Kesällä partsilla pitää olla kukkia (nyt tosin remppaa tehdään).
Siitä "kärsii" sitte joku muu.. niin ois kyllä muutenkin, siis kukkien suhteen..
Kiva rottinkituoli tuli joskus sedän peruja, kun ei muille kelvannu, otin sen, ja kaverihan sille piti hankkia, ja sitte uus, eihän ne ikuisuuksia kestä vaikka talvet sisällä.. tiedä monesko jo menossa :)
Nää tuli mieleen.. oisko muilla muita..liittyen melki mihin vaan.
"Aurinko paistaa ja vettä sattaa..
Pakkomielteitä positiivisessa mielessä
24
122
Vastaukset
Kukkia pitää olla, ainakin pelargoneita. Ja talveksi kellariin. Eikä nuo kasvihuoneen kaunistukset ole ainoat.
http://kuvablogi.com/nayta/3559363/
Hyvä, että vähän sataa, ei tarvi tänään kastella kasvimaata ja ulkokukkia.Hyvä kun sataa.. mieluiten yöllä.. olikohan se la-su yö, kun satoi, ja sunnuntaina mitä upein päivä. Toinen kollipoika hyppäsi yöllä sänkyyn kuivatteleen, tuntee arvonsa :)
Pelargoniat on myös 'mun kukkia', mutta viherpeukalo ei enää entisellään, kun yritän niitä talven yli säilyttää, kukkivat turhan myöhään.. kasvimyymälöistä saa kukkivia nykyisin vapun tienoossa, eikä tuu vararikkoo.. vielä ainakaan.
Karjalanneidon hankin ulko-oven eteen..
Mitä kaikkee teillä kasvimaalla, jos saa udella?)Sibone kirjoitti:
Hyvä kun sataa.. mieluiten yöllä.. olikohan se la-su yö, kun satoi, ja sunnuntaina mitä upein päivä. Toinen kollipoika hyppäsi yöllä sänkyyn kuivatteleen, tuntee arvonsa :)
Pelargoniat on myös 'mun kukkia', mutta viherpeukalo ei enää entisellään, kun yritän niitä talven yli säilyttää, kukkivat turhan myöhään.. kasvimyymälöistä saa kukkivia nykyisin vapun tienoossa, eikä tuu vararikkoo.. vielä ainakaan.
Karjalanneidon hankin ulko-oven eteen..
Mitä kaikkee teillä kasvimaalla, jos saa udella?)Niin, sataa pitää. Sataisi kuitenkin mieluummin viikolla. Tämän päivän ennusteiden mukaan valitettavasti kuitenkin viikonloppu näyttää sateiselta.
Hyvin nuo pelakuut ainakin tuolla pimeässä kellarissa ovat säilyneet. Kunhan vain muistaisi pelastaa ne ajoissa ennen syyspakkasia. Viime syksynä pakkanen ehti panna kaikki kuistin kukat. Kasvihuoneesta sentään sain ajoissa vietyä kellariin. Kasvihuoneessa nuo tuntuvat hyvin viihtyvänkin. Vai johtuisko tuo rehevyys siitä, että ovat jo vanhoja, talvehtineita yksilöitä.
Ihan komiahan on karjalanneito. Meillä vaan tuo etupiha niin aurinkoista, ettei ehkä neitobegonialle ihan paras paikka. Miljoonakellot sen sijaan taas kukkinevat rehevinä. Ja muutaman kultapallon sain viime kesänä tuonne kasvihuoneen nurkalle. Mielenkiinnolla odotan niiden kasvua.
Ainahan sitä udella saa, eri asia, vastataanko. No joo, eipä siellä ole kuin perunaa, porkkanaa ja hernettä. Ei ole vielä ollut tarpeeksi aikaa, että olisi saanut laajennettua sitä, että saisi muutakin kasvamaan. Kasvihuoneessa sitten on 9 tomaattia, neljä kurkkua ja pari paprikaa. Siinä sitä kädet venyvät veden kannossa myöhemmin kesällä.mies-vm56 kirjoitti:
Niin, sataa pitää. Sataisi kuitenkin mieluummin viikolla. Tämän päivän ennusteiden mukaan valitettavasti kuitenkin viikonloppu näyttää sateiselta.
Hyvin nuo pelakuut ainakin tuolla pimeässä kellarissa ovat säilyneet. Kunhan vain muistaisi pelastaa ne ajoissa ennen syyspakkasia. Viime syksynä pakkanen ehti panna kaikki kuistin kukat. Kasvihuoneesta sentään sain ajoissa vietyä kellariin. Kasvihuoneessa nuo tuntuvat hyvin viihtyvänkin. Vai johtuisko tuo rehevyys siitä, että ovat jo vanhoja, talvehtineita yksilöitä.
Ihan komiahan on karjalanneito. Meillä vaan tuo etupiha niin aurinkoista, ettei ehkä neitobegonialle ihan paras paikka. Miljoonakellot sen sijaan taas kukkinevat rehevinä. Ja muutaman kultapallon sain viime kesänä tuonne kasvihuoneen nurkalle. Mielenkiinnolla odotan niiden kasvua.
Ainahan sitä udella saa, eri asia, vastataanko. No joo, eipä siellä ole kuin perunaa, porkkanaa ja hernettä. Ei ole vielä ollut tarpeeksi aikaa, että olisi saanut laajennettua sitä, että saisi muutakin kasvamaan. Kasvihuoneessa sitten on 9 tomaattia, neljä kurkkua ja pari paprikaa. Siinä sitä kädet venyvät veden kannossa myöhemmin kesällä.Eikö niissä pelakuissa oo sekin, että huomaa keväälllä ajoissa valoon ottaa? Sinähän varsinainen kasvi/kukka asiantuntija, kasvihuoneet ja kaikki. Eikö sinne saa letkulla vettä vedettyä, ettei kantaa tarvisi. Vaikka haitanneeko tuo, jos liikkua haluaa, ja mieluisa syy. Tomaattia ja paprikaa, njam..
Kasvimaa on itellä ollu, rivi- ja omakotitalossa. Just sopivan kokoiset, niis oli vähän perunaa, sipulia, lehtisalaattia, persiljaa.. ehkä tilliä ja ruohosipulia..en ihan muista, kun sitte laitoin kehäkukkaa ja jotain muuta näyttävää siihen reunalle.
Kultapallon tiedän, mul oli kultapiiskua.. se tosi 'kiitollinen' ei paljo vaivaa ollut, kun kukki, ja levisikin..Sibone kirjoitti:
Eikö niissä pelakuissa oo sekin, että huomaa keväälllä ajoissa valoon ottaa? Sinähän varsinainen kasvi/kukka asiantuntija, kasvihuoneet ja kaikki. Eikö sinne saa letkulla vettä vedettyä, ettei kantaa tarvisi. Vaikka haitanneeko tuo, jos liikkua haluaa, ja mieluisa syy. Tomaattia ja paprikaa, njam..
Kasvimaa on itellä ollu, rivi- ja omakotitalossa. Just sopivan kokoiset, niis oli vähän perunaa, sipulia, lehtisalaattia, persiljaa.. ehkä tilliä ja ruohosipulia..en ihan muista, kun sitte laitoin kehäkukkaa ja jotain muuta näyttävää siihen reunalle.
Kultapallon tiedän, mul oli kultapiiskua.. se tosi 'kiitollinen' ei paljo vaivaa ollut, kun kukki, ja levisikin..Juu, kyllä nuo on heti maaliskuun alussa kellarista haettu, vaihdettu mullat, leikattu ja pantu etelän ikkunoille. Juuri katselin, että kyllä ne talvetetut pelakuut on jo paljon pidemmällä ja rehevämpiä kuin syksyllä paleltuneiden tilalle ostetut uudet yksilöt.
Kyllähän sitä vettä letkullakin saisi kasvimaalle ja -huoneeseenkin, mutta ei ole vielä kerennyt sellaisia systeemeitä viritellä. Vaatii vähän enempi, kun pitää kastelun kanssa pelata sadevesillä, kaivossa kun ei vesi riitä. Tuolla on jo kevään sateista täytetty 1000 litran säiliö odottamassa varsinaista kastelusesonkia. Tosin pianhan se tyhjenee, jos on pitkään satamatta.
Onkin varmaan ihan hyvä idea laittaa kasvimaalle myös kukkia, kuten olet tehnyt. Itsellä vielä toteuttamatta, kun ei ole kerennyt. Kuulemma joistain kukista on ihan hyötyäkin joillekkin hyötykasveille, kuten juuri kehäkukista ja vaikka samettiruusuista.
Asiantuntijasta kyllä kaukana. Tuon kasvihuoneen byggasin ensimmäisenä nelisen vuotta sitten tänne muuttaessa. Sitten ihmettelemään, että miten sitä käytetään;)
Mulle tuli tälläinen pika pakkomielle :)
Sain viestin Terveysillasta, joka pidetään tässä lähellä.
Siellä luennoi Hanna Elomaa funktionalisesta lääketieteestä ja
Maija Javanainen vitamiineista ja hivenaineista.
Heti tuli positiivinen pakkomielle että tonne mun pitää päästä.- Rattus sp.
Löysin lakritsanmakuista teetä, joten ei enää tarvitse syödä karkkia :).
Rattus sp. kirjoitti:
Löysin lakritsanmakuista teetä, joten ei enää tarvitse syödä karkkia :).
Toi on aika jännä ajatus.
Mun alkoikin tekee mieli sitruuna teetä, joten menenpä tekemään.Mä tarvisin kans tietoa enemmän noista vitamiineista & hivenaineista.
Jostain syystä ajatus, ettei ne haittaa tee, ja niitä on mulla vähä joka lähtöön, kun popsin.
Sitte, luontaistuotekaupassa pitäis olla heillä tietookin, oletin.. aiemmin olin ostanu magnesiumia tavaratalon hyllyltä, lihaksiin. Alan liikkeessä neuvottiin ihan toista merkkiä, sen jälkeen vasta alkoi vetää suonta jalassa, yöllähän se yleensä tulee.
Hinnassa ei ollu eroa, kun molempia oli tarjolla siinä 'alan liikkeessä'.Sibone kirjoitti:
Mä tarvisin kans tietoa enemmän noista vitamiineista & hivenaineista.
Jostain syystä ajatus, ettei ne haittaa tee, ja niitä on mulla vähä joka lähtöön, kun popsin.
Sitte, luontaistuotekaupassa pitäis olla heillä tietookin, oletin.. aiemmin olin ostanu magnesiumia tavaratalon hyllyltä, lihaksiin. Alan liikkeessä neuvottiin ihan toista merkkiä, sen jälkeen vasta alkoi vetää suonta jalassa, yöllähän se yleensä tulee.
Hinnassa ei ollu eroa, kun molempia oli tarjolla siinä 'alan liikkeessä'.On mulla ollut pitkin kevättä yks vähän pakkomielteinen ajatus.
Aurinkotuolia olen mietiskellyt ja oli puhetta naapurinmiehen kanssa että hän lähtee autolla kuskiksi.
Mutta tässä näitä mietiskelyitä olen pitänyt itselleni niin en sitä haekaan.
Mulla on ihan liikaa tavaraa, ja sitten se olis sellainen baden baden mitä ajattelin niin olis vaikeaa löytää omista paikoista tilaa sille.
Ja koska olen sen päätöksen tehnyt että kun tästä asunnosta muutan hommaan yksiön tai pienen kaksion, en enää näin isoa asuntoa. Silloin ei mahdu nämäkään kaikki tavarat sinne.
Joten taas yksi hyvä syy vähentää tuota vimmaista ostamista, joka minulle aika ajoin tulee.
Tohon magnesiumiin, mulla oli kanssa joku laatu mikä toi tosi pahoja suonen vetoja.
Oikein odotan sitä huomista iltaa, mulla on kanssa kysymyksiä paljon monista asioista.tulisilla kirjoitti:
On mulla ollut pitkin kevättä yks vähän pakkomielteinen ajatus.
Aurinkotuolia olen mietiskellyt ja oli puhetta naapurinmiehen kanssa että hän lähtee autolla kuskiksi.
Mutta tässä näitä mietiskelyitä olen pitänyt itselleni niin en sitä haekaan.
Mulla on ihan liikaa tavaraa, ja sitten se olis sellainen baden baden mitä ajattelin niin olis vaikeaa löytää omista paikoista tilaa sille.
Ja koska olen sen päätöksen tehnyt että kun tästä asunnosta muutan hommaan yksiön tai pienen kaksion, en enää näin isoa asuntoa. Silloin ei mahdu nämäkään kaikki tavarat sinne.
Joten taas yksi hyvä syy vähentää tuota vimmaista ostamista, joka minulle aika ajoin tulee.
Tohon magnesiumiin, mulla oli kanssa joku laatu mikä toi tosi pahoja suonen vetoja.
Oikein odotan sitä huomista iltaa, mulla on kanssa kysymyksiä paljon monista asioista.Kyllä mäkin oon joskus harkinnu kunnon aurinkotuolia, partsista tulis vaan melko ahdas, jos sellasen hankkisi.
Ja jos muualle, siinä tuskin jaksaisi, malttaisi pitkään makoilla, että olkoon, toistaiseks ainakin.
Jos jotain "radikaalia" kuulet sen magnesiumin suhteen; tai muuten.. kerrothan, jos ehdit/viitsit.. en odota mitään pitkiä tarinoita, ei näillä säillä kukaan jaksakaan koneella istuskella,, :)
- Rattus sp.
Näin kesän kynnyksellä löysin sellaiset verenpunaiset silkkiruusut, joita olen metsästellyt jo muutaman vuoden. Ne näyttävät aidoilta Samalla kuulin, että liikkeessä on joulun aikaan myynnissä silkkikuusia eli muovikuusi menee kiertoon. Pidän kyllä aidoista parvekekasveista, mutta jätän tällä kertaa niiden hankinnan väliin :).
Täällä sataa, joten luvassa on raikasta ilmaa. Pyöräkin on tullut huollosta:).Aito on aito, mutta sulla hyvä syy.. saati, jos oot etsiny tietynlaisia, ja löytäny.
Olipa nopea palvelu pyöräliikkeessä.. halunnee susta asiakkaan vastakin :)
Täällä oli nopea sade, mutta parempi sekin, kuin ei lainkaan!
On minuullakin aina kesälle suunitelmia, tai ollut.
Tulee kolme vuotta syksyllä ostin puutarhakalusteet, melko iso pöytä ja kuusi tuolia.
Se pöytä oli sen syksyn tuossa teranssilla ja kaksi tuolia. Ne neljä muuta tuolia on vieläkin tehtaan paketissa, eikä sitä pöytääkään ole tuoltaaitasta sen syksyn jälkeen ulos tuotu.Kaksi tuolia tuossa teranssilla on parina kesänä ollut.
Kaks vuotta sitten ostin laiturin. kyllästetystä puusta, ponttoonit ja kaksi penkkiä.
Se on vielä tuolla varastossa.
Tilanpuutten vuoksi en ole vielä hankkinut kaklsipuoleista keinua katoksella ja pöydällä :).
Mikä olisikaan mukavampaa, kun istua kesähelteellä katoksen alla keinumassa lierihattu päässä, nauttia virvokkeita ja soitella haitaria, siis ajatuksissa.
Käytäntö... no joo. Vettä se sataa kesällä ja tuulee.
Ostin minä kerran haitarin, En kyllä osaa sillä soittaa.
Vaan niinhän ne sanoo, että aina voi oppia uusia asioita, niin että tiedä vaikka sen soittotaidon kanssakin :)."Lohdullista" ;) Jotenkin ajattelin että sulla ei mikään puolitiessä, täydellisesti kaikki.. No, pikkujuttujahan nuo.
Sillä mun sedällä ja vaimollaan oli sellanen keinu, mitä ne pienet sateet haittaa, kun katos..kivasti se muistaakseni piti pientä kitinää, kuului asiaan.
Toinen kesäinen juttu on riippukeinu.. Velipoika mailla sellasen ripustaa parin koivun väliin.. siinä ehkä haitaria hankala soitella ois.
"Pari" toivetta kyllä löytyis, sitte kun soitat.. ei muuten mutta ne on kauniita; Uralin pihlaja, Saarenmaan valssi.. Kesäillan valssi.. ja....ja.. :)Sibone kirjoitti:
"Lohdullista" ;) Jotenkin ajattelin että sulla ei mikään puolitiessä, täydellisesti kaikki.. No, pikkujuttujahan nuo.
Sillä mun sedällä ja vaimollaan oli sellanen keinu, mitä ne pienet sateet haittaa, kun katos..kivasti se muistaakseni piti pientä kitinää, kuului asiaan.
Toinen kesäinen juttu on riippukeinu.. Velipoika mailla sellasen ripustaa parin koivun väliin.. siinä ehkä haitaria hankala soitella ois.
"Pari" toivetta kyllä löytyis, sitte kun soitat.. ei muuten mutta ne on kauniita; Uralin pihlaja, Saarenmaan valssi.. Kesäillan valssi.. ja....ja.. :)Vai että täydelliseksi olet kuvitellut.
Mitä se sellainen elämä on.
Minä suorastaan pelkään tilannetta, että elämä olisi niin täydellistä, että pitääisi vetää verkkapuku päälle ja lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille :)
Een muuten omista lenkkipukua enkä lenkkareita. (tätä ei tarvitse niin vakavasti ottaa, eikä ole tarkoitettu pilkanteoksi lenkkeilijöille ).
Minä askartelen mieluummin metsässä.
Tuosta soittotaidosta on tullut joskus kirjoitettua. Teetin kerran kanteleen.
Opin minä talvisydämenä soittamaan "Varpunen jouluaamuna", en minä muuta oppinutkaan, Tuli sitten juhannuksenkesä, niin ei oikein mielikuvitus riittänyt soitella "varpunen jouluaamuna".
Tuttava sanoi, ettei minusta soittajaa tule, kun minun sormet on kuulema pökylät.k-kotton kirjoitti:
Vai että täydelliseksi olet kuvitellut.
Mitä se sellainen elämä on.
Minä suorastaan pelkään tilannetta, että elämä olisi niin täydellistä, että pitääisi vetää verkkapuku päälle ja lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille :)
Een muuten omista lenkkipukua enkä lenkkareita. (tätä ei tarvitse niin vakavasti ottaa, eikä ole tarkoitettu pilkanteoksi lenkkeilijöille ).
Minä askartelen mieluummin metsässä.
Tuosta soittotaidosta on tullut joskus kirjoitettua. Teetin kerran kanteleen.
Opin minä talvisydämenä soittamaan "Varpunen jouluaamuna", en minä muuta oppinutkaan, Tuli sitten juhannuksenkesä, niin ei oikein mielikuvitus riittänyt soitella "varpunen jouluaamuna".
Tuttava sanoi, ettei minusta soittajaa tule, kun minun sormet on kuulema pökylät.No en mä sinua varsinaisesti täydelliseksikään ole kuvitellut; sori, mut kun en tunnekaan.. :).
Mutta että työteliäs ja ahkera vaikuttaisit olevan, asiat varmaan tärkeysjärjestyksessä!
Kyllä sormille on olemassa paljo rumempiakin nimityksiä.
Mä sain pikkulikkana joululahjaksi melodikan.. sillä sitte esitin Joulun aikaan kylässä olleille naapureille 'Enkeli taivaan lausui näin...'
Ei oo koskaan Jussina tullu mieleen.. eikä oo soitinkaan enää tallella/ehjänä..
Aurinkoista huomenta:)
Kaksi pelargonia oon jo nostanut ulos. Talvehdutan niitä verannalla, ovat jo monta vuotta olleet miulla.:))
Muita kesäkukkia en oo vielä hommannut, jos täs viel ehtii.. Kiirusta on miulla pitäny, ollu kaikenlaista meinininkiä.:)
Kesäkalusteet ollaan jo tonne patiolle kiikuteltu, tällä hetkellä ovat paksussa siitepölyn peitossa, mutta ei haittaa, jossain kohtaa pestään ne ja sen jälkeen täytyy käsitellä öljyllä.
Kesälomaa tässä jo kovasti oottelen joka alkaa 11.6. sitä ennen vapaapäiviä kahdeksannestapäivästä alkaen.:))) Jos ikkunat ja rantasaunan sais pestyä vapareitten aikaan, ikkunoita en siitepölyn takia oo vielä pessyt.
Mukavaa päivän jatkoa.:)))) Miulla iltavuoro kutsuupi tänään.Aurinkoista iltaakin :)
Pääsen kans kohta laittaan parveketta kesäkuntoon, kun kaiteet vaihdettu, lasitusta en halunnu.. ja maalarit oli käyneet raapimassa vanhoja maaleja, jos säät suotuisat, on huomenna valmis.
Itellä oli koulutuspäivä tänään.
Mulla kans kesäloma jo kohta kesäkuun puolenvälin jälkeen.
Tarpeeseen tulee! :)
- vanha pelargonia
minulla sama pelargonia kun viime kesänä, ja taas laitoin parvekkeelle, kukkii kauniisti...
- vanha pelargonia
minulla pelargonia kukki vielä pitkään talvella ihan ikkunalaudalla, muiden kukkien kanssa ja laitoin parvekkeelle jo kuukausi sitten, yöksi otin sisään välillä nyt on niin kaunis ja nuppuja paljon eli kukkii taas koko kesän, laitoin kyllä ravinnepuikkoja..
Muistan kyllä, että syksyisin on tehnyt joskus pahaa heittää hyväkuntoisia pelargonioita pois. Jos tälle kesälle laitan niitä taas, pitäisköhän kokeilla taloyhtiön kylmiö/kellaria, jos sais siellä ne talvehtiin. Perunatkin säilyy..
Vähä nolottaa oma 'tuhlailu'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129056Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893630- 202083
- 821290
- 271115
- 751100
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661092Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972