Olen pitkäaikaistyötön ja haaveillut autosta siitä asti kun sain kortin. Haluaisin kysyä, onko täällä mahdollisesti ketään työtöntä jolla on auto. Ja riittääkö peruspäiväraha auton pitämiseen? Töihin en pääse vaikka kuinka yritän.
Vuokran jälkeen kuukausituloistani jää käteen 245 euroa josta pitää vielä huomioida muut laskut ja ruoka. Asun yksin eli mitään muita tuloja ei ole. Riittääkö rahat auton pitämiseen?
Työttömälle auto
31
7568
Vastaukset
- Pahoittelen
Ensinnäkin auto vaatii vakuutuksen ja nolla bonuksilla ne on aika rasvaisia, voit demota hintoja vaikka jonkun vakuutusyhtiön laskurilla.
Sitten muutaman satasen auto todennäköisesti laukeaa jossain kohtaa ja korjaaminen voi ylittää auton arvon. Bensakin maksaa, vuotuiset käyttömaksut, huollot, välillä pitää ostaa uusia renkaita ja varaosia. On niitä kuluja siis ja huonolle näyttää tapauksessasi.
Toivottavasti saat työpaikan tai työssäkäyvän puolison jolla on auto tai ainakin voisitte jakaa kuluja.
Älä ainakaan mihinkään osamaksu helvettiin rupea vaikka löytäisit jonkun epämääräisen jobbarin joka tarjoaa jonkinlaista maksuaikaa työttömälle tai luottotiedottomalle.- unelma
Mutta kun tiedän monia työttömiä, ja opiskelijoitakin joilla on auto. Ihmettelen miten niillä on varaa auton pitämiseen mutta miksein mulla oo?
- xxx
unelma kirjoitti:
Mutta kun tiedän monia työttömiä, ja opiskelijoitakin joilla on auto. Ihmettelen miten niillä on varaa auton pitämiseen mutta miksein mulla oo?
Ehkä ratkaiseva seikka on se, osaatko itse korjata sitä parin sadan euron pommia, kun se hajoaa tai onko sulla esim. joku kaveri, joka osaa ja viitsii auttaa? Niin, ja osaamisen lisäksi tarvitaan vielä tilat ja välineet... Jos vanhaa autoa pystyy itse korjaamaan, saattavat ylläpitokulut pysyä sellaisina, että sinunkin budjetilla onnistuisi. Jos joudut jättämään huollot ja korjaukset kaupallisten korjaamojen hommaksi, kannattanee idea auton hommaamisesta haudata tältä erää... Ja vakuutusmaksut on todellakin melkoisia, joten yritä löytää sellainen vehje, jolla on pienet vakuutukset. Japanilaiset ovat vanhoinakin kohtuuluotettavia ja niitä saa puoli-ilmaiseksi, suurin ongelma on löytää yksilö, jota ruostepeikko ei ole vielä syönyt kokonaan.
- Tommi
unelma kirjoitti:
Monet opiskelijat pystyvät pitämään autoa, koska saavat vanhemmilta bensarahat tai ovat viikonloppuisin/kesäisin töissä. Esim. itse olen ollut nyt kesällä 3 kk kokopäivätöissä, joka riittää aika pitkälle opiskelijalle kun menot eivät ole suuret.
- Pahoittelen
unelma kirjoitti:
Voi olla että vanhemmat osallistuu maksuihin. Olihan mullakin auto silloin kun opiskelin itseni työttömäksi, mutta asuinkin kotona ja rahaa oli säästössä.
Nytkin tunnen kaverin joka opiskelee ja sai vanhenmmiltaan 4000e:n auton kun vanha lahosi käsiin, ja saa muutenkin rahaa kun vaan kehtaa pyytää. - lue tämä
unelma kirjoitti:
Niin ne työttömät ja opiskelijat tekee työtä sen opiskelun tai pimeän työn lisäksi mitä minä tunnen. Joillakin voi olla että vanhemmilla on varaa jeesata pikkusen ja asia erikseen on pappa betalar jupit :)
Miksi mulla ei varaa tehdä mitään erikoista? On auto, on työ, on asunto, on tietokone yms kodinvempeleet... jopa vanhempien kesämökki on. Mutta rahat menee kammottaviin veroihin perkele.
Nyt meni 750 euro veroihin!! :o heleijaa ja päivää... siinä meni sullekkin pieni osa :) - Torsti
unelma kirjoitti:
Niinpä niin.
Niillä on extra tuloja.
Pikku hommista, vamhemmilta, kelasta..
Jos on rehellisesti työtön ja ei ole säästöjä, eikä saa muualta rahaa, niin ei mihkään varaa olekaan.
Moni työtön repii rahaa monesta suunnasta.
Ja pakkohan sitä on niin tehtävä.
- lue tämä
-vakuutukset
-autovero
-katsastus
-polttoaine
-renkaat
-mahdolliset korjaukset
Tuosta voi karsia pois autoveron, vakuutukset, renkaat ja katastuksen niin jää jäljelle vain polttoaine kulut ja mahdolliset korjaukset. Riskin otto on vähän kohtuuton kylläkin oman talouden puolesta jos ajaa ilman vakuutuksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yksinkertaisesti :) Elä ihmeessä nyt laita noin vähäisiä rahoja enää autoon! fillari ja julkiset liikkumis muodot tulee halvemmiksi. Kun on vielä kaikki ne riskit auton hankintaan liittyen kun vanhaa romua ostaa ja miten se sitten toimii.
Ps. kyllä töitä on jos haluaa tehdä! Aivan varmasti. - bonuksia?
Jos ei ole ja joudut aloittamaan vakuutuksien maksamisen nollasta, suosittelen Suzuki Altoa. 0.8 litran koneesta johtuen vakuutusmaksut ovat alinta luokkaa. Kohtuukuntoisen vm. -84-86 Alton voisit saaada 250-400 eurolla. Vakuutuksien hinnakkuuteen vaikuttaa myös asuinpaikkasi, Helsingissä saattaa tulla liian kalliiksi, Kiihtelysvaarassa saattaisit kyetä vakuutukset maksamaan.
- haihatella
Tsori, mutta kandee unohtaa se autohomma sinun tilanteessasi. Kyllä auton hankkiminen ja pitäminen on niin kallista, että sillä summalla, mitä sen ylläpitoon menee, ajelet mukavasti vaikka vuokra-autolla muutamat lomareissut vuodessa.
Itse en missään nimessä edes harkitsisi tialnteessasi auton hankintaa. Sitten olisi eri juttu, jos tietäisin sen avulla saavani työtä; sitten hankkisin jonkin parin sadan räpsyn siksi aikaa, että olisi vara ostaa uudempi. - järki käteen
En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Miten voit perustella omien varojesi riittävyyttä sillä, että jollakin muulla on johonkin varaa? Jos ei työtä tee, ei syömänkän pidä, sanotaan.
Laske tulosi ja menosi tarkoin, ja katso mitä jää yli. Vähennä ylijäämästä esim. 200 e kuussa, koska yllättäviä menoja tulee aina.
Jos ylijäämä ei edelleen ole vähintään 250 euroa kuussa, älä hanki autoa. Auton ylläpito on kallista tässä maassa, siitä et pääse mihinkään.
Keskity autohaaveilun sijasta etsimään itsellesi duunia: ihan mitä hyvänsä. Sanot että töihin et pääse vaikka kuinka yrität. Vaikea uskoa. Oletko kokeillut siivousta, tai ryhdy ajamaan taksia, se on kunnollinen ammatti. Kuskeille on aina tarvetta ja saat varmasti autoilla kylliksesi.
Ja kun - siis ei jos vaan kun - saat duunin, mieti silti, onko auto pakko olla. Ja senkin jälkeen, kun autoon on varaa, mieti olisiko raha paremmassa paikassa muualla kuin autossa. On lapsellista ajatella, että auto on jotenkin perustarve. Lisäksi: jos ylläpidät paskaa autoa viimeisillä pennosillasi, on olosi takuulla kurjempi kuin jos liikkuisit pyörällä siten että tilillä on muutama tonni pehmentämässä kolhuja.
Jos työttömyyskorvauksella pystytään ylläpitämään autoa, on työttömyyskorvauksen taso yksiselitteisesti liian korkea. Sosiaalisin perustein myönnettävät tuet ovat vain erittäin tilapäistä käyttöä varten ja tositarpeeseen, ei keskiluokkaisen elintason saavuttamiseksi. Pysyvän elintason pitää kannustavuuden ylläpitämiseksi ehdottomasti perustua työhön tai perintöihin, ei yhteiskunnan avustuksiin.- työtötön
Minä oon ollu kymmenen vuotta työtön ja on koko ajan ollu auto.Ei työttymyys korvaus oo tilapäista vaan jatkuva etuus kyllä sillä auton
ylläpitää (halpa). - kummaa
työtötön kirjoitti:
Minä oon ollu kymmenen vuotta työtön ja on koko ajan ollu auto.Ei työttymyys korvaus oo tilapäista vaan jatkuva etuus kyllä sillä auton
ylläpitää (halpa).Sosiaaliturvaa ja tätä maata ei ole rakennettu sitä varten, että osa väestä voi olla 10 vuotta tekemättä mitään ja ajella autoilla muiden kustannuksella. Vai maksetaanko me muut sulle liikaa tyhjästä, kun on varaa bensoihin, vakuutuksiin, korjauksiin, käyttömaksuihin, renkaisiin? Ei millään yhteiskunnalla voi olla varaa tällaiseen. Pitääkö muuten paikkansa, että joillekin maksetaan jopa tv, lehdet, puhelimet, autot?
Ei voi olla niin, että mitään töitä ei terveelle ihmiselle löydy jos yrittää ja ottaa vastaan mitä vaan. Vai onko niin, että jos ei tule kivaa työtä, niin vastaan ei oteta? Ja mitään velvollisuutta tulla toimeen omillaan ei ole?
Miten muuten pää kestää olla 10 vuotta tekemättä mitään? Vai onko niin, että korvaukset on saavutettu etu, ja on yksinkertaisesti kiva lepäillä? Eikö ota päästä elellä muiden kustannuksella?
Työkyvyttömyys, sairaudet, vammat jne. on eri asia, ja niitä varten on pakko olla riittävä suojaverkko. Terveiden työkykyisten ihmisten paikka on töissä, ei kapakassa. - niitä
kummaa kirjoitti:
Sosiaaliturvaa ja tätä maata ei ole rakennettu sitä varten, että osa väestä voi olla 10 vuotta tekemättä mitään ja ajella autoilla muiden kustannuksella. Vai maksetaanko me muut sulle liikaa tyhjästä, kun on varaa bensoihin, vakuutuksiin, korjauksiin, käyttömaksuihin, renkaisiin? Ei millään yhteiskunnalla voi olla varaa tällaiseen. Pitääkö muuten paikkansa, että joillekin maksetaan jopa tv, lehdet, puhelimet, autot?
Ei voi olla niin, että mitään töitä ei terveelle ihmiselle löydy jos yrittää ja ottaa vastaan mitä vaan. Vai onko niin, että jos ei tule kivaa työtä, niin vastaan ei oteta? Ja mitään velvollisuutta tulla toimeen omillaan ei ole?
Miten muuten pää kestää olla 10 vuotta tekemättä mitään? Vai onko niin, että korvaukset on saavutettu etu, ja on yksinkertaisesti kiva lepäillä? Eikö ota päästä elellä muiden kustannuksella?
Työkyvyttömyys, sairaudet, vammat jne. on eri asia, ja niitä varten on pakko olla riittävä suojaverkko. Terveiden työkykyisten ihmisten paikka on töissä, ei kapakassa."töitä" tosiaankin tuntuisi löytyvän jos olisi valmis elintasostaan tinkimään. Halua maksaa järkevää palkkaa vaan ei tunnu oikein löytyvän.
Ja tilannehan ei välttämättä Suomussalmella ole lainkaan sama kuin miltä se Helsingissä näyttää. Lähikauppaan on matkaa 12 kilometriä ja autovakuutus maksaa vain neljäsosan Helsingin hinnoista, joutilaita korjausmiehiäkin löytyy kirkonkylän baarilta. Lähdeppä täältä sitten kuuden kakaran kanssa Helsinkiin, jossa siivoojan palkalla ei pysty maksamaan edes yksiön vuokraa. - on muutttunut
kummaa kirjoitti:
Sosiaaliturvaa ja tätä maata ei ole rakennettu sitä varten, että osa väestä voi olla 10 vuotta tekemättä mitään ja ajella autoilla muiden kustannuksella. Vai maksetaanko me muut sulle liikaa tyhjästä, kun on varaa bensoihin, vakuutuksiin, korjauksiin, käyttömaksuihin, renkaisiin? Ei millään yhteiskunnalla voi olla varaa tällaiseen. Pitääkö muuten paikkansa, että joillekin maksetaan jopa tv, lehdet, puhelimet, autot?
Työkyvyttömyys, sairaudet, vammat jne. on eri asia, ja niitä varten on pakko olla riittävä suojaverkko. Terveiden työkykyisten ihmisten paikka on töissä, ei kapakassa.aika paljon viime vuosina. Vielä 80-luvulla julkiset kulkuneuvot olivat jonkinasteinen vaihtoehto köyhälle. Nyt junaa ja linja-autoa käyttävät lähinnä työtätekevät, opiskelijat ja eläkeläiset. Mikä tahansa matka on nykyisin halvempi tehdä omalla autolla kuin julkisilla. Aiemmin tilanne oli vielä se että jos läksit matkaan yksin, oli juna edullisempi vaihtoehto, ei vaan enää.
Varsinkin meille kauempana suurempien taajamien keskustoista asuville työttömillekin on auto enemmänkin välttämättömyysesine kuin kiva kesälomakulkine. Eihän sinne työvoimatoimistoonkaan täältä korvesta pääse jollei ole autoa millä mennä.
- Työtön
Kyllä itselläni peruspäiväraha on riittänyt hyvin auton hankintaan ja ajelemiseen. Asun omassa asunnossa, joten vuokraan ei mene rahaa lainkaan.
Sekin tietysti helpottaa, että vakuutuksessa minulla on täydet bonukset. Vuodessa tulee ajeltua noin 10000 km. Autoni on 18 vuotta vanha ja maksoi 300 euroa. Tosin syksyllä olisi katsastus edessä, enkä ole varma, että viitsinkö laittaa sitä enää katsastuskuntoon.
Siihen kun menisi todennäköisesti turhan paljon rahaa, jos otetaan huomioon auton nykyarvo. - Aune
Paremminki muut vaihtoehdot... polkupyörällä pääsee mihin vaan ja pidemmän matkan voi tehdä linja-autolla tai junalla. Auton pitäminen on aika kallista vakuutuksineen ja bensoineen.
- Ikuinen unlema
En todellakaan kysynyt että mikä olisi edullisin tapa matkustaa. Polkupyörä löytyy, mutta ei sillä nyt viitsi ihan 100 km:n päähän lähteä eli polkupyörällä ei pääse mihin vaan. Ja mitä sitten linja-autoihin ja juniin tulee, niin niillä olen matkustanut jo ihan kylliksi.
Sen takia auton haluaisinkin että ei tarvitsisi aina kulkea junalla tai linja-autolla joilla kulkeminen edellyttää sitä että aina täytyy mennä aikataulujen mukaan. Omalla autolla kun matkustaisi niin voisi mennä silloin kun itse haluaa eikä silloin kun juna tai bussi lähtee.
- neiti
itse olen työssäkäyvä.. juuri ja juuri toimeentuleva.. kun auto vie oikeasti paljon rahaa..
tosin tuli eron jälkeen pidettyä ihkauusi auto itsellä..
mutta vakuutukset n. 1300 euroa vuodessa..
50 euroa viikossa polttoaine..
30 000 km huoltotulossa 300 euroa?
n.4200 euroa tässä vaiheessa..
autovero ja jatkuvasti nouseva bensan hinta..
koskahan ne oikeasti nostaa vain hetkellisesti ja palaa halvempaan hintaan.. ei ikinä..
sama se oli entisen auton kanssa joka oli diesel... talvihinnan jälkeen ei kesähinta ainakaan näkynyt mitenkään..- törkeetä
toi polttoaineen hinnannousu.
Kattelin tossa just haikein mielin bensakuittia, jonka löysin auton penkin verhoilun välistä vähän perusteellisemman kevätsiivouksen tuoksinnassa: kuitti oli vuoden 2002 helmikuulta, litra 95E:tä oli maksanu 0.969, joka sekin silloin jo tuntui kovalta hinnalta.
Ois kiva tietää, vetääkö joku välistä vai onko bensavero noussu tuona aikana; ei raakaöljyn maailmanhinta ainakaan ole noin paljon suhteessa voinut nousta.
Minkähän takia Suomessakin ei nyt pikkuhiljaa voitaisi päättää, että verotetaanko hankintaa vai käyttöä, kun pitää molempia verottaa niin kovasti.
Tosin niinhän siinä nyt käy, että kun sai nuo tuontiraatojen roudaajat ja maahantuojat tahtonsa läpi, että autoveroa lasketaan, niin bensaverohan siitä sitten pikkuhiljaa nousee, joten kyllä tämä on vasta esisoittoa polttoaineen hintojennousun suhteen, sanokaa mun sanoneen!
- Työtön
Itselläni ei ole ihan romua autoa, vaan olen hankkinut sen silloin kun oli rahnaa enempi kun nyt työttömänä. Oli minulla prätkäkin samaan aikaan silloin kun asuin vielä kotona(ja olin työtön). Nyt kun asun yksin, enkä vanhempien nurkissa, niin prätkää ei todellakaan ole vara pitää, mutta auto on.
Ensinnäkin ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Kännykkälaskut kannattaa pitää kurissa, eli ei puhu turhia löpinöitä puhelimessa ja ruuassa pystyy säästämään, eli teen itse edullista kotiruokaa. Kaikkien laskujen jälkeen minulle jää säästöön 50€, jonka säästän siis jos tarvii autoon jotain varaosaa jne.
Ja mitä autoon tulee, niin ei niitä renkaita tarvi koko ajan ostaa ja jos tarvii niin ostaa pinnatut. Kannattaa olla auto joka vie vähän bensaa, työttömänä kun on niin ei tarvi ajaa joka päivä töihin, siksi ei tarvitse olla joka viikko olla ostamassa bensaakaan, mulle riittää 20-40€uroa/kk bensaan.
Huollot ja korjaukset teen itse parkkipaikalla, joten ei tarvi käyttää korjaamoissa jotka ottaa ihan ryöstöhinnat!
Vakuutusmaksu tulee 4kk välein, sen maksan sillä rahalla minkä olen kuukausittain aina säästänyt. Katsastus on kerran vuodessa, joten ei paha. Joulukuussa tulee aina veronpalautusta, joten hyvinhän tässä voi autoa pitää, mutta voin sanoa sen että aika tarkkaan pitää laskea mihin ne rahat riittää. Esim. tupakkaa ja olutta ei ole vara paljoa ostaa. Poltankin sätkää ja teen itse viinit ja oluet.
Lisätuloja olen tehny tekemällä kaikenlaista pientä bisnestä, tosin en ole tehnyt sitäkään puoleen vuoteen ja olin tässä kyllä pätkätöissäkin vähän aikaa sitten. Nyt pitää kyl myöntää että rahat on loppu, mutta se on omaa tyhmyyttäni kun on tullut hankittua kaikenmaailman sakkoja. Onneksi ne on nyt maksettu ne sakotkin. Eli mun talous on taas nousussa vaikka oon työtön! Yks tärkeä asia mikä on hyvä muistaa on se, että ei kannata ottaa velkaa, velka tulee lopulta tosi kalliiksi. - toinen työtön
Pitäs riittää, ei se auton pitäminen ole sen kalliimpaa kuin käyttää joukkoliikennettä.
- työtön autoilija
Minä olen työtön ja on auto. kaikki riippuu. kun pakollisen liikennevakuutus on oltava sen hinta määräytyy vakuutusyhtiöstä ja siitä automerkistä kolaroivatko ihmiset sillä merkillä. yleesä pienet autoihin on halvat vakuutukset ja ostaa pieni ruokaisen auton tai pienellä moottorilla 1.1 kone tilavuus sillä pääsee kummasti mutkaista tietä näkymättömiin Bemaria ei kannata ostaa siihen sulla ei ole varaa.
Itellä on pop vakuutus ja vuodessa autovakuutus on noin verot mukaan luettuna 300e ja maksan sen 4 erässä. kun auton ostaa ei ole varaa sitten juhlia ja läträtä viinan kans. ravintolaan ja muihin juottoloihin ei ole varaa. autoveron voi maksaa 4 erässä. sitten kun ostaa bensaa niin ei aina kannata ostaa kallista eikä ainakaa Abc:ltä kannata tankata. sori virheet kirjoituksessa. - Eräs tarina autosta
Kuin meitsi oli muutamia vuosia sitten todella todella todella pitkään työttömänä, päätin että kyllä mullekin kuuluu jonkinlainen ihmisarvoinen elämä jolloin voin mm. ajaa autolla tarvittaessa (sateella, pakkasella, isompia tavaroita kuljetettaessa jne.) ja lisäksi ihan mielenterveyden ylläpitämiseksi "loma"reissun jonnekin telttailemaan.
Kävin kaukana omalta paikkakunnaltani kiertämässä muutamassa autoliikkeessä pyytämässä autoja koeajoon. Kun sitten sain yhdestä liikkeestä auton ilman että ajokorttia katsottiin, niin ajelin kylmän viileästi samantien sillä kotipaikkakunnalleni.
Toisin sanoen otin auton luvatta käyttööni. Käytin autoa kuin omaani, enkä jäänyt kiinni. Halvat oli ajelut. Autoliike sai varmasti korvauksen vakuutuksestaan, joten tuskin tuli niille siitä kotterosta tappioita. En nyt kerro mitään yksityiskohtia tässä sen enempää, muutoin kun että auton hintaluokka oli 8000 euroa silloin. Rikokseni on jo vanhentunut.
Auton palautin kolmen vuoden ajeluiden jälkeen paikallisen poliisiaseman pihaan. Se oli moitteettomassa kunnossa, vaikken sitä tietenkään katsastanut, mutta siististi pidin ja mm. öljyt/suodattimet/tulpat ym. vaihtelin ja jarrutkin korjasin. Kilsoja tuli mittariin noin 12.000 km.
Vieläkään en koe tehneeni mitään väärää. En kadu. Kaupoista en ole koskaan varastanut, enkä muutakaan rikollista harrastanut. Nyt olen töissä ja ihan oma, vakuutettu ja katsastettu halpa neljän tonnin auto on alla.
Rikokseen kehottaminen on rangaistava teko, joten totean lopuksi että kerron tässä vain omasta päätöksestäni jonka aikoinani tein täysin persaukisena työttömänä, eli en suosittele kenellekään muulle vastaavaa tapaa auton hankintaan. Sitä paitsi nykyisin varmaan kaikki autokaupat katsovat että koeajoon lähtiessä on ajo-oikeus kunnossa ja ottavat kopion ajokortista.- Rikollinen sairas.
"Autoliike sai varmasti korvauksen vakuutuksestaan, joten tuskin tuli niille siitä kotterosta tappioita."
Ei välttämättä saanut euroakaan. Sinä VARASTIT heiltä.
"Vieläkään en koe tehneeni mitään väärää. En kadu. Kaupoista en ole koskaan varastanut, enkä muutakaan rikollista harrastanut."
Varastit, autoliike on kauppa siinä missä K-Marketkin ja kertomuksesi mukaan rikoksesi oli törkeä ja häikäilemätön, "lainauksen" jatkuessa 3-vuotta niin se ei enää menekään "luvaton käyttöönotto"-nimikkeellä eikä muuten ole välttämättä vielä vanhentunutkaan.
RIKOLLINEN MIELI on sairas. Tässä hyvä esimerkki, sinällään kiitos siitä, että kerroit noinkin selkosanaisesti miten rikollinen ajattelee. - SivustaSeuraaja.
Rikollinen sairas. kirjoitti:
"Autoliike sai varmasti korvauksen vakuutuksestaan, joten tuskin tuli niille siitä kotterosta tappioita."
Ei välttämättä saanut euroakaan. Sinä VARASTIT heiltä.
"Vieläkään en koe tehneeni mitään väärää. En kadu. Kaupoista en ole koskaan varastanut, enkä muutakaan rikollista harrastanut."
Varastit, autoliike on kauppa siinä missä K-Marketkin ja kertomuksesi mukaan rikoksesi oli törkeä ja häikäilemätön, "lainauksen" jatkuessa 3-vuotta niin se ei enää menekään "luvaton käyttöönotto"-nimikkeellä eikä muuten ole välttämättä vielä vanhentunutkaan.
RIKOLLINEN MIELI on sairas. Tässä hyvä esimerkki, sinällään kiitos siitä, että kerroit noinkin selkosanaisesti miten rikollinen ajattelee.Varmasti autoliike sai täyden korvauksen autostaan, jos omasivat varkausvakuutuksen, ja varmasti omasivat. Ei autojen palauttamisia vuosia odotella. Puolen vuoden jälkeen jo luulevat että on mennyt rajan yli eri sarjanumeroilla ja kilvillä.
Ainoa kenen mieli on sairas, on sellaisen ihmisen joka toisen mieltä sairaaksi väittää. Ja kaikkien uskontojen uskovaisten. - vaihtoi nimeäkin
SivustaSeuraaja. kirjoitti:
Varmasti autoliike sai täyden korvauksen autostaan, jos omasivat varkausvakuutuksen, ja varmasti omasivat. Ei autojen palauttamisia vuosia odotella. Puolen vuoden jälkeen jo luulevat että on mennyt rajan yli eri sarjanumeroilla ja kilvillä.
Ainoa kenen mieli on sairas, on sellaisen ihmisen joka toisen mieltä sairaaksi väittää. Ja kaikkien uskontojen uskovaisten.Jobbariliikkeen mies on ihan terve, fiksu menestyjä.
- ...,,,---
SivustaSeuraaja. kirjoitti:
Varmasti autoliike sai täyden korvauksen autostaan, jos omasivat varkausvakuutuksen, ja varmasti omasivat. Ei autojen palauttamisia vuosia odotella. Puolen vuoden jälkeen jo luulevat että on mennyt rajan yli eri sarjanumeroilla ja kilvillä.
Ainoa kenen mieli on sairas, on sellaisen ihmisen joka toisen mieltä sairaaksi väittää. Ja kaikkien uskontojen uskovaisten."...jos omasivat varkausvakuutuksen..."
Voi kuule, läheskään kaikilla autoliikkeillä ei ole varkausvakuutuksia autoissaan. On meinaan liikevaihto-sidonnainen ja maksaa ihan vtusti.
- dbbbd
Paljon maksaa vakuutus ja kuinka usein on huollot ja paljon ne maksaa?
- Pentti231
Nissan micran -95 1.3 vero oli 162€ vuoteen, liikennevakuutus 620€, polttoainetta meni sataselle 4.5-6litraa.
- Riittäää
Sama täällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046