Mulla on ollut triptyl (25mg) käytössä kohta 3kk unettomuuteen. Nyt nukun hyvin ja olen ajatellut, että jättäisin sen kesällä pos? Työterveyslääkäri sanoi vain, että tuota lääkettä voi hyvin syödä kuukausia, jopa vuosia.
Miten tuo kannattaisi lopettaa, uskaltaiskohan jättää kerrasta pois? 25mg ei ole kovion iso annos (tuttuni käyttää 200mg/vrk:ssa). Toisaalta en haluaisi lopettaa, koska lääke sopii hyvin ja elämäni on taas mallilaan, kun unettomuus on historiaa.
Olisi kiva kuulla kokemuksianne :)
Triptylin lopetus?
3
137
Vastaukset
- pieni annos kerrasta
No mulla oli kyllä vieläkin pienempi annos päivittäin eli vain 10mg. Puolitoista kuukautta söin kipukynnyksen nostoon ja yhtenä päivänä nostin 20mg/päivä, kun lupa oli nostaa tarvittaessa aina 50mg/vrk asti. Mä lopetin tuon 10mg ainakin kerrasta eikä ollut mitään ongelmia.
- sara.80
Miksi haluat lopettaa Triptylin käytön jos se auttaa unettomuuteesi?Minulla myös triptyl ollut käytössä useamman.vuoden annoksella 40mg.Minulle myös sanottu että kyseistä lääkettä voi syödä pitkäänkin jos lääke ei aiheuta haittavaikutuksia.Jos haluat lopettaa niin suosittelen että vähennät asteittain.Itse tulin raskaaksi Triptylin käytön aikana ja lopetin asteittain.Mutta jos auttaa unettomuuteen niin eihän sitä kannata lopettaa,on kuitenkin pieni tuo sinun annostus.Minulle lääkäri sanoi että Triptyl ei aiheuta riippuvuutta.
- suru1
Triptyl voi aiheuttaa voimakasta riippuvuutta pidempää käytettynä..vuoden käytin ja liian nopeasto lopetin ja psyyke rikki vuoden jälkeen. eli jos olet herkkä niin asteittain,pakkausselosteessakin mainitaan vieroitusoireet..ja minulla annos oli vain 20-10 mg migteenin estoon. mutta toki yksilöllistä,muistakaa että kyse kuitenkin psyykelääkkeestä joka voi ikävä kyllä yllättää ikävästi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318