Turha meikkaaminen, LUE!

Tyttö13.

Olen 13 -vuotias tyttö, ja haluaisin tietää olenko ainoa joka ajattelee seuraavasti.

Mielestäni on turhaa huolehtia siitä, että onko naama nyt oikein soma, ja että onko puuteria tarpeeksi, ettei naama kiillä. On normaalia, että naama rasvoittuu hieman, mutta ymmärrän, että "plakkikerrokset" iholla eivät näytä hyvältä. Itselläni on ollut tähän asti aina hyvä iho, ja olen saanut kavereilta siitä kommentteja ideana se, että en ole vielä nuori, kun mulla ei ole vielä finnejä. En kuitenkaan ole ottanut kommenteista moksiskaan. Vaikken mitään akne-naamaa haluakaan, pidän siitä, että nyt murrosiän alkaessa naamani alkaa rasvoittua helpommin, ja että näppylöitä ja finnejä tulee. Tietysti pidän huolta ihostani, ja puhdistan sen apteekista ostetuilla tuotteilla aamuin illoin. Kavereideni kommentit eivät siis ole vaikuttaneet mielipiteeseeni, vaan mielestäni on enemmänkin söpöä ja kypsää antaa oikean ihon näkyä. Turha meikkaus on mielestäni myös pelkästään ihon pilaamista ja rahojen tuhlausta. Mitä järkeä on ostaa kallista uutta meikkivoidetta jonka väitetään tekevän ihmeitä, kun iho ei edes kaipaisi ylimääräisiä meikkejä peitokseen. Sen ymmärrän kyllä, että juhliin ja hienonpiin hetkiin meikataan, jotta näytettäisiin nätiltä, ja niin minä teen itsekkin. Käytän päivittäin ripsiväriä sekä kulmakynää jolla "siistin" kulmani (en siis piirrä kulmiani), sillä en halua kuitenkaan olla täysin meikitön. Kotona ollessani en käytä meikkiä ollenkaan.
Ennen vanhaan oltiin erittäin tarkkoja siitä, etteivät liian nuoret meikanneet kouluun tai muutenkaan, mutta nykyään ei välitetä edes siitä, kun alakoulun kolmosluokkalaiset meikkaavat päivittäin isot pakkelikerrokset naamaansa. Tietysti on niitä lapsia, joiden vanhemmat ovat kieltäneet kouluun meikkauksen, mutta lapset meikkaavat aamuisin juuri ennen kouluun lähtöä, ja pesevät meikit pois heti koulusta tullessaan etteivät vanhemmat näe niitä.

Kiitos kun luit tämän, nyt minä olen puhunut ;).

167

4798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbbbbbb

      Hyvä kun omaat hyvän itsetunnon, mutta älä ylenkatse heitä jotka haluavat meikata. Se on meidän tyttöjen ja naisten ja naistenmielisten oikeus, ja meikkaaminen on kivaa:)

      • Miten ylenkatso?

        Omien mielipiteiden ilmaisu ei ole ylenkatsomista. Taitaa olla hieman heikko itsetunto kun pitää heti varmistella? Miksi hän ei voi olla omaa mieltään ja sinä omaasi, ihan muuten vaan? Mitä ylenkatsomista siinä on? Miksi se edes pitää varmistaa? Vai koetko kenties kaikki eri mieltä olevat ihmiset aina uhkana ja mahdollisina ylenkatsojina? Jaa-a, ehkä olisi hyvä, jos olisi hyvä itsetunto.
        Totuttele ainakin siihen, että erimielisiä löytyy, aina!

        Itse olen siinä kohtaa eri mieltä, että tyttöjen ja naisten ja naistenmielisten oikeus, juu, mutta oikeastaan, mikä ap sitten on? Onhan hänkin tyttö ja tuleva nainen, hän kokee että meikaaminen on velvollisuus ja painostus eikä siis ilmeisesti ole kivaa. Eli olen itse sitä mieltä, ettei se ole mikään yleinen oikeus, eikä todiste naiseudesta. Meikaaminen on vapaaehtoinen valinta ehostaa itseään. Ei mitään muuta.

        Itse kyllä myös pidän meikkaamisesta, yleensä, mutta ymmärrän kyllä, että se voi jonkun mielestä olla kaikkea muuta kuin kivaa.
        On aika monia kaunistautumisasioita, missä olen vahvastikin eri mieltä. En ylenkatso milläänlailla edes kauneuskirurgiaan turvautuvia, mutta mitään kovin kaunista en ole silti nähnyt. Olen siis täysin eri mieltä: leikellyt näyttää leikellyiltä eikä nuoremmilta. Silikonitissit on rumat 99%:sti. Ne ilmapallot on ihan hemmetin hirveät ja rumat. Oman kehon silpominen on tosi outoa. Rasvaimu on lähinnä laiskureitten hommaa.
        Mutta, jos joku on eri mieltä, saa aivan vapaasti olla, enkä minä heitäkään kivillä heitä, jotka tekee. He ovat tyytyväisiä niin ja hyvä niin!
        Voimme sitten sopia olevamme eri mieltä asiasta. Ilman yleisiä "totuuksia" tai ylenkatsetta.


      • irienel

        Munkaan mielestä ei ole mitään syytä laittaa meikkiä, jos on tarpeeksi hyvä itsetunto. Kamalaa nähdä kun monet eivät edes "tarvitse" meikkivoiteita ynm. ja silti niitä mätetään hirveästi ): itsekkään en meikkaa melkein koskaan, jos sattuu olemaan TODELLA huono ihopäivä niin kevyt puuteri korjaa tilanteen, useimmiten kuitenkin ilman (:

        t. 14 v tyttö


      • ja taas
        Miten ylenkatso? kirjoitti:

        Omien mielipiteiden ilmaisu ei ole ylenkatsomista. Taitaa olla hieman heikko itsetunto kun pitää heti varmistella? Miksi hän ei voi olla omaa mieltään ja sinä omaasi, ihan muuten vaan? Mitä ylenkatsomista siinä on? Miksi se edes pitää varmistaa? Vai koetko kenties kaikki eri mieltä olevat ihmiset aina uhkana ja mahdollisina ylenkatsojina? Jaa-a, ehkä olisi hyvä, jos olisi hyvä itsetunto.
        Totuttele ainakin siihen, että erimielisiä löytyy, aina!

        Itse olen siinä kohtaa eri mieltä, että tyttöjen ja naisten ja naistenmielisten oikeus, juu, mutta oikeastaan, mikä ap sitten on? Onhan hänkin tyttö ja tuleva nainen, hän kokee että meikaaminen on velvollisuus ja painostus eikä siis ilmeisesti ole kivaa. Eli olen itse sitä mieltä, ettei se ole mikään yleinen oikeus, eikä todiste naiseudesta. Meikaaminen on vapaaehtoinen valinta ehostaa itseään. Ei mitään muuta.

        Itse kyllä myös pidän meikkaamisesta, yleensä, mutta ymmärrän kyllä, että se voi jonkun mielestä olla kaikkea muuta kuin kivaa.
        On aika monia kaunistautumisasioita, missä olen vahvastikin eri mieltä. En ylenkatso milläänlailla edes kauneuskirurgiaan turvautuvia, mutta mitään kovin kaunista en ole silti nähnyt. Olen siis täysin eri mieltä: leikellyt näyttää leikellyiltä eikä nuoremmilta. Silikonitissit on rumat 99%:sti. Ne ilmapallot on ihan hemmetin hirveät ja rumat. Oman kehon silpominen on tosi outoa. Rasvaimu on lähinnä laiskureitten hommaa.
        Mutta, jos joku on eri mieltä, saa aivan vapaasti olla, enkä minä heitäkään kivillä heitä, jotka tekee. He ovat tyytyväisiä niin ja hyvä niin!
        Voimme sitten sopia olevamme eri mieltä asiasta. Ilman yleisiä "totuuksia" tai ylenkatsetta.

        Ei 13 vuotias tyttö osaa vielä muodostaa kunnollisia mielipiteitä, hän on vielä lapsi koska ei ole millään tavalla tietoinen vastakkaisesta sukupuolesta omilta kokemuksiltaan.

        Tässä yritetään säälistä antaa niin sanottu puheenvuoro lapselle, koska tiedetään että se on hyvä provo.

        Aloitus on siis provo.


      • herraasiallinen
        irienel kirjoitti:

        Munkaan mielestä ei ole mitään syytä laittaa meikkiä, jos on tarpeeksi hyvä itsetunto. Kamalaa nähdä kun monet eivät edes "tarvitse" meikkivoiteita ynm. ja silti niitä mätetään hirveästi ): itsekkään en meikkaa melkein koskaan, jos sattuu olemaan TODELLA huono ihopäivä niin kevyt puuteri korjaa tilanteen, useimmiten kuitenkin ilman (:

        t. 14 v tyttö

        Teet kuin itse haluat. Huonolla itsetunnolla joudut muille perustelemaan valintaasi.

        Asioiden luonnollisuudella perustelu on tyhmää. Mikään tässä maailmassa ei ole ollut luonnollista vuosisatoihin! Arvatkaa mikä muu olisi luonnollista, tämä 13v tyttö on mahdollisesti sukukypsä. Silti ei perhettä kannata alkaa perustamaan ainakaan 10 vuoteen

        Ja kyllä semmoinen kevyt meikki on paljon kauniimpi kuin naamarimeikki. Tuo hyviä piirteitä esille, varsinkin suomalaisilla vaaleilla naisilla. Ja kyllähän jotkut tykkää meikata voimakkaasti antakaamme siihen heille oikeuden.

        Ja 13v ja 14v tyttöjen meikkaus ei oo kovinkaan "tarpeellista" kun vielä sen ikäisenä on useimmiten semmoinen lapsen sileä iho.


      • puskalisko
        irienel kirjoitti:

        Munkaan mielestä ei ole mitään syytä laittaa meikkiä, jos on tarpeeksi hyvä itsetunto. Kamalaa nähdä kun monet eivät edes "tarvitse" meikkivoiteita ynm. ja silti niitä mätetään hirveästi ): itsekkään en meikkaa melkein koskaan, jos sattuu olemaan TODELLA huono ihopäivä niin kevyt puuteri korjaa tilanteen, useimmiten kuitenkin ilman (:

        t. 14 v tyttö

        mitä jos on hyvä itsetunto mutta naama kuin suohirviöllä?


      • rovorovo
        ja taas kirjoitti:

        Ei 13 vuotias tyttö osaa vielä muodostaa kunnollisia mielipiteitä, hän on vielä lapsi koska ei ole millään tavalla tietoinen vastakkaisesta sukupuolesta omilta kokemuksiltaan.

        Tässä yritetään säälistä antaa niin sanottu puheenvuoro lapselle, koska tiedetään että se on hyvä provo.

        Aloitus on siis provo.

        Mitä se vastakkainen sukupuoli asiaan vaikuttaa? Ikää kun tulee tarpeeksi niin silloin nimenomaan vastakkainen sukupuoli ei vaikuta meikkaamiseen pätkääkään. AIKUISET naiset ei läheskään aina meikkaa miehen takia vaan aivan itsensä. Nuori aikuinen ei sitä välttämättä ymmärrä.


      • Charlene____
        rovorovo kirjoitti:

        Mitä se vastakkainen sukupuoli asiaan vaikuttaa? Ikää kun tulee tarpeeksi niin silloin nimenomaan vastakkainen sukupuoli ei vaikuta meikkaamiseen pätkääkään. AIKUISET naiset ei läheskään aina meikkaa miehen takia vaan aivan itsensä. Nuori aikuinen ei sitä välttämättä ymmärrä.

        "Maalia vaan nassuun , niin se saa vanhemmakin näyttämään nuorelta" :)
        Minä olen meikannut 13 vanhasta saakka ja voin sanoa, että aina on nätiksi sanottu, jopa vieläkin, vaikka olen vanha stara ;D


      • Ja taas
        rovorovo kirjoitti:

        Mitä se vastakkainen sukupuoli asiaan vaikuttaa? Ikää kun tulee tarpeeksi niin silloin nimenomaan vastakkainen sukupuoli ei vaikuta meikkaamiseen pätkääkään. AIKUISET naiset ei läheskään aina meikkaa miehen takia vaan aivan itsensä. Nuori aikuinen ei sitä välttämättä ymmärrä.

        Niin sinulla rovorovo ei vaikuta, koska miehet ei ilmeisesti kuitenkaan jaksa kiinnostua sinusta, meikkasit tai et.

        Sitäpaitsi tarkoitin tässä sitä että 13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi.

        Sitten on kyllä tosiaan teitäkin jotka eivät koskaan aikuistu, löytyy sinunlaisia miehiä sekä naisia. He ovat onnellisempia homoina ja lesboina, mutta kyllä heitä heteroparisuhteissakn on kuka mistäkin syystä.


      • pillastu nyt vaan :D
        Ja taas kirjoitti:

        Niin sinulla rovorovo ei vaikuta, koska miehet ei ilmeisesti kuitenkaan jaksa kiinnostua sinusta, meikkasit tai et.

        Sitäpaitsi tarkoitin tässä sitä että 13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi.

        Sitten on kyllä tosiaan teitäkin jotka eivät koskaan aikuistu, löytyy sinunlaisia miehiä sekä naisia. He ovat onnellisempia homoina ja lesboina, mutta kyllä heitä heteroparisuhteissakn on kuka mistäkin syystä.

        Sori vaan mutta olen jo hyvässä keski-iässä ja pitkä parisuhdekin takana. (miehen kanssa) Vientiä olisi edelleenkin mutta katsellaan sinkkuna maailmaa välillä. Meikkiä en edes tarvitsisi koska omat värit on riittävän vahvat. Ripsi- ja kulmaväriä ei edes erota jos laitan. Sävyttävä kosteusvoide ainoa mitä oikeastaan käytän.
        13v mieltää miehet ja naiset siis samanlaisiksi henkilöiksi?? Toivon totisesti että myös miehet sen ymmärtää. Näillä palstoilla saa lukea ihan toisenlaista juttua miesten mielipiteistä. Varmaan tajuat mitä tarkoitan. T: rovorovo


      • Tässä faktaa
        pillastu nyt vaan :D kirjoitti:

        Sori vaan mutta olen jo hyvässä keski-iässä ja pitkä parisuhdekin takana. (miehen kanssa) Vientiä olisi edelleenkin mutta katsellaan sinkkuna maailmaa välillä. Meikkiä en edes tarvitsisi koska omat värit on riittävän vahvat. Ripsi- ja kulmaväriä ei edes erota jos laitan. Sävyttävä kosteusvoide ainoa mitä oikeastaan käytän.
        13v mieltää miehet ja naiset siis samanlaisiksi henkilöiksi?? Toivon totisesti että myös miehet sen ymmärtää. Näillä palstoilla saa lukea ihan toisenlaista juttua miesten mielipiteistä. Varmaan tajuat mitä tarkoitan. T: rovorovo

        Kyllä minä tajuan kaiken, ja lisäksi älyttömän määrän asioita joista sinä et koskaan ole kuullutkaan, mutta miksi laitoit kysymysmerkit tuon lapsen mielessä miehet ja naiset ovat samanlaisia henkilöinä?

        Sehän on henkisellä tasolla juuri se mikä määrittää lapsen ja aikuisen eron. He ovat kaikki keskenään kavereita (eli homoja).

        Tuo ei ole muuten haukkumista vaan faktaa.


      • Huh...
        Ja taas kirjoitti:

        Niin sinulla rovorovo ei vaikuta, koska miehet ei ilmeisesti kuitenkaan jaksa kiinnostua sinusta, meikkasit tai et.

        Sitäpaitsi tarkoitin tässä sitä että 13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi.

        Sitten on kyllä tosiaan teitäkin jotka eivät koskaan aikuistu, löytyy sinunlaisia miehiä sekä naisia. He ovat onnellisempia homoina ja lesboina, mutta kyllä heitä heteroparisuhteissakn on kuka mistäkin syystä.

        Ei hyvä jumala että olet pimeä tapaus... :-D 13-vuotiaat ovat kyllä hyvin kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta, ellei kyseessä ole hyvin myöhään kehittyvä tapaus. Meikkaaminen tai meikkaamatta jättäminen on jokaisen oma päätös, aikuinen kypsä henkilö ei yleesä tarvitse muiden ihmisten näkemyksiä siihen meikkaavatko vai eivät, toisin kuin epävarmat teinit. Kommenttisi aikuistumisesta ja jotenkin homoseksuaalisuudeen ymppäämisestä mukaan keskusteluun taas menee hämärän tuolle puolen.


      • homofobiaa???
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Kyllä minä tajuan kaiken, ja lisäksi älyttömän määrän asioita joista sinä et koskaan ole kuullutkaan, mutta miksi laitoit kysymysmerkit tuon lapsen mielessä miehet ja naiset ovat samanlaisia henkilöinä?

        Sehän on henkisellä tasolla juuri se mikä määrittää lapsen ja aikuisen eron. He ovat kaikki keskenään kavereita (eli homoja).

        Tuo ei ole muuten haukkumista vaan faktaa.

        Siksi koska kysyin onko tuo ihan oikeasti jonkun mielipide. Kyllä jo kouluun mennessä pitää erottaa mies ja nainen toisistaan.

        Joo. Jätän mielipiteesi omaan arvoonsa koska taitaa olla kyseessä joku homoihin liittyvä juttu. Menee aika paljon yli alkuperäisestä asiasta. Antaa homojen olla homoja jne.
        Teinipojat homottelee kaikkea liikkuvaa. :D Piste.


      • Aloitus on provo
        homofobiaa??? kirjoitti:

        Siksi koska kysyin onko tuo ihan oikeasti jonkun mielipide. Kyllä jo kouluun mennessä pitää erottaa mies ja nainen toisistaan.

        Joo. Jätän mielipiteesi omaan arvoonsa koska taitaa olla kyseessä joku homoihin liittyvä juttu. Menee aika paljon yli alkuperäisestä asiasta. Antaa homojen olla homoja jne.
        Teinipojat homottelee kaikkea liikkuvaa. :D Piste.

        Niin kyllä tarhassakin tiedetään että miehillä on pippelit ja naisilla tissit ja kaikkea muuta tälläistä pinnallista.

        Minä tarkoikin sitä että kuinka lapsi mieltää miehen ja naisen eron ilman tuota pinnallisuutta.


      • Ja provo
        Huh... kirjoitti:

        Ei hyvä jumala että olet pimeä tapaus... :-D 13-vuotiaat ovat kyllä hyvin kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta, ellei kyseessä ole hyvin myöhään kehittyvä tapaus. Meikkaaminen tai meikkaamatta jättäminen on jokaisen oma päätös, aikuinen kypsä henkilö ei yleesä tarvitse muiden ihmisten näkemyksiä siihen meikkaavatko vai eivät, toisin kuin epävarmat teinit. Kommenttisi aikuistumisesta ja jotenkin homoseksuaalisuudeen ymppäämisestä mukaan keskusteluun taas menee hämärän tuolle puolen.

        Lähtökohtaisesti oletan olevani oikeassa kuten kuka tahansa ihminen, mutta jos kuitenkin olen väärässä niin sitten olen.

        En minä tiedä onko tämä juttu ihan 100% totuutta, minun mielestäni on, saatan olla väärässäkin.

        Ihan sama, mutta se mitä aloitukseen tulee, niin se on täysi provo.


      • provottelija
        Aloitus on provo kirjoitti:

        Niin kyllä tarhassakin tiedetään että miehillä on pippelit ja naisilla tissit ja kaikkea muuta tälläistä pinnallista.

        Minä tarkoikin sitä että kuinka lapsi mieltää miehen ja naisen eron ilman tuota pinnallisuutta.

        Pinnallisuutta? Nehän juuri tekee ihmisestä naisen ja miehen. Ei aikuinenkaan tietäisi kuka on mies kuka nainen jos noita ulkoisia merkkejä ei olisi. Mistä tietäisi asennoitua niinkuin toiseen sukupuoleen asennoidutaan.
        Oli provo tai ei niin meikkaaminen on jokaisen oma asia. Silti siitä halutaan kuulla toisten mielipiteitä. Provokin voi aiheuttaa keskustelua.. itseasiassa sen tarkoituskin on aiheuttaa sitä.


      • sanonvain
        Ja taas kirjoitti:

        Niin sinulla rovorovo ei vaikuta, koska miehet ei ilmeisesti kuitenkaan jaksa kiinnostua sinusta, meikkasit tai et.

        Sitäpaitsi tarkoitin tässä sitä että 13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi.

        Sitten on kyllä tosiaan teitäkin jotka eivät koskaan aikuistu, löytyy sinunlaisia miehiä sekä naisia. He ovat onnellisempia homoina ja lesboina, mutta kyllä heitä heteroparisuhteissakn on kuka mistäkin syystä.

        "13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi."

        Okei, hiukan random väite. Nykypäivän 13-vuotiaat todellakin erottelevat miehet ja naiset. Monet tytöt aloittavat "seurustelun" jo 13-vuotiaina ja yrittävät tälläytyä ja pukeutua kuin 16-vuotiaat. 13-vuotias voi olla jo kypsä tai epäkypsä ikäisekseen, ja sanoisin aloittajan olevan kyllä tarpeeksi kypsä 13-vuotias ilmaisemaan oman mielipiteensä.


      • Sinä olet niitä
        provottelija kirjoitti:

        Pinnallisuutta? Nehän juuri tekee ihmisestä naisen ja miehen. Ei aikuinenkaan tietäisi kuka on mies kuka nainen jos noita ulkoisia merkkejä ei olisi. Mistä tietäisi asennoitua niinkuin toiseen sukupuoleen asennoidutaan.
        Oli provo tai ei niin meikkaaminen on jokaisen oma asia. Silti siitä halutaan kuulla toisten mielipiteitä. Provokin voi aiheuttaa keskustelua.. itseasiassa sen tarkoituskin on aiheuttaa sitä.

        Sitähän juuri yritin kertoa että olet homo. Toiset on ja toiset ei.

        Äläkä edes vaivaudu pyytämään minua selittämään mitä eroa naisilla ja miehillä on ilman pinnallisuutta. Jos voisit sen ymmärtää, et edes kysyisi.


      • Pelkkää pintaa
        sanonvain kirjoitti:

        "13 vuotias tyttö on vielä lapsi koska tuossa iässä he mieltävät miehet ja naiset vielä täysin samanlaisiksi henkilöiksi."

        Okei, hiukan random väite. Nykypäivän 13-vuotiaat todellakin erottelevat miehet ja naiset. Monet tytöt aloittavat "seurustelun" jo 13-vuotiaina ja yrittävät tälläytyä ja pukeutua kuin 16-vuotiaat. 13-vuotias voi olla jo kypsä tai epäkypsä ikäisekseen, ja sanoisin aloittajan olevan kyllä tarpeeksi kypsä 13-vuotias ilmaisemaan oman mielipiteensä.

        Ja se taas ei liity mihinkään että joku seurustelee jonkun kanssa.

        Tiedätkö että tarhaikäisetkin leikkivät kotia, en silti muuttaisi heidän talouteen asumaan, koska hyvin hataralla pohjalla heidän kodinhoito kykynsä ovat.


      • niinpäjuuri
        Sinä olet niitä kirjoitti:

        Sitähän juuri yritin kertoa että olet homo. Toiset on ja toiset ei.

        Äläkä edes vaivaudu pyytämään minua selittämään mitä eroa naisilla ja miehillä on ilman pinnallisuutta. Jos voisit sen ymmärtää, et edes kysyisi.

        Historian ensimmäinen naishomo. :D Homokin ymmärtää.
        Joskus kasvat varmaan aikuiseksi. Teinit homottevat kaikkia. Sehän todettiin jo aikaisemmin. Kaikki erilainen pelottaa.


      • näinpä juuri
        niinpäjuuri kirjoitti:

        Historian ensimmäinen naishomo. :D Homokin ymmärtää.
        Joskus kasvat varmaan aikuiseksi. Teinit homottevat kaikkia. Sehän todettiin jo aikaisemmin. Kaikki erilainen pelottaa.

        Kiitos ymmärryksestä, vaikka en ihan kyllä pysy mukana tuossa kommentissasi.

        Mutta näin se on, jos kaikki olisi pelkkää pintaa niin ei edes olisi homoja ja heteroita, jokainen vain päättäisi mitä haluaa olla.


      • ??
        näinpä juuri kirjoitti:

        Kiitos ymmärryksestä, vaikka en ihan kyllä pysy mukana tuossa kommentissasi.

        Mutta näin se on, jos kaikki olisi pelkkää pintaa niin ei edes olisi homoja ja heteroita, jokainen vain päättäisi mitä haluaa olla.

        Missä kommentissani? Olen kuulemma homo.. sitä kommentoin. Ja sen sanojaa.


      • Aloitus on provo
        ?? kirjoitti:

        Missä kommentissani? Olen kuulemma homo.. sitä kommentoin. Ja sen sanojaa.

        Ihan oikeasti, ei tuo "niinpäjuuri" kommenttisi ole selkeästi ymmärrettävissä, siinä kuitenkin sanotaan niinpä juuri, joka tarkoittaa että olet samaa mieltä.

        Jos tuossa sitä tarkoitetaan että naiset ei voi olla homoja vaan lesboja, niin kyllä moni käyttää myös lesboista homo nimikettä. Jos kaikki erillainen pelottaa, niin siksi et varmaan hyväksykkään mielipiteitä, joita et ole ennen kuullut.

        Koita olla selkeä.


      • 13v tyttö (homo)
        Aloitus on provo kirjoitti:

        Ihan oikeasti, ei tuo "niinpäjuuri" kommenttisi ole selkeästi ymmärrettävissä, siinä kuitenkin sanotaan niinpä juuri, joka tarkoittaa että olet samaa mieltä.

        Jos tuossa sitä tarkoitetaan että naiset ei voi olla homoja vaan lesboja, niin kyllä moni käyttää myös lesboista homo nimikettä. Jos kaikki erillainen pelottaa, niin siksi et varmaan hyväksykkään mielipiteitä, joita et ole ennen kuullut.

        Koita olla selkeä.

        Niinpäjuuri voi tarkoittaa myös pilkkaa edelläolevaa kohtaan.
        Joo. Minä olen aloittaja ja aloitus oli provo.


      • olet lähinnä sekava
        13v tyttö (homo) kirjoitti:

        Niinpäjuuri voi tarkoittaa myös pilkkaa edelläolevaa kohtaan.
        Joo. Minä olen aloittaja ja aloitus oli provo.

        No oli miten oli, niin jutuissasi ei ole päätä eikä häntää. Jos olet sarkastinen, niin älä ole, sarkasmi on mielen köyhyyttä. Ja jos tosiaan olet aloittaja, niin olet provo.

        Mistä kukaan voi tietää mitä tarkoitat, jos et sitä sano vaan käytät jotain ihme sarkasmia (jos se nyt sitten oli sitä) ?


      • .
        olet lähinnä sekava kirjoitti:

        No oli miten oli, niin jutuissasi ei ole päätä eikä häntää. Jos olet sarkastinen, niin älä ole, sarkasmi on mielen köyhyyttä. Ja jos tosiaan olet aloittaja, niin olet provo.

        Mistä kukaan voi tietää mitä tarkoitat, jos et sitä sano vaan käytät jotain ihme sarkasmia (jos se nyt sitten oli sitä) ?

        Täällä kuka tahansa kirjoittelee MONELLA eri nimimerkillä. Ei ole päätä eikä häntää.


    • Itse kukin

      • Pössö

        Miksei voisi näyttää nätiltä ilman meikkiä? Aika usein sitä pakkelia on nykyään ihan liikaa eikä todellakaan ole kaunista enää.


      • olkaaomiaitsejänne
        Pössö kirjoitti:

        Miksei voisi näyttää nätiltä ilman meikkiä? Aika usein sitä pakkelia on nykyään ihan liikaa eikä todellakaan ole kaunista enää.

        Ehkä meikkauksesta on tullut monelle harrastus. Monet haluavat että heitä pidetään sellaisina jotka meikkaavat paljon. Kaikki eivät halua olla naturaaleja. Minusta elämä olisi tylsää, jos kaikkien pitäisi näyttää ja puketua neutraalisti. Kaikki saavat minusta olla oman tyylisiään :)


      • lalalala25
        Pössö kirjoitti:

        Miksei voisi näyttää nätiltä ilman meikkiä? Aika usein sitä pakkelia on nykyään ihan liikaa eikä todellakaan ole kaunista enää.

        Eikös sitä yleenä sanota, että kauneus on katsojan silmissä? Eli varmasti löytyy niitä, joista meikitön look on kauniimpi, mutta niin myös niitä, joihin rohkeampikin meikki vetoaa.


      • meikkaan itsekin
        olkaaomiaitsejänne kirjoitti:

        Ehkä meikkauksesta on tullut monelle harrastus. Monet haluavat että heitä pidetään sellaisina jotka meikkaavat paljon. Kaikki eivät halua olla naturaaleja. Minusta elämä olisi tylsää, jos kaikkien pitäisi näyttää ja puketua neutraalisti. Kaikki saavat minusta olla oman tyylisiään :)

        Jotenkin tuntuu että juuri meikatessa kaikista tehdään neutraaleja eli saman näköisiä. Meikitön ihminen on itsensä näköinen ja jokainen ihminen on eri näköinen kuin toinen.
        Pukeutuminen on eri asia. Meikkaamattomuus ei tarkoita että pukeudutaan näkymättömään harmaaseen.


      • asdasd--


      • Pössö
        olkaaomiaitsejänne kirjoitti:

        Ehkä meikkauksesta on tullut monelle harrastus. Monet haluavat että heitä pidetään sellaisina jotka meikkaavat paljon. Kaikki eivät halua olla naturaaleja. Minusta elämä olisi tylsää, jos kaikkien pitäisi näyttää ja puketua neutraalisti. Kaikki saavat minusta olla oman tyylisiään :)

        Mun mielestä on eri asia harrastaa meikkaamista, kuin se että laitetaan kilo pakkelia naamaan. Ensin itseruskettavaa, siihen päälle aurinkopuuteria ja muutenkin älyttömästi meikkiä. Laitetaan vielä huulet valkoisella, että näyttää mahdollisimman järkyttävältä (omasta mielestään tietenkin todella kauniilta).

        On sellaisia jotka tekevät aivan ihania meikkejä ja ovat todella kauniin näköisiä, muttei niin että pitää laittaa monenlaista pakkelia naamaan ja sitä pitää lisätä monia kerroksia esimerkiksi illan aikana. On olemassa tv-ohjelma jossa luonnollistetaan näitä ihmisiä jotka käyttävät aivan liikaa meikkiä ja ovat todella paljon kauniimpia ilman sitä pakkelikerrosta. Eihän sellainen tunnu edes iholla kivalta.


    • Parkkiintunut_nainen

      Nelikymppiseni ovat parin vuoden päästä, enkä ole ikinä oppinut meikkaamaan. Kokeillut tosin olen, nyt vanhempanakin. Meikki tuntuu luonnottomalta ja epämiellyttävältä kerrokselta naamassa, ei vain ole minun juttu (ja tietysti tässä iässä silmien ympärysiho on jo kärsinyt, mikä asettaa haasteita meikkaamiseen). Eli en meikkaa arkeen, enkä meikkaa juhlaan.

      Tosin koen myös monet muut kosmetiikkatuotteet kuin meikit raskaiksi ja epämiellyttäviksi, jopa luonnonmukaisilla kalleilla tuotesarjoilla tehdyt. Joten olen aika pitkälle vesipesu ja tarvittaessa rasvaus -linjalla.

      Nyt kun olen jo vanhempi, ihailen nuorten naisten ja miesten tervettä siloista ihoa. Antaa vaan kauniin nuoren ihon näkyä, sitä ei itse osaa nuorena arvostaa! Kannattaa myös suojata ihoa pahimmilta ihon tuhoajilta, eli liialta auringon valolta, tupakan kemikaaleilta ja nyrpeän asenteen aiheuttamilta uurteilta (olen näitä vaurioita itse saanut). Olen nähnyt 70- 80 -vuotiaitakin ihmisiä, joilla on yhä heleä ja kaunis iho. Siihen vaikuttavat geenit, elämänasenteet ja elämäntavat.

      En ole ehdoton meikkauksen vastustaja, mutta onhan se outoa, että normaalina pidetään ihon peittämistä ja ulkonäön muuttamista toiseksi. Itsekin olisin valmis kevyesti ehostamaan juhlaviin tilanteisiin, mutta tunnen oloni luonnollisemmaksi ilman meikkejä.

      Sopivasti valituilla silmälaseilla/aurinkolaseilla saa myös ilmettä kasvoille, sekin kannattaa muistaa. Olen kuullut, että vanhemmista naisista jotkut siirtyvät piilolinsseistä silmälasien käyttäjiksi juuri siksi, että lasit ryhdistävät ilmettä!

      Onpa mukavaa, että nuori ihminen puolustaa luonnollisuutta! Teitä tarvitaan tässä täydellisyyttä vaativassa ja keinotekoisuutta arvostavassa maailmassa!

      • 40 v naisimmeinen

        Juonteita tulee vaikke nyrpeä olisikaan, täysin ilmeettömille ei tule ilme juonteita. Silmäkulmiin tulee naururyppyjä, ja joku päivä ne jää pysyväksi, maan vetovoima vetää suupieliä alaspäin vaikka olisi ikänsä hymyillyt. En ole koskaan ollut mikään nyrpeä ihminen, vaan iloinen ja niin vaan juonteita ja pieniä ryppyjä tulee.

        Ja kyllä meikkaan melkein joka päivä, tosin en mitään sotamaalausta pistä. Ja oikeilla tuotteilla meikkiä, eikä ihon hoito tuotteita ei edes tunne.

        Mutta joo, olen jo nuorena peittänyt finnit ja muut näpyt, ehostanutkin joten taidan olla jäävi kommentoimaan yhtään mitään. Osa nuorista osaa laittaa itsensä nätisti, osalla taas menee yli. En tuomitse meikkaajia enkä meikittömiä. Mutta naamaa on laitettu jo vuosituhansia, joten kumpi sitten on "luonnollisempaa", siitä voidaan käydä vääntöä, hamaan tulevaisuuteen. Totuus kuitenkin on, että naiset meikkasivat jo faaraoiden hoveissa, eli tuhansia vuosia sitten.


    • jueuueiej

      plakkikerrokset???? plakkia on hampaissa you little idiot... se on pakkeli:D:D:D

      • idiot?

        Pakkeli eli silote, täyte- ja tasoitusmassa, täytekitti on täyteaine, jolla peitetään reikiä ja saumoja seiniltä jne!! Aletaan nyt pilkkua viilamaan kun toisia aletaan idiooteiksi haukkumaan. Oletko kenties itse debiili?


      • *avon*

        "Pakeli" on rakennusmateriaali ;) Itse aloitin 5-kymppisenä kauneuskonsultiksi. En kuitenkaa meikkaa joka päivä, koska olen kotona oleva, mutta toki jos lähen jonnekin pippaloihin yms. tai koulutustilaisuuksiin, laitan luonnollisen oloisen meikin itselleni. Ja, kun on silmälasit meikkiä voi laittaa hiukan enemmän. Ja toki haluan kokeilla myymiäni tuotteita ja meidän tuotteet eivät ole kalliita, mutta laadukkaita ja edullisia ja myös koko perheelle. Toki vähän pilkettä silmäkulmaan ja varsinkin näin kesällä ja silloinhan ei tarvitse toki vetää sitä ns. pakkeli meikkivoidekerrosta kasvoihin jos saa vähän aurinkoa kasvoihin.


      • IDIOOTTI!
        idiot? kirjoitti:

        Pakkeli eli silote, täyte- ja tasoitusmassa, täytekitti on täyteaine, jolla peitetään reikiä ja saumoja seiniltä jne!! Aletaan nyt pilkkua viilamaan kun toisia aletaan idiooteiksi haukkumaan. Oletko kenties itse debiili?

        PLAKKI ON SAMA KUIN HAMMASKIVI!!! Eli "jueuueiej" oli kyllä ihan oikeassa...


      • ...
        IDIOOTTI! kirjoitti:

        PLAKKI ON SAMA KUIN HAMMASKIVI!!! Eli "jueuueiej" oli kyllä ihan oikeassa...

        "PLAKKI ON SAMA KUIN HAMMASKIVI!!!"

        Plakki ei ole sama kuin hammaskivi. Plakki on plakkia, ja muuttuu hammaskiveksi vasta syljen remineralisaation seurauksena.


    • mustikka

      nainen on kauneimillaan ilman meikkiä ei tarvitse pinoteksiä pintaan .....luomua.....

    • plakkinaama

      PLAKKIKERROKSET :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ei saaaatana kuolen nauruu vittu XXDXDXD PLAKKI :D VITTU PLAKKI :D:D:D

      • tyrmistyny

        sä oot ääliö! tarviiko tälläsii kommentteja laittaaa! EI!!!!!!!! Huhuh! Jokainen kuitenki tajuu mitä tarkotettiin.. !?


    • siispä...

      itsensä nostaminen muiden yläpuolelle ei ole sen kauniimpi ominaisuus

      • siispä mitä??

        Ahaa, oman mielipiteen omaaminen on siis itsensä nostamista muiden yläpuolelle? Miljoona kärpästä on oikeassa, tai sitten on ylimielinen?
        Kyllä se on niin, että ensin karsitaan se oma ajattelu ihan kokonaan, muuten nostaa itsensä muiden yläpuolelle, kaikkien kanssa pitää olla samaa mieltä!!!

        ?????????


    • man 51

      meikkiä vaan naamaan,pimut näyttää paremman näkösiltä.

      • tiiraa vaan

        Näyttää paremman näkösiltä mutta eivät ole paremman näkösiä.


    • FairyTale

      Hei! Olipas virkistävää lukea mielipiteesi! Itse haluaisin olla täysin luonnollinen meikkaamisen suhteen (eli ilman meikkiä) mutta aikuisiän akneni, couperosa ja ihottuma on niin pahana että välttääkseni liialliset katseet ihmisten ilmoilla olen yrittänyt peittää virheet meikkivoiteella ja puuterilla. Se inhottaa, sillä en haluaisi niitä käyttää. Ihoni ei selvästikään tykkää meikistä ja punottaa entistä enemmän meikkien poiston jälkeen, mutta minkäs teet. Teininä olin niin hehkuvaihoinen että ei ollut kuin yksittäisiä finnejä silloin tällöin. No, jokaisen lienee ristinsä kannettava? Tsemppiä sinulle!

    • pian aikuinen nainen

      Perusmeikki kannattaa tehdä. Eikä se ole haitaksi iholle, päinvastoin.

      - meikin alusvoide
      - tummien silmänalusten peitevoide
      - joihinkin kohtiin meikkivoidetta
      - sipaisu puuteria
      - vähän ripsiväriä

      Ihonpuhdistukset, kasvovedet, kosteusvoiteet tähän lisäksi.

      • hipphurri

        Tummat silmänaluset? Miksi niitä olisi kaikilla, itse olen nähnyt sellaisia vain jossain kauhuelokuvissa kuolleista heränneillä . .


      • Lucky Luce

        Kerropa miksi "kannattaa" tehdä? Ja mihin perustat sen, että kemikaalit naamalla on parempi kuin ilman? Sinulla taitaa olla vielä matkaa aikuisuuteen... Jokainen taaplaa tyylillään, mutta meikkaamisen tai meikkaamattomuuden pitäisi lähteä itsestä eikä ulkoisista paineista. Aloittajalle onnittelut itsenäisestä ajattelukyvystä.


      • --Justiina--
        Lucky Luce kirjoitti:

        Kerropa miksi "kannattaa" tehdä? Ja mihin perustat sen, että kemikaalit naamalla on parempi kuin ilman? Sinulla taitaa olla vielä matkaa aikuisuuteen... Jokainen taaplaa tyylillään, mutta meikkaamisen tai meikkaamattomuuden pitäisi lähteä itsestä eikä ulkoisista paineista. Aloittajalle onnittelut itsenäisestä ajattelukyvystä.

        Kai mäkin nyt kannan korteni tähän keskusteluun. :) Itse metallialalla työskennelleenä kosmetologi suositteli meikkivoiteen käyttöä ihon suojaksi metallipölyä vastaan. Kevyt meikkivoide ei ole iholle pahaksi. Puuteri on pahempi varsinkin hikoillessa. Se kun tukkii ne ihohuokoset.
        Ja on tärkeää pitää huolta ihon puhdistuksesta käyttää meikkiä tai ei. :)


      • ottaisit selvää

        Tummia silmänalusia ei tule kaikille, ne ovat väsymystä, mutta jos on jatkuvasti niin ovat jo vitamiinien puutosta.


      • puskalisko
        ottaisit selvää kirjoitti:

        Tummia silmänalusia ei tule kaikille, ne ovat väsymystä, mutta jos on jatkuvasti niin ovat jo vitamiinien puutosta.

        minkä vitamiinin puutosta? Joillakin on tummat silmänaluset ihan kasvon luiden ja silmäkuoppien rakenteen takia.


    • Hyvä aloitus!++++

      Se on hyvä, että ihmisellä on omat mielipiteet. Joku jo leimaa sen ylimieliseksi, tottakai, siihen saat tottua. Kun ihminen omaa mielipiteen, tässä maassa sitä ei osata pitää vain mielipiteenä, vaikka se koskisi etupäässä omaa ihoa ja omaa naamaa, vaan johan on joku toitottamassa, miten ylimielinen olet. Älä välitä siitä: ne ihmiset eivät tule koskaan kypsymään ja aikuisenakin tulet kuulemaan siitä. Sinulle tullaan kertomaan, miten kuuluisi ajatella, minkä ikäisenä sinun kuuluu numeroidesi mukaan olla mitäkin stereotypiaa, ja mitä mielipiteitä sinulla voi olla. Vaikka ne olisivat ihan asiallisia kuten tämä.
      Sitten sinulle tullaan kertomaan, miten sinulla on väärä asenne tai miten olet agressiivinen (vaikka et siis olisi) jos et suostu muuttamaan mielipidettäsi esim. enemmistön mukaan, vaikka perustelisit kuinka hyvin. Ja vaikka asia koskisi eniten sinua itseäsi.
      Tämä siis näistä muutamista kommenteista johtuen.

      Tässä maassa, saat tottua siihen todellakin. Kirjoitusvirheisiin puuttuminen on tärkeämpää kuin asian ymmärtäminen.... Joopa joo.
      Älä siis itse sorru siihen.

      On tosi hienoa, että ensinnäkin olet asiaa ajatellut, ja että voit hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. On hienoa, että osaat ajatella omilla aivoillasi ja itse tehdä ratkaisuja. Riippumatta massasasta ja mainoksista! Se on todella hyvä asia. Kaikessa. Ottaa selvää, miettiä itse, omalta kohdaltaa, päättää itsenäisesti omat mielipiteensä, ja olla rehellinen.
      Tässä asiassa on etenkin hienoa, että hyväksyt oman aidon itsesi, oman ikäsi ja mietit asiaa monelta kannalta. Se kertoo, että sinä olet viksu!

      Tottakai, sitten on ihmisiä, jotka ovat eri mieltä. Jopa joku vanhempi heti otti uhkana, että kyllä sinun pitää nyt ymmärtää meikkaajia!!!
      Ööö... Onpa 13-vuotiaan kirjoitus uhkaavaa, kun tarvii oikein varmistella.
      Kyllä moni ymmmärtää luonnostaan että on eri mielipiteitä, vaikka uskaltaisikin olla omaansa.

      Minä itse meikkaan kyllä, mutta voin sanoa, että ei sinun sinänsä tarvitse. Minun meikkaamiseni nimittäin, ei sekään ole muista kiinni. En koe mielipidettäsi uhkana enkä väheksymisenä mitenkään. Itse meikkaan enemmän talvella, ja kesällä, kun kasvot saa väriä, en koe sitä niin tarpeelliseksi. Olen mielestäni nätimpi meikillä, tosin, aina ei jaksa.

      Olen samaa mieltä siinä, ettei ala-asteikäisten tarvitsisi meikata ollenkaan! Se on liian nuori, siis kokeilla, juu, voi, muttei meikata. Ei tarvitsisi olla lapsilla meikkejä, topattuja liivejä ja tuntuu että lapsista jo tehdään pedofiilien houkuttelijoita nykyään. Koen sen hieman pervona, ettei lapset saa olla lapsia: ilman meikkejä, ja olla vaan, kehittyä omaan tahtiinsa. Ei alle 12-vuotiaan tarvitse olla tällätty, seksikäs eikä sen semmoista, kouluun ei tosiaan meikkiä tarvitsisi.
      Liian nuorena aloitettu meikkaaminen myös ihan vanhentaa ihoa.

      On tosi hienoa, että uskallat olla oma itsesi. Se ON kypsää!
      Ja olen samaa mieltä osittain ainakin ja monessa asiassa, osittain sitten hieman eri mieltä. Se on tosi jees.
      Kaikkein terveintä on hyväksyä itsensä oikeasti sen ikäisenä kun on, vanhentamatta tai nuorentamatta, mutta elää elämäänsä, eikä numeroita.
      Kaikilla on varaa omaan mielipiteeseensä, jatka vain jatkossakin asioiden pohtimista ja oman tien kulkemista.

    • ennenwanhaan 80's

      Mitähän tarkoitat "ennen vanhaan"? Ethän ollut vielä edes olemassa "ennen vanhaan" :D
      Kävin peruskoulun 80-luvulla ja kyllä jo kuudennella luokalla viimeistään alkoi luokkakuvissakin näkyä pakkelia tytöillä ja niitä kasari-hiuslakka-värjättyjä-hiusmalleja. Täytin itse 13 vuonna 1987 jolloin oli Suomessa ns. juppiaika ja otsonikato johtuu varmaan silloisesta hiuslakan suihkuttelusta saadakseen Miami Vice tyyliset kampaukset miehilläkin :D

    • tällänen

      Heh, olen 18 vuotias nuori nainen ja pidän itseäni kauniina oli sitten meikkiä tai ei ja useimmiten sitä ei ole. Näyttää ihan tarpeeks hyvältä ku laittaa hiuksii vähäsen vaa. On se vähä yliarvostettuu ainakin omasta mielestä et joka aamu pitäs naama 'pistää kuntoo' ku oman alavalinnan puolesta siitä ei tarvia ees murehtia. Mut hei kuki tallaa tyylillää piä sie 13 vuotias tyttö vaa kiinni omista aatteistas ja hyvi menee!!

    • luonnollinen

      inhoan niitä varsinkin tämän hetken teinejä joilla on naama täynnä pakkelia, naama on oranssi ja kaula valkonen. eikö ne ite huomee kuinka noloo se on? itse en käytä kuin ripsaria ja kulmani käyn värjäyttämässä. en ole koskaan käyttänyt meikkivoidetta, aurinkopuuteria tai poskipunaa jota sitäkin tuntuu joskus joillakin olevan hieman liikaa. se että yritetaan peittää virheitä naamasta, okei ehkä jotkut mustapäät mutta jos omaa finnejä niin itse en ainakaan ole huomannut että meikki niitä peittäisi. moni katsoo kaukaa että wow! ja lähelle tullessaan paljastuu karu totuus että ton paksun meikkikuoren alla lymyää kasa näppylöitä. sitä paitsi eihän ne koskaan häviä kun iho ei saa hengittää koskaan! itselleni on poika ja tyttöpuoleiset ystävät ja kaverit sanoneet että olen hyvännäkönen ja olen siihen tyytyvinen siltä osin että sitä ei tee meikki vaan LUONNOLLISUUS.

    • tiedän

      Hyvä nuori nainen , aito kauneus on aito heti näkee mitä saa ei tarvii aamulla järkyttyä kun maalit on levinny pitkin pärstää ja sitten pestään pois niin paljatuu sateen hakkaama lehmän paska , pettymys tietenkin sen mukainen...... JATKA VALITSEMALLASI LINJALLA anna toisten pilata ihonsa........

    • exsnuori

      Olet fiksu tyttö.Ei muutenkin kaunis nuori ihminen tarvitse meikkejä.Kaamea katsoa näitä pakkeloituja lapsija, vaikuttavat ihan kevytmieliseiltä...........naiseksi ei voi alakouluikäistä luokitella.
      Tämä on sitä karmeata nykyaikaista bisnesmaailmaa. Kaupatan kaikenlaista ihmeitä tekevää kemiaa, joka loppujen lopuksi on haitallista ihmiselle. Iho vanhentuu nopeammin pakkeleiten alle ja allergiat lisäntyy.
      hyvää kesää kaikille tytöille ja unohtaka meikit. Olette ilman 1000x kauniimpia.

    • naisia kunnioittava

      Kyllä nuoret näyttävät luonnostaan kauniilta, ilman meikkiäkin. Mutta vanhemmiten "rupsahtaa" ja ehkä silloin "pakkelia" tarvitaan. :)

      • Nainen...

        Oletko sinä "naisia kunnioittava" mies? Jos olet, niin ei ne kaikki miehetkään vanhemmiten komistu, mutta silti me naiset niitä jaksamme katsella. Kurttuisina tai ei. Ja totta, varsinkin nuorten iho on kaunis, älkää peittäkö sitä! Kevyt meikki, jos haluaa, muttei ole tarpeellista.


    • foxylady

      Hei ystäväiseni! Olen 43-vuotias, ja elämäni aikana minut on meikattu kaksi kertaa. Olen erittäin tyytyväinen ihooni ja terveet elämäntavat ovat pitäneet sen nuorekkaana. Ihmiset arvioivat ikääni yleensä tuonne 36 v:n paikkeille. Nyttemmin hiusteni harmaantuessa olen myös jättänyt niiden värjäämisen, on oikeastaan huomiota herättävämpää olla meikkaamatta. Parasta maailmassa on se, että ihmiset ovat erilaisia ja ajattelevat eri tavalla, joten usko itseesi, kulje ryhdikkäänä ja hymyile - se on paras meikki!

    • Antuanette34

      Aloittaja taittaa olla tyyppillinen suomalainen muija. Croksit ja verkkarit vielä puuttuu. Ei ole ihme, että suomalaiset miehet tuo vaimoja ulkomailta, kun täällä on niin reekkakuskimaiset naiset. Jatka samaan malliin ja pidä hauskaa tyttöystäväsi kanssa, koska miestä et saa ikinä.

      • Tervemenoa Venäjälle

        Moni kakku päältä kaunis mutta silkkoa sisältä. Ja ei ole suomalaisessa miehessäkään kehumista...


      • hametyttö

        Saattaa olla ihan hyvä, että kaltaisesi "niin hienot miehet" ette halua näitä "rekkakuskimaisia" naisia, en usko, että he olisivat onnellisia sun kaltaisten miesten kanssa. Oikeasti hyviä miehiä löytynee vielä, tehdään me naiset heidät onnellisiksi.

        Kuinkas paljon aikaa muuten itse käytät ulkonäkösi eteen aamuisin? Kiiltävät hiukset sudittuna ja puhtaina, parta ajettuna, ei grammaakaan ylimääräistä vyötäröllä? Hyvät käytöstavat, NAISIA ARVOSTAVA ASENNE, suuri palkkapussi jne. Eikö kuulosta tutulta? Ei ihme, ei meistä kukaan ole täydellinen.


    • meikitön

      Olen pian6-kymmentä,ihoni on kaunis enkä käytä mitään meikkivoiteita,sekä puutereita.on sanottu että olen kaunis ilman meikkiä. nuori 13v,olet järkevä tyttö.

    • meikkiä

      Meikkaaminen jokaisen oma asia,pidän kauniista silmistä,jotka ehostettu ripsivärillä,kajalilla,ei liikaa!

    • se aito demari

      Ei kiinnosta ketään. Olet vain luku tulevana veronmaksajana.

      • Ei Upille

        Eipä meidän keikalla mitään uutta, kyllä elämä elettävissä parhaimmin, mielestäni kansa vain jäljittelee turhia kaikessa, voisi olla yleisönähtävyykksillä firman puolesta meikkaamiset ja kirkolla naimisen puolesta ja kiini veti raha-huolissa like-elämällä, joten katsotaanpa?


    • Sanelma*

      Asiallinen kirjoitus ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Sen verran keskiäkäisenä täti-ihmisenä kuitenkin laitan jäitä hattuun, että kokemuksesta tiedän nuoren murrosikäisen ihmisen olevan hyvin ehdoton ja jyrkkä mielipiteissään, laiva saattaa jyrkästikin muuttaa kurssiaan iän myötä, elämänkokemuksen karttuessa ja elämäntilanteiden vaihdellessa. Yleisesti, ei koske välttämättä vain meikkausta, joka loppujen lopuksi on yksi hyttysen pissa valtameressä.

    • musta maria

      Olen pian 45v nainen ja olen ihan kiitollinen että erilaisia meikkituotteita on saatavilla koska nyt niitä iho ongelmia sitten on kun ei nuorena ollut, muutamaa allergia katastrofia lukuunottamatta.
      Olisihan se mahtavaa kun olisi kaunis tasainen iho ja luonnostaan vahvat värit kulmissa ripsissä, vaan kun ei ole, ripseni ovat kyllä pitkät mutta niinkuin monella, ei ne silti erotu samoin kuin esim latino naisilla.
      Olen ihan samaa mieltä kuitenkin että malttia meikkaukseen, päivittäis käytössä luonnollisempi look olisi paikallaan hyvinkin monelle, ero on niin valtava joskus joidenkin kohdalla kun he ovat meikittä tai meikillä.
      Meikki värit on myös naisten leikkejä väreillä :) sitä on niin kauniita sävyjä esim.kynsilakoissa että väristä tulee hyvälle mielelle, samoin huulikiiltoja punia on hyvin hienoja, herkullisia ja nättejä värejä, värien paljous on varmasti yksi syy siihen että naiset meikkaavat enemmän, värit kun vaikuttavat monin tavoin.
      Enemmän itseäni ihmetyttää se kuinka kalliita useat meikit ovat, mitään eroa en näe omissa tai toisen ripsissä onko niissä 5e vai 25e ripsiväri ja hyväkin meikkivoide näyttää kamalalta kasvoissa jos väri on väärä tai huonosti laitettu.
      Yleisesti olen sitä mieltä että kosmetiikka tuotteita on markkinoilla jo aivan tarpeeksi ja liikaa, tosin ei liene tuotetta nykypäivänä mistä ei ole ylitarjontaa, kaikesta voisi vähentää hyvinkin paljon ja silti tarjontaa kaikessa olisi aivan riittävästi.

    • Finnitön 26-vee

      Jollei sinulla ole finnejä, ole iloinen ja onnellinen. Finnittömyys ei ole mikään merkki mistään muusta, kuin epäterveellisestä ruokavaliosta ja siitä, ettei juo vettä tarpeeksi. Akne on antibiooteilla hoidettava sairaus ja oikea ongelma. Nauti kauniista, puhtaasta ihostasi ja käännä luonnollisuus voitoksi. Tosi yksipuolinen maailma olisi, jos kaikilla on ripsienpidennykset ja botoxit ylähuulessa, luonnollisuus on vaihtelua sen kaiken keskellä :)

      • puskalisko

        lääketiede ei tunne aknen syytä, eikä aknesta ole automaattisesti merkki huonosta ruokavaliosta. Toki hyvä ravinto on muuten terveellinen, ihollekin, mutta ei se vaikeaa aknea paranna. Jos puhutaan sellaisesta aknesta johon pitää jo harkita Roacuttania ja antibiootteja, niin aika moni tässä tilanteessa oleva on jo ruokavalioita siinä kokeillut.

        Mutta jos löydät tieteelliset kriteerit täyttävän tutkimuksen, jossa osoitetaan aknen ja ruokavalion yhteys, niin luen mielelläni.


      • akne ihoinen

        Antibiootit saattavat auttaa vain hetkellisesti akneen. Antibiootteja muuten kannataa välttää, koska ne alentavat immuunia ja altistavat sairauksille. Akne saattaa johtua myös hormonihäiriöstä, jos sitä on aikuisella, eikä siihen antibiootit auta.


      • zozzuz
        puskalisko kirjoitti:

        lääketiede ei tunne aknen syytä, eikä aknesta ole automaattisesti merkki huonosta ruokavaliosta. Toki hyvä ravinto on muuten terveellinen, ihollekin, mutta ei se vaikeaa aknea paranna. Jos puhutaan sellaisesta aknesta johon pitää jo harkita Roacuttania ja antibiootteja, niin aika moni tässä tilanteessa oleva on jo ruokavalioita siinä kokeillut.

        Mutta jos löydät tieteelliset kriteerit täyttävän tutkimuksen, jossa osoitetaan aknen ja ruokavalion yhteys, niin luen mielelläni.

        Niin, akne ei välttämättä ole merkki _huonosta_ ruokavaliosta mutta saattaa olla yliherkkyyden osoitus jollekin ruoka-aineelle, ei ole siis sama asia kuin allergia. Yliherkkyyden toteaminen on taas ihan järjettömän hankalaa, joskus melkein mahdotonta. Yliherkkyydet aiheuttavat monesti juuri iho-ongelmia sekä allergisen nuhan kaltaisia oireita. Kyllä tästä olen sen verran joka puolelta lukenut, jokainen voi itse etsiä netistä, en ole niitä lukemiani linkkejä mihinkään säästänyt kun oman ongelman olen jo ratkaissut. Ei ollut akne, mutta iho-ongelma kuitenkin :) Tuossa tiedon etsinnän lomassa tuli luettua aika monta kymmentä ellei sataa sivua asiaa aiheesta ruoka-aineet ja iho...


      • puskalisko
        zozzuz kirjoitti:

        Niin, akne ei välttämättä ole merkki _huonosta_ ruokavaliosta mutta saattaa olla yliherkkyyden osoitus jollekin ruoka-aineelle, ei ole siis sama asia kuin allergia. Yliherkkyyden toteaminen on taas ihan järjettömän hankalaa, joskus melkein mahdotonta. Yliherkkyydet aiheuttavat monesti juuri iho-ongelmia sekä allergisen nuhan kaltaisia oireita. Kyllä tästä olen sen verran joka puolelta lukenut, jokainen voi itse etsiä netistä, en ole niitä lukemiani linkkejä mihinkään säästänyt kun oman ongelman olen jo ratkaissut. Ei ollut akne, mutta iho-ongelma kuitenkin :) Tuossa tiedon etsinnän lomassa tuli luettua aika monta kymmentä ellei sataa sivua asiaa aiheesta ruoka-aineet ja iho...

        Akne ei ole sama asia kuin allergia tai yliherkkyys.

        Finnitön 26-vee kirjoitti, että finnit olisivat merkki huonosta ruokavaliosta. (Tai ei kirjoittanut,mutta ilmeisimmin tarkoitti näin.) Se ei pidä paikkaansa!

        Jos halutaan puhua faktoista, ei riitä on "omalta kohdaltaan" jonkin asian ratkaissut. "Omalta kohdaltaan ratkaiseminen" ei ole sellainen tieteellinen näyttö, jota kysyin. Siinä olet ihan oikeassa, että googlettamalla löytää kaikenlaisia terveys- ja elämäntapaohjeita.

        Joitakin vain ei auta vaikka miten tarkasti noudattaisi x-dieettiä.


      • hirmuakne
        akne ihoinen kirjoitti:

        Antibiootit saattavat auttaa vain hetkellisesti akneen. Antibiootteja muuten kannataa välttää, koska ne alentavat immuunia ja altistavat sairauksille. Akne saattaa johtua myös hormonihäiriöstä, jos sitä on aikuisella, eikä siihen antibiootit auta.

        No kyllä antibiootti tehoaa, johtuu akne mistä hyvänsä. Hormonitoiminta on aina aknen taustalla, sen takiahan murkut sitä potevat, mutta yksilöstä riippuen akne voi itsepintaisesti pysyä keski-ikään saakka ja ylikin. Yleensä keski-iässä sitkeää aknea potevien vaiva alkaa luonnostaan hellittää. Joillakin on luonnostaan seborrooinen eli öljyvuotoinen iho, "vaiva" ilmenee murkkuna, kun hormoonit alkavat hyrrätä ja ominaisuus on ja pysyy. Roaccutan on ainoa lääke, joka tähän jossain määrin tepsii. Tosin itse olen syönyt kaksi Roa-kuuria, mutta ihoni on yhä hyvin rasvoittuva. Aknen se lopulta paransi, kolmekymppisenä.


    • 5

      ketävarten se alapää seevataan

    • täti nokkonen

      Niin, ei 13-vuotiaana tosiaan tarvii meikata ja kasvothan ovat tuossa iässä vielä luonnostaan "somat" ja nuori ihminen on aina kaunis.
      Mutta tyttö, sinäkin vanhenet, ja huomaat että tulet meikkiä tarviimaan vielä jossain elämäsi vaiheessa....

    • miesnäkökulma

      Näin miesnäkökulmasta katsottuna arvostan eniten naisia, jotka eivät meikkaa. Nainen on myös ilman meikkiä kaikista kaunein, sillä kaikki keinotekoinen yleensä vain rumentaa, poistaen luonnollisuutta. Naisessa kasvot, silmät ja etenkin hiukset tekevät tosi paljon ulkonäöstä. Kaikki naiset ovat omalla tavallaan kauniita, kunhan vaikutelmaa ei ole pilattu meikeillä.

      Meikeittä esiintyvällä naisella on myös hyvä itsetunto ja hän arvostaa itseään sellaisena kuin hän on. Sellainen ihminen arvostaa myös muita sellaisena kuin he ovat. Tällaisen naisen kanssa on paljon helpompi tulla toimeen, kun ei turhaan pyöritä joutavanpäiväisten asioiden ympärillä.

      Oma vaimo meikkaa todella harvoin (kerran muutamassa vuodessa) johonkin tilaisuuksiin. Hän näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta, koska ei ole tuhonnut ihoaan meikillä. Kaikki iholle levitetty imeytyy kuitenkin sisään ja sitä kautta meikkien myrkyt tuhoavat ihon. Elämä vaimon kanssa on myös helppoa, kun päivittäin ei tuhlata aikaa tähän joutavanpäiväisyyteen. Takana on jo yli kaksi vuosikymmentä yhteistä elämää.

      Nuorena oli ollut tyttöystäviä jotka meikkasivat, eikä päivä lähtenyt millään käyntiin kun siihen turhuuteen meni aikaa. Missään ei voinut esiintyä omana itsenään. Suhde ei kestänytkään kovin kauaa, koska vain epäoleelliset asiat olivat tärkeitä. Ihminen, joka ei kestä edes omaa itseänsä aitona omana itsenään, ei kestä myöskään normaalia elämän arkea.

      • asiantuntija10

        No huh huh ! Kyllä te olette sitten hyviä ihmisiä.
        Ennen kuin kirjoittelet valheita tä¨nne, niin ota selvää ihon toiminnasta ja kosmetiikkatuotteista. Sitä varten iho on olemassa, että se SUOJAA ulkoapäin tulevilta epäpuhtauksilta. Ei sinne noin vain kaikki partikkelit imeydy. Kosmetiikassa on kehitetty erilaisia hoitoaineiden KULJETTIMIA jotka ovat niin pieniä että imeytyvät ihoon HOITAEN. Oikein valittu meikkikin suojaa ihoa mm. ilmansaasteita, auringon polttavia säteitä ja kylmyyttä sekä viimaa vastaan. Parempi on puhdas meikki iholla kuin katupöly, pakokaasupäästöt jne.
        Kaikkein tietämättömimmillä on ne jyrkimmät mielipiteet.
        Onhan se hyvä ettei vaimo meikkaa, ei tule liikaa huomiota muilta miehiltä.
        Meikki vähentää rumuutta.


      • akkahki

        Minusta tuntuu siltä, ettei suurin osa miehistä edes tunnista, onko naisen kasvoilla meikkiä vai ei. Tietenkin nämä hölmöt jotka meikkaavat naamansa aivan oranssiksi ja muutenkin vetävät koko homman pelleilyksi, heidät tunnistaa sokeakin. Mutta luonnollisen näköinen, taidokkaasti tehty ja piirteitä korostava meikki - sitä ei moni mies hoksaa ollenkaan. Katsokaas kun meikkaaminen ei tarkoita sitä, että naamalle olisi sentin paksuinen kerros puuteria jne. Moni mies ei myös tunnu ymmärtävän, mitä meikkaaminen sisältää. Itselläni meikkaamiseen menee korkeintaan 10 minuuttia aamuisin, en ymmärrä miten joku saa käytettyä kaunistautumiseen tuntikausia.

        Miksikö meikkaan? Koska tunnen itseni kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi. Minulla on luonnostaan todella tummat silmänaluset, niille ei mahda elämäntavoilla, ruokavaliolla jne yhtään mitään. Minulla on myös isot kauniit silmät ja huulet, ja haluan niitä korostaa. Iho ei todellakaan meikkaamisesta kärsi, jos käyttää mahdollisimman luonnollista kosmetiikkaa ja huolehtii siitä, että pesee meikit hyvin pois ennen nukkumaanmenoa. Meikkiä ei tietenkään tarvitse joka päivä laittaa, jos päivällä ei ole tiedossa mitään erityisempää ohjelmaa niin olen meikkaamatta. Ja ei, en todellakaan näytä ikäistäni vanhemmalta vaikka olenkin meikannut pitkään. Ihon vanhenemiseen vaikuttaa paljon muun muassa geenit, ruokavalio, muut elämäntavat jne. Meikkaaminen voi vanhentaa ihoa, jos ei huolehdi ihon puhdistuksesta.

        En ymmärrä, miten meikkaaminen liittyy siihen, ettei voisi esiintyä omana itsenään. Kyllä minä olen ihan sama henkilö meikkien kanssa tai ilman, tai verkkareissa tai kauniissa puvussa. Minä se olen, korkeintaan vähän paremman tai huonomman näköisenä - omasta mielestäni. Minulla on paljon ystäviä, jotka eivät meikkaa oikeastaan koskaan, eikä minulla ole mitään ongelmaa asian kanssa. Jokainen päättää asiasta itse. Oma mieheni ei valita meikkaamisestani, ilmeisesti hän pitää minua kauniina ilmankin meikkiä. Itse kuitenkin koen olevani kauniimpi ehostuksen kanssa, ja onko se väärin? Ei minusta. Koen itseni silloinkin kauniimmaksi, jos olen hoikassa kunnossa. Olen ilmeisesti sitten turhamainen ja omistan surkean itsetunnon, mutta eiköhän minun meikkaamiseni/meikkaamattomuuteni ole oma asiani.


      • puskalisko

        minäkin olen tehnyt sen havainnon, että useat miehet eivät edes huomaa hyvintehtyä ja kohtuullista ehostusta. Mitä tekemistä tällä on itsetunnon kanssa?


      • zozzuz
        asiantuntija10 kirjoitti:

        No huh huh ! Kyllä te olette sitten hyviä ihmisiä.
        Ennen kuin kirjoittelet valheita tä¨nne, niin ota selvää ihon toiminnasta ja kosmetiikkatuotteista. Sitä varten iho on olemassa, että se SUOJAA ulkoapäin tulevilta epäpuhtauksilta. Ei sinne noin vain kaikki partikkelit imeydy. Kosmetiikassa on kehitetty erilaisia hoitoaineiden KULJETTIMIA jotka ovat niin pieniä että imeytyvät ihoon HOITAEN. Oikein valittu meikkikin suojaa ihoa mm. ilmansaasteita, auringon polttavia säteitä ja kylmyyttä sekä viimaa vastaan. Parempi on puhdas meikki iholla kuin katupöly, pakokaasupäästöt jne.
        Kaikkein tietämättömimmillä on ne jyrkimmät mielipiteet.
        Onhan se hyvä ettei vaimo meikkaa, ei tule liikaa huomiota muilta miehiltä.
        Meikki vähentää rumuutta.

        Mietin sitäkin kun jotkut sanovat meikit tukkii huokosia ja on pahaksi muutenkin. Sitten nämä samat laittavat kuitenkin kasvovoidetta yms. Kosmetiikkaa sekin on joka on kasvoilla koko päivän!!!

        Onneksi meillä on sentään vapaus valita meikkaammeko vai emme ja hyvä niin. Jokainen tekee omalla tavallaan.


      • JOKUATYYPPIA
        akkahki kirjoitti:

        Minusta tuntuu siltä, ettei suurin osa miehistä edes tunnista, onko naisen kasvoilla meikkiä vai ei. Tietenkin nämä hölmöt jotka meikkaavat naamansa aivan oranssiksi ja muutenkin vetävät koko homman pelleilyksi, heidät tunnistaa sokeakin. Mutta luonnollisen näköinen, taidokkaasti tehty ja piirteitä korostava meikki - sitä ei moni mies hoksaa ollenkaan. Katsokaas kun meikkaaminen ei tarkoita sitä, että naamalle olisi sentin paksuinen kerros puuteria jne. Moni mies ei myös tunnu ymmärtävän, mitä meikkaaminen sisältää. Itselläni meikkaamiseen menee korkeintaan 10 minuuttia aamuisin, en ymmärrä miten joku saa käytettyä kaunistautumiseen tuntikausia.

        Miksikö meikkaan? Koska tunnen itseni kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi. Minulla on luonnostaan todella tummat silmänaluset, niille ei mahda elämäntavoilla, ruokavaliolla jne yhtään mitään. Minulla on myös isot kauniit silmät ja huulet, ja haluan niitä korostaa. Iho ei todellakaan meikkaamisesta kärsi, jos käyttää mahdollisimman luonnollista kosmetiikkaa ja huolehtii siitä, että pesee meikit hyvin pois ennen nukkumaanmenoa. Meikkiä ei tietenkään tarvitse joka päivä laittaa, jos päivällä ei ole tiedossa mitään erityisempää ohjelmaa niin olen meikkaamatta. Ja ei, en todellakaan näytä ikäistäni vanhemmalta vaikka olenkin meikannut pitkään. Ihon vanhenemiseen vaikuttaa paljon muun muassa geenit, ruokavalio, muut elämäntavat jne. Meikkaaminen voi vanhentaa ihoa, jos ei huolehdi ihon puhdistuksesta.

        En ymmärrä, miten meikkaaminen liittyy siihen, ettei voisi esiintyä omana itsenään. Kyllä minä olen ihan sama henkilö meikkien kanssa tai ilman, tai verkkareissa tai kauniissa puvussa. Minä se olen, korkeintaan vähän paremman tai huonomman näköisenä - omasta mielestäni. Minulla on paljon ystäviä, jotka eivät meikkaa oikeastaan koskaan, eikä minulla ole mitään ongelmaa asian kanssa. Jokainen päättää asiasta itse. Oma mieheni ei valita meikkaamisestani, ilmeisesti hän pitää minua kauniina ilmankin meikkiä. Itse kuitenkin koen olevani kauniimpi ehostuksen kanssa, ja onko se väärin? Ei minusta. Koen itseni silloinkin kauniimmaksi, jos olen hoikassa kunnossa. Olen ilmeisesti sitten turhamainen ja omistan surkean itsetunnon, mutta eiköhän minun meikkaamiseni/meikkaamattomuuteni ole oma asiani.

        Ihan niinkuin omaa tekstiäni olisin lukenut! Kuvailit minun kasvojenpiirteetkin :D
        Olen 100% samaa mieltä. Ainoa eroava asia on, että olen vasta 17-vuotias. Minullakin on TODELLA tummat silmänaluset, ilman meikkiä kaupassa olen sattunut näkemään ohimennen peilistä oman naaman... Aivan kuoleman sairaalta ihmiseltä näytän ilman silmänalusien peittämistä. Itseruskettava talvella ja ruskettuminen kesällä peittää niitä hieman...
        Ja mitä muuhun tulee:
        Neutraalinvärisillä luomiväreillä ja ripsarilla korostan silmiä. Pienikin määrä tekee todella paljon!

        Se on minulle ihan sama jos jotkut eivät halua meikata. Minulla on paljon ystäviä jotka näyttävät ihanan luonnonkauniilta ilman meikkiä, enkä huomaa heissä eroa meikittä tai meikillä. Itse kuitenkin olen PALJON itsevarmempi meikillä. Omat kasvonpiirteet vain vaativat sitä... Eikä meikkaaminen varmaankaan ole ainoa asia joka on periaatteessa ''turhaa'' nykypäivänä. Sisustaminenkinhan on puhdasta estetiikkaa :)


      • HUUHAAN VIHOLLINEN
        zozzuz kirjoitti:

        Mietin sitäkin kun jotkut sanovat meikit tukkii huokosia ja on pahaksi muutenkin. Sitten nämä samat laittavat kuitenkin kasvovoidetta yms. Kosmetiikkaa sekin on joka on kasvoilla koko päivän!!!

        Onneksi meillä on sentään vapaus valita meikkaammeko vai emme ja hyvä niin. Jokainen tekee omalla tavallaan.

        Todella huvittaa lukea tuossa ylempänä ollut meikittömien aitouden ja hyvyyden ylistys. Siinä se hyvyys näkyy, kun itsekehu oikein haisee ja meikkaavia naisia leimataan jotenkin pinnallisemmiksi, ellei peräti moraalisesti huonommiksi!

        Ja sitten lässytys meikkien haitallisesta vaikutuksesta kauneuteen. Ne muka pilaavat ihoa.

        Meikit eivät pilaa ihoa, ne jopa suojaavat sitä. Eniten ihoa pilaa aurinko ja suojaamatonta ihoa eniten, minkä te saunapuhtaat pulmuset voisitte yrittää painaa puhtoiseen kalloonne. Toiseksi pahin on tupakointi.

        Meikit eivät myöskään aiheuta eivätkä pahenna aknea, ellei tungeta pakkelia pakkelin päälle ihoa puhdistamatta. Meikki on poistettava. Mutta varsinkin mineraalimeikkien pigmenttiaineet EIVÄT tuki huokosia. Ne saattavat jopa parantaa ihon pintakosteutta, joka saattaa VÄHENTÄÄ huokosten tukkeutumista kuolleista sarveissoluista ja ihon omista rasvoista, jolloin bakteerit pääsevät jylläämään ja aiheuttamaan tulehduksen. Saunapuhtaat pulmuset voisivat painaa tämänkin puhtoiseen kalloonsa.

        Miten nainen oppii ehostamaan itseään itselleen sopivalla tavalla käyttämättä meikkiä? Jos sitä ihomaalia kerran pari vuodessa lääppii naamalleen, ei ihme, että lopputulos on kuin pikkulapsen harakanvarpaat verrattuna sujuvaan kaunokirjoitukseen. Tekemällä oppii, myös ehostuksen.


    • äiti -85

      Fiksu likka!! :) Ihanaa elämää Sinulle!

    • sielun sisko

      Olen kanssasi samaa mieltä! :) Ala- ja yläasteella ollessani minua ärsytti ja ärsyttää vielä lukio- ja ammattikoulu aikanani, että kaverini meikkaavat. En tarkoita että siinä olisi jotakin erityisen väärin, mutta se, että porukka laittaa 10 cm:n kerroksen meikkivoidetta, jotta iho näyttäisi paremmalta! Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Ollessani n. 12 vuotias teetin itselleni paidan, jossa luki: "Rumat meikkaa" :D mielestäni se oli oikein oiva silloin. Tosin, nyt paita on minulle liian pieni mutta periaatteesta pidän kiinni. Meikkaan silloin tällöin ja hyvin vähän aina kun sattuu olemaan sellainen olo. Luonnollisena on paljon mukavampaa olla, eikä tarvitse kouluaamuisin herätä tuntia aikasemmin vain siksi, että täytyy alkaa naamaa maalaamaan ;)

      Älkää siis ymmärtäkö minua väärin. En ole mitenkään meikkaamisen vastustaja mutta nyt käyttäkää järkeänne: Yleinen virhe, minkä nuoret tytöt tekevät on se, että laittaessaan meikkiä he A. ovat valinneet TÄYSIN väärän värisen meikkivoiteen (esim. vaalealle iholle vahvasti oranssin sävyisen) ja kun sitä kerran laitetaan vain naamaan, niin kaulan ja kasvojan väriero on kauhea! Eli suosittelen valitsemaan sen meikkivoiteen värin lähimmäksi omaa ihoa, B. kun laittaa meikkivoidetta, niin sitä ei tosiaan tarvitse laittaa monia senttejä, koska se näyttää ainakin minusta siltä, että hänen naamansa tukehtuu! Ihohuokoset eivät saa happea vaan ne tukkeutuvat ja tämä on mahdollisesti yksi iloinen syy finneihin.
      (en ole ottanut asiasta täysin selvää, mutta tämä on vain mielipiteeni...)

      Ei ole siis ollenkaan väärin olla meikkaamatta tai meikata (kohtuudella) ! :)

      • puskalisko

        ymmärrän pointtisi, mutta ei kai sitä nyt ihan kymmenen sentin pakkelikerrosta kellään ole? Mietin vaan että miten sen saa pysymään ja eikö kannattaisi kuitenkin vaihtaa rautakaupan tuotteet kosmetiikkaan.

        Asia ei taida ihan niin yksinkertainen, että olisi vain kahta ihmistyyppiä; niitä joilla on "10 cm:n kerros meikkivoidetta" ja niitä jotka eivät meikkaa lainkaan.

        Mites olisi sellainen ihan pieni, niin sanottu kohtuullinen määrä jotain hoitavaa ja peittävää tuotetta? Tietysti vain jos tarvitsee, mutta monet tarvitsevat.


    • kautta aikain

      kauneushoito on vain laumasieluisten rumuuden peittelyä ja käveleviä maalimainoksia, luomututotteilla on kysyntää, mutta tarjontaa ei riitävästi

    • Voi teitä

      Miesvinkkelistä katottuna naiset meikkaavat aivan liikaa. Kaiken lisäksi tämä meikkaaminen rasittaa/kuluttaa luontoa ja jopa saastuttaa. Kun on tyhjä kotelo sisältä, sitä pitää kaunistaa sitten ulkopäin, se on eräänlaista hengenköyhyyttä.
      Rinnastettaessa materialismiin, tyhjä olo pitää täyttää jollain tunteella, kuten omistamisen tunteella, sama tunne riittämättömyys meikkaamisessakin.

      Lopuksi kasku eräästä viisauden kirjasta:

      -Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla.

      Totisesti! Turhuuksien turhuutta on kaikki muu auringon alla, paitsi syöminen ja juominen!

    • Vain minä

      Olen 65-vuotias hyväihoinen mummo. En ole koskaan värjännyt hiuksiani enkä käyttänyt puuteria. Yksi huulipuna minulla on ollut, mutta hääpäivänä se särkyi mieheni taskussa enkä uutta ole ostanut. Koska olen vaalea, nuorena laitoin kulmakynällä väriä, mutta siitäkin olen luopunut. Hajusteista en pidä. En tykkää myöskään koruista. Reikiä en ole laitattanut korviini ja vain pienet kaula- tai nilkkakorut hyväksyn itselleni - joskus. Huolehdin kyllä hyvin hampaistani ja muustakin puhtaudestani. Varaa minulla olisi, mutta haluan olla luonnollinen.

    • eevantytär

      Meikkaaminen on hauskaa, hetki itsensä hemmottelua ja tulos näkyy heti peilistä. Sitten taas jaksaa lähteä hymyillen kohti ulkomaailmaa.

    • natural

      En ole meikannut koskaan, mutta hoidan kyllä ihoani kasvisperäisillä luomutuotteilla (puhdistus, kosteutus) ja terveellisellä ravinnolla (olen vege). Nyt 50 v. ja iho todella hyvässä kunnossa, kun en ole sitä meikeillä (ja liiallisella auringonotolla!) pilannut. Ryppyjä on tuskin lainkaan. Ikäiseni naiset ovat yleensä pilanneet ihonsa kemikaaleilla (ja sillä auringolla) todella pahasti, minkä takia he vanhetessaan maalaavat kavoilleen yhä paksumman kerroksen. Lopputulos on aika järkyttävä...Myös hiuksiani olen hoitanut luonnonmukaisesti, eikä harmaita hiuksia ole kuin muutama. Eipä silti, saavat rauhassa harmaantua, kun se aika tulee:)

      Kannattaa siis nuorena miettiä, alkaako meikata. Jos alat, niin 50-vuotiaana näytät PALJON ikäistäsi vanhemmalta, sillä kyllä se huono iho paistaa pakkelikerroksen alta.

      • Mademoiselle Mode

        "Ryppyjä on tuskin lainkaan". Mitähän tuokin tarkoittaa? Eikä harmaita hiuksiakaan? Mitenkähän on sen näkökyvyn laita, sekin on varmaan kuin nuorena? Ei kannata uskoa tällaisten huuhkajien pelottelua, että meikit pilaavat ihon. Menkää kosmetologille, niin saatte oikeat neuvot.
        Naama naturaalina ja tanttavaatteet sekä linttaan astutut läskipohjat jalassa, siinä on sitä suomalaisen naisen tyylikkyyttä !


      • natural
        Mademoiselle Mode kirjoitti:

        "Ryppyjä on tuskin lainkaan". Mitähän tuokin tarkoittaa? Eikä harmaita hiuksiakaan? Mitenkähän on sen näkökyvyn laita, sekin on varmaan kuin nuorena? Ei kannata uskoa tällaisten huuhkajien pelottelua, että meikit pilaavat ihon. Menkää kosmetologille, niin saatte oikeat neuvot.
        Naama naturaalina ja tanttavaatteet sekä linttaan astutut läskipohjat jalassa, siinä on sitä suomalaisen naisen tyylikkyyttä !

        Tosiaan! Unohdin mainita: näköni on täydellinen :) Mitään lukulaseja tai muitakaan laseja ei ole. Eikä tämä ole vain oma huomioni, vaan silmälääkärin vahvistama: näkökykyni todella on kuin nuorella:)


      • zozzuz
        Mademoiselle Mode kirjoitti:

        "Ryppyjä on tuskin lainkaan". Mitähän tuokin tarkoittaa? Eikä harmaita hiuksiakaan? Mitenkähän on sen näkökyvyn laita, sekin on varmaan kuin nuorena? Ei kannata uskoa tällaisten huuhkajien pelottelua, että meikit pilaavat ihon. Menkää kosmetologille, niin saatte oikeat neuvot.
        Naama naturaalina ja tanttavaatteet sekä linttaan astutut läskipohjat jalassa, siinä on sitä suomalaisen naisen tyylikkyyttä !

        Niinpä, ikävä kyllä se ulkonäkö on suurimmaksi osaksi geeneissä. Ja huom. juuri luin että esim. auringosta johtuvat rypyt ovat n. 80% sitä että olet ESITEINI-IÄSSÄ ottanut liikaa aurinkoa tai iho on palanut. Joten jos tämä pitää paikkansa niin se siitä ihon hoitamisesta sen jälkeen jos peli on osaltaan menetetty. Mutta geenit ne suurimmalti myös vaikuttavat. Suvussa nuoremman näköisiä naisia vanhanakin. Itse olen kohtuullisesti meikannut aina (mutta ei todellakaan ole ongelma liikkua ihmisten ilmoilla ilman meikkiäkään ja sitä teenkin kun ei aina viitsi tälläytyä) ikää on 38 ja papereita kysytty Alkossa sekä parikymppiset luulevat samanikäiseksi. No, eipä tuolla merkitystä, yksittäistapauksista EI ikinä voi päätellä mitän, ei minun kuten ei "natural" nimimerkinkään puolesta. Sanotaan myös että ulkopuolelta ihoa ei voi niin tehokkaasti hoitaa kuin sisältä, joten tästä päättelisimme että oikea ruokavalio on tehokkaampi kuin joku 100 euroa maksava ryppyvoide.


    • tyttö-24

      En itse ole koskaan tähän päivään mennessä meikkejä ostellut enkä käyttänyt. Mulla on jo ikää 24-v. Muutenkin joskus olen miettinyt mitä järkeä meikeissä on.
      Voi olla et näin myöhemmällä iällä tule edes opeteltua meikkien käyttöä.

    • solkkii

      Ikävä kyllä 99% naisista näyttää paremmalta (tyylikkäästi) meikattuna.

    • ole kaunis ja rohkea

      Minäkin päätin 12-vuotiaana, etten ikinä juo, polta tupakkaa, kiroile tai meikkaa. Arvatkaa miten kävi :D. No leikki leikkinä.
      Jokainen tehköön kuten haluaa, mutta kultainen keskitie on Kultainen Keskitie.
      Meikkaus on vain pieni osa huolehtimista, ei turhuutta, vaan maallisen tomumajamme arvostamista johon kuuluvat terveellinen ruokavalio, sopiva liikunta ja kehostaan kaikin puolin huolehtiminen. Ruumis on sielun temppeli. Ripsiväri on tällä hetkellä kun olet 13 varmasti riittävä meikki sinulle. >Joskus ehkä haluat vielä kokeilla kaikkea muutakin ja meikata enemmän omaksi ja muiden iloksi. Kaikkein tärkeintä on kumminkin huoliteltu ulkomuoto, miten sen sitten kukakin saavuttaa. Itsestään huolehtiva ihminen on ilo silmälle, ja antaa itsestään positiivisen kuvan.

    • irsku

      Meikkaaminen ei ole naisten velvollisuus tai oikeus se on naisten luonne ja naisten elämä.Nuorten ja vanhojen.Joillekin se on niin tärkeä ja joillekin ei.Itse mä tykkään olla luonnollinen.Iho on edelleen erittäin hyvää koska mä en käyttänyt kosmetiikkaa ajattelematta.Jos sä tykkäät itsesta semmosena ei kannata laittaa.

    • natural

      Sen vielä lisäisin, että meikkien ja hiusvärien kemikaalit eivät tuhoa pelkästään ihoa, vaan ovat vaaraksi koko elimistölle. Monet kemikaalit aiheuttavat syöpää ja muita vaarallisia tauteja. Jokin aika sitten nousi kohu, kun odottavia äitejä kehotettiin olemaan meikkaamatta ja värjäämättä hiuksia juuri näiden vaarallisten kemikaalien takia. Yleensäkin kaikkea, mitä odottavia äitejä kehotetaan välttämään, kannattaa muidenkin välttää. Näistä kemikaalien haitoista on paljon tutkimustietoa, mutta toistaiseksi meikkibisnes saa jyllätä rauhassa - ja sitä ruokkii naisten kroonisesti huono itsetunto. Mistä se johtuu, onkin sitten jo toinen juttu...

      Terveelliset elämäntavat (ravinto, liikunta, lepo), hyvä itsetunto (mikä näkyy mm. ryhdissä) ja iloinen mieli kaunistavat ihmistä paljon enemmän kuin keinotekoinen meikkikerros naamalla. Eikä meikkaamattomuus suinkaan tarkoita, että ihminen ei huolehtisi ulkonäöstään (niin kuin jossain aiemmin vihjattiin). Puhtaus, hyvä suuhygienia, siististi kammatut hiukset, kauniit vaatteet ja korut ovat nekin ulkonäköästään huolehtimista.

    • kukin tyylillään

      Vasta 16 vuotiaana aloin käyttää huulipunaa ja ripsiväriä koska vanhemmat vastustivat meikkaamista.
      Nyt 30v. meikkaan silmät, huulet ja juhliin mennessä panen vähän punaa poskiin ja ehkä puuteria jos on kiiltävät kasvot.

      Aamuin illoin niveä voidetta kasvoihin. Tuntisin itseni likaiseksi jos kasvot peittäisin paksulla meikillä.

    • rauhaa vaan

      Ei kannata liikaa funtsia tollasia juttuja... Jokainen taaplaa tyylillään..

      Tärkeää on se, että pitää huolta hygieniasta ja siisteydestä

    • Miehen mielipide

      Hyvä asenne! Miehenä voin sanoa, että luonnollisuus on kaunista ja kertoo hyvästä itsetunnosta. Itse aikanaan jahtasin mielummin niitä vähemmän meikattuja tyttöjä, ja myöhemmin pidin huolta siitä, etten vaimoksi huoli mitään meikistelijäkeikistelijää. Sellaista "high-maintenance" vaimoa tuskin kukaan haluaa, joka viettää aikansa kosmetiikkapöydän äärellä. Ja en ole mikään ituhippi nörtti, vaan johtavassa asemassa oleva sosiaalista elämää Helsingin keskustassa elävä 30-kymppinen mies, sellainen, jonka moni meikistelijäkin olisi halunnut.

    • kukkanaine

      Itse olen 29-vuotias, enkä ole meikannut koskaan, enkä todellakaan ole mikään tavallinen suomalainen crocs- tai verkkarimuija.
      Minua on aina sanottu "luonnonkauniiksi", mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan, kuka tahansa voisi olla luonnollisen kaunis, jos antaisi sille mahdollisuuden. Eniten minua huvittaa ihmisten kommentit siitä etten tarvitse meikkiä. Siis mitä hittoa, eihän sitä kukaan muukaan tarvitse?

      Olen monesti keskustellut ihmisten kanssa meikkaamisen turhuudesta ja joku ystäväni jopa kerran suuttui minulle mielipiteistäni. Ehdotin myös yhdelle ystävälleni, että jos hän ei laittaisi meikkiä, tarjoaisin hänelle koko illan kaljat. Ei suostunut!

      Mutta kuitenkin, asiaan. Saatan ehkä provosoida tahallani, mutta oikeasti olen tätä mieltä: Naiset sanovat etteivät meikkaa miehiä varten. Totta. Naiset myös sanovat, että meikkaavat vain itseään varten. Väärin! Naiset meikkaavat, koska muutkin naiset meikkaavat. Pitää pärjätä muille kilpailijoille. Sehän siinä kaikessa on takana.

    • Naturel by makeup

      On ihan ok, että 13-vuotias ei meikkaa. Itse olen yli nelikymppinen nainen ja olen (tietenkin) meikannut koko aikuisikäni. Se nyt vaan on yhtä luonnollinen asia kuin hampaiden pesu tai hiusten harjaus. Kaiken, myös meikkaamisen, tai sanoisin mieluummin ehostamisen, voi tehdä tyylillä.

    • Ei lapsille

      Olen itse sitä vastaan että lapset (alle 13-vuotiaat) meikkaa, enkä kyllä antaisi oman lapseni meikata ainakaan runsaasti vielä sen iän ylittäneenäkään. Korkeintaan puuteria alle 15-vuotiaille, yli 15-v:lle voisi ehkä antaa luvan silmien ja huultenkin meikkaamiseen. Aikuisena tehköön ken mitä huvittaa naamalleen, mutta lasten kasvoja ei pitäisi tärvellä pakkelilla. Itse aloin satunnaisen peitepuikon käyttämisen 14-vuotiaana, ja vasta 15-vuotisena siirryin meikkivoiteeseen ja puuteriin ja näissä olen pysynyt.

    • meikitön

      mä oon 25 ja en ole käyttänyt meikkiä n.10 vuoteen. Murrosiässä oli ihan pakko kokeilla meikkaamista. Totesin siinä sitten kun lopetin meikkauksen ettei mun tarvitse! Jos mä en kelpaa kenellekään miehelle sen näköisenä kun olen niin ollaan sitten yksin! Tästä olen saanut miehiltä kiitosta muutamaan kertaan. kiitokset olivat lähinnä sitä ettei heidän tarvitse arvailla minkä näköinen olen kun tulen suihkusta tai herään aamulla!

      Myönnän meikkaavani joskus omaksi ilokseni kotona! kajaali, luomiväri ja huulipuna riittää. Juhliin en meikkaa. Koska ajattelen yhä samoin jos en kelpaa muille näin, niin ei sitten. Ja olen siis onnellisesti naimisissa oleva nainen!

      Ja vielä aikoinaan naisia jotka meikkasivat (silloin puhuttiin maalaamisesta) pidettiin noitina:)

    • Jaahas.

      Näyttää siltä että suurimman osan iho on itse täydellisyys eikä tietoakaan millaista on kun on jokin ihosairaus esim. lupus tai akne. Jotkut sössöttää että akne tulisi siitä juuri kun meikkaa ja iho tukkeutuu mutta kumma juttu että se akne on tullu nimenomaan ennenkuin meikkiä rupes käyttämään eikä se meikittömyydellä parantunut.

      On vähän siis "pakko" käyttää meikkiä ettei iho näytä yhdeltä isolta kraaterilta. Meikillä saa tosi hyvin piiloon ja kauniin näköisen ihon, sitä ei vaan pidä laittaa liian suurta kerrosta - ei ole tarkoitus tehdä meikkivoiteella kasvonaamiota....

      Itse rakastan meikkaamista ja kiva katella kun iho on tasainen. En ole myöskään omasta mielestäni minkään näköinen ilman meikkiä joten se parantaa myös omaa oloani. Luonnonkauniita ihastelijat ovat todella ärsyttäviä mitä väliä onko kaunis meikin kanssa vai ilman, kunhan ei ole susiruma.

      Niin ja olen suomalainen mies. Meikit kunniaan, sanokaa mitä sanotte :)

    • Skin naturals

      Onnea sinulle asenteesta jonka olet valinnut. Itse olen 25-vuotias nainen ja meikkiä käytän todella harvoin. Viimeksi taisin meikata todella kovasti yläasteella ja silloinkin vain yhteen luokkakuvaan(joka on ihan hirveä) verrattuna muihin sen aikaisiin kuviin. Pari kesää sitten otin kuitenkin vanhan meikkilaukun käyttööni ja voitte uskoa, että ripisivärini oli kerennyt kuivua ja se piti nakata pois. Eipä ole sen jälkeen uutta tullut ostettua. En myöskään löytänyt meikkilaukusta puuteria tai meikkivoidetta. Löysin sieltä vain ripsiväriä ja luomivärejä. Joten se siitä kauheesta pakkeli meikkaamisesta. Siellä oli myös muutama huulipuna jotka eivät väriltään sopisi minulle mitenkään.

      Minulle on monesti baareissa(yleensä vanhemmat miehet) tulleet sanomaan, että onpa kiva nähdä luonnonllinen nainen jonka ei ole tarvinnut meikata. Todella paljon nuoremmat eivät yleensä edes katso kahteen kertaan :P Meikkaaminen ei ole minulle mikään pakkomielle, mutta lukioaikana pistin meikkiä vähän naamaan vanhojen tanssien kunniaksi. Hiuksiani olen viimeksi värjännyt ammattikoulussa, mutta sekin jäi koska en itse osaa värjätä ja enkä jaksa pyytää kavereilta apua.

      Joidenkin mielestä näytän edelleen alle 18-vuotiaalta, koska melkein joka kerta baarissa joudun todistamaan henkilöllisyyteni tai ostaessani alkoholia minulta kysytään papereita :D Toivottavasti näin tapahtuu vieläkin kun olen kolmenkymmenen!

      Tsemmppiä sinulle, että jaksat pitää oman pääsi etkä anna muiden vaikuttaa mielipiteisiisi.

    • elli80

      olen 31 vuotias, en ole koskaan meikannut, meikillä tarkoitan meikkivoiteita, luomivärejä, kajaleita, huuli-ja poskipunaa. siis en koskaan. Ripsiväriä laitan yläripsiin, ja kerran olen jopa ne värjäyttänyt kosmetologioppilaitoksessa.
      Joka päivä en ripsariakaan laita, miestä varten lähinnä, sekun tykkää mun silmistä silloin kun ripsaria on. Toki se tykkää ilmankin. Joskus vaan on kiva "hurmata" toista, vaikka yhteiseloa on takana jo mukavasti. nyt kun muutetaan yhteen vihdosta viimein, niin varmaan tarvii laittaa sit useammin ripsaria, mutta ei siihen maailma kaadu.
      Omaan varmaan sitten hyvän itsetunnon, kun ei ole ollut tarvetta meikkailla, ihan tavallisen näköinen olen mutta siltikin voin lähteä lähikauppaan ja kaupungille ilman meikkikerrosta.
      Kyllä iho ajan mittaan mielestäni kärsii jatkuvasta meikkauksesta, ryppyjä ainakin tulee meikkaajille nuorempana, kun iho menettää kimmoisuutensa. Toki ryppyjen syntymisen ajankohta on myös perintötekijöistä kiinni, mutta aika ihmeellistä on, jos ei meikit vaikuttaisi edesauttavasti siihen asiaan. Onhan se aika rääkki iholle, kun ajattelee, ja iän myötä vaatii aina vaan useamman kerroksen sitä meikkivoidetta, ettei kurtut ja juonteet näy. Jokaisen oma asia meikkaako vai eikö, ja minkätakia meikkaa, oman itsensä, vai ulkopuolisten ihmisten, mutta toisaalta käy sääliksi ne jotka ei tosiaan voi kotoaan lähteä ilman jonkinmoista pakkelia. Luonnollisuus on luonnollista.

      • siistiä vähemmällä

        Kyllähän tuo ripsari lasketaan meikkamiseksi ja itse käytän sitäkin vain juhlissa ja bilereissuilla. Syy on ihan siinä, kun silmäni ovat tosi arat kaikelle ylimääräiselle hajulle. Ei ole yhtään hyvän näköistä, kun silmät alkavat punoittaa heti meikkauksen jälkeen. Onneksi itselläni on luonnostaan aika isot silmät ja ripset myös suht pitkät. Elikkä en tarvi paljoa muuta meikkaukseen, kuin ripsaria. Luomiväri, eikä rajaukset edes sovi mulle, kun tulen suttuisen näköiseksi, eikä kysymys ole siitä etten osais meikata. Kosteusvoidetta käytän, sekä värillistä päivävoidetta kasvoille, sekä huulikiiltoa. Puuteri ei ole myöskään itselleni koskaan sopinut. Hiukset pidän puhtaina. Mulle sopii luonnollisesti korostaen.
        Monelle muulle kyllä sopii rajaukset ja luomivärit tosi hyvin, että jokainen laittautuu niin kuin itsestään parhaimmalta tuntuu:D


    • en meikkaa

      Jos haluaa erottua joukosta, ei kannata meikata. Nykyään kaikki naiset näyttävät samalta, on samalla tavalla meikattuja ja samalla kampaajalla käyneitä. Porukan pystyy jakamaan tietyn "tyylisiin" ryhmiin kertavilkaisulla: on niitä joilla on mustaksi värjätyt hiukset ja piirretyt kulmakarvat, on pakkelikerrosnaisia, on punapäitä, on niitä jotka eivät ole päivittäneet ulkomuotoaan tälle vuosituhannelle ja niin edelleen. Harvalla on itsetuntoa olla oikeasti omanlaisensa. Nykyään lähes kaikki naiset piilottelevat massamuodin alla ja joukosta poikkeavaa katsotaan karsaasti.

    • Orava75857

      Jatka samaan malliin! Mitä sitä meikkaamaan jos tuntee olonsa hyvänsä. Suomalaiset jakautuvat kahteen meikkaamisessa- naiset joko meikkaa tai sitten ei :)

      Minä en sinun ikäisenä myöskään meikannut ja olin samaa mieltä mutta minulla oli huono itsetunto ja aloin lukiossa meikkaamaan. Nyt sitten haluan ilmaista itseäni meikkaamalla ja se sopii tyyliini mutta en juurikaan tuijota kuka on meikannut ja kuka ei. Ihastelen ehkä kauniita meikkejä mutta ne ketkä eivät meikkaa eivät minusta ole huonompia. Minusra moni nuori voisi ottaa mallia sinusta ja meikata huomattavasti vähemmän.

      Moni meikkaa liikaa ja ei osaa puhdistaa ja hoitaa ihoaan oikein mikä on tietysti vahingollista. Ei sitä muutosta silloin huomaa mutta vanhempana sitten kyllä! Lasten meikkaaminen on typerää ja heidän pitäisi ymmärtää olla lapsia. Tosin kyllä meilläkin lapsina oli tosi jännää laittaa koulun discoon kimalletta ja muuta mutta se ettei voi kouluun mennä ilman meikkiä...

      Hyvä itsetunto pitääkin luoda muuten kuin meikkien avulla.

    • aknesta kärsinyt

      "Vaikken mitään akne-naamaa haluakaan, pidän siitä, että nyt murrosiän alkaessa naamani alkaa rasvoittua helpommin"

      ...............................................?

      Luinkohan nyt oikein. Onhan se kivaa kun on oikea kunnon talikerrostuma ottassa ja siihen kasvaa finnifarmi. On todellakin luonnonkaunista ja varsinkin kaunista.

      Sano ny vielä että tekis mieli puristella ja syödä... ilmeisesti et ole ikinä aknesta kärsinytkään kun tollasia "ihana rasvoittuva iho" -juttuja selität.

    • lucid dreamer

      Aivan hienoa että ajattelet noin! Tuollaista kuulee enää harvassa.

      Oon kakskymppinen ja käytän vaan BB creamia kaikkine 'parantavine ainesosineen', enkä oo koskaan meikkivoiteitakaan käyttäny. Jos jotain tulee laitettua ni ripsaria, luomiväriä ja huulikiiltoa, ja harvoin kaikkia samaan aikaan. En oo koskaan innostunu meikeistä ja tosiaan nykyään toi voide on ainoa kulmakynän kanssa jota laitan varmasti johonki suuremmalle reissulle mentäessä.
      Toisaalta, mun iho ei oo koskaan ollu aknen tai epätasaisuuksien vallassa jotta tekis mieli peittää se - tai jos olisi ollut ni sehän ois ollu vaan luonnollista, enkä mä ainakaan rasvottavaa meikkivoidetta päälle laittas vaan täysillä hoitanu ihon ensin.

      Meikkejä ei ainakaan kannata käyttää silloin kun ei tunnu niitä tarvitsevan. Voi nauttia siitä että oma iho on hyvä eikä tarvitse 'koristella' kasvojaan 'paremmiksi' tai edes muuten vaan.

    • S. 1967

      Hyvä tyttö ei ne meikit niin tärkeitä ole:)

    • kd8s7js

      Hyvä että tämmösiä tyttöjäkin on!

    • Hei haloo :)

      Sinähän käytät ripsiväriä ja kulmakynää, eli siis meikkaat.

    • "Kaunotar"

      Olen yli viisikymppinen nainen ja aloitin meikkaamisen n. 13-vuotiaana. Silloin minulle sanottiin, että älä meikkaa, että ihosi on täysin piloilla jo 3-kymppisenä. Nyt olen tosiaan tämän ikäinen ja minua luullaan nelikymppiseksi, joten täytyy todeta, että ehkä se meikkivoide ym. meikit ovatkin SUOJELLEET ihoani saasteilta ym. eikä suinkaan pilanneet ihoani!
      Joten on tietysti jokaisen oma asia, meikkaako vai eikö mutta itse koen, että se kuuluu imagooni ja todennäköisesti meikkaan vielä 9-kymppisenäkin, jos nyt elän niin kauan :)

    • nytnukkumaan1

      Ellen täysin erehdy,sinäkin ollessasi nyt ihan rehellisesti tuon sukupuolen edustaja,sanoisin (poikana),olisiko meikeillä pelkkä kulttuurisidonnaisuus sukupuoleenne,vai olisiko siinä enemmänkin,kuten seksuaalista puolta,epäilemättä on!Näinhän lienee tutkittukin.En jaksa kirjoittaa mitenkään enempää tähän testiin,pitää mennä melkein pelaa vähän Runea,mutta ehän mää näin epämiellyttävänä ja eettiskriittisenä oikein mitään hyötyisikään mistään seuraelämästä,mutta olisin kuitenkin todella mielissäni seksuaalisuuden pois jättämisestä,sillä sitä ei käytetä nykyään oikein...mairittelevasti(seksiä ehkäisyllä,hyi olkoo......yök).Joten meikithän ovat jonkinlaisia aineita tai tällaisia kemikaalejakin,jotka lisäävät ehkä fantasia-satuelämystä,vaikkakin harmittavasti voivat eräitä provosoid tahattomasti,kiitos! :DD kaikkea hyvää tästä eteenpäin.

    • luonnollisen ruma

      Onnittelut hyvästä ihosta, toivottavasti se on sinulla jatkossakin. Olet 13. Ei sinun pidäkään tarvita meikkiä. Eikä meikata ylipäätään yhtään.

      Olisit kuitenkin luultavasti erittäin eri mieltä meikkaamisesta, jos naamasi olisi näppyläinen ja epätasaisen värinen ja olist 22-v. Mitäs jos ihosi ei olekaan enää sileä ja tasainen tulevaisuudessa? Mitäs sitten, kun olet aikuinen? Voi olla, että joudut "näyttämään nätiltä" joka päivä vaikka työn vuoksi. Kyllä, ulkonäkösi sanelee paljon ihmisten asenteita sinua kohtaan, näin se vaan on maailmassa.

      Ei mua huvita naama sini-puna-valkoisena tuolla ihmisten ilmoilla kulkea. Saati sitten töissä olla "luonnontilassa". Joten kyllä, käytän meikkivoidetta, peitepuikkoa, puuteria ja aurinkopuuteria. Näytän sairaalta ilman meikkiä. Kenties sitten olenkin?! :O

      • puskalisko

        jotkut tuntuvat pitävän omana ansionaan sitä, että heillä on hyvä iho jossa ei ole mitään vaikeahoitoisia atopioita, couperaa, aknea tai ruusufinniä. Valitettavasti näihin asioihin ei voi rajattomasti vaikuttaa. Joillakin on tummat silmänaluset tai silmäpussit ihan ilman omaa "syytä". Kiva että on niin terve ja hyvinmuodotunut, että voi olla ilman meikkiä ja näyttää hyvältä.

        Mitään myrkkyjähän meikit (ainakaan kaikki) eivät suinkaan ole. On useita tuotteita, joista on vaikea määritellä ovatko ne oikeastaan meikki- vai hoitotuotteita.


    • puskalisko

      ei kai sitä nyt turhaan.

      Näppylät peitetään antiseptisellä peitevoiteella, punoittava coupera- tai ruusufinnistä kärsivä iho vihreäsävyisellä peitevoiteella (joka myös suojaa ja hoitaa arkaa kohtaa) ja sitten peitetään tummat silmänaluset.

      Ihon kiiltelyä hillitään puuterilla, koska on kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan olla suuntaamatta heidän huomiotaan talineritykseeni.

      On paljon ihmisiä, jotka hoitavat ihonsa ja hygieniansa moitteettomasti, mutta silti heillä on esim. vaikea akne. Pidän ihan ymmärrettävänä, että sellainen halutaan peittää. Blasco muuten on kestänyt mulla 2 vuotta, joten ei se paljon maksa kun malttaa pysyä _ehostamisessa_ eikä ryhdy maalaamaan itseään sirkuspelleksi.

      Toisaalta yksi kosmetologituttuni hyvin huomautti minulle, että onpa taitavasti yksi ohikulkija meikannut silmänsä. Silmämeikki oli aika vahva, ja idea olikin siinä että sillä hän onnistui siirtämään huomion näppyläisestä ihostaan silmiin. Miksipä en moista niksiä kanssaihmisille soisi.

      • puskalisko

        unohdin mainita uv-suojan, joka siis on joko naamarasvassa tai meikkivoiteessa. Kunhan on jossain. Se suojaa ihosyövältä ja muilta pienemmiltä harmeilta.

        En ymmärrä mitä K-raudan rakennustuotteita on käyttänyt se porukka, joka väittää että "meikki pilasi ihoni".


    • 3+18

      Ihmiselle opetetaan jo lapsuudessa ulkoisia ajatuksia, jonka takia hän alkaa hakemaan hyväksyntää ympäristöltä sen sijaan että hän hakisi sen omasta tahdostaan ja itsenäisyydestään. Aikuiset ovat koko ajan rajoittamassa ja määräämässä mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä, ja siksi hänen huomio siirtyy oman itsen kuuntelemisesta ympäristön hyväksynnän hakuun. Tämä näkyy monella tavalla, ja saattaa näkyä esimerkiksi meikkaamisena.

      Opitut ajatukset aiheuttavat haittaa muutenkin. Niistä muodostuu elämälle keinotekoinen valintapohja, sillä ne ovat syrjäyttäneet oman aidon tahdon, joka onkin osittain tai kokonaan vajonnut tiedottomuuteen. Tulos tästä ajatusopista on se, että ihminen ei toteuta omaa elämäänsä, vaan jonkun muun elämää.

      Olen lukenut erästä kirjaa, joka kuvailee ongelman erittäin tarkalla tavalla. Kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi, jolloin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eikä henkilö välttämättä huomaa sitä lainkaan. Tätä työtä tehdessä tietoisuus itsestä kasvaa, ja sitä mukaan myös valinnat siirtyvät kohti omaa tahtoa.

      Kannattaa tutustua tähän kirjaan, se todella toimii. Lisää sivulla www.alkuajatus.org

    • 47 vuotias

      Nuoret tytöt haluavat näyttää kauniilta meikkien peitossa!

    • mmm

      Niinpä, miks pitää meikata kun meikit kuitenkin pestään kasvoilta ennen nukkumaanmenoa!

      • zozzuz

        Haha, niin miksi pistää vaatteet aamulla päälle kun ne kuitenkin otetaan pois ennen nukkumaan menoa :) Voi, yhtä turhuutta koko elämä täynnä.


      • pahviiii
        zozzuz kirjoitti:

        Haha, niin miksi pistää vaatteet aamulla päälle kun ne kuitenkin otetaan pois ennen nukkumaan menoa :) Voi, yhtä turhuutta koko elämä täynnä.

        Mahtaako virkavalta rankoa viuhahtamisesta, jos nainen poistuu talostaan ilman meikkiä?


    • Hei kaikki

      Minusta kaikki julkkis-naiset meikkaavat ihan liikaa. Eli ei sitä meikkiä tartte olla ihan 5cm niissä poskissa:)

      • puskalisko

        minua kiinnostaa millä tuotteella saa viiden sentin kerroksen. Tuolla oli joku nähnyt sellaisia jolla oli kymmenen senttiä. - Siis ketkä" kaikki julkkisnaiset"? Tarkoitatko esim. Heidi Hautalaa, Outi Heiskasta, Nasima Razmyaria tai tai Umayya Abu-Hannahia?


      • äääliöööö
        puskalisko kirjoitti:

        minua kiinnostaa millä tuotteella saa viiden sentin kerroksen. Tuolla oli joku nähnyt sellaisia jolla oli kymmenen senttiä. - Siis ketkä" kaikki julkkisnaiset"? Tarkoitatko esim. Heidi Hautalaa, Outi Heiskasta, Nasima Razmyaria tai tai Umayya Abu-Hannahia?

        Keitä?! Ikinä kuullukkaa. Taisi olla kyse niistä _kuuluisista_ julkkisnaisista jotka tunnetaan maailmalla. Ja kaikkea ei tarkoteta kirjaimellisesti. Viiden sentin kerros tarkoittaa mitä luultavimmin vaan että sitä meikkiä on selkeästi liikaa.:P


    • paistettu tomaatti

      Itse meikkailin 23-vuotiaaseen asti silloin tällöin omaksi ilokseni. Sitten alkoi järjetön punastelu ja ujostelu, varsinkin töissä. Ja punastelulla en tarkoita sellaista söpöä poskien hehkua, vaan korvat, kasvot ja kaulan peittävää PUNOITUSTA. Tilannetta pahensi vielä työkaverien huomauttelu (mikä siinä onkin että tästä pitää aina informoida!?): "Sä olit äsken muuten IHAN punainen!"
      Vapaa-ajalla kun törmään parhaaseen kaveriini kadulla ilman meikkiä, olen jälleen paloposti. Ei puhettakaan vapautuneesta keskustelusta kahvikupin ääressä ilman meikkiä.

      Kasvoissani ei mielestäni, eikä mieheni mielestä, ole mitään vikaa ilman meikkiä. Aknea tosin löytyy hieman, mutta mitäs väliä tuolla.
      Tiedostan kyllä että olen noidankehässä meikkaamisen suhteen. Toisaalta ohutkin kuultava kerroskin riittää, kunhan tiedän että punastelu peittyy sillä hieman. Enkä suostu hassaamaan päivästäni tähän puuhaan kuin korkeintaan viisi minuuttia päivästäni, juhlapäivinä ehkä vartin.

      Ehkä jonain päivänä saan kiinni karanneen itsetuntoni jonka punastelu on ajanut jonnekin maan rakoseen!

    • Hei kaikki

      No Paula Koivuniemi sillon paljon meikkii:)

      • puskalisko

        Paula Koivuniemi on esiintyvä taiteilija, ja hänellä on usein ns. lavameikki. On suotavaa, että lavalla esiintyvö henkilö näkyy ja hänen piirteensä näkyvät kauemmaskin.

        Sitä en tiedä milllaista tyyliä hän suosii vapaa-aikana. On ihan totta, että joillakin tuntuu olevan jokin lavameikki vapaa-ajallakin. Puhutaanko muuten nyt paljosta meikistä vai näkyvästä meikistä? Ne eivät välttämättä ole sama asia.

        Paula Koivuniemi ei ole "kaikki julkkikset". Vaikka itse en valitsisikaan sellaista tyyliä kuin hänellä on, pidän silti hänen tyylistään. Se sopii hänelle. Ja hän on yli 60-vuotias!


    • Oma asia

      Minusta tämä on niin typerä puheenaihe kuin olla ja voi! Miksi ihmeessä muka ne naiset, jotka ei meikkaa, olis jotenki parempia ihmisiä?? Useimmat niistäkin näyttää kuin seinästä reväistyltä vanhalta ladon ovelta - että ihan kiva, jos hiukka pistäisivät ehostetta naamalleen kun ulos lähtevät. Ymmärrän ihan, jos joku teinityttö pohtii meikkaamista, mutta minun mielestäni se, että meikkaako aikuinen nainen vai ei, se ei TODELLAKAAN OLE mikään keskustelun aihe edes. Ihan sama kuin keskustelisimme, että pitääkö kynnet leikata tai onko hyvä käydä parturissa. Voi elämän kevät, kun suomalaiset on vielä metsäläisiä. Itse olen aikuinen nainen ja jos joku mies rupeaa kommentoimaan meikäläisen meikkaamista/meikittä olemista niin voi herravarjele. Ihan eri asia olla kaksistaan saunan jälkeen naama punaisena ja puhtoisana eli naturellina.

    • everybody smells

      Jokainen tekee mitä lystää, vahva balettimeikki sopii näyttämölle koska on useita metrejä yleisöön mutta kevyt meikki arkipäivänä on kyllä sallittua kunhan ei mene överiksi. Sama pätee hajusteisiin sillä kunnallisissa hammashoitoloissa varoitetaan liiasta parfymoinnista. Meikauttu muttei malattu, kuten 1970 -luvun Pirkkalehdessä luki.

    • df
    • Jaska Jokunen

      Olet viisas nuori tyttö. Olet tajunnut sen että se on vain median luoma asia. Meikit ensinnäkin vanhentaa ihmistä, tuhoaa ihon. Sit ne samat ahneet myy sulle seuraavaa tuotetta joka auttaa kyseiseen vaivaan. Kuka järkevä ihminen tunkee mitään hemmetin kemikaali seoksia päivittäin naamaansa? ei kukaan. Kaiken tämän lisäksi, nainen on kauneimmillaan luonnollisena. Sillon näkee sen naisen vartalon kauneuden ja täydellisyyden kokonaisuudessaan. Meikkaamattomuus kertoo myös järjen lisäksi minulle siitä, että nainen on aidosti sinut itsensä kanssa. Jos viellä on sisältäkin aito ihminen, tämän miehen sydän on valloitettu ;)

      Mikä ironisinta. Samat meikkaajat alkaa sitten vanhemmalla iällä valittaan kun näyttää vanhalta. Vanhat ihmiset jotka meikkaa, ei todellakaan näytä hyvältä. Olen sitä mieltä, että luontoa vastaan ei kannata taistella. Onko mitään luonnollisempaa kuin vanheneminen? Onko mitään kauniimpaa kuin luonnon kauneus minkä se jokaiseen naiseen istuttaa?.. aah :)

      • Voi elämä

        Älä sinä Jaska puutu asioihin, mistä et mitään ymmärrä. Ai nainen, joka ei meikkaa on jotenkin AIDOMPI (henkisestikin), kuin se, joka vetää vähän ripsaria silmiin?? VOI JESTAS. Älä sinäkään pese hampaita, niin kutsun sinua ihanan aidoksi mieheksi. Mielestäni nainen, joka ei kiinnitä ulkonäköönsä huomiota on laiska ja välinpitämätön muita kohtaan.


      • puskalisko

        Jaskankin kannattaisi päivittäin tunkea naamaansa ainakin sellaista "kemikaaliseosta" jossa on uv-suoja. Edelleen ihmettelen, että mikä niissä meikeissä tuhoaa ihon.

        Itse siis luulin keskustelevani kosmetiikasta enkä jostain kylppäriremontista jääneestä liimasta. En sitten tiedä mitä Jaskan vaimo naamaansa laittaa. Se on ihan totta, että monet tuotteet lupailevat liikoja, mutta harvasta on oikein käytettynä haittaa.


    • fgtrhynjdxynhj

      Tää menee nyt aivan asian vierestä, mutta olen nyt jonkin aikaa seurannut tämän sivuston keskusteluja ja ei sitten niin ainuttakaan keskustelua, etteikö joku heittäisi "provo". Miten joku edes viitsii tuhlata aikaansa kirjottamalla provo tänne? On se sitten pieni tai suuri ongelma mistä ihmiset avautuu, aina löytyy joku joka heittää "provo". No nyt te tietysti sanotte että tuhlasinhan minäkin aikaani turhanpäiväseen lätinään. Ja TOTTA, näin teinkin :)

    • adsasdasdasdasdasd

      Meikkaamattomat naiset ja yleensäkin luonnolliset oloiset ja näköiset naiset ovat lähes joka miehen mielestä niitä kaikkein kauneimpia. Fakta.

      Jostain syystä (medion luomat kuvat, meikkimainokset, muiden naisten painostus) suurin osa naisista silti vaan meikkaa.

      Koskahan tähänkin tulee muutos? Olisi hieno löytää niitä luonnollisia naisia...

      • Tervemenoa luolamies

        Mene jonnekin kauas, mistä löydät jotakin luolanaisia. Tykkäät varmaan, kun karvat rehottaa ja saippuaan ei ole koskettu. Hammasharjaa ei tunneta ja ollaan vaan ihanasti luonnollisia.


    • Neito Savosta 22

      Ite en läträile meikkien kanssa muuta kun Halloweeneilla joka on meidän perhe ja tuttava piirissä jo perinteeksi muodostunut juhla.

      Ite en halua tunkea mitään ylimäärästä iholle muulloin, näin on parempi =)

      Luonnon kaunis on aina paras

      P.S. Tuntee kevyenkin hipaisun kasvoilla paremmin vink* vink* ;)

    • 22w.

      itse meikkaan vain juhliin, ja silloinkin tuntuu ettei iho hengitä, vaikka puuteria onkin hyvin ohut kerros. voisin mennä juhliin ilmankin, mutta haluan kuitenkin laittautua, sillä se tuo juhliin oman tunnelmansa. Meikkini on todella kevyt, hiukan puuteria ja ripsaria sekä huulipunaa. Luomiväriä laitan toisinaan (silloin kun löydän paletin) ja kajaaliakin harvoin.
      Toisinaan kun haluan hyvän ja kestävän meikin (esimerkkinä vaikka vuoden takaiset hääni) pyydän ystävääni tekemään meikin, sillä en saa varsinkaan luomiväriä pysymään siellä missä sen pitäisi olla, eli luomella. JOtenkin en vain osaa tehdä kunnon pohjustusta luomelle. toisaalta, enpä ole viitsinyt opetellakaan : )

    • Niinpäniin

      Näen koulussa aika paljon 3 luokkalaisia jotka meikkaa naamansa täyteen yrittäessään näyttää vanhemmalta mitä on. Mutta ei sun ikäisilläs meikkaaminen ihan turhaa ole paitsi jos sitä laittaa liikaa niin sitten näyttää lähinnä huoralta

    • BimboaTouhua

      Miehetkin käyttää meikkejä ja käy nypityttämässä kulmakarvansa tai kauneusleikkauksissa kuten naiset nykyään.Ei enää varmaankaan edes tapaa luonnollista ihmistä ja jos tapaa niin se on outo koska yhteiskunta on muuttunut tosi pinnalliseksi ja jos olet "normaali" niin varmasti pääset silmätikuksi ja arvostelujen kohteeksi.Kaikki karvatkin pitäisi olla ajeltuna niin miehillä kuin naisillakin ja mitä vähemmän peittävät vaatteet on niin sitä parempi vaikka siinäkin menee jo raja kun näitä samoja vaatteita mitä aikuisille myydään kaupataan 3-5v tytöillekkin jo.

      • ja hyvä niin

        Luonnollinen mies olisi naurettavan näköinen parta jeesus. Onneksi nykyään on sentään partaveitset.


    • hippijuppy

      Meikkaan, kun jaksan eli vain juhliin. Yläasteella en voinut kuvitellakkaan meneväni kouluun ilman meikkiä. Nyt olen 19-vuotias ja en muista koska oli pakkelia viimeksi naamassa.

    • Täti-immeinen

      Kuulostat mielipiteiltäsi reilusti ikääsi vanhemmalta ja kypsemmältäö paitsi että ne finnit ei sitten ole kivoja. Nuorena iho on finneistä selvittyä monesti parhaimmillaan, on sääli peittää sitä millään mönjällä. Eri asia kun lähtee viihteelle, silloin voi voimakkaampi meikki olla hyvinkin tilanteeseen sopiva nostavan fiilistäkin. Taito enemmän kuin meikkiä, silloin olet parhaimmillasi. Jotain kivaa omaa persoonaa korostavaa. Ja muista puhdistaa hyvin!

    • 1+17

      Teininä tunsin tyttöjä, jotka lisäilivät päivän mittaan pakonomaisesti meikkivoidetta ja/ tai puuteria, koska iho oli "epätasainen" tai muuta vastaavaa. Piti myös jatkuvasti olla peilailemassa. Oudointa oli, että näin heitä ilman pakkelia eikä heidän ihoissaan ollut yhtään mitään vikaa. Itsetunnoissa kylläkin. Jotkuthan jatkavat samantapaista käytöstä vielä aikuisina. Jotkut eivät uskalla poistua kotoa hetkeksikään ilman meikkiä.

    • Meikkaus hyvästä =)

      Olen 23v. mies... Mun mielestä jotkut naiset näyttää paremmilta ilman meikkiä, mutta suurin osa näyttää paremmilta meikattuina (ei kuitenkaan liian meikattuina, koska silloin näyttää ennemmin hutsulta)... Rajansa siis kaikessa. Pieni meikkaaminen on hyvästä =)

      Tietenkin jotkut naiset muuttuvat meikatessaan niin paljon kauniimmiksi, että heitä voisi melkein pitää valehtelijoina =) Sitten kun jätkä näkee tyttöystävänsä ekan kerran ilman meikkiä, niin saattaa tulla järkytys (mutta tää ei tosiaan päde aina)

      Eli siis... sanoisin, että meikkaaminen sopii noin 85%:lle naisista, mutta aina pitää muistaa meikata vain kohtuullisesti =)

    • meiikkaava vm-57

      Ihminen on aina kaunis ollessaan sopusoinnussa itsensä ja ympäristönsä kanssa. Ikävä käytös rumentaa ja miellyttävä kaunistaa. Sillä tavoin mummo opetti - meikkiä tai ei.

    • justjust

      tuskimpa on 13 vuotiaan kirjottama :D

    • 16 + 18

      Olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa! Itsekin olen 13-vuotias. Käytän ainoastaan ripsiväriä, puuteria silloin tällöin, riippuu ihon kunnosta. Välillä se kiiltelee ihan hirveästi, jolloin laitan vähän puuteria. En kuitenkaan koskaan lisää sitä kesken päivää. Peitepuikkoa laitan satunnaisesti tuleviin finneihin, ja jos olen valvonut myöhään, niin myös silmänalusille. Kulmakynää minun ei onneksi tarvitse käyttää, sillä kulmat ovat luonnostaan tummat ja tuuheat. Tietenkin olen siistinyt ne, mutta ne ovat silti luonnolliset, eivätkä ohuet viivat. Useimmiten ihmiset luulevat, että käytän kulmakynää.

      Mutta siis, täysin samoilla linjoilla kanssasi!

    • uf
    • ormgjyu

      Ite en vieläkään 28-vuotiaana meikkaa. Kaikki kaverit kylläkin ja mulle on ihan sama mitä kukakin tekee naamalleen. Itselle vaan vielä siunaantunut hyvä iho. Teininä ehkä oli muutama finni, siinäpä se. Ala-asteen discoon sitä kyllä "meikattiin" melkoiset sotamaalaukset:D, ja ylä-asteella kokeilin, mutta en vaan jaksanut.
      Hyvän ihon kunnon omaavana saan koko ajan kuulla että näytän 18-19 vuotiaalta. On kyllä kivaa:). Baareihin en pääse ilman henkkareita vieläkään(ellei ole kantapaikka;)). Odotan että koskas ne ongelmat alkaa tai pikarypistyminen. Ehkä sitten kun täytän 30 v. Vanhemmillani ei ole iho-ongelmia, eikä siskolla. Periytyvää kenties. Eritäin tummat silmänsluset kyllä omaan. On aivan sama miten paljon nukun tai juon vettä. Iho on erittäin ohut silmien alta.

      Kasvoihini olen itsessä ollut aina täysin tyytyväinen ja takapuoleen:D.
      Iho on kyllä kuiva ja siihen kosteuttavaa kasvovoidetta käytän ja ihon puhdistan. Senkin aloittanut vasta viime vuosina.

    • Ei haittaisi.

      Moi!

      Olin sinun ikäisenä,että en ole mitään meikattu tai meikkamassa kun en kiinnostunut edes kosmetiikka.Toki hieman myöhemmin 2-3 vuoden päästä aloin vähän meikkaamaan joten minusta ihan ok.En siis usein meikata,koska ei ole tarvetta.On minusta ihan ok,että mukavaa olla meikata kuin haluaa.Ettei tarvitse olla liikaa meikattu,mutta kouluun voisi riittää vähän meikata.Juhliin ehkä hieman paremmaksi meikata.Olen nyt 30-vuotias nainen ja ymmärrän aika hyvin naisista sekä tytöistä:).Samaa juttu,että kaksi isosiskoni sai jo 8-vuotiaana korvakorut ja täytin 8 vuotta ja halusin samaa korvakorut eli äitini kieltänyt sitä :/..Sain vasta 14-vuotiaana korvakorut.Mielestäni,että meikkaus ei tarvitse joka päivä vaan kun tuntuu kuin haluaa.Näytän aika nuorekkaampi kuin alle 23 vuotiaana.Kavereitani olivat aivan pihalla kun meikailin,että näytän 2-3 vuoden vanhemmaksi..Näin se kävi.

    • Äitinsä tytär...

      Mun lapsi ei meikannut 13vuotiaana, sanoi ettei ehkä koskaan ala meikkaamaan. Nyt hän on 15v ja kun kesäloma alkoi pyysi minua ostamaan meikkejä itselleen, kun menin kaupunkiin. Hän luottaa muhun niissä asioissa koska minä olen meikannut 14vuotiaasta asti. Niin minä ostin ja opastin ettei laita liika esim.ripsiväriä. Tiesin että alkaa meikata jossain vaiheessa, sillä usein se menee niin että meikkaavien äitien tytöt meikkaa ja meikittömien ei. No ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta tuttavissani on naisia jotka sanovat meikittömyytensä johtuvan juuri siitä että heidän äiti ei meikannut. Minä taas sain kimmokkeen meikkaamiseen kun mun oma äiti meikkasi. Jokainen saa itse päättää en iknä olisi lastani kannustanut meikkaamaan jos ei olisi itse halunnut. Mutta kiva oli opastaa ja neuvoa tytärtään niissäkin asioissa.

    • oma itsensä rauhassa

      Meikkaaminen on mielestäni jokaisen oma asia. Tosin joskus itsestäni tuntuu, että joillekkin miehille luonnon kaunesu on meikkaamista ja osalle taas luonnonkauneus on meikittömyys. Jos osaa/ haluaa meikata hienosti, niin meikatkoon . Meikkaaminen ainakin jossainmäärin vaikuttaa jo taide lajilta tai ainakin harrastukselta. Itse en osaa meikata ja meikit päällä en tunne itseäni omaksi itsekseni. Osa miehistä sitä arvostaa ja osa ei, mutta en ole tässä maailmassa miehiä miellyttämässä.

      Lyhyesti: Antakaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Meikatkaa tai älkää ja antakaa ihmisten olla oma itsensä älkääkä ruvetko tuomitsemaan saati osoittamaan sormella toisia. Antakaamme ihmisille oma rauha =)

    • Fiksu, nuori nainen siellä tuntuu olevan =) Juu, älä turhaan meikkaa, jos ei tunnu siltä, vaan ole luonnollinen, koska nuori ihminen on nätti joka tapauksessa. Sitten keski-iässä, kuten minäkin, on YMPÄRISTÖTEKO laittaa meikkiä, koska sitten tilanne on aivan toinen =)
      Hyvää jatkoa sinulle kaikinpuolin

    • 19

      Itse olen 19-vuotias nainen. Itse en käytä meikkiä silloin, kun olen kotona (hiukset silloin miten sattuu). Jos lähden ulos niin siistin vaan kulmat, laitan ripsiväriä ja siistin tukkaa. Jos on jotkut hienommat tilausuudet kyseessä niin silloin laitan meikkivoidettakin naamaan. Itsekään en voi sietää isoa meikki pakkelia naamassa, se tekee naaman entistä rumemman. Luonnollinen meikki tai kokonaan luonnollinen nainen näyttää aina hyvältä.

    • minun mielestä

      mittääh mitä yrität sanoa että kolmetoista vuotiaan pitäisi sitten olla tällätty ja seksikäs joo en oikein saa ajatuksistasi kiinni.

      ja minun mielestäni meikki voiteet on niin turhia ne vaan rumentaa kasvoa tulee semmonen muovinukke olo.

      ja itsellänii no olen kakstoista vuotias joten eimitään kauheita pakkelinaamoja ole
      itse käytän mineraali puuteria jos nenän pää nyt vähän kiitelee
      tai on joku finni näkyvissä ja silloin tällöin vähän ripsiväriä.
      mutta oikeesti ihoni salaisuus on se että pidän siitä hyvää huolta ja kosteutus voide aamuin ja illoin.

      eli oikeesti tarkoitan nyt vain että jos on hyvä iho ja tällein ni miks sitte tälläytyy ja ei kauheen kiva jos ihossa on jotain kemikaali tököttiä koko ajan elikkä muistakaa myös se että oli hyvä iho tai ei semmonen tänään on päivitys päivä tekee aina hyvää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe