Harkitsen uuden auton (VW Sharan) ostamista. Siinä on vakiovarusteena polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Korvaako se lohkolämmittimen vai tarvitaanko sen lisäksi lohkolämmitin lisävarusteeksi?
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
8
2774
Vastaukset
- C5
Polttoainekäyttöiset lisälämmitimet ei suinkaan ole mitään maailman varmimpia vehkeitä. Vaikka auto olisi muuten hyvä, saattaa ajan kanssa olla murhetta - jopa takuuaikana noissa lisälämppäreissä.
Ja jos ajaa autolla lyhyttä matkaa, tulee auton akku luultavasti tyhjenemään talvikäytössä, jos akkua ei erikseen ladata. Lämmitin haukkaa senverran virtaa, että itse auto ei enää jaksa käynnistyä, jos on ajettu pätkäajoa. - 2 points
Waihtoehdot:
a) lohkolämmitin ( sisätilanlämmitin haaroitussarjoineen)
b) kellosarja tai kauko-ohjaus lisättävä auton polttoainekäyttöiseen lämmittimeen
Pätkäajossa jälkimmäinen tyhjentää helposti akun. - 87k
Niin, ja se Webaston poltinahan ei tietenkään lataa akkua lainkaan, eli se ei tee lainkaan sähköä, se vain kuluttaa sitä ;)
- WV
Uudet Volkkarin koneet on sen verran polttoainepihejä, ettei sieltä kaikissa oloissa tule tarpeeksi lämpöä edes koneelle itselleen. Sen vuoksi niissä on se lisälämmitin.
Sen käyttäminen moottorilämmittimenä onnistuu kunhan siihen on laitettu ohjaus jota voi käyttää itse. Tuon lämpöjutun vuoksi lämmittimessä on vain automaattiohjaus käynnin aikana jos et tilaa siihen itse käsikäyttöpaneelia.
Nuo jutut virrankulutuksesta pitävät ihan paikkansa. Jos polttoainelämmitintä käyttää moottorin lämmittämiseen ennen käynnistystä, pitäisi ajaa vähintään sama aika kuin lämmitti jotta akku saa tarpeeksi virtaa takaisin.- sitroen.
Tuo ensimmäinen kappale on täyttä paskaa. Fysiikan ja kemian lakeja ei ole kumottu, edes VW ei siihen kykene. Polttoaineesta kaksi kolmannesta muuttuu edelleenkin lämmöksi ja sillä lämmittäisi jo melkoista omakotitaloa. Se vain tuhlataan hukkaan, sitä ei oteta lämmittämään autoa, koska autonvalmistajan voitot hivenen pienenisivät tai auton hinta hivenen nousisi. Tämä on se ainut totuus, muu on myyntimiesten valetta ja paskapuhetta.
- WV
sitroen. kirjoitti:
Tuo ensimmäinen kappale on täyttä paskaa. Fysiikan ja kemian lakeja ei ole kumottu, edes VW ei siihen kykene. Polttoaineesta kaksi kolmannesta muuttuu edelleenkin lämmöksi ja sillä lämmittäisi jo melkoista omakotitaloa. Se vain tuhlataan hukkaan, sitä ei oteta lämmittämään autoa, koska autonvalmistajan voitot hivenen pienenisivät tai auton hinta hivenen nousisi. Tämä on se ainut totuus, muu on myyntimiesten valetta ja paskapuhetta.
En ala väittelemään. Minulla kuitenkin on uusi TSI ja tiedän kuinka se käyttäytyy. Viime talven kovilla pakkasilla tuli koetuksi tilanne jossa täydellä kuormalla vajaalla teholla ajettaessa moottorin lämpötila alkoi ajon aikana laskea. Siinä vaiheessa webasto käynnistyy itsekseen pitääkseen moottorin ihannelämmössä. En tiedä mitä fysiikan tai kemian lakia tässä rikotaan, mutta niin se vain menee. Neljäpilkkujotain litraa satasella ei ole kovin paljon sekä autolle että sisällä olijoille.
- nainen ratissa
Kiitos vastauksista! Tämä selvensi asiaa, eli täytyy siis hankkia myös lohkolämmitin.
- Herr Dr. In. Eber
Omakohtaisena käyttökokemuksena sanon, että on rahanhaaskuuta hankkia lohkolämmitintä, kska polttoainelämmitin hoitaa sen homman.
Jos ehto " saman verran moottorin kättöaikaa kuin lämmitysaikaa" ei täyty, lataat akun kerran tai pari talvessa. Ja tämä tarve tulee vain kovilla pakkasilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760