Kiinnostaisi tietää onko jopa hauska ja oivaltava Aku Ankka-sarjakuvalehti harvinaista herkkua todistajien lasten parissa?
Onko Aku Ankka liian "maailmallinen"? Riistetäänkö todistajien lapsilta normaali yhteys ikätovereihinsa jotka eivät ole todistajien lapsia?
Viedäänkö todistajien lapsilta se kaikki lapsuuteen kuuluva leikki ja kiva pois? syntymäpäivät ja joulut ainakin viedään. varmasti juhannuskin?
Mille se tuntuu todistajan lapsesta sellaisella paikkakunnalla jossa hän sattuu olemaan ainoa lähiseudun todistajaperheen lapsi, kun muiden lasten kanssa ei saisi viettää aikaa ja leikkiä?
Miksi valtio ei kiellä sellaista uskontoa jossa on normaalia kasvattaa lapset rasisteiksi? Jehovan todistajien uskonnossahan kasvatetaan lapset siten että heille iskostetaan mieleen sellainen vääristynyt mielikuva että kaikki jotka eivät kuulu samaan lahkoon, ovat pahoja ihmisiä ja huonoa seuraa?
Saako todistajalapset katsoa Aku Ankkaa?
17
128
Vastaukset
- veli knorr
saavat ´, mutta kriittisesti, tuotos ameriikasta, kuten lahkpkin
- todistajan lapsi
tottakai saa lukea akkaria! Lapsia ei sitä paitsi kasvateta rasisteiksi. Kyllä muiden kanssa saa leikkiä ja olla ihan niin kuin kaikki muut lapset, tietenkin jos jokin asia menee raamatun kanssa ristiriitaan, toimitaan raamatun mukaan. Älkää te ihmiset uskoko kuulopuheisiin vaan ottakaa asioista selvää ILMAN ennakkoluuloja! Siten saatte oikean näkemyksen. oletteko koskaan miettinyt sitä miten kivaa meille on? Meillä on tuhansia TODELLISIA ystäviä ympäri maailmaa, vaikka kaikki eivät tunnekkaan toisiaan, mutta kaikkia meitä yhdistää ainakin yksi asia, rakkaus. Ja halu palvella jehovaa koko sydämmestämme. Menit sitten minne tahansa, aina löytyy jehovan todistajia, ystäviä, jotka oikeasti välittävät. Se rakkaus ei ole ulkokultaista tai oman edun tavoittelevaa vaan se on aitoa toisista välittämistä. Seuraavan kerran kun sinulle tulee tilaisuus, tule paikallisen seurakunnan kokoukseen ja totea se itse! Ja pyyhi ennakkoluulot, niitä ET tarvitse!
- rakkauspommi
todistajan lapsi kirjoitti:
tottakai saa lukea akkaria! Lapsia ei sitä paitsi kasvateta rasisteiksi. Kyllä muiden kanssa saa leikkiä ja olla ihan niin kuin kaikki muut lapset, tietenkin jos jokin asia menee raamatun kanssa ristiriitaan, toimitaan raamatun mukaan. Älkää te ihmiset uskoko kuulopuheisiin vaan ottakaa asioista selvää ILMAN ennakkoluuloja! Siten saatte oikean näkemyksen. oletteko koskaan miettinyt sitä miten kivaa meille on? Meillä on tuhansia TODELLISIA ystäviä ympäri maailmaa, vaikka kaikki eivät tunnekkaan toisiaan, mutta kaikkia meitä yhdistää ainakin yksi asia, rakkaus. Ja halu palvella jehovaa koko sydämmestämme. Menit sitten minne tahansa, aina löytyy jehovan todistajia, ystäviä, jotka oikeasti välittävät. Se rakkaus ei ole ulkokultaista tai oman edun tavoittelevaa vaan se on aitoa toisista välittämistä. Seuraavan kerran kun sinulle tulee tilaisuus, tule paikallisen seurakunnan kokoukseen ja totea se itse! Ja pyyhi ennakkoluulot, niitä ET tarvitse!
"Meillä on tuhansia TODELLISIA ystäviä ympäri maailmaa, vaikka kaikki eivät tunnekkaan toisiaan, mutta kaikkia meitä yhdistää ainakin yksi asia, rakkaus. Ja halu palvella jehovaa koko sydämmestämme. Menit sitten minne tahansa, aina löytyy jehovan todistajia, ystäviä, jotka oikeasti välittävät. Se rakkaus ei ole ulkokultaista tai oman edun tavoittelevaa vaan se on aitoa toisista välittämistä. "
Tuo on kyllä rankkaa valhetta ja vääristelyä. Todistajat nimenomaan tunnetaan siitä teennäisestä "rakkaudesta" mitä osoittavat. Heille ei merkitse edes oma lapsi mitään jos tämä lähtee seurasta pois. He karttavat. Se on nimenomaan ehdollista ja ulkokultaista "rakkautta" jossa välitetään vain jos uskoo samalla tapaa.
"Seuraavan kerran kun sinulle tulee tilaisuus, tule paikallisen seurakunnan kokoukseen ja totea se itse! Ja pyyhi ennakkoluulot, niitä ET tarvitse!"
Tuo on niin sanottua rakkauspommitusta. Sen idea on vain se, että uusi kasvo joka tulee kokoukseen, saataisiin mukaan toimintaan paremmin kun annetaan oikein joukolla lämmin vastaanotto. Tuo kaikki on vain petosta ja teennäistä. Kun osoitat ettet ole kiinnostunut heidän opista tai eroat lahkosta niin kukaan ei välitä sinusta pätkän vertaa! Tämä on valitettava totuus. Monilla on vain kova tarve uskoa oman uskontonsa jäsenet jotenkin paremmiksi ja rakasvammiksi. Eräänkin todistajan omat vanhemmat eivät ole nähneet edes lapsenlastaan kun he karttavat tätä lasta joka erosi lahkosta. Että se siitä rakkaudesta.
Tämä rakkauspommitus ei ole vain jehovan todistajien käyttämä kikka. Sitä käytetään muissakin lahkoissa hyväkseen. Jokainen todistaja tulee huomaamaan miten se alun rakkaus katoaa kun arki koittaa ja on sitoutettu lahkoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauspommitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9179076
" - todistajan lapsi
rakkauspommi kirjoitti:
"Meillä on tuhansia TODELLISIA ystäviä ympäri maailmaa, vaikka kaikki eivät tunnekkaan toisiaan, mutta kaikkia meitä yhdistää ainakin yksi asia, rakkaus. Ja halu palvella jehovaa koko sydämmestämme. Menit sitten minne tahansa, aina löytyy jehovan todistajia, ystäviä, jotka oikeasti välittävät. Se rakkaus ei ole ulkokultaista tai oman edun tavoittelevaa vaan se on aitoa toisista välittämistä. "
Tuo on kyllä rankkaa valhetta ja vääristelyä. Todistajat nimenomaan tunnetaan siitä teennäisestä "rakkaudesta" mitä osoittavat. Heille ei merkitse edes oma lapsi mitään jos tämä lähtee seurasta pois. He karttavat. Se on nimenomaan ehdollista ja ulkokultaista "rakkautta" jossa välitetään vain jos uskoo samalla tapaa.
"Seuraavan kerran kun sinulle tulee tilaisuus, tule paikallisen seurakunnan kokoukseen ja totea se itse! Ja pyyhi ennakkoluulot, niitä ET tarvitse!"
Tuo on niin sanottua rakkauspommitusta. Sen idea on vain se, että uusi kasvo joka tulee kokoukseen, saataisiin mukaan toimintaan paremmin kun annetaan oikein joukolla lämmin vastaanotto. Tuo kaikki on vain petosta ja teennäistä. Kun osoitat ettet ole kiinnostunut heidän opista tai eroat lahkosta niin kukaan ei välitä sinusta pätkän vertaa! Tämä on valitettava totuus. Monilla on vain kova tarve uskoa oman uskontonsa jäsenet jotenkin paremmiksi ja rakasvammiksi. Eräänkin todistajan omat vanhemmat eivät ole nähneet edes lapsenlastaan kun he karttavat tätä lasta joka erosi lahkosta. Että se siitä rakkaudesta.
Tämä rakkauspommitus ei ole vain jehovan todistajien käyttämä kikka. Sitä käytetään muissakin lahkoissa hyväkseen. Jokainen todistaja tulee huomaamaan miten se alun rakkaus katoaa kun arki koittaa ja on sitoutettu lahkoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauspommitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9179076
"erottamisella on selvä tarkoitus: pyritään siihen että erotettu katuu ja tulee takaisin jehovan järjestön yhteyteen. Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. Erottamisella halutaan pitää seurakunta puhtaana. itsellänikin on erotettu sukulainen ja joskus kyllä haluaisin pitää yhteyttä, mutta kun tiedän mikä on hänelle parasta, en tee sitä.
- 747447
erottamisella on selvä tarkoitus: pyritään siihen että erotettu katuu ja tulee takaisin jehovan järjestön yhteyteen. Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. Erottamisella halutaan pitää seurakunta puhtaana. itsellänikin on erotettu sukulainen ja joskus kyllä haluaisin pitää yhteyttä, mutta kun tiedän mikä on hänelle parasta, en tee sitä.
". Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. "
Tuo "kannustaminen" on henkistä julmaa väkivaltaa. Se ei muuta sitä tosiasiaa että todistajien rakkaus on ehdollista. Jos joku palaa takaisin, tekee hän sen vain läheisten ikävän takia ja näyttelee todistajaa. Suurin osa eroaa itse seurasta, koska ei usko enää seuran puheisiin.
" itsellänikin on erotettu sukulainen ja joskus kyllä haluaisin pitää yhteyttä, mutta kun tiedän mikä on hänelle parasta, en tee sitä."
Varmasti pitäisitkin yhteyttä jos elettäisiin aikaa ennen vuotta 81- jolloin seura salli pitää yhteyttä. Karta tai tule itse kartetuksi on seuran menetelmä. Terve lähimäisen rakkaus ei edellyt sitä että on kaikista samaa mieltä. Minullakin on läheisä muslimeista, ateisteista ja uskovissa. Hyvin tulemme kunnioituksella juttuun, - h>YVÄjhykannustan
747447 kirjoitti:
". Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. "
Tuo "kannustaminen" on henkistä julmaa väkivaltaa. Se ei muuta sitä tosiasiaa että todistajien rakkaus on ehdollista. Jos joku palaa takaisin, tekee hän sen vain läheisten ikävän takia ja näyttelee todistajaa. Suurin osa eroaa itse seurasta, koska ei usko enää seuran puheisiin.
" itsellänikin on erotettu sukulainen ja joskus kyllä haluaisin pitää yhteyttä, mutta kun tiedän mikä on hänelle parasta, en tee sitä."
Varmasti pitäisitkin yhteyttä jos elettäisiin aikaa ennen vuotta 81- jolloin seura salli pitää yhteyttä. Karta tai tule itse kartetuksi on seuran menetelmä. Terve lähimäisen rakkaus ei edellyt sitä että on kaikista samaa mieltä. Minullakin on läheisä muslimeista, ateisteista ja uskovissa. Hyvin tulemme kunnioituksella juttuun,Minä lähdin itse järjestöstä siitä syystä etten yksinkertaisesti ole samaa mieltä vt-seuran opetuksien kanssa joten tälläkin hetkellä minua "kannustetaan" voimakkaasti.
Sukulaiset on hyviä kannustamaan ja oma äiti on kannustanut niin hyvin ettei ole häntäkään vuoteen näkynyt.
Toivottavasti kannustelevat vielä toisenkin vuoden koska näyttää siltä että tuo kannustus toimii. NIOT! :D
Noh seuraavissa lätkän MM kisoissa kannustan suomea, että ne ymmärtää voittaa kultaa, sillätavalla että kartan kisoja alusta loppuun asti. ehkä ne sit tajuaa kui väärin ne häviämällä tekee - turruruty
h>YVÄjhykannustan kirjoitti:
Minä lähdin itse järjestöstä siitä syystä etten yksinkertaisesti ole samaa mieltä vt-seuran opetuksien kanssa joten tälläkin hetkellä minua "kannustetaan" voimakkaasti.
Sukulaiset on hyviä kannustamaan ja oma äiti on kannustanut niin hyvin ettei ole häntäkään vuoteen näkynyt.
Toivottavasti kannustelevat vielä toisenkin vuoden koska näyttää siltä että tuo kannustus toimii. NIOT! :D
Noh seuraavissa lätkän MM kisoissa kannustan suomea, että ne ymmärtää voittaa kultaa, sillätavalla että kartan kisoja alusta loppuun asti. ehkä ne sit tajuaa kui väärin ne häviämällä tekeekannustus on yleensä aivan muuta kuin painostusta. karttaminen on painostusta, ei kannustusta. jos tuo painostus lopulta auttaisi, ei todistajilla olisi syytä iloon koska takaisin tuleva tulisi takaisin VAIN läheisten ikävän takia. hän feikkaisi todistajaa. jos karttamista ei olisi ja joku tulisi takaisin, hän tulisi takaisin itse uskonnon takia.
- hh7yy
erottamisella on selvä tarkoitus: pyritään siihen että erotettu katuu ja tulee takaisin jehovan järjestön yhteyteen. Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. Erottamisella halutaan pitää seurakunta puhtaana. itsellänikin on erotettu sukulainen ja joskus kyllä haluaisin pitää yhteyttä, mutta kun tiedän mikä on hänelle parasta, en tee sitä.
"Sillä seurakunnasta erotetaan VAIN katumattomat väärin tekijät. "
sivuutat kokonaan sen tosiasian että suurin osa on itse eroavia jotka eivät enää usko seuraan jumalan viestikanavana. - 574475
"erottamisella on selvä tarkoitus: pyritään siihen että erotettu katuu ja tulee takaisin jehovan järjestön yhteyteen."
Puhut erottamisesta. Suurin osa on itse eronneita. Karttamisella on yksi ainoa tarkoitus. Tarkoitus on että todistaja ei voisi kuulla entiseltä todistajalta kritiikkiä seurasta. Seura pelkää tätä yli kaiken koska kyseinen uskonto perustuu valheelle pitkäklti. kritiikkiä pelkää vain se jolla on jotain peiteltävää.
"Se että ystävät ja jopa sukulaiset eivät pidä yhteyttä kyseiseen henkilöön, kannustaa tätä palaamaan järjestöön. "
Ihan sama olisi jos vanhemmat hylkäisivät lapsensa joka lopettaa saman harrastuksen kuin mitä vanhemmat harrastavat. Tai jos lapsi olisi eri mieltä jostain asiasta. Yhtä sairasta on hylätä ja karttaa mielipiteestä. Mitä on sellainen rakkaus joka on olemassa vain silloin jos läheinen kuuluu samaan uskontoon ja on täsmälleen samaa mieltä?
Hänelle parasta??? Moni on tehnyt jopa itsemurhia sen takia kun läheiset on hylänneet karttamalla. Mitä luulet mille hänestä tuntuu ajatus että sinä olisit hänelle välittävä läheinen VAIN jos hän tulisi takaisin lahkoon? Minä en vain haluaisi niin ehdollista välittämistä että kelpaan vain jos olen lahkossa. Jos hän tulisi takaisin seuraan karttamisen takia, niin hän todennäköisesti vain esittäisi todistajaa läheisten takia. Eli ei olisi mukana sydämellään.
Väitän että tunnet huonoa omaatuntoa kun kartat tätä sukulaistasi. Jos karttaminen olisi oikein ja Jumalan tahto niin sinulla ei pitäisi olla huonoa omaatuntoa tehdessäsi oikein. Et ehkä tunnusta sitä itsellesi mutta sinulla melko varmasti on asiasta huono omatunto.
Ihmisen hylkääminen ei ole koskaan parasta ihmiselle! Osoituksena siitä ettei karttaminen ole Jehovasta on se, että vt-seura on muuttanut edes takaisin karttamisoppiaan. Välillä piti karttaa, sitten ei tarvinnut karttaa, ja taas vuodesta 1981 asti piti karttaa. Jehova tuskin muuttaisi edes takaisin mieltään tässä asiassa. Vt-seuran johtajat kylläkin.
Tässä lisää karttamisopin taustoista:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10271987
- saddamix
jehovalaiset ovat ääriripäästä
- -maukka-
Olen todistaja ja toivon etten joudu ikinä eroon järjestöstä, on tää niin mahtavaa
- todistajan lapsi
jepulis! En mäkään. tää on elämän parasta aikaa, kun saa palvella jehovaa.... ja muistahan "-maukka-" että meillä on aina jehovan tuki ja sen ansiosta me emme lannistu. Vaikka saatana ja tämä paha maailma niin haluaakin. (kuten näkee noista edellisistä viesteistä)
"jehovan nimi on vahva torni. Sinne vanhurskas juoksee ja saa suojan" (sananlaskut 18:10)
Aku Ankastahan tämäkin palsta alkoi ja loppupäässä jaellaan jo tuomioita. Voi, voi. Ottakaahan nyt Aku Ankka käteen ja hissukseen nukkumaan.
- pienet on surut:
On se ihQ ihanaa
,kun eräillä ei ole sen kummempia murheita kuin et onx
sopivaa lukee aku Ankkaa ;D - totanuinniin
Aku Ankkaan on hyvä syventyä lapsena, pääsee hetkeks muihin maailmoihin, eikä oo aina niin totista, se tarjoaa hengähdystauon ahdistavaan elämään.
- miksi niin?
Aku on aika huono idoli ,
Roope Ankasta puhumattakaan...
Eihän niillä ole edes pöksyjä jalassa...
Oottako huomanneet semmosen kummallisen jutun että kun
Aku käy kylvyssä, se kuljeskelee sen jälkeen pyyhe vyötäisillä?
Muulloin kulkee pusero päällä ja pyrstö paljaana...
uimaan kyllä menee uimahousut jalassa, heh..
Ihan kummallista pukeutumiskoodia opettaa lapsille ;D - iloinen tutkija
ei ole akuankka sopivaa luettavaa todistajalapsille. minä ainakaan en anna lapsilleni tätä harhaan johtavaa maallista aineistoa.
lapsille riittää aivan hyvin järjestön toimittamat julkaisut, lehdet ja muu kirjallisuus. niissä monissa on hyvin huomioitu myös pienemmät käyttäjät. ennen lukemaan oppimista on hyvä soittaa äänitteitä lapsille ja sitten kun oppii lukemaan voi aloittaa näistä yksinkertaisemmin ja vähemmän tekstiä sisältävistä julkaisuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443