Onko asiat niin huonosti että on varastettava. Oleteko jäänyt kiinni?
Kuinka moni varastaa kaupasta ruokaa jos ei ole varaa ostaa?
87
4929
Vastaukset
- ....................
Joo pientä taskualennusta kaupasta =) Ei kannata jäädä kiinni =) Stadissa, kun jäät toisen kerran päivänaikana taskuvarkaudesta kiinni, niin ne laittaa putkaan.
- varkaat lusiin
Kenelläkään ei ole asiat niin huonosti että tarvitsisi varastaa. Jokaisella työttömälläkin on oikeus tukiin.
- Soskulottoaja
Periaatteessa on oikeus, mutta käytännössä niiden saaminen riippuu täysin kotikunnasta, siitä miten kauan hakemusten käsittelyssä viipyy jne. Pätkätyöläisellä voi mennä hyvinkin 2-3kk jokaisen työsuhteen loppuessa, ennen kuin tulee senttiäkään mistään. Sille ajalle voi toki hakea toimeentulotukea, mutta sen laskennassa on valtavia kuntakohtaisia eroja, samoten päätösten harkinnanvaraisuudessa. "Soskun kanta-asiakkaalla" tietysti tasaisempi tilanne, mutta just nämä "satunnaiset asiakkaat" on käytännössä ihan oman onnensa nojassa - ainakin täällä Pohjois-Suomessa.
- JH
VAI IIN
- jättäkää syömättä
Hyi helkkari kun juuri tuollaiset ovat yhteiskunnan mädännäisyyttä kun varastavat.Kirveellä sormi poikki varkaalta.
- sdggggggggggg
Jos nälkäänsä varastaa, niin siitä vaan. Siihen on jokaisella oikeus. Ravinto on ihmisen perustarve ja elämisen edellytys.
- Perustarpeet
Totta. Nälkäänsä on oikeus varastaa
- fsfsgfvsdf
Jep, tuskin monikaan vapaaehtoisesti nääntyy nälkään.
- IkäviäTilanteita
sdggggggggggg kirjoitti:
Jos nälkäänsä varastaa, niin siitä vaan. Siihen on jokaisella oikeus. Ravinto on ihmisen perustarve ja elämisen edellytys.
Niinpä.
Vaikka perseestähän se on, jos ihmisellä elämäntilanne on niin huono ettei muuten pysty ruokaansa hankkimaan, mutta ei kai siinä tilanteessa muukaan auta.
Ja kun kaikilla ei ole sitä sosiaalista tukiverkkoa ympärillään tai esimerkiksi mahdollisuutta hakea luonnosta ruokaansa(kalastaminen jne). - EiVarastelulle
Mutta mihin rahat menevät jos ne eivät riitä ruokaan?
Ei ole reilua jos ruokarahat menevät, kuka ties mihin, ja sitten varastetaan toisilta.
Nyt on hyvä aika ostaa kaupasta ainakin yrttien ja salaatin siemeniä. Ei maksa paljoa, mutta saa pakastimeen talven varalle ja tietysti heti kesälläkin syötäväksi. Tomaatista voi ottaa siemeniä talteen ja istuttaa niitä, hyvin ehtii vielä jos on suojainen parveke. - Anonyymi
EiVarastelulle kirjoitti:
Mutta mihin rahat menevät jos ne eivät riitä ruokaan?
Ei ole reilua jos ruokarahat menevät, kuka ties mihin, ja sitten varastetaan toisilta.
Nyt on hyvä aika ostaa kaupasta ainakin yrttien ja salaatin siemeniä. Ei maksa paljoa, mutta saa pakastimeen talven varalle ja tietysti heti kesälläkin syötäväksi. Tomaatista voi ottaa siemeniä talteen ja istuttaa niitä, hyvin ehtii vielä jos on suojainen parveke.Voi olla puoliso joka ei maksa osuuttaan vuokrasta eikä uhri uskalla erota kun toinen uhkailee!!
- Anonyymi
IkäviäTilanteita kirjoitti:
Niinpä.
Vaikka perseestähän se on, jos ihmisellä elämäntilanne on niin huono ettei muuten pysty ruokaansa hankkimaan, mutta ei kai siinä tilanteessa muukaan auta.
Ja kun kaikilla ei ole sitä sosiaalista tukiverkkoa ympärillään tai esimerkiksi mahdollisuutta hakea luonnosta ruokaansa(kalastaminen jne).Ei aina voi pyytää sukulaisilta.
- Anonyymi
Perustarpeet kirjoitti:
Totta. Nälkäänsä on oikeus varastaa
Kauppiaalla on varmaan oikeus myös pyyhkäistä varasta kuonoon.
- Salem aleikum
On sitä tullut varastettua nälkäänsä ruokaa. Toinen vaihtoehto olis ollut olla syömättä. Islam on siitä hyvä uskonto, että se hyväksyy ruuan varastamisen nälkäänsä.
- Islamin uskoon!
Pitää varmaan kääntyä islamilaiseksi, SILLONHAN VOI PERUSTELLA RUUAN VARASTAMISEN USKONNOLLA ja jos siitä rangaistaan, voi nostaa armottoman mekkalan syrjinnästä.... :D :D :D
- Anonyymi
Ai hyväksyy
- Anonyymi
Pitääkin alkaa muslimiksi.
- Nälkälakkoon kaikki
Eikö ole sit mitään epäeettistä siinä toiminnassa, mitä kaupat ite harjottaa.
Kärrykaupalla täysin syömäkelpoista ruokaa lykätään roskiin.
Tätä kaupat eivät pidä minään rikoksena, mutta jos nälkäinen huomaa kaupan lattialla hedelmätiskin vierellä maahan pudoneen viinirypäleen ja sen siitä poimii yläs ja syö, niin se on näpistys ja rikos ja tuomio tulee.
Saman viinirypäleen olisi kauppias heittänyt roskikseen ilman mitään tuomioita, niin, että eikö sekin ole rikos, kun ei siitäkään kauppa saa rahaa, kun kauppias sen viinirypäleen roskiin heittää.
Kaikkien nälkäisten, joilta rahat on loppuu ja ei mistään saa apua, niin pitäs mennä julkiselle paikalle ja alkaa nälkälakon.
Kyllä kai sillon viimestään pitäs apua saada, jos tilanne menee siihen pisteeseen.
Sitä vaan täytyy ihmetellä, että miksi ei kansalaispalkkaa voida hyväksyä, vaan puolueet sitä vastustaa.
Helppohan se on sellaisten sitä vastustaa, joilla omat asiat on kunnossa ja on turvattu suuri eläke, jos virka menee alta.
Kaikki ne, jotka vastustaa kansalaispalkkaa on itsekkäitä, omahyväisiä ja saavat nautintoa siitä, kun tietävät, että osa suomalaisista ei rahat riitä jokapäiväisiin menoihin.
Toinen syy taitaa olla se, että jos kansalaispalkka hyväksyttäisiin, niin suomesta loppuisi työttömien ilmaistyövoima reservi, jota työvoimaviranomaiset surutta hyödyntävät antamalla yrityksille ilmaista työvoimaa työharjoittelun ja vastaavien nimikkeiden suojissa.
Tätä viranomaisten työvoimapoliittisia toimenpiteitä vastustavia uhataan karenssilla, mutta jos kansalaispalkka olisi, niin karenssilla ei enää voisi uhata, koska olisi tämä kansalaispalkka.
Lisäksi työttömiä kohdellaan eriarvoisesti korvauksien suhteen, vaikka velvollisuudet ovat samat, kun kaikki tulot huomioidaan työttömyysturvaa maksettaessa.
Kyllä sen saman summan jokainen pitää saada, jos on työnhakijana.
Sehän olisi täysin sama, kuin jollekin palkkatyötä tekevälle ei maksettaisi täyttä palkkaa, kun hän on saanut vaikka tuottoa sijoittamistaan säästöistä.
Eikä suomessa ole mitään lailla taattua perustoimeentuloa.
Jos muka olisi, niin miten muka yhä enemmän ihmisiä on vailla mitään tuloja. - en todellakaan
Vain idiootit varastaa. Varastamiset eli hävikit nostaa hintoja, eli siinä mennään ojasta allikkoon. Osta puuropaketteja alennuksesta, silloin kun on rahaa jauhoja, hiivaa ja margariinia voit sitten puuron kanssa syödä tuoreita sämpylöitä. Muutenkin kannattaa ostaa silloin kun on tarjouksessa esim. puurot, niin ei tule nälkä.
- Punajuuri kurkku
Kyllä suurin osa hävikistä muodostuu siitä syötäväksi kelpaavasta ruokamäärästä, jonka kauppias kuskaa roskiin päivittäin.
Roskiin menee ruokaa, joka ei ole vielä edes ylittänyt parasta ennen päivämäärää, suoraan hyllystä.
Youtube videokanavalta löytyy kyllä paljon todistemateriaalia kauppojen tuhlaavaisuudesta.
Vielä tuohon perustoimeentuloon liittyen...
Onko ihminen työkykyinen, jos on kroonisesti jatkuvasti väsynyt, tuki-ja liikunta elinvaivoja eli selkä kramppaa ja kipeytyy rasituksessa, jalat kipeytyy jo alle 1 km kävelymatkasta.
Eihän tällaisista vaivoista pääse millekään työkyvyttömyys eläkkeelle, vaan viranomaisten mielestä ihminen on edelleen työkykyinen.
Kyllä jokainen ihminen omien tuntemusten perusteella tietää, kykeneekö työhön vai ei, varsinkaan jos työharjoittelun kokee jo ylivoimaiseksi, niin kuinka tällainen ihminen pärjää huomattavasti kiireisemmässä ja vaativammassa oikeassa työelämässä, jos ei pärjää edes työharjoittelussa.
Eikös työnhakijan vaatimuksiin juuri kuulu olla työmarkkinoiden käytettävissä ja työkykyinen. eikä mikään vajaatyökykyinen.
Ei siitä lääkärit kirjoita mitään lausuntoa työkyvyttömyydestä, vaan ennemminkin naureskelevat, syyttävät laiskaksi ja sanovat, että enemmän liikuntaa.
Kyllä se on koventunut tämä yhteiskunta heikko osaisempia kohtaan.
Helppohan se on täysin terveiden haukkua itseään heikompia laiskoiksi.
Eivät haukkuisi, jos itse olisivat sen heikomman saappaissa.
Todellisuudessa suomessa on tulottomia ihmsiä, sitä on aivan turha alkaa muuta väittämään.
Jos joku muuta väittää, niin onko sekin jotain uutta kateutta, ei luulisi olevan. - ei hävetä
Punajuuri kurkku kirjoitti:
Kyllä suurin osa hävikistä muodostuu siitä syötäväksi kelpaavasta ruokamäärästä, jonka kauppias kuskaa roskiin päivittäin.
Roskiin menee ruokaa, joka ei ole vielä edes ylittänyt parasta ennen päivämäärää, suoraan hyllystä.
Youtube videokanavalta löytyy kyllä paljon todistemateriaalia kauppojen tuhlaavaisuudesta.
Vielä tuohon perustoimeentuloon liittyen...
Onko ihminen työkykyinen, jos on kroonisesti jatkuvasti väsynyt, tuki-ja liikunta elinvaivoja eli selkä kramppaa ja kipeytyy rasituksessa, jalat kipeytyy jo alle 1 km kävelymatkasta.
Eihän tällaisista vaivoista pääse millekään työkyvyttömyys eläkkeelle, vaan viranomaisten mielestä ihminen on edelleen työkykyinen.
Kyllä jokainen ihminen omien tuntemusten perusteella tietää, kykeneekö työhön vai ei, varsinkaan jos työharjoittelun kokee jo ylivoimaiseksi, niin kuinka tällainen ihminen pärjää huomattavasti kiireisemmässä ja vaativammassa oikeassa työelämässä, jos ei pärjää edes työharjoittelussa.
Eikös työnhakijan vaatimuksiin juuri kuulu olla työmarkkinoiden käytettävissä ja työkykyinen. eikä mikään vajaatyökykyinen.
Ei siitä lääkärit kirjoita mitään lausuntoa työkyvyttömyydestä, vaan ennemminkin naureskelevat, syyttävät laiskaksi ja sanovat, että enemmän liikuntaa.
Kyllä se on koventunut tämä yhteiskunta heikko osaisempia kohtaan.
Helppohan se on täysin terveiden haukkua itseään heikompia laiskoiksi.
Eivät haukkuisi, jos itse olisivat sen heikomman saappaissa.
Todellisuudessa suomessa on tulottomia ihmsiä, sitä on aivan turha alkaa muuta väittämään.
Jos joku muuta väittää, niin onko sekin jotain uutta kateutta, ei luulisi olevan.Varastan leipää joka päivä
- Retiisikaali
Älä viitsi olla noin idiootti.
Kapitalismi määrittelee kaikki hinnat.
Pakkauskoko pienenee ja hinnat nousee.
Tuet ei nouse.
Tuo varastamisen hävikki käsite on myöntyminen orjuuteen. - Anonyymi
ei hävetä kirjoitti:
Varastan leipää joka päivä
Oikein.
- syrjäytynyt luuseri
itse en saa työmarkkina tukee ja toimeentulotukee saan vaan 150 euroo. Siitä pitäis maksaa nettilasku ja kuukauden ruoka muut menot. En ole töissä ollut muutamaan vuoteen ja omaisuutta tai muita säästöjä ei ole. Lain mukaan mun pitäis saada 460 euroo toimeentulotukee mut mua syrjitään joten olen varastanut paljonkin ruokaa kaupoista. Olen myös jäänyt kiinni monet kerrat mut varastan siltin lisää. Olen rasite poliisille ja muille. Asianajajani mukaan mulle pitäis maksaa se 460 euroo vähintään mut sosku ei maksa. Joten varastan ruuat ja vaatteet.
- lain mukaan
Ja perusteet ovat miksi et saa lainmukaista toimeentulotukea? Kerropa miksi ? Mainitsemasi tt.tuki on asumiskulujen jälkeen , eli ensin asumiskulut ( kohtuulliset) ja sen päälle muuhun elämiseen 461e/kk...
- et silleen
lain mukaan kirjoitti:
Ja perusteet ovat miksi et saa lainmukaista toimeentulotukea? Kerropa miksi ? Mainitsemasi tt.tuki on asumiskulujen jälkeen , eli ensin asumiskulut ( kohtuulliset) ja sen päälle muuhun elämiseen 461e/kk...
No eikös siellä ole pykäliä, millä perusteella voidaan alentaa toimeentulotukeakin, tai sitten asuu vanhempien nurkissa, vai millä asumisen maksaa ? Mutta toimeentulotukea voidaan alentaa, jos kieltäytyy töistä tai opiskelusta, ja koska ei saa työttömyyskorvausta = kieltäytynyt töistä.
- rajat on
et silleen kirjoitti:
No eikös siellä ole pykäliä, millä perusteella voidaan alentaa toimeentulotukeakin, tai sitten asuu vanhempien nurkissa, vai millä asumisen maksaa ? Mutta toimeentulotukea voidaan alentaa, jos kieltäytyy töistä tai opiskelusta, ja koska ei saa työttömyyskorvausta = kieltäytynyt töistä.
Noin on. Kannattaa muuttaa omilleen vanhempien nurkista niin alkaa oppia itsenäiseen elämään. Kuitenkin tt.tukea saa jotain päälle 300e asumisen lisäksi vaikka olis tuo työstä/opinnoista kieltäytyminen.. tosin sillä ei elä ainakaan leveesti mutta oppia ikä kaikki.
- syrjäytynyt luuseri
et silleen kirjoitti:
Asun yksin, enkä ole kieltäytynyt mistään hommasta niin ei ole perusteita alentaa t-tukea. Sosku ämmät ee hirveesti tykkää minusta vaikka en en ole tehnyt mitään edes. Mua on aina syrjitty. Noh, saan varmaan sit oikeuden käynnin jälkeen kaikki rahat mitkä mulle kuuluu ja se onkin sit isompi summa.
- syrjäytynyt luuseri
syrjäytynyt luuseri kirjoitti:
Asun yksin, enkä ole kieltäytynyt mistään hommasta niin ei ole perusteita alentaa t-tukea. Sosku ämmät ee hirveesti tykkää minusta vaikka en en ole tehnyt mitään edes. Mua on aina syrjitty. Noh, saan varmaan sit oikeuden käynnin jälkeen kaikki rahat mitkä mulle kuuluu ja se onkin sit isompi summa.
Olen asunut kaupungin vuokra kämpässä jo 18 vuotta ja mulla ei ole edes vanhempia. Ne hylkäs mut kun olin 10 vuotias. Asuin siis suuren osan lapsuudestani lastenkodissa.
- Anonyymi
Asianajajasi on todella kyvytön, kun ei pysty painostamaan sossua antamaan
sinulle sitä tarpeellista määrää tukiaisia. Vai eikö perusteet ole riittävät.
- ollut_tuloton
Taas puhutaan asioista joista ei tiedetä mitään. Valaisen, Suomessa kaikilla ei ole samanarvoiset oikeudet. Eli täällä on ihmisiä jotka eivät ole oikeutettuja työttömyyskorvaukseen eivätkä toimeentulotukeen (eivätkä tietenkään opintotukeen jos eivät opiskele).
Eikä kyse karensseista tai vastaavista, vaan henkilöstä, joka ei ole oikeutettu peruspäivärahaan (työssäoloehto), mutta ei voi saada työmarkkinatukea jos puoliso (myös avopuoliso) on töissä, riittää ihan vaatimaton palkka.
Eli Suomessa on myös tulottomia ihmisiä, jotka eivät tosiaan saa miistään mitään tukea. Toivottavasti on puolisona joku muu kuin psykopaatti.- ollut_tuloton
Lisään vielä, että peruspäivärahassa ei laskeskella muiden tuloja sinun tuloiksesi, en tiedä miksi tämä ero työmarkkinatukeen.
- ollut_tuloton
ollut_tuloton kirjoitti:
Lisään vielä, että peruspäivärahassa ei laskeskella muiden tuloja sinun tuloiksesi, en tiedä miksi tämä ero työmarkkinatukeen.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/311008100416ML?OpenDocument
- täh ?
ollut_tuloton kirjoitti:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/311008100416ML?OpenDocument
Eikö sitä puolison tulorajaa nostetukkaan siihen 1700 euroon ? Ainakin viime vuonna siitä puhuttiin.
- EN VAAN YMMÄRRÄ
oLEN IHAN KÖYHIEN PUOLELLA, JOS RAHAT EI RIITÄ JOSTAINHAN SE ON RUOKAA SAATAVA. kAPUOLTA MENEE MUUTENKIN MIELETN MÄÄRÄ RUOKAA HUKKAAN, NIIN MIKSEI SITÄ VOI MYYDÄ TOSI HALVALLA TAI ANTAA ILMAISEKSI KÄYHILLE! mÄ EN JAKSA TUOTA YMMÄRTÄÄ ETTÄ HYVÄÄ RUOKAA HEITETÄÄN KAATOPAIKALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Kaupan roskis
Tuota kauppojen ruoan tuhlausta yritetään pimitää, ei taida kestää julkisuutta.
Tv:ssä kyllä syyllistetään kotitalouksia ruoan roskiin laittamisesta, mutta eipä samassa yhteydessä mainita sanallakaan siitä, paljonko kaupat heittää roskiin ruokaa päivittäin.
Toisaalta ei siellä kaikki ruoka ole sitä terveellistä.
Yhdellä videolla kuvatussa otoksessa kaupan roskiksella oli vajaa 200 litran roskapönttö lähes täynnä korvapuusteja ja muita pullatuotteita.
Ei yhtään mitään vikaa ollut ja yhtä hyvän näköisiä olivat, kuin kaupan tiskillä, mutta sinne roskiin oli vaan pitänyt hyvät pullat heittää.
Toisaalta ei tuollainen pullamäärä olisi terveellistäkään syödä, mutta olisivat myyneet pullat vaikka alennuksella, kuin heittää roskiin.
Siinä on monen sadan euron edestä hävikkiä kaupalle, mutta eihän kauppa siinä häiviä.
Kappias saa ne vähentää verotuksessa ja laittaa lisää hintaa pullatuotteille.
Ei ole mikään ihme, että kaikki vaan kallistuu.
Kauppojen roskiksista löytyy todistettavasti: Sisäfilettä, kalliimpia valmisruoka-aterioita, jogurttia, Vitalinea tuotteita, broilerin leikettä, mozzarella juustoa, kääretorttuja, jauhelihaa, kevyt levitteitä ym. - oldmetall
Kaupan roskis kirjoitti:
Tuota kauppojen ruoan tuhlausta yritetään pimitää, ei taida kestää julkisuutta.
Tv:ssä kyllä syyllistetään kotitalouksia ruoan roskiin laittamisesta, mutta eipä samassa yhteydessä mainita sanallakaan siitä, paljonko kaupat heittää roskiin ruokaa päivittäin.
Toisaalta ei siellä kaikki ruoka ole sitä terveellistä.
Yhdellä videolla kuvatussa otoksessa kaupan roskiksella oli vajaa 200 litran roskapönttö lähes täynnä korvapuusteja ja muita pullatuotteita.
Ei yhtään mitään vikaa ollut ja yhtä hyvän näköisiä olivat, kuin kaupan tiskillä, mutta sinne roskiin oli vaan pitänyt hyvät pullat heittää.
Toisaalta ei tuollainen pullamäärä olisi terveellistäkään syödä, mutta olisivat myyneet pullat vaikka alennuksella, kuin heittää roskiin.
Siinä on monen sadan euron edestä hävikkiä kaupalle, mutta eihän kauppa siinä häiviä.
Kappias saa ne vähentää verotuksessa ja laittaa lisää hintaa pullatuotteille.
Ei ole mikään ihme, että kaikki vaan kallistuu.
Kauppojen roskiksista löytyy todistettavasti: Sisäfilettä, kalliimpia valmisruoka-aterioita, jogurttia, Vitalinea tuotteita, broilerin leikettä, mozzarella juustoa, kääretorttuja, jauhelihaa, kevyt levitteitä ym.Totta. Aikoinani harrastin dyykkausta ja isossa Supermarkeitssa oli roskat eriteltyinä eri boxeihin , kauppiaalla on tietysti säännöt miten pitää hoitaa jätehuolto.
tosiaan roskiksista löytyi ja vieläpä pakkauksissaan leikkeleitä, juustoja ja sellaisia herkkuja mitä ei köyhällä työttömällä ollut varaa tuolloin ostaa.
Kerran ollessani dyykkaamassa lähellä sijaitsevasta kerrostalosta jotkun hyväkkäät soittivat poliisit. Olin muka varastamassa kauppiiaan omaisuutta.
Poliisit tulivat ja kysyivät poliisilaitokselta oliko mulla hakuja kun mun piti toidistaa henkilöllisyyteni. Ei ollut hakuja ja poliisit toivottivat hyvää illanjatkoa ja sain jatkaa dyykkausta.
Mutta kyllä sain monet herkut tuolloin. Noh, nyt saavat köyhiä vihaavat kyyllät tyydytyksen kun kaikki tämän kaupunginosan markettien roskikset ovat lukkojen takana.
Hävytöntä, että vielä edelleen heitetään hyvää ruokaa kaatikselle eikä luovutetan leipäjonoihin.
Varastaminen nyt ei minusta ole suositeltavaa enkä ole itse moista edes harkinnut ja nyt olen onneksi työllinen ja kohta eläkelöityvä
- helppooooooooooooo
20v varastellut kertaakan en ooo jäänyt kiinni,,aiku oli hyvää grilliperunat ja kanaa,,
rahaa korkeintan 4e viikos ruokan loput varastan,,ku se on niin helppoa :))))) - Viking line Isabella
Terve varkaat sekä varastamattomat ihmiset! olen varastanut kaupoista, tykkään eniten käydä isoissa kaupoissa,kuten prismat, tai citymarketit, ostan ja kun ei ole rahaa niin varastan. Minä asun muuten täällä Oulun alueella, aiemmin asuin vuosia Haukiputaalla. Pitäisi hakeutua varas koulutukseen, kun en varmasti ole mikään täydellinen varas. Onkohan olemassa sellainen tutkinto, kuin- varastamistehokkuus alan perustutkinto? Koulutus nimikö:Varas? Olen yksineläjä, mutta ei sitä tiedä jos löydän hyviä,terveitä,älykkäitä,ihmisiä kavereikseni, niin voisin varastaa ryhmässä, En tosin tiedä, olisiko sen helpompaa... Kavereiden kanssa yhdessä oltaisiin sellainen varasliiga:) Laittakaa tänne muut varkaat ohjeita varastamis operaatioihin, ja osa on tosiaan sanonut,että se on helppoa,mutta mietin, että jos repussani on ostokset, siis varastetut, ja kävelen kassojen ohi ulkooville, niin jos joku epäilee, ja haluaa katsoa reppuuni? Tähän mennessä olen onnistunut varastamaan, mutta kaikissa kaupoissa ei ole toista uloskäyntiä, eli kassojen ohi pitäisi mennä jos aikoo varastaa ... Osa on jäänyt joskus kiinni,osa taas ei koskaan vaikka olisi varastanut 8 vuotta säännöllisesti, ... Tai siis niin olen lukenut täällä internetissä eri keskustelu ketjuista... Mutta ruokaa ja juomaa varastan ja joskus jotain muutakin. Mutta toivon,että te jotka varastatte, niin laittakaa ohjeita siis "näin varastat kaupasta tehokkaasti ja todennäköisesti kiinni jäämättä" tyylisiä ohjeita, ja neuvoja aika vasta harjoittelijalle,eli minulle....
- kuunteluoppilas 40v
Olen katsellut ja todennut useampin varastelutyylejä.
Markkinatalouden akitaatori kumosi puhetulvalla standardi strategiat, kävin testaamassa ja toimii.
En todella esittele tai kerro mikä miten ja missä. Tuskin niin älytöntä on että sen tekisi.
Pitämällä muita yksinkertaisina todistat olevasi ihan itse. - minä söin piiraset
kuunteluoppilas 40 v MITÄ! SE EI TEE HENKILÖSTÄ "YKSINKERTAISTA"(eli vähempi älyistä...) JOS KERTOO VARASTAMIS OHJEITA!! TUO ON TAHALLISTA PAHUUTTA TUO VITTUILU!
- city-mummo
En ole varastanut koskaan enkä varasta, pienestä eläkkeestäni huolimatta, elän tulojeni mukaan, jos en saakkaan parasta ruokaa niin ostan vain halvempaa, pääasia että laskut tulee maksettua ajallaan.
- Neppu90
Varastan ruokaa itselle, vähävaraiselle naapurille ja parille kaverille. Soskun rahat ei riitä.
- mieleyhtymä
Kannattaako ruokaa varastaa?
Jos lähtee rikoksen tielle? niin parempi vörata kerralla kunnolla? Ryöstää joku iso rikas?
Ja voi taas elellä kunnon lainkuuliaisena kansalaisena useita vuosia? Eli ei rikollinen joka päivä ;) - ÄläVarasta
Älä varasta kaupasta!
Jos on ihan pakko varastaa, varasta sitten niistä kauppojen roskiksista.
Juridisesti varastamista sekin, mutta roskiksista varastaminen ei ole kauppiaalta pois, kaupasta varastaminen ON !
Itseasiassa kaupan roskiksesta varastaminen saattaa vähentää kauppiaan jätehuoltomaksuja, jos maksun suuruus perustuu suoraan jätteen määrään.
Olen yllättynyt, jos roskiksessa todella on tuotteita, joiden "parasta ennen" -päivä on vielä tulevaisuudessa. Poikkeuksena sellainen kauppa, joka pitää pitkän pyhän (esim. joulu, pääsiäinen) kiinni, silloin voi olla, että viimeisenä aukiolopäivänä ennen pyhäpäivää sulkemisajan jälkeen heittävät pois sellaista, mikä ei ole myyntikelpoista seuraavan arkipäivänä.
Nyt, kun on vapaat aukiolot, tuokin on harvinaisempaa, kun isommat kaupat ovat auki myös pyhinä.
Mutta jotkut pikkukaupat toki ovat edelleen pyhän yli kiinni.
Ainoa OIKEA varkaus, minkä hyväksyn (roskiksista varastaminen ei ole oikeaa varastamista, vaikka laki tässä kohtaa hölmöileekin), on se, jos tulevana pedon merkin aikakautena uskova varastaa nälkäänsä, kun häneötä on riistetty oikeus maksaa käteisellä tai maksukortilla.
tulevana pedon merkin aikakautenahan ainoa käypä maksuväline on otsaan tai oikeaan käteen upotettu mikrosiru, joka virallisesti tekee saman kuin se VISA tai Mastercard -kortin siru tänä päivänä. Ikävä kyllä otsaan tai oikeaan käteen upotettu mikrosiru sisältää piilotettuja ominaisuuksia (esim. mahdollisuus kauko-ohjauksella riistää ihmiskeho omien aivojen hallinnasta), ja juuri siksi sellaisen ottaminen on uskovalle syntiä (poislukien harhaanjohdetut adventistit, jotka virheellisesti kuvittelevat sapatin korvaamisen sunnuntailla olevan pedon merkki, ja siksi pahaa-aavistamattomana ottavat tuon pedon merkin, kuten myös moni ei-uskovakin).
varo666siru piste net kertoo lisää, tosin siellä on pieni asiavirhe (täsmälleen sama virhe sekä suomeksi että englanniksi):
Sivusto puhuu "lämpötilanvaihteluista". Tämä on väärin, siellä pitäisi lukea lämpötilaeroista ! (asian pitäisi olla jokaiselle fysiikkaa opiskelleelle selvä).
Tätä asiavirhettä lukuunottamatta sivusto on muuten oikealla asialla. - roletaari
Olen elänyt 4 vuorokautta, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, pelkällä kraanavedellä koska ei ollut kavereita joilta lainata rahaa, ei ollut äidin jääkaappia eikä isukin lompakkoa.
Se poikkeus oli kun kävin tarjoamassa vertani veripalveluun mutta minulla oli liikkuvan palvelun kortti joten en kelvannut kiinteän pisteen luovuttajaksi.
Luvan perästä sain syödä vajaan peukalohangallisen voileipäkeksejä ja juoda kaksi mukillista tuoremehua.
Varastaminen ei tullut mieleenikään.
Mielestäni kaikkien asioiden on oltava niin oikein kuin mahdollista. Kun minua on laskutettu liian vähän niin olen huomauttanut siitäkin ja korjanutasian.- älä-neuvo-väärin
"Olen elänyt 4 vuorokautta, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, pelkällä kraanavedellä koska ei ollut kavereita joilta lainata rahaa,"
TÄMÄ on juuri sitä väärää säästämistä josta saattaa koitua yhteiskunnalle miljoona kulut.
Kuvittele olen neljä päivää syömättä? sen jälkeen tarvitaan medihelii ja kymmenien ihmisten työpanosta kuukausien ajan jotta tulen taas toimeen omillani ja kykenen VARASTTAMAAN?
siis tulemaan toimeen omillani? - roletaari
älä-neuvo-väärin kirjoitti:
"Olen elänyt 4 vuorokautta, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, pelkällä kraanavedellä koska ei ollut kavereita joilta lainata rahaa,"
TÄMÄ on juuri sitä väärää säästämistä josta saattaa koitua yhteiskunnalle miljoona kulut.
Kuvittele olen neljä päivää syömättä? sen jälkeen tarvitaan medihelii ja kymmenien ihmisten työpanosta kuukausien ajan jotta tulen taas toimeen omillani ja kykenen VARASTTAMAAN?
siis tulemaan toimeen omillani?Nuorelle, terveelle ihmiselle muutaman päivän vesipaasto ei ole lainkaan haitaksi. Opettaahan se suunnittelemaan elämää.
Se haitta tuosta paastosta oli, että Scanian taka-akselin jarrurummut alkoivat painamaan viimeisenä pakkopaastopäivänä. Kokoonpano oli täysin käsityötä ja tuotanto 41kpl/pv.
Laivalta ostetut tupakat ja viinat olin myynyt jo aikaisemmin pystyäkseni kerran päivässä syömään lämpimän aterian, paistettuja silakoita ja perunamuusia.
- varastaminenonrikos
Ei ole varastamiseen tarvinnut sortua, koska ruokaa saa aina muutenkin. Muutamalla pantillisella pullolla tai tölkillä saa sen verran ruokaa kaupasta, että pärjää muutaman päivän. Pieni lenkki ja muovikassillinen pantillisia pulloja ja tölkkejä löytyy roskiksista tai tienvarsilta.
Leipää saa ilmaiseksi, jos vain viitsii hakea jakelusta. Samasta paikasta saa jauhot, kaurahiutaleet ja makaronit. Joten miksi mennä varkaisiin, kun ruokaa saa muutenkin! - edesmielessääää
Edes mielessäkään ei saa olla ajatusta varastamisesta kaupasta, mielummin rehellinen asiakas.
- mihin.menossa
Suomessa ei tarvi tosiaankaan VIELÄ varastaa nälkäänsä. Avustuksia on joka kunnassa. Sinne vaan ruikuttamaan kuntien ja kirkkojen luukuille, kyllä ruoka heltiää, jotain ainakin.
- toimeentulotukiiiiii
Toimeentulotuki yksinäiselle n, 500eur kk ja 8 eur pv ruokaan varattu
- JotainVinkkiä
toimeentulotukiiiiii kirjoitti:
Toimeentulotuki yksinäiselle n, 500eur kk ja 8 eur pv ruokaan varattu
56 €/vko eli
3 litraa maitoa 2e
2 pss jauhoja 2e (näistä leipoo pullat ja vaaleat leivät)
munia 20kpl 2,50e
margariini 500g 1e
sokeria 1kg 1e (Lidlissä taitaa olla 60snt)
juustoa 4e
400 g jauhelihaa 2,5e
pata-ainespussi 2e
makaronia 5pss 1e
350g kanasuikaleita 3e
riisipaketti 1kg 1,50e (Lidlissä taisi olla alle 1e)
kalapuikkoja 2pkt 2e (Lidlissä hyviä ja edullisia!)
perunoita 5kg 3e
näkkileipäpaketti 1,5e
kahvipaketti 3e
teetä 1e
pakastevihanneksia 3e
hernekeittopurkki 1e
valmislaatikko (maksa tmv) 1,50e
(halpis-)ketsuppi 1kg 1e (riittää useaksi viikoksi)
(halpis-)sinappi 1kg 1e (riittää useaksi viikoksi)
ruisleipää 5pkt 5e
levitettä esim.Flora 2e
Lauantaimakkara 1pkt 1e
maksamakkara 300g 1,50e
suolaa, leivinjauhetta 1e (riittää useaksi viikoksi)
lihaliemikuutiot 1e
vihanneksia & hedelmiä lopuilla rahoilla.
Ja tietysti kaupassa aina punaisella lapulla olevat tuotteet kannattaa hyödyntää! - tuossajoliikaaruokaa
JotainVinkkiä kirjoitti:
56 €/vko eli
3 litraa maitoa 2e
2 pss jauhoja 2e (näistä leipoo pullat ja vaaleat leivät)
munia 20kpl 2,50e
margariini 500g 1e
sokeria 1kg 1e (Lidlissä taitaa olla 60snt)
juustoa 4e
400 g jauhelihaa 2,5e
pata-ainespussi 2e
makaronia 5pss 1e
350g kanasuikaleita 3e
riisipaketti 1kg 1,50e (Lidlissä taisi olla alle 1e)
kalapuikkoja 2pkt 2e (Lidlissä hyviä ja edullisia!)
perunoita 5kg 3e
näkkileipäpaketti 1,5e
kahvipaketti 3e
teetä 1e
pakastevihanneksia 3e
hernekeittopurkki 1e
valmislaatikko (maksa tmv) 1,50e
(halpis-)ketsuppi 1kg 1e (riittää useaksi viikoksi)
(halpis-)sinappi 1kg 1e (riittää useaksi viikoksi)
ruisleipää 5pkt 5e
levitettä esim.Flora 2e
Lauantaimakkara 1pkt 1e
maksamakkara 300g 1,50e
suolaa, leivinjauhetta 1e (riittää useaksi viikoksi)
lihaliemikuutiot 1e
vihanneksia & hedelmiä lopuilla rahoilla.
Ja tietysti kaupassa aina punaisella lapulla olevat tuotteet kannattaa hyödyntää!Tuota määrää ruokaa ei edes yksi henkilö pysty syömään viikossa!! On tuossa niin valtavasti ruokaa!! Tuosta tulee melkoisesti kaloreita jo yli todellisen tarpeen yhdelle henkilölle.
Edelleenkin taitaa olla perää siinä, kun tällä palstalla on monasti esitetty, että yhdelle henkilölle ostaa vuoden ruuat 200€:lla. - Pitkäaikatyötön
tuossajoliikaaruokaa kirjoitti:
Tuota määrää ruokaa ei edes yksi henkilö pysty syömään viikossa!! On tuossa niin valtavasti ruokaa!! Tuosta tulee melkoisesti kaloreita jo yli todellisen tarpeen yhdelle henkilölle.
Edelleenkin taitaa olla perää siinä, kun tällä palstalla on monasti esitetty, että yhdelle henkilölle ostaa vuoden ruuat 200€:lla."Edelleenkin taitaa olla perää siinä, kun tällä palstalla on monasti esitetty, että yhdelle henkilölle ostaa vuoden ruuat 200€:lla."
Monesti on esitetty, mutta tarkemmin kyseltäessä ei ole pystytty todistamaan, että ravintosuositusten mukaisesti eläen se riittäisi. Siinä ei siis ole perää, vaan todisteluissa edellytetään isojen ruokaläjien hakemista autolla suoraan tuottajalta, metsästämistä, kalastamista, marjastamista jne. Tai sitten vedotaan sota-aikana eläneisiin, nykyistä hintelämpiin suomalaisiin, jotka pysyivät hengissä puutostautien vaivaaminakin.
En minäkään toki tuota ylempänä listattua ruokamäärää kuluttaisi viikossa. Yhtenä esimerkkinä pelkästään 400 gramman margariinirasia riittää 2 viikkoa ihan helpostikin.
Yleiseen ruoan näpistelyryntäykseen ei siis ole perusteita, jos saa toimeentulotukea lakien ja asetusten mukaisesti. Poikkeustapaukset ovat sitten erikseen. - rikkaidenkaveri
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Edelleenkin taitaa olla perää siinä, kun tällä palstalla on monasti esitetty, että yhdelle henkilölle ostaa vuoden ruuat 200€:lla."
Monesti on esitetty, mutta tarkemmin kyseltäessä ei ole pystytty todistamaan, että ravintosuositusten mukaisesti eläen se riittäisi. Siinä ei siis ole perää, vaan todisteluissa edellytetään isojen ruokaläjien hakemista autolla suoraan tuottajalta, metsästämistä, kalastamista, marjastamista jne. Tai sitten vedotaan sota-aikana eläneisiin, nykyistä hintelämpiin suomalaisiin, jotka pysyivät hengissä puutostautien vaivaaminakin.
En minäkään toki tuota ylempänä listattua ruokamäärää kuluttaisi viikossa. Yhtenä esimerkkinä pelkästään 400 gramman margariinirasia riittää 2 viikkoa ihan helpostikin.
Yleiseen ruoan näpistelyryntäykseen ei siis ole perusteita, jos saa toimeentulotukea lakien ja asetusten mukaisesti. Poikkeustapaukset ovat sitten erikseen.Kyllä niitä on Suomessa paljon sellaisia, jotka ei kuluta rahaa edes tuota 200€ ruokaan vuodessa. Monet rikkaat, siis todella rikkaat eivät tuhlaa rahaa ruokaan. Miksi köyhä ei voisi toteuttaa samaa?
Kannattaa muuten lukea oheinen kirja, ei välttämättä noin tarkalla budjetilla ole ruokailtu, mutta muuten saa hyvän käsityksen varakkaiden elämästä. Isäni tunsi hyvin Adolfin. http://www.studio55.fi/vapaalla/article/kenraalin-tytar-karin-ehrnrooth-kertoo-lapsuudestaan-isa-oli-myos-epaoikeudenmukainen-ja-kova/136190 - Pitkäaikatyötön
"Monet rikkaat, siis todella rikkaat eivät tuhlaa rahaa ruokaan. Miksi köyhä ei voisi toteuttaa samaa?"
Köyhällä ei ehkä ole lounasseteleitä käytössään.
Lähi-Tapiola:
" Palkitsemisjärjestelmä
LähiTapiola valtakunnallisten yhtiöiden ylimmän johdon, johon kuuluvat hallituksen päätoimiset jäsenet, toimitusjohtajat ja varatoimitusjohtajat sekä yksikönjohtajat, apulaisjohtajat ja muut johtajat, palkitseminen muodostuu seuraavasti:
- palkka
- luontoisedut (auto, lounas ja puhelin)
- vuositulospalkkiot
- lisäeläkejärjestely (ennen 1.1.2013 alkaneet työ- ja toimisuhteet)"
https://www.lahitapiola.fi/tietoa-lahitapiolasta/lahitapiola-ryhma/yhtioryhmatietoa/yhtioryhman-hallintomalli/palkka--ja-palkkioselvitys
- kyllätuollamäär
Kyllä tuolla määrällä mitä oli listaus niin pärjää ja itsekkin alkanut tekeen niin että kerralla enemmän, harkinta-suunnittelu mitä ruokia.
- dgbdg
jos pelkkää jauhoa tykkää syödä niin lista näyttää ihan mukavalta
- JotainVinkkiä
Ei tuossa nyt pelkkää jauhoa ollut, mutta jauhotuotteet voi kyllä vaihtaa johonkin muuhun.
Lähinnä laitoin tuon jauhon siksi, että välillä voi pyöräyttää vaikka korvapuusteja tai sämpylöitä. Niitä syö useimmat ihmiset, muttei tietysti kaikki.
En tehnyt listaa mitenkään piruillakseni vaan tiedän, mitä penninvenytys on.
- Juhlavaaon
http://rayhablogi.blogspot.in/2017/04/juhlaraha.html?m=1
Siinäpä teille totuus ylemmältä taholta - Köyhyys1
Kirkolta saa jauhoja ja lihaa.
Itse en syö kumpaakaan joten varastan ruokaa välillä kaupasta. - ekdajföaio
Eiks se ole lainaus, sillä sehän tulee takaisin kun käy kaupan vessassa. Jollain on suroaputki, kun syö menee samantien vessaan.
Muutenj kansanedustajat ja ministerit varastavat joka päivä, kansalta viedään rahaa kiertoteitse heille iselleen. Siksi tehdään leikkauksia, että raha päätyy eduskunnan työläisille.
Kaupassa on huikeet hinnat. Kauppias lätkäsee joka tuotteelle 70 % voittoa sillä itse hän pstaa tuotteet tukkuhinnalla.
Varkaita on kaikki muut paitsi käyhät, he ottavat tarpeeseen. - onseniinhelppoa
40 vuotta varastanut,,,,,.enpä ole koskaan jäänyt kiinni helppoa kuin heinän teko :)
- roletaari
Varastaminen ei käynyt mielessäkään vaikka neljään vuorokauteen ei ollut ruokaa murentakaan.
Olin pari viikkoa aikaisemmin mennyt Ruotsiin ja elänyt nuo viikot myymällä laivalta ostamani viinat ja tupakat. Silloin sai kupongeilla ostaa kioskista yhden karongin ja 0,7l tilattua.
Työkaverini, tansakalainen naton entinen sammakkomies piti minut käärityissä sätkissä tuon ajan.
Noiden neljän vesipäivän jälkeen alennuin hakemaan etumaksua 50Sek. Työmaakuppilan silakka -muusi maksoi 5Sek. - hävikkikaupoill
Kyllähän kaupoilla aikasmoinen hävikki tulee siitä mitä ylipäätänsä varastetaan mutta ei itsellä niin nälkä ole koskaan että nyt varastaan alkaisin.Aikas syvällä ihminen jonka varastaa täytyy.
- anonyymi_EiVaRasTa
Ei Suomessa ole kenelläkään sellaista tilannetta OIKEASTI, että ruokaa tarvitsee varastaa. Ruokaa jaetaan ilmaiseksi JOKAISELLA paikkakunnalla sen verran, että sillä pärjää. Pienemmilläkin paikkakunnilla jaetaan ruokaa tai jopa tuodaan kotiin, jos itse ei pääse tai pysty hakemaan.
Asun itse pienellä alle 3000 asukkaan muuttotappio kunnan laitamilla ja täälläkin pelaa nuo mainitsemani systeemit. Lisäksi monesta paikkaa saa ruokaa ilmaiseksi tai jopa rahaakin, että huolii ruokaa suuria määriä. Me on saatu joskus melkoisia määriä mm. leipää, ranskalaista juustoa, ranskalaisia uusia perunoita, kirjolohta ym. ihan ilmaiseksi, kun vain on haettu pois. Miksi siis lähtisin varastamaan ruokaa!
Suomessa on vielä niin hyvät toimeentulotuet, että senkin puoleen on turha mennä varastelemaan ruokaansa.- Anonyymi
Suomessa EI ole hyvät toimeentulotuet.
- Anonyymi
Pakko on varastaa jos meinaa hengissä pysyä. Se on fakta, jota moni kermaperse ei älyä / tiedä.
- Anonyymi
Käyttävät rahensa turhaan paskaan niin ei jää ruokaan ja se on sitten oma ongelma.
- mies43-
Lapsena 8-9 v varastimme veljen kanssa usein ruokaa koska äiti oli josaain ryyppäämässä jonkun miehen kanssa ja jätti meidät välillä viikoksikin yksin joten menimme kauppaan ja varastimme ruokaa usein. Varastimme myös kaupan kassalippaan, siellä oli noin 3500 markkaa rahaa ja kiinni emme jääneet. Hauskaa oli kun menimme ostamaan ruokaa samasta kaupasta varastamiemme rahojen kanssa..
Ny 18- 43 v aikuisena on aina ollut ruokaa kaapissa eikä ole tarvinut varastaa mitään- Anonyymi
EI JUMALAUTA, MIKÄLI PITÄÄ PAIKKANSA. JOHAN ON KUSIPÄINEN ÄITIMUORI, JUOPOISTA JA NARKEISTA SAIS TEHDÄ LISÄÄNTYMISKYVYTTÖMIÄ!
- Anonyymi
Myymälävarkaus = Kanssaihmisten pöydistä syöminen.
Kerjääminen on rehellistä. Varastaminen kanssaihmisiltä EI! - Anonyymi
En usko että varastavat nälkäänsä. Nälkää näkevä varastaisi jauhelihapaketin eikä sisäfilettä.
- Anonyymi
Elämänhallinta sitä sun tätä jos kaupoista varastaa täytyy eikä muuten ole pikkusumma mitä varastetaan.
- Anonyymi
Ei kai kukaan myönnä?
- Anonyymi
Varkaudessa käy marketissa.
- Anonyymi
Ei välttämättä nälän vuoksi.
Hyvinkin toimeentuleva parsikunta saattaa lipsauttaa rinnakaistuotteen hintalapun kalliimman tuotteen pussin kupeeseen. Rinnakkaisissa laareissa täysin saman näköisiä, kotimaisia ja tuonti tomaatteja. Hintaero on prosentuaalisesti huima.
Sama koskee käyttämäni S-Marketin suolakurkkuja. Samassa altaassa mutta eri pöntöissä halvempaa maustekurkkua ja tuplaten kalliimpaa "ns" venäläistä kurkkua.
Nämä ovat pistäneet silmiini.
Itse olen ehdoton. Olen mainostanut poikamiehenä kokemaani neljän vuorokauden täydellistä vesipaastoa. Koska ei ollut rahaa niin minulla ei ollut mitään asiaa itsepalvelumyymälään.
Viidennen päivän aamulla, heti konttoriajan alussa, kävin hakemassa palkkaennakkoa 50 Sek.
Jos on ajanut asiansa todelliselle nälkäasteelle niin kärsiköön nahoissaan.
Minua ei opettan, minut Siperia vaan nälkä! Päätin silloin, että jos näen nälkää niin päätän itse milloin, miksi ja miten pitkään.
Tämä on pitänyt yli 50 vuotta. Varastamatta!- Anonyymi
Mä en usko, että suurin syy ruoan varastamiselle on köyhyyden+nälän/terveysongelman tuoma pakko. Tässä nyt vaikka pieni tutkimusviitekin: https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/6488432. Joku on vaan kleptomaani, joku hakee jännitystä yms. Masennuskin voi aiheuttaa hälläväliä käytöstä. Sitten jotkut hakee hienoilla autoilla ruokaa jakelusta mutta sekin on moraalitonta ja "varastamista" niiltä, jotka oikeesti tarvii.
Erään koulun vieressä kauppakeskuksen noutopöydän ruokalautaset saa maksua vastaan ja näin oli jo viime vuosikymmenellä. No enpä tiedä onko nuoriso pääsyy tähän käytäntöön mutta vähän luulen. Oikeasti köyhästä/velkaantuneesta kodista olevat teinit varmaan syö koulussa vaikkei se aina niin gurmeeta ole...? Paitsi, että on huijaamista, varastamista ja moraalitonta niin muut asiakkaat lystin lopulta maksaa, sillä yrittäjä huomioi hävikin hinnoittelussa.
Olen mä itsekin jotain pientä joskus vuosia sitten viimeksi näpistänyt, ja tahattomasti jää toisinaan kassalla jotain pientä ostoskärryyn tai kylmälaukkuun jäätelötuutti yms. Kerran oli hillitön jano ja pyörrytti ym. niin join pikkupullon ja tyhjä pullo jäi johonkin (se voi olla että olis vähän sekaisin kanssa ja jäänyt siksi) Kyllä mäkin voisin tietyin rajoituksin hyväksyä varastamisen pakon edessä (on niitä jopa kauppiaita jotka ei ilmoita poliisille), mutta tuotteiden pitää olla sen mukaiset, mutta ei noutopöytä.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en usko, että suurin syy ruoan varastamiselle on köyhyyden nälän/terveysongelman tuoma pakko. Tässä nyt vaikka pieni tutkimusviitekin: https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/6488432. Joku on vaan kleptomaani, joku hakee jännitystä yms. Masennuskin voi aiheuttaa hälläväliä käytöstä. Sitten jotkut hakee hienoilla autoilla ruokaa jakelusta mutta sekin on moraalitonta ja "varastamista" niiltä, jotka oikeesti tarvii.
Erään koulun vieressä kauppakeskuksen noutopöydän ruokalautaset saa maksua vastaan ja näin oli jo viime vuosikymmenellä. No enpä tiedä onko nuoriso pääsyy tähän käytäntöön mutta vähän luulen. Oikeasti köyhästä/velkaantuneesta kodista olevat teinit varmaan syö koulussa vaikkei se aina niin gurmeeta ole...? Paitsi, että on huijaamista, varastamista ja moraalitonta niin muut asiakkaat lystin lopulta maksaa, sillä yrittäjä huomioi hävikin hinnoittelussa.
Olen mä itsekin jotain pientä joskus vuosia sitten viimeksi näpistänyt, ja tahattomasti jää toisinaan kassalla jotain pientä ostoskärryyn tai kylmälaukkuun jäätelötuutti yms. Kerran oli hillitön jano ja pyörrytti ym. niin join pikkupullon ja tyhjä pullo jäi johonkin (se voi olla että olis vähän sekaisin kanssa ja jäänyt siksi) Kyllä mäkin voisin tietyin rajoituksin hyväksyä varastamisen pakon edessä (on niitä jopa kauppiaita jotka ei ilmoita poliisille), mutta tuotteiden pitää olla sen mukaiset, mutta ei noutopöytä.
lajijasuris...eipä näy linkki, mutta tässä pätkä alusta:
Rikosoikeuden asiantuntijan mukaan ruuan varastaminen pakottavan köyhyyden ja nälän takia on harvinaista. Useimmiten se menee pimeille markkinoille.
Mikko Välimaa
16.1.2024 19:00
Mikko Välimaa
1
Rikosoikeuden asiantuntijan Ville Hinkkasen mukaan suurin osa Suomessa näpistettävästä ruuasta myydään eteenpäin pimeillä markkinoilla. Elintarvikkeiden anastaminen pakottavan kovan köyhyyden takia on sen sijaan harvinaista.
Hinkkanen ottaa näpistyksiin kantaa viestipalvelu X:ssä. Keskustelu liittyy näyttelijä Amanda Palon Helsingin Sanomille antamaan haastatteluun, jossa näyttelijä arveli näpistelyn lisääntyvän, kun hallitus leikkaa sosiaalitukia tänä vuonna.
Hinkkasen mukaan on epäselvää, missä määrin köyhyys mahdollisesti lisää omaisuusrikoksia.
– Pienituloiset tekevät enemmän omaisuusrikoksia, mutta yhteys ei ole aivan suoraviivainen. Suurin osa näpistyksistä menee myyntiin, ei omaan kulutukseen eikä etenkään välttämättömäksi ravinnoksi, Hinkkanen kertoo X:ssä.
– Lähes koskaan ei ole käsillä sellaista pakkotilaa, joka olisi näpistykselle oikeuttamis- tai anteeksiantoperuste. Nälkiintymisen estämiseksi on muun muassa sosiaalipäivystys, hän jatkaa.
Amanda Palon kommentit ruuan varastamisesta kuohuttivat sosiaalisessa mediassa maanantaina.
jne...
- Anonyymi
Ei vuositasolla mikään pieni määrä mitä tulee hävikkiä siis varastetaan.
- Anonyymi
Kontiolahdella ei myydä mustalaisille ruokaa. Kauppias pakottaa varastamaan. Kuka on syyllinen?
- Anonyymi
Mikä ei ole omaa on jonkun toisen. Kaupassa oleva tavara on "toisen" kunnes se muuttuu omaksi kassalla maksmaisen jälkeen. En varasta rehellisiltä kanssaihmisiltäni.
Esimerkki reunamoraalistani. Löysin käyttämäni kuntosalin pukuhuoneen yhden kopperon lattialta 5€:n setelin.
Kävin respassa sanomassa löytäneeni rahaa. Jos joku kaipaa vitosta ja kykenee sanomaan mihin suunnilleen se on voinut kadota ja suunnilleen ajankohta niin minä palautan.
Epäilen, että jos olisin jättänyt sen vitosen respaan niin omistaja olsis saattanut löytyä?
Oikeako?
Pariin viikkoon ei kuulunut mitään joten sanoin respalle pitäväni rahan mutta vieläkään en sanonut sen arvoa.
Tämä periaate koskee kaikkea aineellista paitsi jokamiehen oikeuksia. - Anonyymi
Sovituskopin roskiksesta löytyy jatkuvasti tyhjiä nakkipaketteja.
Olisi ihan hyvä että ihmiset saisivat harrastaa dyykkausta. helteillä se ei ole suotavaa ihan selvistä syistä. riippuu tietysti haju aistimuksista mikä on hyvä ja paha. vaistot kertoo.
- Anonyymi
En varasta mutta kulmapubissa kun käy myymälävarkaita niin ostan joskus. Viimeksi 20€ liha ja 2 pakettia mustaleimaa yht 10€. Ihan OK diili.
t naapurin masa, perähikiä. savo - Anonyymi
varastaminen ei kannata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi982550Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302345Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192088Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663931672- 1121547
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621287Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2651095- 71994
- 79946
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920