Hallintoasiat eivät kuulu hengellisyyteen

....................

kristinusko on tullut ennenkin toimeen ilman palkattuja ihmisiä ja ilman palkattuja virkamiehiä

vakaumuksesta ei voi maksaa eikä voi hengellisyydestäkään ne eivät ole ostotavaraa

hengellisyys loppuu siihen kun siitä maksetaan palkkioita

16

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T. Ollo

Maallisella eli yhteiskunnallisella puolella onneksi ajatellaan toisin. Minäkin olen pysynyt omalla alallani lähes vuosikymmeniä siksikin, että työnantajani on maksanut minulle palkkaa.

En muista raamatunpaikkaa, mutta jo apostoli Paavali taisi sanoa, että evankeliumin julistajan tulee saada elantonsa evankeliumin julistamisesta. Eli seurakuntalaisten tulee ylläpitää paimenensa. Tosin sama Paavali ei itse käyttänyt hyväkseen tätä oikeutta, vaan elätti itsensä omalla työllään tekemällä telttoja.

• Halloo halloo

Aloittajalle:

Onko sinulla itselläsi jonkinlaista ammattia ja palkkatuloa?
      Vai elätkö yhteiskunnan kustannuksella ja saat esim työttömyyskorvausta tai sosiaalikorvausta?
      Vai oletko luostarissa?

Oletkohan ollenkaan ymmärtänyt, että vuokra, ruoka ja vaatteet on jokaikisen maksettava?
      Lapset? Heille on on hankittava myös ruokaa, vaatteita ym.

?????

Olet vähän tyhmä, kun esität mitä esität.... (sorry)

Eli siis pappien ja muitten (uskonnonopettajien jne) pitäisi tehdä työnsä ilmaiseksi?

Miksi sinä sitten saisit palkkaa?
      Eikö sinunkin pitäisi tehdä työsi ilmaiseksi??? (koska olet vakaumukseltasi hengellinen)

• laiska lortto

on kaksi amis ammattia kolmas akateeminen joskus tulossa ei ole palkkatuloa kun ei löydy töitä periferiassa elän juuri sinun veromarkoillasi pröystäillen :)

En ole luostarissa vaikka olisinkin halunnut olen vähemmän tasokas luostariin hengellisyydestä en tajua yhtään mitään näin olen ymmärtänyt asian olevan

juu tyhmä olen se on myönnettävä lapsetkin on tyhmiä monet nälkäpäivät on siksikin vietetty kun ollaan tyhmiä ja laiskoja ja syödään sun veromarkkojasi

voisin tehdä työni ilmaiseksi ruokapalkalla niin ovat papitkin tehneet, raha on materiaa ja tätä maailmaa...

minä erottelen hallinnon joka on maallista kyllä vielä hengellisestä

ai mitäkö opiskelen.. no hallinto-oikeutta :)

Kirkkokuntaan eikä hengellisyyteen minusta kuuluhallinnolliset asiat ne voisivat aivan hyvin olla irrallaan toisistaa mutta koska asumme tälläisessä yhteisössä jossa hallinto-oikeudella on niinkin suuri merkitys ja asema se ei ole mahdollista...

• ....................
        laiska lortto kirjoitti:

on kaksi amis ammattia kolmas akateeminen joskus tulossa ei ole palkkatuloa kun ei löydy töitä periferiassa elän juuri sinun veromarkoillasi pröystäillen :)

En ole luostarissa vaikka olisinkin halunnut olen vähemmän tasokas luostariin hengellisyydestä en tajua yhtään mitään näin olen ymmärtänyt asian olevan

juu tyhmä olen se on myönnettävä lapsetkin on tyhmiä monet nälkäpäivät on siksikin vietetty kun ollaan tyhmiä ja laiskoja ja syödään sun veromarkkojasi

voisin tehdä työni ilmaiseksi ruokapalkalla niin ovat papitkin tehneet, raha on materiaa ja tätä maailmaa...

minä erottelen hallinnon joka on maallista kyllä vielä hengellisestä

ai mitäkö opiskelen.. no hallinto-oikeutta :)

Kirkkokuntaan eikä hengellisyyteen minusta kuuluhallinnolliset asiat ne voisivat aivan hyvin olla irrallaan toisistaa mutta koska asumme tälläisessä yhteisössä jossa hallinto-oikeudella on niinkin suuri merkitys ja asema se ei ole mahdollista...

iha meinas unohtuu..

minkäs sille voi että ilman työtä ei voi elää nyky-yhteiskunnassa.. ei ole minun keksimä systeemi

vakaumus on vakaumus, vakaumus ei tule palkkapussista

eduskunnassakin olisi parempia ihmisiä vakaumuksensa perusteella jos eivät saisi työstänsä palkkaa vaan tekisivät sitä vakaumuksensa puolesta sanotaanko näin että vaikka 9e per päivä...korvauksella yhteiskunnan hyväksi sossusta voisivat muita kulukorvauksia hakea harkinnanvaraisesta tt tuesta

sama papeille.. kuinkakohan kauan intoa riittäisi

• ....................

Olet vähän tyhmä, kun esität mitä esität.... (sorry)

Eli siis pappien ja muitten (uskonnonopettajien jne) pitäisi tehdä työnsä ilmaiseksi?

Eikö sinunkin pitäisi tehdä työsi ilmaiseksi??? (koska olet vakaumukseltasi hengellinen)

Tavallinen palkkatyö onkin eriasia kuin hengellinen työ.

Vakaumusta ei osteta rahalla eikä siitä saada palkkaa.Muusta työstä sitten voi saadakkin.

Eivät luostarissakaan saa palkkaa.Siksi ovatkin hengellisesti paremmalla tasolla.

Hengellinen työ pitäisi ehdottomasti olla palkatonta.

Elantonsa voi sitten hankkia muualta.On maailman ongelma miksi työllä ja rahalla on niin suuri merkitys ihmisen elämälle.Se ei ole hengellisistä lähteistä peräisin oleva kriteeri.

Jos haluat menestyä maallisessa keskity sitten maalliseen.

Ussanopella nyt ei tarvitse itsellään olla vakaumusta riittää että hänellä on tieto siitä mitä opettaa koska ussanopetus ei saa sisältää vakaumuksellista sisältöä vaan vain teoreettisen.Jos ihminen kuitenkin on vaikkapa vakaumuksellinen ussanope niin olkoot mutta opetukseen se ei saa sisältyä.

Eli teoria teoriana harjoitus sitten kotona.

Näin se vain menee lainkin mukaan.

• Erittäin totta

Hyvä että jossain vielä ajatellaan!

T: Leo, Arseni, Ambrosius, Pyrrhos ja Aisopos

• pyh!

Huonostippa olet lukenut Raamattusi, kun Paavali opetti, että työmies on palkkansa ansainnut.

• kylläkin

• ------------------
        kylläkin kirjoitti:

Ei, mutta Raamattu perustuu minun uskooni.

Minä perustan uskoni raamatun teksteihin, ihan sama oliko joku muu toista mieltä.
        Minusta raamattu on kristinuskon perusta riipuen siitä millaisen painoarvon sille voi antaa ja luotettavuus faktorin

• T. Ollo

"Hallintoasiat eivät kuulu hengellisyyteen." Mitkä muut asiat eivät kuulu hengellisyyteen? Mitkä siihen kuuluvat?

Entäpä jos koko elämämme, hallintoineen päivineen, kuuluu hengellisyyteen? Vai voiko kristitty ruveta ajattelemaan, että tämä ja tuo osa elämästäni ei kuulu Jumalalle, Jumalan tahdon alle, vaan se kuuluu jollekin muulle?? Jos se ei kuulu hengellisyyteen eli Jumalalle niin mihin se kuuluu?

• 20+20

Millätavoin hallintoasiat kuuluivat Kristukselle?

Millät avoin hallinnolliset asiat kuuluvat luostarieläjälle?

Tiivistettynä elätkö nykyaikaista hengellisyyttä hallintoineen vaiko seuraatko Kristuksen opetuksia ja elät hengellistä elämää?

Opiskelen itse kyseistä ainetta jota pidän yhteiskuntajärjestyksen perusteella erittäin tarpeellisena mutta hengellisyyteen en koe sitä ollenkaan tarpeelliseksi.Syy siihen on se että ne ovat kuin yö ja päivä niiden välillä on huono saada aikaiseksi komppromisseja rikkomatta jompaa kumpaa ja se on yleensä se hengellisyys joka siinä kärsii tappion.

• T. Ollo
        20+20 kirjoitti:

Millätavoin hallintoasiat kuuluivat Kristukselle?

Millät avoin hallinnolliset asiat kuuluvat luostarieläjälle?

Tiivistettynä elätkö nykyaikaista hengellisyyttä hallintoineen vaiko seuraatko Kristuksen opetuksia ja elät hengellistä elämää?

Opiskelen itse kyseistä ainetta jota pidän yhteiskuntajärjestyksen perusteella erittäin tarpeellisena mutta hengellisyyteen en koe sitä ollenkaan tarpeelliseksi.Syy siihen on se että ne ovat kuin yö ja päivä niiden välillä on huono saada aikaiseksi komppromisseja rikkomatta jompaa kumpaa ja se on yleensä se hengellisyys joka siinä kärsii tappion.

Onneksi olen rivimies, enkä siis hallitse muita. Silti olen sitä mieltä, että on ongelmallista ruveta jakamaan elämää hengelliseen ja maalliseen. Kuten jo kirjoitin, ajattelen näet, että koko elämämme tulee olla hengellistä eli meidän tulee pyrkiä toteuttamaan Jumalan tahto elämässämme.

Kysyn siis toistamiseen: mitä muuta kuin hallinto (tarkoititko myös seurakuntien ja kirkkokuntien hallintoa?) pitäisi jättää Jumalan tahdon vaatimusten ulkopuolelle?

• kuka tietää
        T. Ollo kirjoitti:

Onneksi olen rivimies, enkä siis hallitse muita. Silti olen sitä mieltä, että on ongelmallista ruveta jakamaan elämää hengelliseen ja maalliseen. Kuten jo kirjoitin, ajattelen näet, että koko elämämme tulee olla hengellistä eli meidän tulee pyrkiä toteuttamaan Jumalan tahto elämässämme.

Kysyn siis toistamiseen: mitä muuta kuin hallinto (tarkoititko myös seurakuntien ja kirkkokuntien hallintoa?) pitäisi jättää Jumalan tahdon vaatimusten ulkopuolelle?

kyllä tarkoitin, mutta se ei ikävä kyllä ole meidän yhteiskunnassamme mahdollista

toisaalta se antaa suojaa ja on hyvä toisaalta se on ikävä maallinen asia joka sotkee taas hengellisyyttä ja siksi itse vaikkakin kyseistä ainetta opiskelenkin toivoisin ettei sitä olisi näin maallisesti ja näkyvästi kirkossa koska se rikkoo hengellisiä arvoja se asettaa rajoja ja se asettaa ikävästi asioita eteen joista täytyy valita ja murtaa hengellisiä arvoja minusta se ei tunnu hyvälle

en tähän hätään osaa antaa sinulle esimerkkiä kirjoitanpahan kun mieleen tulee

se ei vaan ole sitä mitä on joskus ollut ei ole aitoa ei ole hengellistä

asiat pystyy mielestäni kirkkokunnassamme järjestämään ei maallis teknisin keinoinkin jos olemme sidoksissa maalliseen byrokratiaan se on aina meiltä pois

tietysti järkevät ihmiset elävät niillä arvoilla jotka ovat ympärillä se on helppoa toisaalta järkevääkin mutta se ei ole sama kuin Kristuksen aina se ei ole aitoa alkuperäistä siihen minä pyrin yksinkertaisuuteen en moderneihin ratkaisuihin ne tuntuvat minusta vieraalta ja vieraannuttavilta.. eihän meillä ole kohta mitään alkukirkosta jäljellä

siksi kapinoin ihmisten traditioita ja kanoneitakin vastaan ja ihmisten tulkintoja

siitä tosiasiastakaan ei kai eroon pääse että nuo asiat ovat vaikuttaneet myäs raamattuunkin.. sitähän se sekin on ihmisten käsityksiä eivät välttämättä ainoaa oikeellista faktaa kyseisen ajan tapakulttuurista ja juuri tiettyjen ihmisten

• Käytäntöä

Eikös siellä jossain lue jotain, että anna kuninkaalle (vai mikä hallinto?) mitä sille kuuluu ja Jumalalle, mitä kuuluu.

Eli kyllä nää hallintoasiat on sisälletytty niihin "pykäliin".

Kun se on vähän niin, että jos ei oo minkäänlaista "hallintoa", niin ei näin maallisissa asioissa oikein selvitä, - kun tulee "anarkia".

Mutta jos menee luostariin, niin ei nähtävästi tartte välittää maallisista hallintoasioista.
      Mutta eikös sielläkin ole jotain?
      Ainakin sen johtajan pitää seurata jonkin verran ainakin maallisia hallintoasioita.

Ehkä onnistuisi paremmin, jos muuttaisi mahdollisimman kauas esim sademetsään, jonnekin Siperian taigalle tai hiekka-aavikoille Afrikkaan, Autralian aborgiinien luo tai autiolle saarelle (niitä varmaan löytyisi täältä Suomen maastakin kenties??)

Näissä paikoissa ei tarvitsisi välittää hallintoasioista, mutta ehkä sitäkin enemmän esim miten saa ruoan päiväksi ja lämmintä. Suositteleisin liittymään aborginien, he tietävät miten selvitä. Kai kaikki ovat lukeneet sen kirjan, missä amerikkalainen nainen kulki heidän mukanaan kuukauden?

• vai kuis

ei kai niiltä erämaaisiäkään rajoittanut hallinto

elivät luonnon armoilla kilvoitellen Jumalan armosta

sitä minä' ainakin halajaisin...lähemmäksi Jumalaamme

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3378
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1481
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe