Shetlanninponeille sopivan kokoinen ratsastaja !

koulushettis

Tämä on ainainen puheenaihe, mutta ajattelin sanoa nyt oman mielipiteeni asiasta.
* Yleisesti painoraja on ollut 55kg, mutta riippuu myös ponin rakenteesta, ja siitä mitä se on tottunut kantamaan !
* Pituudellahan ei ole niin väliä, mutta isoilla shettiksillä on yleensä ollut 155cm, mutta sopusuhtaisuus on taas ponin rakenteestakin kiinni !
* Shetlanninponin kanssa voi tehdä vaikka mitä - todellisille hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
* Jos olet liian iso ponillesi, hanki sille sopivan kokoinen ratsastaja - pidä tunteja, ja opasta ratsukkoa vaikka pikku kisoihin - kentän laidalta on kiva katsoa saavutettua tulosta ! :)

Itse olen nyt 156cm ( en kasva) ja 45kg painoinen, joten ihan hyvin pystyn ratsastamaan shetlanninponeilla. Vuokrailin yhtä tanakkaa 107cm shet. oria, ja ihan sopusuhtaisia oltiin.
Tässä vielä videolinkki - tästä olen saanut "innoitusta" shetlanninponeilla ratsastamiseen, sillä niistäkin on kouluponeiksi jos ovat osaavalla ratsastajalla koulutettu :)

Video : http://www.youtube.com/watch?v=Q8ta_zJZYpQ

1

206

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shettiksen omistaja

Olen samaa mieltä tuosta että todelliselle hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
      Omistan tällä hetkellä 6v shetlanninponin, jota koulutan esteille. Nyt se hyppää 60cm ratana, ja on 105cm korkea. Itse olen 17v, 158cm ja 45kg painava. Myös kaverini (14v, 150cm ja 40kg) on sitä ratsastanut, joten en aina sillä mene. Ajan myös sillä kärryillä, etten rasita sitä turhan paljoa, vaikka se vankka rakenteinen on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      86
      1330
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      79
      849
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      844
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      273
      748
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      80
      612
    6. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      611
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      585
    8. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      35
      568
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      25
      532
    10. 37
      532
    Aihe