Paljonko sakkoja? Ylipaino kärry

aasffasfas

Auton rek otteessa jarruton massa 700kg. Jos kärry kuorma yht 750kg niin paljonko tulee sakkoja?

14

7108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään, koska todennäköisyys joutua ratsiaan, jossa vaunu punnitaan on... Pienehkö? Ylipainoa niin vähän, ettei poliisi tuota muuten huomaa, kuin punnitsemalla.

      • fsafasfsaf

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.


      • mökkimuuli
        fsafasfsaf kirjoitti:

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.

        Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .


      • muut murheet...
        fsafasfsaf kirjoitti:

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.

        Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
        Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
        Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty.


      • fafaafs
        muut murheet... kirjoitti:

        Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
        Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
        Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty.

        Kyllä se ihan trailerin päällä on.


      • mökkimuuli kirjoitti:

        Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .

        Ja juhannuksena kun liikut, niin kuski tietysti ajokunnossa... :)


    • Jos käry käy, niin sakkoja tulee ja ylipainosta ovat aika tuntuvia. Toisaalta käry käy vain siinä tapauksessa, että poliisi pystyy toteamaan ylipainon. Joskus on vaaka mukana, kun mittailevat rekkoja.

      Laillisestikin pystyt asian hoitamaan, kun veneen tankki on tyhjänä ja akun siirrät peräkonttiin, tarvittaessa muitakin varusteita. Kun koukulle saat panna laillisesti 30 kg, niin vain 20 kg jää siirrettäväksi veneestä autoon
      saavuttaaksesi tuon autollesi sallitun 700 kg.

      Jos nuo olet tehnyt, niin poliisinkin silmissä olet lainkuulijainen ja silloin ei muutama ylikilo vaallakaan "paina" paljoa.

      • oletpas tollo

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.


      • toinenkin tollo
        oletpas tollo kirjoitti:

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.

        Kyllä poliisisetä pistää ne vaakalevyt pyörien alle ja peräkärryn kokonaispaino on vaakalukemat ynnättynä.


      • oletpas tollo kirjoitti:

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.

        No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.


      • ashdfbsbdksdjfksdjfk
        Täpinä kirjoitti:

        No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.

        Ihan sivullisena tässä kysyn, että mistä tuo agressiivisuus johtuu? Elämässä paha olla ja tällaisilla palstoilla anonyymisti pääsee äksyilemään ihmisille?

        Kun nimimerkki on rekisteröity niin on helppo katsoa mitä on henkilö aiemmin kirjoitellut ja vähän sinnepäin juttua on täpinältäkin tullut tuolla toisaalla...

        Jos tuo äksyily auttaa jotenkin omaan olotilaan niin mikäpä siinä....


    • 87k

      Ihme vastauksia.

      vastataan lyhyesti ja ytimekkäästi

      KO. rikkomusesta saat 14 päiväsakkoa

      • Ihmettele vaan

        Miksi maksaa sakkoja, kun voi laillisestikin asian hoitaa?


    • MUUUU....

      Aja varovasti. Kevyt auto ja painava kärry, niin kärry voi lähteä työntämään autoa edellä. Ja jos kärry on lastattu takapainoiseksi, niin se on karsea ajaa. Korkealla painopisteellä se lähtee vielä helposti veivaamaan puolelta toiselle ja voi kaatua (esim. asuntovaunut).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe