Olen potenut lapsesta saakka pahoinvointia ja minulla oli ainakin 7 vuoden ajan melkein jokapäiväisessä käytössä metopram ja myöhemmin primperan. Jo valmisteen ohjeessa sanotaan että pitkäaikaiskäyttö on kiellettyä, ja olen myöhemmin lukenut ja kuullut että lääkke voi aiheuttaa vaarallisiakin neurologisia häiriöitä. Olen myöhemmin sairastunut paniikkihäiriöön, masennukseen, levottomien jalkojen oireyhtymään ja minulla on useita oireita jotka viittaavat myös tarkkaavaisuushäiriöön (adhd.)
Aivoissani on lisäksi nesterakkula (n. 1 cm x 1 cm) joka luutavasti voi olla jonkinlainen kysta, tarkkaan ei tiedetä mikä se on, eikä myöskään mistä se on sinne tullut.
Pahoinvointia minulla on vieläkin, enkä syö enää lääkettä kun todella todella harvoin, ja sekin on erikoista että nykyään kun semmoisen ottaa, niin tulee sellainen kummallinen "horkka," kuumia ja kylmiä aaltoja, tärinää yms.
Tällaisesta samanlaisesta olotilasta lääkkeen oton jälkeen on kertonut myös eräs tuttuni.
Olen ruvennut miettimään että mistä olen voinut saada näin paljon "neurologisia sairauksia" koska suvussa niitä ei juurikaan ole ja voisi sanoa lapsuuteni olleen normaalia, ei mitään suuria traumoja, ei alkoholinkäyttöä tai pahoinpitelyä/laiminlyöntiä perheessä.
Millaisia neurologisia muutoksia metoklopramidi voi pitkäaikaiskäytössä aiheuttaa ja onko mahdollista että lääke on vaikuttanut sairauksieni syntyyn?
Metoklopramidin pitkäaikaiskäyttö
Methiz
1
320
Vastaukset
- ll35
Miksi sinulla oli kyseinen lääke käytössäsi niin pitkään ja jatkuvasti otettuna??? Mikä sen pahoivoinnin syy oli?
Minkä alan lääkäri sitä sinulle määräsi?
Ja jos ja kun pakkauksen ohjekin jo kertoi ettei pitkäaikaiskäyttöön, niin miksi otit kys.lääkettä??
"Millaisia neurologisia muutoksia metoklopramidi voi pitkäaikaiskäytössä aiheuttaa ja onko mahdollista että lääke on vaikuttanut sairauksieni syntyyn? " Asiaa sinun pitää kysyä neurologilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233