MIllaista läntinen Helsinki on asua? Lauttasaari, Taka-Töölö, Haaga, Meilahti nämä siis.
Läntinen Helsinki asuinalueena
12
1762
Vastaukset
- ..........
Taka-Töölö/ Meilahti = hienoja vanhoja taloja, todella kalliit neliöt, ranta ökyaluetta
Lauttasaari= ylihintainen lähiö jota meri tuulineen ympäröi
Haaga= pohjoinen lähes Kannelmäen ja Lassilan veroinen paikka, etelä yrittää olla vähän parempi - lässytystytys
Meilahti sekä Haaga ei kuulemma ollenkaan hullumpi paikka!
- minä täällä
Julkisivuremontti olisi syytä tehdä jokaisen mainitsemasi alueen lähes jokaiseen taloon. Toivottavasti sisäpuolelta eivät ole yhtä huonossa kunnossa mitä ulkoapäin antavat ymmärtää. Alueet sinänsä varmastikin ihan hyviä asua, tosin Haaga on vähän kaukana ja varsinkin Pohjois-Haaga muistuttaa Konalaa ;-)
- ölölölölölöl
Haluttuja alueita, vuokrat taivaissa. Mukaviaki on ainaki näi lapsiperheel.
- uusstadilainen
Taka-Töölö on tosi jees. Itse asun ihan lähellä Töölöntoria. Lähellä on Stadikka, Hietsu ja ranta-alueet, Töölönlahti, paljon ravintoloita, paljon puistoja ja keskustaan tarvittaessa lyhyt matka - kävellen noin 10 minsaa, turha maksaa esim. ratikasta. Vuokrat on kyllä kovia, mutta samaa luokkaa ne on keskustassa (tai enemmän) ja esim. Lauttasaaressa, ja itse tykkään enemmän Töölöstä kuin vaikkapa keskustasta (esim. joku Kampin alue) tai jopa enemmän kuin Eirasta tai esim. Kaivarin alueesta. Kruununhaka voisi olla aika kiva, mutta toisaalta Taka-Töölössä on kadut avoimempia ja puistoja on käsittääkseni paljon enemmän.
Meilahtihan on tossa Taka-Töölön jälkeen. Hitusen vuokrat laskee sinne mentäessä, joten se plussa. Jos sieltä olisi kämppä jostain Meilahden ja Taka-Töölön rajoilta, niin ihan jees varmaan. Muuten alkaa mennä sitten jo aika kauas kaikesta.
Sanoisin, että Töölö etu- ja takaosineen on Helsingin parasta aluetta, mä tykkään. - MimmiJ
Onnistuin saamaan Taka-Töölöstä suht kohtuuhintaisen vuokrakaksion (730 euroa) ja olen onnesta lääpälläni, että tänne pääsin! Kaikki on lähellä, merenrantaa riittää, rauhallista asua. Stadin parasta seutua!
- uusstadilainen
Tervetuloa Taka-Töölöön! Olen itsekin suht tuore asukki.
Tuo on kyllä ihan kohtuuhintainen, jos kerran on kaksio. Ilmeisesti kyllä pieni? Mulla on pieni kaksio (välttäväkuntoinen) ja lähelle 800 euroa veden kanssa. Mutta paikka on siis erinomainen torin vieressä. Toisinaan tekisi kyllä mieli ostaa oma, mutta laina olisi sitten 220 000, jos tältä alueelta haluaa kohtuukokoisen yksiön tai minikaksion.
- larularularu
lauttasaari on ehdoton ykkönen. ihanat ulkoilumaastot,upeat rannat. hyvät kulkuyhteydet joka paikkaan. laru is best!
- Anonyymi
Tässähän on kyllä aika hyvin kuvattu minkälaista Töölössä on nykyisin. Asuntojen hinnatkin kehittyneet ihan mukavasti. Onneksi olkoon niille, jotka ovat sijoituskämpän sieltä aikanaan hankkineet. :D
https://www.marjutuusmae.com/toolo-asuinalueena/ - Anonyymi
Ihan karmeita paikkoja asua.
Onneksi ei oo pakko joutua noihin paikkoihin asumaan.
On tullut nähtyä alueet ja niiden kehitys vuosien aikana.
Ylihintaisia pikku kopperoita joka puolella. Ja jos saa vähänkin inhimillisen kokoisen yli sata neliöisen luukun niin joutuu maksamaan sitä vuosikymmeniä.- Anonyymi
Helsingissä asunnot ovat kalliita, siitä ei päästä mihinkään.
Hesan aikoinani vanhempani omistivat kerrostalo kolmion jonka möivät ja sen hinnalla sai omakotitalon Keski-Suomesta.
Kun luin täällä kommentin kaksiosta jonka vuokra on 730/kk....
Minulla 480 e/kk ja kaksio rivitalosta. Asun tällä hetkellä Länsi-Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä asunnot ovat kalliita, siitä ei päästä mihinkään.
Hesan aikoinani vanhempani omistivat kerrostalo kolmion jonka möivät ja sen hinnalla sai omakotitalon Keski-Suomesta.
Kun luin täällä kommentin kaksiosta jonka vuokra on 730/kk....
Minulla 480 e/kk ja kaksio rivitalosta. Asun tällä hetkellä Länsi-Suomessa.*Omakotitalo 5 h ja keittiö ja iso piha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735