Mietin vain kun mulla on nyt viimeset pari kuukautta särkenyt hammasta joka paikattiin loppuvuodesta - alkuun ei ollut mitään ongelmia, mutta kevään tullen alkoi sattumaann. Reikä oli kai suht syvä mutta ei kuitenkaan tarvittu mitään lääkepaikkoja tai muutakaan.
Perjantaina kävin hammaslääkärissä sen säryn takia, mutta hammaslääkäri sanoi ettei röntgenkuvissa näkynyt yhtään mitään. Se siinä sitten vähän koputteli ko. hammasta ja totes että on jääny edellisessä paikkauksessa tosi korkeeksi ja särky saattaa johtua siitä, ja siinä sitte hiottiin ylimääräiset pois hampaasta.
Nyt melkein kolme päivää hammaslääkärikäynnin jälkeen sattuu edelleen ihan yhtä helvetin paljon kuin ennen hammaslääkärikäyntiä.
Epäilen itse kuitenkin ettei kyse voinut olla vaan purennasta, vaan tossa hampaassa on muutenkin jotain vialla kun kipu säteilee välillä puoleen päähän asti. Hammas ei reagoi syömiseen tai kuumaan juurikaan mitenkään, sitä vaan selvästi kihelmöi välillä ja satunnaisesti särky on aivan järkyttävää, välillä taas ei tunnu missään. Vasta meni melkein muutama viikko ettei hammas ilmoittanut olemassaolostaan millään tavalla.
Nyt mietinkin, että eikö röntgenkuvissa pitäisi näkyä jos juuri on tulehtunut pahasti tms? Kuvissa kun ei kuitenkaan mitään lääkärin mukaan näkynyt D:
Näkyykö juurihoidon tarve röntgenkuvissa?
4
6283
Vastaukset
- edfsdfsdf
Mulla sama juttu, mutta tuska kestäny jo pidempään. Eli paikattiin syvä reikä hampaassa, ja kipuilu alkoi aika pian sen jälkeen. Kuvattu ja koputeltu muutamaankin kertaan, mutta mitään ihmeellistä ei röntgenissä kuulema näy. Tämän takia ei ole juurihoidettu. Viimeksi sain purentakiskot jos kipu johtuisikin yöpurennasta. Vielä ainakaan ei ole ollut mitään apua vaivaan. Mulla kipu ei niinkään tunnu itse hampaassa, mutta jossa syvemmällä. Todella ärsyttävää nappailla buranaa niin usein.
- Kuumat aallot
Tällaista näyttää olevan nyt liikkeellä. Itse jouduin menemään ensiapuun ja kas juuri oli ärtynyt ja aloitettiin juurihoito, jonka hammaslääkärini oli sanojensa mukaan tehnyt, mutta kun menin jatkohoitoon pyörsi hän sanansa, ja oli kuulemma nyt tehnyt. Kannattaa vaihtaa lääkäria tai mennä ensiapuun,joka aukaisee hampaan ja katsoo, mikä on vikana.
- sattuupirusti
Sama homma täälläkin...
Kuukausi sitten paikattu pieni, mutta syvä reikä takimmaisesta ylähampaasta. Pari vkoa meni ok, mutta sitten alkoi karmea särky, joka tulee ja menee. Eilen viimeksi kävin päivystyksessä vieraalla paikkakunnalla, hammaslääkäri otti röntgenkuvan ja totesi, että näyttäisi olevan ok. Hioi hieman koko hammasta, koska purenta painottui vahvasti ko. hampaalle. Kipuilu vaan jatkuu, joten huomenna on soitettava taas aamulla hammaslääkäriin...
Miten muilla on tuntunut tuo kipu? Onko hammas ollut purressa arka? Entä arka kuumalle/kylmälle?
Mulla kipu ei tunnu varsinaisesti tuossa hampaassa, vaan syvemmällä (niinkuin joku muukin mainitsi) ja koko yläleuassa ko. puolella. Ja kipu on ihan helvetillistä. Mutta se ei ole jatkuvaa, saattaa tunnin jomottaa ja vasta päivän parin päästä uudestaan. Purentakiskot on, mutta niitä en voi tällä hetkellä kivun takia käyttää... - hammasvikainen
ei röntgenkuva aina kerro juurihoidon tarpeesta. Itselläni ei ole yksikään hammas näyttänyt viitteitä tulehduksesta rontgen kuviin mutta silti on 7 hammasta juurihoidettu aiheesta. Pulpa on ollut niin tulehtunut että kun hampaan on avannut on paineella tullut verta sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746