Deftleffs 540 vm. -98 vessan/suihkun tila haisee mullalle/homeelle. Vaunussa ei harmaavesisäiliötä vaan vesi johdetaan ulos. Vaunua on käytetty pari vuotta sitten viimeksi ja on hyvin pidetty. Viemäreihin on nyt kaadeltu useita litroja toluvettä ja koitettu huuhdella, josko haju tulisi sieltä ja siten poistuisi. Ei näytä olevan vaikutusta. Pikemminkin haju tuntuisi tulevan vessan takareinän muovin takaa? Tai ainakin kun sitä seinää "löyhyttelee" niin ei haise hyvälle. Haju on kuitenkin voimakkaampi lattiatasossa. Suihkua ei kuitenkaan ole juurikaan käytetty (n. 5 kertaa lapsen suihkutteluun) eikä vettä ole seinään suihkuteltu, lumet luotu talvella katolta ja muutenkin hoidettu huolella. Vielä pari vuotta sitten (kun viimeksi käytetty) hajua ei ollut. Vaunun ulkopuolella ei mitään merkkejä että olisi ongelmaa.
Olisko ideoita? Vaunu menee pian kosteusmittauksiin, mutta muovien takaa ei ilmeisesti kosteutta havaitse vaikka sitä olisikin. Pitäisi ilmeisti alkaa irrotella muoviseiniä. Vaunuliikkeessä vain meinasivat, että tuskin lähtevät ehjinä ja uudet 100-200 eur/kpl työ. Ja tietty jos kosteutta levyjen takaa löytyisi, niin sitten niiden uusimisesta koituva kustannus. Takaseinää ei saa irrotettua ilman että irrottaa ensin sivut.
Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä muu kuin viemärit voisi enää vessassa/suihkussa haista. Eikä siis vessaakaan ole käytetty, eikä haju ole p****n haju vaan viemäri/multa/home.
Onko kellään vaunu haissut reilusti jostain kohtaa jos on ollut kosteusvaurio? Missään ei näy mitään ulkoisia merkkejä. Miten muut Dethleffsin omistajat, ovatko vaununne pysyneet kuivina?
Asiallisia vastauksia, kiitos.
Asuntovaunun suihkun/vessan viemärin/mullan/homeen haju, apua!
Dethleffs 540 vm.-98
0
868
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078