Kepu ja kansallinen etu komissaari -asiassa

Tämä tuli minulle yllätyksenä

Yle Teksti-TV Sivu 104/1
KOTIMAA YLE24 KESKIVIIKKO

Itälä arvostelee komissaaripeliä

Kokoomuksen väistynyt puheenjohtaja ja
vastavalittu europarlamentaarikko Ville
Itälä arvostelee Helsingin Sanomissa
kovin sanoin hallitusta ja erityisesti
keskustaa komissaarivalinnan kuvioista.

Itälän mukaan hallitus mietti valinnan
aikana keskustan, ei maan etua.

Kuvion takia Itälä pelkää Suomen aseman
heikkenevän EU:ssa. Samalla Itälä
arvioi, ettei Olli Rehn pysty kisaamaan
tärkeimmistä komissaarinviroista.

Komissaariksi olisi pitänyt valita
Paavo Lipponen tai Sauli Niinistö.
Heille ei kevyitä salkkuja olisi

15

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokoomukselle

Ei pidä unohtaa arvostelijan nimeä. Itälän omiin kykyihin ei luotettu edes omassa puolueessa. Olivatko kokoomuslaiset väärässä erottaessaan Itälän? Kokoomus valitsi terävän, mutta kokemattoman nuoren miehen johtajakseen. Kanerva oli monin verroin kokeneempi poliitikko. Pelasivatko kokoomuslaiset uhkarohkeaa hasardia johtajavalinnallaan? Heidän hylkäämänsä Itälä on yllättäen singahtanut kuin raketti yhdeksi EU-parlamentin vaikutusvaltaisimmista johtajista.

Keskustan Olli Rehn on Kataisen tavoin nuori mies. Hänelle voi veikata loistavaa tulevaisuutta EU-parlamentissa. Hänellä on Oxfordin tohtorina huomattavasti paremmat lähtökohdat kuin maisterismies Liikasella.

• Niko

onko siellä mitään...

Onnen ongintaan Itälä ryhtyy missä vaan...

Koho pomppii, kohta nähdään mitä Itälä saa...

• Oiva Härkönen

... ei suinsurminkaan olisi pitänyt valita komissaarikai. Näillä kaveruksilla on kyllä ministerikokemusta, mutta heidän toimintansa oli tuhoisaa maallemme. He ajoivat alas sosiaalisen ja alueellisen tasapainon äärimäisen oikeistolaisella politiikallaan. He olivat kehittämässä unionista liittovaltiota ja sotilasliittoa sekä viemässä meitä Natoon.

Ei kokemuksella ole korkeissa poliittisissa tehtävissä mitään arvoa, jos ajaa vääriä asioita.

• Oiva Härkönen

...eikä Niinistöä suinsurminkaan olisi pitänyt valita komissaariksi. Näillä kaveruksilla on kyllä ministerikokemusta, mutta heidän toimintansa oli tuhoisaa maallemme. He ajoivat alas sosiaalisen ja alueellisen tasapainon äärimäisen oikeistolaisella politiikallaan. He olivat kehittämässä unionista liittovaltiota ja sotilasliittoa sekä viemässä meitä Natoon.

Ei kokemuksella ole korkeissa poliittisissa tehtävissä mitään arvoa, jos ajaa vääriä asioita.
      stöä

• Oiva Härkönen

Nyt siellä on kaksi samansisältoistä.

• Oiva Härkönen

Tuossa ekassa on virhe, tarkoitan Niinistöä. Sitten kone reistaili eikä se ilmestynty ruutuun, lähetin toisen, mutta siinä on taas Lipponen muuttunut Pipposeksi.

• Kone
        Oiva Härkönen kirjoitti:

Tuossa ekassa on virhe, tarkoitan Niinistöä. Sitten kone reistaili eikä se ilmestynty ruutuun, lähetin toisen, mutta siinä on taas Lipponen muuttunut Pipposeksi.

Otsikossa kaikki

• ekassa virhe, tokassa toine...
        Oiva Härkönen kirjoitti:

Tuotahan voit käyttää tekosyynä seuraavan kerran, kun sekoat omien selitystesi kanssa!!!
        Ei tarvitse enää valehdella, ettet se sinä ollut, joka jotain kirjoitti, se oli sinun kompuutteri, joka lähettelee erisisältöisiä viestejä, kuin sinä olet kirjoittanut!
        Pidä varasi, kun olet tuollainen satuilija, ettet itse muutu Maija poppaseksi!
        Muuten en minä tätä kirjoittanut, se oli tämä kone, joka elää omaa elämäänsä ja lähettelee mitä sattuu viestejä Oivalle.
        Mutta, ettei tärkein unohtuisi, niin muistetaanpa, että taas kepulainen söi kaiken parsan!!

• Oiva Härkönen
        ekassa virhe, tokassa toine... kirjoitti:

Tuotahan voit käyttää tekosyynä seuraavan kerran, kun sekoat omien selitystesi kanssa!!!
        Ei tarvitse enää valehdella, ettet se sinä ollut, joka jotain kirjoitti, se oli sinun kompuutteri, joka lähettelee erisisältöisiä viestejä, kuin sinä olet kirjoittanut!
        Pidä varasi, kun olet tuollainen satuilija, ettet itse muutu Maija poppaseksi!
        Muuten en minä tätä kirjoittanut, se oli tämä kone, joka elää omaa elämäänsä ja lähettelee mitä sattuu viestejä Oivalle.
        Mutta, ettei tärkein unohtuisi, niin muistetaanpa, että taas kepulainen söi kaiken parsan!!

..., milloin ja miten olen valehdellut näillä palstoilla. Esittäessäni sinun mielestä väärän mielipiteeni poliittisesta asiasta, luulet sitä valheeksi.

• vaan...
        Oiva Härkönen kirjoitti:

..., milloin ja miten olen valehdellut näillä palstoilla. Esittäessäni sinun mielestä väärän mielipiteeni poliittisesta asiasta, luulet sitä valheeksi.

näin: Sinä luulit Annelin puheita tosiksi!
        Noita puheita tosiksi vahvistellessasi sanoit kerran "etkö tollo tajua, ettei kenelläkään naisella ole mitään papereita ollutkaan"!
        Myöhemmin olet sanonut, että Annelilla oli Mannisen muistioita!
        Jossain vaiheessa Anneli sanoi, ettei hänellä ole mitään papereita ja viittasi kahteen kuulevaan korvaansa!
        Siitä ja muista Annelin sanomisista oli "sitaatteja Oivalle" viestissä aiemmissa viestiketjuissa.
        Oiva ei niitä Annelin lausumia ollut kommentoinut mitenkään ainakaan viimeksi, kun tuon ketjun luin!

Jos Anneli sanoo, ettei hänellä ole papereita (vain kaksi kuulevaa korvaa), mutta myöhemmin sanookin, että hänellä on papereita, sitten Vanhanen sanoo, ettei ole, Oiva sanoo, että oli (paitsi välillä sanoi,ettei ollut!).
        Luulen, että ainoa noista kolmesta nimestä on Vanhanen, joka saisi gallupeissa rehellisyydestä enemmän kuin kahden prosentin osuuden!!
        Siitäkin huolimatta, että toukokuussa 2003 väitti, ettei Annelilla ole papereita (anteeksi,että jankutan), vaikka myöhemmin kävi selville Annelin kertoneen saman vuoden maaliskuussa myös hänelle hallussaan olevista papereista!!

• Ruisrääkkä

Hän on muutoinkin punainen - ja työtä vailla.

• pajavasara

ja pöpisossu Pirkko Lahtea haastateltiin Isossa pajassa varmoina EU vaalien läpimenijöinä.

• rpu

Itälän haastattelusta tuli mieleen, jotta olisit
      nyt vaan kalassa ja antaisit uuden puheenjohtajan tulla esile omilla teemoillaan.

Kykypuolueella on niin vähän kykyjä, että pitää mainostaa noita muutamia joka tilanteessa.

Niinistöllähän on jo arvostettu homma.

• Itälä

Heikko mies tosi tilanteessa.

• rpu
        Itälä kirjoitti:

Heikko mies tosi tilanteessa.

sinäkö räksyttävä nimimerkki "Itälä"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6303
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      889
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      864
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe