Onko se rikos, jos kasvattaa vain muutamaa tainta /pensasta omaan käyttöön. Kävi niin että vierailin kylässä jossa oli 8 kpl taimia kasvivalon alla kasvamassa.
Hain vastausta netistä en löytänyt..
Onko kasvatus kaikkineen rikos vai vain myynti...
Kannabiksen viljely?
12
332
Vastaukset
- piumpaum
Kysy Raakkunalta, hänellä on kokemusta niin kasvatuksesta kuin myös käytöstäkin.
- zinoral
kuten myös runsaasta LSD:n käytöstä, joka lienee ollut se merkittävin seikka suvussa kulkevan skitsofrenian puhkeamisessa.
- Tuomari.
Murhan jälkeen seuraavaksi vakavin rikos, koska kasvilla tehdään murhaajia.
- äiojhg7yguik
Kasvilla tehdään murhaajia? Siis mitä vit..a? Älä ihan oikeesti ota enää.
- Muutaman kasvin
pitäminen ikkunalaudalla muistaakseni ei ole niin vakava rikos että siitä jaksettaisiin lähteä tuomitsemaan.
Eli jos siis kasvatat muutaman kasvin ihan tavallisena huonekasvina, eli ei mitään lisävaloja tai lämpölamppuja, niin tällöin kyseessä on normaali huonekasvi.
Jos toisaalta käytät lamppuja ja muuta rekvisiittaa kasvun edistämiseen, tällöin voi napsahtaa kovakin tuomio kun voidaan tulkita että kyseessä on ammattimainen toiminta.
Kaverisi kohtalo ei taida olla kovin mukava jos käry käy. 8 on ehdottomasti liikaa, ja kasvivalo vielä päälle...- Virallinen luonnoton
Lämpölamppu, aina repeän kuulen jonkin Penan tyhjästä lohkosta tämän termin.
Joo, aurinko paistaa ulkona, kasvit tarvitsevat yhteyttääkseen ********* ja *********.
Fotosynteesi, se on kyllä epäammattimaista toimintaa.
Tulkitaan, tulkitaan, vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa tai fakta tietoa.
Jos lapsen rintaruokinnasta siirrytään maidonkorvikkeeseen, niin onko se epäammattimaista toimintaa?
Se parin kasvin kasvatus itselleen pitäis sallia. piste.
Sitä rekvisiittaahan voi olla, mutta ei se viljelijä välttämättä osaa sitä tomattiaan silti kasvattaa, sitten joku toinen amatööri tulkitsee sen ammattimaiseksi toiminnaksi.
Mitä tää ammattimainen toiminta on, eläintarhan apinatkin tietää banaaneistaan enemmän, kuin "sivistyneet omasta sivistyksestään"
Ja se yksi EU päätös oli, että luonnossa kasvanut riista ei ole luomua.
Eli kaikki luonnollinen on jonkun pellebyrokraatin mielestä luonnotonta.
Hyvä, vieraantukaa lisää luonnosta, mutta älkää tulko minulle väittämään että järvestä ongittu kala on luonnotonta.
Ihmisellä on persereikä ulostamista varten, mutta jotkut ulostavat ilmeisesti suunsa kautta, siis ainakin siellä brysselissä ja muissa byroissa.
Minkä helvetin takia näitä asioita väännellään ja käännellään, joillekkin vielä maksetaan siitä, en voi käsittää. - fiksut vastatkaa
Virallinen luonnoton kirjoitti:
Lämpölamppu, aina repeän kuulen jonkin Penan tyhjästä lohkosta tämän termin.
Joo, aurinko paistaa ulkona, kasvit tarvitsevat yhteyttääkseen ********* ja *********.
Fotosynteesi, se on kyllä epäammattimaista toimintaa.
Tulkitaan, tulkitaan, vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa tai fakta tietoa.
Jos lapsen rintaruokinnasta siirrytään maidonkorvikkeeseen, niin onko se epäammattimaista toimintaa?
Se parin kasvin kasvatus itselleen pitäis sallia. piste.
Sitä rekvisiittaahan voi olla, mutta ei se viljelijä välttämättä osaa sitä tomattiaan silti kasvattaa, sitten joku toinen amatööri tulkitsee sen ammattimaiseksi toiminnaksi.
Mitä tää ammattimainen toiminta on, eläintarhan apinatkin tietää banaaneistaan enemmän, kuin "sivistyneet omasta sivistyksestään"
Ja se yksi EU päätös oli, että luonnossa kasvanut riista ei ole luomua.
Eli kaikki luonnollinen on jonkun pellebyrokraatin mielestä luonnotonta.
Hyvä, vieraantukaa lisää luonnosta, mutta älkää tulko minulle väittämään että järvestä ongittu kala on luonnotonta.
Ihmisellä on persereikä ulostamista varten, mutta jotkut ulostavat ilmeisesti suunsa kautta, siis ainakin siellä brysselissä ja muissa byroissa.
Minkä helvetin takia näitä asioita väännellään ja käännellään, joillekkin vielä maksetaan siitä, en voi käsittää.Ja vielä hieman kärjistäen, miten joku idiootti, joka luulee että sisäfile kasvaa lihatiskillä, voi tulla "opettamaan" minua naudan ruokinnassa??
- groveri
"Kaverisi kohtalo ei taida olla kovin mukava jos käry käy. 8 on ehdottomasti liikaa, ja kasvivalo vielä päälle... "
riippuu ihan miten ja missä kasvattaa.
jos kellarissa, missä on tilaa, niin kahdeksan on sopiva määrä.
suomessa korkein oikeus on linjannut, että 12 kasvia on vielä selvästi omaan käyttöön tarkoitettu raja.
toisaalta jos kasvatustilana on matala stealth-boksi, niin siellä voi olla parikymmentäkin kasvia, että vastaavat kahdeksaasi, koska kasvit tulee pitää matalina.
tapoja kasvattaa on niin monia.
- 14
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080373?search[type]=pika&search[pika]=kannabis
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543?search[type]=pika&search[pika]=kannabis - voi pieru
No vastauksista en ymmärrä hölkäsenpölläystä.
Ei ihme että kasvatus innostaa monia http://www.google.fi/search?q=Kannabis kasvatus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a ohjeita ja neuvoa löytyy vaan ei rikosvastuulista määritettä. - JuntitkinViisastuvat
Ei siihen nykyään juurikaan puututa, poliisit ovat ilmeisesti saaneet ohjeet olla puuttumatta asiaan jos/kun ei siitä koidu muille haittaa.
Olen todistanut tapauksia joissa viranomaiset ovat lähinnä vain naureskelleet kasveille ja piipuille. Kuulin huhua että kannabis laillistettaisiin vuonna 2015 huumausainelainsäädännön tarkistuksen yhteydessä. - ei kasvatusta estä
kuin lääke- ja energiateollisuuden aivopestyt orjat.
Siitä vain itsekin kasvattamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207