Miehellä lapsi edellisesta suhteesta

neuvotonnn

Eli olen tavannut aivan ihanan miehen reilu kuukausi sitten. En ole koskaan tuntetnut tälläisiä tunteita ja tuntenut oloani niin hyväksi jonkun toisen kanssa. Meillä on ikäeroa 10 vuotta ja olemme puhuneet siitä ja se ei meitä kumpaakaan vaivaa. Mies kertoi heti ekalla tapaamisellamme että hänellä on lapsi edellisestä suhteesta. Se tieto sai minut hetkeksi varpailleni ja mielessäni ajattelin, että tämä juttu jää tähän. Mutta minkäs teet kun tunteet vievät ja tapilumme jatkui ja rupesin ajattelemaan että eikai se lapsi nyt voi olla este jollekkin näin lupaavalle ja ihanalle. Tykkään lapsista ja ehdottomasti toivon joskus itsekkin saavan oman perheen, nimenomaan oman. Itse olen ydinperheestä ja vietin hyvän lapsuuden. Mutta kun tämä ei ole oma, tähän aina tulee liittymään myös ex, ex-anoppi ym. Olen pohtinut pääni puhki ja en tiedä mitä teen. Kertokaa ihmiset omia kokemuksianne kuinka olette vastaavissa tilanteissa toimineet, ja kuinka lähti yhteinen elo sujumaan? Miten ex puoliso?

.

21

6820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teini neuvoo...

      Ikäero nyt ei ole mikään ongelma.. Omilla vanhemmillakin on kymmenen vuotta ikäeroa eikä sitä ees huomaa.. Mut siit lapsesta niin monen kaverini vanhemmat on eronnut ja mennyt uuteen avioliittoon eikä se heidän elämäänsä ole vaikuttanut muuten kuin että siinä pyörii uus henkilö vaa mukana, asia on niin ettei lapsi todennäköisesti tuu aatteleen sua äitinä vaikka kuinka yrittäisit.. Että suhde onnistuu mutta lapsen kanssa ei kannata ruveta liian äitimäiseksi parempi olisi tulla lapsen kaveriksi. Loppupeleissä teet niinkuin aattelet oikeeks mut mä aattelisin että suhde voi toimia ongelmitta, lapsi vaa pitää ottaa huomioon.

      Ei tartte ottaa tätä liian vakavasti kun ittellä ikää vasta 14 mut mieti kuiteski!

    • Kesä kaikilla

      Ihastuin minäkin mieheen, jolla on lapsi edellisestä suhteesta. Sehän sinun täytyy ihan ensiksi hyväksyä ettet ole miehelle se ykkönen, se on se lapsi. Mieshän on isä ja varmaankin tapaa lastaan säännöllisesti ja viettää lapsen kanssa aikaa ja se on pois sinun kanssasi vietetystä ajasta. Vai onko hän lapsen huoltaja eli lapsi onkin hänellä ja ex tapaa lasta säännöllisesti? Omassa tapailusuhteessani miehen lapsen tapaamisongelmat ja niiden sovittelu muodostuivat ongelmaksi. Tuntuu, että meidän suhde pyörii vaan sen ympärillä, että milloin mies saa nähdä lapsen ja milloin ei.Tapaamisemmekin peruuntuvat, kun mies odottaa, että saako nähdä lapsen viikonloppuna vai ei.Kannattaa varmistaa jo alussa, että lapsen tapaamisasiat on ok eikä niissä ilmene mitään ongelmaa ja yritä tutustua lapseen jo suhteen alkutaipaleella ettei se muodostu myöhemmin kynnykseksi ja voit olla tapaamistenkin ajan lapsen seurassa. Omassa tapailusuhteessani, miehen lapsi on vasta puolitoista vuotias ja vaatii paljon enemmän hoivaa ja mies vasta opettelee olemaan kaksin lapsen kanssa, ilman sitä lapsen äidin läsnäoloa. Ja tunnen todellakin itseni ihan ulkopuoliseksi, en ole saanut nähdä lasta kuin valokuvissa. Myöskin nyt loma-aikaan mies opettelee olemaan lapsen kanssa viikolla ja harvoin näemme, kun mullakin sattuu viikonloppuisin olemaan töitä ja emme asu edes samalla paikkakunnalla eli välimatkaa on. En tiedä miten nuori olet, mutta omalla kohdalla kannattaa miettiä, onko sinusta siihen. Se on paljon monimutkaisempaa kuin täysin vapaan miehen kanssa seurustelu. Monissa yhteisissä menoissa pitää se lapsikin ottaa huomioon, aina ei voi mennä yhdessä, joudut viettämään mahdollisesti enemmän yksinkin aikaasi jne.

    • mirju2

      Olen seurustellut nyt noin 3v miehen kanssa jolla on lapsi, noin 10 vuotias. Mies muutti luokseni aika nopeasti ja siinä samalla sitten tuo lapsikin on meillä joka toinen vkonloppu. Itselläni on ollut aikamoinen opettelu siihen etten voikkaan olla kodissani niin kuin lystää. Koko ajan on noina viikonloppuina meteliä ja aluksi lähdinkin aina "evakkoon" kaverini luo kun tuntui että olen pihalla heidän touhuistaan... Nykyään taidan jaksaa paremmin, mutta on se vaan sellaista ulkopuolista meininkiä aika pitkälle. Enkä ole itse kovin lapsia rakastava ihminen ja sen voin kertoa että nykyään en oikein ehkä enää omaa lasta haluaisikaan. Ikää on kuitenkin jo 34, joten jos sellaisen aikoo tehdä niin pian varmaan olisi aika, mutta tämä toisen lapsen pyöriminen kuvioissa on vienyt multa viimeisenkin innon lapsiin.

      Eniten mua ärsyttää se että mies ei näytä tajuavan mun panosta hommaan. Ei sitä että käyn töissä (hän on tällä hetkellä työtön), siivoan, puunaan , laitan ruokaa kun hän saa peuhata lapsensa kanssa. En jaksa sitä että aina on sotkua ja kukaan muu ei tee asian eteen mitään. Tärkeintä on vain se että hän saa nähdä lasta, eikä mun fiiliksillä ole mitään väliä. Kamppailen edelleenkin sen ulkopuolisen fiiliksen kanssa ja etsin paikkaani tässä oudossa kuviossa. Koko ajan täytyy miettiä sanojaan miten voi sanoa ja saako edes kieltää lasta joissakin asioissa.

      Niin se vaan on, että kun se on toisen lapsi niin ei siihen vaan tule mitään tunne sidettä ja se on siinä loppu elämän. Miettisin tarkkaan jos saisin tilanteen uudelleen päättää.

      • 3+13

        Vaikuttaa siltä. että sua käytetään hyväksi, kun olet ottanut työttömän miehen lapsineen luoksesi asumaan (ilmaiseksi?) ja sitten vielä hoidat kodin, ja olet ulkopuolinen. En kyllä itse suostuisi tohon asemaan!


    • mirju2

      Niin tuota olenkin miettinyt monet kerrat ja sanonut sen miehellekin suoraan. Hän ei kyllä aina ole ollut työtön, nyt vasta viimeiset 2kk. Ei asu ilmaiseksi luonani, maksaa vuokraa kyllä ja vralliset paperit näistä löytyy.

      Ongelma on siinä, että en tykkää lapsista. Se on vain sellainen kuvio, että jos sillä miehellä sattuu se lapsi olemaan ja jos seurustella haluaa niin sitä tenavaa on sitten kanssa siedettävä. Ja niin kuin yllä mietittiin että kannattako moista suhdetta aloittaa niin mielestäni ei, ellei ole jotenkin superlapsirakastava ihminen. Minä en ole.

      Lapsen mukana kun aina tulee myös se ex ja mahdollisesti osa siitäkin suvusta jos hyvin sattuu..

      • murrrrmurrr

        Noniin miksi sitten olet miehen kanssa jolla lapsi. Ei se lapsi ansaitse sietää jotain lasten inhoajaa kun on isänsä luona. Jos hyvin sattuu... Tosiaan hyvät välit vanhempien välillä on parasta mitä voi lapsella olla. Olet vielä liian nuori kun et sitä tajua vai ajatteletko niin että jos itse tulet joskin jätetyksi ja sinun lapsesi elämässä jotenkin katkaistaan hänen vanhempiensa välit se olisi hyvä asia sinun lapsellesi.


    • isä

      Paras tapa osoittaa rakastavasi miestäsi on välittää ja hyväksyä se lapsi.

      Ei tarvitse olla äiti, mutta hyväksy se. Jokainen kaunis ele, teko tai pieni apu sen lapsen kanssa tuntuu miehestä varmasti hyvältä.

    • vaikea tilanne

      Mulla sama tilanne tavannu todella ihanan, täydellisen miehen, mutta sillä on 2 lasta sen edellisestä seurustelusta (ex naisen tapa pitää mies).. ja ex on ihan vainoharhanen ja pakko mielteinen miehen tekemisistä (haluaa tietää kaiken meidän elämästä ja urkkii mieheltä kaikkea muka lasten takia... asiat eivät edes liity lapsiin) mies asuu luonani ja meillä on ihana yhteinen koti.. vuosi sitten lapset olivat meillä muutaman kerran ja jäin ihan ulkopuoliseksi omassa kodissani ja lähdin lopulta kauppaan ja istuin autossa illan niin että sain mennä suoraan nukkumaan kun tulin kotiin.. lapset ovat äänekkäitä ja roikkuvat isässä koko ajan ja jos mies esimerkiksi yritti suudella minua tai halata, tytär vinkui ja kiljui jaloissa kuin syötävä. Huoh, ymmärrän kyllä että kun lapset ovat pieniä ( miehen lapset nyt 3-5 vuotta) he saavat ja tarvitsevat huomiota, mutta en halua jäädä kumminkaan ihan näkymättömäksi lasten vuoksi.. ja se sotku ja melu ja kun ei uskota mitä sanotaan.. nyt on ollut pitkä rauhallinen kausi meidän kotona kun miehen ex laittoi täysin typerästä syystä välit poikki mieheen (kun mies ei enää tehnyt kaikkea mitä ex pyysi esimerkiksi vienyt tv-sarjaa hänelle muistitikkuun tallennettuna ja eikä kertonut kaikkea mitä meidän elämässä tapahtuu laitoin miehen päättämään joko ex tai minä) mutta nyt pelkään kuollakseni että lapset tulevat taas kuvaan kun mies sai sovittua exän kanssa edes joten kuten asioista. Ristiriitaista on että olen onnellinen miehen puolesta että hän saa nähdä lapsensa vielä, mutta en tiedä mitä itse teen.. en halua vielä itse lapsia, joskus kyllä, mutta en vielä. Enkä ole kauhean kiinnostunutkaan lapsista, en edes sukulaitteni saati sitten jonkun oudon vainoharhaisen naisen.. kannattaa miettiä kahdesti mitä haluat.. tilanne on varmasti helpompi jos rakastaa ylipäätään lapsia paljon. Ja esimerkiksi voisi työskennellä lasten tarhassa.

      • 16+18

        Voin kertoa että 3-5-vuotiaiden nähden on viisaampaa olla suutelematta ja halaamatta, ne jutut voitte hoitaa oven takana esim. lasten nukkuessa.
        Mutta muuten sinun on pidettävä tiukka keskustelu lapsista tyyliin tämä on minukin kotini. Joka paikkaa ei sotketa, osa huoneista voi olla sellaisia että niihin ei aikuisten päätöksellä mennä (esim. teidän makkarinne). Lasten on leikin lopuksi yhdessä isän kanssa itse siivottava lelut ja sotkut. Ei sinun! Toteltava on, sinuakin. Isä tiukasti määrätköön niin. Jos ei tule tolkkua, sinun on syytä muuttaa eri kämppään ja jatkatte sinkkuseurustelua ehkä vuosiakin. Isä saa nauttia lastensa seurasta (plus sotkusta) ja sinä saat samana viikonloppuna nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta.


    • Meidän lapset

      Kukaan oikeesti hyvä mies ei ole ansainnut naista joka on niin ahdaskalloinen että edes miettii tuollaisia! Voi helevetti että osaavat naiset tehdä ihmissuhteista vaikeita. Neitsytpoikanako äijän olis sua pitäny ootella ja jättää elämänsä elämättä? Lapset on ihania ja opettaa isälleen vastuuta ja elämän tärkeysjärjestyksiä (toivottavasti). Uusioperheessä on tilaisuus osoittaa pyyteetöntä, aitoa välittämistä. Se on vain plussaa, jos ihminen on elänyt. Ja lapset vain plussaa. Sitä luovuutta, elämäniloa ja välittömyyttä myös tuntemattomia kohtaan, joka lapsissa on... Mikä v...u on oikein ongelmana sulla??

      Mä olen uusioperhedn äiti. En ole ikinä katunu. Rakastan mieheni lapsia ja kaikki ihmissuhteet kaikkiin suuntiin toimivat. Rentoa ja rakastavaa menoa

      • Puro Paju

        Kuulostat joo, todella rennolta ja suvaitsevaiselta.

        On vähän eri asia olla neitsyt kun tehdä lapsia: sitäkään et tajunnut, etkä edes sitä että elämän eläminen tai elämättä jättäminen on vähän eri asia, kun lasten teko. Joskus sama, joskus eri, mutta että ei, se ei todellakaan ole noin vähäpätöinen /mustavalkoinen asia, että miehellä on joko irtolapsia ja ero takana, tai sitten se on elämänkokematon neitsytpoika.
        Ihan samalla tavalla voitaisiin yleistää, että mies voisi myös osata käyttää ehkäisyä ja katsoa että tekee lapset naisen kanssa, jonka kanssa pysyy yhdessä.
        Ihan samalla tavalla voitaisiin siis todeta, että kyllä, hänen olisi pitänyt ennemmin odottaa niin kauan että vastaan tulee nainen, jonka kanssa hän tosissaan voi ja haluaa yrittää, pysyä yhdessä ja perustaa perheen.

        Lapset eivät ole aina ihania eikä kaikki rakasta vieraan lapsia. Se vaan on niin, ja vielä ihan inhimillistäkin. Lapset eivät myöskään aina opeta vanhemmilleen mitään minkä lisäksi sen asian pitäisi olla niin, että ENSIN kasvetaan aikuisiksi, välittäviksi, vastuuntuntoisiksi ja katsotaan elämässä tärkeysjärjestyksiä ja omia arvoja, ja sitten tehdään lapset. Ne kasvattaa sitten loput elämällä kyllä, kuten jokainen asia, mutta ei omaa kasvamistaan voi laittaa lasten kontolle - tai jättää kasvamatta jos lapsia ei vaikka saa.
        Monessa muussakin paikassa on tilaisuus osoittaa pyyteetöntä välittämistä kanssaihmisistä (elämästä ylipäätään), muistaa muita, ajatella epäitsekkäästi ja elää.

        Sinä et ole kaikki ihmiset etkä sen parempi nainen kuin yksikään toinenkaan nainen. Tai huonompi. Vaan ihan tavallinen ihminen, jolle nuo asiat nyt vaan sopii. Mutta erilaisiakin ihmisiä on, ja on muunlaisiakin hyviä ihmisiä, jotka ovat ihan yhtä hyviä, vaikka eivät sovellu uusioperhe-elämään. Sinä vastaavasti olet täysi paska hyvin todennäköisesti jossain määrin samoilla pisteillä, mutta eri asiassa.
        Kuten esimerkiksi tässä, missä ensimmäiseksi tuomitset, yleistät, haukut muut naiset, etkä ajattele nokkaasi pidemmälle.
        Hyvä, että sinä et ole katunut ja olet saanut kasvaa ja olla onnellinen, rakastaa perhettäsi ja nauttia siitä. Nyt voitkin sitten jatkaa seuraavalle tasolle ja alkaa ymmärtää muitakin, niitäkin, jotka ovat erilaisia. On hieman kuin ala-aste rakastaa kaltaisiaan ja niitä ketä on helppo ymmärtää, mutta yläasteelle siirtyessä pitäisi pystyä laajentamaan näkemyksiään.

        Ja jos yhtään lohduttaa, kyse ei ole siitä, että naiset erikoisesti tekisivät ihmissuhteista vaikeita, vaan kyllä niissä haastetta riittää miehillekin.


      • jhgjg

        Kyllä minä ottaisin paljon mielummin kunnollisen neitsytpojan kuin jakorasia Jorma-Pekan, joka on kyntänyt siellä täällä saaden ehkä lasten lisäksi myös sukupuolitauteja. Kyllä sopii ihmetellä, että miksei Jorma-Pekka ole lastensa äidin kanssa? Ehkä siksi, että on mennyt pettämään pikkulapsivaiheessa tai luonnehäiriöinen mulkvisti, joka syyttää naisia erostaan.


    • se_lapsi_muualta

      Mä oon tollasesta tilanteesta se lapsi. Mun vanhemmat on eronnu ja isä ollu koht 2v naimisissa uuden vaimonsa kanssa jolla myös on lapsia. Sillä erotuksella että tiedän isäni pettäneen äitiäni nykyisen vaimonsa kanssa vanhempieni ollessa vielä yhdessä. En tiedä sinun tilanteesta ja olen ehkä vähän nuori tämmöisiin puuttumaankaan mutta itse hyväksyisin asian koska tunteita kannattaa kuunnella, Vaikkei suhteestanne ikuista tulisikaan. Hyvät jatkot

    • Jokuon_

      hoh v.2012
      vanha varakas mies kiinnostaa ap
      exäkin ehkä miehestä muuta halunnutkan rahat ja asema

    • fdgsdfg

      Lapsen kanssa menee yleensä ihan hyvin jos lapsen vanhempien välit ovat asialliset ja molemmat osaavat toimia lapsen kanssa luontevasti.

      Itselläni on yksi orastava suhde kaatunut siihen, että miehellä oli lapsia edellisestä liitosta. Tarkemmin ottaen siihen, että mies toi lapset meidän suhteeseemme ihan liian aikaisessa vaiheessa (kirjaimellisesti toi lapset ihan seurustelun vielä epävarmoilla alkumetreillä mun luokse kylään ja esitteli minut uutena tyttöystävänään). Heti sen jälkeen olisi pitänyt lähteä yhdessä reissaamaan yms.

      Kaikki tämä olisi ollut erittäin ok myöhemmässä vaiheessa ja etukäteen sovittuna, mutta noin äkkiä tehtynä kertoi mielestäni siitä, että miehellä ei ollut tuo lasten kanssa toiminta yhtään hallussa.

    • perintöeisulle

      ap ei rakasta miestä, egoistinen ihminen "Mutta kun tämä ei ole oma"

    • yhdessäerikseen

      Juuri tästä samaisesta syystä en halua tapailla miehiä joilla ei ole vielä lapsia hankittuina. Lapseton ei voi yksinkertaisesti ymmärtää sitä kuinka lapset sitovat vanhempansa. Niinhän sen on tarkoituskin olla. Olen perustanut aikoinani uusioperheen. Molemmat osapuolset sitouduimme lasten viikonlopputapaamisiin. Homma toimi kuin junan vessa. Mitä nyt katkerat exät yrittivät laitella kapuloita rattaisiin. Mutta mitäpäs me heistä. Lasten kanssa ihanat koti-illat ja viikonloput olivat kaiken sen vaivan arvoisia. Lapsetkin kasvavat. Niin meidänkin. nyt on taas vapaampaa kun osa jo kasvanut omiin perheisiinsä tyttöystäviensä kanssa. Nuorin iltatähti vielä kotona. Vaikka erosimmekin tuoreeltaan on yhteytemme säilynyt. Syynä lapset. Emme kaada katkeruutta toistemme niskaan, emmekä tee lapsista maksumiehiä tai salaliittolaisia. Olemme huolehtivia aikuisia lastemme elämissä niin kauan kuin henki meissä pihisee...

    • mikseiollaomaitsensä

      Täällä ilmoittautuu yksi, joka suhteessa "lapsellisen" miehen kanssa. Miehellä poika, 13v edellisestä suhteesta, joka vierailee joka toinen vklp ja loma-aikoina. Itse en ole lapsirakas, enkä tällä tietämyksellä ikinä uudestaan rupeaisi suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä suhteesta. Kuitenkin tämä suhde on jo niin pitkällä, että haluan yrittää lapsesta huolimatta eteenpäin. Lapsi tulee miehelle totakai etusijalla, tämän tiedostan. Yritänkin pitää etäisyyttä molempiin, kun lapsi on kylässä, eli mies saisi harrastaa tai toimia lapsen kanssa, ja minä teen omia juttujani. Tämä luo kuitenkin tunteen, että olen vieras omassa kodissani, ja että nämä viikonloput menevät minulta hukkaan. Kuitenkin tämän hiljaa hyväksyn mieheni takia. Vaikeaa kuitenkin on fakta, että koska meillä kolmella ei ole perhesuhdetta, mieheni kokee tästä syyllisyyttä, ja syyllistää minua, etten yritä tarpeeksi olla mukana tai keskustella lapsen kanssa. Mielelläni yrittäisin, jos lapsi antaisi minulle vastakaikua ja hyväksyisi minut, mutta hän mieluummin vetäytyy syrjään. Tämä on mielestäni myös ok, sillä lapsikin saa olla sellanen kun hän on (ja miksen sitten minäkin?). Onko teillä muilla kokemuksia syyllistämisestä, ja onko niin väärin olla miehen ja lapsen suhteen ulkopuolella? Pitääkö pakolla osallistua?

      • äidinkommentti

        Sanoisin, että 13 v voi olla hankala ikä yrittää lähestyä lasta, joka voi surra vanhempien eroa. Pikkuhiljaa, ei liian tuppaavasti ja aikuismaisesti hyväksyen, että voi sanoa pahastikin takaisin, niinkuin varmaan isälleen ja äidilleenkin. Toisaalta, jos ei tunne sinua hyvin eikä lähelläsi koe vielä turvaa niin saattaa olla hyvinkin säyseä, sitten kun uskaltaa ärjähdellä olet voitolla, tietty toiminta riippuu aina myös lapsen luonteesta.


      • rakastavakotionhyvä

        Ei ole pakko mutta onko tuo koti mielestäsi rakastava vai vaan kahden parisuhteessa olevan koti? Ei varmaan tunnu kivalta jos vanhempi on yhdessä sellaisen kans joka ei siedä tai tykkää tai josta itse ei tykkää.Sen pitäisi olla myös lapsen koti. Miksi muutit yhteen jos ei teillä synkkää lapsen kanssa. Jokainen kasvattaa lapsensa ja parisuhteisiin ehtii myöhemminkin vai onko mies sitä sorttia että oma itse tulee ensin ja sitten lapsi?


    • neuvojaaa

      No ei kannata ainakaan vuosiin muuttaa yhteen. Ja mitä vähemmän on aikaa lasten vanhempien erosta tai lapset pieniä odotella muutama vuosi. Kannattaa miettiä onko siinä miehessä jotain vikaa jos ei edes lasten takia suhde ole jatkunut. Mies voi olla sellainen munallinen olento että lentää kukasta kukkaan. On vaikeita asioita pitääkö lapsi sinusta tai sinä lapsesta. Biologista lasta on helpompi rakastaa etenkin jos on vielä nuori tai jotenkin ongelmainen itsekäs tai epävarma. Kannattaa punnita miksi haluatte olla yhdessä ja miksi mies haluaa parisuhteen ym ennen kuin laittaa hynttyitä yhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe