Jumala kuulee rukoukset ja vastaa niihin

rukoilkaaHerravastaa

Raamattu todistaa meille, että Jumala kuulee rukoukset ja vastaa niihin. Aina ei vastaus ole aivan sellainen kuin me olemme odottaneet, koska Jumala näkee pitemmälle kuin me ihmiset. Jumala toimii aina meidän iankaikkiseksi parhaaksemme. Jos rukoukset ovat Jumalan mielen mukaiset, silloin Hän vastaa niihin. Meidän tulee kuitenkin rukoilla kuten Jeesus: "Tapahtukoon Isän tahto, ei meidän."

Tässä Raamatun kohtia, jotka vakuuttavat, että rukouksemme eivät mene "kuuroille korville":

Joh. 16:24

Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen (Jeesuksen sanat).

Ps. 72:12

sillä hän kuulee köyhän avunhuudot ja rientää turvattoman auttajaksi.

Ps. 69:33

sillä Herra kuulee köyhien rukouksen eikä hylkää omiaan, jotka ovat vankeudessa.

Ps. 34:17

Kun vanhurskaat huutavat apua, Herra kuulee ja pelastaa heidät kaikesta hädästä.

Ps. 55:17

Illoin, aamuin ja keskipäivällä minä huokaan ja valitan, ja hän kuulee ääneni.

Ps. 4:3

Tietäkää: Herra tekee omilleen ihmeellisiä tekoja. Hän kuulee minua, kun huudan häntä avuksi.

Ps. 102:20

Hän kuulee vankien vaikerruksen, hän vapauttaa kuoleman omat.

Ps. 116:1

Minä rakastan Herraa. Hän kuulee minua, hän kuulee hartaan pyyntöni.

Ps. 145:19

Hän täyttää niiden pyynnöt, jotka häntä pelkäävät, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.


1. Joh. 5:14

Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti.

Jaak. 5:17-18

Elia oli samanlainen ihminen kuin me. Hän rukoili hellittämättä, ettei sataisi, eikä maa saanut sadetta kolmeen ja puoleen vuoteen. Ja kun hän taas rukoili, taivas antoi sateen ja maa tuotti jälleen hedelmää.

27

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

      Minulla itselläni on paljon kokemuksia rukousvastauksista. Jumala on vastannut aina, kun olen hädässäni Häntä avukseni pyytänyt. Kiitos Herralle! Jumala vastaa sellaiseen rukoukseen, joka lähtee aidosta vilpittömästä nöyrästä sydämestä.

      Jumala vastaa myös, jos jokin synti painaa sydäntä ja kun pyytää sitä sydämestään anteeksi. Jumala antaa anteeksi ja antaa rauhan siitä asiasta.

      Tiedän myös paljon muita ihmisiä ja heidän saamiaan rukousvastauksia. Tiedän myös, että esirukouksiin on vastattu. Olen itsekin saanut vastauksia esirukousten perusteella.

    • Rakkautta kaipaava

      Olen yrittänyt rukoilla Jumalaa saadakseni elämääni (sen tietyn) ihmisen, jotta olisi paljon mukavampi olla. Oikeastaan kaikkea muuta, mitä en ole pyytänyt, olen saanut, kuten tavaraa jolla en tee yksin yhtään mitään! Vaihtaisin niin mielelläni kaiken turhakkeen ja muunkin ihmiseen, josta on minulle iloa ainiaaksi.

      Miksei Jumala ole vastannut minulle mitään kolmeen vuoteen? En uskalla puhua kenellekkään ihmiselle tästä, olen halunnut että Jumala vastaa minulle suoraan tekemällä ihmeen antamalla elämääni juuri sen oikean kaikkein rakkaimman ihmisen ainiaaksi vierelleni :) sillä mitään muuta en halua tästä maanpäällisestä elämästä. Tahdon Jumalan olevan meidän kaikkien kanssamme.

    • kuori vain olen

      Miten rukoillaan Jumalan mielenmukaisesti. Olen niin huono kaikissa uskoon liittyvissä asioissa, kömpelö, osaamaton, huonomuistinen. Ahdistavaa kun en tiedä miten ollaan uskossa, sydämessäni kuitenkin uskon evankeliumin mutta en tiedä riittääkö se. Rukouksenikin tuntuvat haihtuvan tuuleen, en osaa oikein edes selittää mitä tarkoitan.

      • S.....

        Aina kun itse kärsin epäuskosta, niin ajattelen jotain yksinkertaista asiaa, kuten anna armollinen Jumala huomenna kaunis ilma. Usein näin on käynytkin.
        Ystävälläni on perheenjäsen alkoholisti, usein rukoilen hänen puolestaan kuten omienkin tuttujen, joista monet kallistavat lasia ahkerasti.
        Uskoin jopa erään juopon tehneen parannuksen minun rukoukseni tähden, kaikki ihmettelivät kun hän alkoi käydä töissä ja muuttui.
        Olet nöyrä ja täten lähempänä uskoa kuin joka on varma eikä näe virheitään.
        Jolla on usko että voi pyytää mitä ikinä haluaa on onnellisessa asemassa, kukaan ei voi asettaa rajoja koska Jumala on kaikkivaltias.
        Pelastin tappoyritykseltä erään miehen silläkin uhalla että hän innostuu iskemään seurakseen mutta selvisin.
        Itse asiassa mietin minäkin paljon omia vikojani ja osaanko olla miellyttävä.
        Sosiaalinen ahdistus on paljon lievittynyt.


      • JuuliaMaria

        Jumalan mielenmukainen rukous on sellainen rukous, jossa rukoillaan sellaista asiaa, joka on sopusoinnussa Jumalan tahdon ja Jumalan Sanan kanssa. Ei Jumala voi vastata esim. sellaiseen rukoukseen, jossa vaikka rukoiltaisiin, että "anna minulle naapurin talo". Ei Jumala voi antaa naapurin taloa, koska se on NAAPURIN, ei rukoilijan. Sellainen pyyntö sotii Jumalan kymmenettä käskyä vastaan eli tätä vastaan:

        10. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta
        Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

        Jumala kuulee yhtä hyvin tai ehkä paremin, kömpelöt rukoukset kuin hienot riimittelyt, kunhan ne tulevat sydämestä. Asenne ja sydämen tila ratkaisee, eivät hienot korulauseet. Sydämestä lähtenyt rukous EI haihdu tuuleen, vaan se nousee suitsutuksen tavoin Jumalan valtaistuimen eteen ja se kirjataan odottamaan vastaamisen parasta mahdollista aikaa.


      • kentaurivalistaja
        S..... kirjoitti:

        Aina kun itse kärsin epäuskosta, niin ajattelen jotain yksinkertaista asiaa, kuten anna armollinen Jumala huomenna kaunis ilma. Usein näin on käynytkin.
        Ystävälläni on perheenjäsen alkoholisti, usein rukoilen hänen puolestaan kuten omienkin tuttujen, joista monet kallistavat lasia ahkerasti.
        Uskoin jopa erään juopon tehneen parannuksen minun rukoukseni tähden, kaikki ihmettelivät kun hän alkoi käydä töissä ja muuttui.
        Olet nöyrä ja täten lähempänä uskoa kuin joka on varma eikä näe virheitään.
        Jolla on usko että voi pyytää mitä ikinä haluaa on onnellisessa asemassa, kukaan ei voi asettaa rajoja koska Jumala on kaikkivaltias.
        Pelastin tappoyritykseltä erään miehen silläkin uhalla että hän innostuu iskemään seurakseen mutta selvisin.
        Itse asiassa mietin minäkin paljon omia vikojani ja osaanko olla miellyttävä.
        Sosiaalinen ahdistus on paljon lievittynyt.

        Epäusko ei kuulosta oudolta, mutta epäuskosta kärsiminen nostattaa ikäänkuin kysymysmerkin mieleeni.

        Mitä ihmeen kärsimisen aihetta epäuskossa on?

        Et kai sentään pelkää joutuvasi epäuskosta kadotukseen, vai siinäkö se ongelma tai ongelman osa onkin?

        Taikka voihan sekin tuntua joistakuista kurjalta, jos on tottunut ajattelemaan, että Jumala pitää huolta ja antaa hyväntahtoisia rukousvastauksia. Epäuskoon siirtyminen on kuin aikuistuminen. Ei enää ripustauduta vanhempiin, todellisiin tai kuviteltuihin.

        Niillä, jotka eivät ole koskaan uskoneet Jumalaan, ei tietenkään ole mitään uskonmenetyskriisejä. Päinvastoin, epäuskossa on hyvä olla.

        En tarkoita sinua, mutta netissä näkee, millaisia psyykkisiä ongelmia yritykset säilyttää usko joskus tuottavat. Ollaan aggressiivisia, otetaan nokkiinsa yhtä mittaa, halutaan estää toisten sananvapautta, tosiasioita kieltäydytään näkemästä, ja jopa valehdellaan uskon puolustukseksi.


      • S....
        kentaurivalistaja kirjoitti:

        Epäusko ei kuulosta oudolta, mutta epäuskosta kärsiminen nostattaa ikäänkuin kysymysmerkin mieleeni.

        Mitä ihmeen kärsimisen aihetta epäuskossa on?

        Et kai sentään pelkää joutuvasi epäuskosta kadotukseen, vai siinäkö se ongelma tai ongelman osa onkin?

        Taikka voihan sekin tuntua joistakuista kurjalta, jos on tottunut ajattelemaan, että Jumala pitää huolta ja antaa hyväntahtoisia rukousvastauksia. Epäuskoon siirtyminen on kuin aikuistuminen. Ei enää ripustauduta vanhempiin, todellisiin tai kuviteltuihin.

        Niillä, jotka eivät ole koskaan uskoneet Jumalaan, ei tietenkään ole mitään uskonmenetyskriisejä. Päinvastoin, epäuskossa on hyvä olla.

        En tarkoita sinua, mutta netissä näkee, millaisia psyykkisiä ongelmia yritykset säilyttää usko joskus tuottavat. Ollaan aggressiivisia, otetaan nokkiinsa yhtä mittaa, halutaan estää toisten sananvapautta, tosiasioita kieltäydytään näkemästä, ja jopa valehdellaan uskon puolustukseksi.

        Tottunut, no kyllä tottuu joihinkin asioihin, mutta voi havahtua ajattelemaan ettei ole riippuvainen vaikka jostakusta ihmisestä, joka on kaikin tavoin vakuuttanut ettei ilman häntä voida pärjätä.
        Uskalsin sanoa henkistä väkivaltaa harjoittaneelle sukulaiselle vasta kun työkyky alkoi mennä, voidaanhan sinunkin edesottamuksistasi puhua.
        Oikeauskoinen luottaa Jumalaan myös vaikeina hetkinä.
        Etusijalla elämässä on oltava Jeesus - ei ihminen. Tämä minua orjuuttanut sukulainen asetti itsensä jopa Jumalankin yläpuolelle, sanoi tämähän on perheasia eikä mikään uskonasia.
        Mihinkään opittuihin arvoihin ei uskonto voi perustua vaan omaan kokemukseen, miksen kelpuuttaisi vapautta kaikesta mistä olen kärsinyt kuten tästä perheenjäsenestä.


      • uskova3
        S..... kirjoitti:

        Aina kun itse kärsin epäuskosta, niin ajattelen jotain yksinkertaista asiaa, kuten anna armollinen Jumala huomenna kaunis ilma. Usein näin on käynytkin.
        Ystävälläni on perheenjäsen alkoholisti, usein rukoilen hänen puolestaan kuten omienkin tuttujen, joista monet kallistavat lasia ahkerasti.
        Uskoin jopa erään juopon tehneen parannuksen minun rukoukseni tähden, kaikki ihmettelivät kun hän alkoi käydä töissä ja muuttui.
        Olet nöyrä ja täten lähempänä uskoa kuin joka on varma eikä näe virheitään.
        Jolla on usko että voi pyytää mitä ikinä haluaa on onnellisessa asemassa, kukaan ei voi asettaa rajoja koska Jumala on kaikkivaltias.
        Pelastin tappoyritykseltä erään miehen silläkin uhalla että hän innostuu iskemään seurakseen mutta selvisin.
        Itse asiassa mietin minäkin paljon omia vikojani ja osaanko olla miellyttävä.
        Sosiaalinen ahdistus on paljon lievittynyt.

        voisitko rukoilla minun ja perheeni puolesta.


      • rukoileva
        S..... kirjoitti:

        Aina kun itse kärsin epäuskosta, niin ajattelen jotain yksinkertaista asiaa, kuten anna armollinen Jumala huomenna kaunis ilma. Usein näin on käynytkin.
        Ystävälläni on perheenjäsen alkoholisti, usein rukoilen hänen puolestaan kuten omienkin tuttujen, joista monet kallistavat lasia ahkerasti.
        Uskoin jopa erään juopon tehneen parannuksen minun rukoukseni tähden, kaikki ihmettelivät kun hän alkoi käydä töissä ja muuttui.
        Olet nöyrä ja täten lähempänä uskoa kuin joka on varma eikä näe virheitään.
        Jolla on usko että voi pyytää mitä ikinä haluaa on onnellisessa asemassa, kukaan ei voi asettaa rajoja koska Jumala on kaikkivaltias.
        Pelastin tappoyritykseltä erään miehen silläkin uhalla että hän innostuu iskemään seurakseen mutta selvisin.
        Itse asiassa mietin minäkin paljon omia vikojani ja osaanko olla miellyttävä.
        Sosiaalinen ahdistus on paljon lievittynyt.

        Hei !Sinulle yritin laittaa rukouspynnön keuhkoahtaus sairauren vuoksi. poikani mielensairauden. ja sukuni vaikeusien vuoksi. Ole todella siunattu !


      • Valonkantajaa
        rukoileva kirjoitti:

        Hei !Sinulle yritin laittaa rukouspynnön keuhkoahtaus sairauren vuoksi. poikani mielensairauden. ja sukuni vaikeusien vuoksi. Ole todella siunattu !

        uskova35.7.2013 22:310 SULJE
        voisitko rukoilla minun ja perheeni puolesta.
        VASTAA
        Ilmoita asiaton viesti
        rukoileva5.7.2013 22:370 SULJE
        Hei !Sinulle yritin laittaa rukouspynnön keuhkoahtaus sairauren vuoksi. poikani mielensairauden. ja sukuni vaikeusien vuoksi. Ole todella siunattu !
        VASTAA
        Ilmoita asiaton viesti
        Viesti

        Rukoilin puolestanne. En ole se jolta pyysitte rukousta mutta haluan auttaa teitä ahadingossanne.
        Jumalan siunausta.


      • Anonyymi

        Hei. Ei sinun tarvitse osata rai olla itse mitään Jumalalle riität just sellaisina kuin olet , kyllä hän sinut tuntee ja tietää ja auttaa , opastaa, rakastaa sinua ...jos me olisimme itse hyviä tai voisimme omilla teoillamme saavuttaa jotain niin mihin me Jumalaa tarvitsisimme...tietysti se mitä itse voit on antautua Jumalalle jättää pois tietoiset synnit ja käydä seurakunnan kokouksissa...tässä hyvä paketti...Jumala pitää kyllä huolen omistaan , siunausta ja ihanaa uskontaivalta sinulle , saakoon Jumalan armo ja rakkaus ilmestyä sinulle kaikessa...


    • ARMON SAANUT

      ihailen aitouttasi kuori vain olen alkuun voin herran oma vakuuttaa sinulle että sinä ole jumalan silmäterä hänen rakkautensa kohde .lähestyessäsi jumalaa ei tarvitse valita kauniita sanoja voit kertoa avoimesti sydämesi janon ja kaipaukse voin vakuuttaa sinulle että herra vastaa vain hän voi täyttää nuo tyhjät kuoret rukoilen puolestasi

      • kuori vain olen

        Kiitos teille lohdullisista vastauksista nimim. ARMON SAANUT ja S....Tarvitsen toisten ihmisten tukea löytääkseni vahvaan uskoon, oma ymmärrys yksistään horjuu, kiitos teille.


    • Mirka .. .

      Vai että raamattu todistaa ..... PUAAAHHHHHHH ... HEH HEH HEH .....

      RAAMATTU ON SATUKIRJA EIKÄ TODISTA YHTÄÄN MITÄÄN.

      • Mikko....

        Mitä se Mirka riehuu taas? Etkö jo voi tunnustaa olevasi uskovainen, vaan leikit täällä ateistia? Maksat kuitenkin kiltisti kirkollisveron niin kuin me muutkin. Arvelen että käyt myös kirkossakin sunnuntaisin... HEHEHHEH PUUUUAAAHHH.... Todista väitteeni kumoon,jos pystyt.

        Mirka onkin uskis! Myönnä rehellisesti....


    • ontuva mieli

      Uskon että Jeesus on kuollut ristillä puolestani ja pitäisi olla ilo sydämessä mutta kun on aina surumieli. Lähdin myös raamattupiiriin, sielläkin on hyvin yksinäinen olo, itku tulee aina kun tulen kotiin ja itku on omituisen raskasta, sattuvaa, uuvuttavaa. Käyn kuitenkin mielelläni missä uskovaiset kokoontuu mutta en ymmärrä mistä ahdistus johtuu. Rukoilkaa uskovaiset puolestani.

      • Reijo P

        Miksi uskot höpötyksiin?


    • Sinun valintasi

      Jokainen meistä on Luojan luoma ja Jumala kutsuu meitä kaikkia, eikä koskaan anna periksi. Revit sitten kuinka monta sivua tahansa raamatusta, se ei Jumalaa lannista, hän antaa sinulle aina uusia tilaisuuksia, sillä Jumala on Rakkaus. Halusit tai et, Jumala on antanut sinulle jopa oman suojelusenkelin, joka seuraa sinua, eikä hetkeksikään jätä sinua yksin. Uskominen, Jumala ja taivas ei ole mitään hihhulointia vaan suuri totuus ja kaikki avautuu ihmisen ymmärrykseen jos on halu ottaa siitä selvyys. Ihmisellä on kuitenkin vapaa tahto ja siihen ei Jumalakaan voi vaikuttaa. Päätös on sinulla, haluatko herätä pohtimaan asioita, ennenkö on liian myöhäistä. Silloin voi olla vähän vaikea muuttaa mieltään ja perua sanojaan.

      • Mirka ... .

        Raamattu on saastuttanut ja vaurioittanut aivojasi. Jumala on satua ja höpötystä vaikka et siihen uskoisikaan.


    • Sinun valintasi

      Jo se, että vaivaudut tälle sivulle katsomaan, mitä täällä on kirjoitettu, kertoo todellakin sen, että Jumala on ottanut sinut käsittelyynsä. Olet Siunattu :)

    • Kysyn vain

      Rukoiletko hepreaksi? jumala ei ole vaikuttanut Suomessa mitenkään joten ei ymmärrä sanaakaan Suomea.
      Kannattaa opetella heprea tai muuttaa jumalan rakastamaan Palestiinaan, jossa jumalan rauha ja paratiisi ovat...vai ovatko?

      • Uskollinen Jumala

        Uskon, etta Jumala on siunannut Suomea ja suomalaisia suurestis uskollisten esirukousten ja uskon myota! Siksi on tarkeaa myos jatkaa rukousta meidan maamme puolesta ja seista rohkeasti Jumalan Sanan puolestapuhujana yhteiskunnassamme. Kun Jeesuksen nimessa ja veressa rukoilemme Jumalan tahdon mukaisia asioita, Han kuulee ja laittaa rattaa pyorimaan. Sitten meidan tehtavanamme on luottaa Haneen, uskoa ja kiittaa ja julistaakin, etta ne asiat tulevat tapahtumaan! Ja ne tapahtuvat Jumalan taydellisella ajoituksella.

        Yksi ihana Jumalan paiva, kun kaikki karsimys loppuu ja salaisuudet paljastetaan, ymmarramme myos, milta kaikelta Jumala on Suomea suojellut. Voin kuvitella, etta seisomme montut auki silla 'henkimaailman taistelut' historiakatsauksella! Can't wait! :) Ole rohkealla mielella


    • errorsss

      This is just the information I am finding everywhere.Me and my friend were arguing about an issue similar to this! Now I know that I was right.Thanks for the information you post. I just subscribe your blog. This is a nice blog. href="http://e-brokerforex.com/foreign-exchange-market-2/

    • jfiu

      Matt 6:1-9 Jeesus hyväksyy vain Isä meidän rukoukset ja teidän ei pitäisi tuoda hurskaita tekoja ihmisten katseltavaksi.

    • Voikkis

      Muistathan minua,olen todellisessa vaikeuksissa työpaikkani kanssa.Vaikeaa on.Minua ei hyväksytä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1910
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe