoon asian selvittämiseksi.
Kyse on siitä, että he ovat tehneet sopimuksen yrityksen kanssa, jolla on jotain tekemistä ko. Messto Palvelut Oy:n yrityksen nimen kanssa (GP PERINTÄTOIMISTO OY). Messto Palvelut Oy:tä ei kuitenkaan ole olemassa. Suomen Asiakastieto ei ole korjanut tietojaan ajantasalle ja siitä syystä maksuhäiriömerkinnän asettajan nimi on virheellinen ja viittaa meidän yritykseen. Olemme reklamoineet asiasta heitä ja heiltä saat tiedon, mistä yrityksestä on kyse mihin maksumerkintähäiriösi liittyy.
- Erittäin valitettava tilanne, jossa meidän yrityksellä ei ole asiaan osuutta, eikä arpaa muuten kuin vastata näihin maileihin.
Ystävällisin terveisin,
Joni Öfverström"
- 8+20
JR, maksoitko ne eräpäivän siirrotkin kun maksoit laskun pois? Mulle kanssa tullut eräpäivän siirtoja automaattisesti.
- JR
Maksoin.. eli yks lasku oli tää lasku siitä pikavipistä,jossa oli ihan ihme kuluja ja toinen lasku eräpäivänsiirroista.. Mutta eipä auttanu maksut,kun tälläseks tää homma meni... Mutta viestiä laitettu myös asiakastietoon,jospa tää jotenkin selviis ja sais merkinnän pois rekisteristä.. jännä,et kaikille tullut samoihin aikoihin maksuhäiriö merkintä,mulla 14.5 ja silti vielä s-postin laskuissa eräpäivä 20.5....
- Assi
Eihän niistä eräpäivän siirroista tarvitse maksaa koska niistä ei ole lähetetty laskuakaan. Ecreditin ja Tromveltin pikavippiehdoissahan sanotaan että eräpvsiirrot laskutetaan puhelinlaskun yhteydessä,että laskua ei lähetetä asiakkaalle. Jos teillä on eräpv siirtomaksu,vaatikaa siitä Arplyn tai Messton ihmisiltä selvitykset.
Sama juttu.arplylta 14.5 merkintä.sinne olen lähettänyt s.postia ja faxia mutta mitään ei kuulu!s.postiin oli tullut 2.5 ja 10.5 laskut jossa ilmoitettiin että 21 päivän kuluttua
ilmoittavat asiakastietorekisteriin.no ei ihan pidä paikkaansa!asiakastietoon pistetty
s.postia.suoraan sanottuna v......tuttaa.laki 24 lakimies sanoi että asiakastiedon on pakko ottaa merkintä pois.perjantaina tuli pankista kirje että kortti pois leikattuna.EI HELVATA!!!!!!MITÄ TEHDÄ- shsera
Niini kävi minullekkin, mutta olen vaan vitun pahalla päällä. Joten leikkaan nyt korttini ja tulen käymäämn Hesassa ja hakkaan jonkun!
- JR
Ootteko saaneet vastauksia asiakastietorekisteristä...?? Ite laitoin sinne s-postia,mutta mitään vastausta ei ole kuulunut...!! Arply ei vastaa sinne laitettuihin s-posteihin myöskään...
- Assi
Soita Asiakastietorekisterin lakimiehelle ja vaadi merkinnäin poistamista. Soitin sinne juuri itse, lakimies sanoi että tällaisissa riitatilanteissa he päätyvät poistamaan merkinnäin. Eli: lakimies poistaa merkinnän, näin sanoi ainakin minulle että poistavat merkintäni.
Tänään olen yhteydessä myös kuluttaja-asiamieheen ja kysyn neuvoa rikosilmoituksen tekemiseen. Ainoastaan niin saadaan laittomat toimijat pois tai hommaa ainakin hankalammaksi.- ei helvata....
Oletko maksanut velkasi Arplylle vai poistavatko Asiakastiedoissa merkinnän vaikka ei olisi maksanut Arplylle takaisin edes pääomaa ja kuluja?
Näin minulle vastattiin kuluttajaneuvonnasta:
Kuluttaja-asiamies voi puuttua perintätoimiston toimintaan perintälaissa tarkoitetulla tavalla. Jos kyse ei ole perintätoimistosta, voi yksittäisen sopimusriita-asian saattaa kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi ratkaistavaksi. - Assi
ei helvata.... kirjoitti:
Oletko maksanut velkasi Arplylle vai poistavatko Asiakastiedoissa merkinnän vaikka ei olisi maksanut Arplylle takaisin edes pääomaa ja kuluja?
Näin minulle vastattiin kuluttajaneuvonnasta:
Kuluttaja-asiamies voi puuttua perintätoimiston toimintaan perintälaissa tarkoitetulla tavalla. Jos kyse ei ole perintätoimistosta, voi yksittäisen sopimusriita-asian saattaa kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi ratkaistavaksi.Asiakasrekisteristä lakimies sanoi että maksa se alkuperäinen pääoma ja kohtuulliset kustannukset, en ollut voinut maksaa velkaa koska laskun laskua ei ollut koskaan tullut. Lisäksi eivät olleet edes maksaneet minulle väittämäänsä toista summaa,josta muka sain toisen maksuhäiriömerkinnän. Tarkistin sen tiliotteeltani.
Eli merkintä poistettiin ennen kuin maksoin velkani Arplylle.
- pois vaan
Tosta lafkasta on jo tehty satoja rikosilmoituksia vuoden sisällä. Ei vaan saada kuriin , ei sitten millään.
Tämä nyt on viimeinen esimerkki siitä että koko pikavipit saa ihan oikeasti kieltää kokonaa - ysk vaan
jo täälläkin laskun erpäv 20.5 ja yritetty tehdä maksusuunnitelmia ja maksuhäirimerkintä 20.5??
- itioohoi
Uskomatonta touhua... Mihin tässä oikein pitäisi olla yhteydessä, jotta nuo puljujen sivut saadaan nurin ja huijaustoiminta loppumaan
- Assi
Tutkintapyyntö poliisille asiasta, tehkää kaikki jotta tällainen törkeys ei pääse toistumaan. Itse teen sen tänään.
- kaHDSHKFOiron
Laitoin itse asiakastietoon sähköpostia ja juuri vastasivat, että merkintä on heidän toimestaan tänään poistettu. Huh kun meinasin säikähtää. Olen yrittänyt saada yhteyttä Arplyyn, mutta ylläriylläri sieltä ei vastata mitään kautta :D Mitenhän tässä menee nyt jatkot sitten...
- hiuh897
Kiinnostaako ilmainen?
http://tc.tradetracker.net/?c=3080&m=104431&a=81475&r=&u=- JR
Minultakin olivat merkinnän poistaneet... Voi että helpotti..tuli jo muutama aika uneton yö vietettyä.
- ki
JR kirjoitti:
Minultakin olivat merkinnän poistaneet... Voi että helpotti..tuli jo muutama aika uneton yö vietettyä.
Sama täällä. Maksoin pääoman, korot ja huomautuskulut, en siis laittomia eräpäivänsiirtoja tai perintäkuluja. Ensin sanoivat, etteivät poista, mutta olivat tänään poistaneet merkinnät sitten kuitenkin onneksi! Olkaa muutkin tiukkana, älkää antako periksi!
- kiukelo2
JR ja ki. Ketä merkinnän poisti, arply vai asiakastieto?
Olitteko maksaneet laskut kun poistivat vai mikä oli syy?- ki
Minulla ei ole siitä tietoa :(. Puhuin asiakastiedon juristin kanssa hieman ennen klo 16, joka sanoi, että hänelle pitää lähettää maksetuista laskuista kuitit ja arplyn lähettämät laskut. Ne lähetettiin klo 17.00 aikaan, joten ei ole tietoa onko ao juristi kerinnyt ne poistamaan, vai onko asiakastieto tänään poistellut niitä jokatapauksessa. Juristi ei ole ainakaan kuitannut minulle saaneensa näitä lappusia, jotka laitoin spostilla. Tosin laitoin arplyyn viestiä, jossa ilmoitin, etten maksa perintäkuluja, eräpäivänsiirtoja jne. ja kerroin, että jos merkintöjä ei poisteta, niin tulen haastamaan heidät oikeuteen. En ole saanut sieltä arply:lta vieläkään vastausta ja lähetin viestiä sinne perjantaina (kuinka yllättävää)...
Toivottavasti tästä oli apua. Itse en edes jutellut asiakastiedon palveluneuvojien kanssa vaan pyysin suoraan juristille. - Raivo Riit
ki kirjoitti:
Minulla ei ole siitä tietoa :(. Puhuin asiakastiedon juristin kanssa hieman ennen klo 16, joka sanoi, että hänelle pitää lähettää maksetuista laskuista kuitit ja arplyn lähettämät laskut. Ne lähetettiin klo 17.00 aikaan, joten ei ole tietoa onko ao juristi kerinnyt ne poistamaan, vai onko asiakastieto tänään poistellut niitä jokatapauksessa. Juristi ei ole ainakaan kuitannut minulle saaneensa näitä lappusia, jotka laitoin spostilla. Tosin laitoin arplyyn viestiä, jossa ilmoitin, etten maksa perintäkuluja, eräpäivänsiirtoja jne. ja kerroin, että jos merkintöjä ei poisteta, niin tulen haastamaan heidät oikeuteen. En ole saanut sieltä arply:lta vieläkään vastausta ja lähetin viestiä sinne perjantaina (kuinka yllättävää)...
Toivottavasti tästä oli apua. Itse en edes jutellut asiakastiedon palveluneuvojien kanssa vaan pyysin suoraan juristille.Tietosuojavaltuutettu on ennenkin tutkinut Asiakaspalvelun toimintaa. Asialle kannattaa nyt hakea julkisuutta, koska on käsittämätöntä mikä monopoli heillä on. Kysymys on aika törkeästä virheestä, heiltä voisi edellyttää suurempaa huolellisuutta.
- 12+14
ki kirjoitti:
Toivottavasti tästä oli apua. Itse en edes jutellut asiakastiedon palveluneuvojien kanssa vaan pyysin suoraan juristille.Älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko heille maksamaan, sitähän he juuri ovat tällä tempauksella hakeneet. Haastakaa heidät ensiksi oikeuteen luottotietojen laittomasta töhrimisestä ja sen jälkeen maksatte jos haluatte. Todennäköisesti he ovat saaneet jo saatavansa kun olette hakeneet sen vipin, vai oletteko tarkistaneet ettei teiltä ole laskutettu 20€/per lähetetty viesti vipin haku vaiheessa? Itselläni ainakin kun hain heiltä 30€ vipin, puhelinlasku nousi välittömästi 40€:lla. Joten he jäivät jo tuossa vaiheessa voitolle, ja nyt pitäisi sit mukamas maksaa heille vielä pääoma korot muistutuskulut. Ei tule kesää....
- JR
Ei ole tietoa,että kumpi merkinnän poisti ja en ole maksanut laskua... tosin olinhan sen jo kertaalleen maksanut,mutta arplyn mukaan siitä oli vielä maksuja maksamatta...
- hohhoijaa
Asiakastieto pyyhkii tuhansia maksuhäiriömerkintöjä rekisteristään
Noin 12 000 maksuhäiriömerkintää poistetaan Asiakastiedon rekisteristä, koska perintätoimiston saatavissa on kosolti epäselvyyksiä.
Suomen Asiakastieto poistaa rekisteristään maksuhäiriömerkinnät, jotka perustuvat perintätoimisto Arplyn kiistanalaisiin saataviin.
Asiakastiedon lakiasiainpäällikkö Juuso Jokela kertoo, että kyseessä ovat Arplyn kanssa samaan konserniin kuuluvien pikavippiyhtiöiden saatavat. Niissä on Jokelan mukaan runsaasti muun muassa velkojen saldoa koskevia epäselvyyksiä.
Poistettavia maksuhäiriömerkintöjä on yhteensä noin 12 000 ja velallisia kuutisentuhatta. Heistä yli 90 prosentilla on myös muita maksuhäiriömerkintojä, joita Asiakastieto ei poista luottotietorekisteristään.
Teija Santaharju Teija Santaharju Yle Uutiset
Voi, että helpotti tämä tieto:) Kyllä on tämä heidän maksuperintälogiikka ihan ihmeellistä, itselläni tullut 15 e eräpäivänsiirtokulumaksu aerikselta , vaikka laskun olen jo maaliskuussa maksanut , nyt perivät viesteillä perintäkuluja 51 euroo plus muut kulut ja lasku on 76 e, en aio maksaa. - ARPLYARPPLY
NYT ON POISTETTU MERKINNÄT!!EI TARTE ENÄÄ HÄTÄILLÄ KENENKÄÄN !TOIVOTTAVASTI EI ENÄÄ JÄRKY ASIAT ARPLYN TAKIA!
- jkjkjkjkjkjkjkjkk
Tapahtuihan se oikeus. Juhlikaa vain siellä lahden toisella puolen helvetin virolaiset loiset.
- ei helvata sentään..
Hmm... hesarin netti uutisessa vielä tuollainen maininta oli:
---
"Perintäyhtiötä on nyt kehotettu selvittämään kiistanalaisten laskujen asianmukaisuus oikeusteitse."
---
Eli häiriömerkintä lähti mutta tuleeko nyt sitten seuraavaksi haaste käräjäoikeuteen? - 1kyrpä
Joutuuvat 200 maksaan ennen käräjöintiä
mikä lisätään asiakkaalle
6000x200 on 1 200 000
- ei helvata sentään..
Jaahas, sama ruljanssi lähtee taas.. sähköpostia tuli:
Hetivippi perintäkirje...
Maksamaton pikalainanne raportoidaan Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään maksuhäiriökantaan
Alla oleva saatava on edelleen maksamatta. Kehotamme teitä suorittamaan avoimen saldon kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä.
1 § Tässä laissa säädettyä toimilupaa ei kuitenkaan vaadita satunnaiseen perintätoimintaan, jos perintätoimintaa ei ole markkinoitu. Toimilupaa ei myöskään vaadita:
2) yhteisön tai säätiön saatavien perintään, jos toimeksiantaja ja perintätoiminnan harjoittaja kuuluvat samaan kirjanpitolaissa tarkoitettuun konserniin tai jos toimeksiantaja ja perintätoiminnan harjoittaja ovat saman luonnollisen henkilön määräysvallassa;
Saaja/Mottagare: Hetivippi / Perintäosasto
Eräpäivä/Förfallodag: 02.06.2012
Summa: €155.90
Erittely/Specifikation:
Hetivippi 14pv 70€ €70.00
Käsittelymaksu €24.00
Korko €0.90
Huomautuskulut €10.00
Perintäkulut €51.00- eivoiollatott
Siis tänäänkö napsahti tuommosta postia?
- ei helvata sentän.
eivoiollatott kirjoitti:
Siis tänäänkö napsahti tuommosta postia?
Kyllä,tänään sen jälkeen kun uutinen mitätöidyistä maksuhäiriömerkinnöistä.
Maksan Arplylle vain pääoman ja 2 huomautuslaskun kulut eli 10€ takaisin,näin neuvoi lakimies. Loppuja automaattisia eräpvsiirtoja ja perintäkuluja ei tarvitse maksaa yhtiölle jolla ei ole luotonantolupia/perintälupia.
- 5+2
kai ne laskut kuitenkin maksettava on?
90% ennestään maksuhäiriömerkintä kun maksu myöhässä 60 päivää.
en oikein tajua tätä koko juttua. - jkjkjkjkjkjkjkjkjkk
Vaihda sähköposti niin loppuu.
- onko tietooa?
Onko kukaan saanut mitään infoa mistään kauanko, tämä tieto merkintöjen poistosta, kestää saavuttaa pankit ym??
- aika rumbaa
onko tietooa? kirjoitti:
Onko kukaan saanut mitään infoa mistään kauanko, tämä tieto merkintöjen poistosta, kestää saavuttaa pankit ym??
mul oli ainaki mastercard ilmestyny takas,ku pankin sivuilla kävin kattomassa äsken!
- joopajoooh taas
älkää nyt jumaliste maksako!!se oravanpyörä jatkuu ja jatkuu!!maksaa kuin kuollutta lehmää!
- Häh?
Onko teille lähetetty edes vaadittavia ennekkotietoja ja sopimusehtoja lainaa ottaessanne?
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/22ce74be-b116-47bf-a000-0f3b9748c36f/Tekstiviestilainojen perussäännöt.pdf
"Ennen lainasopimuksen tekemistä kuluttajalle on toimitettava henkilökohtaisesti lain edellyttämät ennakkotiedot ja sopimusehdot kirjallisesti tai sähköisesti niin, että kuluttaja voi tallentaa ja toisintaa ne muuttumattomina. (Kuluttajansuojalain 6A luvun 11 §) Säännöksen tarkoituksena on turvata se, että kuluttaja saa keskeiset tiedot elinkeinonharjoittajasta ja että hän voi säilyttää tiedot ja tarvittaessa vedota niihin.
Myös Tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamista koskevan lain 9 § mukaan sopimusehdot on toimitettava palvelun vastaanottajan saataville siten, että vastaanottaja voi tallentaa ja toisintaa ne. Säännös varmistaa sen, että kuluttajalla on tosiasiallinen mahdollisuus tutustua ehtoihin ennen sopimuksen tekemistä."
Jos yritys laiminlyö tämän vaatimuksen, ehdot eivät sido kuluttajaa. - ...
9. Kiskontasäännös
Rikoslain 36 luvun 6 §:n 2 momentin mukaan: ”Kiskonnasta tuomitaan myös se, joka luotonannossa ottaa tai edustaa itselleen tai toiselle korkoa tai muuta taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa luotonantajan suoritukseen ottaen huomioon:
1) myönnetyn luoton määrä, luottoaika ja luottosopimuksen muut ehdot;
2) myönnettyyn luottoon liittyvä luottoriski;
3) kulut luotonantajan sellaisista toimista, jotka kuuluvat huolelliseen luotonmyöntämismenettelyyn;
4) luoton rahoittamisesta aiheutuneet tavanomaiset kulut;
5) luottotoiminnan tavanomaiset yleiskulut.
Yritys voi periä korkolain mukaista viivästyskorkoa korkeampaa korkoa, jos velalle on maksettava tätä suu-rempaa juoksukorkoa. Viivästyskorko voi olla juoksukoron suuruinen. On kuitenkin muistettava, että kerta-luonteisia palkkioita yms. ei voida velan maksun viivästyessä muuntaa juoksukoroksi ja jatkaa sen perimistä viivästysaikana. - jännä nähä!
Nyt ollu hiljasta tuolta tromveltin suunnasta! seuraavaksi kolahtaa varmaa käräjiltä kirje,vaikka laskut maksettu!!
- ki
Eilen tuli minullekkin sähköpostiin hiljaisuuden keskeltä kirje hetiviltä. Maksuvaatimus eräpäivänsiirto ja perintäkulut nousseet 91 e. Uhkaillaan luottotietojen menetyksellä ja oikeudenkäynnillä....
Maksettu jo tämän kuun alussa pääomat korot ja huomautuskulut, että näin :/. Laitoin heille vietiä, että odotan innolla oikeudenkäyntiä. - Koopee
HuhHuh! Onpa hurjaa lukemista näissä kommenteissa. Itse olen lainannut,joskus 60-100 euroon ja maksannut kaikki ennen eräpäivää näille firmoille, eikä minulla ole ollut ongelmia näiden firmojen kanssa. Aina ovat tiedottaneet, kun maksu on kirjautunut heidan järjestelmiin ja aina ovat tarjonneet uutta vippiä. Mielestäni tässä ei ole ongelmia, kun maksaa maksut ajallaan. Tämä on oma kokemukseni.
- 3+16
Koopee kirjoitti:
HuhHuh! Onpa hurjaa lukemista näissä kommenteissa. Itse olen lainannut,joskus 60-100 euroon ja maksannut kaikki ennen eräpäivää näille firmoille, eikä minulla ole ollut ongelmia näiden firmojen kanssa. Aina ovat tiedottaneet, kun maksu on kirjautunut heidan järjestelmiin ja aina ovat tarjonneet uutta vippiä. Mielestäni tässä ei ole ongelmia, kun maksaa maksut ajallaan. Tämä on oma kokemukseni.
Älä puhu paska.a..
- Koopee
3+16 kirjoitti:
Älä puhu paska.a..
Totta tulipa vähän puhuttua paata, eli potaskaa. Muistin juuri että, sain kyseiseltä firmalta muistuksen erääntyneestä saatavasta, joka oli myöhässä, vaikka eräpäivään oli vielä monta päivää. Tuntuu kummalliselta. Täytyypä suhtauta varauksellisesti kyseisiin firmoihin. Ja olla varovaisempi, ettei käy niin kuin monille muille pettyneille. Kiitos tämän palstan kommenttien kirjoittajille.Toivon teille parasta. Otanpa opikseni näistä kommenteistanne, ettei minulle kävisi samoin.Tsemppiä teille !
- kyrpiintynyt!
Ja tromvelt laittaa taas laskua! ei vittu, maksettu ajat sitte kuitit lähetetty sinne yms..ihme putiikki...
- jössestuubo j.
Ei ne mitään ole ikinä oikeuteen vieneet-eivätkä vie!! Huomatkaa tämä!
- hrsrh
Käräjille sitte vaa.
Oma vaade.
1. Kiskominen (kun ei ole luotonantolupaa)
2. Kotirauhan häirintä. (viesteistä jotka on jatkuvia ja ei saa peruttua (jopa 6 päivässä)
3. Petos (aiheettomat perinnät ilman luoton antolupaa tehtävä lainan anto puuttu perintälupa)
4. Aiheeton luottotietojen menetys (Laki saa päättää mikä on...)
Haasteet lähtee heti seuraavan viestin jälkeen, kun saan vielä perintäkirjeen.
Jollei Syytettyä löydy, niin laitetaan etsintäkuulutukseen EU alueella.
Ja kyllä mielellään väittelen paikallisessa oikeudessa, vaikka julkisesti! - NYTLOPPU PRKL
hrsh =) !SAMA TÄÄLLÄ!!TOIVOTAAN PARASTA!!!
- Dorianight
nyt se alko.. kotoa rikottiin yöllä putarhakalusteet ja uhkaus tuli kännykkää.. ovat joko myyneet velat tai sit vaa uhkailevat. pihalla näky on hirveä. Kaikki istutukset pitää alusta alkaa ja muovikalusteet kaikki rikki.
NYT en ainakaan maksa mitään noille- 12+13
No kerroppas sitten mitä siellä uhkailtiin? Ettei olisi nyt kuitenkin niin, että olet sellainen koulusta päässyt kakara, joka kännissä on tullut kotiin ja keksinyt tuon tarinan. Ota ensi kerralla vähemmän sitä isojen poikien juotavaa.
- Ei parane pelleillä
Minulle ei edes tullut asiakastiedolta ilmoitusta luottotietojen menemisestä mutta sain kirjeen että niitä oli poistettu 4 kpl kyseiseltä firmalta tulleita.
Itselläni on kyseiselle puljulle 4 pikavippiä. Nyt tuli sitten Haaste riita-asiassa kotipaikkani käräjäoikeudelta koska en ollut maksanut...
Maksakaa hyvät ihmiset pois vaan ennen kuin käy näin. Nyt odotellaan sitten voutia. Tappelemaan en ala kun en ole säästänyt sähköposteja, tekstareita jne.
Perimiskulut on on kasvanut 111,00€/vippi. Korot sensijaan oli yhteensä VAIN 21,70€ yhteensä??? mikä minusta on hiukan outoa...ja koska käräjillekkin asti tämä firma on nuo saatavat saanut niin maksan nyt häntä koipien välissä...- Harmi homma
Ei siihen tuu voutia jos saat sen niin sovittua oikeuden ja velkojan kanssa että maksat kaiken mitä ne oikeudessa vaatii. En usko että ne sopisivat sitä muuten, eli sait paljo lisää maksettavaa nyt valitettavasti tosta.
- 49323223
Niin, silti voi kysyä, että mitä oikeus on mieltä siitä, että luotonantorekisteriin kuulumaton pulju myöntää lainoja ja perintäluvaton firma laskuttaa parin viikon välein 10e lisää perintäkuluja. Katsotaan miten käy, purematta en niele, omaa haastetta odotellessa.
- Jokainen vastaa ite
Ethän nyt vaan koita yllyttää tota haastetta saanutta hankkimaan itselleen epäedullista tuomiota ja maksuhäiriömerkintää tossa asiassaan jos se haluaa sen ennen tuomiota sopia? Nuo kohtuullisuuskyselyt kannattaa säästää siihen omaan juttuun, jos ja kun se tulee. Ei pahalla.
- Mielipiteistä
Jokainen vastaa ite kirjoitti:
Ethän nyt vaan koita yllyttää tota haastetta saanutta hankkimaan itselleen epäedullista tuomiota ja maksuhäiriömerkintää tossa asiassaan jos se haluaa sen ennen tuomiota sopia? Nuo kohtuullisuuskyselyt kannattaa säästää siihen omaan juttuun, jos ja kun se tulee. Ei pahalla.
Mun tietääkseni oikeudesta ei anneta mitään mielipiteitä vaan se käsitellään joko loppuun asti tai sovitaan ennen tuomiota. Ei ne tuomarit oo mitään vapaamuotoisia neuvonantajia eli turha luulla että ne alkais jutustelemaan näissä asioissa.
- Tulta päin
Mielipiteistä kirjoitti:
Mun tietääkseni oikeudesta ei anneta mitään mielipiteitä vaan se käsitellään joko loppuun asti tai sovitaan ennen tuomiota. Ei ne tuomarit oo mitään vapaamuotoisia neuvonantajia eli turha luulla että ne alkais jutustelemaan näissä asioissa.
Ei se summa kasva vaikka siitä valittaisikin. Jos jutun häviää käräjillä (mitä en usko ainakaan eräpäivän siirto laskuissa) niin summa on ihan sama ja vielä on kuukausi aikaa maksaa. Älkää nyt luovuttako helpolla. Joku mainitsikin että kokeilevat kepillä jäätä josko porukka rupee maksamaan.
- Hakekaa apua
Tulta päin kirjoitti:
Ei se summa kasva vaikka siitä valittaisikin. Jos jutun häviää käräjillä (mitä en usko ainakaan eräpäivän siirto laskuissa) niin summa on ihan sama ja vielä on kuukausi aikaa maksaa. Älkää nyt luovuttako helpolla. Joku mainitsikin että kokeilevat kepillä jäätä josko porukka rupee maksamaan.
Helpolla se omaksi häviöksi kokonaan menee jos sinne lähdetään itse esittämään jotain mutkusitkuperusteluja joissa ei ole päätä eikä häntää. Jos aiotte jatkaa eteenpäin oikeudessa niin hommatkaa se lakimies sitä hoitamaan. Jonkun tollasen mielestä vois olla kiinnostavakin juttu!
- no johan myrkyn..
Siis veikö ARPLY oikeasti oikeuteen nämä vippivelat nyt?
Eli lähiaikoina rupeaa muillekkin tippumaan haasteita?- Myrkkyä myrkkyä
Kyllä niitä helppo lisäraha kiinnostaa varmasti tohon päälle. Vaativat meinaan varmasti myös oikeudenkäyntikuluMAKSIMIT ja mitä luulette onko niille iso homma siinä jutun viemisessä oikeuteen?
- Ei parane pelleillä
Juu siis kyllä vei ARPLY käräjille ja haasteessani oli 15 eri kohtaa ja vaatimusta. Eli 4 vippiä yhteensä, korko, 5€ huomautusmaksut erikseen ja sitten 4 x 111€ perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut 190€. Kaikki yhteensä yli 1300€!! parin sadan vipeistä.
Olen koittanut sopia maksuista mutta ei käy kuulemma. En ala tappelemaan, nöyrryn nyt ja suoraan sanottuna ketuttaa.
Ehdotin 500€ lyhennystä joka kk eli muutamassa kuukaudessa olisin saanut kaikki pois mutta he eivät tee maksusunnitelmia. Noh, olen jo henkisesti varautunut ulosottoon.. Luottotiedot menee mutta olen onneksi siinä tilanteessa että en jaksa uskoa että lähivuosina tulen " tarvitsemaan" edes mitään missä ne tarkastetaan :) Onneksi elämä hymyilee muuten!- Ei parane pelleillä
Korjaan, kantaja ei ollut ARPLY vaan GP-Perintä
- Oikeusapuun?
Ei olis iso vaiva kipaista oikeusapuun tuossa hommassa. Ne vois tota sun juttua arvioida ja kertoa tarttisko sun avusta jotain ylipäänsä maksaa. Mutta tee se nopeasti koska sulla on vaan lyhyt määräaika asiaa edistää.
- 33
Maksat siis mukisematta laittomat perintäkulut ja vielä oikeudenkäyntimaksutkin???
Oikeuteen vain viesti, että suostut maksamaan alkuperäisen saatavan korkokuluineen ja mahdollisen 5 euron huomautusmaksun, muttet laittomia perintäkuluja. Lisäksi vaadit kantajaa maksamaan oikeudenkäyntikulut, koska perintätoimet ovat olleet hyvien perintätapojen vastaisia ja tehneet mahdottomaksi maksusopimuksen solmimisen. - hserhe
Muistutetaan vähän.
Arplyn firmoilla ei ole ollut EtteläSuomen Aluehallintoviraston lupaa myöntää pikavippejä.
He vetoavat siihen että lupaa ei tarvita jos myöntö on satunnaista. se ei ole sitä, ja kohdassa muutakin huomauttamista.- Luotonantajarikos
Ja mitä luvattomusta seuraa tai voi seurata, sen voi tarkastaa laista eräiden luotonantajien rekisteröinnistä..
- TIETÄJÄ
HE .ARPLYN MIEHET KIRJOITTELEE TÄNNE.ÄLÄKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSAKO MITÄÄN.OLEN OLLUT YHTEYDESSÄ KULUTTAJAASIAMIEHEEN JA SIELTÄ SANOTTIIN ETTÄ LAITONTA TOIMINTAA.ÄLKÄÄ MAKSAKO HYVÄT IHMISET MITÄÄN. TÄNNE KIRJOITELEE NÄKÖJÄÄN ARPLYN OMISTAJAT.
- kyrpå
minä en maksa
- yx uhri..
Joo ei kannata maksaa laittomia kuluja. Ainoastaan pääoma korko ja mahdolliset huomautuskulut. Aeris ja Tromvelt eivät koskaan tainneet ilmoitella missään minkäänlaisista lainaehdoista, joten kuinka kuluttaja voi tietää oikeutensa ja velvollisuutensa jollei minkäänlaisia lainaehtoja ole missään luettavissa. Ja tuo Arply on ollut alusta lähtien laiton perintäfirma, joten eihän ne voi millään ihmeelläkään voittaa oikeudessa, mutta sen verran hullua porukkaa nuo virolaiset tuntuvat olevan että eivät jätä sitten millään rauhaan. Eli en yhtään ihmettele vaikka vievät oikeuteenkin koska näin he uskovat että moni viimeistään tässä vaiheessa pelästyy ja maksaa kiskurirahoja heille. SEn verran kyllä luottaisin suomen oikeuslaitoikseen, että Arplyn ukot ne viimekädessä maksaa... Toisaalta tuskin ne mitään maksaa ja hävitessään luikkivat rajan taa suunnitteleen uusia rikoksia. Mitä tästäkin on oppinut että kannattaa välttää virolaisia vippifirmoja.. Ei jaksa ymmärtää miksi ne saa vieläkin temmeltää ja lähetellä tekstareita ja lainatarjouksia. Itselleni kävi sillä tavalla että kun aikanaan maksoin ecredit laskun sekä Aeriksen laskun tuli tekstarit että kiitos ja lisälainaa olis tarjolla, seuraavana päivänä pukkaa viestiä, että maksa velkasi välittömästi.. Olivat jostain saaneet päähänsä että kun ilmeisesti laina oli myöhässä niin sitten peritään ns. jälkikäteen 5 euron kuluja joka tällä hetkellä taitaa olla jo pitkälti toistasataa.. En ole pahemmin niihin noteerannut mutta kaikki olen säästänyt ja tiedot on tallessa, joten onpahan sitten esittää jos tulee jotain jälkijuttuja vielä jossain vaiheessa. Kaikkein huvittavinta on että hivuttavat pikkuhiljaa korkoa ylöspäin, eli se korko mitä ovat alunperin lähteneet perimään.. Ei niitä roistoilta näemmä keinot lopu! Taitaa olla huijaus äidin maidossa..
- 3+14
Itse ehdotin Arply-veijareille jo muutama kuukausi sitten, että voisin sopia alkuperäisen saatavan maksusta, mutten ala laittomia perintäkuluja maksamaan. Tämä ei heille käynyt, joten en ole sitten maksanut mitään. Eipä ole kuulunut haastetta, eikä varmasti kuulu, koska joutuisivat maksamaan oikeudenkäyntikulut laittomien perintätoimiensa takia.
Nää laittomat perintätoimistot laskee sen varaan, että käräjäoikeuden ja luottotietojen menettämisen pelossa maksetaan mitä pyydetään. - 14+16
Ja muistakaa kun seuraavan kerran tulee postissa noitten laskuja, niin kylmästi kirjoitatte kirjeen päälle:"Palautus, kyseessä laittomia laskuja lähettävä yritys" ja viette postin laatikkoon. He meinaa lähettävät kaikille samaan aikaan noi postit, niin on kiva mennä omalle postilaatikolle kun siellä odottaa satoja palautus kuoria. Itse ainakin tulen näin tekemään. Ja ketä maksaa postilaskut, Arplyn pojjaat. Näin saadaan kivasti heidän rahojaan tuhlattua ja ehkä toiminta loppuu kun aina saavat kuoret takaisin bumerangina.
- ei helvata sentään..
No nyt tuli käräjäoikeudesta postia.. kantaja: GP-Perintä...
Soitin toimistosihteerille ja hänkin ihmetteli sitä kulujen määrää mitä on merkitty haasteeseen, eivät itsekkään siellä tiedä oikein mitään tästä firmasta, ovat netin kautta tehneet sähköisen haasteen.
Kehoitti tekemään vastineen jossa vaatisin tietää kantajalta mitä ovat nämä kulut joita oli 4 kpl summia 81,91,81,109€ ja sitten oik.käyntikulut 190€.
Otin yhteyttä lakimieheen ja hän nyt sitten alkaa hoitamaan vastikkeen tekoa.
Pääomia ja 5-10€ huomautuskuluja en kiistä, nämä muut kulut ovat varmaankin niitä automaattisen eräpäivänsiirron kuluja?
Yritin vielä viime vk ottaa yhteyttä ARPLYYN sähköpostitse mutta eivät suosutneet maksusuunnitelman tekoon. Heti kyselyn jälkeen alkoi tulla joka päivä tekstareita että "siirrä eräpäivääsi" jne, samana päivänä kun haaste tuli niin tuli vielä 1 tekstari...- 37
Ja nyt sitten kun on lakimies hommattu hoitamaan, kerro muillekin miten hän asiaa tulkitsee, mihin vastineessaan vetoaa ja mihin se lopulta johtaa käräjillä.
- vippikeisari 66
JA TÄSSÄ ON SE B I S N E S !!!
Mikä tahansa firma voi tehdä kasan vaikka tekaistuja haasteita " netin kautta" . 5 % maksaa ilman mutinaa, loput kiistää -> rahat taskuun -> kadotaan maisemaan -> uusi firma pystyyn ja sama uudestaan - > P R O F I T ! . ihan sama vaikka kasan haasteita tekis ilman mitään velkaakaan , kunhan osa maksaa.
Onko jossakin systeemin syövereissä vikaa, varmaan on , mutta ei ketää kiinnosta ! - ei helvata sentään..
37 kirjoitti:
Ja nyt sitten kun on lakimies hommattu hoitamaan, kerro muillekin miten hän asiaa tulkitsee, mihin vastineessaan vetoaa ja mihin se lopulta johtaa käräjillä.
Ok. En muuten olisi lakimiestä ottanut,eihän ne ilmaisia ole mutta vakuutuksessani on "yksityishenkilön oikeusturva". Oikeudenkäyntikulut korvataan paitsi omavastuuosuus.
- huuhaajska
ei helvata sentään.. kirjoitti:
Ok. En muuten olisi lakimiestä ottanut,eihän ne ilmaisia ole mutta vakuutuksessani on "yksityishenkilön oikeusturva". Oikeudenkäyntikulut korvataan paitsi omavastuuosuus.
No , tässä tapauksessa on täysin varmaa että kulut menevät GP perintätoimiston maksettavaksi
- 7654321
oletteko katsoneet tarkkaan hetivipiltä saamianne laskuja?olen ottanut 3 kertaa 50e vipin tuolta ja maksanut aina ennen eräpäivää pois.nyt katselin vanhoja laskuja täällä kirjoitettujen asioiden takia ja laskuissa oli jo valmiiksi lisätty 5e viivästysmaksua.eli ovat huijanneet jo tuossa.
- 13+11
Niinpä ja kun rupeat katselemaan puhelinlaskuasi siltä kuulta milloin otit nuo vipit niin voit mukavasti yllättyä. Sinua on todennäköisesti huijattu jo lainanhaku vaiheessa, kyseinen pulju kun laskutteli ihan surutta 20€ lähetetty viesti. Itse odottelen oikein kuola poskella, että koska minulle tipahtaa haaste, tulen tekemään sellaisen vaateen että oksat pois.
Ei voi olla mitenkään laillista että kuka tahansa voi laittaa laittoman pikavippi firman pystyyn, toimia 3vuotta ilman lupia ja että ketään puuttuu asiaan mitenkään, laskuttaa puhelinlaskuissa aivan mitä haluaa, käyttää perintäfirman nimeä firman nimessä ilman mitään perintä lupia, rikkovat kotirauhaa lähettämällä useita kertoja päivässä muistutusviestejä laskuista ja viimeiseksi vielä että lähetetyissä paperilaskuissa on näkynyt lähettäjänä perintätoimisto nimi, joka on myös kiellettyä. Tämän takia kaikkien laillisten perintäfirmojen nimi on jotain muuta kuin "perintätoimisto", eli he voivat käyttää omaa nimeään laskun lähettäjä ikkunassa.. Kaikki tällaiset asiat kannattaa tuoda ilmi kun riitautatte kyseiset laput.
- huh huijausta!!
Tämä Arply/GP ei ole saanut luotonantolupaa ja heidän väliaikainen siirtymävaiheensa on loppunut jo viime vuoden puolella, kyselin paikasta josta lupia antavat, siirtymävaiheen aikana ovat kai yrittäneet uudestaan saada lupaa mutta ei onnistunut. Ovat siis laittomia luotonantajia ja laittomia luottoja antaneet joten ei myöskään niiden perintä onnistu, pääomat pitänee maksaa mutta kulut kaikki ovat perusteettomia kuten nämä 7vrk automaattiset eräpäivänsiirrot lainanantajan toimesta.
- Mistä sanottu noin?
Tuolta paikastako ne sanoivat ettei tarvitse maksaa kuin pääoma?
- Silläläilla lallalll
VÄÄRIN. Aplyn osalta homma meni jo . Ovat perustaneen uuden "väliaikaisen" firman nimeltään GP perintä ja homma alkoi alusta. On ne veijareita !
- johan myrkyn lykkäs.
Mistä sanottu noin? kirjoitti:
Tuolta paikastako ne sanoivat ettei tarvitse maksaa kuin pääoma?
Kuluttajaneuvonnassa ja käräjäoikeudessa sihteeri totesivat että pääomat kannattaa maksaa mutta ei muita kuluja tai sitten ei maksa mitään ennen oikeuden päätöstä.
- pumpelipum
johan myrkyn lykkäs. kirjoitti:
Kuluttajaneuvonnassa ja käräjäoikeudessa sihteeri totesivat että pääomat kannattaa maksaa mutta ei muita kuluja tai sitten ei maksa mitään ennen oikeuden päätöstä.
Koska käytännössä jatkavat nyhtämistä oikeuden päätökseen asti, ei varmaankaan kannata eikä voi maksaa mitään ennen sitä ? Maksuhäiriömerkinnästä ei ole pelkoa , koska saatava ei ole riidaton
- piuwef
Tuolta näköjään saa kanssa apua asiaan.
http://www.laki24.fi/uutiset.php- shittiä !
Ja taas on yksi muutenkin kusessa olevien lompakolla !
- PAOLO
Hei
Olen henkilö, joka on taloudellinen pääoma voidaan myöntää
luottoa kaikille tarvitseville, jos on tarve yhteystiedot
kuka olet tai mikä tahansa ongelmia:
Oletko liikemies tai nainen?
Tarvitset rahaa oman yrityksen?
Tarvitsetko lainaa ratkaista teidän velka tai maksaa laskuja tai
aloittaa mukava liike?
Sinulla on alhainen luotto pisteet ja sinulla on vaikeuksia
saada pääomalainan paikallisten pankkien ja muiden
rahoituslaitoksissa?
Tarvitsetko lainaa tai rahoitusta jostain syystä,
* Taloudellinen
* Kiinnitykset
* Investoinnit laina
* Auto Loan
* Velka
* Luottojärjestely
* Toinen Mortgage
* Hankinta luoton
* Personal Loan
Joten jos haluat lainata rahaa älä epäröi ottaa minuun yhteyttä ... [email protected]- gnxx
tuo kyllä haiskahtaa taas jonku n**kerin kusetukselta 8D
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2702795Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka192217Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3411955- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1001615Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2091327- 641268
- 681233
- 551149
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751093