Haluaisin kysäistä, että voiko retentiokaaren laittaa ylähampaiden taa? Minulta otettiin vähän yli viikko sitten raudat pois ylähampaista ja sen jälkeen sain muutaman päivän jälkeen silikonisen aktivaattorin jota täytyy käyttää pari tuntia päivässä ja öisin. Öisin se ei suussa pysy ja päivisinkin painaa ikävästi suuta. Ja tuntuu siltä, että hampaat alkavat jo nyt pikkuhiljaa palautua takaisin vinoon. :/
Pääsin julkiselle puolelle oikomishoitoon vähän ennen kuin täytin 18, koska oli sen verran paha purentavirhe. Sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja hoito jatkui siellä ihan hyvin. Muutin seuraavaksi sieltä vielä pienemmälle paikkakunnalle ja täällä sitten otettiin raudat pois ja sanottiin että alahampaiden taa pitäisi laittaa retentiolanka kun olen ensin suoristanut niitä aktivaattorilla. Ylähampaiden taakse laittamisesta ei puhuttu mitään ja mun käskettiin seuraavaksi hakeutua muualle oikomishoitoon. Olen kyllä muuttamassa täältä pian takaisin kotipaikkakunnalleni, mutta silti ihmettelen tilannetta. :D
Retentiokaaresta
2
162
Vastaukset
- jummakuttu2222
Piti myös kysyä, että onko siitä aktivaattorista edes mitään hyötyä aikuiselle? Olen kuitenkin jo 20v. Jos olisin asunut aina kotipaikkakunnallani, nii en en olisi sellaista edes saanut, muistaakseni puhuttiin jostain aivan eri kapistuksesta jota käyttäisin rautojen jälkeen. :o
- pepsodentti
Minulla oikomisen jälkeen laitettiin sekä ylös, että alas retentiokaari, joka varmistaa hampaiden pysymisen ruodussa. Siitä ei ole minkäänlaista haittaa normaalielämässä, ainoastaan hammaslangan käyttö vaatti hieman vaivaa.
Jouduin myös aluksi pitämään niitä kirkkaita muovimuotteja lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764