Minulla oli pitkät blondatut hiukset joissa oli kuitenkin 20 senttiä juurikasvua omaa väriä sellaista maantien ruskeaa. Vein kampaajalle kuvan haluamasta väristä, sellainen lämmin kullanvaaleanruskea. Sanoin kampaajalle että haluan että minulla jätetään päälle vaaleita raitoja ja että niskatukkaan voi laittaa muutaman tummemman ruskean raidan.
Kampaaja teki ensin pigmentoinnin tukkaani jotta ruskea väri tarttuisi (miksi helvetissä hän ei laittanut muutamaa blondia tupsua folion sisään, jotta blondit raidat olisivat valmiina eikä jo valmiiksi huonoa tukkaa tarvitsisi blondata uudestaan?
Pigmentoinnin jälkeen tukka oli punainen ja hän laittoi ruskean värin ja alahiuksiin tummempaa ja alkoi vaalentamaan blondeja raitoja. No eihän se tukka tietenkään vaaletunut kun siinä oli se punainen pigmentointiväri, vaan se vaaleni ainoastaan tyvestä missä oli omaa väriäni. Loppu osa raidoista jäi punaiseksi. Sitten tämä ns. vaalea kullanruskeasta tuli vihertävä ruskea, joka ei ollut yhtään samanlainen kuin kuvassa. ja "muutama" tummemman ruskea raita alahiuksissa olikin sitä että yli puolet tukasta oli punaruskea!
kampaaja lupasi korjata vaaleat raidat vaaleiksi. Sanoin etten pidä muustakaan väristä, siitä ei pitänyt tulla punainen ja näitä tummempia osia oli liikaa. Lisäksi koko tukasta tuli kokonaisuudessaankin liian tumma kun sen piti olla vaalea kullanruskea. Tähän hän totesi vain että punaisuus saadaan pois mutta ettei tukkani kestä välttämättä vaalennusta.!
Ja tukkahan oli alunperin blondi ei luulisi olevan niin vitun vaikeaa tehdä siitä pari astetta tummempi ja jättää raidat. Toivon todella että ensi viikolla kun menen hän korjaa asian. Nyt joudun varmaan ottamaan ruskean tukan blondeilla raidoilla jos haluan että hiuksia jää päähän.
Kampaaja teki hiuksista hirveät
99
6821
Vastaukset
- sama täällä
Etpä ole ainakaan ainut tällä palstalla.
- Huoh..
Vai että hiustenlaittoon kaatuu maailma?
Mitä jos ottaisit lenkkimakkarapötkön, ja hivuttelisit sitä sinun perärööriin?
Siitä saat hieman laukaisevaa mielihyvää.- niinpä..
Eihän tuollainen kananpersetantta voi tajuta että jotkut naiset oikeasti välittävät hiuksistaan. Minullakin on pitkät ja paksut hiukset jotka eräs kampaaja pilasi totaalisesti ja kyllä siinä meinasi itku päästä, hiukset ovat kuitenkin aika oleellinen osa ihmisen ulkonäköä ja itse ainakin olen aina tykännyt hiuksistani. Että ota se lenkkimakkara pötkö pois sieltä omasta takaloosteristasi äläkä seuraavalla kerralla tunge sitä sinne poikittain niin ehkä ymmärtäisit jostain jotain..
- Huoh..
niinpä.. kirjoitti:
Eihän tuollainen kananpersetantta voi tajuta että jotkut naiset oikeasti välittävät hiuksistaan. Minullakin on pitkät ja paksut hiukset jotka eräs kampaaja pilasi totaalisesti ja kyllä siinä meinasi itku päästä, hiukset ovat kuitenkin aika oleellinen osa ihmisen ulkonäköä ja itse ainakin olen aina tykännyt hiuksistani. Että ota se lenkkimakkara pötkö pois sieltä omasta takaloosteristasi äläkä seuraavalla kerralla tunge sitä sinne poikittain niin ehkä ymmärtäisit jostain jotain..
Hah!
Jos olet tottunut työntämään sitten esineitä poikittain perärööriin, niin ei siinä mitään.
Tämä kananpersetantta tajuaa että hiuksista voi pitää huolta, mutta että pillittää niiden perään kuin joku päätön imbesilli-ääliö. Siis maailmaa voi ajatella laajemmin. Eikä ajatella pieniä turhamaisia asioita, ala-arvoisemmin kuin eläimet.
Mitä esineitä sinä suosti? - nbjobgfauo
Huoh.. kirjoitti:
Hah!
Jos olet tottunut työntämään sitten esineitä poikittain perärööriin, niin ei siinä mitään.
Tämä kananpersetantta tajuaa että hiuksista voi pitää huolta, mutta että pillittää niiden perään kuin joku päätön imbesilli-ääliö. Siis maailmaa voi ajatella laajemmin. Eikä ajatella pieniä turhamaisia asioita, ala-arvoisemmin kuin eläimet.
Mitä esineitä sinä suosti?Tosi hyvä muuten, että on tuollaisia ihmisiä, jotka määrittelevät mitä toiset saavat tuntea ja ajatella ja mikä on kenellekin mitenkin tärkeää.
- Pyh
Huoh.. kirjoitti:
Hah!
Mitä esineitä sinä suosti?Naisille hiukset ovat tärkeät, ja jos joku ne menee pilaamaan, niin kyllä se kirpaisee. Ja väitätkö sinä sitten viehättäviksi hiuksia jotka ovat yhtä värisotkua? Se on kova kolaus itsetunnolle jos hiukset on pilattu, ei kovin viehättäväksi itseään tunne, kun onhan hiukset kuitenkin näkyvä osa ulkonäköä.
Aamen.
- <hdvzb x
No ei se ole helppoa tehdä hamppu blondista paria astetta tummempaa! ei se värikemia mene niin että laitetaan vaan se 2 astetta tummempi väri ja thats it.
Varsinkin jos on kotivärjäyksiä pohjalla, lopputulos voi olla yllättävä. - 5+10
Kannattaa värjätä itse; lopputuloksesta voi syyttää ainoastaan itseään :D Näin mä toimin, en luota kampaajiin ollenkaan sen jälkeen kun aika samanlainen tarina kävi mulle kahdesti.
Kannattaa käyttää samaa kampaajaa, käynyt 22v samalla kampaajalla tuntee hiukseni tietää mitä ne vaativat. Yhden ainoan kerran kiharat jäivät toiselta puolelta suuremmiksi mutta ei varmasti kampaajan vika. Olin tietysti värjännyt kotona jotain omiani eikä permanentti aine tarttunut kunnolla vaan ajan myötä kiharat tasaantuivat.
Kunnon kampaajalla on asiakasrekisteri ja merkityt toimenpiteet ja onnistuminen sekä kommentit.- sadfghj
ja käyttää jotain sävytteitä mitkä sit haalistuu pois jos tulee hirveet
- elämää nähnyt
kirshin71 kirjoitti:
Kannattaa käyttää samaa kampaajaa, käynyt 22v samalla kampaajalla tuntee hiukseni tietää mitä ne vaativat. Yhden ainoan kerran kiharat jäivät toiselta puolelta suuremmiksi mutta ei varmasti kampaajan vika. Olin tietysti värjännyt kotona jotain omiani eikä permanentti aine tarttunut kunnolla vaan ajan myötä kiharat tasaantuivat.
Kunnon kampaajalla on asiakasrekisteri ja merkityt toimenpiteet ja onnistuminen sekä kommentit."Kannattaa käyttää samaa kampaajaa, käynyt 22v samalla kampaajalla tuntee hiukseni tietää mitä ne vaativat"
kannatta vaihtaa monestakin syystä,
esim. hinta, jos olisin käynyt samalla 10 vuotta, olisin menettänyt 1800 € jo 10 vuodessa tuotto eli noin 3-4000 €
tuttu kyllästyy samaan, tekee huolimattomasti ja juoruilee
kolmanneksi, kaikki hiusaineet ovat vaarallisia, kannatta vaihtaa merkkejä aina muutaman kerran välein ja jotta vaihto olisi varma,
kannattaa vaihtaa kampaajaa vähintään 2- vuoden välein. - vittä vailla vainaa
elämää nähnyt kirjoitti:
"Kannattaa käyttää samaa kampaajaa, käynyt 22v samalla kampaajalla tuntee hiukseni tietää mitä ne vaativat"
kannatta vaihtaa monestakin syystä,
esim. hinta, jos olisin käynyt samalla 10 vuotta, olisin menettänyt 1800 € jo 10 vuodessa tuotto eli noin 3-4000 €
tuttu kyllästyy samaan, tekee huolimattomasti ja juoruilee
kolmanneksi, kaikki hiusaineet ovat vaarallisia, kannatta vaihtaa merkkejä aina muutaman kerran välein ja jotta vaihto olisi varma,
kannattaa vaihtaa kampaajaa vähintään 2- vuoden välein.Kaikkein paras, kun ei käy olleskaan mikä säästö, ja en myöskään käy kauneushoitoloissa ja auton huollossa ja rempankin teen itse, ja olen säästänyt kymmeniä tuhansia,eikä ole tarvinnut kuulla juoruiluja eikä tapella huoltomiesten ja remppamiesten kanssa.
- 26
kampaajiahan on vain tasan kaksi koko suomessa ;)
- Maksavaasiakasonoike
Rahat pois, näitä urpoja rahastajia löytyy, ei ammattitaitoa, rahat pois ihmisiltä.
Menet sinne ja pyydät rahat takaisin :)
Puoskareita noi nyt on..
Älä sorru halppis kampaamoihin, urpot tekee mitä tykkää.
Et kai antanut rahoja sille? Sille ei kuulu maksaa mtn ! ;)
Pyydät henkisistä vaivoista korvausta, pakko maksaa.
Jos ei maksa, sano että levität huonoo mainetta.
Sitten kyllä maksaa :)- ei kampaaja
yleinen käytäntöhän on kampaamoissa että rahoja ei saada takaisin vaan työ korjataan jos menee pilalle... et sä pieleen menneestä remontistakaan saa rahoja takas vaan jäljet korjataan ja paikataan..
- otanosaa
kyllä se varmasti miehiäkin pistäisi vituttamaan jos joutuu tollaisesta sekoilusta maksamaan. Täälläkin maksaa värjäys raidat leikkaus VÄHINTÄN 100€, joten sillon odottaa kyllä saavansa kunnon palvelua. Ja lisäksi jos mulle ois käynyt nuin, (yo juhlat viikon päästä) niin oisin saanu kaiken muun keskellä hermoromahduksen, kuka haluaa vihreä / puna/oranssit hiukset itselleen ja vielä jos on tärkeitä tapahtumia tulossa.
Lisäksi tässä tosiaan ois pitäny olla tosi yksinkertainen värjäyshomma, mutta sekin kustiin .. ymmärrän vitutuksesi :S- haistá 666666
Ei kukaan mutta nää kusipää onko kampaaja ,välitä mitään.
- OONKALJUNAINEN
toi pitäs vaan yrittää kääntää voitoks tekemällä joku hauska kampaus tyyliin "eipä ole toisilla" Mun tutulla meni värjäys pieleen, niin se vetäsi sen tupsukan sellaiseksi irokeesiksi ja arvatkaapa kuinka moni matki sitä että onpas hauska mäkin haluan!!
Niinhän ne alkaa, ai niin, onhan ne villit kotiväritkin aika karseita mieti sitä!
- Värikemia hallussa
Et varmaan kertonut kampaajalle millä kaikilla väreillä olet kotona värjännyt hiuksesi. Kävitkö paikanpäällä näyttämässä hiuksesi kun tilasit ajan? Annoitko kampaajalle edes mahdollisuuden KIELTÄYTYÄ värjäämästä niitä. Yleensähän homma tuntuu menevän niin että kotona likkakaveri vähän auttaa ja sitten kun hiukset on ihan kauheessa kunnossa niin mennään kampaajalle kuvan kanssa ja ymmärtämättä mitään värikemiasta, odotetaan että hän tekee IHMEITÄ. Sitten haukutaan kampaaja jokaiselle joka vaan jaksaa kuunnella, kun siitä hampusta ei tulekkaan kuvan tapainen. Kaikki sympatia sille huono-onniselle kampaajalle joka joutuu tämänkin virheen (asiakkaan itsensä aiheuttaman) korjaamaan. Jos olisin kampaaja olisin ehdottomasti kieltäytynyt palvelemasta tälläistä asiakasta.
- miinustajat...
Heh, tässä juuri niin tyypillinen kommentti tällä palstalla. Kaikki olikin siis vain asiakkaan omaa syytä, kun ei ollutkaan mikään värikemian asiantuntija ja kampaajalle ei tietenkään mitenkään kuulu avata suutaan, jos pyydetty toimenpide ei sovikkaan asiakkaan hiuksille.
Onneksi on myös sellaisia vastuullisia kampaajia, jotka varoittavat, jos asiakkaan tukka on siinä kunnossa, ettei se mahdollisesti kestä käsittelyä tai värjäystulos on epävarma, eivätkä automaattisesti oleta asiakkaan olevan jokin hiusalan expertti. - suoli24.fi pyh
just ja voi olla, että on sovittu, että asiakas ottaa itse riskin, niin kampaaja on suostunut koittaan mitä siitä kuontalosta saa ja sanonut ,että ei tule just tuollaista mitä asiakas haluu, ottaen huomioon hiuksen värihistorian.
No sitte tuli mitä tuli ja kuiteski asiakasta vi**ti ja kikkuisaan sitte kirjoittelee tänne ja haukkuu ja liiottelee koko asiaa, täällä anonyyminä on niin kiva soittaa suutaan, eikä joudu vastuuseen sanoistaan. - nyt harmaaraitainen
Olen samaa mieltä "värikemia hallussa" -nimimerkin kanssa. Eivät kampaajat mitään ihmeidentekijöitä ole.
Itselläni on paljon punapigmenttiä, ja se pitää aina ottaa huomioon kun vaalennetaan, se pigmentti kun tahtoo loistaa sieltä vaan aina läpi.
Sitäkin mieltä olen, että hiukset kasvavat koko ajan. Jos menevät pilalle, ne voi leikata lyhyiksi ja kasvattaa uuden kuontalon.
- miinustajat....
Täällä ei kannata valittaa, koska palstalla pyörii lähes yksinomaan kampaajia, joidenka mukaan kaikki epäonnistunut on asikkaan omaa syytä ja ymmärtämättömyyttä, vaikka kampaaja itse olisi jotakin muuta väittänytkin ennen epäonnistumistaan.
- ..
Ihan oikeesti parturikampaaja on käynyt koulua ja kyllä parturikampaajan täytyy olla ammattitaitoinen ja tietää nuo värikemiat mitkä lie. Kyllä jos mä meen parturikampaajalle värjäyttää hiukset kyllä mä oletan, että kampaajalla on ammattitaitoa ja ymmärtää nuo väriaine jutut ja, että osaa kysyä millä värillä itte oon värjänny jos on tarve tietää. Hittooko me tavalliset tallaajat mitää tiedetää värjäysjutuista kaupanvärejä enempää sen takia me käydään ammattitaitoisella parturilla jolla luulisi olevan tarpeeksi ammattitaitoa sanoa jos huonokuntoista itsevärjättyä tukkaa on mahdotonta saada sellaiseksi jota asiakas tahtoo
- Hiukset päästä
Kaksi kohdalleni sattunutta epäonnistunutta lopputulosta kampaajalla:
Varasin kaupungin "ennen suosituimmalle" kampaajalle pitkästä aikaa ajan (aikaväliä parikymmentä vuotta). Saavuin ajoissa paikalle ja jäin odottelemaan. Sainkin odottaa 45min ennen kuin pääsin tuolille. Sitten hiukset leikattiin suitsait n. 7minuutissa ja lopputulos oli nypitty petolinnun p. Olin pyytänyt otsahiuksista vähän ohentamaan ja muualta vain siistimään. Järkyttävä revitty hirvitys! Tyttäreni tuli sovittuun tapaamispaikkaan kaupungilla ja jähmettyi heti tuijottamaan hiuksiani. Sanoi heti että AIVAN HIRVEÄ. Olin samaa mieltä.. Siinä odotellessani vuoroani, seurasin muutenkin sitä touhua siinä kampaamossa. Ihme säheltämistä, liikaa otettu asiakkailta varauksia vastaan, toimenpiteet hoidettiin kauhealla kiireellä. Ja minä olin yksi urheista.
En lähtenyt reklamoimaan vaan päätin etten enää koskaan mene samalle kampaajalle! Enkä mennyt enää kellekkään, en uskaltanut, vaan aloin itse leikkaamaan ja värjäämään.
Toinen esimerkki:
Uskaltauduin pitkästä aikaa varaamaan ajan erääseen kampaamoon ja saavuin sinne kuvan kanssa toivomastani mallista ja väristä. Olin siihen asti pitkään värjännyt hiukseni itse kaupan väreillä (tummempaa pohjalle, päälle blondeja raitoja hupulla), mutta ajan mittaan hiukset olivat kärsineet todella paljon. Ajattelin ammattitaitoisen henkilön tietävän mitä hiuksilleni voi tehdä. Selitin että tosiaan olin vuosia itse värjännyt ja blondannut ja että haluaisin hiuksiini kullanvaalean pohjan ja muutamia vaaleampia raitoja.
Kampaaja neuvotteli vielä muiden kampaajien kanssa mikä olisi järkevintä.
Kun toimenpide oli valmis ja katsoin peilistä, väri oli aivan HARMAA! Ei siis harmaaseen vivahtava, vaan ihan harmaa. Kampaaja selitti että jollakin erikoissamppoolla väriä voi vielä muuttaa ajan mittaan vaaleammaksi. En uskonut. Seuraavana päivänä menin takaisn ja vaadin saada edes rahat takaisn huonosta lopputuloksesta. Eivät suostuneet. Sanoivat että jos he nyt antaa rahat takaisin, niin heti kaikki alkaa vaatimaan myös, eikä se ole heille hyvää mainosta. Ehdottivat että he voivat jollakin värillä sitä vielä "taittaa". En suostunut siihenkään. Loppujen lopuksi sain valita hyllystä hiustenhoitotuotteita ym. sen rahan edestä minkä olin maksanut (n. 65€).
Ja värjäsin itse koko pään tumman ruskeaksi...
Nyt olen löytänyt todella hyvän kampaajan joka tekee juuri sen mitä pyytää. Keskustelee toimenpiteen aikana eri mahdollisuuksista ja kysyy vähän väliä onko tämä tai tämä hyvä. Aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen.
Ainut miinuspuoli tässä on, että hän on jäänyt nyt äitiyslomalle! Kenelle nyt uskallan mennä??- ei kampaaja
Hiukset päästä tyyppi: 1. esimerkki..eikö se ollut oma moka jos et menny pyytämään korjaamaan hiuksia jos leikkaus oli mielestäsi vääränlainen???kampaaja ei ole ajatusten lukija vaikka niin luuletkin ja mielikuvat mitä "selität" kampaajalle niin kampaaja on voinut nähdä että on leikannut tukkasi silleen kuin pyysit.. mielikuvat menny selityksistäsi ristiin mitä haet takaa... ja kampaajatkin ovat ihmisiä...joskus työt myöhässä kun mmennyt odotettua pidempi aika.. vai haluutko että kampaaja jättää oman tukkasi kesken koska seuraava asiakas odottaa?? esimerkki 2: etpä taas anatanu korjata virhettä...yleinen moka!!! mistä helvetistä se kampaaja oppii tekemään paremmin ja korjaamaan virheensä ku ihmiset on tollasii ******.. sen takii se jälki ei parane ku kukaan ei edes kerro jos omasta mielestä se väri ja leikkaus meni pilalle...
- Kruunu hävis
Mulla lähti hiukset päästä kun alkoi syöpähoidot..
Kelle minä valitan?!
Valintako pienestä?
Haloo.. On sullakn murheet!!- kruunu tallella
Ai että jos sinulla on syöpä niin sitten kukaan muu nainen ei saa välittää hiuksistaan tai arvostaa niitä? Ikävää että sinulla on tuollainen sairaus, mutta en minä ainakaan lopeta hiuksistani huolehtimista sen takia että joillakin ei ole enää tukkaa ollenkaan. Mitä logiikkaa se sellainen on?
- 0000000000000
Vähän eri juttu ,kuoli mun isänikin leukemiaan.
- toinenkalju
kruunu tallella kirjoitti:
Ai että jos sinulla on syöpä niin sitten kukaan muu nainen ei saa välittää hiuksistaan tai arvostaa niitä? Ikävää että sinulla on tuollainen sairaus, mutta en minä ainakaan lopeta hiuksistani huolehtimista sen takia että joillakin ei ole enää tukkaa ollenkaan. Mitä logiikkaa se sellainen on?
Hiuksista huolehtimista EI ole värjätä sitä kaikenmaailman tököteillä.
Onhan moni kuollutkin niihin.
Niin ja itse en esim ikinä ollut värjännyt hiuksiani millään...
- Tyyli Tietoinen
Jos henkilö haluaa tukastaan punaisen, oranssain, vihreän, keltaisen, tai minkä muun tahansa epäluonnolisen värisen, tai raitaisen on hänellä enemmän tai vähemmän aivovamma!.
Ei kukaan järkevä ihminen halua tuollaisia värejä päähänsä, koska ne ovat oksettavan näköisiä.
Epänaisellisia ja luontaanpoistyöntäviä YÖK!.
Sama koskee lävistyksiä ei kukaan päästäänterve halua mitään lävistyksiä ne ovat oksettavan näköisiä, erpänaisellisia ja luontaanpoistyöntäviä YÖK!.
Sama koskee naistenpukeutumista. On oksettavan näköistä katsella kesällä, kun: Pihtikinttuiset naiset ovat pukeutuneet polvenyläpuolelle ylettyvään minihameeseen, tai tiukkoihin housuihin, YÖK!.
Jos sinulla on pihtikintut, länkisääret tai läskijalat niin ainoa sopiva asu sellaiselle naiselle on reilusti vähintään puoleensääreen asti ulottuva hame, mekko tms.
Tai miten oksettavalta näyttääkään, kun sellaiset naiset, joilla ei ole vyötärön kurveja tai ovat lihavia. Pukeutuvat ns. napapaitaan, lyhyeen toppiin ja matalanhousuosan omaaviin housuihin, jopa niin, että pe r sevako näkyy YÖK!
Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset itsekkin, että kaikki nuo yllämainitsemani asiat ovat ns. mauttomin, tyylitajuttomien tai muodin orjien mautonta käyttäytymistä YÖK!
Viisasihminen etsii itselleen ajattomia ja tyylikkäitä vaatteita, jotka eivät ole liian räikeitä tai, joissa ei ole mitään kirjoituksia jai kuvia.
Typerä etsii sellaisia vaatteita, joita ei kehtaa 2-vuoden päästä enää päälensä laittaa. Tai viisa ei laittaisi niitä päällensä ollenkaan.
Joku päivä heitä vielä näkyvään pe r sevakoon kourallisen hiekoitussepeliä ja JEP JEP HURAA ei riemulla rajaa!
Ja tämä sama koskee sitä tukan värjäystä.
Miten kaunis onkaan, kun naisella oma luonnollinuen vaalea, ruskea tai tumma tukka nätisti leikattuna ja kampauksella. JA VOT!- Nainen vaan*
Tyylitietoinen...olen pääasiassa kanssasi samaa mieltä noista asioista, mutta, oletko sinä tyylitietoinen kuitenkaan tietoinen siitä, että jokaisella on oikeus (kaikesta tyylittömyydestä huolimatta) pukeutua niinkuin tahtoo. Minun mielestäni ei ole muiden tehtävä arvostella miten kukin haluaa pukeutua tai hiuksiaan laittaa tai vaikka niitä lävistyksiä yms. Jokainen on sellainen kuin haluaa eikä siinä ole muilla nokan koputtamista. Vaikka sinä tyylitietoinen olisit kuinka tyylitietoinen omasta mielestäsi, niin tiedätkö, jonkun mielestä voit olla tosi rumasti ja tyylittömästi pukeutunut. Nääs jokaisella on omanlaisensa tyylitaju, eikä se ole välttämättä samanlainen kuin sulla. Että sellasta tänään.
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokainen vastaa vain omasta pukeutumisestaan ym. Ja kun ihminen on itse tyytyväinen niin se riittää. Ei täällä tarvi pukeutua niin miten joku muu haluaa, vaan niin että on itsellä hyvä olla. - ei kampaaja
mä en voi mitään että olet turhautunut mutta pura se jossain muualla kuin täällä... se että sinulla on heikko itsetunto etkä kestä erilaisuutta on sinun ongelma...ei minun. mutta pidä tökeröt mielipiteesi vaan siellä korvien välissä, koska muuta sieltä ei taidakkaan löytyä... erilaisuus on rikkaus, ei uhka sinulle!!
- =)iiiooo
mikä on pihtikinttu????
- kinkin.
sellanen toisinpäin se on länkisääri, eli possu mahtuu juoksemaan välistä...pihtikinttu on toisinpäin, siis sisäänpäin lenkollaan
- Elä masennu
Tuo on pieni kiusa sadan vuuen päästä.
Suomessakin on ihmisiä, joilla ei ole etes kattoa pään päällä tai lämmintä ateriaa joka päivälle. Jos tukkalaitteen väri on suurin probleema elossa niin hieman on arvomaailma taviksesta poikkeava.- Kaivokavaljeeri
Ja vohl meikäläinen on kuses jo kotona kun aika ajoin kaivovedestä väittävät
saneensa nuo nais väki kuuppansa vihreäksi.Eihän sitä voi kun tutkituttaa ton
veden,jotta sopu säilys ja hommaa oikeat suatattimet siihen.Kaikki värit on
sallittu nykyisin.Sanotaan et se on treeenndii nyyyt.
- ei kampaaja
se ei ole helppo projekti saada kuvaleimaasi tukkaa sellaiseksi kun olisit halunnut saada. kampaajahan oli valmis korjaamaan virheensä, mitä siis kitiset?? oma moka oli jos et menny pääs kanssa korjattavaksi..
- Parturiin tyytyväine
Kannattaa aina käyttää samaa parturia. Itte oon käyny 7 vuotiaasta asti samalla parturilla. Hän tietää mieltymykseni sekä hiushistoriani ja osaa sanoa jos jokin toimenpide ei sovi minulle. Koko aikana olen kaksi kertaa itse värjännyt hiukseni hänen suosittelemilla tuotteilla, ja aina olen kertonut seuraavalla parturikerralla mitä väriä käytin.
Eipä ole koskaan vielä ollut mitään ongelmaa, jos ei lasketa mukaan yhtä kertaa jolloin vaalensimme mustat hiukset. :D Parturi varoitti, että niistä tulisi oranssit, mutta onneksi niistä tulikin vaalean ruskeat. :D Niin ja kerran koko pään vaalennus tehtiin aavistuksen liian tummalla värillä, mutta sehän nyt ei ollut mitään. :D- tyhmyri10
Niin eli olet siis mies. Kun käyt parturilla. Nyt puhutaan naisten kampaamokäynneistä. Miesten parturikäynnit ovat yleensä yksinkertaisia, ja miehet voivat yleensä ajaa hiukset päästä jos ei miellytä, naisille hieman hankalampaa.
- rahat pois vaan
JOOO MUTTA NYKYSIN ON NÄITÄ HARJOITTELIJOITA JOKA KULMASSA!JOS MENEE MÖKÄÄN SANOTAAN EI TERVETULLUT UUDESTAAN(NÄIN ON KÄYNYT )!kampaamo alaan täytyy saada jonkinlaista valvontaa myös,eikä sanota MENE MUUALLE;JOS EI MIELLYTÄ(SOTKU)TOISTEN KORJATTAVAKSI SITTEN!!!
- fskopdfkpsdkop
Jo on taas ongelmat hohhoijaa....
- RouvaKampaaja
Hehee.
Ei kaikki kampaajat oo käyny ammattikoulua.
Saa kampaajan työtä tehdä ilman papereitakin. :)
Itse oon kampaaja, esipigmentointi oli asiallinen tuossa tapauksessa. En tiedä oliko esipigmentointiväri sitten ihan oikea. Ehkä oranssimpi olisi riittänyt punasen sijasta. Raidat olisin kyllä jo napannut folioon etukäteen, kuten aloittaja sanoi itsekin. En tiedä, minkä värin kampaaja on valinnut tuossa vasleanruskeaksi, mutta jossain kohtaa on tullut ajatusvirhe. Eli minusta tuossa on tapahtunut virhe kampaajan osalta.
Kampaajan täytyy itse osata kysyä tarpeelliset kysymykset hiusten värihistoriasta jne. - Rautapitoisuus/vesi
Minkälainen on vesi jolla peset tukkasi. Onko se rautapitoista?
- kelpaako
Kiteen KIRKASTA ON!
- -
- väri vaalenee muutamassa pesussa
- osta värjäävä/sävyttävä hoitoaineOsta peruukki tai useampi, niin saat valita aamulla tukan mielentilasi mukaan. Ja oma tukka kokonaan pois partakoneella.
kapputsiino kirjoitti:
Osta peruukki tai useampi, niin saat valita aamulla tukan mielentilasi mukaan. Ja oma tukka kokonaan pois partakoneella.
Siis tuo ehdotus oli aloittajalle.
- medicated-
Kampaaja niitä pilannu, pilasit ite värjäyttämällä ne. :DDD
- Horny87
Mua panettaa.
- Yleistä nykyään?
Olen 2x peräkkäin joutunut pk-seudulla ammattitaidottomien kampaajien uhriksi. Hiusvärin levittäminen on ollut huolimatonta, helposta tasaamisesta puhumattakaan.
Kohta pitää maksaa ammattitaidosta erikseen huomattavasti korkeampi hinta. Ehkä 100euroa pelkkä tasausleikkaus? - Tsemppiä!
se mikä ei tapa vahvistaa.
- qpwrouaovds
Jos pohjalla on kotivärjäyksiä, KUKAAN kampaaja ei voi 100% varmaksi sanoa että värjäys onnistuu.Varsinkin kun on kyse huonokuntoisesta blondista. Eli ei se sun kampaajan vika täysin ole. Huonoa tuuria, kampaajasi varmasti yritti parhaansa. Ja positiivistahan tässä on, että kampaaja tarjoutui vielä korjaamaan työn.
Ei se oo kampaajillakaan helppoa, tuskin kukaan tahallaan haluaa pilata toisen hiukset.
Ja oikeesti, kysymys on VAIN hiuksista! Vähän perspektiiviä asioihin. - Juti__
Eiku ny rillataan!
- LukekaaIHMEESSÄ!
No joo... oon 12w tyttö eikä kokemusta hiusten värjäyksestä yms... Mutta tempperamenttia löytyy!!!!!!!
Onko teillä miehillä joku ONGELMA??? Tulla roskaamaan tänne ja haukkumaan meitä LUMPUIKSI?!? Miltäs teistä tuntuis jos tultas vaan haukkuub päin naamaa homoks?!?(ei homoissa kyllä mitään pahaa oo)Että te miehet voisitte nousta ylös ja tuijottaa vähän muuallekkin kuin OMAAN NAPAANNE!!!
Mielipiteet täytyy jakaa!(olen pahoillani jos loukkasin pahasti, mutta se on totta)
Pyydän anteeksi yleistystä...- LukekaaIHMEESSÄ
Piipaap.ille suunnattu....
- Piipaap
LukekaaIHMEESSÄ kirjoitti:
Piipaap.ille suunnattu....
Mitä siis tarkoititte?
Ette te loukannut, en nyt vain ole varma, tajusinko mitä tarkoitit. - LukekaaIHMEESSÄ!
Piipaap kirjoitti:
Mitä siis tarkoititte?
Ette te loukannut, en nyt vain ole varma, tajusinko mitä tarkoitit.Yleistit sitä että että naiset ovat lumppuja!!!!!!!!!
Että sillä tavalla herra TÄYDELLISYYS!
Ei millään pahalla... - LukekaaIHMEESSÄ!
Piipaap kirjoitti:
Mitä siis tarkoititte?
Ette te loukannut, en nyt vain ole varma, tajusinko mitä tarkoitit.Niinpä...ei ihme ettet ymmärtänyt?
- JK
VAI NIIN
Minäkkin olisin osannu värjätä kuvaamasi kaltaiset hiukset, enkä ole ammatiltani kampaaja. Yli 10 vuotta olen tuttavien ja perheen hiuksia leikannut ja värjännyt. Toki sukulaiseni oli vuosikymmeniä kampaamoyrittäjänä ja opetti minut leikkaamaan ja värjäämään omat hiuksensa, sekä siinä ohessa vähän muutakin. Oli virhe laittaa se pohjasävy niihin hiuksiin, jos oikeasti olisit halunnut vain vähän tummemman sävyn olisi tarttunut varmasti blondinkin päälle. Tosin olisin itse ensin vaalentanut tyven, jotta koko pää olisi ollut saman sävyinen ja lähtenyt siitä eteenpäin. Tosin jos hius on niin vaurioitunut vaalentamisesta, ettei ota enää väriä vastaan niin kampaajan olisi pitänyt asiasta mainita ja ilmoittaa, ettei kuvailemaasi väriä päähän saa ja suositella jotain muuta vaikka sitten vain pelkkiä raitoja.
jep jep, kyllähän sitä väriä voipi tarttua siihen blondattuun karvaan, mutta se mitä siitä tulee.... esipigmentointi paikallaan, muuten siitä tulee helposti vihreä... ei hiusten värjääminen mitään avaruusfysiikkaa ole, mutta kyllä se silti vaatii väriopin tuntemista, sekä jonkinlaista tuntumaa siitä miten kemiallisesti käsitellyt hiukset reagoivat, arviota siitä miten paksu yksi hius on (vaikuttaa lopputulokseen) jne... mutta tosiaan, jos se on niin helppoa, niin älkää viekö rahojanne kampaamoihin, siellähän on ihan kauheat hinnat.... tosin, esim. tuolivuokralainen maksaa sen tuolivuokrat, alvit (yes, nyt 23%), verot, aineet, vakuutukset, eläkemaksut, puhelimensa, eikä pidä palkattomia lomia - vaan ilman palkaa, mutta kuluja löytyy silti, vaikka euroakaan ei tule. Onneksi ammattini on oma valintani - tosin välillä tuntuu lainsuojattomalta, kuka tahansa ("persoona") voi kävellä sisään, ja vaatia karvojensa käsittelyä. Tervetuloa tähän ammattiin ja helpon rahan maailmaan =)
- ainaaaaaaaaa
Mitä tota paskaa jauhaa aina .kun se menee niin aina!!!!!
- kampaaja minäkin
Kyllä se on kampaajan ammattitaitoa osata värjätä hiukset sellaisiksi kuin asiakas haluaa.itse kampaajana tiedän että värisarjoissa on jo paljon eroa. Tiedän että yksi merkki on sellainen jolla saa todella helposti vihreät hiukset! Itse kokeilin sitten kaikkia merkkejä ja löysin todella hyvän sarjan jolla ei vihreitä lopputuloksia tule. Yleensähän vihertäviin perusväreihin pitäisi lisätä kuparia, eli oranssia joka taittaa vihreän pois.. jos vaaleasta haluaa n.7 tummuisen ruskean, ei siihen tarvita punaista ollenkaan. ja esipigmentointia raitakohtiin ei tietenkään.
Onnea vaan ammattitaitoisen kampaajan etsintään! Asiat ei vaan ole aina kaikille niin yksinkertaisia!! - Elämä on
Naisten elämä on sitten kerrassaan vaikeaa. Onneksi synnyin mieheksi.
- voiiiiiii
Vahinko kun en ole homo!
- LukekaaIHMEESSÄ!
Voi luoja taas YLEISTYS!
- LukekaaIHMEESSÄ!
voiiiiiii kirjoitti:
Vahinko kun en ole homo!
Harmi meidänkin kannalta...
- asiakas..
Vaalennetuista hiuksista on ilmeisesti tosi vaikea saada tummempia. MInulle ei koskaan ole tuota pigmentointi väriä laitettu. Mutta koko väristä on tullut joka kerta liian tumma. Vihreä väri taas joutuu siitä että kampaaja on laittanut sinulle liian kylmän ruskean värin päähän.
Eli hänen olisi pitänyt vain laittaa vaaleita ja ruskeita raitoja sinulle. Ruskea pikkuisen lämpöinen sävy ettei ala vihertämään eli kultaa tai punaiseen vivahtava. Mene jollekulle kampaajalle joka oikeasti osaa värjätä hiuksia. Tämä sinun kampaajasi lienee todella nuori ja kokematon.
Tähän hätään en keksi muuta kuin syväpuhdistava shamppoo. - nuorimieshihhihhii
Itselläni melko huonoja kokemuksia parturikampaamoista. Olen yleensä hoitanut hiusten leikkauksen ja värjäyksen itse, mutta aina silloin tällöin tulee mahdollisuus käydä parturissa ilmaiseksi (esim. syntymäpäivälahja tai tarjous). Joka kerta olen ottanut mukaani tarkan mallin siitä millaista kampausta haen, ja kertonut että pidän hiuksistani pidempänä, joten lyhentämistä enintään sentti-kaksi... Kuitenkin kampaaja ei joko ole ymmärtänyt antamaani ohjetta ja kuvia, vaan kerrankin leikkasi hiukseni, jotka olivat olleet olkapäihin saakka, juuri ja juuri silmien ylle. Kyllähän se ärsytti hieman kun pitkään hiuksia kasvattanut, mutta ei se maailma niihin kaadu. Suosittelen tosiaan hoitamaan itse, sitten voi syyttää vain itseään.
- Herra järki
Aja kaljuks ja osta peruukki, niin voit helposti hyllystä valita, millaset hiukset haluat.
- LukekaaIHMEESSÄ!
Tuo on nyt tooooooooosi fiksua "Äly hoi ÄLÄ jätä" kukaan nainen ei halua ajaa nitteäään kljuks että muuten hyvä!
- ...
Eli kannattaa vaa värjätä itte, kun kaupan väreillä saa hienon väriset hiukset ite. Turha se parturissavärjätä, ku eii neosaa!!!!!!!!!!
- PARKAM
Oivoi, kylläpä pienestä taas napistaan. :)
Oikeasti, mene sinne kampaajalle niin se korjaa sen värin..
Jos se on niin luvannut, niin älä vielä tässä vaiheessa ala täällä
raivoamaan.
Blondista ei todellakaan saa aina samantien sitä väriä mitä haluaa,
jos alkaa tummentamaan, ei se oo niin yksinkertaista mitä ammattitaidottomat ajattelee.
Sama tummasta vaaleeseen.
Ja aika usein ne kaupan metallivärit hohtaa vihreyttä, vaikka kuinka laittaisi esipigmentoinnin, on kylläkin ammattitaidottomuutta jos se ei oo kysyny mitä oot alle laittanut, ootko itse värjännyt tai jotain..
Sä oot kuitenki pyytäny "ei punaista" ja sit se on läntänny mattaisen/tupakan/perussarjan värin sen pigmentoinnin päälle ja siksi se on vihreä.
Oikeasti, ei tämä elämä voi olla näin vakavaa.
Älkää alkako vaihtaa väriä jos ette oo valmiita odottamaan että tulos on tyydyttävä, kaikki asiat ei käy käden käänteessä, varsinkaan jos ei osaa valita oikeaa kampaamoa. (;- et näin
Eikä tummasta saa blondia noin vaan laittamalla väriä päähän....
Tytöt, vetäkää siili niin ei tarvitse ihmetellä, sitten vaan rekkalesboilua harjoittelemaan.
On tää hieno maailma.- LukekaaIHMEESSÄ!
Niiiiiiiiiiiiiiiin fiksua, taas...
- 85 euron lysti
Khyl tiiän mitä tarkotat !
Menin kerran umpratkipoikki väsyneenä töiden jälkeen kampaajalle (tutulle) ja pääasia nyt vaan oli semmonen tunnin puolentoista huili rauhassa lehtiä selaillen, ennen kotihmmia.
No hän sit kysyi mitä tehhään, sanoin et ehota jotain, mikä sun mielestä sopis ja että kunhan et paljoa leikkaa.
Hän sitten sekotteli siinä värejä, näytti et tämmöstä tarjolla,, sanoin vaan joo käypi ja syvennyin hetkeks omaan rauhaani ja radion kuunteluun.
Mun oma väri on päältä punainen, ja alatukka vaalea.
No siinä ähertää hän ja sitten huuhtoo värit pois.... tulos: päällinen on kun venäjän lippu ja alta violetti !!!
Oikein ihana väriyhdistelmä, kaikin puolin !!!
Kyllä mulle töissä naurettiin , asiakaspalvelussa oon vielä ja vinoiltiin maalipöntön kaatumisesta.
No mut itehän sanoin että tee ehdotus.... - eix vaan
Vast` edes kampaa itse tukkas niin ei esiinny ongelmia.
Ammatti kampaajan neuvo,;; eikä maksa mitään. - otanosaa
Valkeaa, hopeanharmaata, luonnon tummaa.... kyllä luonto osaa värjätä. Oletan, että käsittelemättömään tukkaan osuu nuo haluamasi värit. Jos moneen kertaan vaalennetaan ja silleen, tulos on taattu. Mielikuvitus on rajana.
- nättitukka
Joskus asiakas voi pyytää sellaista joka on vaikea toteuttaa, jos kampaaja ei sitä kerro suoraan mikä on riski ja mahdollinen lopputulos on ikävää.
Mustat hiukseni vaalennettiin, ensin tein värinpoistoa kotona ja kampaaja loput, tulos ei vieläkään vaalea, johon kampaaja sanoi että saisi ne vaaleaksi mutta ne olisivat heidän pesupaikan lavuaarissa.
Opin sen, että ei voi aina saada heti haluamaansa väriä.
Kannattaa aina neuvotella ihan rauhassa kampaajan kanssa ennen toimenpidettä..ja mieluummin suosia samaa kampaajaa. - ei koskaan kiharoita
sama täällä,vaikk en väriä ottanutkaan vaan tuki pehmennyksen,ettei tukka ois aina päätä myöten ja rasvainen..sanoin heti alussa et ei mummopermanenttia...lopputulos:kaamee käkkäräpää...kotona leikkasin itse puolet hiuksista pois:( mutt kylläpä kestää ennenkuin tää tukka on edes vähän suorempi...kaikki kun ei ain jaksa vehkeillä väännellä ja käännellä:/
- et silleen
Värjää itse. Joo on se helppoa pistää värejä päähän tuolla sinun ehdotuksella, miksei laittanut valmiiksi vaaleita (=keltaisia) folioon ja sitten vaan suoraan värjännyt. Joo miksiköhän ei usko huvikses kuvissa väritkin valehtelee.....Ja joo tukkasi oli alunperin hamppua ja väristä olisi tullut vielä pahempi.
- ite hoitanut.
Oma moka, mitäs menit, olisit ite värittänyt pääsi.....
- Mietippä vielä...
Mollata en haluais tätä ketjun aloittajaa, mutta täytyy kyllä manita heti alkuun, että pahoitteluni siitä, että hieman joudun sättimään... KOKEMUKSEN SYVÄLLÄ RINTAÄÄNELLÄ uskallan kertoa, kuinka blondaus käyttäytyy.
Useaan otteeseen sillontällön (kuitenkin max 5 krt/vuosi) blondatut, vuoroin mustaksi värjätyt niska-& otsahiukseni ottivat kyllä nokkiinsa siinä vaiheessa, kun olin itse kesäkuussa ensin tehnyt totaalisen värinpoiston koko päähän (omat muut hiukseni siis tuhkan vaaleat), ja elokuussa menin omalle kampaajalleni, joka taasen vaalensi pyynnöstäni koko pään, sillä minulla oli myös violettia elumeeniraitaa siellä täällä mustan seassa, joka tämän ensimmäisen vaalennukseni tiimoilta jäi hyvin haalean vaaleanpunaiseksi. Pestessään tätä vaalennusväriä pois päästäni, hän kampasi samalla hiuksiani ja niskahiuksistani lähti suurin osa kampaan. :D Siinä vaiheessa ei kovin naurattanut, mutta tiesin varsin hyvin, kun siihen blondausleikkiin olin ruvennut, ettei hius kestä useaa vaalennusta putkeen. Mutta mikäpä tuossa. Hiukset on kasvavaa luonnonvaraa! Vuodessa tuli takaisin se, minkä peroksidi vei mennessään :)
Riveiltä & väleistä luettavaa:
1. Mikäli olet maalaisjärkinen ihminen, ymmärrät, ettei blondaus&värjäys ole täysin kampaajan vastuulla - itse voit aikaisemmilla teoillasi edesauttaa molemminsuuntaisesti lopputulosta.
2. Hius kyllä kasvaa takaisin, KYLLÄ KASVAA! Eli jos olet sitä mieltä, että pitkähkö tukkasi on täysin paska, joko laadullisesti tai ulkonäöllisesti & molempia, niin mallinvaihto(=lyhemmäksi leikkuu) on silloin autuas helpotus!(kokemusta on siitäkin)- ---------
Eihän vasta vaalennettua tukkaa kannata pesun yhteydessä kammata suoraksi ,jos vielä on pitkät hiukset!onhan näitä mulkku päitä ,jotka niin tekee!
- punajuurismetana
Heippa,
mulle kävi vähän samoin kun sulle. Itselläni on maantienväriset hiukset, joita on värjätty beigeksi tai sinnepäin enemmän tai vähemmän onnistumatta. Nyt viimeksi kävi näin, että harmaata juurikasvua oli jo muutaman sentin, niin hiusten juuri tuli vaaleanpunertavaksi. Yritin pestä oikein syväpesulla pois, mutta ei lähde. En kehdannu mennä valittamaan, kun oon käynyt samalla kampaajalla yli 10 vuotta. Ostin Stokkalta Wellan keltaisuuden poistajaa varuiksi jo, mutta nyt sitä ei voi käyttää, pelkään että tulee liila pää.
Tässä odotellessa terkkuja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216020- 292110
- 1771942
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101113Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997- 73987
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42887Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12755