VOXRA 600mg

Haluan elää!

Minulla alkoi masennus hellittää ja olo parantua vasta, kun pitkän, kuukausia pienemmillä annoksilla kestäneen testaamisen jälkeen nostin VOXRAN 525mg/pvä.

Koska tabletin paloittelu oli niin hankalaa, aloin syödä 600mg päivässä. Olo oli ok, sain paljon asioita tehtyä, mitään sivuvaikutuksia en enää huomannut, olin syönyt Voxraa jo lähes vuoden. Nyt lääkärini vaatii minua laskemaan asteittain takaisin 300mg:aan kerrottuani tästä. Syötyäni alennettua 450mg voxraa 2 viikkoa voin taas huonosti, tunnen epäonnistuvani kaikessa, masentaa ja enkä saa enää tehtyä asioita, väsyn helposti enkä jakasisi aamulla nousta sängystä.

Haluan nostaa voxran takaisin sille tasolle, mikä minulla toimi. Veriarvot ja -paineet olivat 600mg:lla ok, ei mitään tietoa mistään kouristuksista. Söin 600mg Voxraa reilun kuukauden (35 päivää). Olen kroonisesti masentunut, ja vihdoinkin löytyi lääke, jonka kanssa voin elää. Miksi en saisi jatkaa 600mg:lla? Lääke tuntuu vaikuttavan hyvinkin erilailla eri ihmisillä. Haluaisin tutkittua tietoa voxra-asiantuntijoilta, mistäköhän sellaisia löytyisi???

14

6010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unic
    • ToneTone

      ToneTone
      09-27-08, 01:49 AM
      Wellbutrin has been a lifesaver for me. I love it! ... I ran into a GlaxoSmithKline rep while going to the doctor recently and I thanked her. That's how much I love it.

      Anyway, I'm on 450 mg and I would love to be on 600 mg, but as I understand it, the rate of seizures increases like 10 fold between 450 and 600. Ten-fold. Now, I don't know if that is absolutely true, but that's what I read.

      So right now, I won't go above 450. But hopefully the makers of XL will figure out a way to lessen that seizure risk. Oh Lord, I would love to be on 600mg. Wellbutrin has helped me so much with focus, controlling impulses, feeling organized, and effective in the world.

      http://www.addforums.com/forums/archive/index.php/t-57715.html

      • selvyydeksi

        Meillä "Voxra", mutta bupropionia myydään Jenkeissä nimellä "Wellbutrin"


    • max dose in U.S.

      The U S Food and Drug Administration (FDA) says the max daily dose for Wellbutrin is 450 mg./day.

    • Captain Sanity

      When wellbutrin came out the first time, the reccomended dose was 600. Taking more is beneficial, but at 600 the seizure rates are 2.8% which is too high so they cut the max reccomened dose to 450 and the therapeutic dose to 300. Taking more is probably safe for most people, though.

      • hmm...

        Annoksella 300 mg / päivä tai pienempi kouristusten esiintyvyys on noin 0,1 %

        Annoksella 450 mg / päivä tai pienempi kouristusten esiintyvyys on noin 0,48%

        Annoksella 600 mg / päivä kouristusten esiintyvyys on noin 2,8%



        Eli 93,2% niistä, jotka söivät bupropionia 600mg / päivä ei saanut kouristuksia.


    • minä

      Mielestäni 600 on paras minulle.

      • vain mää voin tietää

        Mul sopis 525mg. Sen kokoissii tablettei ei vaa ole myynnis...


      • Anonyymi
        vain mää voin tietää kirjoitti:

        Mul sopis 525mg. Sen kokoissii tablettei ei vaa ole myynnis...

        minulla lääkäri kirjoitti reseptin 300mg+150mg=450mg toimii hyvin ei valittamista.!!!!


    • Who knows?
    • Ei sopinut minulle

      Itselleni Voxra ei sopinut alkuunkaan. Koska depot-tablettia ei saa puolittaa - se oikein erikseen kirjoitettiin reseptiin - aloitin siis suoraan annoksella 300 mg/pvä. Elimistöni meni kolmessa päivässä ihan sekaisin; en saanut nukuttua, sydän hakkasi, pulssi oli korkealla, olo oli rauhaton ja kävin kierroksilla...

      Unettomuuden takia (joihin edes nukahtamislääke ei tehonnut) lopetin sitten lääkkeen heti alkuunsa, vaikka harmittikin se lääkkeen tuoman energian katoaminen... Mutta mielestäni Voxra vaikutti kyllä hieman arveluttavalta juuri rytmihäiriöiden ja verenpaineen kannalta.

      Miten uskalsit puolittaa tabun? Minulle sanottiin, että lääkeaine jakaantuu silloin epätasaiseti ja puolikkaassa (150 mg) saattaakin olla 300 mg vaikuttavaa ainetta tai jotenkin näin.

      Minä muistan kyllä, että 600 mg oli myös tavallinen hoitoannos?

    • Korjaus

      Jatkoa edelliseen... Sekoilin annostuksen kanssa: kyllä se oli 150 mg millä aloitin ja sitä olisi saanut jatkaa 300 mg:n asti. Eli kyllä tuo 600 mg/pvä tuntuu aika isolta annokselta (itse en sietänyt edes 150 mg/pvä) mutta vaikutukset ovat tietenkin yksilöllisiä.

    • Anonyymi

      Todella hyvä lääke ja varmasti tietää itse parhaan vasteensa. Voxran vaikuttava ainehan on amfetamiinijohdannainen. Myös amfetamiini on lyhyessä käytössä erittäin hyvä masennuslääke, tosin pitkässä käytössä vaikutus on päinvastainen, enkö tietenkään suosittele kenellekään. Nuorempana käytin uskoakseni masennuksen itselääkintään. Nyt minulle on määrätty Voxria tupakoinnin lopetukseen, mutta lääkkeellä on positiivinen vaikutus myös mielialaan.
      Tämän ketjun aloituksesta on jo aikaa, olisin kuitenkin kiinnostunut tietämään, että vieläkö sinulla on Voxra lääkitys.

    • Voxran vaikuttava ainehan on amfetamiini johdannainen. Minulle määrättiin Voxraa tupakoinnin lopettamiseen, puprobioni sitoutuu samaan reseptoriin kuin nikotiini. Huomasin, että sillä oli myös positiivisia vaikutuksia mielialaani ja jaksamiseen. Käytin siis nuorempana amfetamiinia, sehän on todella tehokas stimulantti, jälkeenpäin ajateltuna käytin sitä varmaan masennuksen itse lääkintään, ja tietenkin sen käyttö lähti käsistä ja elämä oli silloin pelkkää sen hankkimista ja ajattelemista. Tietenkään Voxran kanssa ei ole sama, koska se on depot tabletti, vapauttaa hitaasti joten käyttäja ei tunne sitä nousutunnetta, minkä tuntisi jos vaikka murskaisi tapetit ja nielisi siinä muodossa. Todella hyvä lääke, amfetamiini sellaisenaan on kaikista paras masennuslääke ja stimulantti, siihen jää vaan koukkuun.. Itselläni kesti lopetuksen jälkeen 2 vuotta ennen kuin sain aivokemiani taas kuntoon. Masennuslääkkeenä suosittelen Voksraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe