Mitä tulee maailmankaikkeuden alkuun, osoittaa Raamattu selvästi, että Jumala loi sen. Se tulee ilmi jo Ensimmäisen Mooseksen kirjan ensimmäisessä jakeessa. Lisäksi sama aihe esiintyy toistuvasti myöhemmin Raamatussa:
- (1 Moos 1:1) Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Sen sijaan useat ihmiset eivät nykypäivänä ajattele samalla tavalla. He eivät ota tosissaan Raamatun ilmoitusta, vaan ajattelevat kaiken saaneen alkunsa itsestään. He uskovat alkuräjähdykseen ja että galaksit, tähdet ja aurinkokunta ovat syntyneet ilman Jumalan osallisuutta asiaan. Samoin he uskovat, että elämä on syntynyt spontaanisti ilman mitään yliluonnollista tekijää.
Mutta kuinka luotettavia ja tieteellisiä nämä ajatukset ovat, ja onko järkevää luottaa siihen, että kaikki on syntynyt itsestään? Kuinka realistisia sellaiset ajatukset ovat? Sitä lähdemme seuraavaksi tutkimaan.
LUKU 1 - Maailmankaikkeuden alku
LUKU 2 - Onko alkuräjähdystä ollut?
LUKU 3 - Galaksien ja tähtien synty
LUKU 4 - Aurinkokunnan ja maapallon synty
LUKU 5 - Elämän synty
Lue täältä; http://www.jariiivanainen.net/mitenkaikkialkoi.html
Mun mielestä luomisusko voittaa mennen tullen.
Luomisusko versus evousko; kumpi voittaa?
9
110
Vastaukset
- R. Sitia
"- (1 Moos 1:1) Alussa loi Jumala taivaan ja maan."
...ja metsään meni heti. Maan ikä on noin 4,5 miljardia vuotta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Maa) kun taas maailmankaikkeus on noin 13,7 miljardin vuoden ikäinen. Siinä Raamatussasi on sellainen melkein 10 mijardin vuoden virhe heti ensimmäisessä lauseessa.
Uskovaisilla tuntuu noin yleensä muutenkin olevan ongelmia matematiikan ja tieteiden kanssa ja varsinkin tapahtumien toteutumistodennäköisyyksien kanssa pitkien ajanjaksojen aikana. Jos ei ymmärrä tieteen tuloksia tai edes perillä viimeaikaisista tieteen ottamista askelista niin olisi ehkä parempi jättää niiden kommentointi niille jotka niitä ymmärtävät. - Näkyvä heppu
No tottahan toki - mikä voisikaan olla parempi selitys kuin että näkymätön taikaheppu taikoi kaiken näkyvän olemaan?
Loistava selitys mihin tahansa kysymykseen - no se näkymätön heppu teki sen. creationrules
29.5.2012 08:47
>>>Luomisusko versus evousko; kumpi voittaa?>Mitä tulee maailmankaikkeuden alkuun, osoittaa Raamattu selvästi, että Jumala loi sen....>Mun mielestä luomisusko voittaa mennen tullen.- väenämöenen
Ja Kalevala osoittaa selvästi, että maailmankaikkeuden alku oli sotkanmuna.
- lapiolla luoja
ja eikös Koraani väitä Allahia luojaksi.
Itse asiassa iso A on paljon miellyttävämpi kuin vanhan testamentin kiukkuinen äijä.
- ++++++++++++++
Miksei? Jumalakin on syntynyt itsestään, joten miksi universumi ei voi?
Oikeasti universumi ei ole syntynyt mistään vaan nykytietämyksen mukaan se on aina ollut, ihan alussa singulariteettina. Mitäpä jos vaikka antaisit ihan oikeita todisteita paskanjauhannan sijaan. Ei taas millään pahalla.
"Mun mielestä luomisusko voittaa mennen tullen. "
Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä vaan todisteilla. Voithan sinä yrittää perse edellä kiivetä puuhun, mutta ei se siitä toimivaa tapaa tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117