Onks uskovaiset tälläisii ku täällä? Mist voi tietää et te ootte oikeesti uskovii? Miten vois tullaan uskoon?
Tää on ihan hullu palsta.
8
55
Vastaukset
- frihet...
Jumalan sanan kautta syntyy usko ja minun elämäni jopa todistaa, että Jumala elää ja rakastaa syntistä ihmistä, muuten Hän ei olisi sovittanut syntejäni.
Raamatun sanakin ilmoittaa, että usko on uskosta osattomille hullutus, mutta kristitylle se on Jumalan voima.- jaikal.se
>>>Raamatun sanakin ilmoittaa, että usko on uskosta osattomille hullutus, mutta kristitylle se on Jumalan voima.
- frihet...
jaikal.se kirjoitti:
>>>Raamatun sanakin ilmoittaa, että usko on uskosta osattomille hullutus, mutta kristitylle se on Jumalan voima.
Eräällä tavalla kömmähdys, vaan onhan uskovan vaellus, evankelioimista "ristiin naulitusta Kristuksesta ja Hänen ylösnousemis voimasta", Eli usein ajattelen, että tuo "verinen sovitus" ei mene uskosta osattoman sydämmeen enen kuin hän uudesti syntyy Jumalan lapseksi.
Tosin kiitti kun korjasit tuon "pyöristetyn" ajatukseni.
Sillä eihän Raamatun sanoma hullutusta ole, onhan sen perustalle esim. Suomenkin laki laskettu ja niinhän kuolummekin aloitettiin
- jaikal.se
Sinun tulee tietää että tällä palstalla ei kirjoita helluntailaiset.
Tällä palstalla kirjoittaa aivan kuka tahansa kirjoitustaitoinen henkilö. Useimmat kirjoittajat eivät ole edes uskovia. Vain muutama kirjoittaja on helluntailainen. Älä ajattele ollenkaan uskovia ja älä varsinkaan helluntailaisia lukiessasi palstan kirjoituksia. Tämä palsta ei edusta helluntailaisuutta. Tällä palstalla keskustellaan helluntaialaisuudesta ja siihen liittyvistä asioista.
Minä olen helluntailainen uskova. Olen tullut uskoon runsaat 20 vuotta sitten. Olen kertonut omasta uskoon tulosta omalla sivustollani. Kerron siellä myös miten uskoon voi tulla. Lue mikäli asia kiinnostaa www.jaikal.se- ujopoica
"Tällä palstalla kirjoittaa aivan kuka tahansa kirjoitustaitoinen henkilö."
Ja perin vähän sellaisiakaan edes liikkuu...
- 13+8=21
"Useimmat kirjoittajat eivät ole edes uskovia. Vain muutama kirjoittaja on helluntailainen."
"Minä olen helluntailainen uskova."
Tässä jälleen lyhyesti helluntailaisten asenne kristittyihin. Me muun uskoiset kristityt emme heidän mukaansa ole oikeita uskovia. Minä olen evankelisluterilainen kristitty ja uskova. Jos aloittaja on luterilainen, neuvon sinua etsimään vastauksia kysymyksiisi ensin omasta seurakunnastasi ja kirkostasi.- jaikal.se
Jahah vai niin!!! Miten sinä ymmärrät kirjoitukseni niin päälaelleen? Missä siinä sanotaan että muut kuin helluntailaiset eivät ole oikeita uskovia? Minä nimenomaan todistan kirjoituksessani että uskovia on muissakin seurakunnissa. Niin, jos luet kirjoitukseni oikein. Muussa tapauksessa en olisi kertonut olevani helluntaiuskova. Olen siis uskossa Jeesukseen Kristukseen ja olen helluntailainen. Olen siis helluntaiuskova.
Mutta eikö sinun mielestäsi saisi sanoa että on helluntaiuskova? Etkö sinäkin sano olevasi luterilainen uskova? Tuomitsetko sinä sillä muihin seurakuntiin kuuluvat ei oikeiksi uskoviksi? Minä en tee niin.
- P&Q
Mä oon evluti ja kävin hellareissa aikoinaan, sitten kävin vapiksella ja siellä viihdyin melkein kymmenen vuotta, adventtikirkolla kävin myös mutta jokin siellä mätti mielestäni. Suosittelen sulle ehkä eniten vapaakirkossa käyntiä, siellä pidetään arvossa yleensä armolahjat ja meno on yleensä aika elävää, helluntaiseurakunnassa on yleensä paljon nuoria, eli jos nuori olet niin sinnepä sitten. Evluti-kirkko on nykyisellään aika kuivaa ja jäykkää, sieltä puuttuu hengen palo, mutta yritä törmätä hyviin ihmisiin, yleensäkin, siitä se parhaiten lähtee, ja pidä heistä kiinni..
Etsi niin löydät, jo se että kirjoitit tänne saa monet meistä mielessään rukoilemaan sun uskoon tuloa, joten olet kuultu, ja sehän eikö hyvä.
Pidä silmät ja korvat auki, älä mene mukaan outojen tarujen ja jorinoiden ja uskomusten mukaan, etsi elävää, iloista ja palavaa uskoa joka pohjaa raamattuun evankeliumeihin, joka antaa sulle todellista voimaa, älä suostu keskinkertaisuuksiin, ota kaikki niin kyllä Jumala sulle ajan mittaan kaiken sen myös antaa.
Mutta ensin sun pitää tehdä tietoinen päätös seurata Jumalaa ja Jeesusta, mene omaan yksinäisyyteesi Jumalan eteen ja polvistu ja risti kätesi ja sano: En tunne sua Jeesus enkä sua Jumala, enkä sua Pyhä Henki mutta haluaisin oppia tuntemaan, siksipä pyydänkin nyt, auta mua, mä tahdon löytää sinut Jeesus elämääni.
Jotensakin näin.
Sitten hommaat raamatun itsellesi, divareista tai bibliasta löytyy, tai kierrätyskeskuksesta, hommaa mieluiten 1938-käännös, se tuntuu parhaimmalta suomalaiselta käännökseltä, ja eiku sitten vaan lukemaan, aloita uudesta testamentista, suoraan Matteuksen evankeliumista, itse luen sekä vanhaa että uutta testamenttia vuorotellen, mutta pidä sä aluksi pääpaino Jeesuksen opetuksissa, sieltä se sun elämääsi välttämätön rakkaus, joka on henki ja elämä, löytyy.
Toivotan onnea sulle, ja jos jotakin kysymästä pula sulla, niin täältä löytyy aina joku joka sut tiellä pitää.
Älä kuuntele typeryksiä. Hymiö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944293Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10969
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780