Elämän päättämisen vaikeus

Ei_mikään_unelmaisä

Olen reilu 3kymppinen mies, pienen vauvan isä... ja ihan kivan mamsellin avopuoliso... MUTTA... oman elämäni täysin sotkenut, ylivelkaantunut, masentunut, mielenterveyden ongelmia läpikäynyt... JA haluan kuolla. Tämä viimeinen on ehkä se "suurin" ongelmani, tuntuu etten enää jaksa. Pieni vauva on piristäny elämääni ja tuonut lisäpuhtia parisuhteeseen, mutta pääni ei tunnu yksinkertaisesti kestävän... olen huono ihminen, tiedän sen, en näe tästä sotkusta enää ulospääsyä.. välillä mietin mitä tekisin päästäkseni pois ja aina vain yksi vaihtoehto tuntuu "kirkastavan päivän" = tapan itseni.. tätäkin kirjottaessa vuodatan kyyneleitä. Täälläkin vain v*ttuillaan kun yritän kysyä neuvoa ylivelkaantumisesta pääsemiseen... Melkein äsken kerroin puolisolleni kuoleman halustani, mutta maltoin vielä mieleni... miksi häntä rasittaisin tällä (jokseenkin typärälällä) tiedolla??

8

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep

Ilman rahoja tänne elämään tullaan ja ilman rahoja täältä lähdetään. Tämä väliaika pitäisi sitten jotenkin koettaa elää vaikeuksien kanssa mitä milloinkin on plajon ja vähän. Samaan aikaan kuuluu myös rahaakin arvokkamapia aisoita. Puoliso ja lapset ovat yksi elämän suurista arvoista. Moni ei saa niitä edes rahalla. Myös terveys on niitä elämän kultakimpaleita.

Monet joutuvat kuitenkin elämässään rahallisiin vaikeuksiin mutta konkurssit myös henkilökohtaisessa elämässä kuuluvat elämään. On olemassa velkasannerausta ym. sosiaalista apua jonka kautta voi elää kutakuinkin siedettävää elämää varsinkin jos vierellä on vielä puolsio ja lapsi. Mieti elämän arvoja ja koeta sitäkautta lähteä selvittämään taloudelliset vaikeudet auttajien kanssa jotka osaavat neuvoa sinua taloudellisissa asioissa. Ota yhteys sosiaalitoimistoosi.

Olen varma, että raha ei voi olla esteenä sinun elämällesi. Mielenterveys alkaa paranamenaan kunhan ongelmat ovat ns. hoidossa. Voimia!

• Jussi84Lahti

Oletko peliriippuvainen vai miksi oot ylivelkaantunut?

• voimia sinulle

Sinua ihan hirvittää kertoa puolisolle tuosta kuolemasuunnitelmastasi. Entä jos sen toteuttaisit: hän syyllistäisi, pohtisi varmaan koko elämänä: miksi et kertonut, etkö luottannut häneen tarpeeksi ym. Se olisi hirveä sokki hänelle. Onko oikein jättää äitiä pienen vauvan yskinhuoltajaksi kasvattamaan häntä ja vielä tuollaisen järkyttävän surun ja mysteerin kanssa. Olet myös lapsen saattanuyt tähän maailmaan, miksi pakenisit vastuutta ja riistäisit häneltä isyyden.
      Tietenkin vastaan ja ajattelet että et jaksa, mutta jätät äidin pienen lapsen kanssa surun kanssa jaksamaan?
      Ja vielä rahan takia. Maailma on täynnä ylivelkaantuneita, mutta niistä on selvittyja edelleenkin selvitään.
      Päätä nyt vain alkaa selvittelemään asioita: on velkajärjestelyjä, ammattiauttajia.
      Puhu nyt ensiksi sen puolisosi kanssa ja kerro että et jaksa ja tarvitset apua. jospa vaikka yhdessä perheenä voitte lähteä selittelemään tilannetta ja estiä apua.
      Sinun tapuksessa pako itsemurhaan on todella pako ja laiminlyönti. Älä ota tätä keljuiluna. Ajattelen teitä koko perheen kannalta. Kiva että sinulla on tuo ihana suloinen pallero ja kiva äitikin. Kyllä sinä saat voimia kun ajattlet heitä. Asioilla on tapana järjestyä!

• Lester...

Yleensä kyllä kunnioitan toisen ihmisen oikeutta kuolla ja mielelläni autan siinä. Mutta sinun kohdalla teen poikkeuksen. Perhana jos tuo pitää paikkansa että sinä satut olemaan isä, mieti uudestaan ja hae vaikka ammatti apua. Jo pelkästään lapsesi on se syy miksi sinun on syytä pysyä elossa ja jatkaa kamppailua vaikka pääsi ei meinaa kestää. Kuule on sellaisiakin tapauksia joissa lapsi on saanut tietää jomman kumman vanhemmista joskus tehneen itsemurhan, lapsi sitten ottaa tämän myöhemmin esimerkkinä ja tekee sitten vielä suuremmalla todennäköisyydellä itsarin kun joutuu ongelmiin. Haluatko sinä antaa tuollaisen esimerkin lapsellesi?

Ylivelkaantumisesta: Et kerro mistä ylivelkaantuminen johtuu ja onko sinulla edes työpaikkaakaan josta tienaat rahaa? Entä päihteiden käyttö, jos käytät päihteitä niin luovu niistä toistaiseksi.

• terv.vanh.henk.!

Voi,kun kuolis mahdollisimman terveenä!?

• leskiäiti <3

Hei "ei mikään unelma isä"...Minäkään en ole mikän unelma äiti/mummi. Vaikka lapseni ovatkin jo nuoria aikuisia eikä pieniä...mutta heillä on pieniä lapsia. Minä olen parin vuoden sisällä menettänyt poikani ja mieheni ja mieheni kuoleman myötä työni ja luottotietoni kun ei ollut enään varaa maksaa velkoja. Minkäs teet...elämä jatkuu silti. Tiukkaa on, mutta en voisi tehdä lapsilleni ja lastenlapsilleni sitä että päättäisin päiväni ahdistuneisuudestani huolimatta.

Olen juuri miettinyt että pitää varmaan soittaa psykologile tai vastaavalle että pääsee purkamaan tätä ahdistusta ja ottaa yhteys sosiaalitoimistoon että miten tässä nyt parhaiten selvittäisiin. Saan tällä hetkellä ansiosidonnaista, (ja leskeneläketä jopa rusaat 140€)...jaa nyt ulosotto kävi käsiksi tuohon ansiosidonnaiseen. Minulle jää kuussa rahaa vuokran jälkeenn.300€ ja sillä on pärjättävä ja hommattava ruoka ja KAIKI MUU mitä elämiseen tulee. Et ole ainoa joka on siis velkaantunut, mutta ei elämä siihen lopu. On äärimmäisen itsekästä ajatella vain pakoa siitä kaikesta ja jättää äiti pienen vauvan kanssa surun keskelle yksin pärjäämään :( Tsemppiä sulle ja kerro tilanteestasi vaimollesi ja hakekaa apua tilanteeseen.

• Hemuli

Hei, oletko tietoinen tälläisestä..työnantajien vakuutus maksaa leskelle kertakorvauksen, riippuen miehen iästä kuollessaan, itse en tätä tiennyt, mutta puolen vuoden kuluttua mieheni kuolemasta sain kirjeen vakuutus yhtiöltä, missä mainittiin etten ole hakenut tälläistä korvausta, (en ollut koskaan edes kuullut) mieheni oli kuollessaan 55v.
        hakemuksen voi laittaa vaikkei muistaisi viimeisiä työpaikkoja ym. virallinen virkatodistus tarvitaan mukaan(sen saa pyytämällä kirkkoherran virastosta)
        Itse laitoin hakemuksen ja unohdin koko jutun, viiden kk. kuluttua sain tiedon, minulle maksettiin 9400.00 euroa mieheni eläkkeistä, olihan se suuri ilo,
        mutta silti tulivat kyneleet, olisin mitä vaan ja tuonkin rahan pois antanut jos olisin rakkaan mieheni takaisin saanut,
        laitoin tuolla rahalla kotiani koko ajan miestäni ajatellen,
        meidän yhteistä johon yksin jäin,
        mutta täällä olen nyt ja jokainen asia on tärkeä ja rakas,
        elän täällä lopun elämäni muistoissani,
        vaikka raha tuntuu niin kylmältä ajatellen elämää, antaa se silti jotain, ota yhteyttä vakuutusyhtiöön,
        en muista tarkkaan mikä se oli,
        mutta jokin työnantajien keskinäinen vakuutusyhtiö tai jokin.
        Tsemppiä!!

• hemuli

Hei, ensiksi, et ole huono ihminen, sinulla on vain nyt elämän langat solmussa, mutta niistä on ulospääsy, kunhan vaan jaksat eteenpäin katsoa, sinulla on "mamselli" ja vauva, mikä ihana yhtälö, vauvassa on tulevaisuutenne ja sinun antamasi elämän siemen,
      et voi sitä taaperolta pois ottaa, eli viemällä oman elämäsi ja jättämällä lapsesi ja lapse äidin,
      jos tekisit viimeisen ratkaisusi, mennä pois, et voi tajuta mihinkä tuskaan jätät muut,
      itse on helppo vain poistua, kaikki on sinulle helppoa,
      mutta ei kuvitellekaan sitä tuskaa minkä jätät jälkeesi lapsesi äitiin ja omaan lapseesi, joka joskus saan kuulla, että isäsi jätti sinut ja minut, kun ei jaksanut , ja ei hakenut apua, eikä puhunut kanssani, näin lapsesi äiti kertoo hänelle, onneksi totuuden,
      miten lapsesi kokee sen, kaivannut sinua isäksi ikänsä ja kuvitellut niin monet ihanat hetket isänsä kanssa, halunnut elää ne aina, kuunnellut muiden kertomuksia isän kanssa vietetyistä hetkistä, mennyt itkien sänkyyn yksin ja kaivannut sinua,
      älä ota tätä kaikkea lapseltasi, kun voit sen antaa ja nauttia itsekin hänen kanssaan, ja tietysti myös äidin kanssa, te yhdessä, tehkää perhe pikkuhiljaa,
      miksi et sitä kestäisi, te kaikki tahdotte sitä, nyt sinä ja vaimosi ja kasvava lapsenne,
      elämässä tapahtuu nytkyään niin paljon pahaa, älä anna sen tapahtua teille,
      koska teilla on kaikki mahdollisuus ihanaan perhe elämään, miksi et ottaisi sitä vastaan, jos pystyt sen tekemään saat rakastavan kodikkaan olon, lapsei ja mamsellin kanssa,
      raha asiat saa aina jotengin kuntoon, kun vaan reippaasti menee kertomaan tilanteen, asioista voi sopia,
      hei olet kolmekymppinen, älä anna elämäsi valua pois, koska se kuitengin vielä sinulla on,
      ajattele ihania vuosia eteen päin, näät lapsesi varttuvan,
      näät hänen aamuhymyn,itkuilun.uhman, leikit, iltahämyn uneliaisuuden, aamukömpimiset viereenne, lapsen tuoksun,
      ÄLÄ jätä näitä,
      sinulla on tarve elää itsellesi mamsellille ja vauvallenne, et voi jättää elämääsi, sinulle on nyt jo niin paljon,
      rakasta, sinua rakastetaan ja mikään ei voita uuden elämän antamaa rakkautta sinulle, ja saman voit antaa sinä,
      kyllä sinä jaksat, otat huomioon muut elämässäsi ja myös toki itsesi, yhdessä te jaksate ja saatte ihanan elämän.
      Itse menetin täällä kotona mieheni vuosi sitten, heräsin hänen viereltä su aamuna, la iltana oltiin istuttu ja juteltu kaikenlaista elämästä, ja aamulla häntä ei enää ollutkaan, oli nukkunut yöllä pois,
      yhteistä elämää jäi taakse 27 vuotta, turha kertoakkaan lisää kokemuksesta, mistä en koskaan pääse yli,
      siksi sinulle tämä, sinulla on vielä kaikki, pidä huolta ja rakastakaa toisianne, koskaan ei tiedä päivää viimeistä,siksi sitä ei pidä päättää,
      jos tahdot kirjoittaa r.immonen ät kolumbus. fi kirjoita
      paljon voimia sinulle ja rakkautta teille, ota elämäsi ja jaksa, et kadu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen