meidän rannalta mökkiläinen paloi autoonsa grillijuhlien päätteeksi illan isäntä oli kyllä tarjonnut yöpaikkaa sohvalta mutta ei ollu kelvannu vaan oli pitäny lähtee ajamaan vaikkei ollu ajokunnossa jotenkin tollainen kuolema ei vaikuta muhun millään lailla se on vähän niinkun oma valinta jos ajat et ota ja päinvastoin.
viime yönä
125
235
Vastaukset
- tiinaex...
miinustaja ilmeisesti hyväksyy humalassa ajamisen meitä on moneksi...
- voivoi :-(
Enpä ihmettele tunteettomuuttasi kaiken aikaisemman lukemani pohjalta. Onneksi on ihmisiö joita asiat koskettavat ihan tunnetasolla. Toivottavasti omatunto soimaa niitä, jotka eivät pakottaneet häntä nukkumaan edes muutamaa tuntia.
- tiinaex...
pumpulissa oo kasvanu ja eläny jos luulet tietäväsi että joku ihminen voi pakottaa toisen ihmisen tietyssä tilassa mää vaan törmään tähän asiaan lähestulkoon viikoittain niin se on tehny musta immuunin tälle asialle.
- meeriamanda
tiinaex... kirjoitti:
pumpulissa oo kasvanu ja eläny jos luulet tietäväsi että joku ihminen voi pakottaa toisen ihmisen tietyssä tilassa mää vaan törmään tähän asiaan lähestulkoon viikoittain niin se on tehny musta immuunin tälle asialle.
Kyllä niin on et jos aikuinen ihminen ottaa noin leväperäisen vastuun itsestään, menköön...en poraja perään minäkään.
Eikö pian tule kirjoituksia et se oli sen isännän syy kun päästi ajamaan ja yhtä samaa skeidaa. Jos itsensä teloo on oma valinta, siitä vaan.
Jokainen tekee elämässään valintoja, joskus huonot ovat todella huonoja.
Minkäänlaista sympatiaa ei minulta kännissä moottorivehkeitä käyttävä saa. - tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Kyllä niin on et jos aikuinen ihminen ottaa noin leväperäisen vastuun itsestään, menköön...en poraja perään minäkään.
Eikö pian tule kirjoituksia et se oli sen isännän syy kun päästi ajamaan ja yhtä samaa skeidaa. Jos itsensä teloo on oma valinta, siitä vaan.
Minkäänlaista sympatiaa ei minulta kännissä moottorivehkeitä käyttävä saa.oon ihan samaa mieltä ja vaikka en ihmistä tunnekkaan niin uskon ettei ollu ensimmäinen kerta eikä varmaan olis ollu viimeinenkään kerta mutta nyt vaan sattu olemaan ja toivon että isäntä jonka tunnen ei missään vaiheessa rupee syyllstään itseensä tästä asiasta.
- 1943
meeriamanda kirjoitti:
Minkäänlaista sympatiaa ei minulta kännissä moottorivehkeitä käyttävä saa.Näitä itsemurhakandidaatteja riittää. Vaarantavat siinä ohessa muidenkin hengen. En pidä sankareina esim. myöskään yksinpurjehtijoita, vuorikiipeilijöitä, laskettelijoita, jotka menevät kielletyille rinteille. Vaarantavat pelastajienkin hengen.
- tiinaex...
1943 kirjoitti:
Näitä itsemurhakandidaatteja riittää. Vaarantavat siinä ohessa muidenkin hengen. En pidä sankareina esim. myöskään yksinpurjehtijoita, vuorikiipeilijöitä, laskettelijoita, jotka menevät kielletyille rinteille. Vaarantavat pelastajienkin hengen.
vaikka lähtiessä ei ehkä ollu tarkoituksena itsetuho mutta se on muistettava että aina kun maistissa lähtee auton rattiin voi sattua mitä tahansa eikä siitä voi koskaan syyttää ketään muuta kun itseään.
- L*
No eikö nyt häneltä olisi vaikka voimalla saatu avaimia pois?
Kai vastaantulevat viattomatkin olisivat olleet vaarassa?
Surullista, perin surullista.
Lie hänkin ollut puoliso ja isä/äiti?
Jälkeenjääviä säälittää, halunnevatko asiasta puhuttavan?- tiinaex...
mää voin kertoo yhden asian tosta avaimien pois ottamisesta juttelin paikallisen poliisin kanssa kerran yhdestä rattijuoposta ja avaimien pois ottamisesta poliisi sanoi että ihan sama ottaako siltä avaimet pois vai ei sillä on vielä viidet avaimet taskussa totta kai muakin surettaa jälkeenjäävien puolesta mutta asian puolesta mua ei sureta ja jokainen tietää että kaikista asioista puhutaan ja ihmisillä on mielipiteitä ja saakin olla mää en vaan osaa koskaan syyllistää muita se on aina oma valinta ja toivon ettei kenenkään tarvii ruveta syyllistään itseensä tapauksesta.
- meeriamanda
Minustakin on perhettä kohtaan jos hänellä sellainen oli, kovinkin murheellisnen tapahtuma heille.
Mutta kiitollisena ajattelen ettei kukaan sivullinen kuollut hänen törttöilyn seurauksesta.
Aikuinen ihminen ottaa vastuun tekemisistään ...on edelleen minun mielipiteeni. - L*
tiinaex... kirjoitti:
mää voin kertoo yhden asian tosta avaimien pois ottamisesta juttelin paikallisen poliisin kanssa kerran yhdestä rattijuoposta ja avaimien pois ottamisesta poliisi sanoi että ihan sama ottaako siltä avaimet pois vai ei sillä on vielä viidet avaimet taskussa totta kai muakin surettaa jälkeenjäävien puolesta mutta asian puolesta mua ei sureta ja jokainen tietää että kaikista asioista puhutaan ja ihmisillä on mielipiteitä ja saakin olla mää en vaan osaa koskaan syyllistää muita se on aina oma valinta ja toivon ettei kenenkään tarvii ruveta syyllistään itseensä tapauksesta.
Olisi vielä puhkottu kaikki renkaat.
No, ajetaanhan pelkillä vanteillakin.
En ymmärrä, että annetaan lähteä ajamaan, jos ei ole ajokykyinen.
Miksi vastaantulevia ei kukaan ajattele?
Tehkööt kukin omalla hengellään, mitä haluaa. - tiinaex...
L* kirjoitti:
Olisi vielä puhkottu kaikki renkaat.
No, ajetaanhan pelkillä vanteillakin.
En ymmärrä, että annetaan lähteä ajamaan, jos ei ole ajokykyinen.
Miksi vastaantulevia ei kukaan ajattele?
Tehkööt kukin omalla hengellään, mitä haluaa.no näinhän hän teki omalla hengellään ihan mitä halusi...
- L*
tiinaex... kirjoitti:
no näinhän hän teki omalla hengellään ihan mitä halusi...
Vaarantaen, kai, myös muiden.
Autoa parempia lähtötapoja lienee, joissa ei ulkopuoliset ole vaarassa. tiinaex... kirjoitti:
Avaimien poisottaminen ei voi aina olla niin yksinkertaista ja humalainenhan ei välttämättä vapaaehtoisesti luovuta avaimiaan mutta jollakin tapaa kyllä isäntänä/emäntänä pahalta tuntuisi että ei mahdollisesti ollut tehnyt kaikkiaan estääkseen humalaisen autolla lähdön noin karmein lopputuloksin. Poliisi muuten puhuu ihan omiaan, kuin monella meillä on viidet vara-avaimet autoon mukana kun menemme jonnekin juhliin? Mitä pötyä.
Suoranaista vastuutahan isännällä ei ole ja varsinkaan ei lain silmissä, mutta jonkinlainen moraalinen vastuu kylläkin.Paloma.se.co kirjoitti:
Avaimien poisottaminen ei voi aina olla niin yksinkertaista ja humalainenhan ei välttämättä vapaaehtoisesti luovuta avaimiaan mutta jollakin tapaa kyllä isäntänä/emäntänä pahalta tuntuisi että ei mahdollisesti ollut tehnyt kaikkiaan estääkseen humalaisen autolla lähdön noin karmein lopputuloksin. Poliisi muuten puhuu ihan omiaan, kuin monella meillä on viidet vara-avaimet autoon mukana kun menemme jonnekin juhliin? Mitä pötyä.
Suoranaista vastuutahan isännällä ei ole ja varsinkaan ei lain silmissä, mutta jonkinlainen moraalinen vastuu kylläkin.Niin ja sitten vielä yhdyn korppiksen ajatukseen siitä että kaikki tarpeettomat kuolemat (olipa kenessä tahansa syy) aina vaikuttvat minuun myös.
- tiinaex...
Paloma.se.co kirjoitti:
Suoranaista vastuutahan isännällä ei ole ja varsinkaan ei lain silmissä, mutta jonkinlainen moraalinen vastuu kylläkin.poliisi ei puhu pötyä koska sillon oli kysymyksessä sellainen paatunu rattijuoppo joka oli kärynny ratista monen monta kertaa ja ollu istumassakin asiasta jo useemman kerran ja se mies ei juhlia tartte että ratttiin humalassa hyppää mutta se oli ihan toinen juttu sillä ei oo mitään tekemistä tän viimeöisen kanssa.
- tiinaex...
Paloma.se.co kirjoitti:
Niin ja sitten vielä yhdyn korppiksen ajatukseen siitä että kaikki tarpeettomat kuolemat (olipa kenessä tahansa syy) aina vaikuttvat minuun myös.
muhun ei vaikuta nää tavallaan itse aiheutetut monilla vaan on se käsitys että on aina ajokunnossa vaikka ei ookkaan.
- p..p18
Paloma.se.co kirjoitti:
Niin ja sitten vielä yhdyn korppiksen ajatukseen siitä että kaikki tarpeettomat kuolemat (olipa kenessä tahansa syy) aina vaikuttvat minuun myös.
Tuulestako tempasit tuon korppiksen ajatuksen?
- .
p..p18 kirjoitti:
Tuulestako tempasit tuon korppiksen ajatuksen?
Naurettavaa nätteilyä. Mukaymmärtävyyttä.
- uskomatonta,_
tiinaex... kirjoitti:
muhun ei vaikuta nää tavallaan itse aiheutetut monilla vaan on se käsitys että on aina ajokunnossa vaikka ei ookkaan.
Mutu mieli tulee et suvaitsevia ovat he jotka itsekin voisivat mökkitiellä ajaa hiprakassa,
Tuskinpa tämäkään rattijuoppo kaupungin keskustaan pyrki? - tiinaex...
uskomatonta,_ kirjoitti:
Mutu mieli tulee et suvaitsevia ovat he jotka itsekin voisivat mökkitiellä ajaa hiprakassa,
Tuskinpa tämäkään rattijuoppo kaupungin keskustaan pyrki?kumminkin sen verran yleisellä tiellä oli että työvuorossa oleva rekkakuski huomasi palavan auton ja soitti pelastuslaitokselle mutta ei hiljainen tiekään eikä mökkitiekään anna oikeutta ajaa humalassa.
- voi tiina sinua
Voi tiina tiina,
miksi ihmeessä teit tuollaisen aloituksen!?
Oletko todella niin spontaani ihminen, että kun istut näytön eteen, haluat kirjoittaa kaikille tiedoksi omat ajatuksesi tuollaisestakin surullisesta tapauksesta...
... ja minäkin tyhmä luin sen ja nyt vielä heitän tämän jutun aiheuttaman pahan tuntemuksen tänne...- tiinaex...
miks ei voi tehdä tällasta aloitusta sehän voi vaikka jollekkin herättää ajatuksen että ehkä ei kannatakkaan lähtee... miks kaikista asioista pitää hyssytellä.
- Rimmir tänään
Toivottavasti illan isäntä ei joudu syytteeseen kuolemantuottamuksesta. Juhlien järjestäjällä kun on vastuu vieraistaan niin aikuisista kuin lapsista.
- tiinaex...
en oo koskaan kuullu että jotain syytettäs siitä että toinen lähtee ajaan kännissä autolla määkin oon tehny monta ilmoitusta kännissä lähteneestä autoilijasta mutta en oo koskaan joutunu syytteeseen miks oon päästäny kännisen lähteen rattiin kylläpähän vastuu on aina lähtijän eikä kenenkään muun.
tiinaex... kirjoitti:
en oo koskaan kuullu että jotain syytettäs siitä että toinen lähtee ajaan kännissä autolla määkin oon tehny monta ilmoitusta kännissä lähteneestä autoilijasta mutta en oo koskaan joutunu syytteeseen miks oon päästäny kännisen lähteen rattiin kylläpähän vastuu on aina lähtijän eikä kenenkään muun.
Aihe on hyvä ja ajankohtainen liikenteessä hörhöilijät ovat vaaraksi muulle liikenteelle. Nyt hörhöilijä tappoi vain itsensä, mikä on surullista sinänsä. Mutta osoitan kyllä syyttävää sormea grillijuhlien isännän suuntaan. Omista juhlista en päästä juoppoja liikenteeseen. Mutta voihan se olla niinkin, että isäntä oli sen verran tinoissaan itsekin, että pani huumorin piikkiin kaverin ajoon lähtö.
Turhat kuolemat vaikuttavat minuun aina, jopa rattijuoppojen itselleen aikaansaamat.- tiinaex...
korppis kirjoitti:
Aihe on hyvä ja ajankohtainen liikenteessä hörhöilijät ovat vaaraksi muulle liikenteelle. Nyt hörhöilijä tappoi vain itsensä, mikä on surullista sinänsä. Mutta osoitan kyllä syyttävää sormea grillijuhlien isännän suuntaan. Omista juhlista en päästä juoppoja liikenteeseen. Mutta voihan se olla niinkin, että isäntä oli sen verran tinoissaan itsekin, että pani huumorin piikkiin kaverin ajoon lähtö.
Turhat kuolemat vaikuttavat minuun aina, jopa rattijuoppojen itselleen aikaansaamat.munkaan juhlista ei lähtis kukaan auton rattiin mutta tiedät että on juhlia ja juhlia ja juhlijoita ja juhlijoita paljon voi tapahtua vaikka pissillä käydessä muhun vaan ei vaikuta rattijuoppojen itselleen aikaansaamat jos ei kysymyksessä ole tosi nuori ihminen mutta jos ollaan jo eläke iässä niin kyllä sillon täytyy tietää mitä saattaa seurata.
- ikäviä asioita
Ei humalassa oleva ajattele mielestäni mitään muuta kuin mitä sekaisessa päässä liikkuu ja tottunut on ehkä humalassa ajamaan ennenkin, ja ihminenhän usein ajattelee muutenkin, että ei ole ennenkään mitään sattunut niin kuinka nytkään sattuisi.
Hyvä vain, ettei sattunut kenellekään ulkopuoliselle harmeja, koska liikenteessä on usein toisiakin liikkujia ja kurjinta on joutua sivullisena kärsimään.- tiinaex...
näin on harvemmin enää vanhemmat ihmiset ensimmäistä kertaa ajavat humalassa nuorilla se voikin olla päähänpisto mutta ei enää meidän ikäisillä mutta kumminkin aina lukee ja kuulee mitä voi sattua niin kyllä siinä saa olla jotenkin välinpitämätön siitä mitä itselleen voi tapahtua.
Mun mielestä isännän olis pitänyt soittaa poliisit perään.
Kyllä se vastuu tosta jää myös isännälle, ja toivottavsti hän tajuaa sen jos vielä pitää juhlia mistä kännissä lähdetään.
Mun kotoonta joutui kerran talvella yks työkaveri pihalle kun lähdin töihin, polisiit soitin ja hakivat putkaan.
Kaveri oli äkeissään mulle kun nähtiin mutta mulla ei ollut yhtään huono omatunto. jos olis sammunut ulos niin kuollut olis siinä kylmyydessä, ja sen olisin kantanut omassa sielussani.
Nyt ainakin sen juomisen jälkeen elää vielä, muuten en enää tiedä.Nittaminax kirjoitti:
No miksi sä et vieny sitä työkaveriasi himaan tai jollekkin pysäkille.
Mulla ei ollut silloinkaan autoa niin kuin ei ole nytkään.
Ja isoa miestä joka on kännissä on paha pienikokosen naisen kannatella.
Sitä paitsi olin menossa töihin.
Ei se mun luona itteään siihen kuntoon juonut, olis halunut nukkumaan. Mutta en jätä ketään nukkumaan kännissä mun kotiin kun itse lähden pois.
Ja taksiin ei hänellä ollut rahaa.tulisilla kirjoitti:
Mulla ei ollut silloinkaan autoa niin kuin ei ole nytkään.
Ja isoa miestä joka on kännissä on paha pienikokosen naisen kannatella.
Sitä paitsi olin menossa töihin.
Ei se mun luona itteään siihen kuntoon juonut, olis halunut nukkumaan. Mutta en jätä ketään nukkumaan kännissä mun kotiin kun itse lähden pois.
Ja taksiin ei hänellä ollut rahaa.Ai se oli tollanen juttu. Ihme hemmo jos tuosta sitten suuttui.
- tiinaex...
näin mää olisin tehny mutta kaverit on kavereita ja jos kotimatkaa on kakstoista kilometriä ja lähin poliisipäivystys on viidenkymmenen kilometrin päässä niin eikä ne muutenkaan täällä kovin kiirusta pidä rattijuoppojen perään kun tiedetään missä asuu niin voivat mennä sinne sit perässä elikkä ihan sama olisko isäntä soittanu poliisit vai ei ne ei olis kumminkaan siihen hätiin kerinny mun mielestä on ihan turha tapauksesta syyttää ketään oma valinta.
tiinaex... kirjoitti:
näin mää olisin tehny mutta kaverit on kavereita ja jos kotimatkaa on kakstoista kilometriä ja lähin poliisipäivystys on viidenkymmenen kilometrin päässä niin eikä ne muutenkaan täällä kovin kiirusta pidä rattijuoppojen perään kun tiedetään missä asuu niin voivat mennä sinne sit perässä elikkä ihan sama olisko isäntä soittanu poliisit vai ei ne ei olis kumminkaan siihen hätiin kerinny mun mielestä on ihan turha tapauksesta syyttää ketään oma valinta.
No on miten on.
En puolusta rattijuopputta millään tavalla.
Mutta tää sun alotukses on jotensakin provosoiva, koska ihminen se on sekin joka siihen rattiin lähti, ja silla matkalla ois voinut tapahtua vaikka mitä muillekin.
Kyllä ihmisillä jotka näkee humalaisen rattiin käyvän on myöskin se ns. moraalineen vastuu.
Kaikilla paikalla olleilla ja tapauksen nähneillä.- tiinaex...
tulisilla kirjoitti:
No on miten on.
En puolusta rattijuopputta millään tavalla.
Mutta tää sun alotukses on jotensakin provosoiva, koska ihminen se on sekin joka siihen rattiin lähti, ja silla matkalla ois voinut tapahtua vaikka mitä muillekin.
Kyllä ihmisillä jotka näkee humalaisen rattiin käyvän on myöskin se ns. moraalineen vastuu.
Kaikilla paikalla olleilla ja tapauksen nähneillä.mulla on mutta kaikilla ei ole ja täytyy sanoa että hyvin monella ei ole minkäänlaista moraalista vastuuta no tietenkin ihminenhän hänkin oli mutta itse teki oman valintansa tietäen että voi tapahtua mitä vaan se on vähän sama kun lähdetään syksyllä ja keväällä heikoille jäille jos sinne hukkuu sekin on oma valinta ei sellainenkaan kuolema vaikuta minuun millään lailla jokainen meistä tietää että heikolle jäille ei saa menna mulla ainakin on vieläkin päässä se lapsuudesta tuttu mainos ...älä hosu kyllä sää sieltä selviät en mää aloitustani tarkottanu provosoivaksi vaan todellakin niinkun jo jossain kirjoitin se voi jonkun jollekkin kertomana vaikka herättää ajatuksia siitä että jospa soittaisinkin taksin tai jäisin sinne tarjotulle sohvalle nukkumaan mää mielelläni jaan esimerkkejä eteenpäin asiasta kun asiasta.
- järkyttynyt
Täytyy sanoa, että kansalaisuus vastuuseen kuuluu tuollaisia juopottelujuhlia järjestettäessä, että avaimet pois kaikilta juhliin tulijoilta ja kassakaappiin aikalukolla. Tai jonnekin muuhun hyvään paikkaan. Taksimiehille voi siellä maaseutupitäjillä ilmoittaa, että tulevat hakemaan sitten siihen ja siihen aikaan yöstä. Jos on varaa lotrailla viinalla ja kaljalla niin on varaa taksiinkin. Joos ajat et ota, jos otat et aja. Tottahan se on et ryyppymiehet ja naiset pitävät ryypiskelyä mökeillä normaaliin elämään kuuluvana asiana, mutta kun viina on syönyt aivoja niin ei siinä vastuut paina. Ajattele jos olisikin sattunut kolari esim sairaalaan esimerkiksi vauvaa synnyttämään menneen perheen auton kanssa. Ei silloin päätä siliteltäisi.
- Kaappijuoppo
Niilläkö juopottelujuhlien järjestäjillä niitä kassakaappeja ja aikalukkoja hyvinkin yleisesti löytyy? Ja ihanko oikeasti tuollainen toimisi?
Luepa kirjoituksesi uudelleen oikein ajatuksen kanssa! - järkyttynyt
Kaappijuoppo kirjoitti:
Niilläkö juopottelujuhlien järjestäjillä niitä kassakaappeja ja aikalukkoja hyvinkin yleisesti löytyy? Ja ihanko oikeasti tuollainen toimisi?
Luepa kirjoituksesi uudelleen oikein ajatuksen kanssa!Kyllä se toimii, ei siihen paljoa järkeä vaadita ja kassakaappina voi olla vaikka naapurin talon juoruämmän ompelukoppa ja ämmä tuo sitten aamulla avaimet näytille ja jokainen alkometriiin nollat puhaltava saa avaimensa. Niin paljon on Räsästä morkattu, ja tässä nähdään miksi, siksi että juopot pitää itseään muita ylempänä olevina. Menkööt purkamaan agressionsa vaikka kotiin hölkäten kunnes törmäävät maantienojaan varpaisiinsa kompastuen.
Järkyttynyt@
En voi koskaan olla hymyilemättä mielikuvissaan laisillesi säälissä rypeville ihmisille, jotka käyttävät moraalinsa painottamiseen esimerkkeina "raskaana oleva nainen, syntymätön lapsi, pyhä perhe... jne.
"Ajattele jos olisikin sattunut kolari esim sairaalaan esimerkiksi vauvaa synnyttämään menneen perheen auton kanssa. "
Entä jos olisi sattunut kolari toisen rattijuopon kanssa, olisiko se ollut jotenkin helpompaa sinulle mielikuvissasi sisäistää.- tiinaex...
tää grillijuhla oli kyllä tarkoitettu sitaateissa ja ei maaseudulla ainoastaan ryypätä kyllä sitä ryypätään kaupungeissakin eikä sielläkään juhlissa keltään avaimia oteta jäähän niitä silmäätekeviäkin tyyppejä toistmiseen rattijuoppoudesta kiinni toiset vaan kuvittelee itsestään liikoja että pystyvät hallitseen auton kunnossa kun kunnossa ja sit ne pirulaiset on vielä niin ovelia että ne jemmaa autonsa ja olevat olevinaan kävelllen liikenteessä eikä tässä nyt kumminkaan mikään alkoholisti ollut kysymyksessä mutta tyylinsä kullakin niin kauan kun sen pystyy säilyttämään.
- järkyttynyt
korpikirjailija kirjoitti:
Järkyttynyt@
En voi koskaan olla hymyilemättä mielikuvissaan laisillesi säälissä rypeville ihmisille, jotka käyttävät moraalinsa painottamiseen esimerkkeina "raskaana oleva nainen, syntymätön lapsi, pyhä perhe... jne.
"Ajattele jos olisikin sattunut kolari esim sairaalaan esimerkiksi vauvaa synnyttämään menneen perheen auton kanssa. "
Entä jos olisi sattunut kolari toisen rattijuopon kanssa, olisiko se ollut jotenkin helpompaa sinulle mielikuvissasi sisäistää.Täällä keskustelun taso on niin alkeellista, että täytyy antaa esimerkki, joka on kuitenkin liian kaukana kunkin henkilökohtaisesta elämästä, mutta kellonaika ajankohtana sopiva juuri esimerkiksi antamaani tilanteeseen, pääpointti oli kuitenkin siinä, että media ja hallitus reagoisivat aivan toisella tapaa tuollaiseen tapaukseen. Luulen että sinä et ole liian yksinkertainen tajutaksesi kirjoituksen ydintä. Kenties olet vain kateellinen kun ehdin ensin.
järkyttynyt kirjoitti:
Täällä keskustelun taso on niin alkeellista, että täytyy antaa esimerkki, joka on kuitenkin liian kaukana kunkin henkilökohtaisesta elämästä, mutta kellonaika ajankohtana sopiva juuri esimerkiksi antamaani tilanteeseen, pääpointti oli kuitenkin siinä, että media ja hallitus reagoisivat aivan toisella tapaa tuollaiseen tapaukseen. Luulen että sinä et ole liian yksinkertainen tajutaksesi kirjoituksen ydintä. Kenties olet vain kateellinen kun ehdin ensin.
Annanpa esimerkin, ja sinun on valittava.
Uppoavast laivasta piti pelastaa monta ihmistä, (alkuperäisessä tehtävässä) mutta lyhennän keisin kateen ihmiseen.
Toinen oli lääketieteen professori, joka oli juuri keksinyt parantavan lääkkeen syöpään.
Toinen oli raskaana oleva nainen.
Kumman ottaisit pelastusveneeseesi ; )
No miten sen auto sit sytty palamaan, törmäskö se johonkin puuhun?
- tiinaex...
sitä mää en tiedä kyllä se piennarta oli kyntäny ennenkö oli kääntynyt sille tielle missä se palo voi olla että on ollu kyydissä bensaa esim perämoottoriin tai ruohonleikkuriin oliko sit tupakkamiehiä sitä en tiedä mahdollisuuksia on varmaan monia ja kai ne autot syttyy itestääkin joskus.
tiinaex... kirjoitti:
sitä mää en tiedä kyllä se piennarta oli kyntäny ennenkö oli kääntynyt sille tielle missä se palo voi olla että on ollu kyydissä bensaa esim perämoottoriin tai ruohonleikkuriin oliko sit tupakkamiehiä sitä en tiedä mahdollisuuksia on varmaan monia ja kai ne autot syttyy itestääkin joskus.
Niin ku meinasin et olishan se auto voinut syttyä palamaan vaikka se olis kuski ollut selvinpäin.
- ajattele vähän
tiinaex... kirjoitti:
Aika ikävää tuollainen arvailu ja spekulointi onnettomuudesta, voit olla myös aivan väärässä.
tiinaex... kirjoitti:
Lisäyksenä, että nyt itsekkin myönsit että se auto olisi voinut syttyä palamaan jostain ulkoisesta syystä eikä siitä että kuski tai uhri olisi ollut kännissä ja siten syypää tapahtuneeseen.
- tiinaex...
ajattele vähän kirjoitti:
Aika ikävää tuollainen arvailu ja spekulointi onnettomuudesta, voit olla myös aivan väärässä.
mää nyt vaan joudun ajaan sen paikan ohi niin satuin huomaamaan kuka kieltää arvailemasta ja keskustelemasta mikä on mahdollisesti sen autopalon aiheuttanut ja onko sillä sit mitään väliä oonko mää oikeessa vai väärässä.
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
Niin ku meinasin et olishan se auto voinut syttyä palamaan vaikka se olis kuski ollut selvinpäin.
tottakai autot voi syttyä palaan vaikka kuski on selvinpäinkin ja ojaankin voi ajaa selvinpäin ja kuollakkin voi selvinpäin.
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
Lisäyksenä, että nyt itsekkin myönsit että se auto olisi voinut syttyä palamaan jostain ulkoisesta syystä eikä siitä että kuski tai uhri olisi ollut kännissä ja siten syypää tapahtuneeseen.
en enää viitti toistaa aloituksesta käy ilmi mitä ajattelen tästä kyseisestä asiasta ja piste.
tiinaex... kirjoitti:
en enää viitti toistaa aloituksesta käy ilmi mitä ajattelen tästä kyseisestä asiasta ja piste.
Jaa selitinkös mä jotenkin huonosti mitä ajoin takaa. Ei mun ollut tarkoitus sun sanomisia mitenkään kritisoida, mutta ihan miten vain. Nyt voit tehdä sitten ancelit.
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
Jaa selitinkös mä jotenkin huonosti mitä ajoin takaa. Ei mun ollut tarkoitus sun sanomisia mitenkään kritisoida, mutta ihan miten vain. Nyt voit tehdä sitten ancelit.
älä sekoita nyt muita kirjoittajia tähän meidän keskusteluun mää en tee mitään enkä ketään saa mun kirjoituksia kritisoidakkin en mää niitä ajattele enää sen jälkeen kun oon vastannu =)))))
- Elämä pelissä
Aloittajalle
Mukavaa ja terveellistä elämää sinulle , kaikesta pinnallisuudesta huolimatta.- :)
"Elämä pelissä"
Olet ainoa, joka näki aloituksen samanlaisena, kuin itsekin sen lukiessani koin!
"voi tiina sinua" - tiinaex...
:) kirjoitti:
"Elämä pelissä"
Olet ainoa, joka näki aloituksen samanlaisena, kuin itsekin sen lukiessani koin!
"voi tiina sinua"anteeks vaan että mää en ymmärrä mitä te kaksi tarkoitte niinkun tekään ette vamaan ymmärrä mitä mää tarkoitan mutta näinhän se on ettei kaikki voi ymmärtääkkään kaikkia tai ehkä suurin syy on ettei haluakkaan ja nautinto on että pääsee napauttaan olette tulleet tutuksi "voi teitä elämä pelissä ja :)" elämä on enkä mää ymmärrä sitä hyssyttelyä mistään asiasta.
- Arvailua
:) kirjoitti:
"Elämä pelissä"
"voi tiina sinua"Voin liittyä joukkoonne, joskus ihmetyttää aloittajan aiheet, onko kaikkea tarpeen tänne tuoda.
- :((
tiinaex... kirjoitti:
anteeks vaan että mää en ymmärrä mitä te kaksi tarkoitte niinkun tekään ette vamaan ymmärrä mitä mää tarkoitan mutta näinhän se on ettei kaikki voi ymmärtääkkään kaikkia tai ehkä suurin syy on ettei haluakkaan ja nautinto on että pääsee napauttaan olette tulleet tutuksi "voi teitä elämä pelissä ja :)" elämä on enkä mää ymmärrä sitä hyssyttelyä mistään asiasta.
On huomattu ettet aina ymmärrä.
- tiinaex...
Arvailua kirjoitti:
Voin liittyä joukkoonne, joskus ihmetyttää aloittajan aiheet, onko kaikkea tarpeen tänne tuoda.
niin no mitäs tosta rattijuoppoudesta kirjoittamaan sehän on ihan mitätön juttu ei muuta kun salkku kaljaa naamaan ja autonrattiin oon kyllä huomannu ettei täällä saa kirjoittaa mistään todellisuudesta täällä ei voi kertoa mitään varoituksen sanoja täällä ollaan vähän niinkun sellaisessa herra kukkarossa vaikka ihmisillä on ikää ja kokemusta voithan tietysti kertoo mulle mikä aihe semmoinen jonka tänne vois tuoda...
- tiinaex...
:(( kirjoitti:
On huomattu ettet aina ymmärrä.
toivottavasti sulle :(( tuli hyvä mieli ja päiväsi pelastui =))))
- tolkku mukaan
tiinaex... kirjoitti:
niin no mitäs tosta rattijuoppoudesta kirjoittamaan sehän on ihan mitätön juttu ei muuta kun salkku kaljaa naamaan ja autonrattiin oon kyllä huomannu ettei täällä saa kirjoittaa mistään todellisuudesta täällä ei voi kertoa mitään varoituksen sanoja täällä ollaan vähän niinkun sellaisessa herra kukkarossa vaikka ihmisillä on ikää ja kokemusta voithan tietysti kertoo mulle mikä aihe semmoinen jonka tänne vois tuoda...
Mielestäni rattijuoppous on ihan hyvä ja aiheellinen keskustelun aihe. Kuitenkaan en pidä siitä että vasta kuolleesta ihmisestä tehdään täällä rikollinen, vaikka poliisitutkinta on vasta alkumetreillä. Haluaisin muistuttaa että yleensä näillä täällä "tuomituilla" on myös omaiset joilla on oma suru, eikä sitä helpota ilkeämieliset nettikirjoittelut.
- tiinaex...
tolkku mukaan kirjoitti:
Mielestäni rattijuoppous on ihan hyvä ja aiheellinen keskustelun aihe. Kuitenkaan en pidä siitä että vasta kuolleesta ihmisestä tehdään täällä rikollinen, vaikka poliisitutkinta on vasta alkumetreillä. Haluaisin muistuttaa että yleensä näillä täällä "tuomituilla" on myös omaiset joilla on oma suru, eikä sitä helpota ilkeämieliset nettikirjoittelut.
halooooooo en tehny kestään rikollista sanoin vaan että kun on oma valinta ei kosketa mua millään lailla toivottavasti asia tuli tältä osin selväksi kerroin vaan esimerkin kuinka voi käydä olishan se voinu olla vaikka keksitty esimerkki kuka sen tietää mutta aihe on kumminkin rattijuoppous toivon tolkkua sullekkin kuittailija tää on tässä mun osalta.
- Elämä pelissä.
tiinaex... kirjoitti:
anteeks vaan että mää en ymmärrä mitä te kaksi tarkoitte niinkun tekään ette vamaan ymmärrä mitä mää tarkoitan mutta näinhän se on ettei kaikki voi ymmärtääkkään kaikkia tai ehkä suurin syy on ettei haluakkaan ja nautinto on että pääsee napauttaan olette tulleet tutuksi "voi teitä elämä pelissä ja :)" elämä on enkä mää ymmärrä sitä hyssyttelyä mistään asiasta.
Aloittajalle
Elämä antaa , elämä ottaa , se kantaa ja voi pudottaa.
Jos jotain haluut niin älä jää odottaa,
sillä hetken voi kadottaa.
:) Kiitos !
Itsellekin voi joskus tulla huono käsi. Korttipelistä lainattua.
- Raitis autoilija
Aloittajalle!
Tästäkö onnettomuudesta on kysymys?
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/korpilahden-palaneesta-autosta-loytyi-ruumis/1200231
Jos tietää aivan varmasti että rattijuoposta on kysymys niin kannattaisi laittaa tietoa kyseisen uutisen kommentteihin, ihan vaan varoitukseksi muille uhkarohkeille alkoholia nauttineille. Tuhkasta ei ehkä promillet selviä.Jaa, että mahdollisesti voisi olla rikoskin kyseessä. Silloin ei kännisyydellä ole mitään merkitystä koko asiassa.
- Varoituksen sana
Aloittajan kannattaisi varmaan olla yhteydessä poliisiin tietojensa kanssa, helpottaisi varmaan tutkintaa. Täällä kirjoitetusta voi tulla syyte jos juttu onkin tuulesta temmattu toisen käden kautta saatu hevosmiesten tietotoimiston tieto.
- tiinaex...
Varoituksen sana kirjoitti:
Aloittajan kannattaisi varmaan olla yhteydessä poliisiin tietojensa kanssa, helpottaisi varmaan tutkintaa. Täällä kirjoitetusta voi tulla syyte jos juttu onkin tuulesta temmattu toisen käden kautta saatu hevosmiesten tietotoimiston tieto.
jos mää kirjoitan että mää en hyväksy rattijuoppoutta ja että asia ei hetkauta mua jos tieten tahtoen rattiin lähtee juotuaan niin mitä se vaikuttaa mihinkään tutkintoihin toiset kirjoittajathan tässä arvuuttelee mitä on voinu mahdollisesti sattua aina sillontällön autoja ja palaa ja ihmisiä niiden mukana toiset uutisoidaan ja toisia ei.
- ajattele ensin
tiinaex... kirjoitti:
jos mää kirjoitan että mää en hyväksy rattijuoppoutta ja että asia ei hetkauta mua jos tieten tahtoen rattiin lähtee juotuaan niin mitä se vaikuttaa mihinkään tutkintoihin toiset kirjoittajathan tässä arvuuttelee mitä on voinu mahdollisesti sattua aina sillontällön autoja ja palaa ja ihmisiä niiden mukana toiset uutisoidaan ja toisia ei.
Taidat itse arvuutella eniten.
- mikä on totta?
Varoituksen sana kirjoitti:
mahdollistahan on myös että autoa on ajanut joku toinen henkilö joka on paennut paikalta auton sytyttyä tuleen ja täällä auton omistaja on jo melkein teloitettu
- tiinaex...
ajattele ensin kirjoitti:
Taidat itse arvuutella eniten.
sovitaan näin.
- tiinaex...
mikä on totta? kirjoitti:
mahdollistahan on myös että autoa on ajanut joku toinen henkilö joka on paennut paikalta auton sytyttyä tuleen ja täällä auton omistaja on jo melkein teloitettu
hui...
- 1943
Tuttavapiiriini ei kuulu henkilöitä, jotka lähtisivät alkoholia nauttineena ajamaan autoa. Eikä meillä ole ollut tapana järjestää mitään suuria kekkereitä esim. mökille. Kerrallaan ehkä yksi tuttavapariskunta. On saanut yöpymismahdollisuuden tai sitten toinen osapuoli on pitänyt itsensä ajokunnossa ilman erityistä huolehtimista. Jos olen tietoinen, että jollakulla vieraista on alkoholiongelma, meillä on ollut tarjolla vain alkoholitonta. En kyllä rupeaisi kaikkia tyyppejä hoivailemaan. Sen verran kova olen minäkin, että jos osaltaan itse myötävaikuttaa kuolemaansa, antaa kuolla vaan. Mieheni on kuollut syyttömänä auto-onnettomuudessa, alkoholilla ei ollut osuutta. Usein esim. täysin syytön osapuoli kuolee, kun sattuu tulemaan vastaan, kun joku holtittomasti ohittelee.
- tiinaex...
mun tuttavapiiriin ikävä kyllä kuuluu mutta en kyllä koskaan vietä heidän kanssaan yhteistä aikaa ja täytyy sanoo että itse kyllä aina käräytän rattijuopon on se sitten tuttu tai tuntematon mutta tää juttu rupee joidenkin osalta taas paisuun kun pullataikina en nyt tarkota sua mutta tuntuu että oon taas joidenkin kirjoittajien pahanolon maalitauluna mutta hyvähän se on että aina löytyy joku jota voi vähän näpäyttää kun siltä tuntuu.
- 1943
tiinaex... kirjoitti:
mun tuttavapiiriin ikävä kyllä kuuluu mutta en kyllä koskaan vietä heidän kanssaan yhteistä aikaa ja täytyy sanoo että itse kyllä aina käräytän rattijuopon on se sitten tuttu tai tuntematon mutta tää juttu rupee joidenkin osalta taas paisuun kun pullataikina en nyt tarkota sua mutta tuntuu että oon taas joidenkin kirjoittajien pahanolon maalitauluna mutta hyvähän se on että aina löytyy joku jota voi vähän näpäyttää kun siltä tuntuu.
Niin täällähän plussaillaan ja miinustellaan nikeille, ei asioille. Itse en ole koskaan ollut siinä tilanteessa, että olisin tietänyt jonkun olevan maistissa ratissa. Kun parina olemme liikkuneet, on sovittu etukäteen kumpi ajaa. Nyt yksin ollessa ei tule ongelmaa, voin pitää hauskaa ilman seekakshooviisoohootakin.
- meeriamanda
Palstaa lukiessa tulee tunne, että täälä on moniakin känniautoilun puoltajia. Vai onko ainoa ilo päästä kuittailemaan tiinalle?
" Rappiolla on hyvä olla, ei paina huolet ei rasitu polla...." ♫ ♪- tiinaex...
uskon että toi jälkimmäinen on syy siihen kuittailemisen ilo =))))))
...antaudu sinäkin suosiolla taikka anna meidän olla........... En nyt usko että kukaan täällä on puoltamassa kännissä ajoa, vaan sitä, miten asia tuodaan julki. Poliisitutkinta on kesken ja jos kerrotaan vain mutu tiedoilla mitä on jossain tapahtunut niin mulla ainakin se herätti kummastusta.
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
En nyt usko että kukaan täällä on puoltamassa kännissä ajoa, vaan sitä, miten asia tuodaan julki. Poliisitutkinta on kesken ja jos kerrotaan vain mutu tiedoilla mitä on jossain tapahtunut niin mulla ainakin se herätti kummastusta.
älä nyt mee aiheen ulkopuolelle ethän sää edes tiedä mistä jutusta mää kirjoitan ja millon tää on tapahtunu tuliko mulle joku vanha juttu mieleen kun luin lehdestä että tämmöinen autoon palaminen tapahtui taas kerran mulla herättää kyllä nyt sun kirjoitukset kummastusta.
tiinaex... kirjoitti:
älä nyt mee aiheen ulkopuolelle ethän sää edes tiedä mistä jutusta mää kirjoitan ja millon tää on tapahtunu tuliko mulle joku vanha juttu mieleen kun luin lehdestä että tämmöinen autoon palaminen tapahtui taas kerran mulla herättää kyllä nyt sun kirjoitukset kummastusta.
Aha, no sori et otin kantaa. Ajanjakson kyllä kerroit aloituksessa ja tarkkaan toisissa vastauksissa kuka oli tehnyt ilmoituksen. Joku vain kysyi oliko kyse tämä juttu etkä ole sitä oikaissut. Niin mitä johtopäätöksiä siitä voi vetää?
- Kas kas
tiinaex... kirjoitti:
Juttusi alkaa: Viime yönä meidän rannalta paloi mökkiläinen autoonsa grillijuhlien päätteeksi......... Palaakos siellä teidän rannalla harvase yö joku juoppo autoonsa. Eikös toi ole aika selvästi ilmoitettu mistä ja milloin tapahtuneesta jutusta kerrot? Äläppä nyt yritä mennä puihin.
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
Aha, no sori et otin kantaa. Ajanjakson kyllä kerroit aloituksessa ja tarkkaan toisissa vastauksissa kuka oli tehnyt ilmoituksen. Joku vain kysyi oliko kyse tämä juttu etkä ole sitä oikaissut. Niin mitä johtopäätöksiä siitä voi vetää?
otsikko oli kyllä viime yönä mutta sehän ei sano vielä mitään ilmoituksen tekijästä myös kerroin ja yleensä kun tienpäällä tapahtuu ja varsinkin sivuteillä autoilija on se joka osuu paikalle tarkoituksellakaan en ota kantaa jos ruvetaan kyseleen tarkemmin mikä tapaus on kysymyksessä jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä mulla oli tarkoitus vaan kertoa kuinka voi käydä ja taas kun joku kertoo sitä asiaa eteenpäin niin saattaapi olla että tulee ainakin jollekkin korkeempi kynnys siihen auton rattiin istumisesta...
- tiinaex...
Kas kas kirjoitti:
Juttusi alkaa: Viime yönä meidän rannalta paloi mökkiläinen autoonsa grillijuhlien päätteeksi......... Palaakos siellä teidän rannalla harvase yö joku juoppo autoonsa. Eikös toi ole aika selvästi ilmoitettu mistä ja milloin tapahtuneesta jutusta kerrot? Äläppä nyt yritä mennä puihin.
mistä sää tiedät millä rannalla mää asun.
tiinaex... kirjoitti:
otsikko oli kyllä viime yönä mutta sehän ei sano vielä mitään ilmoituksen tekijästä myös kerroin ja yleensä kun tienpäällä tapahtuu ja varsinkin sivuteillä autoilija on se joka osuu paikalle tarkoituksellakaan en ota kantaa jos ruvetaan kyseleen tarkemmin mikä tapaus on kysymyksessä jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä mulla oli tarkoitus vaan kertoa kuinka voi käydä ja taas kun joku kertoo sitä asiaa eteenpäin niin saattaapi olla että tulee ainakin jollekkin korkeempi kynnys siihen auton rattiin istumisesta...
Niin ja sen takia kysyinkin sulta miten se auto oli syttynyt palamaan jos kolaria ei kuitenkaan toisen auton kanssa ollut. Ymmärrätkö? Jos ei kolaria tapahtunut niin se auto olisi voinut syttyä palamaan vaikka kuski olisi ollut selvinpäin.
En viitsi minäkään toistaa itseäni, mutta missään kohtaa en ole puolustanut rattijuoppoja.- tiinaex...
Kas kas kirjoitti:
en mää nyt niin kiinnostava ihminen oo että siitä kannattas ottaa selvää =)))))
- tiinaex...
Nittaminax kirjoitti:
Niin ja sen takia kysyinkin sulta miten se auto oli syttynyt palamaan jos kolaria ei kuitenkaan toisen auton kanssa ollut. Ymmärrätkö? Jos ei kolaria tapahtunut niin se auto olisi voinut syttyä palamaan vaikka kuski olisi ollut selvinpäin.
En viitsi minäkään toistaa itseäni, mutta missään kohtaa en ole puolustanut rattijuoppoja.kyl mää sen ymmärsin ja vastasinkin sulle ja pohdin itsekkin asiaa bensasta tupakoinnista ym ym... mutta tää on jo niin sekanen tää koko ketju ettei tässä kukaan enää pysy perillä mistään =))))
- Rannalla ruikuttaa..
tiinaex... kirjoitti:
en mää nyt niin kiinnostava ihminen oo että siitä kannattas ottaa selvää =)))))
Aivan oikein. Et olekaan.
tiinaex... kirjoitti:
kyl mää sen ymmärsin ja vastasinkin sulle ja pohdin itsekkin asiaa bensasta tupakoinnista ym ym... mutta tää on jo niin sekanen tää koko ketju ettei tässä kukaan enää pysy perillä mistään =))))
Just. Parasta unohtaa toistaiseksi koko ketju. :))
- Kaupunkilainen
Niinpä, Suomen kansan keskimääräinen älykkyysosamäärä nousi taas. Minultakaan ei heru myötätuntoa niille, jotka itse omalla hölmöilyllään aiheuttavat oman kuolemansa.
Mitä tulee isännän vastuuseen, hän on kyllä parhaansa tehnyt yöpaikkaa tarjotessaan. Ehkä olisi vielä voinut uhata soittaa poliisille, jos vieras lähtee kännissä rattiin, mutta niin kuin joku jo totesi, sellainen uhkaus on yhtä tyhjän kanssa, jos lähin poliisi on 50 kilometrin päässä.
Avainten pois ottaminen tai muut äärikeinot eivät tahdo oikein humalikkaiden kanssa onnistua. Avaimet pitäisi ottaa pois heti tullessa, kun kaikki ovat vielä selvinpäin, ja tehdä siinä yhteinen sopimus, että kukaan ei lähde kännissä ajamaan. Joku siinä suuttuu ja syyttää holhoamisesta, mutta kumpi on pienempi vahinko, sekö, että joku ottaa nokkiinsa, vai se, että saatetaan viattomia sivullisia hengenvaaraan? - tiinaex...
tää asia on nyt sit puitu ainakin mun osalta kaikki on saanu sanoo mielipiteensä ja oon yrittäny vastaillakkin kun kerta aloituksen tein rattijuoppoudesta voi jokainen haluava jatkaa keskustelua mutta toivon että mut henkilönä jätetään nyt ulkopuolelle kiitos.
- kävyt ropisee
SINÄ toit henkilönä esiin tämän autoonsa palaneen henkilön ja kerroit hänen olevan rattijuoppo, tätä tietoa en ainakaan itse ole löytänyt vahvistettuna mistään mediasta, älä nyt vetäydy aloittajan vastuusta.
Se on kuule myöhäistä pierasta kun paskat on jo housussa. - Kas kas
No nyt sit meni pupu pöksyyn!
- ehhe he
kävyt ropisee kirjoitti:
SINÄ toit henkilönä esiin tämän autoonsa palaneen henkilön ja kerroit hänen olevan rattijuoppo, tätä tietoa en ainakaan itse ole löytänyt vahvistettuna mistään mediasta, älä nyt vetäydy aloittajan vastuusta.
Se on kuule myöhäistä pierasta kun paskat on jo housussa.Kälä kälä sinullekin.
- tiinaex...
kävyt ropisee kirjoitti:
Se on kuule myöhäistä pierasta kun paskat on jo housussa.tämä autoon palanut ihminen oli rattijuoppo josta minä kirjoitin älä nyt hyökkää mun kimppuun ei se mun syy oo mutta en oo kyllä kertonu kuka se on ja missä se palo rantoja on suomi väärällään.
- tiinaex...
Kas kas kirjoitti:
No nyt sit meni pupu pöksyyn!
ei kun aika loppuu en kerkee enää teidän kanssa vänkään vaikka se teistä niin mukavaa onkin ;))))))
- Voivoi eehehe
Ai Tiinaex otti käyttöön jo uudet nimimerkitkin kun sotkeutui omaan nokkeluuteensa:
- tiinaex...
mukavaa juhannusta vaan sullekkin ootte te sekopäitä te puskat.
- ehhe heee
Lakkaa katselemasta kristallipalloosi, se valehtelee , hakeudu viipymättä kallokutistajan puheille, luulosairas!
- Kas kun ei Jämsänkos
Tämäkö lehti siellä teilläpäin on ja tämäkö on se tapaus?
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/korpilahden-palaneesta-autosta-loytyi-ruumis/1200231"Kas kun ei Jämsänkos"
Tähän taitaa olla pakko vastata.
Tuo uutinen on se oikea, mutta Korpilahdelle on kuitenkin Koskelta pikkuisen matkaa, sen puolen ihmiset osaavat varoittaa kännisiään että lähemmäksi Koskea ei kannata mennä, koska siellä tulee aina kakskauheempaa juoppoa vastaan ja ne ajaa miten sattuu ja niihin sattuu aina. :):)
Tämä muisteloni on kylläkin jo vuoskymmenten takaa, mutta mites paperimies nahkaansa vaihtaa, ei mitenkään, luulisin.
H.- voi voi voi
hunksz kirjoitti:
"Kas kun ei Jämsänkos"
Tähän taitaa olla pakko vastata.
Tuo uutinen on se oikea, mutta Korpilahdelle on kuitenkin Koskelta pikkuisen matkaa, sen puolen ihmiset osaavat varoittaa kännisiään että lähemmäksi Koskea ei kannata mennä, koska siellä tulee aina kakskauheempaa juoppoa vastaan ja ne ajaa miten sattuu ja niihin sattuu aina. :):)
Tämä muisteloni on kylläkin jo vuoskymmenten takaa, mutta mites paperimies nahkaansa vaihtaa, ei mitenkään, luulisin.
H.Naurattaako sinua toisten kännissä ajaminen?
voi voi voi kirjoitti:
Naurattaako sinua toisten kännissä ajaminen?
"voi voi voi"
Kyllähän se usein on huvittavan näköistä.
Pitäisin myöskin hauskana hyvälaatuisia värikuvia murskaantuneista kännikuskeista jotka virkavalta on pakotettuna jahdannut kuolemaansa. Toivottavasti virkavaltaa ei pakoteta siiviiliautojen käyttöön, jolla he voisivat vaivihkaa seurata ja pysäyttää juopon kun hän pysähtyy kuselle.
Hyvät kuvat itkettäisivät enemmän ja tekisivät suuremman vaikutuksen, ainaskin omaisiin, ehkä autoilijoihinkin.
Valitettavasti uskon, että kuten syöpänkuolleiden keuhkokuvat tupakkiaskissa, aiheuttaisivat ne saman reaktion:
Hah, mulle ei koskaan käy noin.
H.- .
Eikös sitä yleensä kirjoiteta lehdissä että alkoholilla oli siihen ja siihen osuutta ja häntä epäillään alkoholin vaikutuksen alaisena olemisesta tai epäillään ajaneen alkoholin vaikutuksen alaisena vaikka onnettomuuden sattuessa veressä promilleja olisi ollutkin.
- tiinaex...
. kirjoitti:
Eikös sitä yleensä kirjoiteta lehdissä että alkoholilla oli siihen ja siihen osuutta ja häntä epäillään alkoholin vaikutuksen alaisena olemisesta tai epäillään ajaneen alkoholin vaikutuksen alaisena vaikka onnettomuuden sattuessa veressä promilleja olisi ollutkin.
niin ja sit kirjoitetaan että tutkinnat on vielä kesken ja vaikka mitä muutakin ehkä tässä lehdissä olleessa tapauksessa yritetään ensin selvittää minkä takia auto syttyi palamaan en tiedä kun en oo polliisi.
Tiinaa ei saa kiusata, ties kuinka hentoinen jo on.
Aloitus oli ajankohtainen, asiallinen, ajatteluunpakottava ja aiheellinen.
Sen huomaa myös useista kommenteista, jotka tarttuivat asiaan, eivätkä ajelleet Sammakonkutuisia, pahanhajuisenliejuisia ojanpohjia kuin monet muut.
Kaverien kesämökit tai parhaat kalapaikat ovat aina vastarannalla tai matkojen päässä toisistaan, joten kiusaus on suuri käyttämään kulkuneuvoa.
Kaksipyöräisillä ei kotiin pääse ehjin nahoin, mutta vene kelluu ja auto seisoo tanakasti neljillä pyörillään.
Pitää myös muistaa että kunnat ovat lopettaneet suurimmaksi osin paikalliset Linja-autot.
Ambulanssia on turha tilata, se ei vie tervettä miestä kotimökille, laskun kyllä ajelustaan lähettää.
Poliisi ottaa kyllä kyytiin, mutta sekin on nykyään pakotettu putkareissuun koka siltä vaaditaan suorituspisteitä.
Ja kalliilla mökillään oleileva köyhä eläkeläinen ei taksia jaksa maksaa, useimmiten ei pystykään, koska häntä ei taksikuski saa hereille, ja sit tulee se Poliisi jne.
Uskovaisille vielä tässä lisäkommentti:
Paholaisen liekit veivät taas syntisen ihmisen, vaikka vain oli hän yhden synnin tehnyt, rukoilkaamme, että hänelle jäi sen verran aikaa että kerkisi Jumalaa huutamaan apuun. :):)
H.- yks kottarainen
Jotkut ihmetteli miten se auto on syttynyt palamaan. Olen nähnyt tapauksen missä känninen kuski on pysäyttänyt auton, mutta ei ole sammuttanut virtaa ja on sitten itse sammunut jalka kaasulla, kipinät lenteli auton alla kun kerettiin hätiin ja savu nousi konepellin alta.
Mulle ei oo niin surkeeta olentoo etteikö sen kuoleman huomaaminen ja tietäminen herättäis ajatuksia kaiken katoovaisuureta.
Juopon ja selvän kyyneleet on yhtä karvaita.
Mut asiaan jos autos on katalysaattori niinkuin useimmis on sitä ei kannata parkeerata heinikkoon , ei ainakaan käyvänä sil se katalysaattori hohkaa helvetin kuumuutta.- Ihmisiksi
koti-kiusattu kirjoitti:
Mulle ei oo niin surkeeta olentoo etteikö sen kuoleman huomaaminen ja tietäminen herättäis ajatuksia kaiken katoovaisuureta.
Juopon ja selvän kyyneleet on yhtä karvaita.
Mut asiaan jos autos on katalysaattori niinkuin useimmis on sitä ei kannata parkeerata heinikkoon , ei ainakaan käyvänä sil se katalysaattori hohkaa helvetin kuumuutta....mutta sinulla onkin sydän paikallaan.
Karmeaa luettavaa toi aloitus. - lopen kyllästynyt
Ihmisiksi kirjoitti:
...mutta sinulla onkin sydän paikallaan.
Karmeaa luettavaa toi aloitus.Miksi? Minä en sure humalassa ajelevaa ja itsensä tappavaa, mutta kunahan ei telo ketään muita.
Lopettakaa tuo jeesustelu ja nähkää asiat asioina. - *
lopen kyllästynyt kirjoitti:
Miksi? Minä en sure humalassa ajelevaa ja itsensä tappavaa, mutta kunahan ei telo ketään muita.
Lopettakaa tuo jeesustelu ja nähkää asiat asioina.Minulle jokainen ihminen on laulun arvoinen. Kukaan ei ole rikkaruoho, jota toisilla on vara halveksia.
Alkoholisti kärsii itse helvetin itsestään, usein kykenemättä muutokseen.
Oma sukulaiseni on itseään häpeävä ihmisraunio, joka lopulta raitistui.
Niin helppo on tuomita ylhäältä, omasta erinomaisuudestaan.
Jokainen juoppo on yleensä jonkun lähimmäinen, ei mitään erillinen russakka, jonka elämällä ei ole väliä. lopen kyllästynyt kirjoitti:
Miksi? Minä en sure humalassa ajelevaa ja itsensä tappavaa, mutta kunahan ei telo ketään muita.
Lopettakaa tuo jeesustelu ja nähkää asiat asioina.En minä suremalla sure,en vie kynttilää kenenkään kolaripaikalle en menetä yöuniani.
Kuolema vaan ja sen kuvittelu ja ajattelu sen vaikutuksista jälkeenjääviin saa ajatukset viipymään kussakin tapauksessa.
Aina kun joku kuolee niin se tapahtuma teloo lähipiiriläisiä,näin asiasta ajattelen- *
koti-kiusattu kirjoitti:
En minä suremalla sure,en vie kynttilää kenenkään kolaripaikalle en menetä yöuniani.
Kuolema vaan ja sen kuvittelu ja ajattelu sen vaikutuksista jälkeenjääviin saa ajatukset viipymään kussakin tapauksessa.
Aina kun joku kuolee niin se tapahtuma teloo lähipiiriläisiä,näin asiasta ajattelenJospa kaikki eivät tunne, syystä tai toisesta, syvää surua?
Kenestäkään. - Ihmisiksi
lopen kyllästynyt kirjoitti:
Lopettakaa tuo jeesustelu ja nähkää asiat asioina.Miksikähän minulle tulee kylmä sinua lukiessani.
- pistä villaista ylle
Ihmisiksi kirjoitti:
Miksikähän minulle tulee kylmä sinua lukiessani.
Ihan sama mitä sinulle tulee, sääli on sairautta. Eikö enää ole ihmisiä seisomassa jämäkästi periaatteittensa takana? Pelätään että syytetään rasismista, kaikki on ymmärrettävää . Mihin on kadonnut oikeudentaju, hyssyttelyllä kaikki vain lisääntyy.
Haluan voimakkaimpia otteita näille hälläväliä ihmisille. - tiinaex...
koti-kiusattu kirjoitti:
En minä suremalla sure,en vie kynttilää kenenkään kolaripaikalle en menetä yöuniani.
Aina kun joku kuolee niin se tapahtuma teloo lähipiiriläisiä,näin asiasta ajattelenmää en ajatellu tätä asiaa siltä kantilta miltä se omaisista tuntuun vaan siltä kantilta miltä musta tuntuu rattijuoppous ja sen seurauksena rattijuopon kuolema en ajatellu ihmistä ajattelin asiaa ja miten voi ajatella edes ihmistä jota ei tunne eikä ole edes koskaan tavannut turhat kuolemat mua koskettaa ja todella paljon mutta itseaiheutetut on oma valinta niinkun tossa aikaisemmin kirjoitin ihan sama kun menis heikoille jäille vaikka varoitetaan enkä mää halveksi ihmisiä jokainen ihminen ja elämä on tärkeä mutta sillon kun sillä leikitään onko se tärkeä sille leikittelijälle.
pistä villaista ylle kirjoitti:
Ihan sama mitä sinulle tulee, sääli on sairautta. Eikö enää ole ihmisiä seisomassa jämäkästi periaatteittensa takana? Pelätään että syytetään rasismista, kaikki on ymmärrettävää . Mihin on kadonnut oikeudentaju, hyssyttelyllä kaikki vain lisääntyy.
Haluan voimakkaimpia otteita näille hälläväliä ihmisille.Alkolukko pitäisi olla pakollinen varsinkin jos on joskus tuomittu rattijuoppoudesta.
En puolusta rattijuoppoja millään tapaa, mutta sanoa että autossa palanut ihminen ei ansaitse ihmisarvoa ja että hänen kuolemansa ei millään tavalla vaikuta kuullostaa kyllä aika karskilta ja kylmäveriseltä kommentilta. En aja itse koskaan alkoholin vaikutuksen alaisena ja ystäviäni en kyllä päästäisi rattiin huonossa kunnossa, tilaisin vaikka taksin heille jos yöpaikka ei olisi tarjottavana tai ei kelpaisi. Poliisia en soittaisi kuin todella ääritapauksessa, agressiivisen juopon lähtiessä tien päälle vaaraksi paitsi itselleen ja etenkin muille. Ei inhimillisyys kumoa oikeudentajua.pistä villaista ylle kirjoitti:
Haluan voimakkaimpia otteita näille hälläväliä ihmisille.Säälikö sairautta?
Sääli on yksi kaikkein jaloimpia ja kauneimpia inhimillisiä tunteita. Ne jotka eivät tunne sääliä ovat terapian tarpeessa.- L*
Paloma.se.co kirjoitti:
Säälikö sairautta?
Sääli on yksi kaikkein jaloimpia ja kauneimpia inhimillisiä tunteita. Ne jotka eivät tunne sääliä ovat terapian tarpeessa.Vitsin hitsi, kerrankin voin sanoa olevani aivan samaa mieltä.
Miksi joku tuntisi olevansa yli-ihminen, ilman tunteita, ilman sääliä, ihminen, vain itse itselleen, tarpeeksi?
Sääli lie yksi inhimillinen tunne, joka meidät eläimistä erottaa?
Jos erottaa. - tiinaex...
Paloma.se.co kirjoitti:
Alkolukko pitäisi olla pakollinen varsinkin jos on joskus tuomittu rattijuoppoudesta.
En puolusta rattijuoppoja millään tapaa, mutta sanoa että autossa palanut ihminen ei ansaitse ihmisarvoa ja että hänen kuolemansa ei millään tavalla vaikuta kuullostaa kyllä aika karskilta ja kylmäveriseltä kommentilta. En aja itse koskaan alkoholin vaikutuksen alaisena ja ystäviäni en kyllä päästäisi rattiin huonossa kunnossa, tilaisin vaikka taksin heille jos yöpaikka ei olisi tarjottavana tai ei kelpaisi. Poliisia en soittaisi kuin todella ääritapauksessa, agressiivisen juopon lähtiessä tien päälle vaaraksi paitsi itselleen ja etenkin muille. Ei inhimillisyys kumoa oikeudentajua.mää yleensä aina murehdin kaikkien puolesta niittenkin joita en tunne ja jos joku sairastuu ja jos joku kuolee mutta niiden puolesta en murehdi enkä tällä tarkoita etteikö ihmisellä olis ihmisarvoa jotka itse uhmaavat henkeään sillä jokainen aikuinen ihminen tietää mitä siitä voi seurata jos hyppää auton rattiin humalassa jos tämä henkilö aiheuttaisi jonkun toisen ihmisen kuoleman sitä ei kukaan hyväksyisi mutta jos hän aiheuttaa oman kuolemansa sitä surkutellaan ja voivotellaan että kuinkas tässä nyt näin kävikään.
- 1943
* kirjoitti:
Jospa kaikki eivät tunne, syystä tai toisesta, syvää surua?
Kenestäkään.Suruaika on mulla meneillään.Suren syvästi henkilöitä, joihin minulla on ollut tunneside, mutta en täysin ulkopuolisia. Ystäväni poismeno ei ollut rattijuopon syytä eikä tarvitse miettiä sitä, miten suhtautuisi henkilöön, joka olisi kuoleman aiheuttanut. Mieheni kuoleman aiheuttajan tapasin oikeudessa. Kättelimme. Lapseni sanoivat, että raha ei isiä takaisin tuo, kun heiltäkin kysyttiin korvausvaatimuksia. Vakuutusyhtiöltä saimme, mitä pyysimme.
- tiinaex...
Paloma.se.co kirjoitti:
Säälikö sairautta?
Sääli on yksi kaikkein jaloimpia ja kauneimpia inhimillisiä tunteita. Ne jotka eivät tunne sääliä ovat terapian tarpeessa.mää en nyt oikeen ymmärrä ketä tässä asiassa pitäs sääliä ja onko tarpeen sääliä kaikkia maailman ihmisiä eiks siinä oo ihan tarpeeks että säälii niitä jotka tuntee ja joilla on jotain merkitystä omaan elämään ja niitä jotka tahtomattaan joutuvat uhriksi.
- L*
tiinaex... kirjoitti:
mää en nyt oikeen ymmärrä ketä tässä asiassa pitäs sääliä ja onko tarpeen sääliä kaikkia maailman ihmisiä eiks siinä oo ihan tarpeeks että säälii niitä jotka tuntee ja joilla on jotain merkitystä omaan elämään ja niitä jotka tahtomattaan joutuvat uhriksi.
Henki käy elävästä ja kai jokaisen hengettömyys on harmi, ainakin noin tarpeettoman sattumuksen syystä?
Josko se olisi empaattisuutta?
Edes mikrotunto siitä?
Miksei saa pitää henkeä eräänä ihmeenä, jota ihminen ei keinotekoisesti pysty luomaan? - tiinaex...
1943 kirjoitti:
Suruaika on mulla meneillään.Suren syvästi henkilöitä, joihin minulla on ollut tunneside, mutta en täysin ulkopuolisia. Ystäväni poismeno ei ollut rattijuopon syytä eikä tarvitse miettiä sitä, miten suhtautuisi henkilöön, joka olisi kuoleman aiheuttanut. Mieheni kuoleman aiheuttajan tapasin oikeudessa. Kättelimme. Lapseni sanoivat, että raha ei isiä takaisin tuo, kun heiltäkin kysyttiin korvausvaatimuksia. Vakuutusyhtiöltä saimme, mitä pyysimme.
äitiä surin varmaan kymmenen vuotta en meinannut selvitä siitä ollenkaan joka kuukausi kuolee joku tuttu parhaina kaksi tai kolme jokaista suren mietin ja juttelen omaisien kanssa koskaan en jätä halaamatta keskustelematta kuuntelematta on se kuolema sit ollut luonnollinen nuoren tai vanhan tai itsemurha jokainen koskettaa.
- tiinaex...
L* kirjoitti:
Henki käy elävästä ja kai jokaisen hengettömyys on harmi, ainakin noin tarpeettoman sattumuksen syystä?
Josko se olisi empaattisuutta?
Edes mikrotunto siitä?
Miksei saa pitää henkeä eräänä ihmeenä, jota ihminen ei keinotekoisesti pysty luomaan?jos tuntisit mut niin mua empaattisempaa ihmistä saat kyllä hakee mutta jossain se empaattisuuden rajakin kulkee.
- L*
tiinaex... kirjoitti:
jos tuntisit mut niin mua empaattisempaa ihmistä saat kyllä hakee mutta jossain se empaattisuuden rajakin kulkee.
Enhän voi sinua tuntea enempää, kuin sanat antavat.
Uskon empaattisuutesi, en ole itse siinä mikään paikallissankari.
Uskon myös elävään ja liikkuvaan henkisyyteesi, jolla luot meille ajatuksia.
Muistaakseni sinulla on kisujakin, olisipa minullakin.
Se on jo mukavan ihmisen yksi pointsi, minulle. - tiinaex...
L* kirjoitti:
Enhän voi sinua tuntea enempää, kuin sanat antavat.
Uskon empaattisuutesi, en ole itse siinä mikään paikallissankari.
Uskon myös elävään ja liikkuvaan henkisyyteesi, jolla luot meille ajatuksia.
Muistaakseni sinulla on kisujakin, olisipa minullakin.
Se on jo mukavan ihmisen yksi pointsi, minulle.kiitän kauniista sanoistasi niitä täällä aina joskus saa saattaa olla jos itse lukisin täällä omaa tekstiäni jonkun muun kirjoittamana en aina ymmärtäisi mitä kirjoittaja oikeesti tarkoittaa vaikka itseeni ymmärrän oikeenkin hyvin juu kaks kisua on roope rouva on jo kaksitoista ja eppu epänormaali viiden tässä kerran sanoin tyttärelle ettei me varmaan enää oteta kissoja jos nää kaksi heittää henkensä niin se sano mulle ettei me osata olla olla ilman näin se varmaan onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4058839Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723238- 171724
- 771126
- 761058
- 271045
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641001Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79975- 55973
- 65910