Kävimme eilen Einari Essosen ja Kalu-Kallen kanssa naapurikylässä kaljalla, koska oli hyvä terassi-ilma. Olimme matkassa Kalu-Kallen ranskalaisella C 5 autolla, jossa on erittäin hyvä kyyti. Emme edes huomanneet terassimme lähellä ollutta hidastetöyssyä, joka oli vuosi sitten kadulle laitettu hillitsemään tuontiautoilijoiden hurjaa menoa.
Kaljalla istuessamme aloimme seurata eri merkkisiä autoja nähdäksemme sen, miten siististi ne selvittävät hidastetöyssyn. Suurin osa normaalilla rengastuksella varustetuista kansanautoista (Tojotat, Nissanit, Foordit jne.) selvitti töyssyn ilman mitään vaikeuksia. Kuskit eivät juuri hidastaneet vauhtia, vaan ajoivat normaalia taajamanopeutta töysyn läpi, eikä mitään erikoisia ääniä kuulunut normaalien rengasäänien lisäksi.
Kiinnitimme hetken päästä huomiomme kolmeen tuonti-Bemariin, jotka ajoivat töyssyn yli ihan eri tyylillä kuin tavalliset autoilijat. Nämä Bemarit melkein pysähtyivät ennen hidastetöyssyä, ja töyssyn ylitetyään kaikista tuonti-Bemareista kuului rengasäänien lisäksi kummallinen metallinen kalahdus. Kyseessä ei siten ollut mikään rikkinäisen autoyksilön vika, vaan ilmeisesti tuonti-Bemareille tyypillinen ominaisuus.
Panimme merkille myös sen, että kaikissa näissä Bemareissa oli maavara lähes olematon, ja ylisuurilla vanteilla oli mahdottoman matalat renkaat. Kyllähän me vanhoina automiehinä hyvin ymmärsimme sen, että näin typerästi tuunatuilla Bemareilla ei voi ajaa hidastetöyssyn yli normaalilla nopeudella, mutta sitä emme ymmärtäneet, mikä ihme saattoi aiheuttaa sen metallisen kalahduksen.
Einari Essonen oli sitä mieltä, että metallinen ääni lähti kuljettajien amalgaamipaikoista, mutta olimme Kalu-Kallen kanssa toista mieltä. Näiden Bemareiden kuljettajat näyttivät olevan niin nuoria lippispäisiä poikia, että heidän hampaissaan on vain valkoisia muovipaikkoja.
Tuonti-Bemarit kalisivat!!!
42
852
Vastaukset
- Kyllä täällä
hyväkin auto osataan pilata kaikenmaailman tuuningeilla. Matala alusta toimii kohtuullisesti Saksan urattomilla, routavauriottomilla ja tasaisilla teillä mutta ei sentään Suomessa. Vain kuljettajien tietämättömyys ja etenkin turhamaisuus estävät alustojen ja renkaiden muuttamisen järkeviin mittoihin.
Erikoisrenkaat toimivat aseina??
Essolla on monesti puhuttu, että erikoisvanteiden ja erittäin matalaprofiilisten renkaiden laittaminen esim. Bemariin on täydellistä tyhmyyttä. Bemarin alusta on jo tehtaalla rakennettu sellaiseksi, että poikasten tekemillä muutoksilla se menee aina huonommaksi. Olisi poikastenkin jo syytä hyväksyä se tosiasia, että autotehtaiden insinööreillä on varmasti paras asiantuntemus näissä alusta-asioissa. Amispellet eivät ikinä pysty sitä tietotasoa saavuttamaan.
Alustan madaltaminen ja matalaprofiilisten renkaiden käyttäminen nostaa suunnattomasti ajokustannuksia. Renkaat maksavat kolme kertaa enemmän kuin tavalliset renkaat, ja ne kestävät paljon huonommin. Varsinkin madalletuissa Bemareissa matalat renkaat kuluvat selvästi toispuoleisiksi (sakkorajalle) jo 5000 km ajon jälkeen. Tavallisilla renkailla rauhallinen autoilija pääsee noin 40000 km.
Kaikkein hulluinta tässä rengasrallissa on se, että matalat ja leveät renkaat ovat erittäin epämukavat ja kovat käytössä. Uraisilla teillä ne vetelevät häiritsevästi, ja kuoppaisilla teillä ne ovat aivan mahdottomat. Sorateillä niillä ei pysty ajamaan kuin kävelyvauhtia, ja sadesäälläkin on tyydyttävä hyvin maltillisiin nopeuksiin. Ainoastaan kuivilla sileillä kilparadoilla ne voivat olla tavallisia renkaita paremmat, mutta epämukavat ne ovat sielläkin.
Koska poikasten himoitsemat neitosetkaan eivät ymmärrä mitään erikoisvanteista ja matalista renkaista, niin ainoa syy näiden erikoisrenkaiden käyttöön on se, että neitosia metsästävä poika haluaa erikoisrenkailla tehdä vaikutuksen toisiin poikiin, jotka tavoittelevat saman neidon suosiota. Erikoisrenkaat toimivat tavallaan aseina, joilla kilpakosijat halutaan lannistaa. Poikaset ovat valmiita kestämään vaikka kuinka täryyttävää ja epämukavaa kyytiä, jos vain pääsisivät lopulta sopivan neitosen kanssa pelehtimään.
- gamalaami
Kyllä nyt on yleismiehellä kavereineen tullut virhearviointi, liittyen siis ääneen, joka kantautui korviin. Sitä ääntä kutsutaan kateuden ääneksi. Olette kuitenkin sekoittaneet metallin ja puun kalahduksen keskenään. Selitän vielä, koska tuskin ymmärsitte kirjoitettua tekstiä. Podette toyotan ym. romuautojen aiheuttamaa kateuskompleksia. Tästä taas aihetuu kalahduksed ääniä päässänne.
Älkää kuitenkaan olko huolissane, kaltaisianne on suomessa suurin osa, sanoisin noin 90%. Jatkakaa Mersujen, Bemarien, Audien seurantaa, voitte nähdä jopa minut ajamassa jotakin kyseisistä autoista. Tunnistaa maireasta hymystä.Ei syytä kateuteen
Ei meillä ole mitään syytä kateuteen, sillä ajelemme kaikki sellaisilla autoilla, joista ei kuulu mitään kalisevia ääniä, vaikka ylittäisimme hidastetöyssyn hieman ylinopeudellakin. Me vanhemmat miehet arvostamme pehmeää kyytiä, ja siksi tykkäämme ajella normaaleilla autoilla.
Kaljaa terassilla juodessamme ihmettelimme Einarin ja Kalu-Kallen kanssa myös sitä, miksi näiden tuunattujen tuonti-Bemareiden nuoret kuljettajat ajavat sekä talvella että kesällä etuikkuna auki. Onkohan kaikissa Bemareissa ikkunannostomekanismi rikki vai missä on vika?
Minä ainakin pidän kesällä ja talvella ikkunat kiinni, sillä silloin matkustamossa on hiljaisempaa. Talvella laitan lämmityslaitteen päälle ja kesällä käynnistän ilmastointilaitteen. Samalla tavalla Einari Essonen ja Kalu-Kallekinn menettelevät, ja he myös hymyilevät ajaessaan kaikille kadulla asteleville simpsakoille neidoille.- Nolo...ko?
Oikeasti olet joku 18v lippispää. Tulet jo onnelliseksi kun isäsi lainaa tojotaansa kauppareissuusi.
- gamalaami
Toisaalta ihmettelen, miksi yleensä kirjoittelet tuontiautopalstalla joistakin tuunatuista bemareista. Ja toiseksi miksi kirjoittelet tänne, kun kevereittesi kanssa ihmettelette muiden autoja. Kirjoittele tänne sitten, kun asiasi koskee tuontiautoja ja niihin liittyviä asioita. Esim. jos sinulla on henkilökohtaista kokemusta, niin huonossa, kun hyvässä, koskien tuontiautoja. Jos sinun on pakko avautua sinun ja kavereittesi toyota ym. muiden ´´laatumerkkien´´ asioista, löydät varmaan jonkun siihen sopivamman formaatin. Joten jos saan pyytää ystävällisesti kirjoita tuontiautoista, sitten kun sinulla on henk. koht. kokemusta, muuten suosittelen suomi24 toyota palstaa. Kiitos
Minulla on myös muuttoauto
Minulla on paljonkin kokemusta tuontiautosta, sillä vuonna 1999 käytettynä hankkimani 3 litran V6-moottorilla varustettu maantieautoni on entinen muuttoauto, joka on tuotu käytettynä ulkomailta. Olen siis jo 13 vuotta ajellut tuontiautolla, joten on minulla siitä kokemusta. Olen ajanut sillä suunnilleen 10000 km vuodessa, ja hyvin se auto on toiminut. Kaksi kertaa olen joutunut siihen akun uusimaan, sillä autolla on jo ikää 18 vuotta.
Vaikka oma mantieautoni onkin toiminut hyvin, niin pakko on todeta, että arkiautoni 21-vuotias Toyota Carina (ajelen sillä päivittäin Essolle) on kuitenkin paljon laadukkaampi peli. Jos joskus joudun vielä kylä-autoa vaihtamaan, niin taatusti ostan Toyotan, sillä se on laadukkain auto mitä tiedän.
Jos maantieautoa joudun joskus uusimaan, niin silloin otan Lexuksen, sillä se on yhtä laadukas kuin halvemmatkin Tojotat. En oikein luota noiden saksalaisten laatumerkkien luotettavuuteen, koska ne näyttävät olevan aina korjaamolla. Esson kokeneet asentajatkin suosittelevat kaikille Tojotaa, koska sitä ei tarvitse aina rassata.
- gamalaami
Tätä keskustelua on turha jatkaa. Meidän yhteiskunnallinen status on senverran erilainen. Itse en kehtaisi, enkä pystyisi ajamaan toyota carinalla, eikä sitä kyllä ystävänikään hyväksyisi, tai tokkopa minulla olisi ystäviä, jos kyseisen kotteron hankkisin. Tai olisi, mutta en haluaisi toyota kavereita. Mielestäni, jos kyseisellä kotterolla ajaa on pakko kuulua yhteiskunnan ns. alempaan luokkaan. Jotenka ajele sinä sillä toyotalla ja minä niillä autoilla. Hyvää kesää.
Todella outo kirjoitus??
En oikein ymmärtänyt kirjoituksesi sanomaa, joten pakko käydä se lause lauseelta lävitse, mutta senkään jälkeen tekstisi ei minulle aukene. Meillä taitaa olla hyvin erilainen järjenjuoksu.
" Tätä keskustelua on turha jatkaa. Meidän yhteiskunnallinen status on senverran erilainen. "
Ei minun yhteiskunnallisessa statuksessani ole mitään vikaa, vaikka ajattelemmekin hyvin eri tavalla näistä autoasioista. Asun isossa velattomassa omakotitalossa ja minulla on kaksi velatonta autoa. Yhteiskunnallinen statukseni on siis aivan kunnossa.
" Itse en kehtaisi, enkä pystyisi ajamaan toyota carinalla, eikä sitä kyllä ystävänikään hyväksyisi, tai tokkopa minulla olisi ystäviä, jos kyseisen kotteron hankkisin. "
Sinulla on ihmeellinen käsitys ystävyydestä. Ystäväsi eivät siis pidä ollenkaan Sinusta, vaan ovat innostuneita pelkästään velkavetoisesta tuontiautostasi. Tuollaisia ystäviäkö itsellesi haluat?
Minulla on Essolla paljon hyviä ystäviä, vaikka ajelen päiväistuntoihin kaikkein vanhimmalla autolla (ikää 21 vuotta). Ystäväni arvostavat minua juuri siksi, että teknisesti taitavana henkilönä pystyn pitämään vanhankin auton uudenveroisessa kunnossa. Sehän on sitä oikeaa ystävyyttä.
" Mielestäni, jos kyseisellä kotterolla ajaa on pakko kuulua yhteiskunnan ns. alempaan luokkaan. "
Minua ei ollenkaan kiinnosta se, mihin yhteiskuntaluokkaan muut ihmiset haluavat minut laittaa, sillä tiedän arvoni ja osaamiseni. Minulla on hyvät suhteet Einari Essoseen, kaikkiin kuntamme virkamiehiin, pankinjohtajaan sekä vanhaan provastiimme. Kaikki edellä mainitut ystäväni arvostavat suuresti suorapuheisuuttani ja luotettavuuttani, ja siksi he pitävät minua suuressa arvossa. Ketään heistä ei häiritse se, että ajelen vanhalla Tojotalla, jossa on vielä 80-sarjan renkaatkin.- teboilin mies
Yleismies kirjoitti:
Todella outo kirjoitus??
En oikein ymmärtänyt kirjoituksesi sanomaa, joten pakko käydä se lause lauseelta lävitse, mutta senkään jälkeen tekstisi ei minulle aukene. Meillä taitaa olla hyvin erilainen järjenjuoksu.
" Tätä keskustelua on turha jatkaa. Meidän yhteiskunnallinen status on senverran erilainen. "
Ei minun yhteiskunnallisessa statuksessani ole mitään vikaa, vaikka ajattelemmekin hyvin eri tavalla näistä autoasioista. Asun isossa velattomassa omakotitalossa ja minulla on kaksi velatonta autoa. Yhteiskunnallinen statukseni on siis aivan kunnossa.
" Itse en kehtaisi, enkä pystyisi ajamaan toyota carinalla, eikä sitä kyllä ystävänikään hyväksyisi, tai tokkopa minulla olisi ystäviä, jos kyseisen kotteron hankkisin. "
Sinulla on ihmeellinen käsitys ystävyydestä. Ystäväsi eivät siis pidä ollenkaan Sinusta, vaan ovat innostuneita pelkästään velkavetoisesta tuontiautostasi. Tuollaisia ystäviäkö itsellesi haluat?
Minulla on Essolla paljon hyviä ystäviä, vaikka ajelen päiväistuntoihin kaikkein vanhimmalla autolla (ikää 21 vuotta). Ystäväni arvostavat minua juuri siksi, että teknisesti taitavana henkilönä pystyn pitämään vanhankin auton uudenveroisessa kunnossa. Sehän on sitä oikeaa ystävyyttä.
" Mielestäni, jos kyseisellä kotterolla ajaa on pakko kuulua yhteiskunnan ns. alempaan luokkaan. "
Minua ei ollenkaan kiinnosta se, mihin yhteiskuntaluokkaan muut ihmiset haluavat minut laittaa, sillä tiedän arvoni ja osaamiseni. Minulla on hyvät suhteet Einari Essoseen, kaikkiin kuntamme virkamiehiin, pankinjohtajaan sekä vanhaan provastiimme. Kaikki edellä mainitut ystäväni arvostavat suuresti suorapuheisuuttani ja luotettavuuttani, ja siksi he pitävät minua suuressa arvossa. Ketään heistä ei häiritse se, että ajelen vanhalla Tojotalla, jossa on vielä 80-sarjan renkaatkin.Olen tehnyt samanlaisia havaintoja. Myös ihmetyttää tuontibemareiden leveät vanteet.
Vanteen metallireuna on ainakin sentin renkaan sivua ulompana. Todella ruman näköinen ja epäkäytännöllinen.
Oletko muuten huomioinut näistä poikasien autoista kuuluvan basson ankaran jumputuksen. Lippa taaksepäin kärvistellään melussa.
Ilmeisesti liittyy jonkinlaisiin soidinmenoihin, liekö minkälainen kiihottava vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen. teboilin mies kirjoitti:
Olen tehnyt samanlaisia havaintoja. Myös ihmetyttää tuontibemareiden leveät vanteet.
Vanteen metallireuna on ainakin sentin renkaan sivua ulompana. Todella ruman näköinen ja epäkäytännöllinen.
Oletko muuten huomioinut näistä poikasien autoista kuuluvan basson ankaran jumputuksen. Lippa taaksepäin kärvistellään melussa.
Ilmeisesti liittyy jonkinlaisiin soidinmenoihin, liekö minkälainen kiihottava vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen.Musiikilla peitetään jyrinä
Voimakas musiikki ja varsinkin bassojen jumpsutus on tuonti-Bemareissa välttämättömyys, sillä sen avulla peitetään leveiden ja kovien renkaiden aiheuttama jyrinä karkealla tiellä ajettaessa. Jos voimakasta musiikia ei olisi, niin jyrisevä auto tekisi jotenkin halvan ja huonon vaikutelman neitosiin, joita poikaset tuunatuilla autoillaan tavoittelevat.- hngutfmygkf
teboilin mies kirjoitti:
Olen tehnyt samanlaisia havaintoja. Myös ihmetyttää tuontibemareiden leveät vanteet.
Ilmeisesti liittyy jonkinlaisiin soidinmenoihin, liekö minkälainen kiihottava vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen.Jokainen tyylillään. Luulen että itse ollut nuorena samanlainen. Aina on hyvä arvostella muita kun ei kuitenkaan itse ole tehnyt ikinä mitään.
- Niin ja sitten
noiden Bemareiden ja Audien ostajat ja fanit ovat juuri sellaista ikäluokkaa joille kavereiden mielipiteet ovat tärkeämpiä kuin alan miesten varoittelut. Täällä Mikkelissä tiedän poikani kautta perheen jossa isä on jotenkin erikoinen sekopää, poika kasvatettu dominoivan isän vuoksi täydeksi tossuksi eikä edes suhteellisen normaali äiti voi asioille juuri mitään. Perheellä olisi ollut juuri sopiva vanha 800-sarjan Volvo pojalle ensimmäiseksi autoksi mutta eihän se käynyt kun kaverit ei pappojen autoja hyväksyneet. Isi kävi sitten itse hankkimassa tuontibemarin ja siitä alkoivat ongelmat. Ensin autosta hajosi vesipumppu ja kone pääsi keittämään. Etulokasuojat on pitänyt vaihtaa ruosteen takia ja lopulta auto on ilmeisesti tullut maksamaan paljon enemmän kuin valmiiksi kunnollinen ja vähemmän ajettu. Jotain muutakin autoon on vielä pitänyt laittaa uusien renkaiden ja vanteiden lisäksi. Poikani mukaan tuossa Bemarissa ei tyttöjä näy kyydissä koska kyseisen pojan kehitys on vielä jossain 15-kesäisen tasolla eikä tytöt sellaisista oikein välitä, oli alla Bemari tai ei. Maailma on julmaa eikä tilannetta paranna että perheen miespuoliset ovat molemmat samanlaisia tyhmiä tumpeloita.
- orgasmiolga
Eipä niiltä bemarikuskeilta kunnollista kyyditystä saa. Tojotakuskitkin ovat parempia.
Kolina saattaa poistua!!!
Ensi keväänä tämä tuonti-Bemareiden kolina saattaa jo vaimentua, sillä Bemaritkin saavat konepellin alle Toyotan luotettavaa ja toimivaa tekniikkaa. Koska Bemarissa on aika hyvä korityö, ja Toyotassa loistava tekniikka, niin yhdistelmä-auto voi kulkea jo kolinattomastikin.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/29/bmwt-saavat-konepellin-alle-toyotan-tekniikkaa/201232571/304- Tämä tietoisuus
Toyotan tekniikasta Bimmulissa saattaa olla kovaja katkera paikka merkkifanaattisille Bmw-pojuille.
- yleistämismies
Jos auton pohja tms. nappaa kiinni hidastustöyssyyn kannattaa ottaa kirjallisesti yhteyttä kaupunkiin (tai kuka sen töyssyn on siihen tilannut). Laillisella ja katsastuskuntoisella ajoneuvolla tulee pystyä ajamaan autoa vaurioittamatta hidasteidenkin yli.
Meidän kaupungissa joutuivat muuttamaan töyssyjen profiilia, kun muutama moottoripyöräilijä kolhi putkiaan. Valokuvat todisteeksi ja kaupunki maksoi vauriot.- Moottoripyörän
putket eivät kolhiinnu töyssyissä vaan taitamaton kuski on pyörän kaatanut. Varmasti kaupunki ei maksa putkien vaurioita, edes autosta. Oli valokuvia tai ei.
- BMW. rules
No teeerve kaikki kuskit tasapuolisesti. itse hain ruotsista keväällä BMW 635 dA coupen. Loppuhinta oli 366000 kruunua. Veroja meni melko pitkästi yli 10000 euroa, tai no 15000, mutta väliäkö sillä. Ei rämise eikä kolise, itse asiassa ei kuulu juuri mitään ääntä, sisälle siis. Minun mielestäni jokainen saa ajata toyotalla, tai ihan millä vaan, kunhan on itse tyytyväinen. Sen voin kertoa, että Jutta pitää minusta enemmän, noin, niinku veronmaksajana, kuin esim. yleismiehestä. Syy, miksi haen autoni ulkomailta on yksinkertainen. Suomessa ei vaan ole paremman luokan autoja tarjolla ja jos on, ovat niin pirun kalliita. Mittariruuvauksista en tiedä mitään, kyseinen auto kestää minulla monta vuotta, niin lukema oli muuten 5500 Mil. eli suomessa 55000 km. Suosittelen kaikille, auto on yhdellä sanalla sanottuna Mahtava.
- Panda rules
Joillekin se mahtava auto on vaan se juttu!
Itselläni työmatka on alle 4 kilometriä, lomamatkat menen lentäen, joten autoni on 2011 Fiat Panda, Suomesta ostettu.
Auton sijaan minulla on 16 omistusasuntoa, joista 14 vuokralla, joista nyt 9 velatonta. Joten olisin voinut ehkä ostaa jonkun muunkin auton, mutta auto se vaan on niin pirun huono sijoitus... Ja Pandan takia en joudu ikinä kokemaan kateellisuutta, vaikka ihan hyvä auto onkin. Jutta taitaa pitää minustakin?
Väri unohtui!
Aloitusviestissä unohtui maininta kalisevien tuonti-Bemareiden väristä. Useimmat Bemarit olivat väriltään mustia, koska se on kaahareiden suosikiväri.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/musta bemari pelottaa eniten/201209252947- BMW.rules
Kaahaus ja kaahaus. Nyt kun olen tuolla kaunottarella ajellut, on silmiini pistänyt yksi merkillinen juttu. Melkein joka kerta, kun ajelen sallittua nopeutta, edessä ajava auto
(jos ei bmw, audí, mese) lasketa, autot odottovat, että ohitan heidät ilman muuta.
Ei minulla ole tarvetta ohitella, jos ajetaan nopeusrajoitiusten mukaan, mutta jos aletaan hakemaan jarrupoljinta, ajan kyllä ohi. On muuten paskapuhetta, että joku olisi kateellinen, no esim.BMW.n omistajille. Itse en ole kyllä tällaista kokenut. Uteliaisuutta kylläkin tyyliin, mistä auton ostanut ja mitä tullut kustantamaan.- Mietin vaan
Miksi ihmeessä ketään kyselee mistä auton on ostanut ja mitä tullut kustantamaan? Autojahan saa autokaupasta, ja jos kiinnostaa hinnat, niin ne näkee hinnastosta. Eikö tuollaisia kysymyksiä esitä vain amis-porukat ja muutamat etniset vähemmistöt toisilleen?
En ole ikinä kuullut, että keneltäkään arvoauton omistajalta olisi kyselty moisia asioita. Johtuneeko siitä, että auto ja kuski ovat ikään kuin eri paria?
- AMG-mies
Kyllä nyt on "yleismiehellä" niin kateellista puhetta kuin voi vain olla. Jos täytyy kirjoittaa noin pitkää tekstiä bemareista, ei voi sanoa muuta kuin että HANKI ELÄMÄ, KALJAMAHAINEN ESSOLUUSERI!! Btw, koska viimeksi olet nähnyt munasi kun mahasi on edessä?????
- AMG vain unelmissasi
Sitten kun kasvat aikuiseksi, toivottavasti tajuat että on muita, paljon tärkeämpiä juttuja elämässä joiden perusteella sinut noteerataan tai ei noteerata lainkaan. Hyvä koulutus ja ammatti, oma talo tai asunto hyvällä paikalla, fiksu ja pitkälle kouluttautunut vaimo ovat niitä juttuja joista statuksesi syntyy. Eikä sekään haittaa jos sinun tiedetään olevan vaikka pörssimiljonääri. Tietysti jos sinulla on varaa uuteen AMG-Mersuun parin-kolmen vuoden välein niin jotkut arvostavat sitäkin mutta se arvostus on pinnallista ja haihtuvaa. Joten mietipä vielä arvosi uudelleen.
- bmw-fani ....
puhutko uudemmista (2000-) bemareista, vai ihan yleisesti kaikista bemareista?
se 'kolina' tais olla peräisin pakoputkesta, jos kerta olivat niin matalia.
en ite ymmärrä ollenkaan näitä ihmisiä, jotka haluavat mahd. matalan ja älyttömän menopelin..- varakas''
Jos puhutaan uudemmista Bemareista vuosimalli on vähintään 2010.
Jos auto on katsastettu on se jo ns. vanhempi auto.
- SL
Olen samaa mieltä nimim. "varakkaan" kanssa.
2001-2011 en lankaan käynyt katstastusasemilla.
Tänä vuonna siis ekan kerran pitkään aikaan. - Duunari einari
Eikös ne kaikki autot ole suomeen tuotuja niin sanottuja tuontiautoja??
En ainakaan vielä ole löytänyt suomalaista autotehdasta joka toimittaa kaikkia merkkejä suomeen..- HuikuriHumis
Eikös mersuja tehdä täällä kohta taas ja porscheja on tehty Saab ?
Bemarit kalisivat Helsingissäkin
Tuonti-Bemarit eivät näköjään kalise vain täällä maaseudulla, vaan kalinaa esiintyy myös Helsingissä. Kalina taitaa siten olle merkille luontainen ominaisuus.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288516958981.htmlBemarikuski selitteli jälleen
Tuontibemarin kuljettaja keksi taas omituisia selityksiä sille, miksi hän ajoi kännissä puhelinpylvääseen. Kolarin syy oli kuulemma se, että poliisi suoritti paikkakunnalla puhallusratsiaa. Bemarikuskeilla on todella "loistava" järjenjuoksu?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112516369345_uu.shtmlKalinalle löytyi tekninen syy?
Bemareiden epänormaalille kalinalle on Englannissa löydetty tekninen syy. Tutkimustulosten mukaan saksalaiset premiumautot ovat luotettavuudeltaan kaikkein huonoimpia, joten yleinen laaduttomuus kuuluu ylimääräisenä kalinana kuoppiin ajettaessa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288519935596.html- Katti23_
Taisi Yleismiehen faktat puheet vetää bemaripojut hiljaseks ;-) Jospa ne viimein tajusivat..
Suomalaisten perisynti
Me essolaiset olemme havainneet sen, että ihmiset eivät ole ottaneet todesta sitä, kun me Esson pätevät asiantuntijat olemme jo vuosia sitten antaneet oikean arvion saksalaisista premiumautoista. Kun sama asia tulee uutisena ulkomailta, niin vasta nyt asia otetaan todesta. Tällainen käyttäytyminen on suomalaisten perisynti.- Katti23_
Yleismies kirjoitti:
Suomalaisten perisynti
Me essolaiset olemme havainneet sen, että ihmiset eivät ole ottaneet todesta sitä, kun me Esson pätevät asiantuntijat olemme jo vuosia sitten antaneet oikean arvion saksalaisista premiumautoista. Kun sama asia tulee uutisena ulkomailta, niin vasta nyt asia otetaan todesta. Tällainen käyttäytyminen on suomalaisten perisynti.No näinhän se on!
Bemarikuski kunnostautui jälleen!
Bemarikuskeilla ajotapa on joskus vähän kummallinen. Onneksi reilujen sakkojen avulla näiden törtöimpien Bemarikuskien ajotapaa pyritään hieman siistimään.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120616416600_uu.shtmlKorutonta kertomaa!
Jälleen olemme saaneet uuden todistuksen siitä, että Bemari-kuskien ajotapa on täysin piittaamaton. Eipä ole ihme, että kolareita sattuu usein Bemari-kuskeille. Bemareilla siis ajetaan kovaa ja pellolle!
http://moro.aamulehti.fi/2013/01/03/nyt-se-on-todistettu-bmw-kuskit-kaahaavat-useimmin-ylinopeutta/Päästömittauskin epäonnistui
Siihenhän on jo totuttu, että tuonti-Bemarit ovat ongelma-autoja liikenteessä, mutta nyt Bemarit alkavat aiheuttaa harmia jo korjaamoillakin. Hämeenlinnassa suoritettiin tuonti-Bemarille päästömittausta, ja sen seurauksena koko korjaamo meinasi palaa. Me autoasioita ymmärtävät essolaiset emme uskalla Bemariin lainkaan kajota.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288534166600.html- xxx54
Hyvä yleismies. Ketjun luettuani läpi, huomasin teksteistäsi pursuvan seuraavanlaisia piirteitä. Suurimman huomion vei Narsismi, nautit varmaan lukea omia kirjoituksiasi.
Seuraavakin luokitellaan narsismiin liittyväksi, eli kateus (noin 90% suomalaisista) sinulla täys 100%. Seuraava taas ei liity narsismiin, mutta olet onnistunut saamaan tämänkin ominaisuuden itsellesi ja se on yllätys, yllätys, Tyhmyys. Yrität olla myös näsäviisas, siinä et kyllä ole onnistunut. Jatka samaan malliin.Bemari kalahti jälleen
Pahasta narsismista kärsivä Bemari-kuski kunnostautui jälleen. Ajotaidoissa on vielä hieman hiomista ennen kuin neitosiin tehdään hyvä vaikutus kartsalla. Taisipa tästäkin Bemarista kuulua melkoinen kalahdus ennen lopullista pysähtymistä.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20130123018750033_v1.shtml
- xxx54
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_630_i_Auto_Navi_Sv_sald___1_Ars_Garanti_44971042.htm?ca=11&w=3
Ei vedä TOYOTALLE vertoja ainakaan ajonautinnossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481199Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101139- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733