tai jopa leiriytyisit sinne kuukausiksi? Mä en taitaisi kehata ainakaan suomessa, mutta ulkomailla ehkä.
Menisitkö nudistirannalle
105
783
Vastaukset
- maarina1 ejk
En nyt ihan, viimekesänä kävin "lähellä" Yyteriissä käydessä...
Kaveri siellä oli käynyt, mutta en itse...Onko tuo yyteri sama kun se kalajoen hiekkarannat? Olen meinaan halunnut ihan muuten vain käydä siellä kalajoen rannoilla kun näin siinä yhdessä sarjassa ne mahtavat rannat. :)
- Hissukkasukka
Nittaminax kirjoitti:
Onko tuo yyteri sama kun se kalajoen hiekkarannat? Olen meinaan halunnut ihan muuten vain käydä siellä kalajoen rannoilla kun näin siinä yhdessä sarjassa ne mahtavat rannat. :)
Eipä ole sama. Yyteri On Porissa. Kummassakin paikassa on rannan yhteydessä leirintäalueet joissa voi asustella. Hienoja paikkoja kumpikin, makuasia kumpi vie voiton. Ota kuitenkin uikkarit mukaan!
Nittaminax kirjoitti:
Onko tuo yyteri sama kun se kalajoen hiekkarannat? Olen meinaan halunnut ihan muuten vain käydä siellä kalajoen rannoilla kun näin siinä yhdessä sarjassa ne mahtavat rannat. :)
Yyteri on Porissa. Kalajoen hiekkarannat ovat Pohjanmaalla.
Sinne on Kokkolastakin vielä matkaa, Pohjois-Pohjanmaan puolella.Hissukkasukka kirjoitti:
Eipä ole sama. Yyteri On Porissa. Kummassakin paikassa on rannan yhteydessä leirintäalueet joissa voi asustella. Hienoja paikkoja kumpikin, makuasia kumpi vie voiton. Ota kuitenkin uikkarit mukaan!
Heh..mä otan teltan mukaan.
maarina1 kirjoitti:
Yyteri on Porissa. Kalajoen hiekkarannat ovat Pohjanmaalla.
Sinne on Kokkolastakin vielä matkaa, Pohjois-Pohjanmaan puolella.Kyselin ukolta nyt vasta kalajoen rannasta ja sanoi aikoinaan saaneen sinne porttikiellon.
Nittaminax kirjoitti:
Kyselin ukolta nyt vasta kalajoen rannasta ja sanoi aikoinaan saaneen sinne porttikiellon.
Oho, herää kysymys.... Mitä on tehnyt sen saadakseen...;)
maarina1 kirjoitti:
Oho, herää kysymys.... Mitä on tehnyt sen saadakseen...;)
Oli kuulemma liian kännissä. Siellä oli silloin joku festari tai joku sellanen.
Kävin kerran uteliaisuuttani joskus 1980-luvulla Punkaharjun maisemissa, kun huomattiin paikka lomamatkan varrella. Tiedän, että esim. Pihlajasaaressa on naturistiranta kohtuullisen lähellä, muttei se kiinnosta enää. Uteliaisuus on tyydetty, eikä naturismi ole minun juttuni. Muiden ihmisten alastomuus ei minua häiritse, mutta itse koen oloni mukavammaksi hieman verhottuna. Vaikka olisin yksin mökkirannalla, laitan jotain kevyttä päälle heti sen jälkeen kun iho on kuivanut uimisen tai saunomisen jälkeen.
Nuorempana olisin saattanut hyvinkin käydä hankkimassa rajatonta rusketusta jollain rauhallisella nakurannalla, mutta auringon vaarojen tiedostamisen jälkeen suojautuminen on tullut tärkeämmäksi. Naturismi tuntuisi siitäkin syystä entistä vieraammalta ja tarkoitushakuiselta vaihtoehdolta.Itse otin yläosattomissa aurinkoa jo 80-luvun puolivälissä yleisillä rannoilla, mutta en siis nakuna. Piti sekin tosin lopettaa kun sinkku kaverit sanoi että tissit roikkuu. No roikkuuhan ne jos on synnyttänyt ja sanoin niille et odottakaahan kun teille omat penskat syntyy. :)
Valtioiden rajat? Mitä ne nakuilussa merkitsevät?
Ei minulla normaalisti ole mitään estoja mutta nyt, revityin vatsalihasten kanssa, profiilissa on tapahtunut sen verran muutosta etten entisellä asenteella menisi nakuilemaan mutta menisin kuitenkin.
Tarkoituksella en hakeudu ko. tilanteisiin.
Kotonani nakuilen paitsi laittaessani ruokaa.
Ruokakunntamme toinen jäsen ilmoitti jo vuosia sitten, ettei munasillaan tahdä sapuskaa!- rajaton rusketus
Valtioiden rajojen merkitystä nakuilussa voit testata vaikka Saudi-Arabian tai Iranin laajoilla hiekkarannoilla.
Merkitsee ne ainakin silloin jos ei halua törmätä vaikka naapuriin.
Hyiiiii..ajattele nyt jos ruokaa tehdessä ne alapääkarvat pöllähtää epähuomiossa ruokaan. Joten toinen jäsen teki oikean ratkaisun.rajaton rusketus kirjoitti:
Valtioiden rajojen merkitystä nakuilussa voit testata vaikka Saudi-Arabian tai Iranin laajoilla hiekkarannoilla.
Tolkuttomuuksia löytyy etsimättäkin!
Muissakin asioissa!Nittaminax kirjoitti:
Merkitsee ne ainakin silloin jos ei halua törmätä vaikka naapuriin.
Hyiiiii..ajattele nyt jos ruokaa tehdessä ne alapääkarvat pöllähtää epähuomiossa ruokaan. Joten toinen jäsen teki oikean ratkaisun.Mitäs pelkäämistä naapurissa on? Jospa hän on vielä säikympi.
Kysehän taisi olla asetelmasta kotimaa >< muut?
Kotinakuilu. Alaraajani ovat sen verran lyhyet, että kilkuttimeni heiluvat työ- ja liesitason alapuolella.
Ruokapöytä olisi jo vaaravyöhykkeessä.laiska-lasse kirjoitti:
Mitäs pelkäämistä naapurissa on? Jospa hän on vielä säikympi.
Kotinakuilu. Alaraajani ovat sen verran lyhyet, että kilkuttimeni heiluvat työ- ja liesitason alapuolella.
Ruokapöytä olisi jo vaaravyöhykkeessä.No minä en ainakaan haluaisi täällä törmätä naapuriini jonka kanssa en ehkä tulisi toimeen. Ulkomailla siihen on pienempi vaara.
Kotinakuilu??? Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä millä tasolla killuttimesi killuvat, vaan sillä mielikuvalla ja karvat lentelee olet millä tasolla hyvänsä.- kuuskytk.uus
laiska-lasse kirjoitti:
Mitäs pelkäämistä naapurissa on? Jospa hän on vielä säikympi.
Ruokapöytä olisi jo vaaravyöhykkeessä.Eikö sulla oo rintakarvoja olleskaan?
Mun meiän iskä tekee ruokaa niin paita on päällä se on vissi juttu :||| - karvisenvaimo
kuuskytk.uus kirjoitti:
Eikö sulla oo rintakarvoja olleskaan?
Mun meiän iskä tekee ruokaa niin paita on päällä se on vissi juttu :|||Mun ukolla on takaruumiskin kikkarakarvastoa täynnä.
Olen valmistuttanut hänen kokkausvuoroilleen pleksin lieden eteen, jossa on käden reiät. Nekin tosi karvaiset, ne kädet.
Hanskat käteen. kuuskytk.uus kirjoitti:
Eikö sulla oo rintakarvoja olleskaan?
Mun meiän iskä tekee ruokaa niin paita on päällä se on vissi juttu :|||En pidä päähinettäkään vaikka käytän paksun tukkani parturisa vain 3kk:n välein.
Onko teijän iskä kalju vai pitääkö se kokatessaan päähinettä?- tiptap....
laiska-lasse kirjoitti:
En pidä päähinettäkään vaikka käytän paksun tukkani parturisa vain 3kk:n välein.
Onko teijän iskä kalju vai pitääkö se kokatessaan päähinettä?Saa sitä olla kokatesssa vaikka kypärä päässä, mutta kun TV-kokkiohjelmissa kokkaajilla tippuu hikikarpaloita suoraan ruokaan. :((
No, voipa vähentää suolan menekkiä. - kuuskytk.uus
laiska-lasse kirjoitti:
En pidä päähinettäkään vaikka käytän paksun tukkani parturisa vain 3kk:n välein.
Onko teijän iskä kalju vai pitääkö se kokatessaan päähinettä?Höh. Minähän meillä ylleensä ruokaa laitan ja on mullakin haivenet päässä.
Mutta ne meiän iskän rintakarvat alakaa heti kaulan alta ja harittaa siihen malliin että milloin tahans voi yks tai kaks irrota ja leijailla muusiin. Ukon pääkarvat sentään on siististi ojennuksessa eikä toivon mukkaan lentele soossiin,millon harvoin sitä lajia laittaa. - kuus...
kuuskytk.uus kirjoitti:
Höh. Minähän meillä ylleensä ruokaa laitan ja on mullakin haivenet päässä.
Mutta ne meiän iskän rintakarvat alakaa heti kaulan alta ja harittaa siihen malliin että milloin tahans voi yks tai kaks irrota ja leijailla muusiin. Ukon pääkarvat sentään on siististi ojennuksessa eikä toivon mukkaan lentele soossiin,millon harvoin sitä lajia laittaa.Öh, tuota, siis yläpääkarvoista tuossa mainihtin, ettei kelleen jäis vääriä kuvitelmia
:-O - Onko keitossa hius
kuus... kirjoitti:
Öh, tuota, siis yläpääkarvoista tuossa mainihtin, ettei kelleen jäis vääriä kuvitelmia
:-OKuvassa erotettavissa kaksi perinteistä ratkaisua joilla yläpään ja muut karvat pidetään erossa ruoanlaitosta. Niiden takana asu vapaa...
http://www.tohmajarvenaktiivit.fi/images/kokki.jpg
- Harvoin tarjolla
En menisi. En Suomessa enkä muualla, sillä miksi alastomuus muuttuisi ulkomailla? Olen kuvitellut nudistin varsinaiseksi aatteeksi jonkin muun kuin kroppansa esittelemisen. Eikö se vapautuminen vaatteiden kahleista ole pääasia sen vaikuttamatta, minkälainen nahkadesign niiden alla sattuu kullakin olemaan.
Noh, onneksi en kestä aurinkoa ( kiitos menneiden vuosien käristämisen), joten oman kropan grillaaminen ei enää onnistu kotomaasa enempää kuin muilla mailla. Olen tätäkin huolta siis vailla. Jotkuthan sanovat,etä oma rkopamme on temppelimme. Niittaja-aloittajan kannattaisi ehkä sitä temppeliä hoitaa samoin kuin puutarhaansa, jos mieli ulkomaille antiaan esittelemään. Ei kiinnosta enään.
Joskus nuorena tyttönä tuli sekin kokeiltua, enkä muista siinä olleen mitään ihmeellistä.
Kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä oli siellä silloin.
Eikä ollut mikään leiriytymispaikka se.
Nyt en kulje edes kotona alasti. Aina on päälläni jotain viileää nyt kesällä.Luin hesarista että Kroatian Valalta on joku kansainvälinen nudisti paikka jonne tullaan ympäri eurooppaa, siitä tämä aloitus tavallaan lähti.
Kyllä minä kuumimmat päivät kotona alasti liikun kun on pakko.Nittaminax kirjoitti:
Luin hesarista että Kroatian Valalta on joku kansainvälinen nudisti paikka jonne tullaan ympäri eurooppaa, siitä tämä aloitus tavallaan lähti.
Kyllä minä kuumimmat päivät kotona alasti liikun kun on pakko.Ostin laivalta yhden halaatin itselleni.
Ne on kevyitä päällä.
Mulla on sohvassakin sellainen kangas ettei ole alasti siinä kiva istua, ja jos taas on nahkasohvakin niin se taas tarttuu ihoon kiinni.
Kyllä jotain pitää olla pintojen ja ihon välillä.
Nukkuessa taas ihan eri asia kun lakanat on pehmeet silloin ei tartte mitään.
- 1943
Mulla on ihan oma nudistiranta. Jo eilen ajattelin mennä laiturille aurinkoa ottamaan, mutta se menikin pilven taa. Harvoin joku ajaa moottoriveneellä ohi, ei haittaa.
Tahtoo kanssa oman rannan, mutta kun ei niin ei. Kaiket päivät olisin jossain suojassa muiden katseilta ja köllöttelisin.
- monokini
Mökillä uin aina alasti. Muuten nudistirannat ei kiinnosta. Alastomia ihmisiä on tullut nähdyksi yli oman tarpeen hoitotyötä tehdessä. Ulkomailla olen rannalla yläosattomissa, kun satun olemaan vielä hyvässä kuosissa.
Ai..minä kun luulin että nudismissa on kyse muu kuin se että kiinnostaako jonkun vartalo vai ei. No mä olen kait väärässä.
- monokini
Nittaminax kirjoitti:
Ai..minä kun luulin että nudismissa on kyse muu kuin se että kiinnostaako jonkun vartalo vai ei. No mä olen kait väärässä.
Voi olla, en tiedä, kun ei kiinnosta koko nudismi. Vastasin vaan omasta puolestani, enkä yläosattomissa hankkisi rajatonta rusketusta ulkomaillakaan, jos riipputissit omistaisin.
monokini kirjoitti:
Voi olla, en tiedä, kun ei kiinnosta koko nudismi. Vastasin vaan omasta puolestani, enkä yläosattomissa hankkisi rajatonta rusketusta ulkomaillakaan, jos riipputissit omistaisin.
Asiahan tuli jo selväksi. Luulet että siellä olevia kiinnostaisi sun tissit.
- monokini
Nittaminax kirjoitti:
Asiahan tuli jo selväksi. Luulet että siellä olevia kiinnostaisi sun tissit.
No pidäpä sinä luulosi, kun et ymmärrä, niin ei sitten.
monokini kirjoitti:
No pidäpä sinä luulosi, kun et ymmärrä, niin ei sitten.
Mielestäni kerroin oman mielipiteeni ja jos se ei sulle kelpaa niin jatkahan jaaritusta, vai sanoisinko viimeisen sanan syndroomaasi. :)
- swiff
Nittaminax kirjoitti:
Mielestäni kerroin oman mielipiteeni ja jos se ei sulle kelpaa niin jatkahan jaaritusta, vai sanoisinko viimeisen sanan syndroomaasi. :)
Kunnioittaisit sinäkin joskus toisen mielipidettä, vaan ei, olet tikkana kimpussa vaikka toinen selittää puhuneensa omasta puolestaan.
Sekään ei sovi! - osku.
swiff kirjoitti:
Kunnioittaisit sinäkin joskus toisen mielipidettä, vaan ei, olet tikkana kimpussa vaikka toinen selittää puhuneensa omasta puolestaan.
Sekään ei sovi!Laitoin sulle plussan mielipiteestäs, joka oli faktaa, mutta tietty henkilö otti sen pois.
swiff kirjoitti:
Sekään ei sovi!Niinpä niin.....
osku. kirjoitti:
Laitoin sulle plussan mielipiteestäs, joka oli faktaa, mutta tietty henkilö otti sen pois.
Ja kuka tämä tietty henkilö on?
- Mut ku ei oo
Minä menisin jos olisi isompi vehje. Jos olisi suuren suuri, niin oikein hakeutuisin.
Niin mikä vehje? Jos luulen tietäväni mitä tarkoitat, niin taidat olla hakoteillä mitä nudismiin tulee.
- snöfff
Nittaminax kirjoitti:
Niin mikä vehje? Jos luulen tietäväni mitä tarkoitat, niin taidat olla hakoteillä mitä nudismiin tulee.
Hei Nitta, sinäkö sen nudismin päämäärineen määrittelet?
Yyterin nakurannan lähellä ovat myös linturannat, joilla tulee kyllä käytyä. Kaukoputkea käytän vain lintujen katseluun.
Omissa oloissani viihdyn kyllä parhaiten vähissä vaatteissa, aurinkoisella kelillä ja helteillä vallan ilmankin. Taidan olla melanooman riskiryhmää...- monokini
Toinen lauseesi hymyilytti, arvaa miksi?
monokini kirjoitti:
Toinen lauseesi hymyilytti, arvaa miksi?
Lause, vai virke? En tiedä mikä toisessa lauseessa hymyilyttää, toisesta virkkeestä voisin ehkä jotakin epäillä...
- monokini
yohuuhkaja kirjoitti:
Lause, vai virke? En tiedä mikä toisessa lauseessa hymyilyttää, toisesta virkkeestä voisin ehkä jotakin epäillä...
Sorry, virkehän se oli, jos saivarrella haluat.
monokini kirjoitti:
Sorry, virkehän se oli, jos saivarrella haluat.
Noooo, enhän mie voi tietää mitä tarkoitat ellen kysy...
Mutta lintuja siellä katsomassa käyn, joten kiikarit, kaukoputket ja pitkät teleobjektiivit ovat vain niitä varten....
Tosin on kyllä todettava että muutamankin kerran olen tuolla luonnossa liikkuessani törmännyt muiden henkilöiden nakukuvausprojekteihin. Valokuvaus on suosittu harrastus ja malleiksikin tuntuu olevan paljon halukkaita...
Minäpä olen nukkunut teltassakin naisen kanssa alasti.
Nuoruuselämäni oli muutenkin aikasti alastonta.
Jotenkin se kuului silloin kulttuuriin, nuorilla tosin.
Vaan taakse on jäänyt Ruusujen ja Tulppaanien aika.
Nykyään saattaisin vieläkin esiintyä alastomana, muodoton läskivartaloni kun
on nyt poissa. Huomionarvoinen on kylläkin jäljellä.
Pitäsi vaan hommata erityisen tummat aurinkolasit, jotta ei huomaa naurunpyrskähdyksiä.
Mutta en kyllä ymmärrä, miksi vanha ihminen menisi nude-rannoille.
Ei siitä lisäarvoa enää saa, ei edes terveyttä, hiekka vain hankaa nivuset vereslihalle, korkeintaan kummallista mielihyvää.
Oman vartalon rapistumista, saati lihomista useimmat eivät huomaa, saati sitten haluakaan huomata.
Sielukin saattaa hankautua vereslihalle, jos mukana on paljon nuoria vartaloita.
H.- natur-elli
Eipä kiiinnosta nudismi. Nudeilen kotona, saunassa lähinnä.
Olen aikamoisen häveliäs tässäkin asiassa.
Eipä nudistirannalla ketään haittaa saati kiinnosta toisten riipputissit, saati muut ikääntymisen oireet, mitä telkussa olen näytteitä nähnyt.
Ei se ole mikään nuoruudenharraste, ei vaatine pystyasentoa miltään osalta vartaloa.
Monethan ovat läpi vuoden naturisteja kotonaan. - Pirre*
Onneks ei tarvihe..
"Pirre*"
"Oman vartalon rapistumista, saati lihomista useimmat eivät huomaa, saati sitten haluakaan huomata."
H. :)
- olen oasa.-aika nude
Minusta nudistirannat ovat kaikenikäisille.
Olen käynyt monella nudistirannalla, minusta jokainen siellä voi olla oma itsensä alastikin.
Eivät ole siellä niin ulkonäkökeskeisiä kuin herra h.
Nuoruuden ihannointi on nykyaikaa, meitä on kaikenlaisia, annetaan ihmisten olla katsoa tihrustamatta heidän virheitään, tai vanhuuden tuomia kauneusvirheitä."olen oasa.-aika nude"
"Sielukin saattaa hankautua vereslihalle, jos mukana on paljon nuoria vartaloita."
Enempää en voi asiasta sanoa.
H.Mitä olen lukenut niin ei niissä taideta ikää kysellä, ainakaan jos ne on tarkoitettu perheille.
- 0+9
hunksz kirjoitti:
"olen oasa.-aika nude"
"Sielukin saattaa hankautua vereslihalle, jos mukana on paljon nuoria vartaloita."
Enempää en voi asiasta sanoa.
H.Jokainen on ollut nuori, nyt ollaan entisiä nuoria, nykyiset nuoret ovat ihan pian myös entisiä.
En haikaile enkä kadehdi nuoria vartaloita, se on meillä kaikilla ollut, ja on suunnilleen yhtä kauan.
Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Typerää haikailla nuoruutta, se on hyvin ohimenevä vaihe elämässä.
Onneksi ei sieluni mene vereslihahalle nähdessäni nuoren kauniin vartalon, ihailen kaikkea kauneutta.
- meeriamanda
En menisi, olen jotenkin ujo sellaiseen, ja viä vähempi näillä vuosilla.
Jos on niinkin monta kertaa kiertänyt Inglesin puolelta niemen ympäri Maspalomasiin kuin minä niin ei voi väittää etteikö olisi nakurannalle sattunut... Siitä vaan viileän rauhallisesti kävellään ohi, vähintään uikkarin alaosa on itsellä päällä. Siellä nyt sattuu nakuranta olemaan eikä se ole minua haitannut.
Oma nakuilu on vähän niin ja näin, onneksi dyynejä on pitkältä ja leveältä joten voi kivalla säällä vaikka perustaa ikioman nakuleirin johonkin sopivan suojaisaan dyynin varjoon puoliskon kanssa. Luonnollisesti "nakuillaan" myös saunassa ja kotirannassa uidessa, eikä nukkumaan mennessäkään pistetä pyjamia päälle, ahistaisi vaan.
Naturismia sanan varsinaisessa merkityksessä en harrasta. Kotilaiturilla otan joskus nakuna aurinkoa. Äskenkin - melkein - oli mulla stringit ;-)Fuerteventuran saarella löysin aika läheltä hotelliani nakurannan. Samanlaisia,
jo ryppyjä saaneita ihmisiä siellä näytti olevan.
Niinpä sitten eräänä päivänä perustin sinne ihan ikioman leirin. Lähimpään ihmisolentoon oli matkaa useita kymmeniä metrejä, joten kun siinä litteänä kaislamatollani makailin, ei minusta ollut näkyvissä montaakaan kukkulaa.
Ja kun ei ollut kiikareita mukana, jäivät muidenkin kukkulat näkemättä :-)).
Ainutkertainen kokemus, jotenkin sellainen olo, että uskalsinpas. Vaikkei siinä oikeasti ollut mitään uskaltamista.suvenkorento123 kirjoitti:
Fuerteventuran saarella löysin aika läheltä hotelliani nakurannan. Samanlaisia,
jo ryppyjä saaneita ihmisiä siellä näytti olevan.
Niinpä sitten eräänä päivänä perustin sinne ihan ikioman leirin. Lähimpään ihmisolentoon oli matkaa useita kymmeniä metrejä, joten kun siinä litteänä kaislamatollani makailin, ei minusta ollut näkyvissä montaakaan kukkulaa.
Ja kun ei ollut kiikareita mukana, jäivät muidenkin kukkulat näkemättä :-)).
Ainutkertainen kokemus, jotenkin sellainen olo, että uskalsinpas. Vaikkei siinä oikeasti ollut mitään uskaltamista.Hyvä Sinä!
Ja ihania nuo meidän saamat tiukkapipojen (?) miinukset ;-DDDsaimaantaka kirjoitti:
Hyvä Sinä!
Ja ihania nuo meidän saamat tiukkapipojen (?) miinukset ;-DDDMitäs me miinuksista. Eletään ja porskutellaan, ja nautitaan elämästä, vaikka viimeisillä voimilla. ;-DDD
suvenkorento123 kirjoitti:
Mitäs me miinuksista. Eletään ja porskutellaan, ja nautitaan elämästä, vaikka viimeisillä voimilla. ;-DDD
No nyt ei näkynyt yhtään miinusta. :)
- 1943
saimaantaka kirjoitti:
Hyvä Sinä!
Ja ihania nuo meidän saamat tiukkapipojen (?) miinukset ;-DDDEi kai sitä sentään tiukkapipo ole, jos ei ilkosillaan kaikille halua näyttäytyä? Kaikki ihmiset ovat kauniimpia, kun ovat kauniisiin vaatteisiin pukeutuneet. Eikä tuo auringonpalvonta ole niin terveellistäkään. Noista kuuluisista rannoista olen käynyt vain Copacabanalla. Hotelli oli aivan rannan vieressä, mutta vain uimapuku päällä ei voinut kadun yli rannalle mennä. Ihan hyvä niin.
Nittaminax kirjoitti:
No nyt ei näkynyt yhtään miinusta. :)
Niin ne päivät voi olla erilaisia ja tilanteet muuttua ;-D
Kiitokset "asianosaisille" !!!1943 kirjoitti:
Ei kai sitä sentään tiukkapipo ole, jos ei ilkosillaan kaikille halua näyttäytyä? Kaikki ihmiset ovat kauniimpia, kun ovat kauniisiin vaatteisiin pukeutuneet. Eikä tuo auringonpalvonta ole niin terveellistäkään. Noista kuuluisista rannoista olen käynyt vain Copacabanalla. Hotelli oli aivan rannan vieressä, mutta vain uimapuku päällä ei voinut kadun yli rannalle mennä. Ihan hyvä niin.
Luepas uudestaan. Me ollaan Suvenkorennon kanssa sen verran ujoja ja häveliäitä ettei todellakaan yleisesti haluta "ilkosillaan k a i k i l l e näyttäytyä" niinkuin kirjoitit.
Olisin toki aina rannalla uikkarit päällä, mutta kun inhoan rusketusraitoja. Sitä vaan ihmettelen jos asia jotakuta näillä palstoilla haittaa ;-D- 1943
saimaantaka kirjoitti:
Luepas uudestaan. Me ollaan Suvenkorennon kanssa sen verran ujoja ja häveliäitä ettei todellakaan yleisesti haluta "ilkosillaan k a i k i l l e näyttäytyä" niinkuin kirjoitit.
Olisin toki aina rannalla uikkarit päällä, mutta kun inhoan rusketusraitoja. Sitä vaan ihmettelen jos asia jotakuta näillä palstoilla haittaa ;-DEn nyt tarkoittanut ketään täällä erityisesti, vaan ihan yleisesti. Sorry vaan.
- Jo snäkyis
Ohjelmaa kanarialta just nyt.
- av..
En ole "uskaltanut", mukaan on pyydetty ja pyytäjät hyviä vanhoja työkavereita, paikka Ranskassa mineä en muista mutta kerran matkalla kävin portilla, suunta vähän Espanjaan päin-- siellä on hyvät rannat.
No en kyllä minäkään uskaltaisi jos, vaikka kuinka olis, vanhoja työkavereita.
Tuntemattomien sakaan on helpompi pujahtaa. :) Uskoisin.Nittaminax kirjoitti:
No en kyllä minäkään uskaltaisi jos, vaikka kuinka olis, vanhoja työkavereita.
Tuntemattomien sakaan on helpompi pujahtaa. :) Uskoisin.Jaa, onhan sitä tullut monestikin oltua työkavereiden kanssa saunassa, mitäs ihmeellistä tuossa...
yohuuhkaja kirjoitti:
Jaa, onhan sitä tullut monestikin oltua työkavereiden kanssa saunassa, mitäs ihmeellistä tuossa...
Oi voi..mutta saunahan on pyhäpaikka eikä niitä voi verrata nudismiin, mielestäni.
- Udelias
Nittaminax kirjoitti:
Oi voi..mutta saunahan on pyhäpaikka eikä niitä voi verrata nudismiin, mielestäni.
Miksei voi?
Udelias kirjoitti:
Miksei voi?
"Udelias"
Sauna on Suomalaiselle sama, kuin kätilön lämpimät pyyhkeet.
Lapsen kina on vain vaihtunut pasqaiseen ihoon.
Kummassakaan tapauksessa sukupuoliset ilmenemismerkit eivät ole
se tärkein juttu.
H.hunksz kirjoitti:
"Udelias"
Sauna on Suomalaiselle sama, kuin kätilön lämpimät pyyhkeet.
Lapsen kina on vain vaihtunut pasqaiseen ihoon.
Kummassakaan tapauksessa sukupuoliset ilmenemismerkit eivät ole
se tärkein juttu.
H.No mutta eiväthän ne ole nudismissakaan/naturismissakaan. Se 'luonnonmukaisuus' mikä tuossa jälkimmäisessä sanassa ilmenee, taitaa olla se pointti. Miten sauna ei ole vertailukelpoista tuohon luonnonmukaisuuteen?
yohuuhkaja kirjoitti:
No mutta eiväthän ne ole nudismissakaan/naturismissakaan. Se 'luonnonmukaisuus' mikä tuossa jälkimmäisessä sanassa ilmenee, taitaa olla se pointti. Miten sauna ei ole vertailukelpoista tuohon luonnonmukaisuuteen?
"yo-huuhkaja"
Kirjoitin hissukalle kommentin.
Lue se, en jaksa uusia.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Kirjoitin hissukalle kommentin.
Lue se, en jaksa uusia.
H.Siinä ei ollut mitään asiaa. Annoin mahdollisuuden yrittää parempaa, epäonnistuit.
yohuuhkaja kirjoitti:
Siinä ei ollut mitään asiaa. Annoin mahdollisuuden yrittää parempaa, epäonnistuit.
"yo-huuhkaja"
Noh, toivottavasti en ole ainut.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Noh, toivottavasti en ole ainut.
H.Niin, palatakseni siihen kohtaan missä asiallisuus loppui: suomalainen sauna on tyylikäs tapa suhtautua alastomuuteen. Ihan sama löytyy tästä naturismistakin.
Mieleltään esimerkiksi uskonnollisesti kieroon kasvaneen tekopyhimyksen on mahdoton suhtautua asiaankuuluvan neutraalisti kumpaankaan alastomuuteen vaan alkaa tuottaa alas valahtaneissa aivoissaan pelkkää pornografista fantasiaa ja ikävä kyllä ollaan saatu lukea paljon uutisia joissa käy ilmi että näiden fantasioiden kohteet alkavat lähestyä jo noita kätilöaikojakin.
Suomessakin on yksi lahko joka on saanut kuuluisuutta näissä yhteyksissä...yohuuhkaja kirjoitti:
Niin, palatakseni siihen kohtaan missä asiallisuus loppui: suomalainen sauna on tyylikäs tapa suhtautua alastomuuteen. Ihan sama löytyy tästä naturismistakin.
Mieleltään esimerkiksi uskonnollisesti kieroon kasvaneen tekopyhimyksen on mahdoton suhtautua asiaankuuluvan neutraalisti kumpaankaan alastomuuteen vaan alkaa tuottaa alas valahtaneissa aivoissaan pelkkää pornografista fantasiaa ja ikävä kyllä ollaan saatu lukea paljon uutisia joissa käy ilmi että näiden fantasioiden kohteet alkavat lähestyä jo noita kätilöaikojakin.
Suomessakin on yksi lahko joka on saanut kuuluisuutta näissä yhteyksissä..."yo-huuhkaja"
Teistä tulisi varmaan DW: n kanssa hyvät kaverit.
Traditiot sivuutatte hienosti uskonnon varjolla.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Teistä tulisi varmaan DW: n kanssa hyvät kaverit.
Traditiot sivuutatte hienosti uskonnon varjolla.
H.En usko, teillä tuntuu olevan enemmän yhteisiä harrastuksia.
Niin, pervertikot ovat useimmiten juuri intomielisiä uskiksia joilla on selkeä työnjako: he mokaavat ja heidän jumalansa antaa anteeksi ja rankaisee pervojen uhreja...
- .
Tuleehan sitä silloin tällöin viuhahtettua rantasaunasta järveen. Illalla viimeksi.
- Mies,uskollinen
Meillä saunotaan aina vieraitten kanssa. Puhun kuitenkin lähinnä kahdesta tuttavapariskunnasta.
Mulla on joskus ollut vaikeaa, kun meinaa iho alkaa reistailemaan. - Ei uskollinen
Minä en pysty menemään.
- 35vuotta naimisissa
Naisena tuijottelen liikaa miesten pelejä. Ukkoni huomauttaa ja keljuilee jälkeenpäin. Lievää kiihottumista, joka onneksi ei näy, myös koen.
- Hissukkasukka
Jos noin käyttäydyt, olet juuri niitä tyyppejä joita nudistit eivät halua alueelleen.
Hissukkasukka kirjoitti:
Jos noin käyttäydyt, olet juuri niitä tyyppejä joita nudistit eivät halua alueelleen.
"Hissukkasukka"
Normaalista sivistystasosta poikkeaminen on aina jollain tavalla seksuaalista.
Standardi ihminen ei käyttäydy noin.
Muutenhan kaikki olisivat alastomia lämpimällä säällä, varsinkin miehet.
Nudisti on kuin läskinen, lihava ihminen, vakuuttaa muille, varsinkin itselleen että "minä olen onnellinen olemukseeni
ja olen siihen tyytyväinen"
Uskomatonta itsepetosta!!
H.- aurinkolasit
Hissukkasukka kirjoitti:
Maspalomas 1990
menin kaverini kanssa uimaan, vaimot jäivät hiekalle ottamaan aurinkoa.
5min niin kaksi tummaa isomunuaista kävelivät ympyrää naisten lähellä. Hissukkasukka kirjoitti:
Luulisin istekkin että silloin jos noin käy, kannattaa pysyä pois niiltä paikoilta. Olen nähnyt tähän ikään mennessä yhden jos toisenkin miehen "pelin" mutta ei ne ole mua kiihottaneet.
- swifff
Nittaminax kirjoitti:
Luulisin istekkin että silloin jos noin käy, kannattaa pysyä pois niiltä paikoilta. Olen nähnyt tähän ikään mennessä yhden jos toisenkin miehen "pelin" mutta ei ne ole mua kiihottaneet.
Sen kyllä uskon!!
Ei tainnut niitä miehiäkään kiihottaa swifff kirjoitti:
Sen kyllä uskon!!
Ei tainnut niitä miehiäkään kiihottaaMiksi olisikaan. Näkemäni miehet ovat olleet herrasmiehiä eivätkä pervoja.
- 1943
Kyllä minä katson paljon mieluummin tuota yläkertaa ja senhän näkee, vaikka mies on täysin vaatetettukin. Keskustella pitää ainakin vähän. Sen perusteella voi mielenkiinto syttyä tai sammua.
- anna nauraa minun
Nittaminax kirjoitti:
Miksi olisikaan. Näkemäni miehet ovat olleet herrasmiehiä eivätkä pervoja.
Et taida paljoakaan liikuskella herrasmiesten seurassa ;))))
anna nauraa minun kirjoitti:
Et taida paljoakaan liikuskella herrasmiesten seurassa ;))))
Kuinka on itsesi laita, jos et tiedä kuinka he käyttäytyvät.
- juuuhhh,,,
voisin mennä jonnekki kuoppaan ettei kukaan näkisi, pikkupökät voisi jäädä viivan suojaksi,,,
muuten ole bikinit päällä aina,,, - Jöstas
Minä käytän boksereita, ettei sorsapoikue näy.
- kannattaa lenkkeillä
imglisissä on komeeta kävellä pitkin rantaa,
siinä välillä on nudisti ranta,
eräänki kerran, meitä oli kolme komeaa rva:ta ----- istuipa siinä kannolla komea viikinki jalat haarallaan uuuhhh mikä näky, häntä heilahti houkuttelevasti, kerranki kunnon silmänruokaa,,,,- kuuskyt.uus
Just. Näitä pervoja munaskujentillistelijöitäkin siellä näemmä riittää,suomalaisia väkäleukaeukkoja. Ilonsa kullakin. Kylläse viikinki teille varmasti nauroi.
- 5cm:n puutos
Menisin jos olisin paremmin varusteltu.
Jaa..ongelma taitaa sitten olla yksin sinun.
- vielä toivoa
Ilman muuta, vois vaikka virkistää seksielämääkin kun näkee hyvin muodostuneita runkoja.
- kannattaa matkustell
a,,,
olhan se hauskaa nusistirannalla,, filmasin sakalaisia ryhmässä, siinä oli miehiä ja rouvia, pelasivat jotain pallopeliä täysin nudistina,
yksi rouva alko kiljumaan ja ositti kädellään ja huutamaan , katso rouva kuvaa meitä, kuinkas ollakkaan sieltä tuli tuhti karvanen uros kohti, en juossu pakoon olis senverran tosikon näkönen herra, sanoi anna kamera, minähän annoin, herra poisti filmin ja antoi kameran takasi, hymy huulillaan,
olihan sekin yksi hauska kokemus inglisin rannoilta,,,Nyt kyllä heräsi kysymys, että miksi halusit heitä kuvata? Jos oisin itse ollut kuvattavana olisin varmaan käyttäytynyt samoin. Tuskin kukaan haluaa jonkun kotialbumiin muistoksi tai mihin sitten ne päätyykään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191