Mitä se on?
Olen lukenut näiltä sivuilta siitä ja nyt tänään kun kävin kolmannen kerran valtakunnansalilla,kysyin asiasta henkilöltä,joka on käynyt luonani.
Ihmettelin kun hän oli asiasta tuohtunut.Kysyi miksi sellaista kysyn ja mistä olen sellaisesta kuullut.
Kerroin lukeneeni siitä joskus täältä.Hän varoitti heti tänne vierailuista.
Miksi?
Onko tällä "rakkauspommituksella" osuutensa siinä kun valtakunnansalilla,siis Jehovan todistajien jumalanpalveluksessa monet käy minua tervehtimässä.He hymyilevät ja kyselevät:"mitä kuuluu"?
Miksi he eivät tee niin kaikille läsnäolijoille?
Olen pannut merkille että osa paikalla olijoista istuu koko ajan yksin ja heitä ei käy kukaan tervehtimässä.
Onko nämä niitä "erotettuja",josta täällä kirjoitetaan?Miksi niitä on siellä niin paljon?
Koska tämä rakkauspommitus loppuu?Olen siitä kiusaantunut.Voinko sanoa siellä että en halua "lääpiä" kaikkien käsiä,enkä jaksa vastata samaan kysymykseen useita kertoja.Se on todella kiusallista.
Olen aikuinen ihminen enkä kaipaa mitään erityiskäsittelyä.
Rakkauspommitus?
5
324
Vastaukset
- Johanneksen_poika
>>Koska tämä rakkauspommitus loppuu?
1) Se loppuu melko pian sen jälkeen, kun henkilö on kastettu Jehovan todistajaksi. Sen jälkeen alkaa "arki".
2) Se loppuu silloin, kun "kiinnostunut" lopettaa "tutkimisen" Jehovan todistajien kanssa eikä enää käy kokouksissa.
Voit valita näistä kahdesta, jos haluat, että teennäisyys ei käy päällesi. :)- 19 + 20
3) Mikäli kiinnostunut osoittaa selkeästi ja perustellen miksi hän ei ole jostakin Seuran Raamatuntulkinnasta samaa mieltä. Hän sanoo olevansa osin samaa mieltä ja osin eri mieltä.
4) Mikäli kiinnostunut alkaa tehdä liian sinnikkäästi kiusallisiksi koettuja kysymyksiä ja huomioita liittyen Seuran oppihistoriaan ja menneisyyteen.
Tällöin todennäköisesti katsotaan ettei hän ole todellisuudessa kiinnostunut totuudesta ja ettei hän omaa oikeita vaikuttimia.
- psykologi herran arm
Rakkauspommitus on osa aivopesutekniikkaa. Kyseisellä tekniikalla pyritään(tahattomasti?) saattamaan uhri sellaiseen tilaan, jossa uhri on valmis(lue:tahdoton/herpaantunut) seuraavalle vaiheelle. Seuraavassa vaiheessa uhri ehdollistetaan rikkomalla kuva rakkaudesta ja asettamalla ehtoja rakkauden jatkumiselle heittämällä kehiin uhkakuvat. Tällöin uhrin mieli pirstoutuu ja hän on valmis hyväksymään lähes kaikki mitä hänelle kirjoista, lehdistä ja kokouksista sanellaan.
Oikeastaan samaan tyyliin perustuu lasten kasvatus. Kasvatuksessa kulttuuriin ja tapoihin, sama käsi, joka ensin hellii, voi seuraavassa hetkessä lyödä, jos lapsi ei noudata perheen tapoja ja näin sukupolvesta toiseen sama meno jatkuu.- pommitustako?
järkeä kiistää mitään mitä Jehovan todistajat opettavat?
Mitä sellaisia asioita olisi?
Esim.miksi he eivät voisi olla luonnollisia,niin kuin käyttäydytään muille ihmisille?
Kyllähän,jos ollaan huomioita osoittavia ihmisille,niin sitä ollaan kaikille.Kaikkia pitäis minun mielestäni rakastaa. - mitään hyvää?
pommitustako? kirjoitti:
järkeä kiistää mitään mitä Jehovan todistajat opettavat?
Mitä sellaisia asioita olisi?
Esim.miksi he eivät voisi olla luonnollisia,niin kuin käyttäydytään muille ihmisille?
Kyllähän,jos ollaan huomioita osoittavia ihmisille,niin sitä ollaan kaikille.Kaikkia pitäis minun mielestäni rakastaa.He (myös he)opettavat oman tulkintansa mukaisesti, joka ei ole vertifoitavissa "totuuteen" muuhun kuin omaan sellaiseen.
Ystävällisyys on ehdollistettua, eli kuin kärpäsille kärpäspaperi, heti kun joku on saatu mukaan ei irti heti helposti pääse. Kasteen jälkeen astuu kuvaan mieletön henkinen julmuus jopa omia lapsia kohtaan, mm. karttamissääntö uhkauksilla tai harmagedoni kuolemalla uhkaamalla.
Sinänsä yksittäiset todistajat voivat olla ja ovatkin ihan kivoja, mutta se on niin että; "senaattori voi olla hyvä, mutta senaatti on jo paha", sovella tämä uskonnollisiin yhteisöihin ihan vapaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242503
- 951556
- 1211334
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa341080Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo24912- 52902
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa261893MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil212871- 34805