Jatkuva jano ja väsymys

apua kaipaa n_26

Onko kellään kokemuksia jatkuvasta janosta, kuivasta suusta ja väsymyksestä? Millaisia diagnooseja olette vaivoihinne saaneet?
Olen mitannut diabeetesta ja raudanpuutosta peläten verensokerin ja hemoglobiinin, mutta ne ovat (luojan kiitos) olleet ihannearvoissa.
Lisäksi elämäntapani ovat terveelliset, liikun säännöllisesti ja syön monipuolisesti (myös hedelmiä ja kasviksia). Painoni ei ole väsymyksen ja janon myötä loppunut vaan on pysynyt samassa (BMI 20). Väsymys verottaa vapaa-aikaa, sillä olen töistä tullessani aivan naatti. Nukun koko iltapäivän ja lisäksi pitkät yöunet. Tuntuu, että uni ei riitä vaikka nukkuisi 15h/vrk.
Lääkäriin meillä päin ei pääse vaikka olisi pää irti, joten toivoisin teiltä omakohtaisia kokemuksia, vinkkejä ja neuvoja.

5

1718

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan

Entä kilpirauhasarvot? Vajaatoiminta usein väsyttää.

• arveluni

Tulee mieleen sokeritauti. Suosittelen pyytämään sokeriarvojen mittausta.

• mies yli 40

Itselläni sama ongelma ollut jo vuosia. Aamupäivisin en yksinkertaisesti pysy hereillä ja työnteko kärsii rankasti. Janon tunne on hieman uudempaa perua. Elintavat ovat varmasti terveellisemmästä päästä, normaalipaino ja vartalo, kasvis-kala ruokavalio, välillä hieman lihaa, paljon vettä, ei tupakkaa, muutama lasi viiniä kuukaudessa, urheilua 3-5h viikossa, mutta välillä iskee aivan tappoväsymys ja urheilu on ja kaikki muu on silloin tuskaa. Iltaisin klo 22 jälkeen olen useimmiten virkeä kun olen torkkunut koko päivän, mutta mielummin olisin virkeä jo aamusta. Terkkarissa tarkistettiin veriarvot, ei löytynyt ihmeitä, sokeri normaali. Lääkäriin ei tosiaan pääse ja yksityiseen en ole toistaiseksi halunnut/voinut investoida, mutta kohta on pakko sillä työnteosta ei tule mitään.

• 100µg
    • hoitoo on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5785
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5295
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3688
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3161
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3116
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2864
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57