Onko kokemuksia?oon syöny ennen tätä kaikkea mahdollista kipulääkettä ja viime vuodet Panacodia ja grammasta panadolia.Tänään iskettiin laastari kiinni.Muuta vaikutusta en oo havainnut kun päänsäryn ja kamalan hikoilun!Ihan perse olotila.Lääkärit vinkuu että pillereitä menee niin paljon,mutta onko tää nyt muka kivunhoidon huippua??Repisin mielelläni tän humpuukilaastarin irti ja vetäisin panadolit ja panacodit naamaan ja yrittäisin elää niiden kanssa.Koska tän laastarin vaikutuksen pitäis huomata siis kivun hellittää??Voiko näitä laittaa kaksi kerralla kun on kyseessä tämä pienin vahvuus?Voi kun tulis ukonilma ja iskis salama,perkele loppuis tää kipuinen elämä,
Norspan 5
5
1202
Vastaukset
- Dille-Ville
Norspanissa voi kestää muutama päiväkin että hoitoteho saavutetaan.
- Suomessa.....
Kivunhoito on perseeeestä, aina vain puhutaan, ei voi antaa kipulääkkeitä kun niihin jää RIIIIIIIIIIIPPUVAISEKSI, sitä lausetta kuulen minä kipupotilaana useasti, tekisi mieli ottaa kirves ja hakata koko jalka poikki (hermosärky) ei edes nukahtamislääkettä anneta kun niihin jää RIIIIIIIIIIPPUVAISEKSI ja ikää on 67v. Sama tässä iässä kuolenko riippuvaisena tai ilman riippuvuutta, noita hullun pillereitä ollaan työntämässä pilvin pimein esim.(cymbalta) jotka tekee sekopääksi, vie viimeisenkin näön, eivätkä ne auta.Ja niihin vasta jää riippuvaiseksi, mutta lääkärit on täys tolloja, eivätkä ymmärrä mitä on hermokipu. Ei siihen mikään masennusmömmö auta, mutta kun ne on nyt muotilääkkeitä.
- Dille-Ville
Mä oon päälle kolmekymppinen ja ite saan nykyään hyvin tarpeelliset lääkkeet. Terkkarissa lääkäri muuten ois halunnu määrätä, mutta sanoi, että ohjeet kieltävät. Noottiahan siitä olis tullut, vaikka lääkäri on potilaastaan hoitovastuussa.
Mut nyt on hyvä psykiatri joka kirjottaa tarvittavat lääkkeet (kipu, ahdistus ym. ym.), vaikka kyllä mä vaivakohtasten alojen erikoislääkäreillä tietenkin myös käyn. Täytyy sanoa, et kivunhoidosta vastaavat on todella nihkeitä, mut pitkään hoitanyt psykiatri näkee sen tuskan ja miten se vaikuttaa, niin kirjottaa sitten noi millä pärjään.
En mä pärjäis jos joutuisin taas pelkästään terkkarin pompoteltavaks. Tsemiä sulle Suomessa..... - kipeä tyttö
Itse olen käyttänyt ensin norspan 10 ja nyt norspan 5 jo 2vuotta. Lääkäri kirjoittaa reseptin aina pitkin hampain. vetoaa että olen niin nuori ja aivot ei ole valmiit. ikää on kuitenkin melkein jo 24. Kun norspan aloitettiin söin ensimmäiset 2 päivää myös entiset nieltävät lääkkeet kun vaikutus ei ala välittömästi.
Laastari vaihdetaan viikoittain, jos isket 2 laastaria joudut sitten myöhemmin olemaan viikon ilman. Koska lääkärit laskee tarkkaan mihin asti laastarit riittää ennen kun kirjoittavat uuden, Etkä tosin apteekistakaan saa liian aikaisin uutta pakkausta. Itselläni lääkkeen vaikutus heikkenee kun lähestytään vaihto päivää, siksi käytän vaihtopäivän aikaan erästä suunkautta otettavaa kolmio kipulääkettä. Se ei kuulemma oikein sovi norspanin kanssa, mut noin pieni annos ei haittaa. sanoo lääkärini
Myös saunominen tehostaa lääkkeen siirtymistä laastarista kehoon. Joten sitten taas ollaan viimeiset päivät ennen vaihtoa kipeänä. Saunomien myös laittaa laastari alueen kutiamaan. Kun otan laastarin pois levitän ärtyneelle aluelle hytrokortisoonia. Kesällä myös uiminen ja hikoilu saattaa irrottaa laastarin liian ajoissa, sitten saat taas olla lääkärille selittämässä miksi pakkaus ei riittänyt koko kuukaudeksi.
Mutta loppujen lopuksi norspan pitää minut työkyisenä. Olen sanonut lääkärille että jos et kirjoita norspania kirjoitat sairaslomaa. Lääkäri sanoo että joskus tulee vielä päivä jolloin huoman, ettei norspanista ole mitään apua ja haluan itse lopettaa sen käytön. Minä sanon että se päivä ei ole vielä. - hyvähoito
sivuvaikutukset on pahemmat kuin lääkkeen antama apu kipuun. pakko kuitenkin jotain käyttää, koska kivunhoito suomessa on hanurista.
Eihän se kipu haittaa lääkäriä, mitä hän siitä välittää jos ei itsellä ole hermokipua. Kärsiköön vain potilas, pääasia että itse tohtori voi hyvin.
Kipupotilas on Suomessa heittellejätetty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2243240Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard202338Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3242039SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän792002Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081911Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --261740Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.311648Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue311449Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251331Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301220