Suvaitsevaisuus/Kristinusko?

Minä vaan

Jokainen on varmasti huomannut kuinka, varsinkin suomessa, on viime vuodet on koko ajan tuputettu että kaikki mahdollinen erillainen pitää hyväksyä ja suvaita. Me olemme kaikki erillaisia, meidät kaikki pitää hvyäksyä - näkemys tuntuu nykyään olevan valtaa pitävä ajatus kaikkialla.
Tämä itse ajatus ei niinkään minua vaivaa, vaikka olenkin sitä mieltä että ei kaikkea tule suvaita, itse en esim suvaitse homoliittoja, koska mielestä avioliitto on miehen ja naisen välinen asia.
MUTTA miksi suvaitsevaisuus loppuu siinä vaiheessa kuin seinään, kun vastaan tulee tuo, ah, aina yhtä paha ja ilkeä asia, kristinusko? Tässä maassa ollaan hyvää vauhtia menossa siihen suuntaan että muslimeilla on muutaman vuoden päästä enemmän oikeuksia kuin kristinuskolla. Miksi ihmisillä on niin kova halu vastustaa ja kaikkea kristinuskoon liittyvää?
Toki ymmärrän sen että kaikki eivät halua kuulua kirkkoon tai olla samaa mieltä kirkkoon kuuluvien ajatusmaailmasta, mutta pakkoko heidän on olla heti tuomitsemassa niitä jotka uskovat? Eikö kirkon voisi vaan antaa olla rauhassa jos ei kiinnosta?

Ymmärrän että tekstistä saattoi tulla hiukan sekava, mutta meikällä loppuu vaan ymmärrys, mitä pahaa kirkko on ihmisille tehnyt, kerta sitä näin kovasti vastustetaan? Toivoisin asiallisia vastauksia, onko kukaan huomannut samaa ilmiötä? Mielelläni kuulen myös (asiallisia) eriäviä mielipiteitä.

2

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus-K

"itse en esim suvaitse homoliittoja, koska mielestä avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. "

Henkilökohtainen mielipide asiasta on toki aivan sallittu. Mutta miksi katsot oikeudeksesi samalla päättää myös muiden ihmisten puolesta minkalainen heidän liittonsa tulee olla? Onko sinulta jotenkin pois jos homot menevät naimisiin? Avioliittohan on yksi aivan keskeinen ihmisten elämään vaikuttava juridinen sopimus jolla on suuria vaikutuksia moneen asiaan. Ja nimenomaan maalliselta kannalta (perinnöt, tuet, erilaiset velvollisuudet ja oikeudet jne.), ei juurikaan kirkolliselta. Avioliitonhan voi aina solmia myös siviilivihkimisenä.

", mitä pahaa kirkko on ihmisille tehnyt, kerta sitä näin kovasti vastustetaan? "

No sehän liittyy juuri tuohon hyväksymiseen ja suvaitsemiseen josta pitkästi kirjoitit. Ihmisten on nykyään aika hankalaa ymmärtää miksi uskonnollisien näjkemysten takia pitäisi myös ei-uskovilta kieltää asioita joita monet kuitenkin kannattavat ja jotka ovat yleisesti hyväksyttyjä. Siis juuri niin kuin tuo homo-liitto asia. Vaikka kuinka kirkon mielestä aviolitto olisi vain miehen ja naisen välinen asia, tämä ei ole ainoa mielipide asiasta. Jos uskonnoton ihminen haluaa mennä maistraatissa ihan maallisin menoin naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa, miksi se kuuluu mitenkään kirkolle? Ei minusta kirkon tarvitse homoja vihkiä jos ei halua, mutta ei myöskään vastustaa maallista siviilivihkimistä koska se ei kirkolle mitenkään kuulu.
      Vastustus kirkkoa kohtaan liittyy minusta siis vain ja ainoastaan siihen että kirkko työntää "nenänsä" sinnekin minne sen ei luulisi enää kuuluvan eli muiden kuin kirkkoon kuuluvien elämään.

• relaa homo

Huolehdit vaan omista asioistasi, etkä mieti itsellesi liian vaikeita juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe