Rauhassa minä käyn levolle ja nukun,sillä sinä yksin annat minun turvassa asua.
Millä tahansa mittarilla mitattuna huume-ja alkoholiriippuvuudesta on tullut yksi aikamme suurimmista sosiaalisista ongelmista. KYSE ei ole pelkästään laittomista huumeista ja lääkkeistä,monet ovat riippuvaisia alkoholista tai reseptivapaista tai lääkärin määräämistä lääkkeistä selvitäkseen päivittäisestä elämästään ta voidakseen nukkua yönsä rauhassa.
en ole lääkäri,mutta ymmärrän hyvin että valvotuilla lääkkeillä on oma tarpeellinen paikkansa ihmisten elämässä.Olen pannut kuitenkin merkille,että harmittavan monet turvautuvat Jumalan sijaan ensimmäiseksi lääkkeisiin ja alkoholiin.He eivät halua kohdata ongelmiaan ja hoitaa niitä JUMALAN avulla,joka on voimallinen parantamaan ihmisiä heidän sairauksistaan,vaan pakenevat alkoholiin ja lääkkeisiin. Tällaiset ratkaisut eivät toimi,vaan johtavat entistä pahempaan kierteeseen.(esim. huumeiden kohdalla ensin kokeillaan miedompia ja sit kun ne eivät enää auta siirrytään vahvempiin). Ei siis ihme että sananlaskujen kirjassa varoitetaanalkoholista,että Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko(Snl.23:32). Älä anna minkään korvata Jumalaa. Hän rakastaa sinua ja haluaa antaa sinulle rauhan-rauhan joka tulee Hänen tuntemisestaan. Jeesuksen seuraajilleen antama lupaus on totta: Minä annan teille levon.(Matt.11;28) (Lähde:Billy Graham:Tänään on toivoa).
pohdittavaa päivääsi
27
143
Vastaukset
- öhmölä
kirjotat hyvii juttuja mut voisit merkitä mikä on sun tekstiäs ja mikä lainattua
esim. oliks toi kaikki lainattu? - Kuitenkin...
"joka on voimallinen parantamaan ihmisiä heidän sairauksistaan"
Täytyy kuitenkin muistaa että on sairauksia, joita Jumala ei koskaan paranna. Jos menettää kätensä sirkkelissä, uutta ei tule rukoilemalla.- kotiäiti85
Jumalalle kaikki on mahdollista.Hän voi myös antaa uuden käden.
- kotiäidille
Hae apua, oot ilmiselvä....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mania- kotiäiti85
Olen täysin terve ja onnellinen. Jeesus on minut pelastanut. Jeesus on myös parantanut minut kaikista sairauksistani.
- Kristinuskon kirja.
kotiäiti85 kirjoitti:
Olen täysin terve ja onnellinen. Jeesus on minut pelastanut. Jeesus on myös parantanut minut kaikista sairauksistani.
kotiäiti85
Nyt kyllä liiottelet, kun mainitset Jeesuksen parantaneen sinut kaikista sairauksistasi. Teksteistäsi ja lainauksistasi päätellen on jotain jäänyt reippaasti parantamatta ! Onnellinen voit tietysti olla ! Kristinuskon kirja. kirjoitti:
kotiäiti85
Nyt kyllä liiottelet, kun mainitset Jeesuksen parantaneen sinut kaikista sairauksistasi. Teksteistäsi ja lainauksistasi päätellen on jotain jäänyt reippaasti parantamatta ! Onnellinen voit tietysti olla !Kristinuskon kirja. sanoi :
kotiäiti85
Nyt kyllä liiottelet, kun mainitset Jeesuksen parantaneen sinut kaikista sairauksistasi. Teksteistäsi ja lainauksistasi päätellen on jotain jäänyt reippaasti parantamatta ! Onnellinen voit tietysti olla !
pertsa2012 kirjoitti:
Kristinuskon kirja. sanoi :
kotiäiti85
Nyt kyllä liiottelet, kun mainitset Jeesuksen parantaneen sinut kaikista sairauksistasi. Teksteistäsi ja lainauksistasi päätellen on jotain jäänyt reippaasti parantamatta ! Onnellinen voit tietysti olla !
Minusta varmasti säteilee vankka usko Jeesuksen tuomaan mahdollisimman todenperäiseen sanomaan. Sen perusta on lähimmäisen rakkaus, jonka noudattaminen elämässämme ( kaikki ihmiset jo aikojen alusta alkaen ) on tie ns. pelastukseen.
En usko Jumalan voimaan maaplaneetallamme, koska hän on antanut sen täysin meidän ihmisten vastuulle, meidän hallittavaksemme. Uskon Jeesuksen mukaisesti meissä olevaan Jumalan henkeen. pertsa2012 kirjoitti:
Kristinuskon kirja. sanoi :
kotiäiti85
Minäkin olen tälläkin palstalla pyytänyt halukkaita uskovia parantamaan minun vaivani, mutta kovasta uhosta huolimatta yksikään ei ole tehtävään ryhtynyt. Sama juttu kuin aikoinaan, että lukuisatkaan rukoilut eivät parantaneet minua mistään. Eikö kukaan muukaan parantunut koskaan, vaikka kuinka seurasin parantamisia.
Minäkin olen tajunnut todellisuuden ja minusta on tullut kyllä sen seurauksena "julkijumalton" ateisti.
Ja kotiäiti85 ottaa runsaasti pelkkiä lainauksia, hänelle ei ole vielä tullut ihan omia ajatuksia.- Opiskelemaan mars..
kotiäidille: "Hae apua, oot ilmiselvä....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mania"
Analyysisi on niin heikkotasoinen, että vähän isompi kyseisen alan opiskelu on paikallaan. Kristinuskon kirja. kirjoitti:
pertsa2012
Minusta varmasti säteilee vankka usko Jeesuksen tuomaan mahdollisimman todenperäiseen sanomaan. Sen perusta on lähimmäisen rakkaus, jonka noudattaminen elämässämme ( kaikki ihmiset jo aikojen alusta alkaen ) on tie ns. pelastukseen.
En usko Jumalan voimaan maaplaneetallamme, koska hän on antanut sen täysin meidän ihmisten vastuulle, meidän hallittavaksemme. Uskon Jeesuksen mukaisesti meissä olevaan Jumalan henkeen.Kristinuskon kirja. sanoi :
En usko Jumalan voimaan maaplaneetallamme, koska hän on antanut sen täysin meidän ihmisten vastuulle, meidän hallittavaksemme. Uskon Jeesuksen mukaisesti meissä olevaan Jumalan henkeen.
________
Joo niinhän varmaan Hitlerkin uskoi ,mutta kuinkas kävikään.
Sinä uskot myös itsesi olevan tuo Jumalan voima :-)
Sinä töykit kotiäitiä jossa tuo Herran voima ilmenee eikä hän ole ottanut siitä
itselleen kunniaa vaan toteuttaa ainoastaan lähettäjänsä tahtoa.helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA, todellisuuden tajuaminen on eri asia kuin olla "julkijumalton".
Minäkin olen tälläkin palstalla pyytänyt halukkaita uskovia parantamaan minun vaivani, mutta kovasta uhosta huolimatta yksikään ei ole tehtävään ryhtynyt. Sama juttu kuin aikoinaan, että lukuisatkaan rukoilut eivät parantaneet minua mistään. Eikö kukaan muukaan parantunut koskaan, vaikka kuinka seurasin parantamisia.
Minäkin olen tajunnut todellisuuden ja minusta on tullut kyllä sen seurauksena "julkijumalton" ateisti.
Ja kotiäiti85 ottaa runsaasti pelkkiä lainauksia, hänelle ei ole vielä tullut ihan omia ajatuksia.jokkeri sanoi :
Ja kotiäiti85 ottaa runsaasti pelkkiä lainauksia, hänelle ei ole vielä tullut ihan omia ajatuksia.
________
Hänen tuomansa evankeliumi on kuitenkin sinuakin varten jokkeri.- kotiäiti85
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA, todellisuuden tajuaminen on eri asia kuin olla "julkijumalton".
Ja kotiäiti85 ottaa runsaasti pelkkiä lainauksia, hänelle ei ole vielä tullut ihan omia ajatuksia.Olen Totuuden kanssa samaa mieltä. Eli Jumalan Sanan.
- Inressi vapaa.
Mitäpä te pohditte omaan päiväänne.Kertokaapa omista päivistänne.Mikä esim.inspiroi mielipiteeseesi.Onko elämänne kohdallaan vai toivoisitko henkilökohtaisesti muutosta kjohonkin.Käyttekö usein näillä sivuilla vai vaan tilapäisesti.Itse olen opettelija kun tämä keskustelu on niin hidasta voi olla että kohtapuoleen häivyn maisemista.Teen paljon kirjoitus virheiotä kömpelyyttäni hitaudesta johtuen en edes tarkista onko kirjoitukseni kieliopillisesti oikein siihen menisi niin paljon aikaa.Minusta vaikuttaa kuin täälä on varsin vaikeaa keskustella sanan siinä merkityksessä kun mielipiteet usein ovat jotenkin sivussa asian ytimestä.Onko muuten tärkeää olla oikeassa vaikka itsestä sillätavalla tuntuisi niin ei se ole niin kun 5.miljardia ihmistä voi olla toista mieltä siitä johtuen kannattanee olla mieltä jostain ja olla vaatimatta muilta että olisin oikeassa.Muuten muiden loukkaaminen ja vähättely ei liene kovin hohdokasta.Pitäisikö muistaa että ympäristö viimekädessä arvio mikä kukin on.
Onneksi valtaosa ihmisistä pystyy hallitsemaan elämänsä ilman päihteiden väärinkäyttöä tai vaikeaa riippuvuutta henkiolennoista.
Päihteiden väärinkäyttäjiä ja haitallisesti uskontoihin/vastaaviin ripustautuvia ihmisiä on kuitenkin olemassa.
Valitettavasti yhteiskunnalla ei ole voimavaroja heidän tehokkaaseen auttamiseensa, joten työtaakka jää vapaaehtoisille, joiden ammattitaito ja motiivit saatavat olla kyseenalaisia.
On vaikea sanoa, pitäisikö yhteiskunnan puuttua "puoskarointiin", jos se ei pysty tarjoamaan mitään sen tilalle.
Luonnollisesti suoranaisiin rikoksiin pitää puuttua joka tapauksessa.- evlut
Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala
kotiäiti85 sanoi :
Tällaiset ratkaisut eivät toimi,vaan johtavat entistä pahempaan kierteeseen.(esim. huumeiden kohdalla ensin kokeillaan miedompia ja sit kun ne eivät enää auta siirrytään vahvempiin).
_________
Tyttärentyttäret ovat kertoneet , että yläasteella käytetään yleisesti alkoholia ja
kannabis on myös kuvassa mukana.
Marihuanaa kasvatetaan myös kotona.- Päihteetön ateisti
kotiäiti85,
ovatko kaikki nuo sinun suoltamasi tekstit siis lainattu Billy Grahamilta? Etkö osaa itse ajatella asioita loppuun, koska tässäkin kirjoituksessasi annat ymmärtää, että kaikki ne, jotka eivät usko Jumalaan ovat alkoholisteja, huumeiden- ja lääkkeiden väärinkäyttäjiä.
Ei se niin mene.
Yhtä lailla Jumalaan uskovat ryyppäävät ja rellestävät sekä käyttävät huumeita.
Raamataussahan Jumala kehottaa valmistamaan huumeita:
Pyhä öljy ja suitsutusaineet
2.Moos. 30:22 Herra sanoi Moosekselle:
23 "Kokoa hajusteita parasta lajia: viisisataa sekeliä kiteistä mirhaa, tuoksukanelia puolet tästä määrästä eli kaksisataaviisikymmentä sekeliä ja tuoksuruokoa kaksisataaviisikymmentä sekeliä, [2. Moos. 37:29]
24 lisäksi kassian kuorta viisisataa sekeliä, kaikki pyhäkkösekelin mukaan punnittuna, sekä hin-mitallinen oliiviöljyä.
25 Sekoita niistä pyhää öljyä samalla tavoin kuin voiteentekijät valmistavat tuoksuöljynsä; sellaista tulee pyhän öljyn olla.
26 Voitele tällä öljyllä pyhäkköteltta ja liitonarkku,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hamppu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis
Halki koko Raamatun sen henkilöt ovat olleet pöllyssä uhratessaan Jumalalle sekä käyttäneet alkoholia runsaastikkin, koska päihteiden vaaroja ei tunnettu.
Loppujen lopuksi vain pieni määrä suomalaisistakin käyttää alkoholia ja huumeita, sillä meillä kaikkien päihteiden käyttö on valvottua ja huumeiden käyttö aika pitkälle laitonta. Yhteiskunta toimii huomattavasti tehokkaammin päihteiden valvonnassa sekä niiden riippuvuuden hoidossa. Kirkosta ja seurakunnista ei ole laitoksiksi, joissa päihderiippuvaisia hoidettaisiin ja riippuvuutta ei rukouksella hoideta pois.
Jos rukouksilla ja Jumalaan uskomisella päihderiippuvuus katoaisi, niin eihän täällä olisi ainuttakaan päihde- tai lääkeriippuvaista, mutta heitä on runsaasti ja määrä senkun lisääntyy.
Kirkkokin edistää alkoholistien lisääntymistä jakamalla vahvaa viiniä ehtoollisen yhteydessä ja jo nuoret 14-15 -vuotiaille annettu pikarillinen viiniä aiheuttaa kivan olon päässä ja rennon olon, joten viiniä ostatetaan vanhemmilla ihmisillä ja aloitetaan viinin lipittely kaveripiireissä, kun siitä tulee niin kiva känni.
Viini pitäisi vaihtaa kirkoissa alkoholittomaan rypälejuomaan.
Kirjoituksissa pitää huomioida elämän realiteetit.
Jumalan kieltäminen tai häneen uskominen ei vaikuta siihen käyttöökö ihminen väärin alkoholia, lääkkeitä tai huumeita.
Netissä harvoin roikkuvana kotiäitinä toteaisin, että hoidan lapset ja perheeni kuin kunnon kotiäiti, enkä joka päivä istu koko päivää Kirkko_kuulolla palstalal suoltamassa toisilta lainattuja tekstejä ja kirjoittelemassa typeryyksiä.- kotiäiti85
Jeesukseen uskomalla vapautuu alkoholiongelmasta. Meillä seurakunnassa ainakin ehtoollisella käytetään alkoholitonta juomaa.
- näin on
Jumalalle on kaikki mahdollista
- evlut
ihan kaikki
- näin on
Ikiaikojen Jumala on tänäänkin turvamme
- evlut
Myös tänään
Olen pannut merkille että uskot kovin sinisilmäisesti tuohon ihmeparanemiseen. Oma kantani on että kyllä usko auttaa paranemaan koska Jumala auttaa jos sen tarpeelliseksi katsoo. Siihen en usko, että uskon kautta aivan kaikki paranee, mitä ihminen vain keksii pyytää. Se on jo menetysteologiaa, jossa luvataan kaikenlaista hyvää ja kaunista.
Raamattu kehottaa meitä kohtuuteen, hyvin monessakin eikä vain alkoholin suhteen. Mikä tahansa kohtuuttomasti käytettynä on vaaraksi meille.
Kerron erään tarinan. Nuori mies oli alkoholisoitunut jo aika pahasti. Alkoholin käyttöön hän oli turvautunut koska koki itsensä huonommaksi muita. Hän tuli uskoon kuntoutusvaiheessa. Tämä seurakunta piti ”parannuskokouksia”, joissa miehelle luvattiin täydellinen paraneminen. No, päihteiden käyttö loppui, ongelmat ei.
Hän päätti hankkia ammatin itselleen. Tuossa vaiheessa havaittiin, että miehen huonommuuden tunteet tulivat lapsuudesta vaikean oppimisen vaikeuden takia. Toisaalta lääkäri oli diagnosoinut aivojen osittaisen rappeutumisen juomisen takia.
Tuli ongelmia. Mies kävi näissä kokouksissa n. 3 -4 kertaa viikossa, jossa rukoiltiin ja profetoitiin voimallisesti. Mitään ei tapahtunut – muualla kuin miehen ajatuksissa. Hänet manipuloitiin niin, että vika olikin aivan muissa ihmisissä, koska hän ei vain oppinut. Yhtä äkkiä kaikki häntä tukeneet ja auttaneet ihmiset olivat paholaisen kätyreitä. Jopa työnantajat, jossa hän kävi opettelemassa ammattia.
Lopulta yksi uskova otti miehen hoteisiinsa ja antoi jonkinlaisen työpaikan. Ammattia mies ei saanut.
Nyt kuulin että uskonyhteisö olikin yllättäen hylännyt tämän miehen. Mies oli jälleen aloittanut juomisen ja on kuulemma katkera. Se mitä oli luvattu, olikin jäänyt toteutumatta. Vaikka hän todella uskoi, yhteisö oli ollut sitä mieltä, ettei miehellä ollutkaan ”oikeaa uskoa”.
Olen niin pahoillani tuon miehen puolesta. Hänellä oli ongelmia ja jos hän vain olisi ottanut todellista apua vastaan, tilanne olisi vallan toinen. Nyt voin vain rukoilla hänen puolestaan. Jospa hän löytäisi toisenlaisen yhteisön, joka tukisi ja auttaisi mutta ilman lupauksia täydellisyydestä. Me olemme aivan kelpaavia vaikka emme täytäkään näitä ihmisten vaatimuksia siitä, että on pakko olla virheetön ja terve.
Mitä olet mieltä?- näin on
Jumalalle on kaikki mahdollista
- Mutta...
"joka on voimallinen parantamaan ihmisiä heidän sairauksistaan"
Pitää kumminkin varoa ettei laita kättään vaikka leikkuupuimuriin. Sellaista vahinkoa Jumala ei osaa korjata. - maalla syntynyt
Ei vielä ole puimurien aika. Nyt korjataan heinää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697574Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435134- 983615
- 442809
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462399Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212333- 222218
- 342203
- 281891
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,191715