SEINÄJOEN PAIKALLISLIIKENNE

Jappe-88

Olen muuttamassa Sjoelle ja mietin tuota paikallisliikennettä, kulkeeko hyvin? Tai siis onko hyvin järjestetty? Sopivan hintainen tuntuu ainakin tuo kuukausikortti olevan kun on 30e.. Onko joitakin alueita joissa ei bussi kulje eli miten kaukana keskustasta tarvitsee asua että pääsee bussilla joka paikkaan??

25

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asddffghjj

      Huonosti kulkee bussit Seinäjoella. Tosi huonosti.

      • Anonyymi

        Jos muutat seinäjoel,sä sopeurut siihe kuinka harvaan bussit kulkee.Muuta Turkuun siäl menöö 10min välein esim halisista keskustaan miltei läpi koko yön.Mene Tampereel mene minne haluut.Jos bussit on sun ainoo väline,kato eka joka kaupungista bussivuorot ja päätä vasta sit minne muutat.Älä ruikuta täälä noin tyhmiä.Elämäs on muitaki murheita.


    • Googlaa

      Paikallisliikenne seinäjoki
      -Aikataulut
      -Reitit

    • Bussit Seinäjoella kulkee harvakseltaan ja reititkin voisivat olla (minulle) lähempänä. Muuten tämä on mukava kaupunki ja ainut mitä "etelästä" kaipaan onkin julkinen liikenne. Mutta toivotaan, että reitit lisääntyvät kun väkiluku kasvaa! Iltaisin on yhteyksiä kovin vähän.

    • Metro poli

      Linja-autot taitavat kulke kerran pari tunnissa...
      .
      Jos omaat jonkun oman kulkuneuvon niin Seinäjoella on moottoritiet, ainakin tuntuu siltä, joka kaupunginosaan eli tarvittaessa pääset nopeasti kotiin, kauppaan, töihin tai harrastusten pariin!
      .
      Kaupunkialueella ajetaan yleisesti 80 km/h ja joissain kohdin jopa yli 100 km/h
      .
      ERITTÄIN KOHTELIAITA
      .
      Varsinkin autoilija ovat erittäin kohteliaita ja moni antaa mielellään tilaa! "Mee vaa - mutta mun jälkeen" on enemmän sääntö kuin poikkeus!
      .
      Jalankulkijana olin eilen keskiviikkona ylittämässä Vapaudentietä ja vaikka olin jo suojatiellä niin iso rekka-auto ei edes hiljentänyt vauhtiaan... ja vauhtia oli vähintään 70-80 km/h... kuljettaja vain tuijotti ihmetellen minua!
      .

      • Ratti-Einari

        Empä ole bussia seinäjoella nähnyt joka ajaisi yli 10km/h ylinopeutta. Suurimmaksi osaksi ajavat oikeaa nopeutta. Olen itse myös huomannut kun ajan nopeusrajoituksen mukaan mittarivirheen mukaan ottaen että mummot alkaa kattoon pahasti heti.


      • Tosi Einari
        Ratti-Einari kirjoitti:

        Empä ole bussia seinäjoella nähnyt joka ajaisi yli 10km/h ylinopeutta. Suurimmaksi osaksi ajavat oikeaa nopeutta. Olen itse myös huomannut kun ajan nopeusrajoituksen mukaan mittarivirheen mukaan ottaen että mummot alkaa kattoon pahasti heti.

        Mistäs kaima sait ajokorttisi? Kirjoittaa et ainakaan osaa ja siksi heräsi epäilys, että oletko selvittänyt ajokortin kirjallisen osien?
        .
        ""Kaupunkialueella ajetaan yleisesti 80 km/h ja joissain kohdin jopa yli 100 km/h""
        .
        Tällä ei tarkoiteta linja-autoja!
        .


    • hansukka

      Seinäjoella kaikki kulkee autoilla, kukaan ei halua kävellä yhtään vaan auto pitää saada parkkiin liikkeen viereen.
      Seinäjoen busseja sanotaan aavebusseiksi, koska ne kulkee aina tyhjinä ilman että ketään elävää sisällä olisi kuskin lisäksi. Kukaan ei tiedä miten ne kulkee, ne vaan menee jonkin omituisen aikataulun mukaan jota kukaan ei voi hyödyntää.

      Ennen oli toisin, auto jätettiin kylän laitaan ja kuljettii kaupoissa kävellen. Nyt parkkipaikkana toiminut keskein vanhatori on rakennettu täyteen navetan näköistä tornitaloa joka on puolta isompi kuin muut rakennukset vieressä. Kenenhän idea sekin oli?...
      On se mallillaan nykyään joo... ei hyvää päivää

    • hirmuusta

      Tää on kyllä totta, haamubussit :D

      Ja niin se on kyllä aina ollutkin. Viimeksi oon vuonna 1996 varmaan mennyt bussilla keskustaan :)

      Eli todella huono tuo julkinen liikenne, mutta eipä se ole ainakaan liian korkeaksi hinnoiteltu.

    • Pohjalaanen!!!

      Miten sää ny tänne muutit? Lähe töiden jälkeen pitkälle mun kans Häjyyn? Vedetään Pohjanmaan kautta!

    • Katajalaaksossa

      Kun bussit kulkee muutaman kerran päivässä. Kun bussit kulkee muutaman kerran päivässä, pakko ostaa perheessä väh. kaksi autoa.

    • ölmswqdköfdkljewqpö

      Iltaisin ja viikonloppuisin kulkevat tosi huonosti.

    • 20 vuotta Sjoella

      Onko joku joskus nähnyt jossain kaupunkiliikenten mainoksen tai koskaan saanut kotiinsa niiden aikatauluja? En minä ainakaan viimeisen 20 vuoden aikana.
      Ja kertaakaan en ole bussilla mennyt kun en tiedä koska ja missä niitä kulkee ja kuka niitä operoi. Varmaan kulkevat veronmaksajien piikkiin tyhjinä kun ei niitä tarvitse mainostaa.
      Varmaan tiedot jostain löytyisi jos haluaisi tosissan sen selvittää mutta koska firma ei ole kiinnostunut asiakkaita saamaan en minäkään ole kiinnostunut sitä käyttämään.

      • internettin uusavutton

        Samaa miettinyt itsekin että paikallisliikenteen Seinäjoen seudun aikataulu mallinnus on joltakin 90-luvulta. Niistä ei selviä tarkka reitti pysäkkeineen, vaikka karttadatakin on nykyisin ilmaista joko kaupungin toimesta tai jonkin muun tahon. Otakaapas mallia vaikka Tampereen kaupungin aikatauluista, niissä ei ole muttia eikä poikkeusaikataulu/reittejä juuri nimeksikään. Tiedät milloin nysse tulee millekin pysäkille joko kotoa tai pysäkin reittikartasta aikataulusta.
        Verorahoilla on helppo kustantaa haamubussit ... vois vaikka joku koululaisryhmä koodata paremmat nettisivut.


    • Anonyymi

      Kun luin noita kommentteja Seinäjoen paikallisliikenteestä niin ei voi kuin ihmetellä mitkä urpot näitä kirjoittelee.Menkäpä nyt vaikka paikallisliikenteen toimistoon,sijaitsee Kaupungintalolla.Sieltä mm,löytyy kaikki info mitä nämä urpot tarvitsee.Tai Komialiikenteen sivuille netissä jos osaat sitä käyttää.Ja pieni huomio,olemme nyt Seinäjoella emmekä missään metropolissa!!!!!

      • Anonyymi

        Urpo olet itse sjoella ei pakallisliikenteestä voi puhua. Ylivoimaisesti Suomen huonoin


    • Anonyymi

      Äpistä näkee kartalla missä bussit kulkee. Tää on vain vanha hokema että bussit kulkee muka tyhjinä harvakseltaan erikoista reittiä. Kyllä ne kulkee ihan virallista reittiä, ja käytännös aina aikataulussa, koska Seinäjoella ei ole juurikaan ruuhkia missään. Nää hokijat ei ole koskaan matkustellut missään, ja ovat helsingissä tai tampereella ihmeissään, ja usein valitsevat apostolinkyydin, kun eivät osaa käyttää julkisia.

    • Anonyymi

      Linija-autos pääsöö kans joka päivä johonkin.

    • Anonyymi

      Liikaakin kulkee tyhjiä busseja. Seinäjoella kuljetaan omilla autoilla, köyhät kulkee joukkovälineillä.
      Täällä ei olla mitään viherpiiperöitä vaan poltetaan bensaa.

      • Anonyymi

        Tosiaan huomaa surkein kaupunki Suomessa. Itsekkyys ja näyttämisen halu on suunnatonta. Asenteet periferiasta


    • Anonyymi

      kajaanin joukkoliikenne on kyllä hyvä kun huomaa vekka group Oy bussit

    • Anonyymi

      kyllähän ne nykyisin kulkee jo, vois sanoa jopa hyvin ainakin vissiin

      klo 22 asti... käyttäkää ny hyvät ihmiset bussia, ettei tarvi alkaa nu...

      kahtelemaan BYSÄKEILLE !!!

      • Anonyymi

        Oho, tuota en tiennytkään, että kpussit liikkuu nykyään 5:45-22:45. Ihan hyvä suuntaus, tähän suuntaan sen pitääkin mennä. Toki ei myöhään/aikaisin paloa ihmisiä liiku, pl baarijutut, junamatkustajat, ja otain satunnaista. Varmasti tyhjempiä, kuin päivällä, mutta toimivan kaupunkiliikenteen näkökulmasta sen ei pitäisi olla ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, tuota en tiennytkään, että kpussit liikkuu nykyään 5:45-22:45. Ihan hyvä suuntaus, tähän suuntaan sen pitääkin mennä. Toki ei myöhään/aikaisin paloa ihmisiä liiku, pl baarijutut, junamatkustajat, ja otain satunnaista. Varmasti tyhjempiä, kuin päivällä, mutta toimivan kaupunkiliikenteen näkökulmasta sen ei pitäisi olla ongelma.

        Ehkä sen takia vuoroja ei ole lisätty kun ei ole käyttöä? Vaasassa vissiin lisättiin työvuorolaisten ja koululaisten takia kun olivat itse sitä pyytäneet


    • Anonyymi

      Sjoella ei tunneta muita eläkeläisiä kuin 70+
      Nuoremmat eläkeläiset kulkekoot millä sattuu.
      Vaikeaa mm. nuoremmille Kelan sairaseläkeläisille………

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe