Niin nyt on työvuodet takana ja kuoleman odottelu edessä mutta miten käyttää tämän odotusajan no leikki sikseen. Niin nyt alkoi eläkepäivät emännällä ja itselläni ja talo on kohta myyty ja muutto mökille keskiseen suomeen kesäksi ja syksyllä pitäis lähteä jonnekin lämpimään koko talveksi, elikkä olen miettinyt kumpi on parempi ratkaisu pitempään oleskeluun vaunu tai auto. Vaunu löytyy pihasta ja on sillä tullut reissailtua koti että pohjoismaassa elikkä ei se ole vierasta ole mutta ne on ollut semmoisia viikon taikka kahden r eissuja, mutta nyt puhutaan koko talvesta siitä ei ole kokemusta mutta kumminkin vaunu lähtee nyt vaihtoon onko se sitten auto vaiko vaunu toivottavasti täältä löytyy jotakin järkevää asiaa vaikkakin kyllä kun lukee näitä joitakin ketjuja niin taitaa olla kyseenalaista kumminkin.
eläke päiviksi auot vai vaunu pitempään oleskeluun.
13
146
Vastaukset
- eedddd
Kyllä pian tulee viisaita neuvoja pöhveleiltä !!!
- mökki parkissa
No jos pitempiaikaista paikallaan asumista ajattelee, niin se vaunu on mielestäni parempi vaihtoehto, kun sen voi jättää paikoilleen ja voi autolla liikkua, ei tarvitse kaikkea raahata mukanaan.
- auto+2 skootteria ??
Jos teillä on jo kokemusta vaunun kanssa liikkumisesta, niin pitäisin itsestään selvänä sitä, että pitkään asumiseen lämpimässä maassa pitää hankkia tilava vaunu , missä on ilmastointi ja paljon kaappitilaa. Nuo tuovat sitä viihtyvyyttä. Pitkällä siirtomatkalla pitää olla myös suht tukeva veturi niinkuin cittari, ei kuitenkaan sellainen liian iso ja kömpelö, että sillä pärjää myös etelän ahtaissa kaupungeissa. Pakettiautokin on järki vaihtoehto, niin saa osan tavaroista pidettyä ja kuljetettua siinä, niin ei tule liikaa painoa vaunun osalle.
Välimeren maissa useita vuosia talvehtineet varmaan osaavat kertoa paljon hyödyllisiä yksityiskohtia, mitä kannattaa kysella vaikka liiton palstoilta. - http://keskustelu.su
Mitä kannattaa kysella vaikka liiton palstoilta? Ei oikeastaan mitään sieltä saa vanhentunutta tietoa.Pakettiautokin on järki vaihtoehto. Näin on ei kannata viedä kusikoppia talveksi etelään seisoskelemaan.Missä on ilmastointi ja paljon kaappitilaa. Ei tarvitse ilmastointia Espanjassa paitsi Fuengorilkassa kyllä. Sieltä kuulemma myrkylliset kaasut nousevat maan alta. Olen kuullut keuhkosairauksien levinneen maasta tulevista kaasuista.Nuo tuovat sitä viihtyvyyttä. Eivät tuo, ei sairaudet koskaan tuo viihtyvyyttä.
- val de loire
Viinanhuuruinen änkyräkaravaanari vai? Eikö menny espanjanreissu putkeen vai loppuiko Larsen taas kerran kesken? Miten olisi Portugalin raikkaat merituulet?
- val de loire
val de loire kirjoitti:
Viinanhuuruinen änkyräkaravaanari vai? Eikö menny espanjanreissu putkeen vai loppuiko Larsen taas kerran kesken? Miten olisi Portugalin raikkaat merituulet?
val de loire
11.6.2012 20:04
Viinanhuuruinen änkyräkaravaanari vai? Eikö menny espanjanreissu putkeen vai loppuiko Larsen taas kerran kesken?
Miten eiolisi Portugalin raikkaat merituulet?En kaipaile etelässä toppatakkia, en myöskään orjien jälkeläisten seuraa. Lue Portugalin historiaa se sivistää sinuakin.
Näin kyllä sinut val de loiren pusikoissa kotimatkallani. En kuitenkaan katsonut aiheelliseksi tervehtiä. Tapanani ei ole ollut juoppojen tervehtiminen. katsos kun ovat erikastia.
- Entinen autoilija
Sehän on aivan sama missä aikaasi kulutat tapahtuuko se suomen suvessa vai euroopan maisemissa. Jos matkailuauton kupeella kököttely on päämääräsi ja nähtävyydeksi riittää alueen vessa ja sauna niin auto on ok. Jos olet ympäristö aktiivinen ja kaipaat liikkuvuutta vähän ulommaksikin niin kallistuu vaunun puolelle.
- sviduili-ja
"Entinen autoilija 12.6.2012 09:10
Sehän on aivan sama missä aikaasi kulutat tapahtuuko se suomen suvessa vai euroopan maisemissa. Jos matkailuauton kupeella kököttely on päämääräsi ja nähtävyydeksi riittää alueen vessa ja sauna niin auto on ok. Jos olet ympäristö aktiivinen ja kaipaat liikkuvuutta vähän ulommaksikin niin kallistuu vaunun puolelle."
Minä kirjoittaisin saman näin. "Jos matkailuvaunun kupeella kököttely on päämääräsi ja nähtävyydeksi riittää alueen vessa ja sauna niin vaunu on ok. Jos olet ympäristö aktiivinen ja kaipaat liikkuvuutta vähän ulommaksikin niin kallistuu matkailuauton puolelle."
Liikkuvalle karavaanarille sopiva yhdistelmä on matkailuauto ja sen kyytiin skootteri(t). Jo(i)lla pääsee tutustumaan tarpeeksi laajasti lähiseutuun. Niin ahdasta kujaa on vaikea löytää ettei skootterilla läpi pääsisi. Jos eteneminen tyssää totaalisesti, pääsee skootterilla palaamaan helposti tulosuuntaan.
Kevyempi vaihtoehto lähin kulkuneuvoksi on polkupyörät. Varsinkin sähköavusteisella polkupyörällä pystyy kevyesti nousemaan pidempiäkin ylämäkiä. - Vaunufani
sviduili-ja kirjoitti:
Sehän on aivan sama missä aikaasi kulutat tapahtuuko se suomen suvessa vai euroopan maisemissa. Jos matkailuauton kupeella kököttely on päämääräsi ja nähtävyydeksi riittää alueen vessa ja sauna niin auto on ok. Jos olet ympäristö aktiivinen ja kaipaat liikkuvuutta vähän ulommaksikin niin kallistuu vaunun puolelle."
Minä kirjoittaisin saman näin. "Jos matkailuvaunun kupeella kököttely on päämääräsi ja nähtävyydeksi riittää alueen vessa ja sauna niin vaunu on ok. Jos olet ympäristö aktiivinen ja kaipaat liikkuvuutta vähän ulommaksikin niin kallistuu matkailuauton puolelle."
Liikkuvalle karavaanarille sopiva yhdistelmä on matkailuauto ja sen kyytiin skootteri(t). Jo(i)lla pääsee tutustumaan tarpeeksi laajasti lähiseutuun. Niin ahdasta kujaa on vaikea löytää ettei skootterilla läpi pääsisi. Jos eteneminen tyssää totaalisesti, pääsee skootterilla palaamaan helposti tulosuuntaan.
Kevyempi vaihtoehto lähin kulkuneuvoksi on polkupyörät. Varsinkin sähköavusteisella polkupyörällä pystyy kevyesti nousemaan pidempiäkin ylämäkiä.Onhan se noinkin, tarkoitin kuitenkin sillä liikkuvuudella retkeilyä mm. eteläeuroopan vuoristossa. Käy siinä skootteri kepoisaksi ja voi olla kyyti kylmääkin tuolla vuoristoteillä. Itse harrastan juuri sitä päivän kestävää, joskus paikallista majoitusta käyttäen yli yön kestävää retkeilyä espanjan vuoristomaisemissa. Joskus henkilöauto tuntuu liian suurelta niissä kiverissä mutkissa. Matkailuvaunu odottelee siellä leirintäalueella.
Lienee kuitenkin jokaisella meistä nuo matkailulliset tarpeet ovat erilaisia ja jokainen valitsee itselleen sopivat välineet. Minun perheessäni seuraavaksi on suunnitteilla kunnollinen laivaristeily. - luistimilla
Vaunufani kirjoitti:
Onhan se noinkin, tarkoitin kuitenkin sillä liikkuvuudella retkeilyä mm. eteläeuroopan vuoristossa. Käy siinä skootteri kepoisaksi ja voi olla kyyti kylmääkin tuolla vuoristoteillä. Itse harrastan juuri sitä päivän kestävää, joskus paikallista majoitusta käyttäen yli yön kestävää retkeilyä espanjan vuoristomaisemissa. Joskus henkilöauto tuntuu liian suurelta niissä kiverissä mutkissa. Matkailuvaunu odottelee siellä leirintäalueella.
Lienee kuitenkin jokaisella meistä nuo matkailulliset tarpeet ovat erilaisia ja jokainen valitsee itselleen sopivat välineet. Minun perheessäni seuraavaksi on suunnitteilla kunnollinen laivaristeily.Kätevät on potkulautakin ja rullaluistimet !!! Salekin luistelee Mäntyniemessä
- solikallaan pyörähtä
sviduili-ja kirjoitti:
Kevyempi vaihtoehto lähin kulkuneuvoksi on polkupyörät. Varsinkin sähköavusteisella polkupyörällä pystyy kevyesti nousemaan pidempiäkin ylämäkiä.Näin kausipaikkalainen, viherkenttien asianuntija. Mies joka ei ole Lempivaaraa pidemmällä solikallaan pyörähtänyt. taitaa olla jokaisen oma asia kuinka kirjoittaa.
- lämpimään eläkkeellä
No eipä tullut kumpaakaan vaan pyörät vaihtu kiinteään osoitteeseen Espanjassa.
Oli muuten mielenkiintoista viime syksynä heitin yhden sikatarjouksen yhdestä rivitalo osakkeesta Espanjalaiselle meklarille ja vastaus oli että ei kehtaa esittää kyseistä hintaa myyjälle mutta nyt tuli meili että olenko vielä kiinnostunut ostamaan asiakas hyväksyy hinnan., Että se siitä autosta tai vaunusta. No sijoitushan sekin, kannattavuudesta vain en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576