Tämä on ainainen puheenaihe, mutta ajattelin sanoa nyt oman mielipiteeni asiasta.
* Yleisesti painoraja on ollut 55kg, mutta riippuu myös ponin rakenteesta, ja siitä mitä se on tottunut kantamaan !
* Pituudellahan ei ole niin väliä, mutta isoilla shettiksillä on yleensä ollut 155cm, mutta sopusuhtaisuus on taas ponin rakenteestakin kiinni !
* Shetlanninponin kanssa voi tehdä vaikka mitä - todellisille hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
* Jos olet liian iso ponillesi, hanki sille sopivan kokoinen ratsastaja - pidä tunteja, ja opasta ratsukkoa vaikka pikku kisoihin - kentän laidalta on kiva katsoa saavutettua tulosta ! :)
Itse olen nyt 156cm ( en kasva) ja 45kg painoinen, joten ihan hyvin pystyn ratsastamaan shetlanninponeilla. Vuokrailin yhtä tanakkaa 107cm shet. oria, ja ihan sopusuhtaisia oltiin.
Tässä vielä videolinkki - tästä olen saanut "innoitusta" shetlanninponeilla ratsastamiseen, sillä niistäkin on kouluponeiksi jos ovat osaavalla ratsastajalla koulutettu :)
Video : http://www.youtube.com/watch?v=Q8ta_zJZYpQ
Shetlanninponeille sopivan kokoinen ratsastaja !
koulushettis
1
151
Vastaukset
- shettiksen omistaja
Olen samaa mieltä tuosta että todelliselle hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
Omistan tällä hetkellä 6v shetlanninponin, jota koulutan esteille. Nyt se hyppää 60cm ratana, ja on 105cm korkea. Itse olen 17v, 158cm ja 45kg painava. Myös kaverini (14v, 150cm ja 40kg) on sitä ratsastanut, joten en aina sillä mene. Ajan myös sillä kärryillä, etten rasita sitä turhan paljoa, vaikka se vankka rakenteinen on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle441721Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2831709- 231578
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71238Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101077Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii66986Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66935Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko13921