Järkyttävä suonenveto!

PeläStyNyt

Tänään aamulla heräsin ihan normaalisti. Olo oli hyvä. Sitten, kun tarkoituksena oli nousta sängystä, niin tapahtui jotain kauheata.
Liikutin vasenta jalkaani vähäsen ja yhtäkkiä pohkeessa tuntui niin järkyttävä kipu, että meinasin pyörtyä. Tätä kesti noin puolen minuutin verran, onneksi se sentään meni ohi. Pahimman kivun aikana meinasin tosiaan pyörtyä ja luulin kuolevani. Tällaista esiintyy minulla ehkä pari, kolme kertaa vuodessa eli ennenkin on esiintynyt. Mistä tuollainen hirveä kipu mahtoi johtua? Oliko se joku suonenveto yms?
En haluaisi kokea enää vastaavaa, sillä kipu oli oikeasti erittäin järkyttävä.
Kertokaa kokemuksia...?

13

6591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalontoveri

      Minullakin on joskus samanlaisia kouristuksia pohkeessa joka yleensä alkaa kun olen venyttelemässä. Kipu on tosi kova ihan sietämätön ja pohje saattaa olla kipeä monta päivää. Minulle on auttanut kun painan jalkapohjaa sängyn päätyyn niin että jalka tulee suoraksi. Olen nuttinut säännöllisesti mangnesiumia joka on auttanut ja kouristuksia ei ole ollut aikoihin

      • Saara

        Kun saan (yleensä aamuisin) ihan hirveän krampin pohkeeseen, niin alan välittömästi hangata ja hieroa sitä niin paljon kuin pystyn! Se menee hetkessä ohi tuolla konstilla. Jos se tulee taas, niin jatka hierontaa (tao vaikka nyrkillä jos se on paha). Jos harrastan liikuntaa tai vaikkapa kävelen iltaisin, niin venyttelen jalat huolella joka ilta jotta maitohapot pääsevät poistumaan, jalat eivät kipeydy eikä tule kramppeja. Ja usein kramppi tulee kylmässä, eli villasukat vaan jalkaan! :)


      • cesium
        Saara kirjoitti:

        Kun saan (yleensä aamuisin) ihan hirveän krampin pohkeeseen, niin alan välittömästi hangata ja hieroa sitä niin paljon kuin pystyn! Se menee hetkessä ohi tuolla konstilla. Jos se tulee taas, niin jatka hierontaa (tao vaikka nyrkillä jos se on paha). Jos harrastan liikuntaa tai vaikkapa kävelen iltaisin, niin venyttelen jalat huolella joka ilta jotta maitohapot pääsevät poistumaan, jalat eivät kipeydy eikä tule kramppeja. Ja usein kramppi tulee kylmässä, eli villasukat vaan jalkaan! :)

        Tämä johtuu magnesiumin puutteesta. Hyvä esimerkki. Mutta kaikki muut puutostilat eivät tule näin selvästi esiin. Magnesiumin puutteesta kehittyy muitakin sairauksia. Sydämen sairaudet ja verenpaine.

        Tämän takia tarvitsemme muitakin ravintolisiä lisää. Ja parempi ilman kaikenlaisia lisäaineita. Kannattaa katsoa purkilta koostumusta.

        Lisäksi sitä, mistä raaka-aineista ovat valmistettua. Esimerkiksi kalkki ja magnesium dolomiittina ja karbonaattina imeytyy vain 8-10 %. Ihminen ei ole kivensyöjä! Lisäksi vielä muut aineet jotka pitää olla samassa purkissa parhaan hyödyn varmistamiseksi.

        Minä syön näitä, jotka ovat tasapainotettuja keskenään. Ilman lisäaineita ja imeytyy hyvin.


    • samat oireet

      kalkkeuma todettiin mulla, ikää 35v...

      • 65v

        Sain n. 10kk sitten mielettömän krampin oikean jalan reisilihakseen. Ensimmäinen elämässäni. Meilkein taju lähti. En pystynyt edes kierähtämään sängystä ylettyäkseni kännykkään. Olen itse hieronut pohjetta ja syönyt magneessiumia. Vaikutus on ollut positiivinen mutta meko hitaasti vaikuttava eli uskon että se magneessium (pilleri) jota olen napostellut ei imydy kovinkaan hyvin elimistössäni. Harkitsen nyt annoksen tuplaamista koska silloin tällöin esiintyy noita krampin esituntemuksia. Voisikohan samalla olla vikaa esim. alaraajojen, ei sydämen eikä nuppialueen, verisuonten kalkkeutuminen??


    • mapot

      Suonenveto voi johtua esim. nestehukasta tai joidenkin hivennäis aineiden puutteesta. Jos olet kävellyt edellisenä päivänä paljon kumisaappailla tai muilla hiostavilla kengillä?

      Ensiapuna suonenvetoon käy vanhat niksit: villasukat, pari lasia vettä ja magneessium tabletti. Hanki hengittävät vettäpitävät kalvokengät kumppareiden tilalle. Suosittelen erityisesti kaikille metsastäjille.

    • gggdddshshs

      Sama vaiva ollut (nyt pitää koputtaa). Pitää juoda tarpeeksi ja pitää huolta suolatasapainosta. Ravinnosta tai purkista kalsiumia ja magnesiumia. Luonnonkeino on kurpitsansiemenet, joita ei tarvii mutustella kuin pieni kourallinen päivässä ja ovat muutenkin terveellisiä. Banaanista saa sekä kalsiumia että magnesiumia hyvin. Muistaakseni myös vihreistä kasviksista. Talvisin ja keväisin en mene nukkumaan ilman unisukkia. Hyvin olen pärjännyt näillä eli tänä talvena ei ole kertaakaan iskenyt. Paha suonenveto tekee pohkeesta (tai mihin se iskee) tosi aran ja ikävän kävellessä jopa kahden päivän ajaksi :o Lapsena peloteltiin, ettei saanut mennä uimaan järvenselän ylitse, ettei suonenveto iske kaukana rannasta, silloin kuulemma uppoaa pinnan alle ja hukkuu. En tiedä, en ole kokenut. Tuon infernaalisen kivun kanssa olisi ainakin todella tuskallista uida, mutta ehkä elämänhalu pitäisi pinnalla siitä huolimatta.

      • Anonyymi

        Vaikka olen 14 vuotias, niin joskus jommassa kummassa jalassa tuntuu äkkiä hirvittävä kipu. Se helpottaa kun pistän jalan toiseen asentoon.


    • motoristi34

      Moi. juu mulla on kans tota pohkeen kramppausta. mutta mul ei olekaan ihan pikkujuttu.Mulla kramppaa pohje lähes joka toinen päivä. ja mitääkn magnesiumit auta.Olen saanut lääkäritä eri lääkeitä asiaan. mut ei auta.ja kun minulla se siirtyy niin että kun kramppi tulee.niin oikea jalka on 2-3päivää niin kipee että ei pysty käveleen ilman tukee.ja minulla häviää oikeasta kädetä puristus voima kokonaan päiväksi tai kahdeksi.sormenpäissä kihelmöi.ja pohje on ihan kivikova yhden vrk.Ja A-Vakuutus sanoi itsensä irti asiasta 2009v.Väittävät että on vanha vamma.Juu niin varmaan.Ajoin 2009v rekkaa.Ja olin täysin terve ja ok kunnossa.Kävin salilla aina kun oli mahdollista.Pyöräilin paljon.Mut kun 2009v olin työtapaturmassa niin kaikki pysähtyi.Koska minun oikea puoli ei kestä enään kovaa rääkkiä.En enään tiedä mitä tässä tekisi.Kun alkaa olla vaihtoehdot vähissä.

    • rruususuola

      mulla kans oli ennen kamalia suonenvetoja muuta nyt ne on lä
      hes loppu ku olen s
      yönyt mangeisuumia ja kaalium ja suola ne on ihan verestä tulkittu että on puute käykää lääkärissä ja kysykää voisko ottaa nämä arvot mun suonenvedot olivatihan kamalat ystävä sanoi että vielä lihas karppi katkaisee luun jollain kertaa kyllä vieläkin joskus tulee esim veto hiki nesteite hukka väsymys ja sen semos muuta ei enää niin pahoja tule kun muutama vuosi sitten tuli vielä lisäisin että käytän ruusu suolaa se on hyvää kun siinä on paljon kaikki hiven kivenäine aineita

    • Anonyymi

      Juuri äsken sain aivan kamalan krampin pohkeeseen olin tänään juossut portaita joten en tiedä liittyykö siihen mutta se kipu oli niin paha että oksensin ja se kesti n 2minaa ja sitten kun yritin nousta kipu alkoi uudelleen ja pyörryin

    • Anonyymi

      Onneksi huomasin tämän ketjun koska minullakin on sama vaiva ajoittain ja nimenomaan aamuisin kun olen nousemaisillani sängystä. Pohje kivettyy kivikovaksi valtavalla tuskalla. Joskus aikoinaan aloin syömään megnesiumia mutta sekään ei auta nykyään. Onko nykytiede löytänyt jotain apukeinoja asiaan?

      • Anonyymi

        Vuosi vuodelta kärsin pahemmista krampeista

        Hikoilu pahentaa ja hikoilen tosi paljon. Suola laukaisee krampin. Joskun suolaa vain joutuu ottamaan turhan paljon. Lääkärit "hyppää," yli aina nämä vaivat, krampit, hikoilun. Jalkaan kun tulee kramppi, ei pysty kävelemään.
        Suolaa laukussa ja yöpöydällä.
        Luin jostain B3=niasiini auttaa kramppeihin. Aloitin omin päin syödä 500mg niasiinia. Auttaa minua. Noin kerran viikossa niasiini aiheuttaa voimakkaan kutinan iholla. Olen nyt ottanut Buranan tunti ennen niasiinin ottoa. Sairastan määrittämätöntä "lihasreumaa". Tumavasta-aineet maksimissaan 20v (silloin ekakerran testattiin). Ferritiinit koholla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe