Vieläkö Arasola/adventtipapisto opettavat että sapatti olisi Raamatussa sanottu nimenomaan luomisen muistomerkiksi.
Jospa raamatunmukainen lumisen muistomerkki olisi kuitenkin ihminen koska Jumala teki hänet omaksi kuvakseen jos nyt halutaan vääntää joku nimenomaan luomisen muistomerkiksi.
Mistä löytyy ensimmäinen maininta Raamatusta ihmisen viettämästä sapatista?
Eläkeläisen Arasolan raamatuntuntemus retuperällä
11
78
Vastaukset
Voi sentään kun on huolia.
"Lähimmäiset" ovat usein ja joskus siitä kummallisia että tyytyvät etäkaukoperiaatteisiin kaikessa.
Vaatimuksia asetetaan etäkaukona ja mittareita viritellään niitäkin etäkaukona.
Kyllä kaikki maapallon ihmiset "lähimmäisiä" ovat. Asia merkitsee kaikki ihmisiä ylensä lähimmäisinä.
1 Moos 2:1-4; löytyy mitä haet.
Osaan kyllä itse tällaiset asiat, ja olen toki itse pari sivuaskelta ottanut uskon tiellä. Niitä on sattunut kaikille raamatun suurmiehillekin. Ne eivät ole kuitenkaan kevyitä asioita ja joskus voi käydä niin ettei sitten enää olekaan mahdollisuuksia palata Jumalan yhteyteen. Ihmiset kuitenkin arvioivat toisia ihmisiä erilaisin perustein ja luuloin. Vain Jumala ihmisen tuntee kokonaan, mutta toki julkisynti näkyy. Jumala kuitenkin puhuttelee itse aina ihmisen.
Synbtien katuminen itsekkäistä syistä (esim. "mitähän naapurin Reiska ajattelee") ei johda katumukseen ja parannukseen ja anteeksiantoon.
Synnin suru merkitsee Jumalan kanssa ja yhdessä Jumalan kanssa tekosiensa katumusta. Muiden on hyvä olla vinkumatta mitään. Ei kukaan ihminen ketään uskoon saa eikä kukaan ihminen voi syntejä anteeksi antaa.
Vain aito synnin suru johtaa katumukseen ja parannukseen jossa on sitten seurauksen anteeksianto.
Kysymys lepopäivästä on ihmisen omantunnon kysymys siten että Jumala puhuttelee ihmistä sen tiedon määrän mukaan minkä ihminen omistaa.
On ihmisiä joilla merkitsee lepopäivän historia omantunnon kysymyksiä ja osa ihmisistä on tietämätön lepopäivän historiasta.
Lepopäivä liittyy kuitenkin lakiin joka ajan loppuun saakka opettaa mikä on syntiä, Room 6:23, Ilm 14:12, 12:17, 1 Joh 5:3.
Nuo jakeet asiassa puhuttelevat ja ovat ulkomuistissani kaikki mitä tässä vastaan. Lisää vielä Luuk 16:17.
Ohjeet lepopäivän hengestä Jes 58:13-14. Ilon ja levon päivä läheisten kanssa Jumalan yhteydessä jossa jää kaikki arki.
Itselläni yksinäisenä ihmisenä ei ole läheisiä ihmisiä ja yksin kun viettää on hiukan erilaisia rajoja joskus. Ulkoilu on minulle tuiki tavallista. Jumalan luomistöiden parissa viihtyminen on yksi tapa.
Lepopäivä on yksi käsky muiden joukossa. Jaak 2:8-13.
Kyllä ihminen luomistöiden tuloksena kuuluu siihen samaan sarjaan minkä kunniaksi 1 Mos 2:1-4 tapahtui.
yst. jari- mokomakin...
Sapatti = luomisen muistomerkki = on pelkkää 7. adventismia eikä Raamatusta löydy mainintaa sellaisesta.
Juutalaiset eivät pidä sapattia luomisen muistomerkkinä.
Miksi änkyröit Jumalan Sanaa vastaan?- Pois änkyröinti...
Vai ei löydy avaappa Raamattusi, mokomakin nim:
Moos.2: Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt..
Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin.
Älä änkyröi Jumalan Sanaa vastaan. - pyh!
Kyllä pitävät. Sinä vain valehtelet.
Onhan se somaa, kun ihmiset ovat huolissaan ja ihan hyvästä syystä, raamatuntuntemuksesta. On tainnut jäädä traumoja, kun ei tullutkaan kymppiä kirkkohistoriassa!?
Kuitenkin, koska tämän palstan nimi ei ole Arasola palsta niin ehdottaisin, että täällä tyydytte puimaan Adventtikirkkoa koskevia väärinkäsityksiänne ja Arasolan harhat voi jättää omaan arvoonsa.
Kai- voi Sinua!!!
Raamatussa puhutaan mitä Jumala on luonut.
Ihmisen luomuksia:
-7. päivän (sapatti) adventtikirkko = adventistinen sapattikirkko (suom.)
-.Sapatilla kerskaaminen
Jumala on luonut KAIKKI nämä mutta ei sapattia.
Jeesuksen ylösnousemuspäivä (viikon 1. päivä on kristinuskon syntymäpäivä mutta rukoilkaa te adventistit "ettei pakonne tapahtuisi sapattina".
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
1. Moos. 1:21
Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
1. Moos. 1:27
Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1. Moos. 5:1
Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.
1. Moos. 5:2
Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
5. Moos. 4:32
Sillä kysy menneiltä ajoilta, jotka ovat olleet ennen sinua, alkaen siitä päivästä, jona Jumala loi ihmiset maan päälle, kysy taivaan äärestä toiseen: onko koskaan mitään näin suurta tapahtunut, tai onko mitään tällaista ikinä kuultu?
5. Moos. 32:6
Niinkö sinä maksat Herralle, sinä houkka ja tyhmä kansa? Eikö hän ole sinun isäsi, joka sinut loi? Hän sinut teki ja valmisti.
Job 9:9
hän loi Seulaset ja Kalevanmiekan, Otavan ja eteläiset tähtitarhat;
Job 31:15
Eikö sama, joka äidin kohdussa loi minut, luonut häntäkin, eikö sama meitä äidin sydämen alla valmistanut?
Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
Jes. 43:1
Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
5. Moos. 26:19
että hän asettaisi sinut korkeammaksi kaikkia luomiansa kansoja, ylistykseksi, kunniaksi ja kiitokseksi, ja että olisit Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa, niinkuin hän on puhunut."
Room. 1:20
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
- pyh!
Ihminen ei ole luomisen muisto. Sinä vain ylpeyttäsi (=SYNTIÄ!) korotat itseäsi.
Sapatti on luomisen muisto. JUMALA lepäsi ensimmäisenä sapattina, joten ihmisen on tehtävä samoin. Kaikki muu on vain kapinaa Jumalaa vastaan, johon sinä muita yllytät.
Että huoli on tasan sinusta, joka olet menossa HELVETTIIN.- tapaus pyh!
Kenenkä adventistipastorin opetuksia Sinä Pyh! olet saanut?
- kristitty
Eipä se tuollainen ihmismuistomerkki toimi, sillä aina kun ihminen kuolee, niin sinun muistomerkkisi katoaa, ja aina asetat uuden, ja taas se katoaa!
Sapatti merkkinä taas pysyy iankaiken Ps 111: 7, 8
Ja mitä tulee siihen kysymykseen , että viettivätkö ensimmäinen ihmispari sapattia..ja katosiko sapatti jossain vaiheessa maailman kartalta..tai onko aikaa kadonnut, ja sapatti sen mukana, niin viikkojärjestys 6 työtä ja 7. lepopäivä on ollut alusta asti
Lue 1 Moos 1, 2 luvut.
7 päiväinen viikko järjestys oli alusta asti 1 Moos 7: 4; 8: 10, 12, 29: 27, 28
Aikaa ei kadonnut myöskään Edenistä Aabrahamiin, sehän on luettavissa patriarkkien iästä..Hanokin elinaika oli 365 vuotta. Vuoteen kertyy 12 kk ..ja kuukaudet koostuvat viikoista, ja viikot 7 stä päivästä..ja kaikille oli sapatti tiedossa..koska viikot tehtiin työtä vai 6 päivää ja 7.s oli sapatti. Veden paisumuskertomukseessa käyvät ilmi kuukaudet, viikot ja vrk.
Onhan Factaa että luominen tehtiin 6 ssa pnä..ja 7.s oli lepopäivä. Sapatti ei kadonnut myöskään Egybtissä 2 Moos 16: 4, 5 , 21-30, 35.. 10 käskyä annettiin kirjalliseen muotoon Siinain vuorella...ja Siinain vuoren 10 käskyä, muistutti 2 Moos 20: 8- 11 samasta sabatista joka annettiin luomisessa..jo 1. Moos kirjassa....Sapatti ei kadonnut myöskään luvatussa maassa Jer 17: 24- 26 Aamos 8: 4-6 , Jes 58: 13, 14 2 Kuning. 4: 23; ja 1 Aikak 9: 32..sekä Jes 56: 2-6
Ja Jeesushan se on sapatin Herra, ja tämä Herra Sebaot nimenomaan asetti sapatin. ..ja ei sabatti käskyä todistella ihmisillä, pitääkö joku sabatin vai ei , ..sillä ihminenhän on syntinen, eli lakia rikkova olento! - Loma Linda, CA
Tunnen Kai Arasolan hyvin ja voi vakuuttaa kaikille tämän palstan lukijoille, että hän on Adventtikirkon parhaimpia pastoreita kautta maailman. Ei koskaan sorru vastauksissaan parjaavien hyökkääjien tasolle, vaan ottaa aina "korkeamman tien" (high road) kommentoidessaan jotakin asiaa. Kiistaton todistus Totuuden jalostavasta vaikutuksesta ihmisen luonteeseen, josta moni teistä saisi ottaa oppia itselleen.
- Jeesuksen A-kehoitus
Oletko Arasolan kuullut rukoilevan Jeeuksen opettamin profetaallisin sanoin?
Matt. 24:20
"Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
Jatka sinä vaan ulkokultaista sapatinviettelyäsi ilman Jeesuksen rukouskehoitusta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858468Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732820- 131162
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55873
- 64832
- 50831
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72802