Teenkö väärin? VASTATKAA PIAN!

Heppatyttö

Eli siis, mulla on ollut ylläpidossa tommonen lähemmäs 120cm korkea shetlanninponiori, ja omistaja sanoi että voisin ruveta sen hoitajaksi muutenkin.
No, olin kerran tallilla, ja ponin kanssa asustaa toinen shettis, tamma.
Ne asuu yhteisellä laitumella, ja kerran olin vienyt ponin sinne, ja tammalla oli kiima.
Sitten ori rupesi astumaan tammaa, ja tietenkin lähdin hakemaan orin sieltä pois.
Vein sen tarhaan, jotta voisin tehdä sille oman laitumen. (Rakentaa rikkinäiseen oritarhaan uusi aita) Ja sitten menin kysymään orin omistajalta, ja se rupesi tekemään aitaa. Muutama tallityttö sanoi että tein väärin kun otin orin pois sieltä, mutta en kai tehnyt?
Sitten kerran, kun olin menemässä orilla esteitä, tuli samat tallitytöt sanomaan että olen liian kokematon ratsastaja menemään esteitä ilman satulaa.
Ratsastanut olen 8-vuotta. En kai suinkaan ole liian kokematon?

11

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatyttö

      Anteeksi, korjaan. tekemään orilaitumelle uutta aitaa, ei oritarhaan!

    • gfhjgf

      Haha kaverisi ovat toosivääräs:DD 8 vuotta! sama tääl et todellakaa oo kokematon!;))

    • shetu_fani

      ne toiset tytöt on vaan kateellisia;)
      mulle on käyny melkein samoin!

    • hoosronja

      Ne toiset tytöt ovat vaan pikkulissuja jotka luulevat olevansa parempia, älä välitä heistä, ja et tehnyt mielestäni väärin kun otit orin pois, mielestäni teit oikein ja jos et tipu esteillä ilman satulaa niin et ole mielestäni kokematon siihen, mutta sillon olet jos rupeat näyttämään niille tytöille että et ole kokematon ja nostat esteitä esim 50 cm jne....

      • En usko, että teit väärin, kun veit orin pois tarhasta, jos ei ollut tarkoituksena teetättää niillä varsaa... Mutta jos olet 8 vuotta ratsastanut ja ilman satulaa hyppäsit esteitä ja ne (niin kuin hoosronja sanoi) "pikkulissut" sanoivat, että olet liian kokematon, niin se on jo naurettavaa, varsinkin, jos kokemusta ei ole yhtä paljon kuin sinulla...


    • Heppatyttö

      Kiitos vastauksista. Ne tytöt on semmosia pikkulissuja (n. 7-8v) ja ne on ostanut
      kaks vuotta sitten tommosen 24-vuotiaan suomenhevostamman, ja ne ei saa sitä edes ulos tarhasta... Ne on ostanut sen kun se oli menossa teuraaksi..
      Mutjoo, ne on kateellisia kun ne ei saa kyseistä shettistä liikuttaa.
      Ja triplakehvelirauta; Tamma oli astutettu pari kuukautta sitten, että varsa ei ollut tarkoitus. Ja hyppäsin 15cm ilman satulaa, enkä tippunut (:

      • :-)

        Pikkulissuja... mutta mitä ne väitti että et osaa hypätä kun 15cm on vähän yli maapuomi.. mä oon menny shetul ilma satulaa 45cm.. tipuin koska poni kiels ja teki äkki käännöksen ja pukin. :-)


    • jcnjke

      niin no mä olen samalla ponilla hypännyt satulan kanssa 105cm ja ilman satulaa 80cm ja jotain sinne päin maastossa :D

    • sambouz

      joo mä oon ridannu 2 vuotta ja hyppään pienii (jotn 40cm) ilman satulaa jo :D nii että et tosiaankaa oo liian kokematon! Ne tytöt on vaa kateellisii sulle. Ja tost en tiiä et teikkö väärin ku veit orin pois, mut kai teit ihan oikein jos ei ollu tarkotus sitä tammaa saada tiineeks :)

    • Shetgirl

      Heheh, 3 vuottakin riittäisi juuri ja juuri! Ne tytöt haluavat vain kiusata sinua.. Ja ellet halua varsaa, teit aivan oikein pistämällä orin eri paikkaan kuin tamman.

    • mörrinkäinen

      Jos tamma olikin astutettu pari kuukautta aiemmin, astutus oli epäonnistunut. Tiine tamma ei tule kiimaan eikä anna oriin astua. Oli oikein ottaa ori pois sieltä, mutta miksi se päästettiin sinne alunperinkään? Jos kiimasta tiedettiin, oli typerää viedä ori samaan aitaukseen alunperinkään, mutta ellei tiedetty, on eri asia. Joillakin tammoilla kiiman huomaa vasta oriin käytöksestä.

      No, jos ori ehti kunnolla astua, niin nyt se tamma saattaa ollakin tiineenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe