Ateistin kirje uskovaisille

Yhdessä olemme vahva

Mielenkiinnosta olen lukenut tämän palstan kirjoituksia ja huomannut, että uskovaiset ovat valmiita lokeroimaan ateistit yhteenlokeroon ja jopa eräänlaiseen lahkolaisuuteen, mutta miksi?

Itse olen ateisti, suurin syy tähän on se, mitä minulle on opetettu, miten sen olen ottanut vastaan ja miten olen tätä tietoa kritisoinut mielessäni.
Lopputuloksena oli, että en kykene näkemään ketään näistä lukemattomista jumalista olemassa olevana, ellen saa jotain vahvempaa näyttöä.

Nyt saan sitten lukea ties minkälaisia ennakkoluuloja ateisteista ja heidän "uskostaan" mm. De Savo, josta en ollut koskaan ennen kuullutkaan, ja väitätte, että yhden miehen kirjoitus jotenkin kuvastaa minua/meitä?

Enhän minäkään leimaa uskovaisia jonkun toisen uskovaisen takia.
- Kristityt: pedofiilejä, laittomat uhkaukset ja joukkomurhaajia? En usko.
- Muslimit: pedofiilejä, terroristeja ja vaimonsahakkaajia? En usko.
Ja sitten ne monet muut uskonnot, joista harvoin edes puhutaan... ei ennakkoluuloja.

Eli nyt, jotta saadaan keskustelua aikaan, haluan uskovaisten kertovan ensin kirkkokuntansa; katolilainen, ortodoksi, sunni jne., ja sen jälkeen kantansa muihin kirkkokuntiin JA ateisteihin sekä vastaus kirjeen alussa esitettyyn kysymykseen: miksi ateistit lokeroidaan? Samalla myös voi vastata siihen, miksi ylipäätänsä toisia pitää lokeroida MUIDEN tekemisistä.

P.S Olemme täällä aikuisia, joten kirjoitetaan ja vastataan sen mukaisesti. Ei sitten tule lisää niitä väärinkäsityksiä johonkin tiettyyn ryhmään.

75

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin haluaisin tietää miten jotkut oikeuttavat ateistien niputtamisen yhteen ja samaan hengenvetoon haukkumaan mirkaa, kun hän puhuu siitä miten jotkut teistit peseytyvät sonnassa.

• YAK-42

Ateistina joudut helvettiin

• Eli on ok kohdella muita kuin roskaa jos heidä mielestäsi odottaa ikuinen kidutus?

• Sinun päänsärkysi?

• Miltä tuo tuntuu?

• 57756856858

"Ateistina joudut helvettiin"

Miten niin joudut? Kristtyjen mielestähän ateisti valitsee mennä helvettiin. Miksi et kunnioita heidän valintaansa. Olisiko sinulla munaa haluta helvettiin?

• gloriana_demeter kirjoitti:

Eli on ok kohdella muita kuin roskaa jos heidä mielestäsi odottaa ikuinen kidutus?

Hejsan Gloriana:
        Protestanttinen kristitty olen, with a Jewish beat, whatever that means.

Jos kerron sinulle kuin ihminen ihmiselle, niin sanoisin, että tunnen erilaisia ateisteja. Ihan ok. Parhaimmissa ystävissänikin on yksi. En vain ole hänen uskomattomuudestaan kiinnostunut. En niputa enkä kiinnostu. On vapaa maa. Elä minun puolestani ihan vapaasti itsellesi hyvää elämää. On minulta väärin, jos kohtelen sinua mitenkään huonosti. Uskoni mukaan minun pitäisi kohdella sinua aivan loistavasti!
        Olen lapsesta saakka hakenut jotain korkeampaa, koska jotenkin vaistomaisesti jo lapsena tiesin, että sellainen on. Löysin sen noin 13-vuotiaana kiivaan hakemisen jälkeen. Olen yhä vielä ahdistunut tyhjistä silmistä, kun näen, että ihmisellä ei ole mitään ja siksi en oikein viihdy ateistien kanssa. Ancient eyes,haen ikivanhoja silmiä. Ihmisen silmistä näkyy joko tietyllä tavalla ikuisuus tai tyhjyys.
        Olen luonnontieteen kasvatti, mutta lapsesta pitäen olen kaivannut suurempaa. En ole kiinnostunut, jos joku sanoo, että ei ole mitään. Sen nyt saa hakemattakin.
        Bless!!

• boxi kirjoitti:

Hejsan Gloriana:
        Protestanttinen kristitty olen, with a Jewish beat, whatever that means.

Jos kerron sinulle kuin ihminen ihmiselle, niin sanoisin, että tunnen erilaisia ateisteja. Ihan ok. Parhaimmissa ystävissänikin on yksi. En vain ole hänen uskomattomuudestaan kiinnostunut. En niputa enkä kiinnostu. On vapaa maa. Elä minun puolestani ihan vapaasti itsellesi hyvää elämää. On minulta väärin, jos kohtelen sinua mitenkään huonosti. Uskoni mukaan minun pitäisi kohdella sinua aivan loistavasti!
        Olen lapsesta saakka hakenut jotain korkeampaa, koska jotenkin vaistomaisesti jo lapsena tiesin, että sellainen on. Löysin sen noin 13-vuotiaana kiivaan hakemisen jälkeen. Olen yhä vielä ahdistunut tyhjistä silmistä, kun näen, että ihmisellä ei ole mitään ja siksi en oikein viihdy ateistien kanssa. Ancient eyes,haen ikivanhoja silmiä. Ihmisen silmistä näkyy joko tietyllä tavalla ikuisuus tai tyhjyys.
        Olen luonnontieteen kasvatti, mutta lapsesta pitäen olen kaivannut suurempaa. En ole kiinnostunut, jos joku sanoo, että ei ole mitään. Sen nyt saa hakemattakin.
        Bless!!

"Olen yhä vielä ahdistunut tyhjistä silmistä, kun näen, että ihmisellä ei ole mitään ja siksi en oikein viihdy ateistien kanssa."

Minulla on paljonkin minulla ei vain ole irrationaalista uskoa kaikkivoipiin yliluonnollisiin olioihin.

"Olen yhä vielä ahdistunut tyhjistä silmistä, kun näen, että ihmisellä ei ole mitään ja siksi en oikein viihdy ateistien kanssa."

Minulla on paljonkin minulla ei vain ole irrationaalista uskoa kaikkivoipiin yliluonnollisiin olioihin.

Ei niihin kaikkiin irrationaalisiin olioihin kannata uskoakaan. Ateisti ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Kannattaa valita, mihin uskoo ja mihin ei.

Olen ahdistunut tyhjistä silmistä ja siksi en viihdy oikein ateistien kanssa. Ei siihen mikään filosofia tai runous riitä. Näen työssäni kuolemaa enkä lohdutu kovin vähästä.
        Ahdistun ateistien kuolinilmoituksistakin . Ei mitään missään ja " tuhka on siroteltu juoksevaan veteen." Luujauho on heitetty johonkin puroon tai mereen!! Entä sitten?

Hae, niin löydät. Lupaan. Etsivä löytää.

• boxi kirjoitti:

Ei niihin kaikkiin irrationaalisiin olioihin kannata uskoakaan. Ateisti ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Kannattaa valita, mihin uskoo ja mihin ei.

Olen ahdistunut tyhjistä silmistä ja siksi en viihdy oikein ateistien kanssa. Ei siihen mikään filosofia tai runous riitä. Näen työssäni kuolemaa enkä lohdutu kovin vähästä.
        Ahdistun ateistien kuolinilmoituksistakin . Ei mitään missään ja " tuhka on siroteltu juoksevaan veteen." Luujauho on heitetty johonkin puroon tai mereen!! Entä sitten?

Hae, niin löydät. Lupaan. Etsivä löytää.

Jotkut ateistit uskovat yliluonnolliseet, jotkut ei. Ateismi ei siitä kerro mitään.
        Se kertoo vain ettei henkilö omaa jumaluskoa.

Minäkin olen ahdistunut tyhjistä silmistä ja vaahtoavista suista ja siksi en oikein viihdy fanaatikkojen kanssa. Ei siihen mikään auta.
        Olen nähnyt kuolemaa, eikä jumalusko näytä yhtään lohtua lopunhetkellä tuottavan.
        Ja vaikka tuottaisi, niin ei se tee siitä muuta kuin kävelykepin, johon nojataan.
        Kaikille ei ole lohtua, sillä kaikki eivät osaa sitä löytää. Usko kuolemanjälkeiseen veisi elämältä merkityksen.
        Ainoa lohtu mitä on on se että pyrin toimimaan hyväksi toteamallani tavoilla ja arvostamaan sitä, että olen elossa, tietoinen ja kykenevä tajuamaan edes pienen osan universumista.
        On surullista, että ihmiset adoptoivat mytologioita ja uskomuksia yliluonnollisesta ja sokeutuvat elämän luonnolliselle ihmeelle. Yliluonnollinen on banaali, lattea ja niin ihmismäinen keksintö.

Jotkut ateistit uskovat yliluonnolliseet, jotkut ei. Ateismi ei siitä kerro mitään.
        Se kertoo vain ettei henkilö omaa jumaluskoa.

Minäkin olen ahdistunut tyhjistä silmistä ja vaahtoavista suista ja siksi en oikein viihdy fanaatikkojen kanssa. Ei siihen mikään auta.
        Olen nähnyt kuolemaa, eikä jumalusko näytä yhtään lohtua lopunhetkellä tuottavan.
        Ja vaikka tuottaisi, niin ei se tee siitä muuta kuin kävelykepin, johon nojataan.
        Kaikille ei ole lohtua, sillä kaikki eivät osaa sitä löytää. Usko kuolemanjälkeiseen veisi elämältä merkityksen.
        Ainoa lohtu mitä on on se että pyrin toimimaan hyväksi toteamallani tavoilla ja arvostamaan sitä, että olen elossa, tietoinen ja kykenevä tajuamaan edes pienen osan universumista.
        On surullista, että ihmiset adoptoivat mytologioita ja uskomuksia yliluonnollisesta ja sokeutuvat elämän luonnolliselle ihmeelle. Yliluonnollinen on banaali, lattea ja niin ihmismäinen keksintö.

En minkäkään pidä vaahtoavista suista. Syvälliset, ikuiset silmät riittävät.
        Usko kuolemanjälkeiseen on tuonut itselleni rauhan. Ihan suoraviivaisesti sen avulla jaksan esim. raskaan työni. Jumalusko tuo lohtua lopussa. Kysy syöpälääkäreiltä ja muulta hoitohenkilökunnalta, joka on lähellä viimeisinä hetkinä. Tuo suurta, suurta lohtua.
        Kaikki eivät sitä uskoa todellakaan löydä. En tiedä miksi. Onko se lahja? Toisaalta on luvattu, että jokainen etsivä löytää.

• boxi kirjoitti:

En minkäkään pidä vaahtoavista suista. Syvälliset, ikuiset silmät riittävät.
        Usko kuolemanjälkeiseen on tuonut itselleni rauhan. Ihan suoraviivaisesti sen avulla jaksan esim. raskaan työni. Jumalusko tuo lohtua lopussa. Kysy syöpälääkäreiltä ja muulta hoitohenkilökunnalta, joka on lähellä viimeisinä hetkinä. Tuo suurta, suurta lohtua.
        Kaikki eivät sitä uskoa todellakaan löydä. En tiedä miksi. Onko se lahja? Toisaalta on luvattu, että jokainen etsivä löytää.

Ja sinun on oikeus uskoa mihin uskot ja saada lohtua mistä haluat.
        Minä saan lohtua muista asioista, jotka eivät vaadi uskoa todistamattomiin asioihin.

• Doscci
        gloriana_demeter kirjoitti:

Ja sinun on oikeus uskoa mihin uskot ja saada lohtua mistä haluat.
        Minä saan lohtua muista asioista, jotka eivät vaadi uskoa todistamattomiin asioihin.

Jokaisella on oikeus elää ikuisuuden verran kadotuksessa. Jumala on tämän "oikeuden" kaikille antanut - kaikki ei vaan halua kadotuksen kauheisiin syövereihin.

• Doscci kirjoitti:

Jokaisella on oikeus elää ikuisuuden verran kadotuksessa. Jumala on tämän "oikeuden" kaikille antanut - kaikki ei vaan halua kadotuksen kauheisiin syövereihin.

Toistan: kaikilla on oikeus uskoa mihin uskovat, jopa hölynpölyyn. Jos kuitenkin väität, että hälynpölysi on totta, niin joudun vaatimaan todisteita.

• Doscci

Toistan: kaikilla on oikeus uskoa mihin uskovat, jopa hölynpölyyn. Jos kuitenkin väität, että hälynpölysi on totta, niin joudun vaatimaan todisteita.

Todisteet tulet sitten aikanasi saamaan. Voin vakuuttaa että huomaat kyllä sen sitten - ja aikaa riittää ...hmmmm

• 33

"Ateistina joudut helvettiin"
        Helvettiä ei aivan aikuisten oikeesti ole olemassa. Voit minun muolestani kuvitella sellaisen ja sellaiseksi kuin itse haluat, jos se tuottaa sinulle nautintoa.

• glory ei kirj.
        Doscci kirjoitti:

Todisteet tulet sitten aikanasi saamaan. Voin vakuuttaa että huomaat kyllä sen sitten - ja aikaa riittää ...hmmmm

Kiitos tyhjästä lässytyksestäsi, joka kuulostaa erehdyttävästi erään hindutoverin uhmailulta.

• YAK-42 (se aito)

Huomasin juuri, että joku on kirjoittanut yllä oleva viestin nimimerkilläni. Se ei ole minulta.

• YAK-42 (se aito) kirjoitti:

Huomasin juuri, että joku on kirjoittanut yllä oleva viestin nimimerkilläni. Se ei ole minulta.

Tulitko katumapäälle, vai sattuisitko olemaan tosissasi?
        Emme tiedä.

• Eräs sivustakatsoja
        YAK-42 (se aito) kirjoitti:

Minäkin ihmettelin, sinulla ei ole tapana puhua tuohon tyyliin. Siinä näkee, että ateistit yrittävät sitten taas niputtaa kaikkia kristityitä samaan muottiin ja ei täällä mitään muuta kuulekaan kuin noita ennakkoluuloja ja ne ovat tosi rasittavia.

• hei kuule
        Doscci kirjoitti:

"kaikki ei vaan halua kadotuksen kauheisiin syövereihin."

Näin uskovana kiinnostaa mitä kadotuksen kauheat syöverit mielestäsi ovat. En tunne niitä ollenkaan, liekö edes olemassa.

• Eräs sivustakatsoja kirjoitti:

Minäkin ihmettelin, sinulla ei ole tapana puhua tuohon tyyliin. Siinä näkee, että ateistit yrittävät sitten taas niputtaa kaikkia kristityitä samaan muottiin ja ei täällä mitään muuta kuulekaan kuin noita ennakkoluuloja ja ne ovat tosi rasittavia.

Ja tästä näkee miten kristityt yrittävät niputtaa kaikkia ateisteja yhteen ja vielpä valheellisin premissein.

Eihän tässä niputettu muuta kuin yksi henkilö, jonka sanomisiksi tuon kyllä uskoisi lähes kaikki. En ole oikeasti koskaan nähnyt asiallista kirjoitusta tyypiltä.

• Uskoa saa

Heti katosi tämän kirjoituksen idea käsistään, joten palataan aiheeseen.

Olen luterilainen ja itse tunnen myötähäpeää näiden muiden "meikäläisten" ahdasmielisyydestä. En itse ala KETÄÄN lokeroimaan uskonsa tai sen puutteen vuoksi, koska kukaan ei meistä voi OIKEASTI tietää, kuka se oikea Jumala on (ellei sitten ateistit ole oikeassa).

Tottakait medialla on suuri vaikutus näihin mielipiteisiin ja ennakkokäsityksiin, mutta itse pyrin pitämään nämätapaukset erillisinä, enkä koko ryhmää kohtaan, esim. Iranin muslimit.

Ateistit taas... noh, kun ei voi tietää, mutta en usko, ettei edes JONKUNLAISTA Jumalaa ole olemassa.

Mutta nämä ovatkin vain minun ajatuksian i.

• Jeesus on Herra !

" koska kukaan ei meistä voi OIKEASTI tietää, kuka se oikea Jumala on "

Oltko kuullut Raamatusta , siellä se kerrotaan ! Siellä myös kerrotaan, että Jeesus tulee asumaan ihmisen sydämeen, jos hän/sinä vain haluat ottaa hänet vastaan.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, ...

Evankeliumi Johanneksen mukaan 7
        14. ... tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Sinä itse päätät, tunnetko hänet vai puhutko vain omiasi.

• sen vain näkee

Minä en lokeroi muita kuin palstalla kirjoittavia ateisteja. Ja sen nyt jokainen näkee, mitä se taso on pissa-kakkajuttuineen.

• kun lakkaa saamasta

Eli leimaat KAIKKI ateistit jonkun toisen pissa-kakkajuttujen takia?
        Samalla siis hyväksyt itsesi lokeroimisen pedofiileihin ja murhaajiin?

Juutalainen, eikä voisi vähempää kiinnostaa, jos joku on kristitty, muslimi taikka ateisti, mutta en todellakaan hyväksy sitä, että MINUA alettaisiin rinnastamaan israelilaisiin uskoni tähden.

• se nyt vaan on
        kun lakkaa saamasta kirjoitti:

Eli leimaat KAIKKI ateistit jonkun toisen pissa-kakkajuttujen takia?
        Samalla siis hyväksyt itsesi lokeroimisen pedofiileihin ja murhaajiin?

Juutalainen, eikä voisi vähempää kiinnostaa, jos joku on kristitty, muslimi taikka ateisti, mutta en todellakaan hyväksy sitä, että MINUA alettaisiin rinnastamaan israelilaisiin uskoni tähden.

Eikös siinä lukenut, että arvioi palstan ateisteja. Muut ateistit sitten arvioidaan käytöksestä muualla. Netisä kirjoittavista ateisteista ei ole paljoa hyvää sanottavaa.

• kun lakkaa saamasta
        se nyt vaan on kirjoitti:

Eikös siinä lukenut, että arvioi palstan ateisteja. Muut ateistit sitten arvioidaan käytöksestä muualla. Netisä kirjoittavista ateisteista ei ole paljoa hyvää sanottavaa.

Ei lukenut, vaan ihan kaikista ateisteista oli puhe.

• Aijaa? En ole ikinä kirjoittanut yhtäkään pissa-kakkajuttua tällä, enkä millään muullakaan palstalla. enkä kyllä ole nähnyt yhtäkään pissakakkajuttua tällä palstalla. Jos sinä olet niin näkisin mielelläni sen.

• Kristinuskon kirja.

Me kaikki ihmiset olemme samanlaisia, voisi sanoa geeneiltämme aina ensimmäisestä ihmisestä alkaen. Kun me elämme lähimmäisen rakkaudessa niin meillä kaikilla tällä hetkellä olevilla 7 miljardilla ihmisellä on hyvä olla.

• Minä, mavetismilaisuuden ylipappi, olen huolissani ihmisten moraalista ja käytöstavoista. Miten ihmiset kohtelevat toisiaan....... Meidän uskonto on rauhan uskonto ja toivoisin jumalattomien ja hihhulien leikkivän samalla hiekkalaatikolla sovussa....

• Olen luterilainen kristitty, mutta ennenkaikkea olen Jeesukseen uskova.
      Minä en tiedä ateismista paljoakaan, ja siksipä en juuri osaa lokeroidakaan heitä.
      Minusta ateisteissa on niitä, jotka eivät usko Jumalaan ja niitä jotka kieltävät Jumalan olemassaolon. Paljon muutapa en heistä tiedäkkään.

Tämän palstan myötä olen heitä jonkin verran päässyt tuntemaan, ja tiedän että heissä on monenlaista väkeä. On asiallisia ihan kunnollisia tavallissia ihmisiä ja sitten on heitäkin jotka ovat asiattomia, halpamaisia, joilla ei näyttäisi olevan minkäälaista kunnioitusta toista ihmistä kohtaan.

• *jumaliin. Hindut eivät ole yleensä ateisteja.

• "On asiallisia ihan kunnollisia tavallissia ihmisiä ja sitten on heitäkin jotka ovat asiattomia, halpamaisia, joilla ei näyttäisi olevan minkäälaista kunnioitusta toista ihmistä kohtaan."

Kuin myös. Elämä on.

• Yhdessä olemme vahva sanoi :
      Eli nyt, jotta saadaan keskustelua aikaan, haluan uskovaisten kertovan ensin kirkkokuntansa; katolilainen, ortodoksi, sunni jne., ja sen jälkeen kantansa muihin kirkkokuntiin JA ateisteihin sekä vastaus kirjeen alussa esitettyyn kysymykseen: miksi ateistit lokeroidaan?
      4) Yksilöä ei voi syyttää toisten tekemisistä.

En tiedä mikä on tuo De Savo.
      Ymmärtäisin useimpien uskovien olleen jolloinkin nuorehkoina "epäuskovaisia" ja siksi näen jokaisessa ateistissakin
      potentiaalisen evankelistan tai uskovaisen AIHION :-)
      Sitä et saa ellet itse sitä etsi.

Subjektiiviset kokemuksethan eivät ole riittäneet todisteiksi,mutta juuri tuota kautta Jumala ilmoittaa itsensä yksilöuskovalle.

Johanneksen evankeliumi:
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

• Uskon puolesta

Itse olen tunnustava kristitty enkä ajattele paljoakaan ateismia.

Aihepiirillä ei ole merkitystä ollenkaan.

Jos vaikka hieman valaisen asiaa miten näen tämä kysymyksen.

Otetaas taas esimerkki (vertaus :)) ) falashajuutalaisista ja rakennetaan kuvitteellinen tilanne - joskin joskus eletty tilanne.

Meillä on sähköhella, johon kivikaudelta tuotu henkilö ei usko sitten tippaakaan. Hän ja hänen esi-isänsä ovat vuosituhansia kypsentäneet ruokansa tulessa - lähinnä nyt nuotiossa.

Hän ja koko hänen elämänsä perustuu tähän faktaan - ruoka lämmitetään tulessa.

Hän ei usko mihinkään valkoiseen metallilaatikkoon alkuunkaan. Sehän on ihan kylmäkin ja on kalsean oloinen.

Teoreettiset keskustelut sähköstä joka kulkee lankoja pitkin ovat ihan turhia. Hän nauraa makeasti että lämpö muka kulkisi lankoja pitkin pitkiä matkoja. Koko heidän suvullaan ja heimollaan on selvä vakaumus asiasta ja naurua ja huvittuneisuutta riittää valkoisten hölmöydestä. Mikään ei siis auta - valkoiset insinöörit saa osakseen hyväntahtoista säälinsekaista huvittuneisuutta ja kivikaudella eläneiden vitsit ja jutut senkun vaan suurenee, ja ruoka kypsennetään .... hmm ...nuotiolla, mikä on ainut järkevä vaihtoehto heidän mielestään.

Lukijalle on varmaan jo tässä vaiheessa tullut selväksi, että he edustavat näitä meidän rakkaita ateisteja :))

Miten tällainen ...hmmm .... pattittilanne ratkaistiin ja yhä kristinuskon piirissä ratkaistaan.

Käytäntö puree tässä aina parhaiten - samoin kristinuskossa (vrt Paavalin kokemus Jeesuksesta )

Tuodaan kivikaudella eläneiden koko heimo sähköhellan ääreen nauramaan, kehoitetaan heimon johtajan panemaan käsi hellalle ja hella päälle.

Nauru lakkaa alle kymmenessä sekunnissa. Kivikaudella eläneiden koko asennemaailma muuttuu noin minuutissa - tästä eteenpäin he elävät aivan eri todellisuudessa kuin vielä pari minuuttia sitten. He ovat totaalisen muuttuneita ihmisiä eivätkä enää koskaan palaa entisiin asenteisiin mitä tulee ruoanlaittoon.

Täsmälleen sama tilanne - siis TÄSMÄLLEEN - on kristinuskossa. Jeesuksesta ja Jumalasta voi heittää huulta ja naurua ja hyllykilometreittäin ateismia tukevia kirjoja ja kaikki ovat omalla tavallaan oikein ja oikeassa, mutta ....

Kun ihminen kohtaa Jeesuksen reaalisuuden, niin kaikki muuttuu - alle kymmenessä sekunnissa ja minuutin kuluttua olet uusi persoona, joka ei enää koskaan palaja niihin entisiin asenteisiin. Me olemme kokeneet tämän ja tiedän mistä puhun.

Tämä on se syy miksi uskova kristitty ei ole oikeastaan tippaakaan kiinnostunut ateismista ja ateistien todisteluista - me emme kertakaikkiaan VOI OLLA kiinnostuneita. Me uskoimme kerran ja nyt ME TIEDÄMME.

Mutta me olemme kiinnostuneita ateisteista, homoista, varkaista, liberaaleista, kirkko"uskovista", murhaajista, uskontojen harjoittajista, .... me olemme heistä kiinnostuneita, koska Jeesus on kuollut Golgatan ristillä myös heidän puolestaan.

• 33

"Tuodaan kivikaudella eläneiden koko heimo sähköhellan ääreen nauramaan, kehoitetaan heimon johtajan panemaan käsi hellalle ja hella päälle."

Uskovainen rukoilee Jeesusta laittamaan hellan päälle. Mitään ei tapahdu, kun hella ei ole kytketty Jumalan verkkoon.

Ja nauru maittaa ateisteilla, kun uskovainen yrittää selittää, että kyllä se kirkossa vielä toimi.

... kun pastori hoiteli sähkökytkimiä.

• Uskon puolesta
        33 kirjoitti:

"Tuodaan kivikaudella eläneiden koko heimo sähköhellan ääreen nauramaan, kehoitetaan heimon johtajan panemaan käsi hellalle ja hella päälle."

Uskovainen rukoilee Jeesusta laittamaan hellan päälle. Mitään ei tapahdu, kun hella ei ole kytketty Jumalan verkkoon.

Ja nauru maittaa ateisteilla, kun uskovainen yrittää selittää, että kyllä se kirkossa vielä toimi.

... kun pastori hoiteli sähkökytkimiä.

"Uskovainen rukoilee Jeesusta laittamaan hellan päälle. Mitään ei tapahdu, kun hella ei ole kytketty Jumalan verkkoon. "

Ydin on juuri siinä, että uskovaisia on juuri siksi olemassa, että se "sähköhella" toimi. Jos "sähköhella" ei olisi toiminut, niin ei olisi uskoviakaan maailmassa.

Jeesuksen reaalisuus ihmisen elämässä on syy, miksi uskomme, vaikka emme näe, mutta koemme !! Me ensin uskoimme - sitten koimme !

• 33
        Uskon puolesta kirjoitti:

"Uskovainen rukoilee Jeesusta laittamaan hellan päälle. Mitään ei tapahdu, kun hella ei ole kytketty Jumalan verkkoon. "

Ydin on juuri siinä, että uskovaisia on juuri siksi olemassa, että se "sähköhella" toimi. Jos "sähköhella" ei olisi toiminut, niin ei olisi uskoviakaan maailmassa.

Jeesuksen reaalisuus ihmisen elämässä on syy, miksi uskomme, vaikka emme näe, mutta koemme !! Me ensin uskoimme - sitten koimme !

"Ydin on juuri siinä, että uskovaisia on juuri siksi olemassa, että se "sähköhella" toimi. Jos "sähköhella" ei olisi toiminut, niin ei olisi uskoviakaan maailmassa. "

Ydin on siinä, että on uskovia, jotka uskovat, että "sähköhella" toimii.
        Ei siinä, että "sähköhella" toimisi todelisuudessa. Siihen et usko täysin itsekään.

• Uskon puolesta
        33 kirjoitti:

"Ydin on juuri siinä, että uskovaisia on juuri siksi olemassa, että se "sähköhella" toimi. Jos "sähköhella" ei olisi toiminut, niin ei olisi uskoviakaan maailmassa. "

Ydin on siinä, että on uskovia, jotka uskovat, että "sähköhella" toimii.
        Ei siinä, että "sähköhella" toimisi todelisuudessa. Siihen et usko täysin itsekään.

Näinhän se menee. Toiset ei uskalla panna kättään hellalle todetakseen toimivuuden ja toisen panee ja ......hämmästyy :))

• ent. juutalainen

Tuodaanpas ihan TOSI elämän tilanne:
        - Planeetta, jolla elämme on PYÖREÄ - kristityt väittivät kerettiläiseksi.

Eli ketkäs ne ovat kehitystä vastaan?
        Ketkäs ne jatkuvasti vääntävät kättä tiedeyhteisön kanssa?
        Keille ei korkeasti oppineiden ja asiasta tutkineiden todistukset riitä?

Täsmälleen sama tilanne - siis TÄSMÄLLEEN - on kristinuskossa. Tieteestä ja totuudesta voi heittää huulta ja naurua ja hyllykilometreittäin kristinuskosta tukevia kirjoja ja kaikki ovat omalla tavallaan oikein ja oikeassa, mutta ....

MISSÄ OVAT TODISTEET? Antakaa nyt edes YKSI todiste, jota EI voida kumota nyt eikä koskaan.

Tämä on se syy, miksi itseäni ei paljoa kiinnosta yksikään uskonto, koska sillä ei ole minkäänlaista pohjaa, ainoastaan kirjoituksia, joita on kirjoitettu uusiksi jo tuhansia vuosia.

Tiedettä on helpompi ymmärtää ja syy, miksi se muuttuu on se, että se kehittyy, kuten lapsikin.

Jos jokin jumala olisi antanut meille jotain pyhää, kuten Raamatun, miksi sitä sitten muunneellaan ja sieltä poistetaan kirjoituksia? Eikös se ole kerettiläisyyttä? Millä oikeudella KUKAAN ihminen on koskemaan jumalan antamaan kirjaan? Ja Jeesuksen asemakin on aika kyseenalainen, koska Raamatussa varoitettiin väärien profeettojen saapumisesta.

Kukin uskoo mihin lystää, mutta toisen halveksunta ja syrjintä on RIKOS.

• Dossci

Tais mennä ateisteilla pupu pöksyyn :))

• Ne Tietäjät

"Me uskoimme kerran ja nyt ME TIEDÄMME. "
      Miksi sitten lokeroitte itsenne uskovaisiksi, tiedänhän pitäisi olla ennemin tietäjiä?

Keskiajalla sähköhellan esittelijä olisi todennäköisesti poltettu noitana roviolla, vaan ei ateistien toimesta (oli pakko päästä sanomaan).

• YAK-42

Koska äskeinen viestini meni viestiketjun rakenteen vuoksi liian kauas alkuperäisestä, laitan tiedon vielä tänne allekin.

Huomasin vasta nyt, että joku on laittanut tähän ketjuun minun nimimerkilläni viestin, jonka sisältö kuuluu "Ateistina joudut helvettiin".

Se ei ole minun lähettämäni ja viestin tunnistaa väärennökseksi jo siitä, ettei lauseen lopussa ole pistettä. Minulla ei ole tapanani jättää pisteitä lauseiden lopusta pois. Asian voi jokainen halutessaan tarkastaa vanhoista viesteistäni.

• YAK-42

Väärintekijälle tiedoksi, että samaa temppua on turha yrittää uudelleen. Tarkastan tästä lähtien nimimerkilläni kirjoitetut viestit säännöllisesti.

Ja tiedoksi muillekin palstan käyttäjille:

Omalla nimimerkillä kirjoitetut viestit saa tarkastettua kirjoittamalla nimimerkin Suomi24-palstan hakuruutuun joko lainausmerkeissä tai ilman. Tätä keinoa voi käyttää myös silloin, jos haluaa tietää, onko jonkun toisen kirjoittajan nimimerkki kertanikki, vai onko sitä käytetty aiemminkin. Tällä palstalla tehdään nykyään tosi paljon aloituksia kertanikeillä. Jokainen tehköön asiasta omat johtopäätöksensä.

• Nimimerkki ei ole omistuksessasi. Olet rekisteröitymätön ja kuka tahansa saa käyttää nimerkkiäsi milloin tahansa. Toki on huono tapaista joltakulta matkia toista mutta rehellisesti sanottuna en erottanut 'aidosta'.

• YAK-42

Nimimerkki ei ole omistuksessasi. Olet rekisteröitymätön ja kuka tahansa saa käyttää nimerkkiäsi milloin tahansa. Toki on huono tapaista joltakulta matkia toista mutta rehellisesti sanottuna en erottanut 'aidosta'.

Pitäisiköhän vastauksesi tulkita siten, että syyllinen ilmoittautui? Yleensähän se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Kyllä viesti aidosta erottuu jo siinä, etten ole koskaan sanonut ateistien joutuvan helvettiin, vaan olen useammankin kerran korostanut sitä, että helvettiin meneminen on oma valinta.

• YAK-42 kirjoitti:

Pitäisiköhän vastauksesi tulkita siten, että syyllinen ilmoittautui? Yleensähän se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Kyllä viesti aidosta erottuu jo siinä, etten ole koskaan sanonut ateistien joutuvan helvettiin, vaan olen useammankin kerran korostanut sitä, että helvettiin meneminen on oma valinta.

Viestiä ei sinun normaaleista ylimielisistä ja muita halveksuvista viesteistäsi kykene erottamaan.

Kyllä helvettiin meno on oma valinta. Siksipä olenkin päättänyt olla tekemättä elämästäni helvettiä.

Viestiä ei sinun normaaleista ylimielisistä ja muita halveksuvista viesteistäsi kykene erottamaan.

Kyllä helvettiin meno on oma valinta. Siksipä olenkin päättänyt olla tekemättä elämästäni helvettiä.

Jollaisista muuten ihanasti annoit taas esimerkin. Muiskis vaan sinullekin.

Jollaisista muuten ihanasti annoit taas esimerkin. Muiskis vaan sinullekin.

Osaisiko joku muuten kertoa miksi jotkut uskovat pitävät minua niin uhkana, että heidän pitää keksiä minusta kaikenlaisia valheita?

Olen kuulemma pettänyt aviomiestäni, jota ei ole edes olemassa.
        Olen kuulemma mirka, vaikka olen mirkan kanssa suurimmaksi osaksi erimieltä ja ilmaissutkin sen.
        Olen kuulemma väittänyt, että kaikki kristityt ovat mafiosoja.....LOL
        Olen kuullemma lesbo, vaikka tykkään munasta.
        Jne.

Mielenkiintoinen ilmiö....ja minua sanotte lapselliseksi. Hah!

• YAK-42

Osaisiko joku muuten kertoa miksi jotkut uskovat pitävät minua niin uhkana, että heidän pitää keksiä minusta kaikenlaisia valheita?

Olen kuulemma pettänyt aviomiestäni, jota ei ole edes olemassa.
        Olen kuulemma mirka, vaikka olen mirkan kanssa suurimmaksi osaksi erimieltä ja ilmaissutkin sen.
        Olen kuulemma väittänyt, että kaikki kristityt ovat mafiosoja.....LOL
        Olen kuullemma lesbo, vaikka tykkään munasta.
        Jne.

Mielenkiintoinen ilmiö....ja minua sanotte lapselliseksi. Hah!

Me olemme kohdelleet sinua täällä silkkihansikkain Suomi24 "Sinkut"-palstan poikiin verrattuna. ;)

• YAK-42 kirjoitti:

Me olemme kohdelleet sinua täällä silkkihansikkain Suomi24 "Sinkut"-palstan poikiin verrattuna. ;)

Toisin kuin sinkut-palstan 'pojat' te loukkaatte tahallanne ja esitätte sen jälkeen viatonta.

• YAK-42 kirjoitti:

Onko tämä tunnustuksesi, että olet vain trolli? Kun vertaat itseäsi sinkut-palstan huoritteleviin 'poikiin'.

• YAK-42

Toisin kuin sinkut-palstan 'pojat' te loukkaatte tahallanne ja esitätte sen jälkeen viatonta.

Sitä saat, mitä tilaat.

• YAK-42

Onko tämä tunnustuksesi, että olet vain trolli? Kun vertaat itseäsi sinkut-palstan huoritteleviin 'poikiin'.

Kuten sanoin: "Sitä saat, mitä tilaat".

• YAK-42 kirjoitti:

Sitä saat, mitä tilaat.

Mitäköhän olen tilannut kun minusta saa mielestänne valehdella?
        En muuten viitannut minulle kirjoittamiisi haukkuihin, vaan yleisesti asenteestasi kanssa ihmisiisi.

• huh huh
        YAK-42 kirjoitti:

Sitä saat, mitä tilaat.

Olipas siinä 'kristillinen' kommentti!

• YAK-42 kirjoitti:

Mielenkiintoista. Olet siis trolli jos minä olen trolli? Aika surrealistista.
        Vai haukutko minua huoraksi kuten kunnon kristityt toverisikin tekevät?

• YAK-42 kirjoitti:

Sinäänsä mielenkiintoista, että kun aloitin nettikeskustelun niin olin yliystävällinen kaikille. Uskovat haukkuivat armotta silti. En siis saa mitä tilaan, vaan saan mitä te tarjoatte aina jokatapauksessa.

Mutta kiitos tiedosta, että olet trolli ja tavoitteenasi on vain mustamaalata kristittyjä.

• YAK-42 kirjoitti:

YAK-42
        9.6.2012 08:44

>>>Pitäisiköhän vastauksesi tulkita siten, että syyllinen ilmoittautui? Yleensähän se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• siis?
        YAK-42 kirjoitti:

Hei, nyt on jo pakko sanoa rumasti. Suksi v*****n! Ja sinäkö uskovainen? AHHAHAHA!

• Eräs sivustakatsoja

Sinäänsä mielenkiintoista, että kun aloitin nettikeskustelun niin olin yliystävällinen kaikille. Uskovat haukkuivat armotta silti. En siis saa mitä tilaan, vaan saan mitä te tarjoatte aina jokatapauksessa.

Mutta kiitos tiedosta, että olet trolli ja tavoitteenasi on vain mustamaalata kristittyjä.

Ai meillä on sitten yhteinen kokemus. Vaikka olisin ollut kuinka kiltti täällä ja kääntänyt poskeani ateistille, niin sieltä vain tuli kauheata tekstiä ja pilkkaa. Oikeastaan vaikutti siltä, että mitä kiltimpi, niin sitä enemmän pilkattiin. Se on muuten elämässäkin niin. Ei saa olla liian kiltti.

Jotenkin tuntuu, että tällä palstalla tulee lopulta kenestä tahansa ilkeä. Onkohan ihmisellä joko kynnys, johon asti se menee kaikenlainen kiusaaminen, sitten se yksinkertaisesti ajattelee: ei maksa vaivaa. Toki kyllä sitten lepynkin.

• Eräs sivustakatsoja kirjoitti:

Ai meillä on sitten yhteinen kokemus. Vaikka olisin ollut kuinka kiltti täällä ja kääntänyt poskeani ateistille, niin sieltä vain tuli kauheata tekstiä ja pilkkaa. Oikeastaan vaikutti siltä, että mitä kiltimpi, niin sitä enemmän pilkattiin. Se on muuten elämässäkin niin. Ei saa olla liian kiltti.

Jotenkin tuntuu, että tällä palstalla tulee lopulta kenestä tahansa ilkeä. Onkohan ihmisellä joko kynnys, johon asti se menee kaikenlainen kiusaaminen, sitten se yksinkertaisesti ajattelee: ei maksa vaivaa. Toki kyllä sitten lepynkin.

Harmi jos tuollaista on tapahtunut.
        Minä yleensä annan samalla mitalla takaisin(niin hyvässä kuin pahassakin) nykyään mutta on täällä joskus harvoin asiallinen keskustelukin onnistunut.

• Uskon puolesta

Harmi jos tuollaista on tapahtunut.
        Minä yleensä annan samalla mitalla takaisin(niin hyvässä kuin pahassakin) nykyään mutta on täällä joskus harvoin asiallinen keskustelukin onnistunut.

"Minä yleensä annan samalla mitalla takaisin(niin hyvässä kuin pahassakin) nykyään mutta on täällä joskus harvoin asiallinen keskustelukin onnistunut. "

Sattuipas hyvä huomautus glorianalta tähän loppuun :))

Nimittäin tässä tulee eräs ero ateistin ja kristityn välillä.

Ateisti antaa samalla mitalla takaisin, mutta kristitty ei !!! Ateistien suosimia ilmauksia tähän liittyen ovat - niin metsä vastaa kuin huudetaan, sitä saa mitä tilaa, ... Näin he oikeuttavat itsensä pahuuden jatkamiseen ja eteenpäin viemiseen.

Ateistien kohdalla pahuuden kierre jatkuu, koska jokainen antaa takaisin samalla mitalla, mutta kristittyihin tuo pahuuden kierre pysähtyy.

Kyse on vähän sama kuin huhujuen ja juorujen kohdalla. Ateistit kierrättävät juorut eteenpäin, mutta kristittyjen on vaiettava ja näin juoru pysähtyy.

• Uskon puolesta kirjoitti:

"Minä yleensä annan samalla mitalla takaisin(niin hyvässä kuin pahassakin) nykyään mutta on täällä joskus harvoin asiallinen keskustelukin onnistunut. "

Ateisti antaa samalla mitalla takaisin, mutta kristitty ei !!! Ateistien suosimia ilmauksia tähän liittyen ovat - niin metsä vastaa kuin huudetaan, sitä saa mitä tilaa, ... Näin he oikeuttavat itsensä pahuuden jatkamiseen ja eteenpäin viemiseen.

Ateistien kohdalla pahuuden kierre jatkuu, koska jokainen antaa takaisin samalla mitalla, mutta kristittyihin tuo pahuuden kierre pysähtyy.

Kyse on vähän sama kuin huhujuen ja juorujen kohdalla. Ateistit kierrättävät juorut eteenpäin, mutta kristittyjen on vaiettava ja näin juoru pysähtyy.

"Ateisti antaa samalla mitalla takaisin, mutta kristitty ei !!! "

Toisin sanoen ne kristityt, jotka ilkeilevät eivät ole mielestäsi ainoita oikeita kristittyjä?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti

"Näin he oikeuttavat itsensä pahuuden jatkamiseen ja eteenpäin viemiseen. "

Sinusta pitäisi kohdella kiusaajia nätisti?

"Ateistien kohdalla pahuuden kierre jatkuu, koska jokainen antaa takaisin samalla mitalla, mutta kristittyihin tuo pahuuden kierre pysähtyy."

Eipä ole tähänkään mennessä pysähtynyt, muutoinhan kirjoittaisin kiltisti.
        Logiikassasi on suuuuuuuuuuri aukko.

Et muuten itse taida olla kristitty sitten? Teet nimittäin yleistyksen minusta kaikkiin henkilöihin, jotka eivät omaa jumaluskoa.

Vielä viimoinen....

Minä kyllä annan samalla mitalla mutta annan sen sille, jolle se kuuluu. En kosta esim. kaikille teisteille kuten jotkut kristityt tekevät ateisteille.

• moj

Toisin sanoen ne kristityt, jotka ilkeilevät eivät ole mielestäsi ainoita oikeita kristittyjä?

"Ateistien kohdalla pahuuden kierre jatkuu, koska jokainen antaa takaisin samalla mitalla, mutta kristittyihin tuo pahuuden kierre pysähtyy."

Nimimerkin "Uskon puolesta" logiikassa on pieni aukko, nimittäin se, että synti se riepottaa kristittyäkin ja saa hänet tekemään tekemään sellaista, mitä hän pitää vääränä. Hänellä on sentään halu ja pyrkimys välttää sitä.
        Ero ateistien ja kristittyjen välillä on se, että ateisti ei pidä "silmä silmästä"-moraalia vääränä, päinvastoin. Hän jatkaa tiettensä pahan kierrettä eikä näe siinä olevan mitään vialla.

• moj kirjoitti:

Nimimerkin "Uskon puolesta" logiikassa on pieni aukko, nimittäin se, että synti se riepottaa kristittyäkin ja saa hänet tekemään tekemään sellaista, mitä hän pitää vääränä. Hänellä on sentään halu ja pyrkimys välttää sitä.
        Ero ateistien ja kristittyjen välillä on se, että ateisti ei pidä "silmä silmästä"-moraalia vääränä, päinvastoin. Hän jatkaa tiettensä pahan kierrettä eikä näe siinä olevan mitään vialla.

Myös sinun logiikassasi on aika isokin aukko.

Nimittäin:
        Minä en pidä "silmä silmästä"-moraalia oikeana. Se on vain keskustelu tyylini.
        Useat kristityt kannattavat nk kostomoraalia.
        Useailla kristityillä ei ole halua olla asiallisia.
        Ateismi ei kerro kannattaako kyseinen henkilö mitä ja mitä ei kannata.
        Ateismi ei ole sitä, että toimitaan päinvastoin kuin pyhissä kirjoissa on käsketty.

Myös sinun logiikassasi on aika isokin aukko.

Nimittäin:
        Minä en pidä "silmä silmästä"-moraalia oikeana. Se on vain keskustelu tyylini.
        Useat kristityt kannattavat nk kostomoraalia.
        Useailla kristityillä ei ole halua olla asiallisia.
        Ateismi ei kerro kannattaako kyseinen henkilö mitä ja mitä ei kannata.
        Ateismi ei ole sitä, että toimitaan päinvastoin kuin pyhissä kirjoissa on käsketty.

Ja lisäisin, ettei se ole aina keskustelu tyyli, enkä kannata kyseistä keskustelutyyliä.
        Minäkin pyrin olemaan asiallinen mutta minulla on vain lyhyt pinna.

Ja lisäisin, ettei se ole aina keskustelu tyyli, enkä kannata kyseistä keskustelutyyliä.
        Minäkin pyrin olemaan asiallinen mutta minulla on vain lyhyt pinna.

*keskustelutyylini

• jk
        moj kirjoitti:

"Ero ateistien ja kristittyjen välillä on se, että ateisti ei pidä "silmä silmästä"-moraalia vääränä, päinvastoin. Hän jatkaa tiettensä pahan kierrettä eikä näe siinä olevan mitään vialla."

Voit aivan hyvin määritellä itsellesi "ateistin" sellaiseksi kuin haluat. Ateismin yleisen määritelmän mukaista se ei kuitenkaan ole.

Minun mielestäni uskova on sellainen ihminen, joka haluaa räjäyttää kappaleiksi toisella tavalla uskovat ja samalla itsensä. Arvatenkin tämä ei ole yleinen määritelmä uskovasta sinun mielestäsi.

• Uskon puolesta

"Sinusta pitäisi kohdella kiusaajia nätisti? "

Kyllä - me suhtaudumme kiusaajiimme kuten Jeesus aikoinaan !

• Eräs sivustakatsoja

Voi kyllä täällä on joskus hyviäkin kirjoituksia.

Erikoiskiitokset nimimerkeille boxi ja uskon puolesta.

Ja tämä aihe ihan hyvä, pitääkö meidän aina vain haukkua toisiamme?

Ettei vain toisteta tällaisia tylsiä ennakkoluuloja, mitä tämä palsta on täynnä eikä mitään aitoa keskustelua.

Toisaalta tämän perusteella olisi kiva tutkia, miten ennakkoluulot syntyvät, olin nimittäin itse hämmästynyt että siellä sanottiin monen ateistin suusta etteivät he näe kristittyjä ja uskovaisia yhtenä ja samana henkilönä ja prototyyppinä, jonka kuvan kuitenkin heistä jotenkin kuitenkin tämän palstan perusteella olen saanut. Eikö ole mielenkiintoista? Olin siis aivan hämmästynyt. Tässä ketjussa keskusteltiin välillä jopa ihan asiallisesti. Wow! Edistystä, vaikkakin vain vähäistä molemminpuolisen kunnioittamisen saralla!

• Joo minä taisin olla pääprovokaattorina mutta oli pakko korjata väärinkäsityksiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      87
      5946
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3547
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      160
      2079
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      231
      2002
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1751
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      1513
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1031
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1021
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      1000
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      110
      946
    Aihe