Toimiiko asuntoautossa...?

LABM.. ;)

Siis toimivatko asuntoautossa pistorasioiden sähkö kun autoa ajetaan, kun tarvitsisin sitä tietokoneen lataamiseen koko matkan ajan, joka kestää monta tuntia

17

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????????

      Kyllä toimii tietysti kuka nyt asentaisi pistorasioita asuntoautoon jotka ei toimisi?
      Oliko sinulla vielä muita amiskysymyksiä?

      • myötähäpeen määrää

        Yrittäisit itse sinne amikseen, ei tarttis noin nolata ittees.


    • LABM..;)

      NOo anteeksi mutta isäni ei ollut varma asiasta, koska joissain asuntoautoissa ne EIVÄT toimi ajaessa... !!!

      • sähköäteille

        Toimii ne, mut pitää olla invertterillä kytketty akkuun.
        Raitiovaunussa vois toimia sähköpistoke myös ajonaikana ja miksei myös sähköjunassa.


    • nimetön.

      230V pistorasioihin ei ajaessa virtaa tule, ainoastaan auton ollessa paikallaan ja kytkettynä sähköverkkoon.

      Sensijaan autosta löytyy 12V "tupakansytytin" liitäntä, johon tulee jatkuvasti 12V virta. Osta muutaman kympin invertteri tuohon tupakansytkäriliitäntään, ja saat läppärille virrat matkan aikana. Voi käyttää ihan normi henkilöautossakin sitten myöhemmin.

      • Aivan uusi alalla.

        Siis mitä ? Eikö todellakaan 230 voltin pistorasiat toimi ajon aikana? Enkö minä sitten voi föönätä tukka ajonaikana kylpyläosastolla asuntoautossa?
        Entä mikro? Eikö sekään toimi? Miten saan sitten lämmitetty ruokaa asuntoautossa? Entä mikropopkoornit millä minä ne saan " popsimaan " ?
        Miksi joku ostaa asuntoauto jos kerran 230 voltin pistorasiat ei toimi ajon aikana?

        Miten tuo vakionopeudensäädin toimii? Voiko sen laittaa päälle ja mennä nukkumaan ja laittaa siihen herätysäänen kun on tullut perille?
        Toimiiko sekin sillä 230 voltin pistorasialla? Entä jos ei ole 230 volttia ajon aikana mitä sitten ?


      • detleetti
        Aivan uusi alalla. kirjoitti:

        Siis mitä ? Eikö todellakaan 230 voltin pistorasiat toimi ajon aikana? Enkö minä sitten voi föönätä tukka ajonaikana kylpyläosastolla asuntoautossa?
        Entä mikro? Eikö sekään toimi? Miten saan sitten lämmitetty ruokaa asuntoautossa? Entä mikropopkoornit millä minä ne saan " popsimaan " ?
        Miksi joku ostaa asuntoauto jos kerran 230 voltin pistorasiat ei toimi ajon aikana?

        Miten tuo vakionopeudensäädin toimii? Voiko sen laittaa päälle ja mennä nukkumaan ja laittaa siihen herätysäänen kun on tullut perille?
        Toimiiko sekin sillä 230 voltin pistorasialla? Entä jos ei ole 230 volttia ajon aikana mitä sitten ?

        Olet todellakin uusi alalla, tämän näköistä vedätystä ei ole vielä nähty, ihan huippua siis.


      • Pistorasiaan ei tule virtaa vaan jännite, ei 12Vdc järjestelmässä eikä 230Vac. Pitää nääs olla kuormaa jotta virta kulkisi.


      • sähkötys
        Aivan uusi alalla. kirjoitti:

        Siis mitä ? Eikö todellakaan 230 voltin pistorasiat toimi ajon aikana? Enkö minä sitten voi föönätä tukka ajonaikana kylpyläosastolla asuntoautossa?
        Entä mikro? Eikö sekään toimi? Miten saan sitten lämmitetty ruokaa asuntoautossa? Entä mikropopkoornit millä minä ne saan " popsimaan " ?
        Miksi joku ostaa asuntoauto jos kerran 230 voltin pistorasiat ei toimi ajon aikana?

        Miten tuo vakionopeudensäädin toimii? Voiko sen laittaa päälle ja mennä nukkumaan ja laittaa siihen herätysäänen kun on tullut perille?
        Toimiiko sekin sillä 230 voltin pistorasialla? Entä jos ei ole 230 volttia ajon aikana mitä sitten ?

        http://www.dynawatt.fi/230_v_autossa/generaattorit/dynawatt_230v_5000w/


        sähköä autoon ...


    • Vaarin pyörästä otin

      Meillä ei oo invertteriä,mutta joka pyörässä on Solifer merkkinen dynamo jauhamassa sähköä.

    • 12V rasiat toimivat normaalisti. Jos autossa on 12Vdc -> 230Vac konvertteri/invertteri niin sekin toiminee sen sijaan normaalin verkkopistorasiat tuskin toimivat.

      Hommaa läppäriisi muutamalla kympillä 12V latauslaite niin homma on hoidossa.

    • rfgbgg

      Kyllä meillä toimii 220v ajonaikana .Voimavirta ei toimi ajonaikana. Otan pistokkeesta virran peruutuskameraani.
      Ajamme aina peruuttamalla Tuuriin vakionopeudensäädin säädettynä.
      Muija saa kätevästi virran pistokkeesta hieromasauvaansakin , ei tarvitse kalliita pattereita ostaa .

    • pähkinä purtavaksi

      no joo,mutta nyt asia kysymys !!! miten on asuntoauton jääkaapin sä.ongelma kun ei 12v. puoli ei toimi? eli onko sä.kaaviosta kenelläkään havaintoa,kun ei netistä löydy sä.kaaviota !! omista johdoista ei virtaa löydy ! kantsiko vetää uudet johdot?? nim."pähkinä purtavaksi"

      • Näin on.

        Jääkaapin 12 V toimii vain silloin kun autonmoottori käy! Tarkista ensin se puoli.


    • edfvvv

      Vie kaappisi ammattimiehelle korjattavaksi.

    • ....................

      Paskat mitään mikroja vaan tee itse tuli, peseydy järvessä, kiertele suomea ja vain selviytymisveitsi mukaan

    • rumummmble

      sutaks oihin jos gerron

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe