Mua hävettää suunnattomasti Suomalaisten miesten kengät ja muu pukeutuminen, eli miehellä on puku, paita, somia melkein viimeisen päälle, mutta sukat ja kengät ovat kuin kerjäläisen pojalla. Katsokaa itseänne tai pyytäkää joku ulkopuolinen arvioimaan tilanne, sillä kengät ovat yleensä se mihin kiinnitetään huomio.
Sellaisella mokkasiineillä vanhan mallisilla ja likaisilla huonosti hoidetuilla ei tapahdu muuta kuin "munaa" itsensä ja kanssa ihmiset.
Kauhulla katsellut
MUA HÄVETTÄÄ SUOMALAINEN MIES
26
2291
Vastaukset
Oletkos Milla koskaan käynyt tsekkaamassa miesten kenkäosastoa? En yhtään ihmettele, jos tavismiehet meikäläisen tavoin kiertävät paikan kaukaa. Yhtä ja samaa väriä, ja yhtä-kahta mallia, ja siinä koko tarjonta. Sama ostitko kengät 10 vuotta sitten, nyt vai 10 vuoden päästä. Mikään ei sillä puolen muutu.
- Nettikaupoille
Täytyy ostaa ulkomailta kengät kyllä löytyy kenkävalikoimaa.Esim Spartoo lähimpään postiin vaihto oikeudella toimitetaan.
yiritin monta vuotta sitten ostaa juhlakengät kenkäliikkeestä. Sanoivat ettei ole vaan pitää mennä hakemaan jostain 20 km:n päässä olevasta toisesta ketjun liikkeestä.
- 32v
Jari-75 kirjoitti:
yiritin monta vuotta sitten ostaa juhlakengät kenkäliikkeestä. Sanoivat ettei ole vaan pitää mennä hakemaan jostain 20 km:n päässä olevasta toisesta ketjun liikkeestä.
itse käytän scoll terveyssandaaleita kotona sisä kenkinä ja miksen myös menisi ne jalassa ulos ei hävetä yhtää
- Milla
Minun mieheni teettää kengät mittatilaustyönä ja niitä on ruskeita ja mustia.
- 37v M
arkena näin duunarina saattaa olla alla "hieman" kulahtaneet kengät mutta kyllä ne välttää. Kengät on mulle vähän sama kuin autonrenkaat, niissäkään paljon muulla ei ole väliä kuin että ovat mustia ja pyöreitä sekä täyttävät lain kirjaimen.
Kerran kävelin yhdet kengät niin loppuun että pohjaan kului jo reikä, kulutuspinta menee hyvin nopeasti sileäksi ensimmäisenä ulkoreunoilta, lieneeköhän nilkkojeni ohjauskulmissa vikaa, camber, aurauskulmat mutta kun ei ole säätömahdollisuuksiakaan :P
Sitten vielä tällaiset yleisimmät koot mitä käytän, 42 on tarjouksissa aina loppu eikä huvita hirveästi upottaa rahaa tällaisiin kulutusosiin kuin kenkiin niin pääsee monesti kulumaan aika loppuun ennenkuin tulee kehdattua ostaa uudet kengät. Ei niinkään rahasta kuin viitseliäisyydestä kiinni.
Inhoan vaateostoksia muutenkin, sekavia kokoja, ruuhkaa, h3lvetin kuumakin tulee aina kaupoissa, sovituskoppeihin jonoja, aargh!- miten vaan
Jos pohjat kuluvat nopeasti ulkoreunoilta, niin kai sun kävelyssä jotain vikaa on. Joko laahaat jalkojasi vähän, tai sulla todella on supinaatiota. Itsekään en aikanaan toisen nilkan pronaatiota tajunnut, ennen kuin tuli polvikipuja. Voihan tuon ottaa selvillekin.
Jos jaloissa on jotain häikkää, luulisi hyvien kenkien kiinnostavan sitä enempi. Ja kyllä kenkiin tukipohjallisiakin saa. - Eve181
Sulla on jalkojen pronootiossa vikaa. Vaivaan auttaa Foot balance-pohjalliset sekä fysioterapeutilta hommatut ohjeet vaivan pahenemisen estämiseksi. Suosittelen noita pohjallisia, vaikka ne kalliita ovatkin. Meillä päin 50€/pari, mutta nyt kalliit ja kunnolliset talvikengät ja muut kestävät monta vuotta, kun eivät pohjat kulu nopeasti puhki syrjästä. Fysioterapeutilta hain vasta ohjeet, että saas nähdä onko niistä apua.
- ........
naisena kommentoin että kenkien ostaminen on helppoa, paljon helpompaa kuin vaatteiden - ei tarvi hikoilla sovituskopeissa. Mieheni kanssa ostoksilla ollessa ollaan kyllä törmätty siihen että samat kengät on myynnissä kaikissa kaupoissa, oli sitten Stockka tai Kookenkä (paikkakunnalla kadun vastakkaisilla puolilla). Raja kengän hinnassa on jossakin 150 eurossa, eli alle sen pitäis kenkien maksaa, on sentään vielä ihan kaupan hyllyltä onneksi löytynyt.
- m 38
Mua ei kiinnosta v1ttuakaan, mitä mieltä muut ovat mun kengistä tai vaatteista! Mä pukeudun just niin kuin itse haluan, enkä niin kuin muut haluavat!
- tyylitajuinen
Ja sen huomaa
- feikitön...
tyylitajuinen kirjoitti:
Ja sen huomaa
Kuten myös sinun "tyylitajuisesta" pukeutumisestasi...
"I'm a barbie girl, in the barbie world. Life in plastic, it's fantastic!"
- funnie
Vaikka ne kengät olis alkujaan minkä hintaiset hyvänsä, vois niitä joskus hoitaa. Pyyhkiä, lankata, laittaa lestiin yöksi.
- Kuluneet kengät
Mua hävettää suunnattomasti suomalaisten (
- miten vaan
"Kanssaihmiset" yhteen ;-)
Mutta kyllähän nuo kengät naisillakin ovat tarkkailun kohde näin miehenä. Kun ne kuitenkin kertovat joskus tuhat asiaa kyseisestä ihmisestä. Onko omanarvontuntoa, älyä, makua ja niineespäinpois.
Ja ikävä kyllä jaan aloittajan pettymyksen. Tosin puku on miehillä yllä vaan häissä ja hautajaisissa (jos niihinkään löytyy...). Mutta voisihan sinne edes jotkin 40 egen muoviklopot hankkia.
Eräältä toiselta foorumilta:
"Jaoin eilen pöydän tutun saksalaisen herrasmiehen kanssa. Ollessamme ulkona tupakalla, tämä sanoi murteellisella suomella; "Sinä olet kumma jätkä, Suomessa kaikilla on aina halvat kengät jotka ovat huonossa kunnossa, sinulla on aina hyvät kengät jotka kiiltävät. Oletko suomalainen oikeasti?" "
- ajokkaat
Olin kaksvitonen, ja yritin puketua aina kohtuullisen siististi . Kaverilla taas oli kauhtunut ja paikattu, haalistunut vihreäkankainen pilottipusero, vetoketjutaskuineen. Housuina reisiltä aidosti kuluneet, katkeilleet farkut, " nykyään myydään uusina ". Jalassa tennissukat ja valkoiset, erittäin kuluneet tennistossun reuhkat. Naamat ja pituus, sekä jutut olivat suunnilleen samanarvoisia. Silti kaverilla kävi aina parempi flaksi tyttöjen suhteen. Vuosi siinä vierähti ja minullakin oli rikkinäiset sileät samettihousut, sämpylätossut ja "paha villapaita". Siitä se " ilo" alkoi.
- PehmisNr1
http://www.alina.fi/WebRoot/GPL/Shops/06022009-126902/4F7F/4F05/6543/8576/0E84/0A28/1007/D941/21-120406-04.jpg Pehmikset on tyylikkäimmät :)
- Thigh boots
Hirveät finn slopot, malli on ainakin 100 vuotta vanha, harmaana korkeakorollisena vielä hirveämpi ! Jos pehmikset pitää ostaa eccolta löytyy tyylikkäitä!
K- kenkä pilasi suomalaisen kenkäkaupan, ottamalla myyntiin vain tusina tyyppejä jotta menevät taatusti kaupaksi kun vaihtoehtoja ei ole, samoin isot ja pienet koot puuttuu kun niitä menee niin vähän, väreinä on vain mustaa miesten kengissä.
K- kenkä on epäonnistunut surkeasti eikä uusiudu, sitä paitsi hinnat on hirveät!
Virosta löytyy jo tyylikkäitä kenkiä..... unohda K- kuppalan kenkä, se on pahinta suomalaiselle ! - suomijalka
Thigh boots kirjoitti:
Hirveät finn slopot, malli on ainakin 100 vuotta vanha, harmaana korkeakorollisena vielä hirveämpi ! Jos pehmikset pitää ostaa eccolta löytyy tyylikkäitä!
K- kenkä pilasi suomalaisen kenkäkaupan, ottamalla myyntiin vain tusina tyyppejä jotta menevät taatusti kaupaksi kun vaihtoehtoja ei ole, samoin isot ja pienet koot puuttuu kun niitä menee niin vähän, väreinä on vain mustaa miesten kengissä.
K- kenkä on epäonnistunut surkeasti eikä uusiudu, sitä paitsi hinnat on hirveät!
Virosta löytyy jo tyylikkäitä kenkiä..... unohda K- kuppalan kenkä, se on pahinta suomalaiselle !eccon kenkä on suunniteltu italialaiselle muilujalalle.
- PehmisNr1
Se olikin vaan vitsi. Haukun aina yhtä kaveria, joka käyttää toisinaan tuollaisia.
- näino
heteromies ei hauku toisen miehen asusteita.
- tosi on
Itse olen saanut muilta miehiltä huomautuksia, kun on useampia pareja hyviä kenkiä.
Sitä pidetään jotenkin erikoisena. Niin kuin yhdet loppuun kuluneet linttanat riittäisi.
Ikävähän niillä on jo kävelläkin.- 6+3
Näin on. Ainoastaan trainereita saa olla useammat :)
Njoo, meitä on moneen junaan. Joitakin ei omat jalat kiinnosta. Tai sitten ei ole mukamas rahnaa.
- katse jaloissa?
eli voiko kävellä munasillaan jos on kivat kengät jalassa?
- pater98723
https://www.youtube.com/watch?v=FVaqhuQH46g
Tällä miehellä kengät lopussa - 19+7
Katselin juuri kenkiäni joilla tulin kotiin. Musta kapeakärkiset miesten nauhakengät. Jalassa on Guessin farkut. Sateella laitan kenkien sijaan Hai-saappat, enkä välitä yhtään muiden puheista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617760- 1334474
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323727- 213078
- 232632
- 272573
- 502246
- 252150
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922113- 322049