Kysymys koskee vain ja ainoastaan kahvinjuontia. Keskiverto suomalainen kuluttaa kahvia keskimäärin 10 kg/vuosi.
Eli 20 puolen kilon Juhla-Mokkapakettia. Minä en kyllä selviä koko vuotta tuolla määrällä. Laitetaan n. 10 pakettia lisää niin avot.
Oletko keskiverto suomalainen ?
22
128
Vastaukset
- Tumma tuko
52 pakettia vuodessa.
- Tase pappa
Sama määrä - kutakuinkin menee vuosittain.
Kone ei starttaa ennen kun neljännen kahvikupillisen = toisen mukillisen jälkeen.
kello 14 sama määrä ja iltakaffeet sitten kanssa.
Ennen kun ajoin kaupungin sisäistä liikennettä, meni kahvia reippaasti enemmänkin.
Joskus vitsailinkin, että haluaisinpa olla kärpäsenä katossa katsomassa, kun Patologi suorittaa aikoinaan minulle ruumiinavausta.
Kun Tohtori joutuu minun mahalaukkuani avaamaan moottorisahalla, koska skalpit ei pure meikäläisen mahalaukkuun.
Täytyy sen olla kovaa kamaa kun sen kahvimäärä juonnin kestää.
- SAS*
3-4 mittalusikallista päivässä. Juon kaksi mukillista päivässä, noin klo 14 iltapäivällä.
- dfghjke
Kahvia menee viikossa ehkä parisen kuppia.
- kahvitratti
Noin 10 kupillista päivässä Juhlamokkaa. Aamu 7, 9, 11, 14 , 16, 18, ja mukavat yömyssyt. --Kylässä koettivat kerran jymäyttää. Siellä saa aina Saludoa. Kerran jättivät Saludopaketin tiskin kulmalle näkyviin. Juodessani kysyin, onkohan Saludopaahtimossa raaka-ainepula , kun maistuu niin Juhlamokalle. Emäntä avasi kaapin oven ja siellä oli Juhlamokkapaketti.
- meeriamanda
Kyllä puolenkilon paketti meillä kahdella viikossa menee, piisaakokaan?
Aamunaviisin tavailussa menee pari mukillsta kummaltakin. Ja ehtoolla toiset mokomat :))Mie taian yksin juoda sen puolenkilon paketin viikossa.
Kummasti sitä vaan menee ja vähän väliä on paketti tyhjä.- meeriamanda
tulisilla kirjoitti:
Mie taian yksin juoda sen puolenkilon paketin viikossa.
Kummasti sitä vaan menee ja vähän väliä on paketti tyhjä.Joisin toki minäkin, vaan närästys ja ylävatsan polte tekee kiusaa. Tähystykseen olen jonossa, joten pakko säännöstellä.
- tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Joisin toki minäkin, vaan närästys ja ylävatsan polte tekee kiusaa. Tähystykseen olen jonossa, joten pakko säännöstellä.
huomenta meeriamanda mun jokapäiväinen närästys lähti pois kun jätin viljan ja sokerin pois kahvia juon edelleen vaihtelevasti mutta kumminkin joka aamu mutta jos syön parikin palaa leipää närästys alkaa välittömästi ei oo tähystetty eikä tähystetä jos ei oo pakko kokeilin ensin kaikenlaisia konsteja ja viimein löysin syyn kannattaa kokeilla jos et oo jo kokeillu.
- YksMies '
tiinaex... kirjoitti:
huomenta meeriamanda mun jokapäiväinen närästys lähti pois kun jätin viljan ja sokerin pois kahvia juon edelleen vaihtelevasti mutta kumminkin joka aamu mutta jos syön parikin palaa leipää närästys alkaa välittömästi ei oo tähystetty eikä tähystetä jos ei oo pakko kokeilin ensin kaikenlaisia konsteja ja viimein löysin syyn kannattaa kokeilla jos et oo jo kokeillu.
Söin pienen paketillisen ruispaloja kahden päivänn aikana.
Hirveet vatsakivut. Tämä oli viimeinen kokeilu, kuukausien tauon jälkeen. - meeriamanda
tiinaex... kirjoitti:
Moiks tiinaex, kokeillut toki olen yhtä- jos yhtätoista ... vaan ei helpottanut joten mentävä se oli lääkärille. Ja ootan tähystykseen pääsyä, 2 - 3kk odotusajalla... luki kirjeessä jonka sain. Onneksi myös happosalpaajia, muutenhan en ´kestäisi´.:)
Kiitti silti kun huomioit :) - meeriamanda
YksMies ' kirjoitti:
Söin pienen paketillisen ruispaloja kahden päivänn aikana.
Hirveet vatsakivut. Tämä oli viimeinen kokeilu, kuukausien tauon jälkeen.YksMies... Mukavaa et löysit omakohtaisesti avun masukipuihisi, Ne poltot ovat pahimmillaan sietämättömiä, toivotaan et ´vika´ löytyy ja saadaan kondikseen.
- L*
Koskaan en ole ollut, enkä haluakaan olla, keskiverto.
Niin muistaakseni mainoskin sanoo, ettei sellaista olekaan.
Juhla-Mokkia kuluu ehkä noin 15 kpl. vuodessa.
Minusta, entisestä suurkuluttajasta, on tullut kahvin kohtuukäyttäjä. :))
Kahvihan on nykytiedon perusteella oikea terveysjuoma. Kaukana siitä. En juo ollenkaan kahvia.
- SAS*
Kahvilla ja viinalla on terveyttä edistävä vaikutus. Kahvi ehkäisee diabetasta, ja viina sydän ja verisuonitauteja.
Annostelussa saa olla tarkkana. Viinaa muutama lusikallinen ja kahvia muutama kuppi.- L*
Kahvi voi myös estää dementiaa ja vanhempana Alzheimerin tautia.
Jopa masennusta sen sanotaan pitävän loitolla.
Tämän päivän tiedon perusteella. Mitä sanonee huominen? - meeriamanda
Muistan hyvinkin vanhustentalossa kun muutamat rouvat ja herrat tulivat ´unilääkettään´ omista pulloista hakemaan. :)) Kyllä se pari - kolme cl oli, ja suu oli hymyssä.
Miksipä ei, ei se ikäihmisenkään suu tuohesta ole? - ?? :))))
meeriamanda kirjoitti:
Muistan hyvinkin vanhustentalossa kun muutamat rouvat ja herrat tulivat ´unilääkettään´ omista pulloista hakemaan. :)) Kyllä se pari - kolme cl oli, ja suu oli hymyssä.
Miksipä ei, ei se ikäihmisenkään suu tuohesta ole?Miksiköhän vanhustentalojen pitäisi olla rangaistuslaitoksia, joissa kaikki inhimillinen on kiellettyä?
Ihmisten läheisyys, ja samoin, pitäisikö kaikille asentaa pyhimyssädekehä pään päälle?
Miksi ihmisen jo ennen kuolemaansa pitäisi olla ihmeen viaton?
- seuraillut
30 toppaa menee osapuilleen vuodessa ja olen vähentänyt melkein puolella huippuajoista kulutusta.
- demeter
Minulta ei taida palaa 10 kg vuodessa. Arkisin juon pikakahvia, kylässä ja vieraitten kanssa "sitä oikeata", mutta en paljon. Noiden terveysvaikutusten vuoksi olen yrittänyt jopa lisätä kahvinjuontia, mutku ei maistu..))
- Kaupunkilainen
Enpä usko yltäväni ihan tuohon. Juon arkisin yhden mukillisen kahvia, mutta se onkin sitä tärkeämpi. Jos aamulla jää kahvi väliin, iltapäivällä iskee armoton päänsärky. Viikonloppuaamuisin annos on kaksi mukillista, maidolla ilman sokeria.
Nuorempana join enemmänkin kahvia, mutta se alkoi ärsyttäää vatsaa, niin vähensin. Iltapäiväkahvi jäi jossain laihdutuksessa, kun huomasin, etten osaa juoda sitä ilman pullaa ja pulla piti jättää pois, niin jätin kahvinkin. - äitemuori*
En ole, kahvia menee n. 1 paketti /kk, eikä ain sitäkään. Aamusin keitän espressoa ison kupin ja maito ja sokerin kans. Päivällä pari kuppia jotain kahvia, merkin niin ole välii, kuhan ei ole pressaa.
Illalla en juo kahvia, lämmin kaakao mieluummi.
Toi peti kutsuu, että hyvät yöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129056Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893630- 202083
- 821290
- 271115
- 751100
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661092Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972