Mitä teen?

tytteli962012

Eli tilanne on sellainen, että olen juuri uskoontullut 16 vuotias tyttö. Iloitsen uskostani ja haluan elää Jumalan tahdon mukaisesti.

Nyt olen kuitenkin miettinyt sellaista asiaa, etten ole enää neitsyt, sillä ennen uskoontuloani en ajatellut seksissä olevan mitään väärää.
Nyt kun olen tullut uskoon ja lukenut asioista, olen tajunnut mikä merkitys seksillä on ja miksi avioliittoon odottaminen kannattaa. Mielessäni pyörii kuitenkin, että olenko minä nyt saastunut, koska en ole enää neitsyt? Saanko siunauksen avioliitolleni?

Olen nyt päättänyt odottaa seuraavaa kertaa avioliittoon asti. Tosin minulla on poikaystävä joka ei ole uskossa ja ei pidä siitä, että olen 'kieltänyt' meiltä seksin. Tiedän kuitenkin tekeväni oikein ja rukoilen koko ajan, että poikaystävänikin tulisi uskoon, että hänkin voisi ymmärtää minua ja seurata Jeesusta.

Toivoisin järkeviä vastauksia, sillä tämä on iso ongelma minulle :/

45

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanassa on ohjeet

Teet aivan oikein ja olet tehnyt oikean ratkaisun olla sekstailematta ennen avioliittoa. Tulet saamaan myös siunauksen avioliittoosi koska olet hänen lapsensa. Raamattu todistaa sinulle erittäin rohakaisevasti:

2 Kor 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Joten se vanha missä ennen elit on pyyhitty pois ja nyt olet uusi luomus Kristuksessa.

Eli voit todella turvallisin mielin nyt kulkea ja pitää Jeesuksen sanoista kiinni, mutta älä lähde poikaystäväsi tai kenenkään muunkaan ei Raamattuun uskovan vieteltäväksi vaan sano suoraan, että uskot nyt Jeesukseen ja Jumalan sanassa sanotaan, että nämä seksihommat kuuluu avioliittoon.

• tytteli962012

Kiitos paljon! :)) Olen pysynyt päätöksessäni ja poikaystäväkin alkaa ymmärtää asiaa pikkuhiljaa. Olen tehnyt hänelle selväksi päätökseni ja sen, että olen uskossa ja antanut hänelle vapauden valita haluaako hän elää minun ja päätökseni kanssa. Mutta tämä viesti helpotti oloani hyvin paljon! :)

• 18
        tytteli962012 kirjoitti:

Kiitos paljon! :)) Olen pysynyt päätöksessäni ja poikaystäväkin alkaa ymmärtää asiaa pikkuhiljaa. Olen tehnyt hänelle selväksi päätökseni ja sen, että olen uskossa ja antanut hänelle vapauden valita haluaako hän elää minun ja päätökseni kanssa. Mutta tämä viesti helpotti oloani hyvin paljon! :)

Olet saastunut. Kukaan kristitty mies ei huoli sinua vaimokseen. Tai jos joku huolii niin hän ei ole tosi uskova. Saatat joutua kestämään koko avioliittosi ajan henkistä väkivaltaa siitä ettet ollut neitsyt. Jos haluat olla uskova ja miellyttää Jumalaa, niin anot häneltä armoa että olet huorannut ja pysyt naimattomana.

• yksin armosta
        18 kirjoitti:

Olet saastunut. Kukaan kristitty mies ei huoli sinua vaimokseen. Tai jos joku huolii niin hän ei ole tosi uskova. Saatat joutua kestämään koko avioliittosi ajan henkistä väkivaltaa siitä ettet ollut neitsyt. Jos haluat olla uskova ja miellyttää Jumalaa, niin anot häneltä armoa että olet huorannut ja pysyt naimattomana.

Mikähän sinulla nyt on? Viestisi on kammottava ja Raamatun vastainen.

• tytteli962012
        18 kirjoitti:

Kommenttisi ei satuta, vaikka ehkä sellaiseksi sen tarkoitit. Et ehkä käsitä kuinka paljon kysymyksiä juuri uskoontulleella nuorella voi olla ja vaikka et itse olisi uskossa ja olisit kaikkia uskonasioita vastaan, toivon että kasvaisit aikuiseksi ja lakkaisit käyttäytymästä kuin viisivuotias, joka ei saa tahtoaan lävitse karkkikaupassa. Odotin tähän viestiin järkeviä vastauksia, en rienausta ja pilkkaa.

Rakkain terveisin: Minä

• body
        tytteli962012 kirjoitti:

Kommenttisi ei satuta, vaikka ehkä sellaiseksi sen tarkoitit. Et ehkä käsitä kuinka paljon kysymyksiä juuri uskoontulleella nuorella voi olla ja vaikka et itse olisi uskossa ja olisit kaikkia uskonasioita vastaan, toivon että kasvaisit aikuiseksi ja lakkaisit käyttäytymästä kuin viisivuotias, joka ei saa tahtoaan lävitse karkkikaupassa. Odotin tähän viestiin järkeviä vastauksia, en rienausta ja pilkkaa.

Rakkain terveisin: Minä

"tytteli.."

Olisin utelias kuulemaan, mitä ajatuksia nämä kommentit, esitykset sinusta tuntui.?

Tämä on tietenkin julkinen foorumi ja omiin intiimiasioihin ei täällä kannata syvällisest puuttua.

Mutta miltä tuntui,?

• tytteli962012
        body kirjoitti:

"tytteli.."

Olisin utelias kuulemaan, mitä ajatuksia nämä kommentit, esitykset sinusta tuntui.?

Tämä on tietenkin julkinen foorumi ja omiin intiimiasioihin ei täällä kannata syvällisest puuttua.

Mutta miltä tuntui,?

Sain hyviä vastauksia jotka rohkaisivat ja tukivat, sekä toivat yleisesti hyvän mielen. :) Joitain kommentteja en käsittänyt (ne joissa oli kovin vähän perusteluja ja esimerkkejä), mutta kaikinpuolin sain tyydyttäviä vastauksia ja ongelmani ei olekaan enää ongelma. :) Kiitos kysymästä.

• 5+24
        tytteli962012 kirjoitti:

Sain hyviä vastauksia jotka rohkaisivat ja tukivat, sekä toivat yleisesti hyvän mielen. :) Joitain kommentteja en käsittänyt (ne joissa oli kovin vähän perusteluja ja esimerkkejä), mutta kaikinpuolin sain tyydyttäviä vastauksia ja ongelmani ei olekaan enää ongelma. :) Kiitos kysymästä.

Hienoa että sinun ongelmasi parani parissa päivässä. Nyt vain sitten odottamaan sitä tulevaa uskovaa aviopuolisoa vaikka siihen sitten menisi vuosia.

• Kiru Vihi Kiiruusti
        5+24 kirjoitti:

Hienoa että sinun ongelmasi parani parissa päivässä. Nyt vain sitten odottamaan sitä tulevaa uskovaa aviopuolisoa vaikka siihen sitten menisi vuosia.

>>>vaikka siihen sitten menisi vuosia.

• 5+24
        Kiru Vihi Kiiruusti kirjoitti:

>>>vaikka siihen sitten menisi vuosia.

Ehtiipä hyvinki vaikka vielä keski-ikäisenä, mutta ajattelin että kun aloittaja on tottunut sänkyhommiin, niin voi olla vaikea vastustaa kiusausta, jollei sitten ole ihan frigidi.

• tytteli962012
        5+24 kirjoitti:

Ehtiipä hyvinki vaikka vielä keski-ikäisenä, mutta ajattelin että kun aloittaja on tottunut sänkyhommiin, niin voi olla vaikea vastustaa kiusausta, jollei sitten ole ihan frigidi.

Kiitos vaan, mutta en ole frigidi, eikä ole ongelma vastustaa kiusausta... Elän Herramme Jumalan armossa ja rakkaudessa ja iloitsen Hänestä. Tuleehan niitä kiusauksia, mutta ei todellakaan ole kiire avioliittoon vain siksi, että pääsee harrastamaan seksiä.

• body
        18 kirjoitti:

Seksi on muuten yhtä puhdasta kuin ruokailu. VC käynti jo sotkee paikkoja että alapää on pestävä..

Me olemme fyysisiä / lihallisia olentoja, emme hengellisiä ja täällä liha ei koskaan pyhity.

Itse lähden siitä että kun kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä ovat päättäneet elää elämänsä yhdessä, he ovat vapaita harrastamaan seksiä, jos niin haluavat, ja siihen on aivan turha toisten puuttua.

Ihminen joka haluaa elää idealismilleen, voi sen tehdä, mutta toisia ei siihen voi pakottaa. Täällä ajassa ei voi elää vain sanasta.

• Rohkaisija

Hei Tytteli
      Sait jo oikein hyvää neuvoa ja rohkaisua kysymykseesi. Olet vielä hyvin nuori, niin nuori, että ani harvoin 16-vuotiaana löytää elämänsä aviokumppanin. Voimakasta rakastumista ja ihaastumista ei kuitenkaan saa millään muotoa aliarvioida tai väheksyä - ihastunut haaveilee myös pysyvästä onnesta. Olet varmaan huomannut, että seksuaaliset hyväilyt myös ilman yhdyntää liittävät parin yhteen hyvin voimakkaasti myös emotionaalisin sitein. Myös epäonnistuneesta suhteesta irtautuminen on sen takia aina erittäin raskasta.

Ehkä tämä ihastumisen aika on vamistautumisaikaa siihen oikeaan, joskus elämääsi tulevaan avioliittoon? Suomeksi on kirjoitettu tietääkseni yksi yksineläjille suunnattu kirja - Eero Tolvanen: sinkku - elävänä elämässä. Radio-dein ohjelmassa sitä suositeltiin ja sitä on luettavissa maamme kirjastoista. Siitä voisi olla sinulle apua ja hyötyä. Kirja käsittelee Raamatun Sanaan nojautuen elämänläheisesti ja hyvin laajasti yksinelämistä. Se myöntää sinkkuuden joidenkin pysyväksikin osaksi, mutta rohkaisee rukoilemaan ja odottamaan Jumalalta avioliittoa.

Uusia kiusauksia tulee varmaan seurustelunkin alueella vastaan. Ole rohkea ja kohtaa vastakkaista sukupuolta avoimesti ja rehelliseti ja tee hyvin pian selväksi oma kristillinen arvomaailmasi. Sitäkin voit sydämessäsi pohtia, olisi Jumalan paras tahto sinulle nimenomaan uskova puoliso. Avioliittoa pitäisi mielestäni edeltää suhteellisen pitkä 1-2 vuotta seurusteluaika, sillä myös monet uskovat parit näyttävät eroavan. Se ei ole Jumalan tahto, vaan se, että seurusteluaikana tulet tietiseksi, että toinen on "sinulle soiva apu" ja henkilö, johon kokosydämisesti voit loppuelämäsi ajaksi sitoutua. Kaikkea hyvää sinulle - jää Taivaan Isän täysihoitoon!

• Rohkaisija

Nimim. 18 pääsi kirjoittamaan jo tuohon väliin. Tarkoitin tietenkin "sanassa on ohjeet " -nimimerkin neuvoja. Nimim.18 kuuluu kirjoituksen perusteella niihin maailman ihmisiin, jotka roikkuvat näillä palstoilla ja surutta tahtovat aiheuttaa tukea etsiville mielipahaa.
      Toivon sydämestäni, että löytäisit sellaisia uskovia ystäviä, joilla on raitis Henki, rakkaudelliset ajatukset ja lempeät ohjeet ja rohkaisut sinulle. Koska olet uskova, niin silloin tiedät, että kaikki tunnustetut synnit, joista haluamm myös tehdä parannuksen, ovat Jeesukse nimessä anteeksiannetut. Jos ne joskus nousevat mieleemme syyttämään, sitä ei tee Jumalan Henki, vaan oma murtunut mielemme tai sielun vihollinen. Älä jää kuuntelemaan niitä, äläkä masennut tänne kirjoittelevista pahuutta tarkoittavista kirjoittelijoista.

Ole rohkea! Jumala varmaan siunaa sinua, kun pysyt Hänen Sanansa totuudessa!
      Rohkaisija

Rohkaisija

• jaikal.se

Sinulle netisyytesi menettäminen on varmasti iso ongelma koska sinä olet tullut uskoon ja silmäsi ovat auenneet ymmärtämään synnin ja sen vakavuuden. Mutta koska sinä olet tullut uskoon, sinä olet saanut kaikki synnit anteeksi Jeesukselta Kristukselta. Se merkitsee sitä että tekosi on Jumalan kirjoista pois pyyhitty eikä niitä ole Hänen edessään. Ihmiset voivat syyttää sinua mutta Jumalan edessä sinä olet puhdas neitsyt.

Tämä perustuu Jeesuksen täydelliseen sovitustyöhön jonka Hän suoritti ristillä kun Hän kärsi sinun synneistäsi rangastuksen ja lahjoitti sinulle viattomuutensa. Tämän Jeesuksen puhtauden ja viattomuuden sinä sait uskoon tulossasi. Siitä syystä sinä nyt kauhistut entisiä syntejäsi koska ole nyt puhdas. Puhdistettu puhdas ihminen ei tahdo rypeä rapakossa.

Lue kirjoitukseni anteeksiantamisesta ja saamisesta
      http://www.jaikal.se/48683143

Mikäli nämä kirjoitukseni tuntuvat vaikeasti ymmärrettäviltä, älä huolestu. Sinä alat ymmärtämään henellisiä asiota sen mukaan kuin antaudut Jumalalle ja luet Raamattua. Mene myös uskovien yhteyteen, mutta katso perään että uskovat, joiden yhteyteen menet, tunnustavat Jeesuksen Kristuksen Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi ja Herraksi. Seurakunnassa sinä saat opetusta ja ohjausta uskon ensi askelissa. Siellä sinä myös tapaat toisia samalla tavalla uskovia ihmisiä. Pyydä Herraa Jeesusta Kristusta johdattamaan sinua kaikessa ja varsinkin nyt tässä seurakunnan valinnassa.

• Jeesus pelastaa

Järkeviä vastauksia ei voi uskovana antaa, kun järkemmekin on turmeltunut, mutta Jumalan sanan mukaisia vastauksia on.

Kristityn koko elämä on kilvoittelua USKOSSA Kristukseen. Katuville synnit julistetaan anteeksi kuten Jeesus meitä käski. Hänen nimessään julistaa.

• Tosi on

Raamattu kieltää esiaviolliset suhteet. Uskova mies ei huoli "käytettyä tavaraa".

• yksin armosta
        Tosi on kirjoitti:

Raamattu kieltää esiaviolliset suhteet. Uskova mies ei huoli "käytettyä tavaraa".

Sinäkö tunnet kaikki uskovat miehet? Satutko tietämään, kuin Vanhassa Testamentissa Jumala pyysi profeettaa ottamaan porton vaimokseen? Ja kuinka Hän VT:n profetian mukaan suhtautuu niihin, jotka ovat Hänet hyljänneet (ryhtyneet portoksi), mutta itkien vielä palaavat luoksensa syntinsä muistaen?

• Vasti Vasti
        Tosi on kirjoitti:

>>>Uskova mies ei huoli "käytettyä tavaraa".

• body

"tytteli"

Miten seksi voi saastuttaa, miten?

Siinä kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä yhistyy ja se on mielestäni eräs kaikkein hienoin asia ja tapahtuma täällä alhaalla.

Se taas on teidän kahden oma asia jos harrastatte seksiä, tai ette ja se ei muille kuulu, ei kuulu.

• body

"tytteli"

Vielä jatkoa edelliseen.

Te kaksi päätätte sekstistänne ja älkää antako toisten siihen päätökseen osallistua, sillä jos alatte kyliltä kysellä,, niin saatte juosta jatkuvasti ja syyttelyt seuraavat perässä.

Tytteli, sinä et voi yksin tuota asiaa päättää, et voi,sillä et ole yksin ja sinun on keskusteltava asiasta kaverisi kanssa ja teidän on löydettä yhteinen ratkaisu, muutoin kaverisi lähtee.

Jos teet yksipuolisen päätöksen, ole valmis kantamaan sen seuraukset, sillä saatat joutua eroon.

Toistan vielä , tehkää päätöksenne yhdessä ja välittämättä mitä uskikset mesovat, sillä muilla ei ole asiaa teidän elämään.

• mie

Älä sekaannu asioihin, joista sinulla ei ole ymmärrystä.

• tytteli962012

Kyse ei ole muiden uskovien mielipiteistä vaan Jumalan tahdosta. Ymmärrän jos et itse ole uskossa, että ajattelet näin, enkä tuomitse sitä. Ajattelinhan itse joskus samalla tavalla. Enkä aio harrastaa seksiä vain ettei suhteemme päättyisi eroon. Tosirakkaus ei itke seksin perään vaan rakastaa minua itsenäni. Jos tosin poikaystäväni päättää jonain päivänä lähteä, se on hänen valintansa. Nyt hän kuitenkin on jo alkanut ymmärtää minua ja hyväksyy avioliittoon odottelun. :)

Kiitos kuitenkin vastauksestasi, yritithän auttaa :)

• Nyt mitataan sun poikaystäväsi rakkaus. Onko se todellista, pyyteetöntä rakkautta.
      Onko hän kiinnostunut sinusta ennenkaikkea persoonana?
      Se on oikeastaan rakkauden mittari, haluaako toinen sitoutua. Siksi avioliitto on kuva Jeesuksen ja seurakunnan välisestä suhteesta. Ei Jumala vain tee sääntöjä sääntöjen vuoksi, vaan kaikella on myös tarkoitus. Rajat on rakkautta ja ne suojelevat. Ihan kuin lapsilla. Jumalahan kutsuu meitä lapsikseen.
      Efesolaiskirje 5 puhuu tästä seurakunnan ja Kristuksen suhteen vertaamisesta avioliittoon.
      Jos tahdot kuunnella enemmän asiasta, niin kuuntele tämä:

http://datauni.pp.fi/public_html/huittistenvapaasrk/partala4.3.2006.mp3

Puhuja on Jukka Partala, evankelista Mouhijärveltä. Jukka palvelee laajalla rintamalla. Jukka ei kuulu mihinkään kirkkoon, eikä uskonsuuntaan. Hän edustaa vain Kristusruumista, joten asia tulee vain Raamatun valossa, ilman mitään uskonnollista tai kirkollista tai opillista sävyä. Jukan siviulla on enemmänkin kuunneltavaa.

http://www.jukkapartala.fi/saarnat.php

Siunausta.

• perämela

Mikä sellainen evankelista on joka ei ymmärrä raamatullista seurakuntakäsitettä ?!

kuka on hänen hengellinen isänsä joka opastaa nuhtelee ja kaitsee tarpeen tullen, niinkuin Sanasta selvästi luemme olevan määriteltynä seurakunnan olemukseen.

tällaiset sateliiti pelkästään hämmentävät kenttää.

• body

Itse ymmärrän että nuorella ei ole vielä sitä elämänkokemusta, että pystyisi itse vahvasti päättämään omista uusista asioistaan.
      Seksuaalisuus on vahvasti tunteita herättävä elämänalue, siksi sitä on tarkasteltava laajasti ja objektiivisesti.
      Usko ei nimittäin poista meistä seksuaalisuutta, eikä se saakkaan sitä tehdä, sillä silloin olemme osaksi kuolleita olemuksia.

Itse soisin että että ihmiset ja varsinkin uskikset olisivat niin vahvoilla omissa asioissaan, ettei ylikävelyä , hengellistä manipulointia pääsisi tapahtumaan.
      Uskovaisilla on nimittäin hirveä hinku olla lusikoimassa toisten elämää ja raamattu on heille tekosyy siihen.

• 3 ynnä 7

ainakin body on valinnut nimimerkkinsä elämänkatsomustaan vastaten.
        Ei elämä pelkkä sekstailua ole.

• body

"3ynnä7"

Minulla on vahvat mielipiteet omissa asioissani ja siihen en muita päästä lusikoimaan. Ja olen huomannut itsenäiset päätöksentekoni hyviksi,, sillä jos lähtisin kyliltä kyselemään mitä saan tai mitä minun pitää tehdä, olisin hukassa.

Uskovaiset ovat erittäin innokkaita puuttumaan toisen ihmisen elämään ja sitä en hyväksy, en sitten millään.

Ja y.o. Ihminen ei elä pelkästään sanasta...

• perämela

Kahden ihmisen yhtyminen fyysisesti kuuluu vain siihen asemaan, jossa on kaikill a muillakin tasoilla sitouduttu elämään yhdessä.

kaikki muu on eläinkunnasta peräisin olevaa käyttäytymistä tässä asiassa.

ja se edellyttää julkista sitoutumista eli avioliittoa. huoraliitot ovat oma lukunsa, enkä ainakaan minä halua sellaiseen pesään lapsia saattaa, jossa ei tiedä kuka on isä ja kuka äiti.

• ?

Mikä se sellainen huoraliitto on?

• Uki Uuskamu
        ? kirjoitti:

Mikä se sellainen huoraliitto on?

Avoliittohan se sellainen on. Jätetään peräkamarin ovi auki että kun toinen ei enää miellytä, eikö ulos ja uusi kaveri sänkyyn.

• höpö höpö
        Uki Uuskamu kirjoitti:

Avoliittohan se sellainen on. Jätetään peräkamarin ovi auki että kun toinen ei enää miellytä, eikö ulos ja uusi kaveri sänkyyn.

Samalla lailla avioliitoista erotaan.

• Ini Inflatio
        höpö höpö kirjoitti:

Samalla lailla avioliitoista erotaan.

>>>Samalla lailla avioliitoista erotaan.

• höpö höpö
        Ini Inflatio kirjoitti:

>>>Samalla lailla avioliitoista erotaan.

>>> Samalla lailla avioliitoista erotaan

• Ini Inflatio
        höpö höpö kirjoitti:

Vastasin mutta painovirhepaholainen iski ja muutti lauseen merkityksen.

>>>Avoliitossa elävät ottavat opikseen näistä "vapaista" suhteista.

• höpö höpö kirjoitti:

Ei avioliitto ole sen kummempi, jos Jumala ei yhdistä puolisoita. Ei avioliitto kestä sen paremmin, jos Jumala ei ole yhdistävä tekijä. Ihmisen rakkaus ei kestä, siitä on esimerkkejä yllinkyllin. Jos sanoo "tahdon" omassa voimassaan, siis sitoutuu omassa voimassaan ja tahdossaan, niin se ei välttämättä kestä. Mutta jos alunpitäen laskee Jumalan rakkauden varaan, niin on mahdollista onnistua, mutta se edellyttää sitä, että sitoutuu Jumalan rakkauteen ja jos tulee jotakin erimielisyyttä tms, niin asiat ei saa jäädä selvittämättä, vaan ne pitää selvittää Jumalan edessä.
        Jos molemmat rakastaa Jumalaa ja Hänen Sanaansa, niin on mahdotonta erota.
        Isä Jumalakin rakastaa meitä kaikesta viheliäisyydestämme huolimatta. Jumala ei anna lapselleen erokirjaa, vaan rakastaa meitä kaikesta huolimatta ja antaa anteeksi yhä uudestaan. Avioliittokin kestää, jos antaa anteeksi ja tahtoo rakastaa. Ensimmäiseksi ei kysytä tunnetta, vaan tahtoa. Tahtooko Jeesuksen kanssa rakastaa, sitoutua. Jos on tämä tahto ja pitää siitä kiinni, niin Jumala antaa sen voiman ja tunnekkin tulee, että rakastaa. Ja se tunne on kestävää, koska se tulee Jumalalta.

• höpö höpö
        Ini Inflatio kirjoitti:

Vastasin mutta painovirhepaholainen iski ja muutti lauseen merkityksen.

>>>Avoliitossa elävät ottavat opikseen näistä "vapaista" suhteista.

>Avioliitossa elävät ottavat opikseen näistä "vapaista" suhteista<
        Ihanko tosi? Salli mun nauraa!!!

Ei ainakaan minun avioliitoissa eläneet ja niistä eron ottaneet ystäväperheeni ole ottaneet ainakaan avoliitossa kymmeniä vuosia eläneiltä mallia.
        Olisi varmaan pitänyt ottaa mallia avoliittolaisilta.
        Eikä heillä mitään vapaita suhteita ole muutenkaan vaan ovat täysin sitoutuneet toisiinsa. Se voi johtua siitä että he ovat siinä suhteessa vapaaehtoisesti ja siksi panostavat siihen enemmän kuin avioliittolaiset joilla on kaikenlaisia sivusta tulevia paineita.

• body

Milloinhan se menisi jakeluun ettei uskovaisuus ole onnellisen avioliiton tae.
      Ja miksi sitten uskisten liitot hajoavat siinä kuin muittenkin.?

Peräkammarin ovea ei voi enää nykyisin naulata kiinni, joten yhteiselo tarvitsee rakkautta, rakkautta ja huolenpitoa.

• Menehän nukkumaan

"Mitä teen?"

Hyvänen aika. Anna ajan kulua ja kasva aikuiseksi.

Muuten, "avioliittoasia" ei ole "iso ongelmasi" vaan suhteesi Herraan Jeesukseen. Kun se tulee kuntoon niin et kysele tuollaisia, varsinkaan tälläisella palstalla.

• Usko ei joka naisen

Avioliittoasia on suurin ongelmasi!! " Silloin minä nuhtelin heitä ja kirosin heidät, jopa löin muutamia heistä ja revin parrasta; ja minä vannotin heitä Jumalan kautta: " Älkää antako tyttäriänne heidän pojillensa älkääkä ottako heidän tyttäriään vaimoiksi pojillenne tai itsellenne" Nehemia 13: 25

Jos sinulla on hyvä suhde Herraan Jeesukseen, voit kirota ja repiä niitä parrastakin, jotka ehdottavat sinulle uskotonta miestä aviomieheksi!

Muukalainen mies, saattaa sinut tekemään syntiä, usko se jo tänään!!
        Sano isällesi että hän karkoittaa tulevan vävyn luotasi, jos et itse pysty!...Älä nai muukalaisia miehiä..koska he saattavat sinut tekemään syntiä!! ..jae 26

Täälaisten miesten kautta saastutat sen kaiken, minkä Jumala on sinussa puhdistanut!..Tämä on Jumalalta! terv B

• tytteli962012

Koitan keskittyä ongelmiini sitä mukaa mitä ne tulevat mieleeni. Hoidan samalla suhdetta Herraan. Ja halusin vain apua...

• äly hoi
        tytteli962012 kirjoitti:

Koitan keskittyä ongelmiini sitä mukaa mitä ne tulevat mieleeni. Hoidan samalla suhdetta Herraan. Ja halusin vain apua...

Mitenkä voit hoitaa suhdetta Herraan, jos samaan aikaan sinulla on Jumalan vihollinen kainalossasi--uskoton mies??

Jumalan kanssa sinun pitää sopia, eikä meidän kanssamme

• Herraan luottavainen

Järkevä vastaus: " Me olemme olleet uskottomat kun olemme ottaneet muukalaisia vaimoja (miehiä) maan kansoista. Mutta kuitenkin on (hengellisellä) israelilla vielä toivoa" Esra 10: 2

" Niin tehkäämme nyt Jumalamme kanssa liitto, että me Herran neuvon mukaan ja niiden neuvon mukaan, jotka pelkäävät Jumalamme käskyä, (10-käskyä) toimitamme pois kaikki ne vaimot ( miehet) ja heistä syntyneet lapset; tehtäköön lain mukaan" jae 3

"Älä lähde kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa".. Poistakaa vieraat miehet keskudestanne, ja peskää vaatteenne (mielenne)

Raamatun mukaan Jumalan viha syttyy tämän asian tähden, jos pidät uskomatonta puolisoa tms. itselläsi , Lukeehan se Esra 10: 14...Karista synnit itsestäsi,..sillä Jeesus tekee sinut vapaaksi..älä ole siis synnin orja. Kulkeeko kaksi yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet siitä, että Jeesus on Herra , sinun ja hänen elämässä!..Tämä on nyt sinun järjellinen Jumalan palveluksesi!

• Emme elä enää Mooseksen lain alla, joten Jumalan viha ei syty siitä, jos seurustelemme ei uskovaisen kanssa. Kyse on lähinnä siitä, mikä on meille parhaaksi ja mikä rakentaa meitä uskossamme. Uskovaisen ei missään tapauksessa kannata ottaa puolisokseen sellaista, joka ei ole uskossa ja pelkkä seurustelukin johtaa ainakin pidemmän päälle kompromisseihin ja kiusauksiin. Kyse on peräti tulella leikkimisestä ja tällaisena tilanne ei voi jatkua kovin pitkään. Uskovaisen ja ei uskovaisen välillä, on liian suuri kuilu ja tämä kuilu tulee jatkossa vain kasvamaan.

Mikäli suhde johtaa avioliittoon ja perheen perustamiseen, on edessä taatusti raskas tie. Me emme tiedä voimmeko pelastaa puolisoamme, eikä Jumala ole meille luvannut sitä, joten on mahdollista, että tiet lähtevät täysin eri suuntiin. Tässä sitten kärsii, sekä avioliitto, että perhe ja siksi Raamattu tästä varoittaa. Kyse on meidän parhaastamme, ei siitä, että jokin laki estäisi, tai Jumalan viha syttyisi tms. Jumala ajattelee vain meidän parastamme ja haluaa, että avioliitto toimisi, olisi meille siunaus ja suuri rikkaus.

Kyse on myös pelastuksestamme, koska avioliitossa on valtava hyöty siitä, että puoliso on uskossa. Molemmat tukevat ja auttavat toisiaan jaksamaan. Tulee vaikeita aikoja, koetuksia ja monia taisteluita, joissa meidän uskoamme koetellaan. Jos näissä tilanteissa olemme yksin ja tukea ei tule, tai puoliso peräti houkuttelee / ohjaa maailmaan, on tilanne monin verroin pahempi, kun siinä liitossa, jossa molemmat seuraavat Herraa. Puolisot myös rukoilevat toistensa puolesta ja rohkaiset tosiaan monella tavalla.

Sinulle tyttönen antaisin neuvon, että ennen kaikkea elät nyt ihan täysillä Jeesukselle. Älä missään tapauksessa suostu kompromisseihin poikaystäväsi kanssa, vaan ole täysin ehdoton. Tee poikaystävällesi selväksi, että seurustelu ei johda avioliittoon, ellei poika tule uskoon. Tiedosta kuitenkin sekin vaihtoehto, että poika ei välttämättä tule uskoon ja hänen tilanteensa voi olla se, että hän ei ole lainkaan etsikkoajassa. Ehkä hän ei tiedä näistä asioista yhtään mitään. Toisaalta on mahdollista, että hän tulee uskoon, mutta senkään jälkeen, en sinuna syöksyisi suin päin avioon, vaan katsoisin, että miten aitoa tuo usko on.

Älä murehdi siitä, että saatko hyvää puolisoa ja että mitä tuleva puoliso ajattelee sinun menneisyydestäsi. Jätä tuo asia kokonaan Herralle, niin uskon, että saat ihan mittatilaustyönä itsellesi sopivan puolison. Jumala ei jää sinulle koskaan velkaa missään suhteessa. Jos olet hänelle elämäsi antanut, niin ei ole mitään niin vaikeaa asiaa, jota hän ei voisi selvittää ja josta hän ei sinua veisi läpi / eteenpäin. Saat varmasti avun / vastauksen tähän asiaan ja kaiken sen, mitä entisessä elämässä on tapahtunut, saat kokonaan unohtaa. Jätä se taakse, unohda se ja suuntaa katse eteenpäin. Näin Paavalikin teki, vaikka hänellä oli kannettavanaan paljon ikävämpiä asioita menneisyydestään, kun sinulla.

Ole myös valmis luopumaan. Se on yksi askel, joka sinun tulee ottaa. Luovuta itsesi Jumalalle ja pyri elämään kokonaan hänen tahdossaan. Ole valmis luopumaan siitä, mikä on ehkä aika jättää taakse ja siitäkin huolimatta, että et saisi mitään tilalle. Syntyminen on aina kriisi, jossa jokin uusi alkaa ja siihen liittyy aina paljon kipua / itkua. Näin olen kolmen lapsen isänä huomannut ja sama koskee myös uudestisyntymistä.

Se on tietyssä mielessä aina kriisi ja vaikka siinä on sitä ensirakkauden huumaa, suhteessa Jumalaan, kaikki on niin ihanaa, niin silti siinä on myös kipua. Jotain muuttuu pysyvästi. Jotain on aika jättää taakse, aika irrottaa, tehdä valintoja ja silläkin uhalla, että se tekisi kipeää. Olet valmis seuraamaan Jeesusta ja olet tullut uskoon ns. kirkkaasti. Oletko nyt valmis myös maksamaan hintaa siitä, mitä on Jeesuksen seuraaminen. Oletko varmasti laskenut kustannukset oikein? Oletko kokonaan ehdoton ja kokosydäminen, valmis seuraamaan silloinkin, kun se johtaa itkuihin. Uskon että olet!

Tee ne valinnat, jotka Jumalan Sanan edessä koet oikeiksi ja joihin Jumalan Henki sinua kehottaa. Jumala tulee pitämään sinusta huolen ja hän tulee siunaamaan sinun elämäsi monin verroin. Kylvä elämääsi Jumalan tahdon mukaisia asioita, vaikka joskus joutuisit niitä kyynelin kylvämään. Tulet saamaan satona uskollisuutta ja saat leikata sen riemuiten. Sinulla on edessäsi uusi elämä, jonka saat aloittaa Jumalan johdossa ja hänen täydellisessä huolenpidossaan. Ota rohkeasti uusia askeleita ja muista ruokkia itseäsi Jumalan sanalla, seurakunta yhteydellä, sekä uskovien yhteydellä. Rukoile kaikkien asioiden puolesta paljon. Pyydä Jumalalta viisautta, rohkeutta, johdatusta ja apua kaikkeen. Opettele kuulemaan Jumalan Hengen ääni ja pysy tarkasti siinä, mitä hän sinulle puhuu, niin sinun käy hyvin.

Siunausta

• Jeesus kuoli ristillä jokaisen syntisen puolesta. Hän lunasti meille vapautuksen kaikista synneistämme. Tämä ilouutinen koskee myös sinua "tytteli". Eli olet tullut uskoon ja pyytänyt syntisi anteeksi, silloin olet ne anteeksi saanut. Ei ole jäljellä enään mitään vanhaa "saastaista" syntiä, jota pitäisi muistella. Ne on upotettu mereen ja rannalla on kyltti "ongiminen kielletty Tv:Jeesus". Tähän armoon ja rakkauteen saamme kaikki, myös sinä tytteli hyvä turvata ja jäädä lepämään. Ole turvallisella mielellä, kulje rukoillen. Jumala sinua siunatkoon ja johdattakoon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      112
      7022
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      640
      4763
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3104
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1317
    5. 50
      1275
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      116
      1018
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      57
      997
    8. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      50
      929
    9. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      854
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      843
    Aihe