Professori Tapio Puolimatka horjuttaa evoluution perusteita

ateistin painajainen

23

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo-Calypso

      Niissä kohdissa missä hän liikuttaa huuliaan.

    • Heh .

      Täsmennettynä vielä silloinkun suusta tulee ääntä.

      • Däng Dang

        Puh-huh - mitä puutaheinää. Sanoilla leikkimistä ja pyörittelyä asian ympäriltä - ja kaskummaa taas suoraa valehteluakin.


    • tieteenharrastaja

      En ole ateisti enkä katsele videoitakaan, mutta yhden kommentin voin silti antaa:

      "Professori Tapio Puolimatka horjuttaa evoluution perusteita."

      Palstalla esillä olleiden kirjoitusten mukaan professori Puolimatka uskoo elämän monimuotoisuuden ihmistä myöten syntyneen evoluutiolla, mutta pitää tuota prosessia Jumalan ohjaamana. Hänen on siis teistinen evolutionisti, mutta ei kreationisti.

      • Kling kling

        Ei saatanataas fossiilitkin ovat ihan hukassa Suolenmatkalla. Sattumanvaraisuuttakaan poikaparka ei vielä ymmärrä. Tai ristus - sehän on Trolli tuo Puolimieli !


    • Taisihan siinä mennä n. 20 sekuntia kunnes ensimmäinen emävale pääsi ilmoille. Ei voi kuin ihmetellä miten moinen ignoramus voi olla TV:ssä esittelemässä mielipiteitään.

    • maallikko

      Kukaan ei ainakaan vielä ole saanut suustaan ulos mitään järkevää kommenttia aloittajan kysymykseen joten mikä nyt mättää?
      Ei se Tapio mikään Jeesus ole joten kimppuun nyt vaan, missä kohtaa se kaveri puhui palturia?
      Järkevä vastaus nyt ettei tässä tarvitse sentään uskovaiseksi ryhtyä.

    • "Kukaan ei ainakaan vielä ole saanut suustaan ulos mitään järkevää kommenttia aloittajan kysymykseen joten mikä nyt mättää?
      Ei se Tapio mikään Jeesus ole joten kimppuun nyt vaan, missä kohtaa se kaveri puhui palturia?
      Järkevä vastaus nyt ettei tässä tarvitse sentään uskovaiseksi ryhtyä."

      Katsoin viitisen minuuttia ja vaikken minäkään ole ateisti, niin kommentoin silti. Puolimatkan mielestä keinollista valintaa ei voi käyttää ohjaamattoman evoluution todisteena, koska keinollisessa valinnassa ihminen toimii älykkäänä valitsijana. Sehän on silkka typeryys: tiedämme täysin varmasti että luonnossa on olosuhteita, jotka valikoivat yksilöitä ja näin ohjaavat populaatioiden perinnöllisiä ominaisuuksia. Jalostus on mainio esimerkki siitä kuinka valinta ohjaa populaation perinnöllisiä ominaisuuksia nopeastikin.

      • jk

        Tapio Puolimatka ei ole kemisti, joten kemiaan perustuvat todisteet eivät hänen uskoaan horjuta. SItähän se tarkoittaa noin niinkuin suomennettuna.


      • maallikko

        Miksi katsoa vain viitisen minuuttia ja sitten jo kommentoida kun voisi katsoa koko pätkän ja saisi paremman kokonaiskuvan haastattelusta?
        Eikö aika riitä vai loppuiko motivaatio?


      • tieteenharrastaja
        maallikko kirjoitti:

        Miksi katsoa vain viitisen minuuttia ja sitten jo kommentoida kun voisi katsoa koko pätkän ja saisi paremman kokonaiskuvan haastattelusta?
        Eikö aika riitä vai loppuiko motivaatio?

        Tein isommankin työn kuin yhden videon katsominen:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10530165#comment-0

        Tuosta voit lukea, mitä Puolimatkan tarinasta arvelin.


    • "Miksi katsoa vain viitisen minuuttia ja sitten jo kommentoida kun voisi katsoa koko pätkän ja saisi paremman kokonaiskuvan haastattelusta?
      Eikö aika riitä vai loppuiko motivaatio?"

      Katson tässä kun Hollanti hakkaa Tanskan ja lämmittelen samalla saunaa. En tänään ehdi katsoa enempää. Puolimatkan perusteet olivat uskonnolliset tuossakin, hän vetosi koskaan havaitsemattomiin yliluonnollisiin luonnonlakien vastaisiin mahdottomiin taikatemppuihin, sen sijaan että olisi luottanut todellisuuden todisteisiin ja ymmärtänyt, että muuntelu ja luonnonvalinta selittää hänen maissinsa öljypitoisuuden. Se kertoo jo kaiken hänen tieteellisyydestään.

      • Tanskan puolella

        >Katson tässä kun Hollanti hakkaa Tanskan ja lämmittelen samalla saunaa.

        Samat hommat, mutta ei se nyt kovasti siltä näytä, että Hollanti Tanskan hakkaa?


    • "Samat hommat, mutta ei se nyt kovasti siltä näytä, että Hollanti Tanskan hakkaa?"

      Kyllä se vielä kohta tapahtuu.

      • maallikko

        Hollanti pieksee Tanskan mennen tullen sillä niinhän on aina tapahtunut.
        Olisiko tänään kuitenkin ihmeen aika ja Tanska poistuisi voittajana kentältä?
        Se on mahdollista.
        Tieteellinen maailmankuva on vahvasti vallassa nykyaikana. Voisiko olla mahdollista että se kuitenkin olisi vain harhaa ja joutuisimme uskomaan ihmeisiin vielä joskus tulevaisuudessa?


      • maallikko kirjoitti:

        Hollanti pieksee Tanskan mennen tullen sillä niinhän on aina tapahtunut.
        Olisiko tänään kuitenkin ihmeen aika ja Tanska poistuisi voittajana kentältä?
        Se on mahdollista.
        Tieteellinen maailmankuva on vahvasti vallassa nykyaikana. Voisiko olla mahdollista että se kuitenkin olisi vain harhaa ja joutuisimme uskomaan ihmeisiin vielä joskus tulevaisuudessa?

        "Hollanti pieksee Tanskan mennen tullen sillä niinhän on aina tapahtunut.
        Olisiko tänään kuitenkin ihmeen aika ja Tanska poistuisi voittajana kentältä?
        Se on mahdollista."

        Pahalta näyttää.

        "Tieteellinen maailmankuva on vahvasti vallassa nykyaikana. Voisiko olla mahdollista että se kuitenkin olisi vain harhaa ja joutuisimme uskomaan ihmeisiin vielä joskus tulevaisuudessa?"

        Sitähän ei kukaan tiedä. Menneisyyden selittämiseen emme kuitenkaan tarvitse ihmeitä, luonnolliset prosessit riittävät.


      • karvainen apina
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Hollanti pieksee Tanskan mennen tullen sillä niinhän on aina tapahtunut.
        Olisiko tänään kuitenkin ihmeen aika ja Tanska poistuisi voittajana kentältä?
        Se on mahdollista."

        Pahalta näyttää.

        "Tieteellinen maailmankuva on vahvasti vallassa nykyaikana. Voisiko olla mahdollista että se kuitenkin olisi vain harhaa ja joutuisimme uskomaan ihmeisiin vielä joskus tulevaisuudessa?"

        Sitähän ei kukaan tiedä. Menneisyyden selittämiseen emme kuitenkaan tarvitse ihmeitä, luonnolliset prosessit riittävät.

        Näin se kävi Turkanan ennustuksille kuin evo-opille konsanaan. Täydellinen romahdus. Mutta uskoa riittää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu." Tanska voitti nurmikentällä kuten kreationismi tieteen kentällä.

        Samoin evoguru möläyttää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu" seuratessaan eliöiden "lajiutumista".


      • karvainen apina kirjoitti:

        Näin se kävi Turkanan ennustuksille kuin evo-opille konsanaan. Täydellinen romahdus. Mutta uskoa riittää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu." Tanska voitti nurmikentällä kuten kreationismi tieteen kentällä.

        Samoin evoguru möläyttää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu" seuratessaan eliöiden "lajiutumista".

        "Näin se kävi Turkanan ennustuksille kuin evo-opille konsanaan. Täydellinen romahdus. Mutta uskoa riittää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu." "

        Parempi hävisi, mutta sellaista se jalkapallo on.

        "Tanska voitti nurmikentällä kuten kreationismi tieteen kentällä."

        Haha. Vitsailet. Evoluutioteoriaa opetetaan maailman 500 parhaassa yliopistossa, kreationismia Kälviän raamattuopistossa, koska kreationismi ei ole tiedettä. Se on humpuukiuskomus.

        "Samoin evoguru möläyttää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu" seuratessaan eliöiden "lajiutumista"."

        Se on jo tapahtunut, lukuisia kertoja ja vieläpä tutkijoiden silmien edessä. Se on siis totta.


      • näin kävi
        karvainen apina kirjoitti:

        Näin se kävi Turkanan ennustuksille kuin evo-opille konsanaan. Täydellinen romahdus. Mutta uskoa riittää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu." Tanska voitti nurmikentällä kuten kreationismi tieteen kentällä.

        Samoin evoguru möläyttää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu" seuratessaan eliöiden "lajiutumista".

        Kyllä tässä nyt evoluutioteoria kumoutui, koska moloch ei osannut ennustaa tulevaisuutta. Se oli nyt tässä, käännyn kreationistiksi tämän johdosta.


      • kvasi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Näin se kävi Turkanan ennustuksille kuin evo-opille konsanaan. Täydellinen romahdus. Mutta uskoa riittää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu." "

        Parempi hävisi, mutta sellaista se jalkapallo on.

        "Tanska voitti nurmikentällä kuten kreationismi tieteen kentällä."

        Haha. Vitsailet. Evoluutioteoriaa opetetaan maailman 500 parhaassa yliopistossa, kreationismia Kälviän raamattuopistossa, koska kreationismi ei ole tiedettä. Se on humpuukiuskomus.

        "Samoin evoguru möläyttää: "Kyllä se vielä kohta tapahtuu" seuratessaan eliöiden "lajiutumista"."

        Se on jo tapahtunut, lukuisia kertoja ja vieläpä tutkijoiden silmien edessä. Se on siis totta.

        "Parempi hävisi, mutta sellaista se jalkapallo on.".

        Niin, todellisuus toimii toisin kuin evo-oppi opettaa.


      • kvasi kirjoitti:

        "Parempi hävisi, mutta sellaista se jalkapallo on.".

        Niin, todellisuus toimii toisin kuin evo-oppi opettaa.

        "Niin, todellisuus toimii toisin kuin evo-oppi opettaa."

        Aivan. Tuo evo-oppi on irvikuva todellisesta evoluutioteoriasta.


      • kvasi kirjoitti:

        "Parempi hävisi, mutta sellaista se jalkapallo on.".

        Niin, todellisuus toimii toisin kuin evo-oppi opettaa.

        >Niin, todellisuus toimii toisin kuin evo-oppi opettaa.

        Kerrankin olemme täysin ja ehdottomasti samaa mieltä!


    • "Kyllä tässä nyt evoluutioteoria kumoutui, koska moloch ei osannut ennustaa tulevaisuutta. Se oli nyt tässä, käännyn kreationistiksi tämän johdosta."

      Niin. kreationismi toki ennusti Tanskan voiton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe