Isä-sana on loukkaava ja poistetaan ohjekirjasesta!

Huom!

26

143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • War is Peace

Loogista. Jos n e e k e r i ä ei saa sanoa n e e k e r i k s i, niin miksi isää saisi sanoa isäksi? Kaikkein loukkaavinta on olla n e e k e r i-isä!

• Huumori

Nyt kyl naurattaa :D

• Tosimies.

Alkaa tuntua siltä että homot ovat oikeasti päästään sairaita tuollaiset vaatimukset osoittavat sen.

Isä sano on loukkaava mutta äiti ei,entäs sana lapsi, kai sekin sitten lapsottomia loukkaa.
      Tai lapseton sana voi kilivittu mihin kaikkeen sitä ihmiset suostuu noiden bimbojen vaatimuksista.

Itse koen että homo ja lesbo sana ovat loukkaavia kunnon ihmisiä kohtaan ja niiden käyttö on lopetettava mediassa.

• raakkuna1

Tämänkin voisi oikeestaan liittää Yhdysvaltain homouden historiaan, että on katsottu sopimattomaksi puhua enää isästä.

• tasa-saivartelua

Tästä lähtien on vain Huoltaja 7. ja Huoltaja 5. Näin, koska on epätasa-arvoista, jos jompi kumpi olisi huoltaja 1. Lisäksi huoltaja 7. on oikeasti huoltaja 5., mutta koska halutaan välttää epätasa-arvoa, niin numerot käännetään vain toisin päin kompensoimaan 5 ja 7 välistä epätasa-arvoa.

• humour

pippeliä ei saa sanoa enää pippileksi eikä pimppiä pimpiksi. On vain pimppeleitä.

• Tosimies.

Mutta kyllä sana huoltajakin on syrjivä mitä jos ei osaa huoltaa?
        Ja sitä paitsi huoltaja sana viittaa liikaa sellaiseen tehdasmaiseen ammatilaiseen ja juuri tuostahan me yritämme lasten kasvatuksessa päästä eroon.

• Tasaraha-Arvo
        Tosimies. kirjoitti:

Mutta kyllä sana huoltajakin on syrjivä mitä jos ei osaa huoltaa?
        Ja sitä paitsi huoltaja sana viittaa liikaa sellaiseen tehdasmaiseen ammatilaiseen ja juuri tuostahan me yritämme lasten kasvatuksessa päästä eroon.

Johtanee siihen että myös sana huolto-asema joudutaan poistamaan koska sen voi käsittää viittaavan lasten huoltoon.

• Tosimies.
        Tasaraha-Arvo kirjoitti:

Johtanee siihen että myös sana huolto-asema joudutaan poistamaan koska sen voi käsittää viittaavan lasten huoltoon.

Aivan!

Itse olen miettinyt sellaista virkanimikettä kuin naisasianainen, eikö se no tuolla nimikkeellä jäävää itsensä tasa-arvoa edistävänä henkilönä?

Henkilöasiahenkilö olisi sopiva ketään loukkaamaton tai syrjivä, ellei sitten tosiaan jotkut henkilöt koe sen syrjiväksi??

• Minä koen olevani
        Tosimies. kirjoitti:

Aivan!

Itse olen miettinyt sellaista virkanimikettä kuin naisasianainen, eikö se no tuolla nimikkeellä jäävää itsensä tasa-arvoa edistävänä henkilönä?

Henkilöasiahenkilö olisi sopiva ketään loukkaamaton tai syrjivä, ellei sitten tosiaan jotkut henkilöt koe sen syrjiväksi??

Minusta tuntuu, että minä joudun olemaan naisasiamies. Yksikössä kylläkin.Enkä oo ees tossun alusVihtori.

• Homo-uroskoirat

Kun laitumella olevaa eläimistöä katsotaan, niin saako uuden tasa-arvolakipykälistön mukaan edelleen kuitenkin puhua sonneista ja oreista?

Onhan niitä homoja eläimissäkin. Homokoira nylkyttää miehen housunpunttia siinä kuin naisen talvisaapastakin.

Saako nylkyttäjiä enää sanoa uroskoiriksi ollenkaan? Jos kerta homokoiran homous piirteet tulee noinkin selkeästi esille?

• Tuota noin,

tuo koiran käytös ei johdu mistää homoudesta eikä edes paritteluhalusta, vaan sille löytyy toisenlainen selitys jota en juuri tällä hetkellä kehtaa käydä etsimään kun väsyttää jo muutenkin.
        Vaan yhtäkaikki; kyllä tämä maailma näyttää menevän päivä päivältä sairaampaan suuntaan. Ei sitä olisi pienenä uskonut että joskus voi vielä näin mieletöntä olla kuin nyt.

• Apinoiden planeetta

Osa luulee että nyt on kamalaa ja hullua. Mutta ajatelkaapa ihmiskunnan historiaa. Paskaa eri paketeissa vaan nykyään.

• Pelle miljardi

Olisiko iti paras sana. Äiti=iti ja isä=iti tai iti2.

• ja lapsi on
        Pelle miljardi kirjoitti:

Olisiko iti paras sana. Äiti=iti ja isä=iti tai iti2.

Ja lasta voisi sanoa itu.

• khjkghjg

"Tämä siis tapahtuu koska homo- ja lesboparit kokevat tulevansa loukatuiksi ja ovat sen vuoksi vaatineet isä-sanan poistamista."

VÄÄRIN, homo- ja lesboparit EIVÄT OLE VAATINEET isä-sanan poistamista, vaan käsky on tullut EU:sta. Joten älkää haukkuko väärää kohdetta...

• Rome dome

Uusi Rooma kusettaa taas kerran kansalaisiaan. Hurraa leipää ja sirkushuveja kansalle ja uskontoja. Hurraa me.

• Vanhat paheet palaa

Leipää on jo ennestään omasta takaa. Mutta minä haluan kyllä niitä sirkushuveja, jotakin kristittyjä vähitellen tuotavaksi areenalle revittäväksi. Vaikka Olympiastadionille. Ja sitten Korkkarista leijonia ja karhuja niitä jaagaamaan.

• ja muutama

ja kyllä muutama ateistikin voitaisiin survoa kivimurskaamon läpi joka viikko keskellä toria.

• Puhdistavaa vettä

Talvivaaran kuuluisaa vettä sammioon isoon Kauppatorille.

Tuomitut väärinajattelijat laitetaan hetkeksi aikaa sinne uimaan koiraa taikka sikaa. Sen aikaa että pohjoisen puhdas rikkihappo kuorii nätisti nahkat pois päältä.

Korkea teknoloogia tuo koko ajan näitä uusia keinoja ja kivoja variointeja Rooman aikaisiin tutumpiin menetelmiin verrattuna.

• ei ikinä''''''''''''

Ja hevon heevettiä.... voihan he itse päätellä /päättää kumpi leikkii ketäkin :))
      Kun ei isänä tai äitinä luonnonmukaisesti voi olla, pitäkööt suunsa kiinni.
      Miten sairaaksi tämä yhteiskuntamme oikein muuttuukaan kun nämä vähemmistöt kuvittelevat itsestään liikoja?

• pitää todeta

Jos tuo on totta, niin ei ole ihme jos impulsiiviä tappojakin tulee. Tuollaiset sairaat vähemmistöjen esitykset loukkaavat ihmisiä syvästi.

• Tuota noin

Kertoisitko mikä eurooppalainen seksuaaliaalivähemmistöjen etujärjärjestö on esittänyt tuollaista?

Vastaus: EI YKSIKÄÄN

• Huom!

No, oli etujärjestö tai ei, niin muutos on tehty homo- ja lesboparien pyynnöstä koska he väittivät kokevansa isä-termin loukkaavana ja syrjivänä.
      NHS, eli maan kansallinen terveydenhuoltojärjestelmä on siis poistanut sanan "isä" tuosta raskausajan oppaasta ja vaihtanut sen tilalle sanan "kumppani".

• Höpö höpö

homo- ja lesboparit eivät ole koskaan tuollaista pyytäneet, vaatineet, ehdottaneet, halunneet. Tuon älyttömyyden takana on vain ja ainoastaan euvostoeliitti...

Onko termi "hajoita ja hallitse" sinulle tuttu?: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hajota_ja_hallitse

• marklar the marklar

Korvataan kaikki substantiivit sanalla marklar.

Tällöin kukaan marklar ei voi enää loukata toista marklar. Kyllä marklar on niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      127
      1813
    2. 121
      1335
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1130
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1029
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      57
      1007
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      131
      960
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      247
      944
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      77
      806
    9. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      799
    10. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      179
      780
    Aihe