Jostain syystä Raamatussa olevasta todellisesta rakkaudesta ei saa kertoa tällä palstalla.
Todellisesta rakkaudesta ei saa kertoa?
29
126
Vastaukset
- Minä&Sinä&Hän
Miten niin, kuka estää?
Rohkeasti siitä vaan, aloittamaan, eikö?- Minä&Sinä&Hän
vonbulke kirjoitti:
Ja poistot seuraavat sitä mukaa.
Miksi?
- M&S&H
Minä&Sinä&Hän kirjoitti:
Miksi?
Odotan vastausta edelleen.
Onko täällä rakkaudettomia lähimmäisiä?
Raamattu kuitenkin kuvaa kauniista kahde ihmisten välisestä rakkaudesta ja ystävyydestä.
"Jonatan solmi Daavidin kanssa ystävyysliiton, sillä hän rakasti tätä kuin omaa henkeään"
Voiko tuon paremmin olla? "rakastaa kuin omaa henkeään"
Jeesuskin kehotti "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi".
Jos näistä rakkaus-asioista täällä puhuu raamatullisesti, niin ketju katooo...
tosi outoo...- Minä&Sinä&Hän
Ihan tottako?
- ei nimelläni väliä
Minä&Sinä&Hän kirjoitti:
Ihan tottako?
Avasin tuolle toisaalle just tämän johdosta uuden keskustelun, niin tärkeänä näen tämän.
- Minä&Sinä&Hän
ei nimelläni väliä kirjoitti:
Avasin tuolle toisaalle just tämän johdosta uuden keskustelun, niin tärkeänä näen tämän.
No ookoo!
ei nimelläni väliä kirjoitti:
Hienoa että löytyy sentään rakkautta puolustavia, kuten pakis_ eikä nimelläkään väliä.
- ei nimelläni väliä
Pe.ku kirjoitti:
Hienoa että löytyy sentään rakkautta puolustavia, kuten pakis_ eikä nimelläkään väliä.
Ongelma on varmaan siinä, kun rakkaudesta puhuminen, saatikka kirjoittaminen tuntuu jollain lailla, aina vähän lällyltä. Ehkä tämä rakkauden lälly-lällynä pitäminen tekee siitä keskustelemisen hiukkaisen, jollain tapaa vetelän kaltaiseksi.
Eli onko näin, että kirjoitteleminen maistuu paljon mukavammalta ja rouheammalta, kun saa edes vähän piikitellä ja sitten sen seurauksena parjata ja sen seurauksena ilkeillä, kanssakirjoittajille? Luulenpa että edellisessä vinha perä, koska itsekin sorrun, hyvinkin helposti ainakin jonkin verran, ikävälle linjalle, jos en itseäni ja kirjoittamisiani vahdi.
Edellisiä kelaten, tunnistan itsessäni kohdan, josta puuttuu rakkaus. Huokaus. Ja sorry.
- mie
Itkeppä sitä nyt tämä yö.
- ei nimellä väliä
Kuule, suakin rakastetaan! Se on Jeesuksen käsky, meille kaikille!
Muista tämä, jatkossa!
- l-h
Todellisesta rakkaudesta Raamatussa,,siita saat puhua---Jeesus antoi henkensa sinunkin puolesta---onko suurempaa rakkautta olemassa ei ole siis puhutaan siita..
- ei nimellä väliä
Kyllä!
"Jeesus antoi henkensa sinunkin puolesta"
Tarkoitatko minua?
En ollut silloin vielä syntynytkään.- von bulke
Pe.ku kirjoitti:
"Jeesus antoi henkensa sinunkin puolesta"
Tarkoitatko minua?
En ollut silloin vielä syntynytkään.Älä siis pilkkaa Jumalaa puhumalla "todellisesta rakkaudesta".
Todellinen ja täydellinen rakkaus on Jeesus Kristus.
Sinun herjaustesi ja pilkkaamisesi määrä tulee jossakin vaiheessa täyteen, ja Jumalan armonaika sinua kohtaan loppuu.
Meistä jokainen erehtyy tavan takaa ja monin tavoin, uskovanakin.
Tieten tahtoen ja erityisesti vieläpä julkisesti häpäisemällä sinä kartutat Jumalan vihaa päällesi. von bulke kirjoitti:
Älä siis pilkkaa Jumalaa puhumalla "todellisesta rakkaudesta".
Todellinen ja täydellinen rakkaus on Jeesus Kristus.
Sinun herjaustesi ja pilkkaamisesi määrä tulee jossakin vaiheessa täyteen, ja Jumalan armonaika sinua kohtaan loppuu.
Meistä jokainen erehtyy tavan takaa ja monin tavoin, uskovanakin.
Tieten tahtoen ja erityisesti vieläpä julkisesti häpäisemällä sinä kartutat Jumalan vihaa päällesi.Kirjoituksistasi saa käsityksen että olet itse Jumala.
Olen ennenkin huomannut että joillain uskovilla voi "nousta hattuun" ja jää leijumaan muiden yläpuolelle, laittaen omalle Jumalalleen sanoja suuhun.Pe.ku kirjoitti:
Kirjoituksistasi saa käsityksen että olet itse Jumala.
Olen ennenkin huomannut että joillain uskovilla voi "nousta hattuun" ja jää leijumaan muiden yläpuolelle, laittaen omalle Jumalalleen sanoja suuhun.En voi sille mitään, mikäli ymmärryksesi on tuolla tasolla.
Minä olen Jumalan pyhä. Näinhän on kaikkien Herran omien.
Uskovan uudestisyntyneen ero sinuun ja kaltaisiisi kulkee siinä, että hengellisistä puhuessamme me tiedämme, mistä me puhumme. Me tiedämme Herramme elävän.
Meillä uskovilla on Pyhän Hengen todistus sydämessämme. Olemme Herran omia, pyhiinvaeltajia ja taivasmatkalaisia.
Sinä et ole.
That´s the point.vonbulke kirjoitti:
En voi sille mitään, mikäli ymmärryksesi on tuolla tasolla.
Uskovan uudestisyntyneen ero sinuun ja kaltaisiisi kulkee siinä, että hengellisistä puhuessamme me tiedämme, mistä me puhumme. Me tiedämme Herramme elävän.
Meillä uskovilla on Pyhän Hengen todistus sydämessämme. Olemme Herran omia, pyhiinvaeltajia ja taivasmatkalaisia.
Sinä et ole.
That´s the point.Vonburge,siekö olet PYHÄ????
Olen ollut siinä luulossa
että VAIN Jumala on pyhä........
Huoh teitä kultisteja....
Heikompien rikkojia ja julmia minä-uskovia!
Ja tämä ei ollut rakkaudellinen viesti!
Mutta ei sinunkaan,
metsä vastaa.....vonbulke kirjoitti:
En voi sille mitään, mikäli ymmärryksesi on tuolla tasolla.
Sinä et ole.
That´s the point.Ja viel näytät olevan terveydenhoito alalla!
Tuollaista pyhää kolleegaa en ennen ole tavannutkaan!leahimn kirjoitti:
Ja viel näytät olevan terveydenhoito alalla!
Tuollaista pyhää kolleegaa en ennen ole tavannutkaan!LEAHIM
Jokainen uskovainen on Jumalan pyhä. Uskovainen on uudestisyntyessään adoptoitu Jumalan lapseksi. Tämä koskee siis jokaista uskovaista. Sinulleko tällainen on uutta.
Sinäkö et ole uskossa ? Meitä uskovia on minunkin alallani paljon.
- Minä&Sinä&Hän
Kun lukee tämänkin ketjun, niin en ihmettele enää yhtään, en tippaakaan enää, miksi rakkaudesta puhuminen ja kirjoittaminen , ja varsinkin sen HENKI väistyy syrjään näiltä sivuilta.
Niin kun ei saa Puhua Todellisen Rakkaudesta,,, vaan vaaditaan että uskovaiset tulis puhua jostain sepitetty jeesuxesta !!!!! Ja silloin jos puhuu semmoiseta irvikuvasta jeesuxesta,,,niin peku huutaa iloiseti jeeee rakkaus !!! Voi sitä synnin paljous ja vääryys ilman rakkauutta !!!
- iutuyr
mitä oli aamupuurossasi savis-----texxtisi on hui-hai
Mikäli savonarolan viestin oikein ymmärsin, niin olen hänen kanssaan samaa mieltä.
Monet uskovaiset tosiaan kirjoittaa sepitetystä Jeesuksesta, omalaatuisine rakkauksineen, kun pitäisi nähdä ne oikeat rakkaudet ja elää niiden mukaan, vaikka vähän niitä Raamatussa on.
Käsittääkseni Jeesus ei käskenyt syömään ruumistaan ja juomaan vertaan ei edes kuvitteellisesti.
Hän sanoi lyhyesti: "Rakasta lähimmäistäisi kuin itseäsi." Ei mitään ehtoja kansallisuuteen, uskonnollisuuteen, poliittisiin mielipiteisiin, varallisuuteen.
Hyväksy toiset ihmiset säätyyn katsomatta ja rakenna ystävyyttä - näin käsittäisin Jeesuksen ihmissuhdekäsityksen.- lijuygyutfuf
22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".
23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
savis---Käsittääkseni Jeesus ei käskenyt syömään ruumistaan ja juomaan vertaan ei edes kuvitteellisesti.///
miten tuo sitten on ymmärrettävä? kerro savis... Olihan se siellä. Ihmissyönnin kuvajainen. Kuinka noin helpon dogmin saatoin unohtaa. Johan siitä roomalaiset pakanat aikanaan väänsivät vitsiä.
Siis tämä hyveellinen ja korkeamoraalinen Jeesus (kolminaisoppineiden Jumala) olisi käskenyt syömään itseään. Kuvitelkaapa itseänne tilanteeseen. "Syökää minua ja juoka vertani niin pääsette kuolemanjälkeiseen onnelaan."
Uskaltaisinko väittää, että normaaleissa ihmisopeissa ei teorian esittäjä vaadi itsensä syömistä. Kristillinen teoria lienee ainoita, jossa päähenki kehottaa kannattajia päällikkönsä pureskeluun."Todellinen ja täydellinen rakkaus on Jeesus Kristus. "
Bulke-jumala letkautti hyvän stoorin.
Jeesus ei ole Ihminen, ei Jumala eikä sen poika ja mitä niitä olikaan, vaan pelkkä inhimillinen ominaisuus. Jotain sellaista kuin itserakkaus. Pelkkä yksilö on rakkaus ilman kohdetta (aatetta, ihmistä, taidetta yms.)
Jeesus ei ole materiaa eikä henkiolento vaan vain "rakkaus". Logiikka meni sen tien.
Mutta jos uskova sanoo, että rakastaa Jeesuksen nimiin kirjattua verisen maailmanlopun oppia, niin käsite on looginen. Rakkauden kohde on tietty oppirakennelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 195954
- 53733
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119662- 49562
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?14496Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 48477
- 55455
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11450