Sitkeä tulehdus(?) riesana,kokemuksia?

40-vuotias

Kävin siis plastiikkakirurgisessa toimenpiteessä,rintojen kohotus kyseessä ja ongelmia ollut ihan koko ajan toipumisen suhteen. Toinen rinta on siisti,arvet ok eikä mitään hätää sinänsä,mutta toisen rinnan pystyarpi on kenkkuillut lähes alusta asti. Olen syönyt 2 ab-kuuria sen varsinaisen,kaikille annettavan kuurin lisäksi. Viimeisellä kuurilla haava umpeutui ja näytti siltä,että homma on bueno. MUTTA pari vkoa meni ja nyt hiukan eri kohdasta on taas pieni pyöreä kohta,joka erittää. Eli selvästi tuolla on joku tulehdus muhimassa,sillä eihän muuten jo sulkeutunut haava noin aukea. Ei siis ole revennyt,vaan pyöreä läiskä taas,joka erittää.. Olen niin,niin,niin kypsä tähän, tuntuu että olen kohta esitellyt tän pikkukaupungin joka lääkärille tissini tulehduksen vuoksi. (4 kertaa joutunut käymään) Tyhmintä tässä on se, että viimeksi kirurgi tsekkasi ja sanoi,että näyttää siltä,että tulehdus on tullut haavasiteiden muhimisesta, ei olisi syvemmällä vaan ihon pinnassa. Mutta onko muilla tällaisia kokemuksia, miten olette saaneet kuriin tulehdukset? mitä on tehty ja tehtävissä? Olen taas perjantaina menossa näyttämään tätä,ja suihkuttelut ja Fucidin käytössä,mutta haluaisin kuulla ASIALLISIA kommentteja, en niitä siitäs sait-typeryyksiä. Imetetyt rinnat halusin kohottaa,mutta enpä arvannut mikä riesa tästä tulee, itse leikkaus meni hyvin, ongelmat alkoivat sitten kun olisi pitäny haavojen jo umpeutua...

3

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70hoo

Harmin paikka :( Itselläni pienennys tehty ja kovasti pelkäsin ettei joku kohta umpeudu esimerkillisesti, se kun ei ole kovin tavatonta. Uskon että joillakin on vain haasteita sen umpeutumisen kanssa ja täytyisi olla kärsivällinen ja tietysti käydä lääkärille näyttämässä kun oma huoli on kova.

Eli en oikein osaa muuten neuvoa kuin et kärsivällisyyttä :) Ja tietenkin täytyisi yrittää olla rasittamatta kehoa liikaa. Tuosta antibiootista, en minä ainakaan saanut "varmuudeksi" mitään kuuria?

Tsemppiä!

• ommel ärsytys?

Vaikuttaa sulavilta ompeleilta, jotka sulaessaan saattavat toisilla ärsyttää kudosta ja tehdä tulehduksen kaltaisen tilan. Oikea hoito on sulava ompeleen poisto ko. kohdasta. Melko tavallista rintojen pienennys ja kohotusleikkauksissa. Antibiootti rauhoittaa, mutta ei varsinaisesti hoida tilannetta. Hyvä käydä näyttämässä alunperin toimenpiteen tehneellä kirurgilla tai siteen ko. yksikön hoitajalla. He ovat parhaimpia arvoimaan oikea hoito.

• Haavat hoidettu

Kuulostaapa tutulta. Minulle tehtiin rintojenpienennys kaksi vuotta sitten ja pari ensimmäistä viikkoa meni hyvin. Sitten molemmista rinnoista aukesi se ankkurin liitoskohta. Vasen korjautui melko hyvin, mutta oikeaa hoidin monta kuukautta. Kyseessä oli n. 20 sentin kolikon kokoinen erittävä, kellertävä reikä, n. puoli senttiä syvä (tosi kamalan näköinen). Leikannut sairaala oli tietenkin kesälomalla, joten sain vaivata täkäläistä terveyskeskusta.
      Hoitona käytettiin aluksi Aquacelia, vähän myöhemmin muutettiin Aguacel Ag:ksi (hopea Aquacel). Suihkutus kaksi kertaa vuorokaudessa ja sen jälkeen sidokset päälle. Antibiottikuureja söin hoitojakson aikana 3.

Nyt kaksi vuotta myöhemmin toiseen rintaan tehtiin arpikorjaus, joka sekin aukesi. Haava oli aluksi lähes 1 cm. Tätä haavaa hoidetaan Sorbactilla ja viikossa haava on pienentynyt noin 3 mm:iin.

Ei muuta, kun kärsivällisyyttä. Kyllä ne haavat paranevat ajastaan, vaikka välillä voikin tuntua epätoivoiselta :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      83
      4439
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3180
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      41
      2671
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2352
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2046
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1762
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe