Minkä arvoiseen autoon kasko?

Ford mondeo 1500 eur

Minkä hintaluokan autoon kannattaa ottaa kasko vakuutus?

Jos vaikkapa auton arvo on 3500 euroa ja kaskon omavastuu on 400 euroa niin onko järkeä ottaa kasko?

4

2287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riskfactor

Riippuu hen.koht. riskinkestosta ja riskikertoimesta...

Mutta jos vaikka max 20% autonarvosta vuoden kaskoon omavastuuseen eli esim. 300 € 400 €=700 € => auton arvo min 3500 €
      Eli vastaa sitä että -0 keskimäärin 5 v vahinkovälillä.

Tosin autoa hinnoitellessa kannattaa miettiä mitä vak.yhtiö siitä lunastaessa maksaa, ei sitä mitä itse maksoi tai on sen "käyttöarvo".

• älä ost. vak.yht. au

90- luvulla ajoin 85-165 tuhannen markan autoilla. Silloin ei tullut pieneen mielenikään ottaa kaskoa.
        Jos auton hinta on kuusinkertainen vuosituloosi, silloin voi harkita kaskon ottoa!

• durrr

Paljonko kolaroit?

Ekassa autossani (n. 5k€) en pitänyt kaskoa koska katsoin että auton arvo on niin pieni että tuskin kannattaa. Toisessa autossani (n. 10k€) päätin että voi vähän kirpaista jos kolahtaa pahasti. Otin siis kaskon siihen. Kuitenkin korotetulla omavastuulla (1000e). Näin vuosihinta tipahti 400->250€.

Korjaan kuitenkin itse pienimmät lommot. Kerran tyttöystävä peruutti tolppaan, ja sai vaihtaa takapuskurin - käytettynä sen sai satasella. Paremmin niin kun vakuutusyhtiön pienin omavastuu on 150.

Tärkein kaskossa on ilkivaltavakuutus. Neljä kertaa peili potkittu ja kaksi kertaa autoon murtauduttu. Hauskinta oli kun yksi peilinpotkija jäi kiinni, ja perusteluiksi potkintaan sanoi että kuvitteli minun olevan joku geelitukka liian kalliissa autossa... se oli se viiden tonnin auto :P

• Sirppivasara

Ja auton pahoinpitelyn todennäköisyys riippuu vahvasti missä asuu ja missä sitä seisottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27