Hei!
Olen syönyt nyt about puoli vuotta Cypretyl-merkkisiä e-pillereitä (Diane Novan halvempi rinnakkaisvalmiste). Kärsin päivittäin etenkin kasvojen hikoilusta todella pienenkin rasituksen seurauksena, esim. kun kävelen portaat ylös. Aiemmin en ole hikoillut niin, että siitä olisi ollut haittaa. Hikipisaroita kertyy erityisesti nenän ja suun väliselle alueelle (siihen missä miehillä on viikset :D). Ja välillä saatan huomata että selkää pitkin hiki vain valuu vaikka tyyliin tyhjennän vain tiskikonetta... En ole missään parhaassa fyysisessä kunnossa, mutta en ole ennen kärsinyt hikoilusta ollenkaan. Olen myös ollut kipeänä usein (keuhkoputkentulehdus, flunssa yms.) ja lääkärit ajatelleet että hikoilu johtuu siitä. En kuitenkaan nyt ole kipeä enää ja hikoilu vain jatkuu! Tämä on todella rasittavaa ja mietin, jos se voisi liittyä näihin hormonihommeleihin?!
Minulla on ollut aika pitkään myös poskipäiden kipua ja nenän limakalvojen turvotusta, joihin käytän Nasonexia. Ajattelin laittaa nyt tämänkin jos jotenkin liittyisi aiheeseen.
Onko kokemuksia aiheesta??
Olen erittäin kiitollinen vastauksista! :)
E-pillerit ja hikoilu? Help!
7
5727
Vastaukset
- huoooohh
No kannattaa pyytää lääkäriltä eri merkki kokeiltavaksi.
- Eleeeo
"Huoooohh". No kai täältä saa kokemuksia kysellä? Mulla ollut niin pahoja sivuvaikutuksia edellisistä pillereistä mitä olen kokeillut etten halua kokeilla toisia pillereitä enää, jos nämä eivät käy. Pakkausselosteessa ei lue sivuvaikutuksena hikoilua, siksi kyselen, onko joku muu mahdollisesti kokenut vastaavaa kuitenkin...
Anyone?- jaa-aaa
Jaa, kyllä omissa pillereissäni (yasminelle) on mainittu pakkausselosteessa mahdollisena sivuvaikutuksena hikoilun lisääntyminen. Eiköhän kyseinen oire ole siis ihan mahdollinen muissakin yhdistelmäpillereissä - tiedäpä sitten.
- Eleeo
Joo ja pahoittelut, jos tuo huoooohh on vain sun nimimerkki x) aiheuttaa nää pillerit myös vissiin ärsyyntymistä kaikesta mahollisesta.... :D
- Eleeo
Juu ja itse asiassa tänään soitin Yliopiston apteekin puhelinpalveluun ja siellä sanoi ettei noiden pillereiden sivuvaikutuksiin kuulu hikoilun lisääntyminen. Mutta sanoivat myös että pillerit vaikuttaa aineenvaihduntaan ja miksi ei siis myös voisi lisätä joillain hikoilua.
- Äippä2018
Itse sain tässä keväällä erittäin pahan ihottuman johon ei tuntunut tehoavan mikään, kävin useilla eri lääkäreillä ja diagnooseja sain mm. ruusu, ruusufinni, mahdollinen punahukka, allergia, hiiva/silsa, parvorokko jne jne.. lisäksi en kestänyt enää aurinkoa lainkaan mikä oli jo työnkin takia hankalaa koska ajan autolla ja aurinko paistaa koko pitkän päivän tuulilasin läpi ja lapsen kanssa olisi ollut ihana olla ulkona. Lisäksi hikoilin öisin samalla tavalla kuin ennen raskautta. Verikokeitakin otettiin mutta mitään muuta ei löytynyt kuin korkealla oleva hemoglobiini ja kohonneet trombisyytit. Lisäksi raskauden aikana kilpirauhaseni oli alkanut toimia kun ennen raskautta se oli melkein vajaatoiminnalla. Yhtenä päivänä sitten miehen kanssa tuli jostain puheeksi se miten aloitin synnytyksen jälkeen samat Yaz-merkkiset e-pillerit jotka minulla oli käytössä ennen raskautta 6 vuotta ilman mitään ongelmia. Oireet alkoivat melkein samantien siitä kun pillerit olin aloittanut. Menin käymään gynellä ja kerroin kaikki oireet mm. hikoilu, kasvojen punoitus, ihottuma, kuukautiset kokonaan poissa, hermostuneisuus, uneliaisuus, väsymys, rintojen arkuus, selkäkivut, jatkuva migreeni, lihassäryt ja sen että iho ei ota mitään voidetta vastaan ym... sanoi heti että samat pillerit kuin ennen ei sovikkaan nyt enää, sain tilalle minipillerit(Desogestrel sandoz) mutta huomasin jo muutamassa päivässä että edelleen tulee oireita (esim hermostuminen) ja soitin gynelle. Sanoi että nyt sitten ainakin 2kk tauko kaikista hormoneista että saadaan tilanne tasoittumaan ja lisäksi että oireeni viittaavat osittain siihen että elimistön oma hormonituotanto nyt niin voimakas että nämä keinotekoiset hormonit ovat aiheuttaneet ”valeraskauden”. Jo seuraavana päivänä pillereiden lopetuksesta aloin sietää aurinkoa. Tuli puheeksi että sitten kun olen joskus tulevaisuudessa toisen synnyttänyt niin sitten laitetaan kuparikierukka ellei mitkään pillerit ala sopia.
- Äippä2018
Ja pieni korjaus: hikoilin siis öisin samalla tavalla kuin ennen synnytystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898226
- 916352
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586233Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344841- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572922- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512786- 492750