Tämä on ainainen puheenaihe, mutta ajattelin sanoa nyt oman mielipiteeni asiasta.
* Yleisesti painoraja on ollut 55kg, mutta riippuu myös ponin rakenteesta, ja siitä mitä se on tottunut kantamaan !
* Pituudellahan ei ole niin väliä, mutta isoilla shettiksillä on yleensä ollut 155cm, mutta sopusuhtaisuus on taas ponin rakenteestakin kiinni !
* Shetlanninponin kanssa voi tehdä vaikka mitä - todellisille hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
* Jos olet liian iso ponillesi, hanki sille sopivan kokoinen ratsastaja - pidä tunteja, ja opasta ratsukkoa vaikka pikku kisoihin - kentän laidalta on kiva katsoa saavutettua tulosta ! :)
Itse olen nyt 156cm ( en kasva) ja 45kg painoinen, joten ihan hyvin pystyn ratsastamaan shetlanninponeilla. Vuokrailin yhtä tanakkaa 107cm shet. oria, ja ihan sopusuhtaisia oltiin.
Tässä vielä videolinkki - tästä olen saanut "innoitusta" shetlanninponeilla ratsastamiseen, sillä niistäkin on kouluponeiksi jos ovat osaavalla ratsastajalla koulutettu :)
Video : http://www.youtube.com/watch?v=Q8ta_zJZYpQ
Shetlanninponeille sopivan kokoinen ratsastaja !
koulushettis
1
157
Vastaukset
- shettiksen omistaja
Olen samaa mieltä tuosta että todelliselle hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
Omistan tällä hetkellä 6v shetlanninponin, jota koulutan esteille. Nyt se hyppää 60cm ratana, ja on 105cm korkea. Itse olen 17v, 158cm ja 45kg painava. Myös kaverini (14v, 150cm ja 40kg) on sitä ratsastanut, joten en aina sillä mene. Ajan myös sillä kärryillä, etten rasita sitä turhan paljoa, vaikka se vankka rakenteinen on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!8111760Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla988919Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.834713Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka284048- 1004004
Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti63886Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j93670Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle223482Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.423285Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei472864