Olen silloin tällöin lukenut huvikseni horoskooppeja, nyt luin ahdistavan viikkoennustuksen ensi viikonlopulle, jolloin minulla on tärkeä tapaaminen, jota en voi perua. En tavallaan usko horoskooppeihin, mutta ahdistaa silti, oli niin ahdistavasti kirjoitettu teksti tuo ennustus, jossa vihjailtiin johonkin tuleviin aavistuksiini, joiden takia pitäisi muuttaa suunnitelmia, siitäkin huolimatta, etten tekstin mukaan mitään selkeää hyötyä tule edes näkemään tämän muutoksen tekemisestä. En voi sitä tehdä, ja olen odottanut iloisesti tuota tapahtumaa. Nyt tuo ennustus vähän pilasi iloni.
Eikö Raamattu opetakin niin, että ei pidä uskoa ennustajia? Mitä Raamatussa tarkalleen sanotaan tähdistä ennustamisesta, vai sanotaanko mitään?
Voiko kristitty ajatella, vaikka vain tapakristitty olisikin, että hän varjeltuu tuollaisten ennustusten toteutumisilta, kun ei usko niihin ja sen sijaan pyytää apua Jeesukselta?
Kristinusko ja tähdistä ennustaminen?
8
335
Vastaukset
En ole lukenut raamatusta mitään ennustajista, mutta voisin veikata, että suurella todennäköisyydellä ennustamisesta seuraa kuolemanrangaistus niin kuin kaikista muistakin mahdollisista teoista.
Avun pyytäminen jeesukselta ei ole millään tavalla hyödyllistä. Ainoa asia, jolla ihminen voi vaikuttaa omaan ja muiden elämään, on oikeasti tehdä jotain. Se saattaa olla vaikeampaa kuin rukoileminen, mutta yksin puhumisen sijaan sillä on sentään jotain vaikutusta.- 123mirhami
Ei edes SAA totella tuollaisia ennusteluja, minun käsittääkseni se olisi ihan synti, eikä edes pieni sellainen.
Itse suhtauduin jo ennen uskoontulua skeptisesti horoskooppeihin, ja uskoontulon myötä käsitys vain vahvistui. Raamattu kieltää uskomasta merkeistä ennustelijoihin (esim:3. Moos. 19:26,2. Kun. 21:6,2. Aik. 33:6.)
Me uskovaiset voimme turvata ihan kaikissa asioissa Jeesukseen ja luottaa Hänen apuunsa ja voimaansa yli kaiken ja kaikkien. Turvaa Jeesukseen ja ole vapaa tullaisista horoskoopeista, siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi!- dr
Harmi vaan että Jeesus ei auta syöpään vaan lääketiede auttaa.
Eikö niin Juhani? dr kirjoitti:
Harmi vaan että Jeesus ei auta syöpään vaan lääketiede auttaa.
Eikö niin Juhani?Itse ajattelen, että nämä kaksi eivät sulje pois toisiaan. Voi turvata lääketieteeseen ja rukoilla Jeesusta yhtä aikaa, en näe tässä mitään ongelmaa.
- leipäpappi
juhani1965 kirjoitti:
Itse ajattelen, että nämä kaksi eivät sulje pois toisiaan. Voi turvata lääketieteeseen ja rukoilla Jeesusta yhtä aikaa, en näe tässä mitään ongelmaa.
Mitä jos jättäisi lääketieteen pois ja turvaisi vaan jeesukseen? Näkisitkö siinä jotain ongelmaa?
leipäpappi kirjoitti:
Mitä jos jättäisi lääketieteen pois ja turvaisi vaan jeesukseen? Näkisitkö siinä jotain ongelmaa?
En näkisi siinä mitään järkeä. Jumala on antanut ihmisille järjen ja kyvyn tutkia asioita, tämän ansioista saamme nauttia lääketieteen parantavia ja hoitavia hedelmiä.
- ja mystifoitu
Kristiusko on nimenomaan perustaltaan astronominen, ei siis astrologinen.
Jeesus ja Jumala, sekä Saa.tana muu rekvisiitta kosmosta ja tähtimerkkejä ja taivaankannen näytelmät on Raamattuun personoitu kristittyjen toimesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834